Jump to content

Vai auto akumulatorus var atjaunot?


Vilx-
 Share

Recommended Posts

  • Replies 186
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Vilx-

    23

  • Didzis

    15

  • mafijs

    17

  • alusbundza

    16

Top Posters In This Topic

Pārāk lielu tiešām nevajag, lai gan uz dīzelautiņa nevajadzētu būt kaut kādam mazspējas ģeņģerim, kā lētajiem mazauto tas pierasts.

Ieteiktu pievērst uzmanību ražotājam un reģionam, kam aķis domāts - ir nepatīkama pieredze ar Spānijā ražotiem it kā normālas firmas akumulatoriem, kas bija paredzēti citai siltumzemei, nosprāga jau otrajā sezonā, mūsu ziema bija par bargu.

 

_dunduks_, ģeneratora režīmā akumulators parasti tiek uzlādēts +- 80%, bieži startējot, šis skaitlis strauji samazinās, it sevišķi, ja ģenerators dod maz ampērus, bet uz autiņa elektronika sabāzta bezjēgā.

Labots - aoma
Link to comment
Share on other sites

Ieteiktu pievērst uzmanību ražotājam un reģionam, kam aķis domāts
Varta takš būs normāli, ne?
uz autiņa elektronika sabāzta bezjēgā
Nu, man nekāda dižā elektronika nav, pat rādžiņu reti skandinu. Pirms 2 gadiem laukos gadījās ķibele ar ģeneratora siksnu, un uz aķa izdevās atbraukt līdz pat Rīgai un mašīnu atstāt pie servisa durvīm. (~100km, vairāk kā stundu). Protams, visu šo ceļu braucu ar izslēgtiem lukturiem un mirgojošām avareikām, bet tomēr. Es teiktu, ka elektronika diezi vai daudz ēd.

 

(varēja jau arī pieņemt likumu ka jābrauc ar ieslēgtu skaņu signālu būtu vēl drošāk jo tagad es tomēr baidos)
A davai citā topikā!

 

Labots - Vilx-
Link to comment
Share on other sites

Nu, es ticu, ka man būs labs ģenerators, ja jau no rūpnīcas nāk tik liels akumulators (800A CCA, skatoties uz vispārējām tendencēm, sanāk vismaz kādi 80-90Ah). Plus, Volvo pagaidām sevi ir parādījis kā diezgan kvalitatīvu ražotāju.

Link to comment
Share on other sites

alusbundza

ņem lielāko ar vislielākiem Ah kādu vari iebāst akumulatora vietā, ģenerators uzlādēs , neuztraucies

 

pārbaudīt, vai ģenerātors labi lādē var šādi; iedarbini auto, saslēdz visus uguņus, pečku un pārējās fīčas, noņem vienu klemmi no aķa, ja motors normāli strādā un vis pārējais arī, tad ģenerators ražo strāvu pietiekoši

Link to comment
Share on other sites

_dunduks_
iedarbini auto, saslēdz visus uguņus, pečku un pārējās fīčas, noņem vienu klemmi no aķa, ja motors normāli strādā un vis pārējais arī, tad ģenerators ražo strāvu pietiekoši

Nu šitas ir pilnīgs ku-kū. Ja gribi safist motora vadības bloku, vai kādu citu elektroniku, tad uz priekšu!

Šo arhaistisko metodi varēja pielietot tikai pirmajos karburatora dzinējos, nevis mūsdienās.

Ja ar pirmo reizi tev nekas nenotika, tad tas nenozīmē, ka to var pielietot visām mašīnām.

Link to comment
Share on other sites

Kā pareizi uzrakstīt...

Ir ģenģeris, kas ražo strāvu elektronikai un AK lādēšanai. Tā ražība vidēji ir 14.4V

Ir dažāda elektronika (lamdas, sensori, releji, dzirkstele svecei, elektromotoriņi...)

Ir starteris, kas "noēd" ļoti daudz enerģijas jau pirmajās sekundēs.

Ir AK, kas uzkrāj elektrību vai jaudu.

Tātad:

1) AK praktiski beigts- ģenerators strādā paaugstinātā slodzē un mēģina "apkalpot" ne tikai elektroniku, bet arī uzlādēt AK;

2) AK ir beigts (vai pat atvienots)- ģenģeris strādā uz pilnu slodzi un dedzina sevi un dedzina visu pārējo elektroniku, piem. ECU;

3) AK ir par lielu (jaudīgu)- ģenģeris strādā uz pilnu slodzi un dedzina sevi un pārējā elektronika nesaprot kur ņemt jaudu, tātad no AK- apburtais loks;

4) AK ir par mazu (vāju)- nevar pielaist auto ar momentāno spēku, startējot ilgi (virs piem.20 sek) tiek pārmērīgi iztukšots. ģenģeris atkal griežās maksimāli.

Tātad- AK ir jābūt tādam kādu iesaka ražotājs, kādu var "apkalpot" ģenerators.

K-kā tā...

p.s. Eiropas Savienība mainīja tās CCA apzīmējumu principus. Piemēram Vartas zilajam var būt 400A, bet Silver- 630A. Beigās zilais būs tomēr spēcīgāks....

Link to comment
Share on other sites

alusbundza

dunduk, nestāsti nu pekstiņus, ģeneratoram ir jānodrošina strāva visām fīčām, plus vēl jāuzlādē aķis

Link to comment
Share on other sites

3) AK ir par lielu (jaudīgu)- ģenģeris strādā uz pilnu slodzi un dedzina sevi un pārējā elektronika nesaprot kur ņemt jaudu, tātad no AK- apburtais loks;

Tiešām? :blink:
Link to comment
Share on other sites

alusbundza

zikzak, ģeņģeris griežas visu laiku un ražo strāvu, beigts ģeņģeris strāvu neražo ,un vispār tu kaut ko no tehnikas sajēdz?

Link to comment
Share on other sites

· Hidden by Žaks Noriss, Novembris 6, 2012 - No reason given
Hidden by Žaks Noriss, Novembris 6, 2012 - No reason given

ņem lielāko ar vislielākiem Ah kādu vari iebāst akumulatora vietā, ģenerators uzlādēs , neuztraucies

 

pārbaudīt, vai ģenerātors labi lādē var šādi; iedarbini auto, saslēdz visus uguņus, pečku un pārējās fīčas, noņem vienu klemmi no aķa, ja motors normāli strādā un vis pārējais arī, tad ģenerators ražo strāvu pietiekoši

Link to comment
All-marss

Vilx!

Pilsētas apstākļos akumulatoru derīgi pa nakti uzlādēt papildus,jo,lai cik liels un labs būtu ģenerātors,tas akumulatoru uzlādēt var TIKAI noteiktā laikā un pie vidējiem un lieliem apgriezieniem.Nelieli pārbraucieni,bieža startēšana,ieslēgtas gaismas,tas viss neveicina uzlādēšanu.Var teikt,ka ģenerātors tādā režīmā uztur tikai tekošo patēriņu un akumulatoram maz kas atliek.

Tapēc: a) Vasarā akumulatoru vajaga PAPILDUS ar lādētāju uzlādēt reizi nedēļā,vai mēnesī (atkarīgs no aķa fiziskā stāvokļa).

b)Ziemā,katru nedēļu,bet kad grādi lielos mīnusos,tad katru vakaru.Švakākos akm. vēlams pa nakti ienest siltā telpā,tad no rīta lielākas izredzes.

Viss tas attiecināms uz maznaudīgāko autotautu.

Tie kam kāposts pilnas kabatas un netīk čakarēties,tie maina aķus ik pēc pāris gadiem un viss!

Link to comment
Share on other sites

Laikam jau "nesaprotu"... :(

A kāda velna pēc tad ģenģerim ir uz korpusa rakstīts 14,4V, kāpēc ir pārslodzes releji, tilti, Kāpēc nodeg ECU pēc AK atvienošanas? Kāpēc lielāks AK ir pustukš arī pēc 100km nobraukšanas???

Nesaprotu. :(

Link to comment
Share on other sites

alusbundza

zikzak, ja tev aķis ir pustukš pēc 100 km nobraukuma, tad tev ir vai nu pusbeigts aķis, kas neņem pretī strāvu vai arī ģenerators nedot pietiekoši daudz strāvas, ja kas, tad aķis ir domāts tikai auto iedarbināšanai, pārējais ir jānodrošina ģeneratoram

Link to comment
Share on other sites

noņem vienu klemmi no aķa

Un iegūsti dārzeni !!! Nu jopcik, kā var stāstī tādas muļķibas ?? Nav vair GAZ-iku, moskviču laiki, kad elektronikas nebija nekādas.

Pēc šadām "procedūrām" var nākties mainīt visu elektroniku autiņā !

Link to comment
Share on other sites

Varta takš būs normāli, ne?

 

Varta skaitās neslikts, vispār no ziemeļvalstu ražotājiem vislabāk.

Tauta jau laikam neatceras līdzstrāvas ģeneratoru laikus (es par tiem dažiem gudriniekiem), varēja lietot gan kā ģeneratoru, gan kā elektromotoru, gan metināmo aparatātu uzķīlēt, ja vien bija kāds pazīstams ofiņš, kurš varēja dabūt no noliktavas tankiem domātos :) offtp

 

Bet par tēmu, pērc tādā vietā, kur dod garantiju, vari klausīt arī tam ieteikumam - ņem tādu, kas lien zem kapota un viss, :) nav jau raķešzinātne, bet nu, ja ir izvēle, akuma starta strāvu kā jau priekš dīzeļa vajag skatīt lielāko, ko savā budžetā esi noskatījis/vari atļauties.

Link to comment
Share on other sites

Tie, kam patīk mētāties ar visādiem apgalvojumiem par lādēšanu, ieteiktu vispirms pastudēt:

  • jaunākās autobūves tendences (nu tās, pēc karburatoriem)
  • konkrētā auto manuāli.

 

Pirmkārt, par 14.4V no ģeneratora: (Volvo S60, 2002, D5 dīzelis)charge_voltage.jpg

description.jpg

 

Par paša ģeneratora jaudu: Lādējot ar 13.5V, pie 680RPM, 70A.

Pie 2300RPM, 120A.

Nominal output: 1.6kW.

 

Vēl, no tā paša manuāļa- vehicle basic load: 25-45A.

 

Tad nu lūk, Jums ir visa informācija, lai pamatotu savus spriedelējumus.

Link to comment
Share on other sites

es esmu, un vis strādā( 2008 gada reno

Turpini vien tik tālāk tādā pašā garā... gudrinieks :)

Es uz sava auto nemaz netaisos to mēģināt. Ir pieredze no citiem "speciālistiem", kam pēc šadiem gājieniem sākas gļuki eletronikā.

Link to comment
Share on other sites

pērc tādā vietā, kur dod garantiju

 

es ir lasījis akumulatora garantijas talonu. pēc tiem noteikumiem praktiski nekādas garantijas tev tāpat nav :D

Link to comment
Share on other sites

alusbundza

mafij, iespējams, ka daļēji tev ir taisnība, ka tām mašīnām, jaunākās paaudzes, kas pilnas ar visādiem sū. a elektronikām nevajadzētu tā eksperimentēt

 

fest, ko tu ar savu līkni gribēji pateikt?

Link to comment
Share on other sites

Ja gluži nemaldos, tad to, ka ģeneratoram pietiek jaudas, lai pat tukšgaitā spētu apmierināt visas auto elektronepieciešamības, un vēl paliktu pāri akumulatora lādēšanai.

Link to comment
Share on other sites

Tas ideālos apstākļos. Bet praksē ir savādāk - oglītes nodilušas, kolektora gredzeni izdiluši , un beigās spriegums no ģeneratora ir par mazu pie slodzes.

Link to comment
Share on other sites

Ģenerators ir viens no pēdējiem, kas mūslaiku mašīnās iziet no ierindas, kopš laikiem, kad oglīšu kolektors ir vienlaidus plāksne, nevis atsevišķi pini, nodilums ir samazinājies n reizes, gadās, ka gultņi iznīkst ātrāk.

Link to comment
Share on other sites

alusbundža, tikai to, ka apgalvot, ka no ģeneratora (regulatora) nāk ārā tieši 14.4V ir dezinformējoši.

Vilx-, mafij- neesmu speciālists ne elektronikā, ne automobiļos, tādēļ nesaku neko. Tikai izkopēju informāciju no manuāļa, lai šīs jomas speciālisti (kādu izskatās te ir daudz), diskutēt var apmēram tādā stilā:

Redziet, ģeneratora ražotājs norāda, ka tukšgaitā ģenerators spēj saražot I1 A strāvu, pie sprieguma U1 V. Tā kā automašīnas elektrosistēma patērē I2 A lielu strāvu pie auto lietošanas, var izsecināt, ka akumulatora lādēšanai paliek pāri I3 A, ar ko var uzlādēt pustukšu aķi laikā t.
Link to comment
Share on other sites

teorijas teorijas teorijas ... būtu pagrozījušies servisā, tad būtu cits skats uz šīm lietām:) No praktiskās puses.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

All-marss

Snukurins!

Tavs prātojums ir spēkā tikai pie nosacījuma,ka autiņš ir pietiekoši jauns un akumulators pietiekoši svaigs.Dabā,diemžēl ir mazliet savādāk,kā teorijā.Ģeneratora strāvu nenodrošina relejs un tagad,man šķiet pat tāda reāla releja nav,ir tikai elekronisks bloks,kas uztur vajadzīgo ģeneratora spiegumu gan tukšgaitā,gan pie slodzes.Tagad visi ģeneratori ir trīsfāzu maiņstrāvas un tur tā fizika ir mazliet atširīgāka.Bez tam,visādās insrukcijās ražotājs vienmēr dod tos vislabākos rezultātus,kas iegūti vislabvēlīgākajos apstākļos pie ideālas ekspuatācijas un ideāla tehnikas stāvokļa.Kad mašīnai 5-10 gadi,tad tā bilde ir pavisam savādāka.

Link to comment
Share on other sites

Dzīvotu mēs kaimiņos - varētu saderēt, ka Vartas 640A aķītis iegriezīs tavu Volvo nākamās 5 ziemas, ja ne visas 8. Ar nosacījumu, ka neesi žīds un nelej motorā kautkādu pussintētiku. Cenas atšķirības starp 640 un 100A ir apmēram 1/3...

 

720 jau ir apdrošināšanās :)

Labots - Jesus
Link to comment
Share on other sites

1. Akumulatoru nedrīkst atvienot darbojoties ģeneratoram. Jaunie maiņstrāvas ģeneratori spēj ražot daudz lielāku spriegumu. Uz stenda var redzēt, ka 12 V ģenerators pie nomināliem apgriezieniem dod pat līdz 35 V. Bez akumulatora tiek sabojāts sprieguma regulators, un tālākais jau ir tikai dažu sekunžu jautājums pat autiņiem bez milzu elektronikas. Minimāli visas spuldzes būs jānomaina.

2. No ko tad tiem ģeneratoriem tiek beigti tinumi (izsiluši) ? Vai nu no nejēgā saliktiem lukturiem, vai pārāk lieliem akumulatoriem. Pareizi te teica. Ģenerators cenšas visiem spēkiem uzturēt tīklā vajadzīgo spriegumu ( atkal Oma likums). Ražotājs dod ģeneratora jaudu pie nomināliem apgriezieniem. Parasti tie ir ap 5000. Pilsētā pie luksafora jau nebūs nominālo apgriezienu un ar visām gaismām un pečkām un muzoniem bilance būs negatīva. Tātad ēdīs no aķa ārā.

3. Daudzus gadus esmu strādājis ar akumulatoriem, bet visriebīgākie vienmēr ir bijuši Vartas. Kamēr jauni, nekas, bet kad taisās mirt , tad mirst ne nedēļām, bet gadiem. Nav ne īsti dzīvs (pēc visiem parametriem) ,ne miris. Man patīk tomēr tādi, kam ja pa to sānu drenāžu sāk suloties, tad tās ir tikai dažas nedēļas līdz beigām, un pilnīgi nepārprotamām.

Link to comment
Share on other sites

Akumulatoru kategoriski aizliegts atvienot no darbojoša autiņa!!!!!!Tārps nosauca 35V autiņa elaktrosistēmā, bet es teikšu, ka arī ar pieslēgtu akumulatoru autiņa elektrosistēmā ir īsi imulsi ar daudz lielāku spriegumu. Aķis autiņā ir kā kondensātors,kurš mēģina visu stabilizēt. Ja kāds netic, tad pamēģiniet pagrābstīties ar oscilogrāfu pa vadiem. Jā, gazikā varēja braukt bez akumulatora, bet ne jau modernā autiņā. Ja runa par uzticēšanos jaunam ģenerātoram, tad pāgājušo gad Dakāras rallijā jau pirmajā dienā OSCAR nobeidzās lādēšana. Kad pārstāja lādēt otrs jauns ģenerātors, tad izrādijās,ka putekļos ieklemmējušas sukas. Var jau būt,ka te neviens nebrauc pa putekļainiem un dubļainiem ceļiem, bet es vienalga nebūtu pārliecināts, ka jauna autiņa ģenerātoram nevar rasties problēmas. Jā, te neviens nepateica par mūziku. Nu neticu, ka ģenerātors spēj pie tukšgaitas apgriezieniem ladēt akumulatoru,ja pie luksafora stāvot man gribas blakus autiņā muzičku pagriezt jkusak. Kādz troksnis tai autiņa salonā es nezibu, vet jaudu pastipeinātājs rij pamatīgu. Nemaz nerunājot par piknika apskaņosanu ar autiņu un tad desmit minūšu braucienu līdz mājam. Nu nevar neviens ģenerātors tiik isā kaikā uzlādēt akumulatoru, bet jo tukšaks akumulators stāv ilgi, jo tā kalpošanas laiks īsāks. Pilnīgi izlādēts akumulators jau pēc dienas var būt neatgriežams pie dzīvības.

Link to comment
Share on other sites

Akumulatara dzīvi var pagarināt ar bedīnī lādetāju, vairāk atiecas uz vilkmes akumulatoriem.

Link to comment
Share on other sites

noņem vienu klemmi no aķa

 

Nekad tā nevajag darīt, pārspriegums, vairākuma gadījumos, sajās vadības blokus.

Link to comment
Share on other sites

Arī pie izslēgta dzinēja!

Jāievēro secība kuru vadu +/- pirmo jātvieno/jāpievieno demontējot/montējot akumulatoru. Tavs padoms uzskatāms par kaitniecisku!

Labots - constrig
Link to comment
Share on other sites

Jāievēro secība kuru vadu +/- pirmo jātvieno/jāpievieno demontējot/montējot akumulatoru

Jā, un pirms tam jāpārliecinās, vai auto novietots precīzi ziemeļu-dienvidu virzienā un 3x jānoskaita tēvreize ar skatu uz austrumiem :D

Link to comment
Share on other sites

Jā, te neviens nepateica par mūziku. Nu neticu, ka ģenerātors spēj pie tukšgaitas apgriezieniem ladēt akumulatoru,ja pie luksafora stāvot man gribas blakus autiņā muzičku pagriezt jkusak. Kādz troksnis tai autiņa salonā es nezibu, vet jaudu pastipeinātājs rij pamatīgu. Nemaz nerunājot par piknika apskaņosanu ar autiņu un tad desmit minūšu braucienu līdz mājam.

Kas Tev par audiosistēmu, ka 1.4kW ģenerators nespēj to apmierināt? :blink: Enīvei, man skaļas mūzikas nekārojas, un piknikus ar autiņu neapskaņoju. Vispār mašīnā mūzika skan ārkārtīgi reti. Ticu, ka, ja ir fetišs uz skaņu efektiem un pusi bagāžnieka aizņem abi sabvūferi, tad vajag nopietnāku elektrosistēmu. Bet par tipisko situāciju es to nesauktu.
Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share


×
×
  • Izveidot jaunu...