Jump to content

Vai auto akumulatorus var atjaunot?


Vilx-
 Share

Recommended Posts

Ir pienācis tas brīdis, kad mašīnai vai nu jāpērk jaunu aķi, vai arī jāmēģina veco (oriģinālais - 8 gadus vecs) kaut kā uzprišināt. Esmu dzirdējis par tādiem servisiem, kas vecos akumulatoros solās varam iedvest jaunu dzīvību. Protams, par ievērojami lētāku cenu nekā jauns akumulators. Cik tur ir taisnības?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 186
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Vilx-

    23

  • Didzis

    15

  • mafijs

    17

  • alusbundza

    16

Top Posters In This Topic

kāpēc ne? izjauc pa detaļām, pārkausē vecās svina plates, nofiltrē drazu, izpresē jaunas plates, liek iekšā vecajā korpusā, ielej jaunu škidrumu un rullē atkal vismaz 5 gadus.

  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

Pirms mēneša Depo pirku par 40Ls kaut kādu poļu aķi ar visu nepieciešamo dīzeļa iegriešanai. Ampērstundas vairs neatceros 74 vai 78 laikam bija, ampēri ap 400. Bet varu sameloties par rādītājiem.

Link to comment
Share on other sites

JuutpaudisMaigcilveeks

Pirms ~5 gadiem Ogres nov., Ķeipenē bija onkulītis kurš atjaunoja. Ja piezvanīsi uz vienīgo turienes autoservisu, iedos kontaktus, man pašam nav. Par pilnīgi sprāguša aķa atjaunošanu 10 - 15ls prasīja. Pašam viens atjaunotais nokalpoja ~ 4 gadus. Gan ziemu, gan vasaru turēja godam.

Link to comment
Share on other sites

Ja 8 gadi, tad viņs sen jau savu mūžu ir divreiz nodzīvojis. Pat prezidentu neievēl uz trešo termiņu :sarkasms: Lai cik mīļs šis Tev nebūtu, apglabā ar godu un skaties vien pēc jauna.

400 ampēri dīzelim ziemā būs par maz. Bet par 40lašiem, ja veco dod pretī, daudzkur var iegādāties arī ap 70 Ah aķīti ar ampēriem virs 600.

Link to comment
Share on other sites

Es pavasarī iepirku cenu klubā 75ah 720a, cerams ziemā dīzeli griezīs. Tikai žēl, ka pirms mēneša nolūza vārsts un sačakarēja visu motoru. Tā ka cerams jauno motoru labi griezīs.

Link to comment
Share on other sites

Tad man radās otrs jautājums.

Uz ziemu izskatās, ka arī būs nepieciešams jauns aķītis, bet kur likt vecos?

Garāžā vajadzētu būt 4 gab. kopā uz kādām 250 Ah.

Kur viņus visizdevīgāk nodot?

Link to comment
Share on other sites

Nu, man arī dīzelītis, un pagaidām problēmas bijušas tikai ziemas mīnusos zem -10. Bet tās jau vairākus gadus bijušas, un diezgan pareģojamas. OK, tātad vispārējais viedoklis ir - akumulatorus atjaunot nevar; jebkāds efekts būs īslaicīgs un mīnusos neskaitīsies. Labs i, pirkšu jaunu. :p

Link to comment
Share on other sites

Sveiki.

Ja aķim ir baterijas ar korķiem, tad- veco elektrolītu uzmanīgi nolej un ielej jaunu 1.27 gr/cm3 (optimāli). Darbības Bīstamas dzīvībai!

Link to comment
Share on other sites

Ar to noliešanu tāpat pilnībā atjaunot nesanāk. Pats izmēģināju pēc viena padomju laika meistara ieteikuma. Kaut ar jaunu elektrolītu, aķis tāpat sēžas ātri. Protams, siltā laikā kādu brīdi tā izvilkt var, ja nav naudas jaunam aķim.

Link to comment
Share on other sites

Es ļoti labi atceros krievu laikus,kad skābes saēstās biksēs kolhoza auto elektriķis atjaunoja akumulatorus. Akumulatora virsma bija no piķa, to varēja viegli apstrādāt un izjaukt katru banku. Tika mainītas beigtās bankas, kausētas jaunas svina klemes un viss aizliets ar piķi. Skaidrs, ka tā var atjaunot, bet interesantu būtu redzēt kā var izjaukt plastmasas neapkalpojamo akumulatoru, un kā to salabot, ja tas labu laiku braukts ar mazu elektropīta līmeni? Tad jau labāk Depo vai Krautā, uz akciju, nopirkt jaunu ,nezināmas fiemas akumulatoru un nejāties ar remontu kautkur lauku servisā..Skaidri zināsi,ka divus gadus, garantijas laiku, tas nokalpos točna.

Link to comment
Share on other sites

pirms pāris gadiem zinātņu nakti prezentēja tādu aparātu, kas it kā bija spējīgs uzlādet akumulātorus, kurus parasti lādēt vairs nebija iespējams... Vai viņš tiešām bija strādātspējīgs, nezinu.

Link to comment
Share on other sites

Vispirms vajadzētu zināt,no kā sastāv akumulatora plates.Tas ir tīra svina režģis,kura lodziņos iepresēts svina oksida pulveris.Dažādu ķīmisku procesu laikā akumulatoru uzlādējot un izlādējot uz šī oksida slāņa virsmas nodulsnējas svina sulfāts,kas nešķīst elektrolitā,tādējādi samazinot akumulatora plates spēju reaģēt ar elektrolitu.Rezultatā samazinās akumulatora ietilpība,plates karst,izdrūp aktīvā masa,rodas īssavienojumi starp platēm un akumulators pārstāj darboties.

Sulfāta slāni no platēm var noņemt dažādi.Izmanto dažādas ķīmiskas vielas,kas šķīdina svina sulfātu.Izmanto sevīšķu uzlādēšanas-izlādēs režīmu,kas arī palīdz izšķīdināt sulfāta slāni.Visbeidzot akumulatoru var izjaukt,no platēm svina oksidu izdauzīt,atliet jaunu svina režģi,atjaunot oksidu,to karsējot vai kā citādi,tad masu iepresēt režģī,visu savākt kopā un aķītis kā jauns.

Vai tas ekonomiski izdevīgi,tas jau cits jautājums.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

@alusbundža: Vēl griež. Bet lielākos mīnusos negriež, tas jau iepriekšējās ziemās pārbaudīts. Plus viņam jau 8 gadi - cienījams vecums. Negribu kādu rītu attapties pie mašīnas, kas nelec, tāpēc domāju, ka jāmaina. Bet jauns aķīts nav lēts, tāpēc, pirms izvelku maciņu, gribēju apvaicāties par alternatīvām (atjaunošanu). A ja nu es te, nejēga, pērku jaunu aķīti pirms laika.

Link to comment
Share on other sites

Nav jau vairs tādi bada laiki, lai būtu jāčakarējās ar 8 gadus vecu aķi. Beigās vēl pavilks līdzi ģenerātoru. Pirkt jaunu, pretī dodot veco, ir vienīgais loģiskais variants.

Link to comment
Share on other sites

Vilx, brauc ar veco, kamēr iet un klausies laika ziņas, ja sāks solīt zem - 10 grādiem, tad zināsi, ka jāsteidzas uz veikalu, a varbūt ziema uznāk tikai pēc jaunā gada , nu 8 gadi aķim ir ļoti cienījams vecums

Edited by alusbundža
Link to comment
Share on other sites

Vai tas ekonomiski izdevīgi,tas jau cits jautājums.

 

lūk arī atbilde. Teorētiski jau atjaunot var, bet vai vajag?

Padomju laikos tā čakarējās, jo akumulatoru katastrofāli trūka, kurbulis bija katram šoferim palīgs, gan bargās ziemās, gan arī ikdienā.

Tagad ir vienkārši jānopērk cits, un veco vēlams neizmest, bet nodot speciālās tādu lūžņu savākšanas vietās.

Link to comment
Share on other sites

Es vairāk domāju par elektrisko atjaunošanu, nevis skābes pieliešanu (nezinu, vai manam to maz var izdarīt). Bet tas droši vien būs vēl neefektīvāk.

 

Btw - kādu aķi jūs ieteiktu Volvo S60 D5 dīzelim (2.4L)?

Link to comment
Share on other sites

Ko nozīmē ieteiktu? :D

Skaties tehnisko specifikāciju pēc modeļa, jāliek ir tāds, kādu vajag, nevis ko ieteiks jefiņi no it foruma. Uz pirmo aci būs vismaz 80ah, jāņem jau vērā vēl šādi tādi lielumi :>

Link to comment
Share on other sites

Lietotāja manuālī jābūt uzrādītiem visiem datiem - A, Ah, fiziskajiem izmēriem.

Link to comment
Share on other sites

Nu, tur (oficiālajā manuālī un uz šobrīdējā aķa) rakstīts CCA: 800A; RC: 115min. Par Ah vispār nekas nav rakstīts. :p

 

Vai tas var kaitēt, ja es paņemšu aķīti ar lielāku CCA/Ah, nekā prasīts? No tā taču man tikai labāk būs, ne? (Nu, pieņemot, ka man būs viņam vieta)

Edited by Vilx-
Link to comment
Share on other sites

Lielāku par 110 Ah neieteiktu. Nedalādēs ģenerators, īpaši ja pilsētas stop/start īsgabalu (10 km) režimā.

Simtnieku vēsā mierā var ņemt.

 

800 A - tā ir starta max strāva domāta.

Link to comment
Share on other sites

Es zinu, kas ir CCA. Enīvei, lielāku par 110 arī neesmu atradis, bet par to arī domāju - vai ir vērts? Vartas Silver Dynamic 110 ir ievērojami lielāki CCA (930A salīdzinot ar 800A uz nākamo ietilpību - 100Ah). Braukšana tiešām ir pilsētas īsgabali. Pat 10km vienā braucienā nesanāks, es domāju. Bet lielāks CCA nodrošinās ilgāku mūžu un labāku pielekšanu mīnusos, ne?

Link to comment
Share on other sites

Strarta strāva par ļaunu nekad nenāk, bet pārlieka ietilpība gan var nospēlēt par sliktu. Akumulators paliek neuzlādēts, elektrolīta blīvums samazināts. Atrāk sasalst, pie mazākiem mīnusiem. Rezultāts - aķis beigts .

Paliec nu pie "simtnieka". Būs labi.

Link to comment
Share on other sites

Es tomēr nesaprotu, kāpēc lielākas ietilpības aķis būtu ilgāk jālādē

Piestartēšanai taču vienalga nepieciešams 'konstants' strāvas apjoms. Kāpēc gan lai pēc piestartēšanas tas būtu jāsaģenerē ilgākā laikā?

Vot kad viņu izlādē sausu, tad jā - uzlādei vajag ilgāku laiku, bet ja motoru nevajag ziemas rītos 'zāģēt', tad nesaprotu, kāpēc tas kalpotu mazāk.

 

p.s.

es neatbalstu lielāku aķu pirkšanu, nekā to paredzējis ražotājs. Vienkārši neesmu izpratis šo lielo aķu sliktuma filozofiju.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share


×
×
  • Create New...