Jump to content

Akumulatoru urbjmašīnas, kādu izvēlēties?


DeUld
 Share

Recommended Posts

mafijs

Ja cilvēkam dažas reizes mēnesī vasarā vajag,  tad arī nav lielas jēgas pirkt dārgo pro instrumentu. Pilnīgi pietiks ar vienkāršāku. Tikai tas ko sākumā autors bija atradis, tas tomēr kokā skrūvēšanai var izrādīties par vārgu.

  • Patīk 2
  • Atbalstu 2
Link to comment
Share on other sites

Insekc

Ir vērts izvēlēties tādu lai vēlāk var piepirkt vēl kādu saderīgu verķi (jau bez akumulatora un lādētāja).

Man Dewalt ir gan zāles trimmeris, gan auto remontam triecienskrūvmašīna un dažādi zāģi.

 

Tas Skil tāds pašvaks izskatās. Skaties uz 18V.

Link to comment
Share on other sites

oxygen
Pirms 31 minūtēm , base7 teica:

Es tagad vairāk sliecas uz to Skilu

A varbūt REBIR .Skaidrs ka ražots Ķinā, bet... ja kas tad domāju remonts lētāks un ir kam pajautāt par garantiju, nevis no Aliexpres, kad ka nobeidzās kāda podziņa, vari izmest. . Paskat parametri neslikti, ja ņem vērā ka divi Li akumulatori Cena varētu būt arī laba-jājautā viņu veikaliem. Domāju ka kādus 40-50 eur

  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

Man ir čehu Hecht ražojumi. Urbjmašīna, figūrzāģis, vēl šis tas.Cenas/veiktspējas attiecība ok.

Link to comment
Share on other sites

220.lv tieši ir Hecht produkcija. 

Atsauksmes diezgan labas.

Link to comment
Share on other sites

Kazarms: man ir senukai FXA (skrūvgriezis,triecienskrūvgriezis un urbis-perforators) - ir daži sīki mīnusi , bet nu kalpo jau otro gadu un netaisās mirt.

Pie tam tie nav pāris skrūves mēnesī, bet stipri vairāk. Spēka netrūkst , strādā labi.

Es  skatījos ka makita vai deWalt ir rupji izsakoties 2x dārgāks. Man pašam bija žēl naudas.

Kas vēl ir labi - viņam ir lēti un sūdīgi bet litija jonu elementi, tātad sasniedzot savu dzīves galu viņus var bez stresa pārlodēt un turpināt ekspluatēt tālāk.

Es jau teiktu - ja var atļauties pērc makita/deWalt , bet ar FXA gana labi var dzīvot.

 

Btw - nopērkot jaudīgāku , pavisam jaudīgu verķi lielās skrūves neskrūvēsies tik un tā, bet  sāks vērpties nost jo tie sūdi ko depo/maksima tirgo ir taisīti no ķīniešu presētā rīsa.

Šeit vairāk palīdz protams priekšurbums , eļļa/vasks,  atbilstošās kategorijas skrūves un veselais saprāts. 

 

Link to comment
Share on other sites

Just now, Insekc teica:

Nu man neizskatās, ka HECHT būtu īpaši lēts. Dewalt var pat lētāk atrast.

Ir arī lētāki, retai skrūvēšanai varētu derēt. Līdzīgs tam Rebiram

Link to comment
Share on other sites

Insekc

FXA instrumenti tiešām ir lēti un nav tik ļoti sūdīgi, bet akumulatoru cena gan ir tuvu Dewalt un profiņi stāsta, ka Dewalt aķi esot labi (ilgispēlējoši).

 

Mazie 10V verķi der tiešām MAZĀM skrūvītēm un mazu caurumiņu urbšanai (nevis retai skrūvēšanai). Vienkārši Nm par maz.

Link to comment
Share on other sites

Atkarīgs arī no pārnesuma. Arī ar 4V ir skrūves skrūvētas, jo pārnesuma attiecība liela.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

10V verķi nav nemaz tik slikti. Pat 3,6v verķi nav slikti. Man ir lietošanā gan šādi, gan pa vienam 18v - trieciebskrūvgrieznis un bezsuku urbjmašīna. Katram savs pielietojums, bet kā reiz 10,8V GSRi tiek izmantots visbiežāk. 

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Insekc

Ja grib lietot gan skrūvēšanai, gan urbšanai, noteikti vajag 2-ātrumnieku. Citādi skrūvēs par ātru (un ar mazu spēku) un urbs par lēnu.

Link to comment
Share on other sites

Kazarms
1 stundu atpakaļ, zeds teica:

Btw - nopērkot jaudīgāku , pavisam jaudīgu verķi lielās skrūves neskrūvēsies tik un tā, bet  sāks vērpties nost jo tie sūdi ko depo/maksima tirgo ir taisīti no ķīniešu presētā rīsa.

Šeit vairāk palīdz protams priekšurbums , eļļa/vasks,  atbilstošās kategorijas skrūves un veselais saprāts. 

Šim es pilnīgu piekrītu, tikai tas gurdenums izpaužās, piemēram, mīkstu priedes grīdas dēli skrūvējot pie priedes brusas ar apmēram 4*80 skrūvēm. Tajā pašā laikā kkāda 18V Makita to skrūvi iegriež bez piepūles. Šis ir pārbaudīts lauka apstākļos, kad skrūvējāmmanā lauku dzīvoklī grīdu: mans Bosch vs. čoma Makita. 

Cietā kokā griežot Depo skrūves loģiski, ka drīzāk skrūve novērpsies, nekā to kaut kur ieskrūvēs :D

 

Link to comment
Share on other sites

oxygen

Man arī likās ka tāds 10v (Skil 2321) būs nekāds, bet reāli , ja netaisies non stop urbt betonu, ir gana labs. Praktiski lielais vada Bošs stāv tik īpašiem gadījumiem jo dauz ērtāk paķert mazo kad vajag izurbt sienā vienu caurumu dībelim. Par skrūvju skrūvēšanu vispār nav jautājumu. Man liekas ka kokskrūvēm līdz 6mm neko vairāk par tiem 25Nm nevajag. Nu , arī urbšanai ja netaisies stundā 100 caurumus, ar tiem 0-550 apgriezieniem ir OK. Tas ka viens ātrums pat labāk-sanāk vieglāks un mazāk kam lūzt, jo reduktorā tik viens planetārais pārvads. Galvenais lai ir rezerves aķis. kamēr ar vienu strādā, otrs lādējās. Ir sanācis pus dienu krāmēties ar dēļu apšūšanu . Nu faktiski nekad nestāvēju tik tāpēc ka tukšs aķis. Nu tur gan bija 3mm kokskrūves.  Protams , ja labs reduktors, tad divi ātrumi labāk. Bet man  čujs saka ka lētajiem ir plastmasas zobrati, kuri .... Nu tad labāk ar mazāk zobratiem. Tagad gan , laikam vienātruma mazie ar ātrumu līdz 500 nav nopērkami.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

pirms 4 stundām , vvv teica:

Nav tieši šis verķis, bet ir mazais triecienskrūvgriezis. Esmu mēģinājis 5×200 skrūvi, var ieskrūvēt, pēdējiem spēkiem gan. «Tarkšķis» ļoti labi strādā.

Šim jau griezes moments 90Nm, tam bosch 30 Nm. Salīdzināt nekorekti būtu.Tāpēc gribētos atbildi cik garu skrūvi tieši ar bosh var iedzīt no biedra mafija !

Link to comment
Share on other sites

Pirms 26 minūtēm , Aigus teica:

Salīdzināt nekorekti būtu.

Taisnība. Neapskatījos tā boša griezes momentu.

Link to comment
Share on other sites

pirms 16 stundām , base7 teica:

Tam bošam ir tā usb uzlāde, bet vai viņam pietiks jaudas, lai kokā ieurbtos? Nekad nav bijusi darīšana ar šie akumulatora verķiem (ar vadu strādāts līdz šim). 

 Atkarīgs no skrūvēm un koka. Ar Dremel 1120 varēju skrūvēt arī >10cm garas 4-5mm skrūves priedes dēļos, ko ar "rokas skrūvgriezi" nu nemaz nebija viegli izdarīt. Pēc papīriem gan tam dremelim mazliet vairāk Nm, bet nu vienalga - atkarīgs no tām skrūvēm, ko gribi skrūvēt. Trūkums viņam - lēns, 300 rpm. Toties kompakts, ērts, labi ieguļ rokā, var piekļūt vietās, kurās ar lielāku skrūvgriezi nu nekādi.

 

pirms 13 stundām , Aigus teica:

Starp citu cik garas skrūves ar "tarkšķi" var ieskruvēt ar šo verķi?

Tā aparāta "tarkšķis" ir domāts skrūvēšanai, nevis urbšanai? Ja pareizi saprotu, urbšanai triecieni ir paralēli urbim (spriežot pēc Bosch GSB uzbūves), savukārt skrūvēšanai impulsi ir perpendikulāri, rotācijas virzienā (spriežot pēc internetā atrodamām animācijām). Nedomāju, ka urbja triecienrežīms būtu lietojams skrūvēšanai.

 

pirms 13 stundām , base7 teica:

Vienīgi laikam uzgaļi nenāk komplektā.

Pat ja nāktu komplektā, tad "īstais, vienīgais" būtu 1gab un pēc kāda laika būtu jau nodilis, savukārt pārējie būtu krāmi bez pielietojuma.

Man ejošie ir PH2. Depo var nopirkt 10gab Industrial vai 25gab kaut kādā "tic tac" tipa kastītē par dažiem eiro.

Uzgaļu turētājs arī nenāktu par ļaunu, ja vēl nav.

 

pirms 15 stundām , versatile teica:

Neko sliktu nevaru pateikt par DEPO nopērkamo 18V noname čainu, kas nāk zem brenda EdWard

Man kādus 5 gadus bija Jasper, retai skrūvēsanai ir OK (nēnu kāpēc "bija"... joprojām ir kā viens no aparātiem, tiesa, ar pērn restaurētu akumulatoru). Maksāja kaut kādus 25 Ls, komplektā 1gab 14.4V Li-Ion baterija. Ilgi gaidīju, kamēr salūzīs, bet tā arī nesagaidīju :D

 

pirms 9 stundām , oxygen teica:

Nu , arī urbšanai ja netaisies stundā 100 caurumus, ar tiem 0-550 apgriezieniem ir OK. (..) Galvenais lai ir rezerves aķis. kamēr ar vienu strādā, otrs lādējās.

Ja nevajag stundā pa 100 caurumiem izurbt, tad nav arī vajadzības pēc rezerves aķa.

Jasperim lādētājs bija, šķiet, 400mA - ja aķis tukšs, tad darbs apstājas. Kaut kādam Ryobi komplektos, šķiet, ir 2A lādētāji. Atsevišķi nopērkams ir arī 5A lādētājs. Ja aķis nosēžas, iemet aķi uz 10-15min lādētājā un pa to laiku padari ko citu.

Link to comment
Share on other sites

Rezerves aķa priekšrocība tieši tad , kad darbs pa retam. Vismaz man- paķeru to urbjmašīnu un... dažreiz padaru to darbu, dažreiz pēc minūtes tukšs. Iemesls- kad iepriekšējo reizi strādāju, laikam biju to akumulatoru, kas urbjmašīnā, izlādējis gandrīz tukšu. Nu pabeidz darbu un sakravā koferi, nevis speciāli lādē. Bez rezerves... sāksi darbu un tiksi pusratā kad  dabūsi pusstundu gaidīt kamēr uzlādējās vienīgais. Ar rezerves-paķer no kofera otro un pabeidz iesākto, bet tukšo uzliec lādēties. Kamēr pabeidz darbu , tikmēr tukšais uzlādējās un būs gatavs darbam nākošo reizi, kas var būt pēc mēneša. Tā ka rezerves Li aķis nav nekāda izvirtība, bet ļoti praktiska lieta ja lieto laiku pa laikam. Cik zinu tad Li aķiem ir ''po..'' kad tiek glabāts pustukšs. Drīzāk kaitīgi esot glabāt 100% uzlādētu. Vēlams 70-80%.

  • Patīk 1
  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, oxygen teica:

Cik zinu tad Li aķiem ir ''po..'' kad tiek glabāts pustukšs. Drīzāk kaitīgi esot glabāt 100% uzlādētu. Vēlams 70-80%.

Glabāt ap 70-80%, protams, ir labāk nekā 100%, bet vēl labāk esot ap 40%.

 

1 stundu atpakaļ, oxygen teica:

Rezerves aķa priekšrocība tieši tad , kad darbs pa retam. Vismaz man- (..) Iemesls- kad iepriekšējo reizi strādāju, laikam biju to akumulatoru, kas urbjmašīnā, izlādējis gandrīz tukšu. Nu pabeidz darbu un sakravā koferi, nevis speciāli lādē. (..) Ar rezerves-paķer no kofera otro un pabeidz iesākto, bet tukšo uzliec lādēties. Kamēr pabeidz darbu , tikmēr tukšais uzlādējās un būs gatavs darbam nākošo reizi, kas var būt pēc mēneša.

Katram savs. Viss atkarīgs no attieksmes un maka biezuma (labi akumulatori tomēr nav nopērkami par vienas dienas pusdiennaudu). Es pēc darba cenšos "sakopt pēc sevis" - savācu instrumentus, satinu pagarinātāju, salādēju akumulatorus utt utjp.

 

Darba laikā vilkt ārā lādētāju, meklēt rozeti un/vai "sadalītāju" (nu to štruntu, kas vienā rozetē ļauj saslēgt vairākas iekārtas), ... nez, izklausās pēc lielāka čakara nekā pēc darba uzlādēt akumulatoru. Turklāt neba nu vienmēr tas "atlikušais darbs" ir uz tādu ilgumu, lai to tukšo akumulatoru kaut cik salādētu. It īpaši, ja to instrumentu vajag pa retam, nelieliem darbiem.

 

Ja sekos līdzi instrumentiem, tad arī ar vienu akumulatoru pietiks retai skrūvēšanai. Ja nesekos, tad grozies kā gribi, bet pastāv iespēja arī ar vairākiem akumulatoriem uzrauties uz situāciju, kad tev visi akumulatori ir tukši. It īpaši, ja 10m attālumā no darba vietas nav brīvas rozetes priekš lādētāja.

Labots - binary
Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, binary teica:

un maka biezuma

Nu , ja var atļauties dārgā gala štrumentu pa 200+eur tipa Milwauke, tad aķi arī. Bet biedram, kam vajag līdz 50eur, tad varbūt nepirkt ''makitu'' ar vienu aķi , bet nopirkt '' REBIR'' ( ne galīgu drazu bez ''radurakstiem'') pa tiem pašiem 50 eur, bet ar diviem aķiem.  Savējo ''lētuci'' lietoju saimniecībā jau vairāk kā septiņus gadus- baigi bieži ir noderējis tas otrais aķis kad ''jāieskrūvē pēdējas piecas skrūves'' lai pabeigtu darbu, bet pirmais vairs negriež.

 Starp citu tā dārga Milwaukee lētākais gals ir Ryobi. Laikam abi vienā grupa. Manās acīs no populārajiem , dārgajiem   brendiem  cienijami ir palikuši tik Makita un Milwukee/Ryobi.  Bosh ir ar  ''centa pi...'' sačakarējuši kvalitāti  tik tālu, ka pērkot zīlē kādu lūzni nopirksi.  Bet tie dārgie atmaksājās tik tad ja ar tiem pelni maizi. Ja ''reizi kvartālā'' trīs skrūves un četri urbumi, tad nav jēgas . Nu vienīgi ja gribās pacelt savu pašapziņu ka man plauktā stāv kruts štruments. Visam pa virsu, aķu instrumentiem, pat ja nelieto aķi ar gadiem zaudē ietilpību. Beigās vari samaksāt baiso naudu par jaunu aķi, kaut ar instrumentu esi ieskrūvējis pāris desmit skrūves.

 

Link to comment
Share on other sites

Es pat pērkot, kādu lētāku akumulatoru štrumu Ķīnā;  vienmēr tikai ar extra akumulatoru...

Savi ir nervi jāsaudzē...

Protams, neizmirstot, ka tukšais akumulators TŪLĪT jāliek lādēties, ja vien uz Marsa neatrodies...

Atceros, kādus 2 gadus atpakaļ izstādē nopirku Milwaukee 5 A/h (x2) skrūvgriezi par 280,-

Kas pavisam nav dārgi, manai ikdienai..?

Link to comment
Share on other sites

pirms 12 stundām , Aigus teica:

Šim jau griezes moments 90Nm, tam bosch 30 Nm. Salīdzināt nekorekti būtu.Tāpēc gribētos atbildi cik garu skrūvi tieši ar bosh var iedzīt no biedra mafija !

tarkšķa, tas ir triecienskrūvēšanas šim modelim nav.

Izveicu mazu zinātnisko eksperimentu, skrūve līdz 140mm bez piepūles.

klāt peilikts foto ar skrūvēm. Gan ieskrūvēju, gan izskrūvēju. Skrūves PZ2, garākā T25

20200310_111304.jpg

Link to comment
Share on other sites

Pirms 6 minūtēm , mafijs teica:

Izveicu mazu zinātnisko eksperimentu, skrūve līdz 140mm bez piepūles.

klāt peilikts foto ar skrūvēm. Gan ieskrūvēju, gan izskrūvēju. Skrūves PZ2, garākā T25

 

Skaidrs. Paldies! Ar to "tarkšķi" biju domājis griezes momenta pozīcijas, kas attiecīgi nostrādā aizsardzības nolūkā. Jo dažs labs skrūvē skrūves urbšanas reīžīmā, kur pastāv risks apraut reduktoru.

Link to comment
Share on other sites

Skaidrs, tad pārbaudīšu vēl  tieši ar to tarkšķi šīs pašas skrūves

Link to comment
Share on other sites

Cik bieži vispār kādam ir gadījies "apraut reduktoru"? Es pagaidām pat dzirdējis par tādiem gadījumiem neesmu (jāpiebilst gan, ka nestrādāju instrumentu servisā). Skrūvēju praktiski tikai tajā "urbšanas režīmā".

Pēc manām domām, tas "tarkšķis" ir vajadzīgs nevis instrumenta aizsardzībai, bet materiāla aizsardzībai, lai skrūvi neieskrūvētu pārāk dziļi.

  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

Ar tarkšķi 20-režimā protams rezultātibedīgāki.

Lielā skrūve mazliet vairāk par 3 cm ieskrūvējās, mazākās pilnībā iegāja kokā. bet nespēja galviņu ievilkt kokā iekšā.

Tādi rezultāti.

Link to comment
Share on other sites

Cik nu man pāris reizes ir bijis vajadzība ko ieskrūvēt, tad urbšanas režīmā 230V vada aparātam līdz motors sāk dīkt un vairāk nespēj pagriezt un tad tālāk  jau 2 minūtes ar parasto skrūvgriezi ieskrūvē līdz galam. ?

Link to comment
Share on other sites

@abi, es šitādā veidā laikam nosvilināju savu Bosch GSB 13 RE :D Tikai tas "tālāk jau ar parasto skrūvgriezi" bija nevis ar skrūvgriezi, bet ar muciņatslēgu (16x160 koka skrūves).

Starp citu, tas urbis pat pēc nosvilšanas turpināja strādāt, tikai pastiprināti dzirksteļoja un mazliet trokšņoja. Tas arī radīja aizdomas, ka kaut kas nav labi.

Labots - binary
Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

Pirms 24 minūtēm , base7 teica:

(..), bet jūs te sakāt, vajag vismaz 28.

pirms 19 stundām , mafijs teica:

Atkarīgs jau cik ciets/blīvs koks kurā skrūvēt.

pirms 6 stundām , binary teica:

Atkarīgs no skrūvēm un koka. Ar Dremel 1120 varēju skrūvēt arī >10cm garas 4-5mm skrūves priedes dēļos, ko ar "rokas skrūvgriezi" nu nemaz nebija viegli izdarīt.

  

 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 4 minūtēm , mafijs teica:

"Zaļo"  Bosch gan es negribētu ieteikt.

Šķiet ka arī "zilais" vairs nav tas, kas bija. Vismaz tā profesionāli celtnieki saka.

Atliek Dewalt, Makita un Milwaukee (tas gan parasti ir ar kodīgu cenu).

Tikai jāizvēlas viens veids, lai var kombinēt dažādus rīkus. Tad arī 2 (un vairāk) akumulatoru problēma atrisinās. Es iztieku ar saviem četriem 18V aku (5Ah - 2gab, 3Ah - 2gab).

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 2 minūtēm , Insekc teica:

Atliek Dewalt, Makita un Milwaukee

Vēl Hilti nekur nav pazudis. Tas arī ar kodīgu cenu, bet dzirdēts no profiem, ka ir tā vērts.

Link to comment
Share on other sites

pirms 18 stundām , Insekc teica:

Mazie 10V verķi der tiešām MAZĀM skrūvītēm

Nu nez, man 10V Bosch jau vairākus gadus, un vēl nevienai skrūvei nav bijis pa vāju. Plusu savukārt daudz - viegls, kompakts, nedārgs.


1 stundu atpakaļ, mafijs teica:

Zaļo"  Bosch gan es negribētu ieteikt.

Piekrītu. Pie tam cenā viņš nav neko daudz lētāks kā zilais

  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

pirms 4 stundām , binary teica:

Cik bieži vispār kādam ir gadījies "apraut reduktoru"?

Ir gadījies ar mazo makitu 10,8 V skrūvējot lielākas skrūves urbšanas režīmā.


pirms 1 stundas , vvv teica:

Vēl Hilti nekur nav pazudis. Tas arī ar kodīgu cenu, bet dzirdēts no profiem, ka ir tā vērts.

Festool arī labi, bet cena arī tiem kož.

Link to comment
Share on other sites

Viss. Ņemšu vai nu Skilu vai Rebiru. Pēdējam nāk līdzi rezerves 

akum.? 

 

Link to comment
Share on other sites

Ja izvēlēsies Rebir, vēlāk uzraksti tēmā par lietošanas pieredzi. Bija kādreiz atsevišķi Rebir modeļi ļoti labi izdevušies.

Link to comment
Share on other sites

pirms 1 stundas , Aigus teica:

Ir gadījies ar mazo makitu 10,8 V skrūvējot lielākas skrūves urbšanas režīmā.

Vispār jau es to Bosch paņēmu ne jau lai skrūvetu tādas milzīgas kokskrūves. Bet parastās melnās "reģipsenes" kokā , stiprinot kabeļkanālus vai citus stiprinājumus un lai skrūvētu dībeļskrūves. Kādu caurumu metālā/plastmasā. Nu jā, ja vajadzētu massveidā lielas skrūves ieskrūvēt, tad izvēle būtu uz "lielajiem" aparatiem.

Katram verķis savs racionāls pielietojums.  Akumulatori saderīgi ar Bosch GWS 12V-76    sīkiem darbiņiem, attiecīgi, protams

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...