Jump to content

Motorollers


ivo
 Share

Recommended Posts

Sveiki!

Iemetīšu tēmu diskusijai.

Jau kādu laiku man neliek mieru ideja uz vasaru iepirkt divriteņu transportu. Pamatā braukšanai pilsētas robežās (uz darbu utt.).

Tā jau ikdienas braukšanai ir auto, bet vasarā labā laikā reizēm gribas izvēdināt galvu. Velo ir, bet gribas kaut ko motorizētu un ne elektrisku.

A kategorijas nav un nu jau diez vai kārtošu savos 50+ gados, attiecīgi der ar dzinēja tilpumu līdz 125 kubiem. Vai varbūt pat līdz 50 kubiem mopēda kategorijā, lai meita arī var izmantot (ja viņai būs interese).

Nelaime tāda, ka neko daudz no tādiem rīkiem nejēdzu jo nekad nekas tāds nav piederējis.

Viens variants, ko skatos ir "itāļu stila ikona" - Vespa. Viņiem ir gan 125 gan 50 kubu versijas, 4T dzinēji, CVT kārbas, it kā viss, kas vajadzīgs. Un salīdzinoši jauna gada labā stāvoklī var dabūt pa 2k vai nedaudz dārgāk.

Otrs variants - 125 kubu mocītis. Iespējams, ka man tāds vairāk piestāvētu, jo esmu liels augumā un svarā un neesmu arī vairs nekāds jaunietis. Bet esmu dzirdējis viedokli, ka 125 kubu mocītis nav to vērts un tajā kategorijā labāk ņemt rolleri - gan lētāks gan ērtāks.

Vārdu sakot, pagaidām domas dažādas un nekā konkrēta. Tāpēc labprāt uzklausīto forumiešu domas un (vēl labāk) pieredzi.

p.s. varbūt ka nemaz nav jēga tam pasākumam tērēt 2 pakas, ka var mierīgi iekļauties mazākos ciparos? Bet nu negribās neko baigi vecu un nojātu, gribu braukt nevis remontēt.

 

Labots - ivo
Link to comment
Share on other sites

versatile

Esi cilvēks, neņem 50kubu štruntu.

Ar 125cc rolleri diez vai aizšausi greizi, uz leju no Vācijas tas ir smagi populārākais braucamrīks.

Mana pieeja, ka lietām nevajag izlikties par to, kas tās nav - nu smieklīgi tie 125cc aparāti ar repsol un citām "sporta" uzlīmēm vai čopera dizainu, vai vēl sazinko.

Rolleris būs ērtākais, būs kur veikala maisiņu nolikt, var piepirkt brunci, lai lietainā laikā nešļakstās, utt. Sīkumi, bet patīkami. Ja dzīvotu Rīgā, nopietni apdomātu.

Pin van cbt op Vespa

Labots - versatile
  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Esmu motociklists līdz saknei, bet 125cc motocikli (ar dažiem izņēmumiem, piemēram Varadero 125) der 2 gadījumos - jaunietis, kam gadi neļauj braukt ar neko citu vai arī gribas sezonu pamācīties štepselēt ātrumus pirms likt pilno kategoriju.

Pilsētai noteikti rolleris un 125cc. 50 cc der, ja neizbrauc ārpus dzelzsceļa loka. 

Rollerim galvenie bonusi būs automāts, kājas (gandrīz) vienmēr sausas, CVT nodrošinās pieklājīgu uzrāvienu (jo tas visu laiku dzīvos optimālos apgriezienos). No praktiskām lietām Rīgā vēlami drusku lielāki riteņi par 10-12'', kā dažiem nāk un disku bremzes (jā, esmu redzējis joprojām ar barabaniem). Viss pārējais vairāk vai mazāk gaumes jautājums.   

  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

Man ir 3 motocikli, bet esmu apsvēris, ka pilsētbraukšanai vajadzētu ieviest rolleri, jo liels motocikls tomēr pilsētā tērē nepieklājīgi daudz degvielas, tāpat mūžīgi korķī jāštepselē ātrumi (nav jau problēmu, protams) un 4-6s līdz 100km/h arī pilsētā ir bezjēdzīgi. Plus izmēri. Rolleris ir daudz šaurāks, kā arī īsāks par pilnizmēra motociklu un uz tā rēķina var pārvietoties būtiski ātrāk.

Kaut kad sanāca izbraukt ar biki vecāku šito: https://www.honda-moto.lv/lv/honda-pcx-abs/ . Protams, uzrāviens nav fantastisks (ja salīdzina ar motociklu), bet tāpat var ieskrieties ātrāk par vidējo mašīnu, kas ir pilnīgi pietiekami. 14'' rati arī ripo pietiekami līdzeni un Honda ir Honda.

Aizmugurē gan šim ir barabans, bet nu tur var arī pieciest. Galvenais, ka priekšā disks, tas tomēr uzņem ap 70% visu bremzēšanas spēku. 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 53 minūtēm , versatile teica:

Esi cilvēks, neņem 50kubu štruntu.

Pilnībā piekrītu - ar 50cm3 ir grūti iekļauties pat pilsētas satiksmē... :( Es saku ka 125 ir minimums... un Vespa ir labs stilīgs pasākums.

Man pašam ir A kategorija, attiecīgi pabraukājos ar dažādiem močiem, skūteriem utt...

Ja Tev nav A kategorija, tad noteikti ņem līdz 125cm3 rolleri... Mocis ar visu manuālo slēgšanos utt. ir parodija pie tādiem kubiem. Rollēris, Vespa būs super vasarā...  125nieks iet līdz nepilniem 100km stundā... šķiet 95-98km/h ar maniem 89kg... :D

Link to comment
Share on other sites

Gadījumā palielākiem cilvēkiem no 125cc motocikliem ne-smieklīgi neizskatītos tikai Varadero, kas ir gana liels?

Es gan arī viennozīmīga balsotu par rolleri.

Labots - itanium
Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, ivo teica:

esmu liels augumā

Jā visi 125 ir diezgan mazi.

Es vienu brīdi pabraukāju ar Hyosung GT125 korejieti, lielākais no 125cc ko atradu un kas nav ķīniets, Suzuki dzinējs, relativi lēts salīdzinot ar Hondām utt. Nebij ne vainas, tik tas ka baigi smags priekš 125cc.

Bij arī kautkas Vespveidīgāks, var teikt ka pat stilīgāks un retāks. Mūžigs izstrādājums, delaļu netrūkst, jo tos dzinējus izmanto visur.

 

0001_sLkMfj_lg.jpeg

 

Biju pat mazliet pietjūnējis kā lowrideri, bet ne tik traki.

Tagad nožēloju ka pārdevu.

 

 

 

Labots - AndrisBB
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

TS saka, ka viņam nav A kategorijas motovadītāja tiesības. Vai tad motociklam ar dzinēja tilpumu 125ccm tādas nevajag?

Link to comment
Share on other sites

Pirms 2 minūtēm , Daiļais teica:

Vai tad motociklam ar dzinēja tilpumu 125ccm tādas nevajag?

Nē, pietiek ar autovadītāja.  

Link to comment
Share on other sites

Pirms 5 minūtēm , Daiļais teica:

TS saka, ka viņam nav A kategorijas motovadītāja tiesības. Vai tad motociklam ar dzinēja tilpumu 125ccm tādas nevajag?

 

Ja ir B kategorijas transportlīdzekļa vadīšanas tiesības, tad drīkst vadīt B kategorijas transportlīdzekļus, B1 kategorijas kvadriciklus, kā arī, sasniedzot 21 gada vecumu, A kategorijas triciklus (ne motociklus) un Latvijā A1 kategorijas motociklus, bet nedrīkstat vadīt A un A2 kategorijas motociklus. Savukārt A1 kategorija nozīmē - motocikli, kuru motora darba tilpums nepārsniedz 125 kubikcentimetrus, jauda nepārsniedz 11 kilovatus un jaudas attiecība pret svaru nepārsniedz 0,1 kilovatu uz kilogramu, kā arī tricikli, kuru jauda nepārsniedz 15 kilovatus.

 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Dažas domu vārstījumi no manis.
1) Motocikls nav plezīram, motocikls ir "jāklim".
2) Ja dzīvotu privātmājā un nebūtu jātur braucamie stāvvietā (un par to jāmaksā) - 80% gadījumu, kad šobrīd izmantoju motociklu, brauktu ar rolleri.
3) Pilsētai vairāk par 125kubiem nevajag. Jauda pietiek, patēriņš smieklīgs.
4) Vespu nevajag, vajag kaut kādu lielāku, kur var ielikt gan divas ķiveres, gan ar aizmugurējo bagāžnieku. Piemēram, Gilera Nexus, Suzuki Burgman, Yamaha Xmax, u.c.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Ivo: es nokārtoju A kategoriju 48 gados. Tā ka viss ir iespējams.

Es ieteiktu pirkt nevis motorolleri , bet 125cc motociklu - viņam ir lielāki riteņi mazāk jūt bedres, stabilāks

un ja gribas var pa līdzeniem meža celiņiem pabraukt. Rekur nedārgi indiešu moto  https://mashmotors.lv/lv/125-cc-cat/ .

 

Bet gan ar 125cc motorolleri, gan motociklu - ārpus pilsētas tu nevari īsti ātrāk par 100 km/h pabraukt.

Pret kalnu,grūtākās vietās, ar pasažieri jutīsi , ka ir par maz... No otras puses - kamēr mans 650cc motocikls

remontējās motors es ar 125cc tīri labi visur izbraucu, bet nu tā - bez īpaša prieka.

Labots - zeds
Link to comment
Share on other sites

Pirms 27 minūtēm , itanium teica:

Gadījumā palielākiem cilvēkiem no 125cc motocikliem ne-smieklīgi neizskatītos tikai Varadero, kas ir gana liels?

Nu izskats pa lielam štrunts, bet ergonomika gan nav mazsvarīga. Tur no 125 tiešām ir tikai Varadero 125, TDR125 un XR125. Beeet, tā kā nevienu no tiem jau sen vairs Eiropā netirgo, tad nu ir kā ir atrast normālu eksemplāru.

 

Link to comment
Share on other sites

Viņš taču grib lai arī meita var braukt. Iespējams uz veikalu, pēc piena, nevis poa mežu vagot vai nesties uz 100 km/h. :D

Kautkā izklausās pēc rollera. 

Ja nu rollers paliek par garlaicīgu, tad kur problēma pārdot un nopirkt ko citu?

Link to comment
Share on other sites

Pirms 29 minūtēm , martinno teica:

Vespu nevajag, vajag kaut kādu lielāku, kur var ielikt gan divas ķiveres, gan ar aizmugurējo bagāžnieku.

Ok, papētīšu, kas ir pieejams no zināmiem ražotājiem (Honda, Yamaha, Suzuki utt.). Bet nu gan jau pārsvarā braukšu viens.

Pirms 10 minūtēm , AndrisBB teica:

Viņš taču grib lai arī meita var braukt.

Tā bija viena no idejām. Palasot viedokļus, sliecos tomēr uz 125. Var jau iedot viņai pamēģināt, un ja iepatiksies, tad vēlāk nopirkt viņai lētu 50-nieku.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 5 minūtēm , AndrisBB teica:

Viņš taču grib lai arī meita var braukt. Iespējams uz veikalu, pēc piena, nevis poa mežu vagot vai nesties uz 100 km/h. :D

Kautkā izklausās pēc rollera. 

Ja nu rollers paliek par garlaicīgu, tad kur problēma pārdot un nopirkt ko citu?

A kas meita nevar braukt ar moci ? Es nezinu, man štepselēt ātrumus nekad nav bijusi problēma , bet var jau būt kādam tā ir problēma.

Man personīgi moto liekas daudz braucamāks un universālāks un patīkamāks.

Nu jā vēl ar rolleri braucot - Tevi neviens nesveicinās kā ar motociklu.  A tā pat uz 125nieka tev kāds pamāj. 😄

(Ja kāds nezin , motociklistiem nepieklājas māt rolleristiem un uzskatīt viņus par pilnvērtīgiem divriteņu satiksmes dalībniekiem.)

Link to comment
Share on other sites

Pirms 21 minūtēm , zeds teica:

Tā ka viss ir iespējams

Es jau nesaku, ka nav. Jautājums drīzāk ir - vai man to vajag.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 4 minūtēm , zeds teica:

Man personīgi moto liekas daudz braucamāks un universālāks un patīkamāks.

 

Esi mēģinājis uz jūru flip-flop'os aizbraukt? :)

Link to comment
Share on other sites

Pirms 3 minūtēm , zeds teica:

(Ja kāds nezin , motociklistiem nepieklājas māt rolleristiem un uzskatīt viņus par pilnvērtīgiem divriteņu satiksmes dalībniekiem.)

Teica resns nobarots tizlenis kurš brauc ar pukšķinātāju kollonā uz 80km/h un kuram traucē auto, kas apdzen... :fool: SVIESTS... 

Pirms 7 minūtēm , zeds teica:

Es nezinu, man štepselēt ātrumus nekad nav bijusi problēma , bet var jau būt kādam tā ir problēma.

Man personīgi moto liekas daudz braucamāks un universālāks un patīkamāks.

Štepselēt nemitīgi ātrumus 125cm3 mocītim ir jauniešu pasākums ne pieauguša cilvēka... ;) 

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Pirms 5 minūtēm , zeds teica:

? Es nezinu, man štepselēt ātrumus nekad nav bijusi problēma , bet var jau būt kādam tā ir problēma.

Nav problēma, tikai kaitinoši visu laiku korķī spraust 1-2-3-2-3 utt. u.tml.

 

Pirms 6 minūtēm , zeds teica:

(Ja kāds nezin , motociklistiem nepieklājas māt rolleristiem un uzskatīt viņus par pilnvērtīgiem divriteņu satiksmes dalībniekiem.)

Jā jā, motopeles nedrīkst sveicināt, mācībniekus arī, jo šie nav pelnījuši. Šis tiešām ir spēcīgs arguments. :rofl:

 

Pirms 3 minūtēm , martinno teica:

Esi mēģinājis uz jūru flip-flop'os aizbraukt? :)

Arī ar rolleri tomēr flipflopos nevajadzētu braukt, ja kājas dzīvē noder. :) 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 8 minūtēm , ivo teica:

no zināmiem ražotājiem (Honda, Yamaha, Suzuki utt.)

 

Neieciklējies tikai uz Japāņiem - arī makaronu galvas (IT)ražo nesliktus braucamos, tie paši Piaggio un Gilera...

Just now, Kazarms teica:

Arī ar rolleri tomēr flipflopos nevajadzētu braukt, ja kājas dzīvē noder.

 

Tas jau cits stāsts. Nevajag arī bez pienācīga ekipējuma ar motociklu braukt, bet daram taču to... Nu vismaz es.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 3 minūtēm , martinno teica:

 

Esi mēģinājis uz jūru flip-flop'os aizbraukt? :)

Tas ir kaut kas tāds ko es nekad nedarīšu . Esmu ATTGAT piekritējs. 

Bet ir kas ar parastiem flip flopiem braukā, esmu redzējis.

 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 2 minūtēm , martinno teica:

Nevajag arī bez pienācīga ekipējuma ar motociklu braukt, bet daram taču to... Nu vismaz es.

Pēc tam, kad nomizoju sānu braucot šortos un maikā un kas sāpīgi dzija 3 mēnešus, es pat vislielākajā karstumā bez zābakiem, kevlara džinsiem, kevlara krekla un cimdiem uz moča nekāpju. Nu labi, vienīgi 200m pa pagalmu no mājas līdz stāvvietai.

Jā, protams, ka ar rolleri pa pilsētu nebrauks pilnā ekipā, bet minimālā plānā stabilus apavus, motocimdus, džinsus un kādu jaku ir prātīgi uzvilkt.

  • Patīk 4
Link to comment
Share on other sites

Jā, zinu - grēkoju. Šortos un flip-flop'os gan nebraucu, bet vasarā klasiski ir džinsi, krekliņš, botas un ķivere. Ja kāds garāks izbrauciens pa šoseju, tad jaku un varbūt cimdus uzvelku.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 18 minūtēm , ivo teica:

Es jau nesaku, ka nav. Jautājums drīzāk ir - vai man to vajag.

Pērc rolleri, ne velti pilsētās visi pārsvarā braukā ar tiem. Komforts ir komforts. Ja nu tomēr savajadzēsies, tad nomainīsi uz moci.

Tāpat jau ja izvēlēsies moci, tad pirmo nopirksi tādu kas ne visai patīk un ātri vien skatīsies ko citu. Tā ir vienmēr.

 

Pirms 22 minūtēm , zeds teica:

A kas meita nevar braukt ar moci ?

Varēt jau var, bet cik liela varbūtība? 

Pirms 25 minūtēm , zeds teica:

Nu jā vēl ar rolleri braucot - Tevi neviens nesveicinās kā ar motociklu.

Toties visi rolleristi sveicinās :D Visiem neizpatiksi.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 3 minūtēm , AndrisBB teica:

Kautkas tāds

Nu jā, tik noteikti negribu tērēt.

Un tas no UK, tur gan jau stūre labajā pusē 😜

Labots - ivo
  • Haha 3
Link to comment
Share on other sites

Dauzi jau ved no UK. Nezinu kā tagad, bet kādreiz sanāca lētāk. Skaidrs ka uz vietas vieglāk nopirkt.

Esu sūtijis ar kurjeru Vespu uz LV. Viens paziņa pirka ebeyā :)

 

Piedāvājums jau diezgan liels. Cenas ar dažādas.

https://www.ebay.co.uk/itm/304684061640

Te jau to 125cc pilns, jo nevajag tiesības. 125 vēl skaitās mopēds, visi braukā ar L zīmēm.

Link to comment
Share on other sites

Tagad jau muita + PVN būs jāmaksā. Laikam jau vieglāk LV uz vietas meklēt. Droši vien skatīšos kaut ko šādu un līdzīgā ciparā.

Link to comment
Share on other sites

Ja tomēr pērc no UK (daudzi vietējie kantori jau ved no turienes), noskaidro, vai lukturis ir universālasi (der, gan labajai, gan kreisajai kustības pusei) vai tikai kreisajai kustības pusei. Ar tādu TA neiziesi.  

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Uz lietotiem rolleriem nekādas muitas/PVN jau visdrīzāk neattiecas. Plus neviens jau nepārbauda tos 'kurjerus', kas te kursē no UK uz LV, nu vismaz cik es zinu. Tāka nav tā lielākā pasaules problēma.

Link to comment
Share on other sites

Skatījos ss-kā, ka Cēsīs ir viens kantoris, kas piedāvā dažādus skūterus.

Būs jāatrod laiks līdz šamējiem aizbraukt un uz vietas paskatīties, izbraukt utt. Tad jau paliks skaidrāks, kas patīk un kas nē.

Vēl jau it kā ir vismaz 3 mēneši laika.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 4 minūtēm , ivo teica:

Vēl jau it kā ir vismaz 3 mēneši laika.

Tad jau visiem vajadzēs. Brauc vien tagad.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 26 minūtēm , ivo teica:

Vēl jau it kā ir vismaz 3 mēneši laika.

 

Pēc tiem 3 mēnešiem vairs nebūs pa lēto.... Vismaz kādus 30% piemetīs cenai.

Link to comment
Share on other sites

Hmm, manā pilsētā tirgojas KYMCO YAGER GT 125 (2009g) pa 1000 eur. Jāapskata un jāpadomā.

Link to comment
Share on other sites

versatile
pirms 2 stundām , zeds teica:

Ja kāds nezin , motociklistiem nepieklājas māt rolleristiem

Kuru interesē, kas pieklājas galvenokārt uzmnības deficīta māktiem pusmūža onkuļiem?

pirms 1 stundas , AndrisBB teica:

Uz lietotiem rolleriem nekādas muitas/PVN jau visdrīzāk neattiecas

Ja uz lietotām mugursomām un objektīviem attiecas, kāpēc uz transportu lai neattiektos?

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Pirms 4 minūtēm , versatile teica:

Ja uz lietotām mugursomām un objektīviem attiecas, kāpēc uz transportu lai neattiektos?

Nu ja tu tu sūti ar 'standarta' kurjeriem (DHL utt) un aizpildi visas CN22 formas, tad jau jā.

Bet kautkā neesu dzirdējis ka kāds kautko maksātu, kad sūta ar 'vietējiem' pārvadātājiem. Maz ticams ka francūžiem baigi interesē tās lietotās mantas. 

Link to comment
Share on other sites

versatile

Tas, ka ir veidi, kā (iespējams, pat nejauši) apiet sistēmu, ir viens.

Bet fakts, ka PVN būtu jāmaksā un nav nekādas garantijas, ka nebūs jāmaksā, ir kas cits.

Link to comment
Share on other sites

Pagājušo vasaru nobraukāju gan ar 125cc šosejas variantiem, gan ar R6 600cc. Katram aparātam ir savi plusi un mīnusi.

Galīgi negribu piekrist, ka 125cc nav motocikls. Priekš pilsētas tas ir diezgan sakarīgs aparāts. Plusi neapšaubāmi ir vieglums un patēriņš. Pielej bāku par 20eur un žvidzini kamēr slikti paliek. Uzrāviens ir diezgan sakarīgs, un tos 120 km/h sasniedz samērā ātri. Ātrāk neiet, kas ar ir labi, lai sodus lieki nekrātu. Protams, cilvēkam 35-40+ tas jau paliek diezgan jocīgs aparāts. Bet parasti šis kontingents jau mazāk skatās uz šosejas variantiem.

Lielajiem cc protams ir cits kāsiens un cita jauda, bet vai to vajag priekš standarta pilsētas vizināšanās, hvz.

 

Tuvojas pavasaris un ar jau jāsāk kko domāt, ko ņemt. Vēlos 125cc patēriņu, un 600cc+ jaudu, bet tāds kompromiss neeksistē.

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...