Jump to content

Vai auto akumulatorus var atjaunot?


Vilx-
 Share

Recommended Posts

Pats iemontēju kaimiņa traktoram karterī sildītāju no krievu tējkannas. Jau vairākas ziemas nav problēmu. Tik vien kā jāpieslēdz 20 min iepriekš, bet pēc tam griež kā vasarā.

Bez siltuma kolektorā degviela var zemā temperatūrā vispār nesprāgt, griez cik ātri gribi. Pat jaunie dīzeļauto bez kvēlsvecēm neiedarbojas.

 

SNUKURINS, par kādu eļļas sadegšanu ir runa ? , ja pat rūpnīca rekomendē zem -5 sildīt karteri .Tā darīja pirms kara un dara vēl mūsdienās. Un kā Tu to fēnu dabūsi kolektorā ? Un kā var iepūst karsto gaisu cilindros, ja pat labākajā gadījumā ieplūdes vārsti vaļā būs tikai 2 cilindriem, pie tam pa tām vārstu spraugām iepūstais gaiss cilindros ar dzesēšanas ribām -15 grādos būs kā mironim plāksteris.

 

Ir divu veidu traktoru iedarbināšana - ar starteri un ar iedarbināšanas dzinēju. Tur iepriekš, kur Zzigizz devis tos parametrus aķiem arī ir divi varianti : ar puskaču un ar starteri.

Labots - Tārps
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 186
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Vilx-

    23

  • Didzis

    15

  • mafijs

    17

  • alusbundza

    16

Top Posters In This Topic

Tārps, par to sildītāju no tējkannas lūdzu pastāsti sīkāk! Kā tieši tu viņu ieliki? Papildu caurumus urbi vai iztiki ar esošajiem?

Štukoju, ka varētu kaut ko ielikt korķa vietā vai arī tur blakus vēl viens caurums ir, tik nestādos priekšā, cik tur ir vietas, jo kaut kur tak kloķvārpsta griežas...

Karteri nekad neesmu rāvis nost un negribas, jo pagaidām eļļa nekur nesulo, bet pēc ārdīšanas ganjau blīvi jaunu nāksies meklēt.

Link to comment
Share on other sites

Kvēlsveci labāk nelietot, jo tā iztērē aķīti, bet jēga maza. Vispār varētu piemest otru aķi klāt, un kad abi nobeigsies, tad nobeigsies.
Gudrs gan esi :) un papildus censties starteri nosvilināt...
Link to comment
Share on other sites

Mūsu laikos jau bīves neviens nemeklē, tam mērķim ir speciāla silikona pasta.

 

Tu-no-fjordiem - kādēļ gan Tu domā, ka ar 2 aķiem var starteri nosvilināt? Nē, nu ja virknē saslēdz, tad gan var.

Link to comment
Share on other sites

Vai nav vienkāršāk ifrasarkanais gāzes sildītājs . Tādus jau lietoja padomlaikos- pašauj zem kartera un pēc laika viss notiek. Ja nemaldos, šitādu mūsdienās redzēju bodē metināsanas iekārtu bode kas ir pagalmā pirms ''Latgalītes''. Nu nav liesmas un siltums virzīts vienā virzienā . Nu tipa šitāds. Principā var piesegt apkārt, lai siltums neiet galīgi zudumā. Nu lai drošāk, stikla auduma segu . Bet par startera nosvilināšanu : ja ievēro pauzes, tad, nē, bet parasti limitē tas ka aķis vairs negriež. Ja divi paralēli, tad loģiski, pirmais var neizturēt aķis. šitādu joku redžeju vioenam paziņam padomlaikos- bija zapiņam ielicis bagāžniekā kombaina aķi. Vienmēr lepns ka lec, līdz vienā aukstā .. atvilkās uz darbu kājam, jo starteris bija nokūpējis no lielās ''zaģēšanas''. Īstenībā tam T40 ar to sildīšanu ir problēma. Atšķirībā no ūdensdzeses, sasilst tik eļļa, bet cilindri paliek auksti,ko nemīl dīzeļdzinēji. Atceros Belorusiem sildīšana bija vienkārša- uzvāra pāris spaiņus ūdens un lej radiatorā, bet pa noliešanas tecina ārā. Palaidās ka nemetās aukstumā.

http://www.semicom.lv/M%C4%81ja_d%C4%81rza_piederumi/Industri%C4%81lie_sild%C4%ABt%C4%81ji/G%C4%81zes_sild%C4%ABt%C4%81js_NG_310_3000W_infrasarkanais__1833465_1101.html

Labots - oxygen
Link to comment
Share on other sites

Kartera vāks būs jāņem tomēr nost, bet tā nav problēma, jo ir tāds sarkans hermētiķis, ar kuru var tai pašai blīvei abas puses apziest.

Jāizvēlas sildelements ar tikai vienu līkumu (ne tāds kā cūkas aste). Agrāk pārdevās pat atsevišķi. Domāju , ka Latgalītē vēl tagad var dabūt. Ir redzēti arī mūsdienīgi. Galvenais, lai ir ar uzgriežņiem. Kartera pašā apakšā ir tāds padziļinājums. Tam arī sānos izurbj divus caurumus kur to sildelementu ieskrūvē.

Link to comment
Share on other sites

Ar gāzi vienīgais mīnuss, ka jāstaipa balonu un sildītāju. Šoziem mēģināšu iztikt ar to gāzes pūšamo sildītāju, vasarā jāķeras pie elektrosildīšanas ierīkošanas.

Link to comment
Share on other sites

Paņem 11 kg balonu un nebūs tā staipīšana tik traka. Tas gāzes patēriņs nav jau tik liels, pietiks n-tajām reizēm

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Mans tests par aķa atjaunošanu. Pie -5 no rīta knapi iegriež, pie -8 jau vairs nespēj pagriezt. Izlēju visu šķidrumu, nopirku elektrolītu, piepildīju. Šorīt griež ka prieks! -17C. Pirms tam lādēšana ar nelīdzēja, pēc uzlādēšanas ja 2 dienas nostāv nepielaista, pie -5 -7, jau vairs negrieza. Aķis 5 gadi lietots, man C-RV benzīns mazs vajadzīgs 45A.
Secinājums - var!

 

Labots.

 

Tomēr nevar. Vēlāk pastāvēja 2 dienas pie -10C, i vsjo! Tas ka nomainīju elektrolītu, pacēla veiktspēju. Ja pie -5C pēc divām dienām negriež, tad tagad pie -5C pēc divām dienām griež. Pie zemākiem mīnusiem ir kirdih.

Labots - Zuxters
Link to comment
Share on other sites

Viens ašais koncepts tosola sildīšanai no izgāstuves materiāliem: Pie mazā apļa (ja traktoram tāds ir) vai pie kopējās  tosola sistēmas, ja nav termostata  - pievieno kādu mašīnas pečkas radiatoru, mazu, ērtā vietā (perpendikulāri motoram) un tosola dzenāšanas motoriņu (šrotos tādus var dabūt). Ieslēdz motoriņu un ar lodlampu karsē to pečkas radiatoru. Izkust tas radiators nevar, aizdegties ar ne, bet siltumatdeve tosolam būs ideāla. Ātri sasildīsi galvu. Pielietojams arī lauka apstākļos. 

Labots - Jesus
Link to comment
Share on other sites

Izkust tas radiators neva

 

mūsdienās daudzi lieto gāzes lodlampas. tā kā ar šito tomēr uzmanīgāk.

Link to comment
Share on other sites

Man bencīnc 89tā gada, pieleca no pusapgrieziena. Starters pat lāgā iegriezt nepaspēja.

Ārā stāvēja no vakar vakara, ne i kādas segas klāju virsū motoram, ne ko.

 

Pa nakti bija ~ - 25C

Labots - Red
Link to comment
Share on other sites

man tā - ar otro 20sek zāģi aizgāja....pie - 18 +-. šogad lec švakāk ģizeļs ja salīdzinu ar iepriekšējām ziemām. laik kvēlsvecēm psc...sajūta ka daži katli nešancē uzreiz - ar starteri jāpiepalīdz...sveces denso jau  iepirktas, pirmdien pieraksts uz pārbaudi / maiņu.

Link to comment
Share on other sites

ar iepriekšējām ziemām. laik kvēlsvecēm psc

Nomaini gan, es pirms ziemas nomainīju un jūtami vieglāk lec. Sanāca gan 10 ls gabalā :O

Link to comment
Share on other sites

Man jau šorīt tika -15 Jūrmalā bija. Leca no 2-3 apgrieziena. Šogad salā zem -10 pirmās 5-7 sekundes pēc starta dīzelīts tā nevienmērīgi strādā. Jaunāks jau nepaliek. 200k pēc pirkšanas. Pirku jaunu. Pirms pāris nedēļām servisā pie visām sāpēm (eļļa, u.t.t.) pasūtināju arī jaunu aķi. DETA Power kautkāds par 60Ls. Papīri bardačokā., tāpēc precīzi nepateikšu. Vecais aķis pagājšgad pie -20 pievīla. Bet bija jau arī 6 gadi šogad pie maiņas. Siltā laikā vecais jau vēl grieza kā briedītis. Redzēs, kā jaunais kustinās pie ~-20. 

Link to comment
Share on other sites

200k dīzelim ir sīkums, kā arī jebkuram motoram, ja to uztur kārtībā.

-25 no rīta, tiesa,man benzīns. pielēca kā parasti, nu nedaudz grūtāk grieza.

Labots - mafijs
Link to comment
Share on other sites

Kas tur daudz, ko uzturēt. Jāmaina tik laicīgi filtri un eļļa atbilstoši specifikācijai. Man eļļa WV 501 01, nav tā lētākā. Bet ir arī vēl dārgākas ;) No un zobene ar visiem pričendāļiem, katrus 90k, protams. Mēģināju spogulī noķert, vai pimajās taktīs nenāk melnais dūmiņš, nekā tāda nemanīju. Tahometra sarkanajā daļa praktiski nav bijis.

Link to comment
Share on other sites

Man arī pieleca normāli, kā parasti. Temperatūru gan neatceros, bet kaut kas ap -15C bija. Vienīgā problēma - pakaļējām labajām durvīm mehānisms laikam aizsalis, nekādi nevar dabūt vaļā. :D

Link to comment
Share on other sites

200k dīzelim ir sīkums

Nu kā ta - manam (Vectra2.0 TDI) kaut kur tuvu pie 400k un nekāda vaina.

Link to comment
Share on other sites

Tas aukstam, zem -10, ~5 sek. tukšgaitas apgriezieni nedaudz peld. A varbūt tikai 3 sek. Rīt solās būt vēl aukstāks, būs jāpamēģina piefiksēt.

Labots - ggg97
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Atjaunot tomēr nevar.Te pa augstāk postu. Vēlāk pastāvēja 2 dienas pie -10C, i vsjo! Tas ka nomainīju elektrolītu, pacēla veiktspēju. Ja pie -5C pēc divām dienām negriež, tad tagad pie -5C pēc divām dienām griež. Pie zemākiem mīnusiem ir kirdih.

Aķu atjaunošana mīts vien ir. Biku var, bet ne ziemā pie lieliem mīnusiem. Ja tas ir beigtc, tad ir beigtc!

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
constrig

Sveiki!

Saskāros ar problēmu akumulatoru uzlādes lauciņā - lādējot skābes akumulatorus, gan auto, gan laivu (dziļās izlādes) pēc uzlādes (uzlādes gatavību nosaka rūpnieciski ražotā lādētāja gatavības indikācija, vai amperametrs), nekad netiek sasniegts vajadzīgais elektrolīta blīvums, vienmēr tas ir zem teorētiskās normas. tāpēc rodas sajūta, ka lielākā daļa nopērkamo lādētāju to neizdara vispār, vai arī jālādē akum. ļoti ilgi. Tāpēc radās doma izgatavot lādētāju ar man. reg. iespēju. Nesen mērīju blīvumu sava auto aķim 1.19 c/cm3

 

Ir transformators ar manuālu sprieguma regulēšanas iespēju (ar dimmera palīdzību tiek samazināts 220 V tīkla spriegums no max uz min primārajam tinumam, rezultātā uz sekundārā tiek iegust  3-21 V) +diožu tilts.+V/metrs+A/metrs

 

Kāds būtu augšējais uzlādes sprieguma slieksnis lādēšanas laikā. Sevišķi lādēšanas stadijas beigās,  kuru vērtību nebūtu ieteicams pārsniegt, protams ņemot vērā, lai netiktu pārsniegts pieļaujamais strāvas daudzums?

Labots - constrig
Link to comment
Share on other sites

Uz skābes akumulatora maksimālais spriegums ir 14,2V. Tad,ja akumulators ir pilns, lādēšanas  strāva vairāk neplūst. Protams, ja vajag fiksi uzlādēt, spriegumu mauc iekšā lielāku, bet pie 14,2V aķis var gadiem stāvēt pie lādētāja un vienmēr būs uzlādēts. Skābes aķis ir diezgan "pacietīgs" un aptiekas precizitāti nevajag. Ar to dimmeri uzmanies. Ja no tā laukā nāk bišku līdzstrāva(pussprādzis simistors), tad Tavs transformātors var nodegt. Es vienmēr regulēšanai izmantoju labratorijas autotransformātoru. Tā ir pārbaudīta vērtība

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share


×
×
  • Izveidot jaunu...