Jump to content

Balagāns par autobraucēju kultūru


martinno
 Share

Recommended Posts

versatile

Tur pīķa stundās parasti izdevīgāk pa Ropažu un Džutas ielām - waze, kad iesaka grieties pa kreisi Lielvārdes ielā, ņem vērā vidējo kustības ātrumu, kur lielākā daļa brauc taisni. A tie, kas stāv, tie stāv. Un tad visādi neuzsāk laicīgi, jo negrib, lai kāds pie sarkanā durvīs iebrauc, utt.

Link to comment
Share on other sites

pirms 2 stundām , versatile teica:

Arī pats braucu līdz galam un pārkārtojos. JO TIEŠI TĀ TUR IR JĀBRAUC!

 

Izklausās pēc Patiesības Ministrijas.

Nē, tā nav tur jābrauc. Tā drīkst tur braukt, bet tas nenozīmē, ka tas ir atbalstāmi.

Kāpēc? Nu tieši tāpēc, ka absolūti lielākā daļa no autobraucējiem rāvējslēdzi izmanto "ļaunprātīgos nolūkos". T.i.

1) spaidās iekšā neaizbraucot līdz galam;

2) spaidās iekšā "čerez ņimogu", radot reālas avārijas situācijas. Ka tik pašam nav jāsabremzē, poh, ka visa desa aizmugurē rauj pa mēmajiem.

3) Lai tiktu tai rāvējslēdzī, tuvu Ropažu ielas pagriezienam vēl piedod gāzi, radot papildus bīstamību.

 

Jā, viedajā pilsētā ar autopilotiem tā josla darbotos labi, bet ne jau šeit un ne jau mūsu sabiedrībā.

Link to comment
Share on other sites

Jūs šobrīd atkal atrodat problēmu tur, kur tās nav. Ne tur kāds korķis dēļ tā veidojas, ne kā savādāk īpaši maisa. Izskatās ka šobrīd lielākā problēma tā ka vienam otram tur kādu negribas palaist.Tas ka jums to joslu un kreiso pagriezienu nevajag, tas nenozīmē ka citiem to nevajag. Senāk bija kreisais pagrieziens no Brīvības uz Krustabaznīcas ielu. Tagad tā nav, līdz ar to diezgan ērti ir izmantot manevru pie Alfas, lai nonāktu tur, kur vajag nonākt.

Diez ko jūs teiktu ja dzīvotu tajā mājās uz Ropažu ielas pretī Alfai... Arī teiktu ka nevajag to visu un es labrāt uzmetu līkumu caur Alfas stajanku un Šmerļa ielu?

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 8 minūtēm , Stasss teica:

Diez ko jūs teiktu ja dzīvotu tajā mājās uz Ropažu ielas pretī Alfai... Arī teiktu ka nevajag to visu un es labrāt uzmetu līkumu caur Alfas stajanku un Šmerļa ielu?

Reizēm nākas uz bildi paskatīties plašāk nevis - 5 cilvēkiem vajag te raut pa kreisi, tāpēc te jāpaliek bīstamam kreisajam. Arī uz Lubānas ielas savulaik n vietās varēja katrā ceļgalā raut iekšā pa kreisi un regulāri bija avārijas. Aiztaisīja ciet un neko, nevienam no tām 5 mājām nav gabals nokritis izmest drošu līkumu caur Pļavniekiem, lai nonāktu mājās, nevis pīķa stundā ar pedāli grīdā test pāri divām joslām pa kreisi, mēģinot neavarēt un nenotriekt gājējus uz ietves.

  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

versatile
Pirms 17 minūtēm , Stasss teica:

Arī teiktu ka nevajag to visu un es labrāt uzmetu līkumu caur Alfas stajanku un Šmerļa ielu?

Jā, a kas? Ja man vajag Ropažu ielu, tieši tā arī braucu. Nu ok, naktī nē. Tas, ka man vajag pa kreisi, nenozīmē, ka es gribu nobloķēt vienā joslā plūsmu ārā no centra.

Vissliktākais pilsētas satiksmē ir, ja kāds pilnībā apstājas. Tas domino efekts aiziet eksponenciāli tālāk.

 

 

Pirms 17 minūtēm , msp teica:

spaidās iekšā neaizbraucot līdz galam;

Risināms ar pārtraukto līniju un, ja nepieciešams, kameru.

 

Pirms 17 minūtēm , msp teica:

spaidās iekšā "čerez ņimogu"

A ko darīt, ja vidējā joslā murlas brauc?

 

Pirms 17 minūtēm , msp teica:

Lai tiktu tai rāvējslēdzī, tuvu Ropažu ielas pagriezienam vēl piedod gāzi, radot papildus bīstamību.

Nebūtu aktuāli, ja vienkārši palaistu.

 

 

Labots - versatile
Link to comment
Share on other sites

Pirms 13 minūtēm , Kazarms teica:

Reizēm nākas uz bildi paskatīties plašāk nevis - 5 cilvēkiem vajag te raut pa kreisi, tāpēc te jāpaliek bīstamam kreisajam.

Es piekrītu ka kreisie pagriezieni ir lieki. Bet dotajā lokācijā es tur neko sliktu neredzu, lai tur būtu nepieciešams cits risinājums.  Ne tur korķi veidojas (pīķa stundās tie ir visur, neatkarīgi no joslām un krustojumiem), ne arī tur rodas baigās avārijas situācijas.

Tad jau tieši Teikā tas kreisais ir daudz kaitinošāks. Var smuki izbraukt caur Ropažu ielu un aizbraukt Lielvārdes virzienā.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

versatile
Pirms 1 minūtes , Stasss teica:

Bet dotajā lokācijā es tur neko sliktu neredzu, lai tur būtu nepieciešams cits risinājums

Es gan neredzu ieguvumus, ko dod tieši šāds risinājums. Tas ir diezgan samocīts, augstas intensitātes mezgls, un vienkāršība un skaidrība tur tikai palīdz. Nav loģiski, ja tev ir 5km ielas bez kreisajiem, un pēkšņi ir viens random kreisais tieši pirms rāvējslēdža. Tas kreisais ir iemesls, kāpēc cilvēki pārkārtojas pa labi ātrāk, jo nekad nezini, vai kāds priekšā vienkārši neapstāsies. Pagrieziena rādītājs jau mūsdienās ir tāda aptuvena rekomendācija.

Link to comment
Share on other sites

pirms 2 stundām , versatile teica:

Neviens no mums, NEVIENS, nav pats gudrākais, pats labākais braucējs

Piedod, bet pēc Taviem komentāriem ar nelielu autoritārisma piesitienu rodas iespaids, ka tu kā reiz esi viens no tiem pašiem gudrākajiem, pašiem labākajiem. Vismaz tavā prātā. Visu lieliski zini, kā satiksmei jādarbojas, kāpēc ceļi projektēti tieši tā, kam kura josla paredzēta, cik strauji jāuzgāzē pie katra luksofora, kā samazināt sastrēgumus utt utjp. Līdz ko kādam citāds viedoklis vai citāda pieredze (a ko tu zini par to priekšā stāvošo, kurš pie oranžā vēl pietur bremžu pedāli?! varbūt viņam dēls/tēvs/čoms ratiņkrēslā dēļ tā, ka reiz krustojumā iebrauca 2sec par ātru), tā uzreiz skaitās "l*hs pie stūres".

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

versatile
1 stundu atpakaļ, binary teica:

varbūt viņam dēls/tēvs/čoms ratiņkrēslā

es to nezinu, tāpēc netaisos nākamajā krustojumā viņu pārmācīt, kā kaut kāds murla.

 

 

1 stundu atpakaļ, binary teica:

Visu lieliski zini, kā satiksmei jādarbojas

Nē, nezinu, tas ir ajhujenna sarežģīti, patiesībā.

 

1 stundu atpakaļ, binary teica:

kam kura josla paredzēta

Šis nav pārāk sarežģīti, ja pasekot ceļa horizontālajiem apzīmējumiem, tad parasti viss ir skaidrs. Tāpat ir kaut kādi principi, kas tiek ievēroti ceļu projektēšanā, nesaku, ka esmu pazīstams ar visiem, bet ar tiem, kas attiecas uz taisnu joslu, atļaušos teikt, jūtos komfortabli.

 

Un es mācos satiksmē katru dienu. Reizēm kļūdos. Neesmu perfekts. Bet neesmu murla.

1 stundu atpakaļ, binary teica:

cik strauji jāuzgāzē pie katra luksofora

Līdz galam, atļautā ātruma ierobežojuma ietvaros, ņemot vērā ceļa segumu, diennakts stundu, citu satiksmes dalībnieku klātbūtni. A kas?

1 stundu atpakaļ, binary teica:

kā samazināt sastrēgumus

Nezinu, bet ir aptuvens priekšstats, kā samazināt sastrēgumu bīstamību, piemēram, pie RPK, kur murlas sastājas vienā joslā, otra tukša, bet korķa aste iestiepjas uz tilta (kur apstāties, starp citu, vispār nav atļauts).

 

 

@binary atzīmēsi, kurām tēzēm nepiekrīti?

1. CSN ir jāievēro.

2. Sodi par CSN neievērošanu ir policijas kompetence.
3. Ja ir iespējams netraucēt satiksmei, tad ir jāizvēlas risinājums, kas netraucē satiksmei.

4. Labāk viens autovadītājs aizbrauc nedaudz lēnāk, bet plūsma kopumā - ātrāk.

5. Rāvējslēdzēja princips ir jāprot un jāievēro vietās, kur sašaurinās brauktuve, beidzas joslas, joslā ir šķērslis.

6. Sabiedriskais transports apdzīvotā vietā ir jāpalaiž, kad tas izbrauc no pieturas.

7. Nevajag būt krānam pret citiem.

 

Neko diži citu es neesmu apgalvojis.

Labots - versatile
Link to comment
Share on other sites

pirms 2 stundām , versatile teica:

Tur pīķa stundās parasti izdevīgāk pa Ropažu un Džutas ielām

Piekrītu. Pats dzīvoju Teikā un bieži izmantoju vēl opciju šortkatam - vai nu no Brīvības caur Viršiem uz Dzērbenes, vai no Ropažu uz Dzērbenes, tad ir 2 opcijas kā uz Lielvārdes tikt - pa Dzērbenes galā uz Lielvārdes pa labi un mest ripā - ir apgriešanās caurums uzreiz, vai pa Aizkraukles un pie Lielvārdes luksofora pa kreisi. Sanāk ātrāk kā kreisais no Brīvības uz Lielvārdes, vai Ropažu- Džutas.

 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

versatile

A vispār, parunājam par avstrumu maķistrāli.

Braucu, tātad, vakar pirmo reizi, viss jau diezgan kruta.

Vajag uz Brīvībeni. Labais no Vairoga ielas slēgts, kas it kā pat loģiski (tur gan vietas pietiek, lai izbūvētu nogriešanās joslu, vai ar luksofora cikliem paspēlēties, bet nu wahetever.

Tātad, brauc cilvēks pa AUSTRUMU MAĢISTRĀLI, vajag tev uz MAĢISTRĀLO Brīvības ielu, un, protamska savienojums iztaisīts caur... dzīvojamo zonu Vairoga ielā. Labums jau, ka tur ātri nepabrauksi, ja ģimenē nav zobārsts.

Jā, ir vēl opcija caur Raunas ielu, bet, pirmkārt, navigācija tur neved un, pirmo reizi braucot, nav pārliecības, ka tur drīkstēs pa labi griezt - reāli nezinu, vai var. Otrkārt, neteiktu, ka maza Teikas ieliņa ir adekvāts divu MAĢISTRĀĻU savienojums.

Tiešām tas ir prātīgāk, kā atļaut labo pa taisno uz Brīvībeni?

 

 

Link to comment
Share on other sites

versatile
Pirms 8 minūtēm , HIGH-Zen teica:

eksperti

Eksperti saka, ka šitas ir ok maķistrālajs savienojums. Vismaz no Valmieras ielas uz Juglu braucot, veda pāri Deglava tiltam, pa jauno ceļu, uz šejieni. Un tas nav nekāds "pagalma šortkats". Ir tikai dievas iespējas nogriezties pa labi uz Brīvības ielu, un otra nav baigi labāka.

image.thumb.png.b09b46505b8893a1de68a12794081ca7.png

Labots - versatile
Link to comment
Share on other sites

Pirms 20 minūtēm , versatile teica:

Un tas nav nekāds "pagalma šortkats".

A šitiem vispār visiem varu novēlēt lai fipeles nestāvētu :girl_mad:

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

versatile

Nu es tak saku, ja nebūtu kkur ziņās dzirdējis, ka labā uz Brīvībeni nav, nebūtu waze klausījis šitādā vietā, es to ielu zinu (tik tur vēl asfalts ir nokusis tagad).

A ko iesākt smagajam, ar piegādi no D-Tilts uz Biķernieku ielu, piemēram? Raunas iela ir līdzīga, tik laikam nav dzīvojamā zona. 

Var jau būt, ka tur ir citi maršruti, kurus es vēl nezinu, hz. 1x tik esmu braucis. 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 11 minūtēm , versatile teica:

Var jau būt, ka tur ir citi maršruti, kurus es vēl nezinu, hz.

Apmēram pa sarkano līniju. Tālāk Biķernieku x Kastrānes krustā pēc vajadzības - pa kreisi uz Brīvībeni, pa labi uz Biķernieku.

 

Vai arī pa dzelzavas ielu turpināt līdz G.Astras un tālāk tur pa kreisi uz Lielvārdes un kur nu vajag.

 

image.thumb.png.0bdae285c7ad2a9a2cb07fe1ec6fd0fc.png

Labots - Kazarms
  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

Beidzot ir beigušies ''uzlabojumi'' satiksmei Dzelzavas ielā ,  netālu aiz Cirkuļa Rimi Minska virzienā   . Stabiņu licēji bija uztaisījuši satiksmes ''mierinājumu'' gājēju pārejai. Tur, bija pilnīgs čau . Maģistrālā iela , kur trīs joslas, piedevām labējā sabiedriskajam. Un pa vidu ''stabiņu saliņa'' . Tagad nākuši pie prata un novākuši, kad atvēra to austrumu maģistrāli . Vēl jau būtu labi ja novāktu aiz mēbeļu nama... Nu vai tiešam jāsabojā maģistrālā iela? Ielieciet takšu uz tās parejas gājēju luksoforu ar pogu kā ir Vaidavas ielā.

Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, oxygen teica:

Tur, bija pilnīgs čau . Maģistrālā iela , kur trīs joslas, piedevām labējā sabiedriskajam. Un pa vidu ''stabiņu saliņa'' .

Pag, tur bija nevis stacionāri stabiņi, bet pagaidu, ko parasti uz kaut kādiem remontadrbiem liek. Es tud bieži braucu un brīnījos, cik ilgi gatavosies remontiem. Prātā nevarēja ienākt ka tie pajolīgie maniaki to kā drošības saliņu uztaisījuši. :D Tā reāli traucēja gājēju pārejas pārredzamībai. Tie stabiņi bija tipa šādi:

 

image.png

Link to comment
Share on other sites

Vispār nesaprotu tās vaimanas par stabiņiem. Mums to var teikt gandrīz nav. Aizbraucāt uz Lietuvu, tur būs stabiņi. 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 13 minūtēm , e = d teica:

nesaprotu tās vaimanas par stabiņiem

Vaimanā jau par visu jauno. Lietderīgs vai nelietderīgs, bet sirds sāpes lielas.

Ar laiku aizmirst un dzīvo tālāk.

Link to comment
Share on other sites

28.12.2023. , 12:02, Zin... teica:

Divas nedēļas atpakaļ piektdienas rītā līdz pēcpusdienai mums rajona centrā bija ekipāža, kas lika pūst un laizīt. 40 cilvēki pa dienu zem promilēm vai narko noķerti tad😄 un tās piektdienā.

Ikdienā jau neliek pūst un nestādina. Domāju, ka tā statistika UK būtu diezgan interesanta cik reāli brauc ar promilēm vai zem kādas vielas.

Ielikšu divas smukas bildītes, pa tēmu un ne pa tēmu:

 

IMG_6458.png

IMG_6457.png

Kur tad leišos tie stabiņi ir? Uz lieliem ceļiem, kur krustojumi ir. Nu ja zīme 70 nepalīdz, tad lai liek stabus, vai tos pašus guļošos pirms pilsētām/apdzīvotām vietām. Sistēma strādā, auto vadītāji sabremzējas un mazāk notiek avāriju/negadijumu.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 23 minūtēm , Tuubijs teica:

Ielikšu divas smukas bildītes

Nu tad sanāk, ka mana kraja tur buru, bet tavi ir mīkstie 😄

Link to comment
Share on other sites

Beds poliči ir, hmm, vismazāk uz visu kraju salīdzinot ar citiem rajoniem. Tādā velsā atkal viņi uz katra stūra teju ir.

Link to comment
Share on other sites

(labots)

Iesaku visiem ko darīt ja jums priekšā kāds brauc lēni pa kreiso joslu. tiec priekšā viņam un tad nomet ātrumu pa ~15km/h. Tad kad viņš parkārtosies uz labo joslu tu vari braukt normāli ātri atkal. Rezultāts pārejiem nevajadzēs apdzīt viņu pa labo joslu.

 

Ja pietiekami daudzi tā darīs mēs visi varēsim ar "Pavlova Suni" panāk to ka cilvēki iemācīsies nevilkties pa kreiso joslu.

Labots - Laxe
  • Kādas šausmas! 2
Link to comment
Share on other sites

e = d
(labots)

1) ja labā brīva, viņš Tev netraucē

2) pa labo ir apsteigšana, nevis apdzīšana

3) ja labā brīva un Tu brauc aiz viņa pa kreiso, tad esi ne vairāk gudrs par priekšā braucošo un, iespējāms, viņš tur brauc lai pamācītu tādus loohus kā Tu, kurā joslā jābrauc.

 

Labots - e = d
Link to comment
Share on other sites

Insekc
Pirms 34 minūtēm , e = d teica:

1) ja labā brīva, viņš Tev netraucē

2) pa labo ir apsteigšana, nevis apdzīšana

3) ja labā brīva un Tu brauc aiz viņa pa kreiso, tad esi ne vairāk gudrs par priekšā braucošo un, iespējāms, viņš tur brauc lai pamācītu tādus loohus kā Tu, kurā joslā jābrauc.

 

CSN rakstīts: "113. Ārpus apdzīvotām vietām uz ceļiem ar divām vai vairākām braukšanas joslām vienā virzienā aizliegts apsteigt tajā pašā joslā priekšā braucošo transportlīdzekli pa labo pusi, izņemot gadījumu, ja tas rāda kreisā pagrieziena signālu un ir uzsācis manevru".

Link to comment
Share on other sites

binary
1 stundu atpakaļ, Laxe teica:

Iesaku visiem ko darīt ja jums priekšā kāds brauc lēni pa kreiso joslu. tiec priekšā viņam un tad nomet ātrumu pa ~15km/h. Tad kad viņš parkārtosies uz labo joslu tu vari braukt normāli ātri atkal. Rezultāts pārejiem nevajadzēs apdzīt viņu pa labo joslu.

Tā vien šķiet, ka šo raksta kāds, kurš tiltiem, kur atļauts braukt uz 70 km/h, "lido" pāri uz >95 km/h, īpaši neiespringstot uz pagriezienu rādīšanu.

 

Nomet ātrumu, droši. Cerams, nu jau aizmugurē braucošais nenobīsies un būs aprīkots ar videoreģistratoru (nu vai vismaz tuvumā būs kāda ekipāža). Sods par šādu bremzēšanu, ja netiek(!) izraisīta avārija, šobrīd ir 70-280 €.

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

e = d

@Insekckāpec Tu citē manu ierakstu? Tajā tak viss kā reiz atbilst šī punkta prasībām. 

Link to comment
Share on other sites

binary

 

Kreisajā joslā atļautais braukšanas ātrums ir tāds pats, kā labajā - pietiekami liels, lai nebūtu iemesla apdzīt. Neesmu redzējis, ka kāds pa kreiso brauktu diži lēnāk.

Link to comment
Share on other sites

ggg97
Pirms 13 minūtēm , binary teica:

Neesmu redzējis, ka kāds pa kreiso brauktu diži lēnāk.

Ik darba dienu braucot pa jūrmaleni, gandrīz katru dienu.

Link to comment
Share on other sites

versatile
(labots)
1 stundu atpakaļ, Insekc teica:

tajā pašā joslā

Ja tu brauc pa labo, un priekšā brauc kāds pa kreiso, būtiski lēnāk, tad šis punkts neizpildās. 

Tas izpildās, teiksim, močiem, vai kaut kādās vietās, kur ir joslu paplatinājumi. 

Vācijā citādāk. Tur i nedomā pa labo pusi garām iet.

Kas labāk/pareizāk, hvz.

Un jā, apsteidzot kādu pa labo, jābūt piesardzīgam. Bet aizliegts pašreizējos CSN tas nav.

Labots - versatile
Link to comment
Share on other sites

Jainit
Pirms 49 minūtēm , versatile teica:

Un jā, apsteidzot kādu pa labo, jābūt piesardzīgam. Bet aizliegts pašreizējos CSN tas nav.

 

pirms 1 stundas , Insekc teica:

CSN rakstīts: "113. Ārpus apdzīvotām vietām uz ceļiem ar divām vai vairākām braukšanas joslām vienā virzienā aizliegts apsteigt tajā pašā joslā priekšā braucošo transportlīdzekli pa labo pusi, izņemot gadījumu, ja tas rāda kreisā pagrieziena signālu un ir uzsācis manevru".

 

Link to comment
Share on other sites

binary

It kā aizliegts (ārpus apdzīvotām vietām), bet soda īsti nav, ja vien neveic "vairākkārtēju braukšanas joslu maiņu apsteidzot".

Link to comment
Share on other sites

Regisss
pirms 3 stundām , Laxe teica:

Iesaku visiem ko darīt ja jums priekšā kāds brauc lēni pa kreiso joslu. tiec priekšā viņam un tad nomet ātrumu pa ~15km/h. Tad kad viņš parkārtosies uz labo joslu tu vari braukt normāli ātri atkal. Rezultāts pārejiem nevajadzēs apdzīt viņu pa labo joslu.

 

Ja pietiekami daudzi tā darīs mēs visi varēsim ar "Pavlova Suni" panāk to ka cilvēki iemācīsies nevilkties pa kreiso joslu.


Ārpus pilsētas nedrīkst apdzīt pa labo joslu!

Šādos gadījumos piebraucu aizmugurē… sākumā metu ar tālajiem… ja nereaģē, tad tālie un uztaurēju… 

zb tie pajoli, kas nesaprot ka ja ir 2 joslas 1 virzienā, tad standartā jābrauc pa labo malējo joslu! 

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...