Jump to content

Vai auto akumulatorus var atjaunot?


Vilx-
 Share

Recommended Posts

Arī pie izslēgta dzinēja! Jāievēro secība kuru vadu +/- pirmo jātvieno/jāpievieno demontējot/montējot akumulatoru
Ej nu!! Un kuru pirmo? "-" pielikot un "+" noņemot? Nez kāda tur šķirba!?

 

ivo pasteidzās!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 186
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Vilx-

    23

  • Didzis

    15

  • mafijs

    17

  • alusbundza

    16

Top Posters In This Topic

Jā, un pirms tam jāpārliecinās, vai auto novietots precīzi ziemeļu-dienvidu virzienā un 3x jānoskaita tēvreize ar skatu uz austrumiem

Tik traki arī nav, taču prātīgi ir noņemt mīnusu pirmo. Iemesls vienkāršs (kuru nupat sagooglēju, ja kas) - visās mašīnās mīnuss un auto korpuss ir savienoti kopā. Gluži vienkārši tāpēc, lai no visām ierīcēm nav jāvelk vadu līdz mīnusam, bet tā vietā var vienkārši pieslēgt pie korpusa. Ekonomija uz vadu izmaksām, saproties.

 

Enīvei, ja Tu vispirms sāksi skrūvēt vaļā plusu, tad ir neslikta iespēja, ka Tava metāla atslēga nejauši pieskarsies vienlaicīgi akumulatora spailei un korpusam. Šajā brīdī notiks smuka uguņošana, un Tava atslēga tiks smuki piemetināta vienlaicīgi pie korpusa un akumulatora. Protams, apdedzinot Tavu roku pa ceļam. ;)

 

Ja pirmo skrūvē nost mīnusu, tad šāda situācija nav iespējama. Vārdu sakot - teorētiski jau nav nekāda atšķirība, kuru ņem nost pirmo, bet drošāk sanāk mīnusu vispirms. ;)

Link to comment
Share on other sites

Nu... no līko roku aspekta varbūt...

Akumulatoram strāvas nopietnas, ir sanācis nācies nejauši saslāgt uz īso aķīti ... dies pas... labi, ka spaile bija lodēta - momentā izkusa alva un bija iespēja fiksi atvienot, citādi pat bail iedomāties rezultātu...

p.s. tam nebija sakara ar auto.

Link to comment
Share on other sites

Vilx, man vispar autiņā nav audiosistēmas, bet ir tak fani,kuriem ar 1,4kW nepetiek :sarkasms: Pie tukšgaitas aogriezieniem parasti ģenerātors nedod majsimālo jaudu, bet muzičku tak pie luksafora neviens klusāk negriež :sarkasms: .Problēma jau tajā,ka akumulators visu laiku stāv pustukš un tapēc tas bojājas. Skābes akumulatori kādreiz, telefona centrālēs, darbojās desmitiem gadu, bet tur tie visu laiku bija uzlādēti līdz 100% un tos neviens nemocija ar degošām lampām,jaudīgu muzičku un startēšanu lielā aukstumā.

Link to comment
Share on other sites

vispirms sāksi skrūvēt vaļā plusu, tad ir neslikta iespēja, ka metāla atslēga nejauši pieskarsies korpusam. Šajā brīdī notiks smuka uguņošana, un Tava atslēga tiks smuki piemetināta vienlaicīgi pie korpusa un akumulatora. Protams, apdedzinot Tavu roku pa ceļam

Tas gan, bet nezinu par to apdedzināšanos, cik tad ilgi jātur lai šī uzkarstu tik stipri? Piemetināties jau nedaudz var, bet tak rauj nost, dzirkteles jau lec.

Link to comment
Share on other sites

Apdedzināsies jau no loka pirmkārt. Ja tā atslēdziņa tāda mazāka (nav jau tur lielas skūrves), atslēga pati var arī sadegts, ja aķims pietiks krunka, un tas nepaspēs uzsprāgt (jā arī tas var notikt). Pie tam parastajam skābiniekam, cik atceros, pie slodzes izdalās H, pie lielas slodzes tā kārtīgāk, rezultātā dzirkstele no īsā, un H aizdegas. H aizdegšanās notiek strauji, t.i. ar sprādzienu.

 

Par auto mūziku.

1. lielākaji daļai aparatūras ir norādītas judas, kura to spēj paņem tikai pie īsā savā shēmā.

2. Tās lielās jaudas lielai daļai ir pīķveida, tā nav pastāvīga.

 

Cita lieta specifiskas sacensības - dB Drag, tur iedod sīnusu, kas tājā atvēlētajā rezultāta uzrādīšanas laīkā (~30 s), izsūc n-tos aķus sausus.

Labots - ju
Link to comment
Share on other sites

Nu, tā strāva tur ir diezgan vājprātīga, it sevišķi, ja ietilpīgs akumulators un labi uzlādēts. Teiksim, manējam ir 800A CCA. Nu, protams, tas ir ziedu laikos, bet arī palietotam akumulatoram vidēji normālā temperatūrā tie būs vairāki simti ampēru kā minimums. Tur metāls sāks kust pirms Tu pamirkšķināt pagūsi.

 

@Didzis - mēs te tik varam tukši spriedelēt, kamēr nav ciparu. Vienam liekas, ka ģeneratori ir nīkuļi; otram ka Ķegums zem kapota. Tev rokas aug no pareizāka gala nekā man - moš pamēri savam autiņam kādreiz, ko ģenerators dod ārā tukšgaitā? Un cik daudz iztērējas startējot? Būtu interesanti sarēķināt - cik ilgi ģeneratoram vajag griezties tukšgaitā, lai pielādētu startera iztērēto.

Labots - Vilx-
Link to comment
Share on other sites

Ir pieejams gadžets, ko iesprauž piepīpētāja, trīs led krāsas diodes- sarkana,dzeltena,zaļa, kad rāda sarkanu - aķi nelādē, ģenerātoram ka'pec!, zaļš ar dzeltenu, tiek ņemta strāva, bet aķi lādē, zaļa viss ir gerai. kkādi 3 ls, ja iekāp un redzi sarkanu, vari nemaz nestartēt no sērijas, bet meklēt piepīpējamo.

Vilx, uz S60 būs ok ar 100nieku, aķi ņem želejnieku nevis skābes, pa lielam tas arī viss,

Link to comment
Share on other sites

Czar ieteiktais indikātors ir baigi labs. Man vēl no krievulaikiem tāds ekspluotācijā. Par cik nepīpēju un man piepīpētājs autiņā nav vajadzīgs, tad trīs diiožu sprieguma indikātors visu laiku stāv iesprausts piepīpētājā. Ideāli var kontrolēt lādēšanu un akumulatora stāvoklī.

Link to comment
Share on other sites

Žaks Noriss

Un kas notiek ar želejnieku, kad tas sasalst?

Link to comment
Share on other sites

Pasaki kaut vienu iemeslu, kāpēc nepieciešams automašīnā želejnieks, kurš ir 2x+ dargāks par parasto skābes
1. Tas labāk panes aukstumu, tam ir lēnāks izlādes periods.

2. Loga maiņa un evakuatora izmaksas noteikti būs lielākas nekā cenas starpība starp želejnieku vai skābes aķi.

3. Ļoti bieži un pārsvarā auto ar dīzeļa dzinējiem ražotāji iesaka uzstādīt želejniekus, jo ar mazo skābenieku tu pazāģēsi starteri moš 2 minūtes un tas būs sauss, želejnieks atjēgsies un varēsi atkal pazāģēt.

 

nu kāds superspeciālists labāk pastāstīs, bet nu prakse man ir tāda.

Link to comment
Share on other sites

H aizdegšanās notiek strauji, t.i. ar sprādzienu.

 

Pirmkārt H2, jo tā ir gāze. Un otrkārt ir jābūt pareizajai proprorcijai ar gaisu, lai tur būtu liels bums. Tā kā varbūtība ir diezgan maza.

 

Czar, krievu Volgās un arī smagajos bija ampērmetrs voltmetrs integrēts priekšējā panelī, diezgan forša fīča.

 

006a3d918beb.jpg

Labots - andza
Link to comment
Share on other sites

Žaks Noriss
Czar ieteiktais indikātors ir baigi labs

 

Iedodiet kādu linku, neko nespēju sagooglēt.

Link to comment
Share on other sites

Un kas notiek ar želejnieku, kad tas sasalst?

Nu tad ir sūdīgi un baigi auksts noteikti.

Reiz bija, ka izsala aķis, uzlika uzlādētu, bet arī tad nepiedarbināja auto, jo sūknis bija aizsalis, (dīzeļdzinējs, ielieta bija bāka ar aktikas dīzeli) :D

 

auto-battery-and-charging-system-analyzer-checks-batteries-sno-21797000936688997-1.jpg

alternator 12v battery/car indicator

Labots - Czar
Link to comment
Share on other sites

Czar, bet kas notiek, ja piektdien sākot dzert aizmirstās izslēgt gaismas un rādžiņu? Pirmdien pamostoties nebūs jāpērk jauns želejnieks? :resent:

Link to comment
Share on other sites

1. Tas labāk panes aukstumu, tam ir lēnāks izlādes periods.

 

tā ir bet, starta strāva želejniekiem ir zemāka, līdz ar to negriež kā nākas, kas dīzelim citu reizi ir ižškiroši,

 

3. Ļoti bieži un pārsvarā auto ar dīzeļa dzinējiem ražotāji iesaka uzstādīt želejniekus, jo ar mazo skābenieku tu pazāģēsi starteri moš 2 minūtes un tas būs sauss, želejnieks atjēgsies un varēsi atkal pazāģēt.

 

ja tik ilgi jāgriež tad jāmeklē vaina citur, nevis dzinēja defekti jāapiet ar akumulatora maiņu.

 

Nu slikti jau viņi nav, bet cena atsit visu vēlmi tos pirkt, kā arī vairāk tie domāti dziļizlādei, nevis auto startēšanai.

Želejnieki ir stipri noturīgāki uz izlādi, resp dziļa izlāde tiem nosacīti nekait!

Labots - constrig
Link to comment
Share on other sites

Pirmkārt želejniekus jālādē citādi, un man nav ne mazākās vēlmes pārtaisīt autiņa elektroniku, lai pielāgotu to želejniekam. Otrkārt, želejniekiem ir uz pusi mazāks mūžs nekā parastajiem svina. Treškārt viņi ir 2x dārgāki. Citiem vārdiem sakot - forget it, netaisos es pirkt želejnieku.

Pirmkārt H2, jo tā ir gāze. Un otrkārt ir jābūt pareizajai proprorcijai ar gaisu, lai tur būtu liels bums. Tā kā varbūtība ir diezgan maza.

Kā nejauši, tā H2 tur rodas elektrolīzes rezultātā sadaloties ūdenim, kas nozīmē, ka komplektā arī rodas 2O2, kas visu laiku uztur pareizo proporciju. Enjoy!
Link to comment
Share on other sites

Fest, es nezinu, neesmu nostradamus, bet ja rā'džiņs no rīta vēl skan, tad ir cerības atdzīvināt,

Tur atkal ir blakus lieta, lādēt aķi nevajag uz 10A lai ātri divās stundās pielādētu,

vajag kārtīgi uz 1-2 ampēri 12-20h lādēt aķi, tad var gāzst tālāk. Bet nu ja tu katru nedēļu tā :D ... t

Link to comment
Share on other sites

Žaks Noriss

Un tagad iebaksti kur par 3Ls dabūt. Neko zem 10 paundiem neredzu.

Link to comment
Share on other sites

Es to biju domājis- vai želejas aķi gadījumā pēc pilnīgas izlādes nebija metami ārā?

Laikam maldos.

Labots - fest
Link to comment
Share on other sites

par paundiem nezinu, pirku rīgā pirms samērā pailga laika ~2gadi, autodetaļu bodē.

 

 

PS. costrig sīki un pareizi visu uzrakstīja par izlādēm un startalietām...

arī vainas var dažādas, man bija aizsalis sūknis autiņam, :D

 

fest - hvz,

Labots - Czar
Link to comment
Share on other sites

Žaks Noriss

Sorry, neesmu no UK, tikai skatījos DX un ebay.co.uk

Link to comment
Share on other sites

Es to biju domājis- vai želejas aķi gadījumā pēc pilnīgas izlādes nebija metami ārā?

Par to es nezinu, bet viņiem noteikti nepatīk pārlādēšana. Rekur, taisni pagājušo ziemu izpētīju šito. :)

 

Ā, lādējas arī lēnāk. :)

Link to comment
Share on other sites

Želejnieki ir dažādi, tādi, kam pieļaujama tā saucamā dziļā izlāde, tādi kuriem arī nav pieļaujama. Ir ar lielām strata strāvām, ir ar mazām. Ziemā nekas nesasalst.

Želejnieks tiešām jāpērk specifiskai vajadzībai. Normālai braukšanai derēs parastais skābes aķis.

Link to comment
Share on other sites

Vilx, telpā kur tas H2 izplūdīs arī ir daudz gaisa, pāris minūtēs tur nekāds sprādziens nebūs. Vajag vairākas stundas mazā telpā bez gaisa cirkulācijas pārlādēt akumulatoru lai tur parādītos cik necik bīstama koncentrācija.

 

Vai tad jums ķīmijas stundās skolotāja nedomenstrēja vai arī nedeva laboratorijas darbu par cinka skaidiņu reakciju ar sērskābi? Samet abus mēģēnītē un kāds tad tur tas sprādzien no degoša sērkociņa ir? Neliels pukš un viss.

Link to comment
Share on other sites

andza ,smagi maldies !!!! Dažus gadus atpakaļ, traktorists ziemā darbināja traktoru un secināja, ka klemme uz akumulatora atslābusi. Paņēma atslēdziņu un vilka klāt, bet atslēdziņa no cimda izslīdēja un , protams, pēc sviestmaizes principa, uzkrita uz abām klemmēm vienlaicīgi. Protams, uzreiz piekusa klāt. Vajadzēja tikai 3 -4 s, kamēr traktorists atrāva to nost. Atraušanas brīdī radusies dzirkstele aizdedzināja pa korķu caurumiem izplūstošo ūdeņraža un skābekļa maisījumu. Eksplozija notika ne tikai ārpusē, bet arī trim sekcijām iekšpusē. Laimīgas sagadīšanās dēļ elektrolīts netika acīs un apkārt bija sniegs, ar ko skalot seju.

Citreiz, redzēju kā neprašas ar pusbeigtu aķi mēģināja iedarbināt dzinēju , un palīgā ņēma metināmo aparātu. Pietika 5 s , lai no aķa paliktu tikai slapja vieta.

Vēl citreiz, gudrinieki bija izskrūvējuši korķus aķim un lādēja. Cits tuvumā ar slīpmašīnu grieza dzelzi. Arī dažas sekundes, un divas sekcijas izsprāga. Plus tam vēl aizdegās ar liesmu atliekas.

Link to comment
Share on other sites

Gudrenieki darīja pareizi un ja akumulatoram ir bankām korķi,tad lādejot tie jāizskrūvē. Cita lieta,ka ar ugumi tad tiešm apkart staigāt nevajag.Es arī zinu traktoristu,kurš uzspridzināja aķi. Tā pati glupība, vajag fiksi uzlādēt, jo negriež un piemauc pie metināmā aparāta.

Ja par želejas akumulatoriem, tad tiem ir laba īpašība,kad autiņu apmet uz vākā, nekas ārā no aķa netek :sarkasms: Attiecīga stila braucējiem tas var būt aktuāli.

Labots - Didzis
Link to comment
Share on other sites

Želejnieki necieš pārlādi, tas ir nepatīk lielāks spriegums par atļauto. AMG tehnoloģijas akumulatoriem lielāks spriegums par 14,8 V ir kritisks. Celles "uzvārās"

Link to comment
Share on other sites

Cik saprotu, tad želejnieki ir aktuāli mašīnās ar to moderno Start-Stop tehnoloģiju, kura pie katra luksofora izslēdz motoru. Bet mana mašīna nav šajā kategorijā. OK, laikam muļķības. :blush:

Labots - Vilx-
Link to comment
Share on other sites

atkal gvelžam, ka ausis kust. želejas akumulatoriem vienīgā fundamentālā atšķirība no šķidrā elektrolīta aķiem ir tas, ka elektrolīts ir netekošs. Kā jau Didzis teica, apmetot uz vāka skābe nesatecēs aiz apkakles. Visas pārējās uzskaitītās un neuzskaitītās fīčas ir iespējamas gan parastajiem, gan želejas akumulatoriem.

Link to comment
Share on other sites

Jā jā ... muļķibas muļķibas. nu nu. viens pārbauda ģeneratoru noņemot akumulatora klemmi, otrs nav painteresējies kādas ir uzlādes īpatnības želejas akumulatoriem. No škidras skābes akumulatora gāze izdalās viegli, no želejnieka - tik viegli ārā gāze netiek, un kas notiek tad ? Ieslēdz loģisko domāšanu !

Nu labi, darbojieties vien tā tālāk tādā vīzē.. Apnika.

Link to comment
Share on other sites

Pats savām acīm biju liecinieks: maza privāta servisiņa stūrī lādējās motocikla aķīts, ar izskrūvētiem banku korķiem, viss kā pienākās, diemžēl labu brīsniņu piemirsies, tāpēc sācis vārīties un pastiprināti izdalīt gāzes. Tad nu gadījās ar rundeli pastrādāt, un pāris dzirksteles aizlidoja aķa virzienā, ba-bah, blieziens kā no rudzu bises un skābe un svina ļerpaki uz visām pusēm, labi, ka nevienam netrāpija. Tā kā pret sprādzienbīstamību, tomēr nevajadzētu attiekties pavirši.

Link to comment
Share on other sites

Tā ir diezgan liela muļķība skrūvēt uzlādes procesā ārā korķus :

1. To drīkstētu darīt tikai lādējot vilkmes skapī

2. Tas bija nepieciešams darīt laikos, kad vēl nebija pieejami digitālie mēraparāti (ar analogiem ir grūti pateikt sprieguma starpību starp 12,0 - 15,0 V) un lādēšanas procesa kontrolei izmantoja vizuālo kontroli, pēc tā sauktās vārīšanās principa. Pie tam, bija stingri noteikts, strāvas avotu primāri atslēgt no citas telpas. Ja šinī akumulatora aplūkošanas brīdī kaut kas izkristu no kabatas, un uzkristu uz klemmēm, tad elektrolīta strūkla acīs garantēta.

3. Ja normāli aķi lādē ar 1/10 ietilpības strāvu, tad uz mašīnas ģenerators pēc iedarbināšanas kādu laiciņu lādē ar 3 un 4 x lielāku strāvu, bet tur taču neviens korķus ārā neskrūvē !!

Tiem jaunās paaudzes aķiem, kam nav korķu, bet ir tas drenāžas izvads sānā, ir kaut kāds slēgmehānisms (membrāna vai kas cits ( nav patikas bijis nevienu tādu zāģēt pušu)). Kamēr viss ir labi, pa to drenāžu nekas ārā nenāk, bet brīdī, kad sāk nākt šķidrums, jārauga maks, jo atlikušās tikai dažas nedēļas, un tas man viņos patīk.

Pirms 5-6 gadiem parādījās tie Poļu akumulatori un visi uz tiem raudzījās kā jau uz "poļu" preci. Izrādījās tīri tā nekas. Cena patīkami maza, salīdzinot ar Bosch , bet gadījumos, kad ierobežota vieta, var ielikt lielākas ietilpības, nekā citu firmu. Arī pats gadus 4 atpakaļ ieliku traktoram "poli". Kalpo ļoti labi, un ja jau uz traktora kalpo, tad ...... .

Link to comment
Share on other sites

Sveiki.

Par korķiem. Nezinu, bet man mācija, ka ir vismaz dedaudz jāatskrūvē.

Mūsdienās jau TIE lādetāji ir diezgan gudri- paši atslēdzās, bet tajos laikos bija redzēti uzpūtušies AK.

Es (ja ir korķi) palaižu tos vaļīgāk, bet lādēju TIKAI pa nakti, lai nav k-kādas pēkšņi dzirksteles...

Link to comment
Share on other sites

Korķ iir jāskrūvē ārā un ne jau lai skatītos,kā elektrolīts vārās. Starpcitu, pēc vārīšanas galīgi neko nevar pateikt, jo vārīties var arī pustukšs akumulators. Korķi jāskrūvē ārā, vai vismaz jāatlaiž vaļā, lai gāze brīvi tiek arā. Nu tāda ir vecā tipa akumulatoru konstrukcija. Neapkalpojamajiem modernajiem tas vairs nav aktuāli. Par vēdināšau ir pilnīga taisnība un akumulatoru nevajag ladēt mazā noslēgtā telpā.Vislabāk to veikt caurvējā, pie atvērtām durvīm vai uz balkona.Tad nekādi sprādzieni nebūs. Vienīgā pareizā metode, kā noteikt, vai akumulators uzlādējies, ir mērīt elektrolīta blīvumu. Tad gan jārēķinās ar caurumiem biksēs :sarkasms: Vismaz man parasti pēc šīs operācijas kautkur uz apģērba skabe tiek virsū.Kaut mūsdienās var ar volta desmitdaļām nomērīt spriegumu, pēc tā pilnīgi precīsi noteikt akumulatora uzlades pakāpi nevar. Visadus modernos un "gidros" lādētājus es kā sugu neciešu. Tie domāti galīgiem luņiem,kuri ampērus ar voltiem jauc. Nu nevelk man kvalifikācija pēc pāris gaismas diocēm pateikt, vai aķis uzlādējies un vispār,kas ar to notiek. Kārtīgam lādētājam uz priejsējā paneļa jābūt voltmetram un ampērmetram. Uzgriez strāvu uz 1/10 daļu no akumulatora kapacitātes, uzliec uz 12-14 srundām un simts punktu būs uzlādējies. Ja arī uzlādēsies fiksāk, nekas slikts nenotiks, vienigi varbūt būs destilēts ūdens jāpiepilina,jo skābe jau neizgaro. Ja tā padoma, tad arī krievulaikos ar akumulatoriem ņēmās specializēti cilvēki, bet mūsdienu jaunatnei laikam visas šitās elementārās lietas ir "kosmos" un nav dots to saprast. Tapēc, ja rokas līkas,šitos darbus labāk uzticēt auto elektriķim.

Link to comment
Share on other sites

Didzi, nu nav tā !!! Lūdzu pamato, kāpēc , piemēram , lādējot 100Ah aķi ar 10A gāze obligāti jālaiž brīvi ārā, bet uz auto, kad ģenerators lādē 30A iekšā, korķi nav jāskrūvē ārā ?

Mērot elektrolīta blīvumu, ja tas ir bojāts akumulators, nekad vajadzīgo blīvumu nedabūsi, lādē kaut 5 dienas. Tāda lādēšana uz labu laimi 12-14 h ir ļoti arhaiska parādība, kas rados remontēšanai "mežā uz celma". Tieši spriegums ir tas, kas noteiks akumulatora uzlādes pakāpi. Uz tāda principa taču darbojas arī visi auto ģeneratori, jeb Tavai mašīnai ir citādi? Sasniedzot 15,0 + - 0,2 V , 12V akumulators ir uzlādējies un uzlādes strāva tiecas uz 0.

Turpinot palielināt spriegumu un plūstot strāvai, tā vairs neformē plates, bet gan šķeļ ūdeni , un tādējādi tiek novērots tas "vārīšanās" process, kurš agrākos laikos bija viens no rādītājiem uzlādes beigām. Un procesu vajag kontrolēt vismaz reizi stundā, ja darīšana ar nezināmas pakāpes uzlādētu akumulatoru, bet arī ar to mūsdienās var tikt galā mērot spriegumu. Tieši tās volta desmitdaļas pasaka, cik uzlādēts vai izlādēts ir akumulators. Laiki ir mainījušies un ir 21g.s.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Jēga strīdēties par tādām niansēm. Jā, es arī esmu lādējis aķi, ar manuāli regulējamu lādētāju, ik pēc pusstundas čekojot strāvu un koriģējot. Kādus gadus atpakaļ nopirku CTEK lādētāju un problēmu vairs nekādu. Laivai pavasarī aķīts izlādējies? Aizbraucu, pieslēdzu lai lādējas un atstāju uz nedēļu. Da kaut vai uz mēnesi. Tāpat autiņam, ja ārā ļoti auksts, laiku pa laikam uzlieku uz nakti lai pielādē pilnu. Nekādas problēmas, nekādas pārbaudīšanas vai uzlādējies, nekādi kreņķi par pārlādēšanos, vienkārši viss notiek. Ja nenotiek, tad dianoze viena - gādā jaunu aķi. viss.

Link to comment
Share on other sites

Uz autiņa,ja ģrnerātors nav bojāts, akumulators nekad nevārās!!!!!!!!! Lādejot no elektrotīkla gāze parasti izdalās un lielā daudzumā, tapēc arī tai jāļauj brīvi tikt laukā. Vecam akumulatoram visas bankas nekad nav vienādākas un kad viena jau pilna un intemsīvi vārās, cita vēl jālādē, tapēc korķi jāatskrūvē obligāti ! Ir pilnīgi pofig par 21 gadsimtu, skābes akumulators nāk no iepriekšējā gadsimta un tas jāpkalpo ar tā laika tehnoloģijām. Nu nevar ātri pēc sprieguma noteikt akumulatora uzlādes pakāpi.Nē, var protams atslēgt lādekli,pagaidīt kamēr aķis nomierinās un tad mērīt spriegumu. Jā tad var spriest par tā uzlādi, bet nah** kavēt laiku un beigas uzzināt,ka jālādē vēl. Nomēri blīvumu elektrolītam un viss skaidrs uzreiz. Var neko nemērīt un,jā ar arhakisku metodi, akumulātoru lādēt 12-14 stundas.Tā metode strādā jua simts gadus un aķim nekas slikts nenotiek. Uzliec aķi lādēties ieprikšējā dienā un otrā rītā brauc priecīgs. Nekādu procesoru,programnodrošinājuma un moderno tehnolõgīju, bet tak tā metode darbojas paerfrkti. Vienkāršie lādekļi,kuri strādā automātiski, lādē ļoti lēni un tad protams paši čeko spriegumu, bet kuram ir laiks gaidīt. Tas CTEK lādētājs ir labs lai stāvētu biferī un teiksim visu ziemu turētu aķi uzlādētu, bet ja stundas laikā vajag piešķilt autiņu ar nosēdušosaķi, tad pilnīgi garām. Lādēšanas strāva ir ļoti maza un tukšu aķi tas lādē vairākas dienas. Ir nācies ar tādu saskarties. Protams ir profesionāli, kā te vienam otram gribas uzsvērt-21 gadsimta lādētāji ,kuri automātiski uztur strāvu un spriegumu, bet tādi domāti servisiem un maksā bargu naudu. Nez vai parastam autobraucējam tādu vajag mājā. Nav jau problēmu pašam tādu uzbūvēt. Nekāds kosmoss tur iekšā nav .Vajag tikai lielas strāvas avotu,kurš notur 14,5V. Tad lādēšanas procesi akumulatorā notiks kā uz autiņa.

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share


×
×
  • Izveidot jaunu...