Jump to content

Parunāsim par vēja un saules satacijām, to ietekmi uz energosistēmu.


Dundurs
 Share

Recommended Posts

pirms 5 stundām , Laxe teica:

Oh un ir zināmi gadijumi kur paneļi izdzīvo tiešu zibens triecienu. nav viņi tik vārgi lai vienmēr nomirtu.

Bet jā paneļi fiziski vajadzētu palielināt iespēju dabūt zibens triecienu. bet vai ievērojami? to mēs tik fantazēt varam.

Viens jau ir zināms - es par šo lekciju klausījos, kur viens kas nelaimes izmeklē minēja. 

Bet par fantāziju garām. Likumi - drošības tehnika u,c,ir aprakstīts kas un kā vajag. Protams par SP % mazs, bet pastāv (nu kā viss dzīvē, bet tas nekādi nenorāda, ka "ar mani nekas nenotiks".

Kāds ir apdrošinājis māju ar SP? Interesanti  ko saka apdrošinātājs.

Link to comment
Share on other sites

Ja mājai ir kvalitatīvs zibens novedējs tad vajadzētu pasargāt un šajā gadījumā nepietiks ar iedzītu lomiku zemē 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Šodien uzrāpos sporta pēc notīrīt paneļus.Saules nesūda man te nav,gaidīju ka nekas nebūs.Rezultātā 140 W un mājas patēriņš pa nullēm (dežūrrežīmi un granulu kamīns-mājā neviena nav).Arī neslikts rezultāts.Uz jumta seši paneļi.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Te viens youtube par šiem alternatīvajiem iesmej. Zināmā mērā var viņam piekrist

 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Kā arī salīdzināt vecu 7to bembi ar Renault Zoe 😂, esot pātāk šaurs.

Nu tak lai paņem un salīdzina tad ar jauno BMW i7 vai arī ar vecu Renault Clio :D cik tas būs ērts  

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

Pirms 2 minūtēm , AndrisBB teica:

Nu tak lai paņem

Te neiet runa par dažādu klašu auto salīdzināšanu, bet par to ka var nopirkt par 7K jēdzīgu auto un braukt ar komfortu, bet tajā pašā laikā nopirkt 2x dārgāku triperi Zoe, un jāties ar to štepselēšanu, lādēšanu, utt. Vajag iebraukt, par ko runā.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Kādu jēdzīgu 7to tu pa 7k vari nopirkt? Vecu vistkasti? 

Ar visām no tā izrietošajām sekām.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 5 minūtēm , AndrisBB teica:

Kādu jēdzīgu 7to tu pa 7k vari nopirkt? Vecu vistkasti? 

Ar visām no tā izrietošajām sekām.

Vecīt, ir liela daļa cilvēku, ieskaitot mani, kas nevar atļauties braukt mašīnās, kas pārsniedz doto ciparu.

Domā ko runā, zīmuli

Link to comment
Share on other sites

Nu tak, tad kad būs tik veci Zoe, tad varēs salīdzināt. Bet savādāk salīdzināt vecu ar jaunu auto, kāda jēga? Jauns auto būs vienmēr dārgāks, elektro vai neelektro. Pat Ducia Dusters būs 3x dārgāks par to BMW.

Ja gribi salīdzināt elektro vs ne-elektro, ar ko vieglāk dzīvot, tad līdzini kautko no daudzmaz līdzvērtīgām kategorijām, vecumiem.

Savādāk glupākais salīdzinājums kādu esu dzirdējis :D

 

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

Just now, AndrisBB teica:

Bet savādāk salīdzināt vecu ar jaunu auto, kāda jēga?

Piedod, atvaino. Ja man braukšanas komforta ziņā jāizvēlas starp vecu 7. Bmw, un jaunu triperi Zoe, tad laikam ņemu to Bmw. Jo saliekot ciparus excelī, pieļauju, ka vecais Bmw pat sanāktu izdevīgāks ilgtermiņā, nemaz nerunājot par komfortu, ko tas sniedz.

Pa lielam te ir bezjēdzīgi atkal strīdēties. Katram savs..

Link to comment
Share on other sites

Piekrītu autoram, ka Saules paneļu tīrīšana ziemā ir vairāk hobijs. Neko dižu ziemā nesaražos. Pārējā sezonā ražos. Atmaksāsies 4 vai 10 gados, tā jau cita lieta. Tas atkarīgs no uzstādīšanas izmaksām (firma vai DIY) un elektrības cenas tirgū.

Par elektro auto gan piekrītu. Pagaidām e-auto tirgū pamatā dārgi mazauto. Lēnām domāju par auto maiņu, bet hibrīdu un e-Auto segmentā neko pievilcīgu neredzu. Es jau meklēju Subaru Outback aizvietotāju, tātad pilnpiedziņas universālis ar paaugstinātu klīrensu. Un līdz Bentyaga mans pensionāra maciņš nevelk. Jābrauc vien tālāk ar savu 7 g. veco Outback (ar LPG), naudas izteiksmē "ēd" kā mazauto dīzelis, remonts & apkopes gadā izmaksā 300 EUR (ieskaitot eļļas/riepas/akumulatoru).

Link to comment
Share on other sites

Pirms 6 minūtēm , AndrisBB teica:

Savādāk glupākais salīdzinājums kādu esu dzirdējis

Tā tava problēma - es personīgi ļoti labi izprotu viņa teikto un pilnīgi piekrītu.

Link to comment
Share on other sites

Raimonds1

Ir desmitiem tūkstošu cilvēku, kuriem 5 dienas nedēļā ir 10-20-30-50 km maršruti no darba un atpakaļ.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 7 minūtēm , AndrisBB teica:

Ja gribi salīdzināt elektro vs ne-elektro, ar ko vieglāk dzīvot, tad līdzini kautko no daudzmaz līdzvērtīgām kategorijām, vecumiem.

OK, ko no elektoauto/hibrīdiem Tu piedāvā salīdzināt ar manu Subaru Outback 2015, kuru pirku pirms 5 gadiem par 18 kEUR?

Link to comment
Share on other sites

Pirms 5 minūtēm , AndrisBB teica:

Ja gribi salīdzināt elektro vs ne-elektro, ar ko vieglāk dzīvot, tad līdzini kautko no daudzmaz līdzvērtīgām kategorijām, vecumiem.

Tu toč tupij tagad? Kritērijs ir viens - kas man/Stasssam/jebkuram ir izdevīgāk. Pilnīgi pofig, kāds tai pasē autiņam izlaiduma gads. A ar tām kuiņām, lai mārketinga žurkas nodarbojas.

Link to comment
Share on other sites

Man tie elektro auto pagaidām atgādina braukšānu ar stāvdrāzi. Izejot no mājas un sākot braukt, jau jādomā, cik tālu vari aizbraukt, lai pietiek strāvas arī atbraukt atpakaļ. :D

Ja šobrīd būtu iespējas un velmes uz kaut ko elektrisku - tad tikai un vienīgi hibrīdu.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 3 minūtēm , Jurkins teica:

Tu toč tupij tagad?

Viss maksā tik cik tas maksā. Tirgus pa lielam noliek pa savām vietām, ir iemesls kapēc tas BMW maksā lētāk par Zoe. Ja tā nebūtu, tad visi brauktu ar veciem BMW.

 

Pirms 4 minūtēm , Insekc teica:

OK, ko no elektoauto/hibrīdiem Tu piedāvā salīdzināt ar manu Subaru Outback 2015

Neko nepiedāvāju, pats gribētu tagad nopirkt universāli, bet tā īsti no elektro kategorijas izvēlēties nav ko.

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

Mēs nerunājam (sorry, Tu runā 😉) par kaut kādiem "visiem". Man pofig, kā ir visiem. Un man pofig, cik tas vai tas maksā. Salīdzinu es no sava skatu punkta.

Ja jauns golfs (piemēram) maksātu tikpat, cik jauns elektrogolfs, un es būtu nolēmis pirkt jaunu auto, tad, jā, iespējams, pirktu elektrogolfu. Ar piebildi, ka reālais (nevis mārketingamākslinieku) nobraukums būtu kādi 300-350 km.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 14 minūtēm , Jurkins teica:

Ja jauns golfs (piemēram) maksātu tikpat, cik jauns elektrogolfs

Nav jau arī nekāda diženā starpība vairs. Ja salīdzina līdzvērtīgu jauno Golfu ar ID.3. Varbūt 10 - 20% starpība cenā. Ko arī uz patēriņu, servisiem,parkošanos utt tajos tipiskajos 4 gados atsit.

Ņemot vērā ka jaunus auto pārsvarā ņem līzī, tad mēneša maksājumos pavisam neliela atšķirība.   

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

Pirms 14 minūtēm , Stasss teica:

Ja šobrīd būtu iespējas un velmes uz kaut ko elektrisku - tad tikai un vienīgi hibrīdu.

Cik esmu skatījies, tad pats labākais lādējamais hibrīds ar elektrību var nobraukt MAX 65 km un tas pēc tirgotāja/ražotāja datiem. Gan jau vairāk par 50 km dabā nesanāks. Un pēc tam tas hibrīds ir lieka masa, ko vadāt līdzi. nerunājot par to ka hibrīdam cena ir x 1.5.

Link to comment
Share on other sites

Sensenos laikos, kad par hibrīdu tikai varēja zinātniski fantastiskajā literatūrā kaut kur izlasīt, es biju iedomājies, ka tas ir zvērs, kuram ir elektrovilkme, (salīdzinoši) neliels aķis un iekšdedzes dzinējs, kurš strādā savā vispareizākajā režīmā un baro vilkmes elektrodzinējus un lādē to aķi. Bija visādas publikācijas - ģenerators/spararats, keramiskais bloks ar darba temperatūru ~115 grādi u.t.t. Īstenība kā vienmēr izrādījās skarbāka 😁.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 2 minūtēm , Jurkins teica:

kurš strādā savā vispareizākajā režīmā un baro vilkmes elektrodzinējus un lādē to aķi.

Tak tādi tagad arī ir.

Jaunā Honda Civic tā arī darbojas, motors tik lādē aķi. Bet lielos ātrumos ar arī pielikt mazliet jaudu no motora.

 

Link to comment
Share on other sites

Just now, binary teica:

ar elektriskajiem brauc arī pa sabiedrisko joslām

Tas ir labs bonuss, kurš pastāvēs tikmēr, kamēr elektroauto būs maz. Tāpat kā tā elektrības uzkrāšana kilovatstundās nevis eirikos.

  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

Pirms 1 minūtes , Jurkins teica:

Nelīdu specenēs baigi salīdzināt. Slinkums.

Atlasi Golfu ar automātu un puslīdz līdzīgas jaudas dzinēju un tad cena būs daudz līdzīgāka.

Link to comment
Share on other sites

Just now, AndrisBB teica:

Bet lielos ātrumos ar arī pielikt mazliet jaudu no motora.

Vot tur jau tā problēma. Kā Tu pieliksi jaudu no motora kā ar LIEKU mehānisko transmisiju?

Just now, AndrisBB teica:

Atlasi Golfu ar automātu un puslīdz līdzīgas jaudas dzinēju un tad cena būs daudz līdzīgāka.

Bet man nevajag golfu ar automātu un ar šādu dzinēju pilnīgi pietiek!

Link to comment
Share on other sites

Pirms 2 minūtēm , Jurkins teica:

Bet man nevajag golfu ar automātu un ar šādu dzinēju pilnīgi pietiek!

A ko darīt, nav elektroauto ar manuālo 😂

Nu varbūt kādam eksotiskākam verķim ir.

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

Pag, pag. Kurš te prasa elektroauto ar manuālo?

Tu man piedāvā piemeklēt iekšdedzes auto ar automātu un jaudīgāku dzinēju, lai cena pietuvinātos tam id3!!! Da kāda locekļa pēc?😁

  • Kādas šausmas! 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 27 minūtēm , Insekc teica:

Cik esmu skatījies, tad pats labākais lādējamais hibrīds ar elektrību var nobraukt MAX 65 km un tas pēc tirgotāja/ražotāja datiem. Gan jau vairāk par 50 km dabā nesanāks. Un pēc tam tas hibrīds ir lieka masa, ko vadāt līdzi. nerunājot par to ka hibrīdam cena ir x 1.5.

Hibrīda gadījumā nejau nobrauktais attālums ir svarīgākais, bet gan degvielas patēriņa samazinājums, ko tas atsver..

3/4 litri uz 100km tač izklausas patīkami?

Link to comment
Share on other sites

Pirms 7 minūtēm , Jurkins teica:

Tu man piedāvā piemeklēt iekšdedzes auto ar automātu un jaudīgāku dzinēju, lai cena pietuvinātos tam id3!!! Da kāda locekļa pēc?😁

Nu lai būtu daudzmaz līdzvērtīgi. Savādāk salīdzina ābolus ar apelsīniem.

Ja jāizvēlas starp lētāko Golfu un lētāko ID3, tad Golfs būtiski lētāks. Ja kautkur pa vidam, tad starpība neliela.

Manuāļi jau pa lielam tāpat faktiski lēnām izmirst, izņemot miniauto. Vidēja izmēra auto kā A4 vai V60 utt, tāpat jau ar manuāli vairs neatradīsi, reti kurš tādus pērk.

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

Man vajag braukt nevis salīdzināt ābolus ar ļipisīniem 😁. Un, ja mani pilnīgi apmierina tas golfs pa 25 štukām, bet elektro es pat piemetot pāris štukas klāt nevaru dabūt?

Link to comment
Share on other sites

Pirms 2 minūtēm , AndrisBB teica:

Nu lai būtu daudzmaz līdzvērtīgi. Savādāk salīdzina ābolus ar apelsīniem.

Lai būtu daudzmaz līzdvērtīgi, jāsalīdzina nevis "vienādas jaudas", bet "good enough no viena, good enough no otra".

Link to comment
Share on other sites

Pirms 3 minūtēm , Jurkins teica:

Un, ja mani pilnīgi apmierina tas golfs pa 25 štukām

Nu tad tev vienkārši ir jāpērk Golfs :D 

Vai arī MG, to tu arī elektrisku pa 25 štukām nopirksi. 

 

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

Hibrīdam ir divi izmantojami enerģijas avoti. Iekšdedzes dzinējs un potenciālā elerģija, ar kuru lādē akumulatoru pie negatīva paātrinājuma. Ar Teslu braucot standarta situācijās bremzes nav jālieto. Nezinu kā ir hibrīdiem, neesmu braucis

Link to comment
Share on other sites

Pirms 9 minūtēm , binary teica:

bet "good enough no viena, good enough no otra".

Ir jau arī mazliet lētākas ID3 versijas, tik izskatās ka LV netiek piedāvātas.

Plus ja līža maksājums sanāk praktiski vienāds, tad kāda starpība cik tas auto pats par sevi maksā?

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...