Jump to content

Motorollers


ivo
 Share

Recommended Posts

pirms 1 stundas , Kazarms teica:

F800GS būs par kilogramiem 50 vieglāks

Paldies par ieteikumiem! Tāpēc jau uz to vairāk skatos, lielo 1200 zosi kā variantu atmetu uzreiz. Protams, ir vieglie enduro, bet man tā kā gribas universālu dampi, kas der arī šosejai un galīgos bezceļos gluži nav doma līst, tas manam vecumam un muskuļu tonusam būtu pārāk ekstrēms pārbaudījums.

Jaunais F850 esot labāks piekares ziņā, bet nu būs krietni par dārgu man.

Link to comment
Share on other sites

Kazarms

Fun fact. Zosi, pateicoties ļoti zemajam smaguma centram un tam, ka tehniski viņa neapkrīt pilnīgi plakaniski, jo cilindri maisa, piecelt ir vieglāk nekā standarta 2cilindrus, kas parasti guļ līdz ar zemi.

Link to comment
Share on other sites

Kazarms

Par vieglajiem enduro/adv, piemēram Honda CRF300L/Rally Tas nekādi nevar būt vienīgais mocis, ja relatīvi komfortabli gribas pabraukt arī pa ceļu ārpus pilsētas. Meži, pilsēta - vienkārši perfekti un viegli, šoseja, nē nu braukt jau var, cilvēki brauc apkārt pasaulei, bet ātri vien pieriebsies. Ne tik daudz jaudas trūkuma dēļ, kā vibrācijas, neērtā beņķa un nestabilitātes pie katras vēja pūsmiņas.

Kā otrs mocis Latvijas apstākļos, ja garāžā ir kāds smagāks, ceļam piemērotāks motocikls - ideāls.

Link to comment
Share on other sites

pirms 2 stundām , Kazarms teica:

 

Ā un ja gribas takas drusku nopietnāk nekā pa meža ceļu nobraukt pie ezera nopeldēties  - uzreiz investē labos (!!!) motokrosa zābakos ar kārtīgu potīšu aizsardzību, jo uzmest 200kg uz kājas nav joka lieta. Ar labiem es domāju, piemēram Forma Dominator Comp, Alpinestars Tech 10 vai Gaerne SG10. Jā, būs neērti, būs karsti un būs smagi, bet tas joprojām ir daudz labāk kā 3 mēnešus uz kruķiem. Citādi, jādod tik ručkā un jākrāj pieredze, kā saka, ride safe!

Zābaki ir pirmais kas jānopērk pēč ķiveres. Mežā bieži var dabūt ar kādu žagaru pa kāju un ja krīt un kāja tiek zem izpūtēja bez zābakiem tad ir traki jautri un piemiņa visam mūžam. Adventure zābaki gan arī dara savu darbu, toties ar viņiem var pa zemi paiet , ne tikai braukt.

 

Par motocikliem gan atļaušos teikt ka yamaha tenere 700 ir laikam labākais šajā segmentā.  Bet es esmu vecs grumpy onkulis un par labiem  moto brendiem uzskatu tikai šos: https://www.youtube.com/watch?v=SIinhYwssb0&autoplay=1

 

Labots - zeds
Link to comment
Share on other sites

Pirms 10 minūtēm , zeds teica:

Zābaki ir pirmais kas jānopērk pēč ķiveres. Mežā bieži var dabūt ar kādu žagaru pa kāju un ja krīt un kāja tiek zem izpūtēja bez zābakiem tad ir traki jautri un piemiņa visam mūžam. Adventure zābaki gan arī dara savu darbu, toties ar viņiem var pa zemi paiet , ne tikai braukt.

 

Par motocikliem gan atļaušos teikt ka yamaha tenere 700 ir laikam labākais šajā segmentā.  Bet es esmu vecs grumpy onkulis un par labiem  moto brendiem uzskatu tikai šos: https://www.youtube.com/watch?v=SIinhYwssb0&autoplay=1

 

Viņi tiešām ir tik labi?

Link to comment
Share on other sites

Pirms 19 minūtēm , Kazarms teica:

Par vieglajiem enduro/adv, piemēram Honda CRF300L/Rally Tas nekādi nevar būt vienīgais mocis, ja relatīvi komfortabli gribas pabraukt arī pa ceļu ārpus pilsētas. Meži, pilsēta - vienkārši perfekti un viegli, šoseja, nē nu braukt jau var, cilvēki brauc apkārt pasaulei, bet ātri vien pieriebsies. Ne tik daudz jaudas trūkuma dēļ, kā vibrācijas, neērtā beņķa un nestabilitātes pie katras vēja pūsmiņas.

Kā otrs mocis Latvijas apstākļos, ja garāžā ir kāds smagāks, ceļam piemērotāks motocikls - ideāls.

Skat youtube kanālu Itchy Boots 6-7 sezonu piemēram kur ar tādu var aizbraukt...

Link to comment
Share on other sites

Kazarms
Pirms 11 minūtēm , zeds teica:

Adventure zābaki gan arī dara savu darbu, toties ar viņiem var pa zemi paiet , ne tikai braukt.

Te ir jāizšķir, ko saprot ar adv zābakiem. MX zābakus ar rupju zoli vai ceļojumu zābakus, kas ir drusku stingrāki kā ielas zābaki. Ja pirmos, viss cool, ja otros, tādi pret tieši uz kājas uzmesta moča nepasargā. Kā ikdienas/braukt pa granteni/nobraukt pie ezera nopeldēties, protams, ka būs galīgi pietiekami, bet dziļāk, labāk nevajag.

 

Man pašam ir Forma Adventure garie zābaki ikdienai/braukšanai pa ceļu un Forma Dominator Comp izklaidēm nost no ceļa. Es gan esmu arī ar MX zābakiem braucis ceļojumā, bet nu tur ir baisie kompromisi ar apskates objektiem uzreiz, jo grūti staigāt galvenokārt pa trepēm.

Pirms 6 minūtēm , rooyar teica:

Viņi tiešām ir tik labi?

Pielietojumam piemēroti motozābaki? Hell yeah, tas ir tāpat kā celtniecībā zābaki ar metāla purngalu, lai neiznīcinātu pirkstus. Tevi uz moča nekas cits nesargās, kā aizsargapģērbs un pieņemtie lēmumi.

 

Pirms 8 minūtēm , zeds teica:

Skat youtube kanālu Itchy Boots 6-7 sezonu piemēram kur ar tādu var aizbraukt...

Tāpēc saku, ka citi brauc apkārt pasaulei. Viņa jau arī ar RE Himalaju brauca. Vēl citi to dara ar Gromu, Monkeyu vai vispār ar 450cc enduro ar "stundu" apkopju motoru.

Izdarīt var visu ko, jautājums, cik tas būs ērti svarīgiem kungiem ap centneru. Manuprāt 400-500cc (40-50zs +/-) kategorija ir zelta vidusceļš vienīgajam vēl relatīvi vieglajam motociklam. Uz leju zaudē komfortu un uz augšu būtiski nāk klāt svars un izmēri, kas atkal nav forši pilsētā/mežā.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 10 minūtēm , zeds teica:

Skat youtube kanālu Itchy Boots 6-7 sezonu piemēram kur ar tādu var aizbraukt...

Būs atkal skatāmais un viela pārdomām :D

Par Teneri gan esmu dzirdējis, ka tā esot nākamā sarakstā aiz Transalp :D FB TET grupā arī tiek daudz šķēpu lauzts par piemērotāko moci TET maršrutiem. Bet nu cik cilvēku, tik viedokļu.

Tiesa gan, pavisam vieglo tomēr negribu, izvēle būs sākot no 600 kubiem, kaut vai tādēļ ka man augums 185 un svars 115 kg. Uz tā mazā noteikti nebūs ērti.

Un, kā jau minēju, hard enduro ar motokrosa un triāla elementiem noteikti nav priekš veciem onkuļiem, pie kuriem diemžēl arī es esmu pieskaitāms :(

Link to comment
Share on other sites

Kazarms

Tenere IMHO ir tik populāra, jo ir relatīvi vienkārša un būtiski lētāka par pārējiem līdzvērtīgajiem jaunajiem ADV motocikliem, kā arī parādījās viena no pirmajām no lielā Japānas četrnieka, kad teju 10 gadus adv tirgu bija dominējuši relatīvi dārgie KTM un BMW.

Un tāpēc ka viņai šobrīd ir teju kulta statuss, lietotas maksā tik pat cik jaunas. Pat 660 (iepriekšējo modeli) Teneres tirgo par 6-7k, kas ir vienkārši wtf 10-15 gadus veciem močiem, kas tik maksāja jauni.

 

Dienas beigās - ideāla moča nav un ir jāpērk tas, kas pašam patīk un der.

Link to comment
Share on other sites

Mielestapa

Braucot ar moci, zābaki un ķivere ir obligāti, vēl noderētu karstumizturīgā bandāža uz pakaļas. Par to padomāju, kad apgāzos ar savu 1961. gada skūteri K-750. Sakarsušais opozītmotora čuguna cilindrs uzgāzās akurāt uz pakaļas, un tā piecepināja, ka viss urīnpūšļa saturs iztvaikoja.

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

100debija
24.01.2023. , 15:53, 100debija teica:

Pareģoju, ka 2k budžetā tāpat beigās kādu Transalpu, Tenere vai KLE paņemsi. 

Pēc sēnēm un copē arī droši varēsi aizbraukt. 👍

 

😄 Es tak jau pirms vairāk kā pus gada teicu, ka agri vai vēlu līdz adventure tipa mocim nonāksi (pietam budžets jau pavisam cits). Bet nu nekas, katram pašam tam visam jāiziet cauri.

Labots - 100debija
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 41 minūtēm , 100debija teica:

līdz adventure tipa mocim nonāksi

Grūti jau iepriekš prognozēt, uz ko pavilks. Cits nonāk līdz baikam vai čoperim, katram savs.

Bet uz copi jau ar moci gan parasti nebrauc, nestādos priekšā, kā spininga kātus uz moča iespējams pārvadāt :D

Link to comment
Share on other sites

gan jau ka var tubusiņā kur piešņorēt vai teleskopiskie tad jāņem...

 

Fishing rods on bikes. | World Sea Fishing Forums

ir redzēts yt kā ar enduro moci brauc copēt...vienkārši tiec tur kur citi netiek :D 

Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, 100debija teica:

 

😄 Es tak jau pirms vairāk kā pus gada teicu, ka agri vai vēlu līdz adventure tipa mocim nonāksi (pietam budžets jau pavisam cits). Bet nu nekas, katram pašam tam visam jāiziet cauri.

2k budžetā manuprāt ir ideāls mans mīļākais moto - Honda NX650 Dominators. Tas ir dualsport moto pasaules kalašņikovs.

Kāpēc man viņš patīk - labi iet, lētas detaļas, labi remontējas. Vēl ilgi varēs braukt jo ASV tirgo viņa brāli XR650, ķīnieši RZFC motoru vēl izmanto jaunos motociklos. Viens cilindrs - viegli remontējas, detaļas nav dārgas, daudz ko var aliexpress nopirkt vai piemeklēt no citiem moto.

Nez kāpēc pēdējā laikā palikuši dārgāki.   Es savējo nopirku pa EUR 1100 , tagad skatos uz cenām un viegli nesaprotu...

 

Labots - zeds
  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

100debija

Jau 4 gadus īpašumā ir 91. gada Kawasaki KLE 500. Pirkts par 950 EUR, tagad tādam cena kā minimums x2. Bildē vēl vecās mizas, tagad uzliktas piedzīvojumiem draudzīgākas Mitas E07. Ir arī piepirkts augstais stikls. Liels pluss 21" priekšējais rats, kas par nelaimi lielai daļai jaunajiem adventure drapakiem nav. 15L bāka pie 6l/100km patēriņa gan reizēm besī.

IMG_4899.jpg

IMG_4900.jpg

  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

pirms 1 stundas , zeds teica:

Viens cilindrs

Lai nu ko, bet šis parametrs galīgi neuzrunā. Vibrācijas gan jau tādas, ka maz neliekas.

Par cenām - nu tās ir augstākas un iemesli tur gan jau vairāki - kopējā inflācija, covid ietekme, gan jau karadarbību arī var "aiz matiem" pievilkt, bet viens no iemesliem noteikti ir pieprasījuma pieaugums pēc klasiskajiem mocīšiem, kas vienkārši, bez elektronikas un viegli remontējami. Es arī savu 94 gada izlaiduma Hondu pirku pa 2,6k, bet ļoti labā stāvoklī, Latvijā nebrauktu un ar visiem 3 koferiem komplektā. Cilvēks no kā ņēmu, ved no Eiropas pārsvarā tikai klasiskos 90-to un pat 80-to gadu močus un, kā viņš teica, paliek arvien grūtāk tos atrast labā stāvoklī.

Link to comment
Share on other sites

100debija
Pirms 24 minūtēm , martinno teica:

@100debija - Tu ar to brauc vai tikai pucē un ar acīm baudi? :) Pārāk sterils bildēs izskatās :)

 

Nav nemaz tik sterils dzīvē (mazas buktes, švīkas un noplīsušī/līmēti plastmasi), uz bildi nopucēts - jā. 

 

Re kur pat mežā bijis:

Clipboard02.png

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Kazarms
pirms 2 stundām , 100debija teica:

Liels pluss 21" priekšējais rats, kas par nelaimi lielai daļai jaunajiem adventure drapakiem nav

Kā ta nav?

Teju visiem jaunajiem mid-size ir:

V-STROM 800DE

Tenere 700

F800/850GS

Touareg

790/890 ADV

Transalp

Par vienpodniekiem pat nerunājot.

Nav lielajam GS (1200, 1250, 1300), lielajai KTM 1290 ADV, kam tāpāt īsti nekas nav meklējams nost no ceļa.

 

Citādi, jā cenas, jo īpaši ADV močiem šobrīd ir ļoti augšā. Es 1999. gada Transalpu pavasarī pirku par 2.8k laikam, bet vismaz gana tehniski sterilu, kas pirms gada atbraucis no Vācijas. Ir gan jāiekrauj pa ziemu progresīvās atsperes biki komfortablākai braukšanai nost no ceļa, jāpārlasa pilnībā bremzes un jāuzloka custom stikls, lai stāot kājās stikla mala nav pie kakla un aiz stikla var iebāzt telefonu navigācijai. Par pārējo - gadus 3 ir plāns ar viņu nobraukt.

Zem 2.5k neko puslīdz cilvēcīgu nebija iespējams atrast.

 

 

IMG_20230618_193520.thumb.jpg.09b794a40b46e05a0a9afb36422bc81f.jpg

 

Labots - Kazarms
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Manuprāt ļoti vērtīgs video par Adventure riding tēmu un ļoti vērtīgi komentāri zem tā.

Link to comment
Share on other sites

(labots)
2.08.2023. , 15:49, Kazarms teica:

790/890 ADV

Šis ir viens no variantiem, kas pašlaik iekritis acīs. Būs jāatrod laiks un jāizbrauc testa braucieni ar 890 ADV S un BMW F850 GS. Šie 2 izskatās labākie varianti. 

Labots - ivo
Link to comment
Share on other sites

Kāpēc tieši izvēle par labu 890 ne 790?

Link to comment
Share on other sites

nu nezinu, man ar R1200GS nav problēmas, gan pa ceļu, gan pa neceļu. I uz darbu aizved, i uz mežu pakaļ sēnēm.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 34 minūtēm , Prime teica:

gan pa ceļu, gan pa neceļu

Nu atkarīgs ko tu sauc par neceļu. Ar zināmu prasmju līmeni ar to zosi var izdarīt visu ko. Kad bija nomiris enduro, es arī bezceļu rallija posmu ar Bandītu nobraucu. Ar strītu un ielas riepām arī pa granti var braukt tā ka adv netiek līdzi, bet nu i nafig. Kaifa nekāda.

Īpaši jau iesācējam, kas vēlas arī iebraukt mežā, ieteikt zosi kā labu pirmo adv motociklu. Es nez, imho drusku par traku.

Braukt pa visa veida ceļiem, tajā skaitā sliktām grantenēm- jā tur viss būs vairāk kā labi.

 

2 cilindru 600-900cc un ap 200kg ir tas uz ko skatīties, manuprāt.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

11.08.2023. , 15:48, Kazarms teica:

890 ne 790?

Tak jaunais 790 esot pilnīgs ķīnietis un uztaisīts no lētām detaļām. Ja 790, tad jāmeklē iepriekšējo modeli. Testiem ir pieejams tikai jaunais. Nu un protams + 100cc arī ir arguments.

11.08.2023. , 17:46, Prime teica:

ar R1200GS nav problēmas, gan pa ceļu, gan pa neceļu

Man pati lielākā baža ir par situāciju, kad vienatnē jāpieceļ plakaniski guļošs mocis. Vai arī jāizvelk no dubļiem.

Link to comment
Share on other sites

pirms 15 stundām , ivo teica:

Man pati lielākā baža ir par situāciju, kad vienatnē jāpieceļ plakaniski guļošs mocis

absolūti nav problēmu to izdarīt, pat teiktu ļoti viegli tas izdarams. Jāzin tikai princips kā GS pareizi piecelt.

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...