Jump to content

Balagāns par autobraucēju kultūru


martinno
 Share

Recommended Posts

Kazarms

@binaryKā zīme "braukšana joslās" pirms parasta krustojuma palīdz, kad uzsnieg sniegs un no 3 joslām paliek 2?

Link to comment
Share on other sites

@Kazarms, man ir aizdomas, ka nekā nepalīdz. Nezinu, kā tajos gadījumos tiek risināti strīdi - pēc zīmēm (kuras neatbilst situācijai dabā) vai pēc "vispārīgajiem" noteikumiem.

Link to comment
Share on other sites

Jurkins
pirms 1 stundas , binary teica:

pa Zīlānu ielu var brīvi pārvietoties, braucot uz/no Zīlāniem?

Diemžēl nepateikšu kā aculiecinieks. Uz to pusi pēdējo reizi braucu apmēram mēnesi atpakaļ. Uzjautāju čomiem. Šie saka, ka problēmu nav. It kā remonts esot pabeigts.

 

@Stasss, jā, piekrītu, mums ir daudz indivīdu, kuri bez vadlīnijām vispār neko nespētu izdarīt. Bet nekas, kā jau rakstīju, nav viss tik slikti. Adekvātu cilvēku, vismaz pie auto stūres, paliek aizvien vairāk.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Jurkins
pirms 2 stundām , binary teica:

ja tev kāds Ferrari ietesīs sānā, kamēr tu no otrās joslas brauksi ārā no tā apļa

Īstenībā jau praktiski vienmēr var saprast, ko tas otrs darīs. Nav jau tā, ka brauc pa milimetriem.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 19 minūtēm , Jurkins teica:

Īstenībā jau praktiski vienmēr var saprast, ko tas otrs darīs.

Mani novērojumi ir ka autovadītāju vislielākā kļūda ir straujas darbības - strauja braukšanas virziena maiņa, strauja joslas maiņa, strauja bremzēšana, kuru rezultātā citi satiksmes dalībnieki nespēj noreaģēt.

Tas arī ir lielāko ties avāriju iemesls.

  • Patīk 4
Link to comment
Share on other sites

Pirms 27 minūtēm , Jurkins teica:

Īstenībā jau praktiski vienmēr var saprast, ko tas otrs darīs. Nav jau tā, ka brauc pa milimetriem.

Īstenībā vairākkārt ir nācies strauji bremzēt, jo nu nevar, piemēram, noprognozēt, ka kāds uz tilta pēdējā brīdī raus pāri nepārtrauktajai līnijai no pirmās joslas (nobraukšana no tilta) uz otro brīdī, kad nesies garām ar 2x lielāku ātrumu, ap atļautajiem 70 km/h (kopš tās reizes nekautrējos tiltu šķērsot pa trešo joslu). Grūti arī noprognozēt, ka džeks (vai dāma) no trešās joslas metīsies uz pirmo joslu, nevis uz otro. Vai ka no otrās joslas tev gar degunu metīsies statoilā, nemaz neparādot pagriezienu.

 

Nav jau runa par to, kas notiek "praktiski vienmēr". Ja viss "vienmēr" notiktu tieši tā kā notiek "praktiski vienmēr", tad nudien nekādus striktus noteikumus nevajadzētu.

Link to comment
Share on other sites

Jurkins

To kopskatu, ko uzlabo 100 saprātīgi cilvēki sabojā viens dolbajobs.

Ja negribam ieslēgt galvu, tad jau labāk taisīt to apli ar vienu joslu, jo kaut vai tajā @binary ieliktajā aplī Jēkabpilī nu nav tie attālumi tādi, lai kārtotos pie vienas malas vai otras. Nu bubinam visi pa vienu joslu un jautājums atrisināts.

1 stundu atpakaļ, binary teica:

nekādus striktus noteikumus nevajadzētu.

Noteikumus noteikti vajag, bet tai pašā aplī (mans viedoklis) pilnīgi pietiktu, ja ievērotu jau minēto "palaid ārā to, kurš tevi palaida iekšā". Nu jā, utopija. Skaidrs, ka atradīsies dolbajobs, kurš bļaus - nē, es te jau visu dienu (nē, divas) braucu, viņš mani neielaida, tas nebija viņš.... Bet varbūt tomēr ar laiku.

Labots - Jurkins
Link to comment
Share on other sites

TOoMoOT

Es braucu pa apli pēc principa : ceri uz labāko, bet esi gatavs sliktākajam, jeb pārfrāzējot, ceri, ka tev priekšā ir viens no 100 saprātīgajiem, bet esi gatavs, ka šoferis var būt dalbajobs. 
Ko nozīmē, būt gatavam uz sliktāko? Vienkārši, ja redz, ka nevarēsi droši tikt laukā, tad brauc vēlvienu apli. Tas gadās pietiekami reti, lai baigi neiespringtu.

  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

ImissimI

Lubānas un Biķernieku apļi tagad ir diezgan ok ar tām labās malas brauktuvēm. Gājēju pārejas gan ir nevietā. Kaut 10m tālāk būtu būvējuši, vai to vismaz zigzagu režģi uzlikuši.

 

Respektīvi es uzskatu, ka nekā maģiski situācija neuzlabosies tā 'vienkārši' visiem kļūstot sirdī gaišākiem cilvēkiem. Pamazām kopā ar infrastruktūru.

Labots - ImissimI
Link to comment
Share on other sites

Ventspilī tak ir "eiropeiskie" apļi ar 3 ieejām un izejām uz vajadzīgo pusi, jeb es kļūdos?

Link to comment
Share on other sites

spitaligais

Ventas tiltam abās pusēs toč ir tie modernie apļi ar individuālajām nobrauktuvēm un kārtīgām zīmēm pirms iebraukšanas.

Piemērs šeit: https://www.google.com/maps/@57.3903273,21.5925348,3a,75y,265.34h,82.92t/data=!3m6!1e1!3m4!1sLdpTuzQSlNs09LqLdFFyww!2e0!7i16384!8i8192

Tikai katrā vietā tādus toč neuzbūvēs.

 

Braucot uz Leišu Akropoli no Liepājas, pirms Kauņas šosejas arī var izbraukt caur 3 normālākiem apļiem, kur malējā josla griežas tikai pa labi. Bišķi tomēr disciplinē vadītājus.

Link to comment
Share on other sites

versatile
Pirms 39 minūtēm , binary teica:

trīs

Nu, reizes 25 vairāk, bet tuvu. :D

Vismaz tāds video šodien ienācās, tepat LV ar diskotēkām aprīkotas.
Cits izskaidrojums, ka dīleris uzvarējis citas valsts iepirkumā.

Link to comment
Share on other sites

Kazarms

Kurš dīleris un kādi autiņi? 

Citās ziņās - esmu pamanījis, ka parastā VP ir tikusi pie bara ar jaunām trafarētām Dacītēm - pārsvarā Dokeriem. 

Link to comment
Share on other sites

versatile

Ceed. Dīleris'u nezinu.

Ekstra antenu uz jumta ar nav :(

Labots - versatile
Link to comment
Share on other sites

Regisss
Pirms 23 minūtēm , versatile teica:

Ceed.

ui... tad jau būs daudzi, kas mēģinās mukt no viņiem... cik tad jaudīgi tie jaudīgājie Ceed?

Link to comment
Share on other sites

versatile

Nuuuuu, vispār būtu neslikti, ja šitādas pilsētas blusas palaistu pilsētā, daltonismu ārstēt.

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Regisss
Pirms 7 minūtēm , Regisss teica:

ui... tad jau būs daudzi, kas mēģinās mukt no viņiem... cik tad jaudīgi tie jaudīgājie Ceed?

image.png.808f5bdaa1fc9f36187be6213e08bb12.png

 

Būs jautri... 

Link to comment
Share on other sites

versatile

Lielajiem zirgiem nozīme ir uz šosejas, un arī - kamēr nenobrauc no taisna ceļa.

Lielākoties mašīnas spējas pārsniedz vadītāja spējas un kaut kur mikrorajonos pieredzējis vadītājs trīslitrīgo dīzeļbembi ar wannabī gonščegu pie stūres izpogās arī ar to pusotru litru.

Link to comment
Share on other sites

Regisss

Esi pārliecināts ka visi tie netrafarēto šoferi baigie šūmaheri? ;)  Sākumā jau džeki smuki no 280zs Superbiem notinās! Bet rēķinus laikam tāpat saņēma... un netrafarētās jau pārsvarā pa šosejām... tā kā, man šķiet, ka tās vajag jaudīgas... Un viņām arī žiletes jātrenkā... lai gan pēdējos gados motobraucēji arī daudz mierīgāki palikuši...

 

Link to comment
Share on other sites

versatile
Pirms 3 minūtēm , Regisss teica:

un netrafarētās jau pārsvarā pa šosejām

Nu es ceru, ka tas mainīsies.

Sorry, bet satiksme Rīgā ir auzas. Telefonpaijātāji, daltoniķi, tie, kam virzienrādītājs cimdu nodalījumā, utt zvēri.

Link to comment
Share on other sites

Regisss
Pirms 6 minūtēm , versatile teica:

bet satiksme Rīgā ir auzas

tik traki jau nav...

 

Pirms 6 minūtēm , versatile teica:

Telefonpaijātāji

Piekrītu...

 

Pirms 6 minūtēm , versatile teica:

kam virzienrādītājs cimdu nodalījumā

šis mani visvairāk tracina...

 

Link to comment
Share on other sites

versatile
Pirms 1 minūtes , Regisss teica:

šis mani visvairāk tracina...

Vienīgi bembistiem piedodami. Sanāca ar bmw pabraukāt, nu jā, tā svira ir tik rektāli uztaisīta, ka nevaru nevienu vainot, ja nelieto.

Labots - versatile
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Regisss
Pirms 1 minūtes , versatile teica:

Vienīgi bembistiem piedodami. Sanāca ar bmw pabraukāt, nu jā, tā svira ir tik rektāli uztaisīta, ka nevaru nevienu vainot, ja nelieto.

ja joks, tad ok... ja Tu to nopietni, tad pilnīgs sviests... ;) 

Link to comment
Share on other sites

versatile
Pirms 8 minūtēm , Regisss teica:

ja Tu to nopietni

Katrā jokā ir daļa joka.

Link to comment
Share on other sites

Atceros jaunībā sovjetu laikos, kad tāda bieža pasēdēšana kolēģu kompānijās un dažādās svinībās, bija neatņema tautas dzīves sastāvdaļa.

Pietika piekļūt pie galda dažiem rūdītiem šoferiem ar saviem: ''es braucu tā, bet tu esi duraks un tālāk plūstoši pārejot pie žiguļu rezerves daļu krājumiem garāžās'', lai mēs citi atietu tālāk, vismaz meiteņus paspaidīt...😀

Link to comment
Share on other sites

Kazarms
pirms 9 stundām , Regisss teica:

Būs jautri... 

Nedrīkst aizmirst, ka tie 160 zs ir vieglākā kastē ar diezgan ļoti kartinga vadāmību. Pa pilsētu lohus trenkāt kā reiz. Pa šoseju satiksmē arī rakstīt kvītiņas var mierīgi. Neba nu visiem netrafarētajiem tikai žiletes jādzenā.

Link to comment
Share on other sites

pirms 8 stundām , Regisss teica:

a joks, tad ok... ja Tu to nopietni, tad pilnīgs sviests... ;) 

Ja atlaiž beņķi līdz grīdai un vēl pusguļus, tā ka ceļu redz caur stūres apakšu un acu līmenis knapi virs sānu loga apakšmalas, kā tas bieži novērots, tad tiešām vairs prieksējo ekstremitāšu garuma nepietiek, lai aizsniegtu pagriezienu sviru.

Vispār kā var redzēt kas notiek tieši deguna prieksā tā braucot pusguļus?  šumaheri....

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
pirms 11 stundām , Regisss teica:

ui... tad jau būs daudzi, kas mēģinās mukt no viņiem... cik tad jaudīgi tie jaudīgājie Ceed?

Tur tai @Regisss sarakstā 1.6 204zs benzīna trūkst. Tāds pats kā iekš Proceed.

Tagad mašīnu trūkuma laikos varbūt dīleri nepiedāvā, bet priekš poličiem ganjau atrastos.

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

versatile
pirms 2 stundām , mafijs teica:

nepietiek, lai aizsniegtu

Es ne par to.
Tu esi reāli mēģinājis satiksmē braukt ar BMW un signalizēt par manevriem? Tā svira ir pilnīgs murgs no lietojamības viedokļa, jo viņai nav stingras fiksācijas. Paspied drusku, palaid vaļā - atnāk atpakaļ un 3x nomirgo pagrieziens. OK. aspied vairāk, palaid vaļā - atnāk atpakaļ, pagrieziens paliek permanenti.
Un ja gribi pagriezienu izslēgt (teiksim, ieslēdzi pagrieizienu, sagaidīji, lai palaiž un plūdeni pārkārtojies blakus joslā, stūri tālu nepagriežot) - pirmajā reizē vispār stupors. Kā? Atkal uz to pašu pusi? Uz pretējo? Cik daudz? Un sanāk parādīt pagriezienu uz otru pusi, utt.

Gan jau, ka var piešauties, bet kas tieši bmw neapmierina pārējo autoražotāju pieejā ar sviru, kas normāli nofiksējas - nesaprotu.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 10 minūtēm , versatile teica:

Tu esi reāli mēģinājis satiksmē braukt ar BMW un signalizēt par manevriem?

Pirms gadiem 10 dabūju tiesības, un tad praktizējoties pabraucu ar BMW 116, kādi tolaik bija daļai eksaminatoru. Neatminos itin nekādas problēmas ar pagriezieniem, vien cieto gāzes pedāli. Vai kaut kas ir mainījies? 

Link to comment
Share on other sites

Kazarms

+1 @versatile par BMW max debīlo pagriezienu sviru, kas lec atpakaļ. Risinājums kopumā līdzīgs motocikliem, kur tas ir kinda ērti (jo atcelšana notiek ar pogas nospiešanu), bet ar to pagrūšanu atpakaļ - da nu. 

Link to comment
Share on other sites

Regisss
Pirms 34 minūtēm , versatile teica:

Es ne par to.
Tu esi reāli mēģinājis satiksmē braukt ar BMW un signalizēt par manevriem? Tā svira ir pilnīgs murgs no lietojamības viedokļa, jo viņai nav stingras fiksācijas. Paspied drusku, palaid vaļā - atnāk atpakaļ un 3x nomirgo pagrieziens. OK. aspied vairāk, palaid vaļā - atnāk atpakaļ, pagrieziens paliek permanenti.
Un ja gribi pagriezienu izslēgt (teiksim, ieslēdzi pagrieizienu, sagaidīji, lai palaiž un plūdeni pārkārtojies blakus joslā, stūri tālu nepagriežot) - pirmajā reizē vispār stupors. Kā? Atkal uz to pašu pusi? Uz pretējo? Cik daudz? Un sanāk parādīt pagriezienu uz otru pusi, utt.

Gan jau, ka var piešauties, bet kas tieši bmw neapmierina pārējo autoražotāju pieejā ar sviru, kas normāli nofiksējas - nesaprotu.

Man tieši tas ļoti patika! 👍👍👍 bija 2 auto, tai skaita iepriekšējam F30… Tagad G sērijai atkal viss pa vecam :(

ļoti patika ka svira nefiksējas, darbojas ļoti labi… F30 fispās super ar jauno ZF8 kārbu kur kloķis kā džoistiks un arī nefiksējas! 👍👍👍

Pirms 20 minūtēm , versatile teica:

Grūti teikt, esmu braucis tikai ar F31 un F48.

Abi ļoti labi auto! Tikai Tu tāds ierūsējis, tādēļ bubini 😁

Link to comment
Share on other sites

versatile
Pirms 14 minūtēm , Regisss teica:

F30 fispās super ar jauno ZF8 kārbu kur kloķis kā džoistiks un arī nefiksējas!

Nu kārba cits stāsts, to tak pārslēdz tikai, uzsākot/beidzot braukšanu (ok, sporta režīmā vai nu pie stūres ar lāpstiņu, vai nu ar grūdienu uz augšu/leju, bet tas ir intuitīvi. Pat 2002.gada Alfas selespeed kārbai kloķis nefiksējās, tāpat arī mersim un volvo (volvo gan caur neitrālo viss iet, teiksim, lai ieliktu D no P, jānospiež 2x (P-N-D), lai ieliktu R no D - arī (D-N-R). Bet pierod. Mersim pie stūres kloķim (kā teslai) ir vienkārši centrālā pozīcija ar 2 starpstāvokļiem - sanāk R - N - centrs - N - D, pavelc drusku uz vienu vai otru pusi - N, līdz galam - D vai R. Pabraucu drusku ar Volvo un tad mersim taisu dubultklikšķi :D ).

 

Ar pagriezienu sviru tomēr komunicē ar apkārtējiem satiksmes dalībniekiem, un to darīt sanāk intensīvi. Un tad tas, ka tur nav fiksētu pozīciju, ir kaitinoši.

Labots - versatile
Link to comment
Share on other sites

Regisss
Pirms 13 minūtēm , versatile teica:

ir kaitinoši

Kam kaitinoši, kam ļoti patika… ;)

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...