Jump to content

Parunāsim par vēja un saules satacijām, to ietekmi uz energosistēmu.


Dundurs
 Share

Recommended Posts

Pirms 7 minūtēm , AndrisBB teica:

Plus ja līža maksājums sanāk praktiski vienāds, tad kāda starpība cik tas auto pats par sevi maksā?

Godīgi sakot, neesmu tik bagāds, lai ņemtu līzingu… Nezinu, kāda domāšana ir tiem, kam ik mēnesi jāmaksā līzinga maksājumus.

Link to comment
Share on other sites

Viss jau atkarīgs no % likmes.

Ja % likme tuvu nullei, tad kapēc maksāt visu summu uzreiz? Nu ja arī uz 20k, tu pa virsu pārmaksā kādus 2k, tad nekāds pasaules gals nav, ņemot vērā 4 gadu inflāciju, tad pat lētāk sanāk. Daudz lielāka atdeve to naudu kautvai bankā depozītā nolikt.

Bet savādāk maksā summu X mēnesī, nav jāuztraucas neparko, zini cik tas tev izmaksās, ja kautkas salūzt, tad nav tava problēma. Līža beigās atdod atpakaļ un paņem jaunu, nav jāčakarējas ar pārdošanu utt.

Reizēm līzī daudz dārgāki auto sanāk lētāk mēneša maksājumos, jo atlikusī vērtība lielāka, jeb tu nomaksā tik 30% nevis 60. Nu vai kas tamlīdzīgs.

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

Pirms 4 minūtēm , AndrisBB teica:

Līža beigās atdod atpakaļ un paņem jaunu, nav jāčakarējas ar pārdošanu utt.

Tas arī nav tik vienkārši. Kad tu viņu atdosi, tad vēl norēķinās nost katru skrambu un bukti.

Neviens vietā uzreiz jaunu nedos bez kārtīgas piemaksas. 

Un ja salūzt tāpat ir problēma, jo esi bez auto - un ne visi dīleri dod uz to laiku aizvietotāju!

Labots - xp
Link to comment
Share on other sites

Pirms 1 minūtes , xp teica:

Neviens vietā uzreiz jaunu nedos bez kārtīgas piemaksas. 

Nu to jau tu pieskaiti pie izmaksām.

Bet savādāk, ja salīdzina līzi, parastu kredītu (kur tu nomaksā visu auto) vai pirkšanu uzreiz, tad lielas starpības izmaksu ziņā nav. Var teikt ka pērkot 'skaidrā' ir reizēm visneizdevīgākais variants, jo tu zaudē iespēju ar to savu naudu kautko nopelnīt.

 

Nu varbūt pat tām buktēm LV ir tik piekasīgi. Neviens jau neliek obligāti piekrist tai gala summai ko dilers beigās apreķina, ja liekas ka pats pārdosi dārgāk, tad nu tirgo pats.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 27 minūtēm , Stasss teica:

Hibrīda gadījumā nejau nobrauktais attālums ir svarīgākais, bet gan degvielas patēriņa samazinājums, ko tas atsver..

3/4 litri uz 100km tač izklausas patīkami?

Pilsētā, piekrītu, hibrīds dod zināmu degvielas ekonomiju. Bet tālāk? OK, ja rēķina degvielas patēriņu pirmos 50 vai 100 km (sākot braukt ar pilnu bateriju), tad var dabūt ļoti smukus ciparus. Bet pēc tam jau sākas alternatīvā fizika. Kāda ekonomija ir hibrīdam braucot pa šoseju daudz maz vienmērīgā ātrumā? Manuprāt 0%. Kur tu tos "3/4 litri" rāvi? Dīzeļ-mazauto tā tērē be visiem hibrīdiem. Parādi man vienu hibrīdu - pilnpiedziņas universāli, kurš naudas izteiksmē "ēd" mazāk par manu Subaru (11 l LPG/ 100 km ar smagu kāju kombinētā ciklā, zem 10, ja ievēro "90").  

Link to comment
Share on other sites

Manā izpratnā, auto ir pakaļas pārvietošanas līdzeklis, kurš bez iepriekšminētā vēl arī nemaksā kosmosu (nav jāiet banka laupīt, lai apmaksātu līzingu/remontu/degvielu), var pabraukt pa piesnigušu pļavu (20 cm sniega) un auto var iekraut kādu 3m garu dēli un alu nedēļai.  Un vēl nav akūta nepieciešamība apstāties pie elektrības staba ik pa pārsimts km. Manispēc tas auto var darboties kaut vai ar sīrupu un gāzēto ūdeni (skat "Nezinīša piedzīvojumi saules pilsētā"). Bet nu pagaidām tādi nav plašā piedāvājumā.

Link to comment
Share on other sites

pirms 1 stundas , xp teica:

Tas arī nav tik vienkārši. Kad tu viņu atdosi, tad vēl norēķinās nost katru skrambu un bukti.

Neviens vietā uzreiz jaunu nedos bez kārtīgas piemaksas. 

Un ja salūzt tāpat ir problēma, jo esi bez auto

 

Man neviens pie siikumiem nepiekasiijaas. Es gan neatgriezu, bet "vecaa", 3 gadiigaa mashiina aizgaaja kaa pirmaa iemaksa naakamajam auto, pasham vajadzeeja tikai maksaat par liizinga kaartoshanu.

Ja saluuzt, tad normaals salons dod servisa mainjas auto. Man vismaz uz parastajaam apkopeem piedaavaa.

Ja kaut kas nopietnaaks, tad laikam ir veerts paarmaksaat par daargaaku kasko ar iekljautu nomas mashiinu.

 

Link to comment
Share on other sites

Kur var redzēt to elektroauto parametros cik kWst vajag pilnai uzlādei? Savādāk ''ar pilnu uzlādi var nobraukt ...km'' nu pie mūsdienu elektrodārdzības kaut kādi sanāk ''līki'' salīdzināt ar iekšdedzes.Vel jau jautājums pēc cik gadiem jāmaina aķis, ko acīmredzot jāpierēķina  pie ''lētajam elektroauto uzturēšanas izmaksām''  Es nemaz nerunāju par uzlādes/uzpildes komfortu vieniem un otriem.

 Piedevām, baidos ka viens no iemesliem kāpēc tik dikti aug (plānots) AST un ST tarifi ir vajadzība pēc pamatīgām  papildus jaudām pārvadei. Par to maksāsim visi- gan tie kas brauks ar elektroauto, gan tie ''kas mīsies ar velosipēdu'' , gan tie kas ko ražo un beigās ieliks produkta cenā.

  Idejiski jau atjaunojamā ( saules un vēja) ir daudz labāka kā ''mazie hes'' kas sačakarēja upes , bet ... ceru ka nebūs kādas viltības, kā bija ar dubulto tarifu no visādām deģenerācijām vai mazajiem hes kad ... . Ja godīga konkurence , tad tik uz priekšu.

Link to comment
Share on other sites

Matemātika vienkārša- ja Tev ir 10kW lādētājs, tad 90kW bateriju tas pielādēs 9h. Ja mašīna ar 40kW aķi, tas pats lādētājs to pielādēs 4h. Protams, rupji rēķinot, jo sākumā lādēs ar maksimālo jaudu, un pēc ~80% sasniegšanas sāks lādēt lēnāk...Vēl dažādi apstākļi to ietekmēs, piem., kāda akumulatora temperatūra, u.v.  

Link to comment
Share on other sites

Pirms 23 minūtēm , oxygen teica:

Kur var redzēt to elektroauto parametros cik kWst vajag pilnai uzlādei?

Normāls elektroauto tērē vismaz 20kWh uz 100km. Šodien tīri elektrība būtu 6EUR. Neskaitot sadales tarifu, PVN u.c.

 

Pirms 25 minūtēm , oxygen teica:

Piedevām, baidos ka viens no iemesliem kāpēc tik dikti aug (plānots) AST un ST tarifi ir vajadzība pēc pamatīgām  papildus jaudām pārvadei.

It kā tik traki nav. AST pašlaik lielākais izaicinājums - sinhronizācija ar Eiropu. 

ST it kā arī ir rezerves, es teikšu. Gan jau tie, kam elektroauto, daļu vēl nosegs ar paneļu ēgenrēto.

Pirms 2 minūtēm , Vilx teica:

Matemātika vienkārša

Nav tik vienkārši, pie uzlādes daļa arī aiziet zudumos. Tā pat, kā pie izlādes, slodzes. Bača labi silst. Ziemā garāža pat varbūt nav jākurina.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 5 minūtēm , ju teica:

Normāls elektroauto tērē vismaz 20kWh uz 100km. Šodien tīri elektrība būtu 6EUR.

Tas kaut kādās ātrās uzlādes stacijās? Vai fiksētajam tarifam? Vai biržas tarifam nakts laikā?

Link to comment
Share on other sites

Pirms 43 minūtēm , oxygen teica:

Vel jau jautājums pēc cik gadiem jāmaina aķis

Droši vien ka, kad pienāks laiks mainīt aķi, tad tās arī būs tā auto dzīves beigas, ja vien neatradīs kādu citu aķi no šrota utt.

Tagadējie benzīna/dīzeļa auto zaudē 90% savas vērtības vidēji 15 gados, jeb pēc 150-200k nobraukuma. Jo agrāks īpašnieks, jo samaksā lielāku daļu no tā krituma.

Tālākā dzīve jau ir mēģinājumi no lietota tējas maisiņa izspiest vēl kādu krūzīti dzeramā, veco tējas maisiņu nododot nākamajam laimīgajam īpašniekam. Var paveikties un tur vēl kāda garša ir, jeb vēl kādu laiku iet, bez lielām problēmām.

 

Agrākās Teslas ir 10 gadus izvilkušas un vēl brauc, bez īpaši liela baterijas kapacitātes krituma.

 

screen-shot-2018-04-14-at-2-54-02-pm.jpg 

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

Pirms 2 minūtēm , binary teica:

Tas kaut kādās ātrās uzlādes stacijās? Vai fiksētajam tarifam? Vai biržas tarifam nakts laikā?

Laikam jau fiksētajam, slēdzot līgumu ar laiku virs 2 g. Biržas cena tagad staigā kā govs pa pļavu. Visādā ziņā neizskatās, ka būtu mazāk par LPG izmaksām.

Link to comment
Share on other sites

 Tam vecim no jūtūbes elektroauto nekad nav piederējis.Nezina,ka nav jāatcerās par eļļas maiņu,nav jāmaina nekādi filtri.Nav jāmaina zobsiksna.Nevar iegrabēt uz dārgu sprauslu remontu,motora ķēdes maiņu pa pusotru štuku.

Nav turbīnas ,PDF,katalizatora,kaut kad drīzumā ieliks motorus riteņos un nebūs pat vairs pusasu.

Nekad nav piedzīvojis sajūtu,ka braucot garām tankam neinteresē kas uz staba rakstīts.

Tas ir bembists parastais.Bet arī tādam viedoklim ir tiesības eksistēt.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 7 minūtēm , aibo teica:

 Tam vecim no jūtūbes elektroauto nekad nav piederējis.Nezina,ka nav jāatcerās par eļļas maiņu,nav jāmaina nekādi filtri.Nav jāmaina zobsiksna.Nevar iegrabēt uz dārgu sprauslu remontu,motora ķēdes maiņu pa pusotru štuku.

Nav turbīnas ,PDF,katalizatora,kaut kad drīzumā ieliks motorus riteņos un nebūs pat vairs pusasu.

Nekad nav piedzīvojis sajūtu,ka braucot garām tankam neinteresē kas uz staba rakstīts.

Tas ir bembists parastais.Bet arī tādam viedoklim ir tiesības eksistēt.

Nu ir vēl ne-e-auto, kuriem nav ne turbīnas, ne zobsiksnas, ne PDF, ne dārgu sprauslu (ir LPG sprauslas, kuras jaunas maksā 30 EUR). Eļļas un filtru maiņa gan maksā 50 EUR gadā. Riepas dilst tāpat kā e-auto, ritošā pirmos 10 g. nav jāremontē. Degviela maksā līdzīgi (ja ne mazāk) kā elektrība. Un braucot maršrutā Rīga-Varšava nav jāpiepluso 2h uzpildei.

 

 

Link to comment
Share on other sites

nu tik rožaini jau nav :D paskatos šad tad Ukraiņu kanālu kur remontē elektroauto...gļuku pietiek

tas auto ar nav vienkāršs/..tur dzese sildīšana - tas kontūrs ar šķidrumu daudz lielāks kā iekšdedzei...tāpat sāk tecēt sulot...deg elektronika ( nav  labojama jo tur tie jaudas tranzistori tādi dīvaini - bezkorpusu izpildījumā) ...baterijas jābalansē, motori deg ...utt....kā teikt bija raksts ka tesla nobrauca milj. kilometru - bet neko 3 motori bija nomainīti..to vairums rakstu neminēja. un baterijas šķiet 2x

Link to comment
Share on other sites

Hehe. Tas ir Jurka.

Es apsolījos sev, ka elektroauto varēs veikt ar vienu uzlādi braucienu 500km garumā (Rīga-Liepāja-Rīga) tad es sākšu to visu uzskatīt nopietni. Arī sākotnējie elektroauto dizainiski stipri atgādināja konteinerus ar riteņiem...

Link to comment
Share on other sites

Pirms 12 minūtēm , aibo teica:

Nav turbīnas ,PDF,katalizatora

Nu elektro arī, ja beigusies garantija nebūs pa velti . Ja Parastais, iekšdedzes, no salona, tad tas garantijas mūsdienās ir diezgan garas. Nu ja ''veca lamata'', tad , baidos tas elektro būs vēl dārgāks remontā. Nu nekas nav mūžīgs. It sevišķi mūsu klimatā, kad ziemā jābrauc pa sālsūdeni. Tā ja salīdzinām, tad salīdzinām jaunus ar jauniem  nevis jaunu elektro ar vecu iekšdedzes.

 

Link to comment
Share on other sites

Viss ir ļoti vienkārši. Tie kas normāli ikdienā brauc (ne 5km rādiusā ap savu māju), joprojām ir izdevīgs iekšdedzes dzinējs - un vismaz LV kādus 15 gadus. 

Tā jau problēmu pietiek, vēl būs klāt katru dienu rūpīga plānošana "Kas būs ja tur es nevarēšu uzlādēties,, būs jābrauc uz citu, vai pietiks tas attālums u.t.t."

Šobrīd EV ir hipsteru pasākums un viss.

Link to comment
Share on other sites

Par litija aķiem ir lasīts, ka nedrīskt lādēt, ja temperatūras zem 0°C. Kā ir ar tām elektro auto baterijām, kā viņi to risina?

Link to comment
Share on other sites

 

Pirms 16 minūtēm , xp teica:

Viss ir ļoti vienkārši. Tie kas normāli ikdienā brauc (ne 5km rādiusā ap savu māju), joprojām ir izdevīgs iekšdedzes dzinējs - un vismaz LV kādus 15 gadus. 

Man šķita, ka ir otrādi :D

Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, binary teica:

Vai biržas tarifam nakts laikā?

Šodienas birža, kas ir ap 30c/kWh. Jā, pa nakti bija lētāk. Kā kurā brīdī. Jāķer laimīgās stundas, tad jau būs arī lētāk.

Link to comment
Share on other sites

Nesen sanāca paklausīties Latiniņas lekciju ciklu par par ekoloģiju un siltumnīcas efektu saistītām tēmām. Piemēram, par savvaļas ugunsgrēku lomu konkŗētā ekosistēmā. Izrādās bez tiem dabā daudz koki pat nespēj vairoties. Pie nosacījuma, ka tie notiek regulāri un neuzkrājas biezā kārtā degošais materiāls.

Юлия Латынина /Разбираем: Отчего горят леса?

Pārējas lekcijas turpat kanālā. Cilvēcei lielākas problēmas ir bijušas nevis pie sasilšanas bet pie aukstāka klimata.

Labots - Aigars
Link to comment
Share on other sites

Ja kāds iedomājas, ka iegādājoties modernāku un inovatīvāku ierīci, viņš ilgtermiņā maksās mazāk, tad jāatgriežas bērnudārzā 😉. Jā, nu bēda ir tā, ka tās vienkāršākās parasti vairs nav pieejamas un izvēles nav. Ar atrunām uz globālo sasilšanu bla, bla, bla...

Link to comment
Share on other sites

Ja kas, tad ir jau izdomājuši risinājumu kur ''saakumulēt'' enerģiju vasarā priekš ziemas.  Nu ar šādiem risinājumiem būs kur likt pārpalikumu vasarā. Savādāk ja noklās''pus Latviju'' ar saules paneļiem, tad tai elektrībai vasarā cena būs galīgi nekāda, jo tādu lērumu nevajag. Attiecīgi tipiskas kapitālisma ''šūpoles'' ar pārprodukciju un bankrotiem.

Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, ju teica:

Šodienas birža, kas ir ap 30c/kWh. Jā, pa nakti bija lētāk. Kā kurā brīdī. Jāķer laimīgās stundas, tad jau būs arī lētāk.

Nemaz nezināju, ka pēdējās pāris nedēļas naktīs vairs nav tāda haļava.

Ja ir māja un elektro auto, tad jau var kaut ko sadomāt, kā automātiski ķert laimīgās stundas.

 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 8 minūtēm , oxygen teica:

tad ir jau izdomājuši

Ļoti labi. Kad tas strādās, tad būs aplausi. Ne īpaši sen topā bija izkausēti sāļi. Kur ir?

Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, oxygen teica:

Savādāk ja noklās''pus Latviju'' ar saules paneļiem,

Atceros, bij ideja noklāt Sahāru ar paneļiem, smiltis uz vietas, bet nu tas kabels, lai Eiropa kaut ko iegūtu... 

Rezultāts mīnusi.

Link to comment
Share on other sites

pirms 9 stundām , Jurkins teica:

Ne īpaši sen topā bija izkausēti sāļi. Kur ir?

Kaut kur jau tas viss ir, arī lielās rotējošās masas un tml. Tikai tā īsti jēga nav. Pie mums jau arī kaut kur bija tas lielais siltuma akumulators. Pie Siguldas vai kur? Jau piemirsās. Bet nu visam gadam tā pat nesakrāt.

pirms 8 stundām , aoma teica:

Atceros, bij ideja noklāt Sahāru ar paneļiem, smiltis uz vietas,

Līnijas gan jau pat varētu savilkt, sadomāt. Bet lielākā problēma jau tur ir tieši smiltis, tās pārvietojas (kāpas), tad vēl tās pārklāj tos paneļus, bojā pārklājumu. Pie kaut kādas "superzaļas" politikas tas varētu atmaksāties atkal :)

Link to comment
Share on other sites

pirms 2 stundām , Daiļais teica:

Salaspilī

Tie ir siltuma kolektori, vai kā tur gudri saucas tie, rīko ekskursijas, kur visu stāsta, parāda. saules elektr. baterijas mazā čupiņa ir labajā pusē apakšā atsevišķi stāv

Labots - kaads
Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...