Jump to content

Balagāns par autobraucēju kultūru


martinno
 Share

Recommended Posts

versatile

Visur, kur iesaistīta smagā tehnika ar braukšanas laiku - arī uzņēmuma vadības attieksme. Nu nebrauc fūrists kā dalbajobs tikai tāpēc, ka vakar teļļukā tokijo drift skatījās.

Link to comment
Share on other sites

versatile

Draiveris ir pēdējais posms, kas strādā, jo grib aiznest ģimenei naudu.
Ja viņam ir radīti apstākļi, kas motivē izvēlēties nedrošu braukšanas stilu, tad tā ir uzņēmuma vadības vaina.

Ne vienmēr un ne visur vajag paspēt. To ir sen sapratuši rietumos, bet mēs par viņiem iesmejam un maucam līdz pēdējam - ka tik lētāk. Un tad ir fūre līkumā vai autobuss, kas pa pilnībā aizputinātu šoseju iet garām plūsmai, lai paspētu - jo braukšanas laiks izbeidzas kaut kur pie Alfas, kur iekāpj nākamais šoferis, kas stūrē līdz Autoostai.

Starp citu, varbūt sakritība, bet nav baigi redzēts, ka ziepes vāra tie, kuriem uz mašīnas bezmaskas nr un teksts - kā es braucu? piezvani, pastāsti.

Labots - versatile
Link to comment
Share on other sites

pirms 12 stundām , versatile teica:

nav baigi redzēts, ka ziepes vāra tie, kuriem uz mašīnas bezmaskas nr un teksts - kā es braucu? piezvani, pastāsti.

Es tādu betona vedēju redzēju, brauca tā ka varētu piezvanīt, bet uz plāksnes ar to uzrakstu bija atstarotājs uzskrūvēts aizsedzot divus ciparus 

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
versatile

Riebj tas vārds "dzērājšoferi".

Nevajag lieki humanizēt tos atkritumus. 

 

"Gadīties" var paslīdēt uz ielas vai aizrīties ar ūdeni. Gan dzert, gan braukt ir izvēles. 

Labots - versatile
  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

versatile

Tieši tā -

Pirms 41 minūtēm , Mielestapa teica:

Ja cilvēkam nav izvēles - dzert vai nedzert

tad tas nav savietojams ar auto vadīšanu vispār.
Savukārt, ja tāds sēžas pie stūres dzērumā, tad piespiedu ārstēšana laikam vairs nav opcija - paliek vien citi soda līdzekļi.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 10 minūtēm , versatile teica:

piespiedu ārstēšana laikam vairs nav opcija - paliek vien citi soda līdzekļi...

..kastrācija

Link to comment
Share on other sites

versatile

Tas jau der tik tiem, kam ir pauti - tb vīriešiem. Bet kas tas par vīrieti, kas brauc pālī?

Nebūs.

Link to comment
Share on other sites

versatile

 

Pirms 13 minūtēm , Jurkins teica:

Nošaut

Cilvēkus, kas pālī bez tiesībām (jo jau atņemtas par braukšanu pālī)? Nu, no vienas puses, baigi radikāls risinājums, no otras - stipri apšaubu viņu sabiedrībai sniegto pienesumu jebkādā jomā.

 

Ja dzēri - nebrauc; ja jābrauc - nedzer. Kas tur ko nesaprast?! Kāpēc ztādus vēl žēlot, sak, nabadziņam gadījās, tagad bargs sods, aivai, vaimanuvai - pļec, nē. Play stupid games, win stupid prizes.

Tas pats alkometrs mašīnā nav nekas vairāk, kā auklēšanās. OK, ja pieķerts pirmo reizi, tad jā, tāds varbūt ir normāls mehānisms.

Bet tā raudāšana - tiesības vajag darbam, ak vai, nabadziņš, kā nu tagad būt, ko darīt - a kāds pudeli ar varu rīklē sprauda?!

 

Man patīk garšīgi dzērieni, bet ļoti labi varu iztikt bez. Teiksim, tagad sūdīgi ceļi, sieva kaut kur vēlu vakarā brauc no kaut kurienes, varētu uzjaukt džintoniku vai karsto balzamu - nu nē, kamēr nav mājās, noteikti nē. Mazums, zvanīs, ka jābrauc no kādas kupenas izrakt, vai kas tāds.

Labots - versatile
  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

Tak, protams, ka nē! Tad beigās par šo to vai ko citu nāksies "nošaut" visus.

 

Dzers, pārsniegs ātrumu, apdzīs, kur nevajadzētu u.t.t. Vienmēr un visur. Tas radījums saucas cilvēks. Un var vērpt visādas gudras teorijas, bet tas nestrādās.

 

 

Labots - Jurkins
Link to comment
Share on other sites

versatile
Pirms 3 minūtēm , Jurkins teica:

apdzīs, kur nevajadzētu

Nez, kāpēc tie paši cilvēki, pa Norvēģiojas ceļiem (max atļautais 80, ar dažiem izņēmumiem) spēj pārvietoties, iztiekot bez tādām apdzīšanām, bet Latvijā apdzīt līkumā pret kalnu ir bezmaz pamata cilvēktiesība?

Pie mums nav soda neizbēgamības, ļoti maza policijas klātbūtne satiksmē, un tas arī to visu veicina.

Nu nav normāli, ja katru dienu, Rīgas ielās mazāk par stundu uzturoties, sanāk redzēt vairākus, kas pie sarkanā mierīgi brauc. Kāpēc nebraukt pālī, ja policijas tāpat nav un nebūs? utt.

Pirms 8 minūtēm , Jurkins teica:

Dzers, (..) Vienmēr un visur.

Lai dzer, nav žēl - bet sekām par braukšanu dzērumā jābūt tādām, ka pat pālī ieslēgsies aizsargreakcija.
Kāpēc cilvēki nemēģina pālī iebāzt roku gaļasmašīnā vai kāju krāsnī, bet braukt mēģina?

Link to comment
Share on other sites

Ja gaļasmašīna vai krāsns būtu izmantojama, lai nokļūtu (mēģinātu) no punkta A uz punktu B (bodi pēc šmigas) driftā, tad vari būt pilnīgi drošs, ka tādu gadījumu būtu daudz.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 19 minūtēm , versatile teica:

tie paši cilvēki, pa Norvēģiojas ceļiem

 

Vai tad Norvēģijā ir baigā policistu klātbūtne?

Patīk vai nē - mūsu kultūras kods ir sačakarēts daudzos gadsimtos, un atgūt to, kā redzam, ir gana grūti.

Link to comment
Share on other sites

versatile
Pirms 9 minūtēm , msp teica:

Vai tad Norvēģijā ir baigā policistu klātbūtne?

Sods uztverē viedojas, reizinot divus lielumus - soda apmēru ar iespēju, ka tas tiks piemērots.

Norvēģijā soda apmērs ir tāds, ka ar to pietiek.

Radara kļūda trur ir līdzīga kā pie mums 3km/h līdz 100km/h, un 3% virs.

Sodi?

Te var redzēt, ka, kamēr pie mums daudzi uzskata, ka braukt uz 100km/h 90km/h zonā ir nepamatoti lēna vilkšanās, tur tie ir divsimt+ eur.

Atļautais alko limits ir 0.2 promiles, un mazākais sods esot ap 6k eur.

Norvēģu algas ir ~3-4x lielākas par mūsējām, caurmērā. Arī viņiem nekas no šī nav sīknauda.

Mums tikmēr par +20km/h ārpus apdzīvotas vietas sods ir 20 eur. Norvēģijā 500+. Apdzīvotā vietā 40 vs 600. Iespēja, ka policija apturēs - niecīga. Jautājumi?

image.thumb.png.ab07108aacba9ae35a4664f26f23b521.png

Labots - versatile
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

versatile
Pirms 18 minūtēm , msp teica:

Patīk vai nē - mūsu kultūras kods ir sačakarēts daudzos gadsimtos, un atgūt to, kā redzam, ir gana grūti.

jā, tā vien izskatās, ka tajā kodā ielikts, ka ja reiz grūti, tad neko nevajag darīt un kā ir, tā jādzīvo, braucot pālī un sūdzoties par citu sabojāto kodu, slikto valdību, un visiem citiem pie visa vainīgajiem.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Nu vēl jau pieskaiti faktu, ka ja savārīsi sūdus un dzērumā nodarīsi kādu kaitējumu, tad apdrošināšana neko nemaksās.

Un tad masksāsi 'upuriem' miljonus visu mūžu. LV kādu sakropļo un par to nekas nav - negadījums.

 

Visa tā attieksme jau sākas no paša sākuma - iegūstot tiesības. UK nekādas medicīniskās komisijas nav jāiet, pašam jāzin ka vari vai nevari braukt, ja savārīsi sūdus veselības pēc, nu tad pēctam arī būsi atbildīgs par sekām. Ja neesi drošs, tad prasi savam ģimenes ārtstam. Vienīgais 'veselības' tests ir kad eksaminātors pirms braukšanas eksāmena paprasīs nolasīt numura zīmi no kāda tuvumā esoša auto.

 

Bet nu nav jau tā ka cilvēki nedzertu pilnībā braucot. 1 vai 2 aliņi pa lielam neskaitās, pēc darba pabā izrauj un brauc mājās. 

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

Pirms 27 minūtēm , versatile teica:

Te var redzēt, ka, kamēr pie mums daudzi uzskata, ka braukt uz 100km/h 90km/h zonā ir nepamatoti lēna vilkšanās, tur tie ir divsimt+ eur.

Esi mēģinājis no CSDD dabūt statistiku cik ir negadījumu ar vieglām, vidēji smagām un smagām sekām dēļ ātruma pārsniegšanas? Es pirms pāris gadiem esmu. Pretīm - ņav tādu datu, tikai demagoģija, bremzešanas ceļa salīdzinājums, atsauce uz Eiropas praksi, vispārējiem pētījumiem utt. Jā nerunājam par psihopātiem, kas mauc ar 130+, tad Īslaicīga ātruma pārsniegšana ļoti reti rada problēmas, tāpēc arī nav atspoguļota statistikā, bet dogmatiski tiek pasniegta kā nepieļaujama.

Būtu labāk cīnījušies ar īstām problēmām - telefona lietošana pie stūres. Elementāra fizika - pie 36km/h, vienā sekundē tiek nobraukti 10m, pie 72 - 20m un pie 90 km/h, attiecīgi 30m. Tad nu padomājam - izlasīt ziņu telefonā aizņem min 3s. Cika metri tiek nobraukti, neredzot ceļu pat pie minimāla ātruma? Uzskatu, ka asāk jāvēršas pet šo problēmu, piemēram, pirmo reizi pie telefona pieķer - 100 eiro, otro 300 eiro un tiesības uz 3 mēnešiem nost.

Neatbalstu braukt dzērumā vai paģirainam pie stūres, bet telefonisti ir bīstamāki par pohainiem šoferiem, kas ap 0,5 promilli brauc, raustoties no pārbaudes, ar mazliet bremzētu reakciju, bet ar kaut kādu uzmanību attiecībā uz ceļa notiekošo.

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Pirms 7 minūtēm , AndrisBB teica:

Bet nu nav jau tā ka cilvēki nedzertu pilnībā braucot. 1 vai 2 aliņi pa lielam neskaitās, pēc darba pabā izrauj un brauc mājās.

Divi aliņi un āķis lūpā! :D Diskotēka tikai sākas.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 8 minūtēm , Racer teica:

Būtu labāk cīnījušies ar īstām problēmām - telefona lietošana pie stūres.

Itkā pirms telefoniem tā statistika bija labāka 😂

Link to comment
Share on other sites

Pirms 30 minūtēm , versatile teica:

jā, tā vien izskatās, ka tajā kodā ielikts, ka ja reiz grūti, tad neko nevajag darīt un kā ir, tā jādzīvo, braucot pālī un sūdzoties par citu sabojāto kodu, slikto valdību, un visiem citiem pie visa vainīgajiem.

 

Un vai tad tā nav?

Bārenīšu/sērdienīšu tautiņa, kuru mūžigi apbižojuši vācu baroni, poļu pani un krievu bajāri :)

Plus vēl 3 lielie kari, plus boļševiku izpildīšanās.

Kur tad ir tā mūsu - Latviešu - aristokrātija un elite? Visu paraugs un piemērs?

 

Bet, jā, piekrītu. Sodiem par dzeršanu jābūt daudz smagākiem.

 

Link to comment
Share on other sites

versatile
Pirms 42 minūtēm , Racer teica:

Esi mēģinājis no CSDD dabūt statistiku cik ir negadījumu ar vieglām, vidēji smagām un smagām sekām dēļ ātruma pārsniegšanas?

Šitā ir tāda pati demagoģija kā "apdzīšanas notiek, jo cilvēki brauc pārāk lēni - vajag sodīt par agresīvu braukšanu".

 

Vot pasaki man, kas vainojams, ka vieglais, fūri līkumā pret kalnu dzenot, saskrienas ar citu fūri? Un kas vainojams, ja saskrienas ar otru džigitu, kas pretimbraucošo fūri dzen? Vai avārijas cēlonis būs ātrum pārsniegšana vai kas cits? Vai arī ātruma pārsniegšana (un izrietoši raustīga satiksme) izrovocēs citus pārkāpumus?

 

Visraitāk brauc vienmērīga plūsma, kas neko neapdzen, lieki nebremzē un nestājas. Ir riktīgs domino efekts - viens drusku sabemzējas, aiz viņa nākamais, un beigās kāds var pat pilnībā apstāties, nojaucot to plūsmu.

 

Pirms 42 minūtēm , Racer teica:

Būtu labāk cīnījušies ar īstām problēmām - telefona lietošana pie stūres. Elementāra fizika - pie 36km/h, vienā sekundē tiek nobraukti 10m, pie 72 - 20m un pie 90 km/h, attiecīgi 30m. Tad nu padomājam - izlasīt ziņu telefonā aizņem min 3s

Iekāp kādā modernākā auto. Tur klimatu par pusgrādu siltāk vai pakaļējā loga apsildi ieslēgt skārienekrānā aizņem vēl par kārtu vairāk laika.

Labots - versatile
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

@AndrisBB varbūt tavā mehmed valstī tā ir, bet pie mums eiropas savienībā ir garantijas fonds, kas nepametīs zem riteņiem cietušo personu, ja vainīgais bija pālī. Tikai alkašam visu mūžu vajadzēs maksāt atpakaļ garantijas fondam 

Link to comment
Share on other sites

versatile

In 2022, there were 116 traffic fatalities in Norway (21 road deaths per million inhabitants in 2022). The number of traffic fatalities fell during the COVID-19 pandemic as restrictions meant that people were driving less in 2020 and 2021. Over the past decade, the highest number of traffic related deaths was registered in 2013 when 187 individuals lost their lives.

 

Norway has a road network of 92,946 kilometres

 

Latvija: The network of roads and highways has a total length of 70,244 km

Latvia's rate is significantly higher at 78 road fatalities per million inhabitants. 147 road deaths were recorded in 2021. The number was an increase on the 140 deaths recorded in 2020.

 

Ceļu garums par 25% mazāks (toties braukšanas apstākļi daudz bīstamāki ir Norvēģijā), cilvēku gandrīz 3x mazāk, bet uz ceļa mirst gandrīz 4x vairāk. Un es piekrītu, ka tur ne tikai ātrums vainojams, bet sistemātiska attieksme pret noteikumiem "tas uz mani neattiecas", "lai tie citi uz sevi paskatās", "a ja viņš var, kāpēc es ne?", utt.

Labots - versatile
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 2 minūtēm , Murlo teica:

@AndrisBB varbūt tavā mehmed valstī tā ir, bet pie mums eiropas savienībā ir garantijas fonds

Nu tas jau lietas būtību nemaina, kas samaksās iesākumā upurim.

Alkašam tāpat atņems visu ko var atņemt un vēl maksās atlikušo mūžu.

 

Pietam ja tāds fonds bija/ir EU, tad viņš arī ir UK. Nekas jau nav mainījies.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

versatile
Just now, AndrisBB teica:

Alkašam tāpat atņems visu ko var atņemt un vēl maksās atlikušo mūžu.

Bet pie mums tak par viņu vēl uzņems gaudulīgu sižetu ziņās, kā nabaga nelaimīgajam, ne pie kā vainīgajam, cilvēcīgi sešas reizes kļūdījušamies cilvēciņam, dzīve izpostīta, jo nobraucis tur kaut ko, un vispār, tas nobrauktais ar nekāds zelta gabaliņš nebija, ja...

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 37 minūtēm , versatile teica:

Šitā ir tāda pati demagoģija kā "apdzīšanas notiek, jo cilvēki brauc pārāk lēni

 

Pirms 37 minūtēm , versatile teica:

Vot pasaki man, kas vainojams, ka vieglais, fūri līkumā pret kalnu dzenot, saskrienas ar citu fūri? Un kas vainojams, ja saskrienas ar otru džigitu, kas pretimbraucošo fūri dzen? Vai avārijas cēlonis būs ātrum pārsniegšana vai kas cits?

 

Nu tak pats atbildēji - neadekvāta apdzīšana. Dažkārt ir saistīta ar ātruma pārsniegšanu, bet bieži nē. Ja tur kur atļauts 90,  fūre brauks ar 70 km/h un kāds pamuļķis jamo līkumā un pret kalnu mēģinās apdzīt ar 85, tad tur nav nekāda sakara ar ātruma pārsniegšanu.

P.S. Paldies par atgādinājumu, neadekvātas apdzīšanas manevrs ir samērojams ar braukšanu pālī un telefonismu, to aizmirsu pieminēt. 

Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, AndrisBB teica:

Bet nu nav jau tā ka cilvēki nedzertu pilnībā braucot. 1 vai 2 aliņi pa lielam neskaitās, pēc darba pabā izrauj un brauc mājās. 

Divas nedēļas atpakaļ piektdienas rītā līdz pēcpusdienai mums rajona centrā bija ekipāža, kas lika pūst un laizīt. 40 cilvēki pa dienu zem promilēm vai narko noķerti tad😄 un tās piektdienā.

Ikdienā jau neliek pūst un nestādina. Domāju, ka tā statistika UK būtu diezgan interesanta cik reāli brauc ar promilēm vai zem kādas vielas.

Link to comment
Share on other sites

Mielestapa

Valsts var ar likumiem kaut ko izdarīt tikai tiem dzērājšoferiem, kuriem ir kaut ko zaudēt - īpašums, nauda, auto u.t.t. Laukos mums ir pagasta kuriozākais dzērājšoferis - Voldiņš, kuram nav ne oficiālu ienākumu, ne tiesību, vispār nekādu dokumentu, izņemot krievu laiku traktorista tiesības. Voldiņam ir krievu laiku "baltā biļete", un no krimināllietām viņam nav bail. Vietējais pašvaldības policists teicās, ka nepieskaitāmo Voldiņu cietumā ielikt nevar, var iebāzt uz pāris mēnešiem Laktas ielā pie trakajiem, bet ārsti ilgi tur tādus neturot un nododot radinieku aprūpē. Būtībā Voldiņš ir lāga sirdscilvēks - viņš ierāvis dežurē pie pagasta skolas un pēc mācībām izvadā bērnus uz mājām ar savu Ford Sierra. Dažreiz brauciens pa slideno ziemas ceļu beidzas kādā izcirtumā ar auto uz sāniem, bet skolas puikas vienmēr ir sajūsmā par Voldiņu un ātro braucienu.

  • Haha 3
Link to comment
Share on other sites

versatile

@Racer tātad, norvēģi, ar sodu no pirmā km/h virs limita un lielajām summām ir muļķi, neko nejēdz no satiksmes drošības un galvenais izskaidrojums tam, ka pie viņiem uz ceļiem mirst 4x mazāk, ir... tas, ka viņiem daudz kur nav zonas telefonā?,

Es pat nepieiminēšu, ka daudz tūkstoši km no tā ceļu tīkla pat nav 1+1 josla, bet pusotra josla abiem virzieniem kopā, kur atļauts 80, bet neviens (izņemot poļus) tur tā nebrauc?

Link to comment
Share on other sites

Ātrums jau nenogalina, bet gan vēlēšanās apdzīt to lēno gliemezi. Ja visi brauktu uz 140kmh pa vairāku joslu ceļu ar vairāku līmeņu krustojumiem, būtu daudz mazāk atgadījumu nekā ja pēkšņi uz standarta ceļa paceltu maksimālo ātrumu uz 120kmh (piemēram Liepājas šoseju ) un visi cītīgi apdzītu to fūri/autobusu/traktoru, kas nevar tos 120kmh.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 14 minūtēm , Zin... teica:

būtu daudz mazāk atgadījumu nekā ja pēkšņi uz standarta ceļa paceltu maksimālo ātrumu uz 120kmh (piemēram Liepājas šoseju ) un visi cītīgi apdzītu to fūri/autobusu/traktoru, kas nevar tos 120kmh.

Ko tu dīvains. Kā tu ar savu glauno x5 sēdēsi aiz fūres un gaidīsi, kad var droši apdzīt 😂

Pēc maniem novērojumiem, visiem LV ir kautkur baigi jāsteidzas. Es mierīgā garā nekur nesteidzoties pie krustojuma varu pagaidīt kad var mierīgi izbraukt, bet vienmēr kādam aizmugurē būs kautkur jāsteidzas, sāk nervozēt, pīpināt 😂 Kautkur jāspraucas utt. 

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

Pirms 16 minūtēm , versatile teica:

galvenais izskaidrojums tam, ka pie viņiem uz ceļiem mirst 4x mazāk, ir

...tas, ka viņiem ir cita braukšanas kultūra/izpratne, nevis bailes no sodiem. Ja esi pabijis Norvēģijā, tad noteikti to zini.

Link to comment
Share on other sites

versatile
Pirms 21 minūtēm , Racer teica:

cita braukšanas kultūra/izpratne

kura pļec nokrita no gaisa, jo viņiem klimats cits, ja? Ne tak! Ar tiem pašiem sodiem arī ir ieaudzināta.
Nīderlandē, domā, vienmēr bija tāda veloinfra? Nē. Un argumenti bija taisni tādi paši kā pie mums tagad. Neviens nebrauc, bez auto nevar, yadayada.

Sabiedrībā izpratne ir jāveido. Ar 20 eur sodu par 20km/h un 0 eur par 10 - kas de facto nozīmē 30km/h dzīvojamā zonā, 40 mazajās ielās, 60 pilsētā un 100 ārpus - to nevar izdarīt.

 

Jābeidz raudāt "esam dalbajobi, jo septiņsimc gadus krustneši un pēc tam savoks, aiviavaimanu vai, kādi mēs nabadziņi" un jāsak kaut kas darīt lietas labā.
Es negribu, katru reizi, pa A1 braucot, zīlēt, vai aizbraukšu mājās dzīvs, vai ne.

Labots - versatile
Link to comment
Share on other sites

Vienkārši jo mazāk naudas, jo vairāk sitās

 

750px-Road_accident_fatalities,_2021_(nu

 

Pietam to panāk ar vienu no mazākajiem 'auto uz iedzīvotāju' rādītājiem.

 

a7c43502-0d5f-b9e5-aa6e-2eab2e5b0f5a?t=1

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

Ta vienkārši pārejie nemāk braukt.. Paceļ roku kurš mauc, tfu, brauc labāk par vidējo tuparilli!

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...