Jump to content

Par degvielas cenas kāpumu un biopiedevu.


martvigs
 Share

Recommended Posts

AndrisBB

Ok, pie manis eļļa apmēram £1.15 (€1.36), pērkt litra pudelēs, muca ganjau būtiski lētāk, dīzels £1.77 (€2.09).

Cik tad no tās eļļas var uztaisīt un cik izmaksā pārējās sastāvdaļas.

Japameklē, varbūt kautkur ir kādi aprēķini.

Just now, superKrona teica:

+ kvalitāte, domājams, līdzīga, diez vai mašīnā gāž netīrāku.

Mašinās tak izmanto pat no MacDonalda savākto.

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Regisss
Pirms 19 minūtēm , Jurkins teica:

Nepieciešamas matemātikas un fizikas pamatzināšanas, tātad 8-tās klases absolvents varētu izrēķināt, ja gribētu.

Maukas ar vairākiem maģistriem nespēj? 

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Vajag vienkārši labāku rapsi, lai vairāk tonnas eļļas no viena hektāra novākt, plus efektīvāku pārstrādes procesu.

 

Spānijā kā reiz laikam ĢMO ir atļauti, tur arī vairāk saules, ganjau rapsis arī labāk aug. 

Link to comment
Share on other sites

Biodegviela ir subsidēts biznesa projekts paslēpts zem zaļā karoga, iesmērējot likumdevējiem smukas tabuliņas, bet neparādot kopainu, kas dziļākā būtībā ir genocīds pret apkārtējo vidi un cilvēkiem.

Kāpēc? Slinkums rakstīt, var sākt ar googli un, piemēram, https://www.forbes.com/sites/judeclemente/2015/06/17/why-biofuels-cant-replace-oil/

 

 

 

Labots - maize
  • Atbalstu 3
Link to comment
Share on other sites

Pirms 1 minūtes , maize teica:

genocīds pret cilvēkiem.


Man ieraugot šo vārdu salikumu šermuļi skrien... Bļed, nu goda vārds, izvēlaties jēl piemērotākus vārdus attiecīgai domai, ko gribam pateikt..

 

Genocīdu savā dzīvē redzējuši neesiet, un novēlu nekad neredzēt, bet tik krāšņi gribas runāt...

  • Patīk 1
  • Atbalstu 2
Link to comment
Share on other sites

Pirms 9 minūtēm , Stasss teica:

Man ieraugot šo vārdu salikumu šermuļi skrien... Tātad, nu goda vārds, izvēlaties jēl piemērotākus vārdus attiecīgai domai, ko gribam pateikt..

Vārds ir vietā, tās tik tiešām  ir noziedzīgas darbības, kuru rezultāts  dabas iznīcināšana, augsnes noplicināšana, resursu izniekošana, kas jau tagad noved un turpmāk vēl straujāk novedīs arī pie cilvēku bojāejas.

Ibio, kā vēl to saukt? Šermuļiem ir jāskrien! Jo vairāk cilvēku to sapratīs, jo lielāka iespēja neiebraukt pilnīga irsā.

Labots - maize
  • Patīk 1
  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Un naftas dedzināšana nenoved pie cilvēku bojāejas? :D

Pa lielam tas biodīzeļa piedevas % ir tik zems, ka tur vispār nav saprotams par ko stresot. Tīri eksperementa vārdā, lai jau mēģina. Kam tas nodara kautkādu kaitējumu? Varbūt kautko lietderīgu no tā visa izdomās. 

Saprastu būtu B20 vai B30. Cik tad tagad ir? B7? 

Un tikai vasarā?

Labots - AndrisBB
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Jurkins

Joperesete, kādu labāku rapsi. 🤣 Kādu pārstrādes procesu. Ko var murgot? 🤣

5 tonnas no hektāra esot nu ļoti laba raža. No m² 0.5kg sēklu. Eļļas svarā sanākot apmēram 1/3  ~ 0.17kg. Paņemam kaut kādu ne galīgi mazu siltumspēju ... pieņemsim 40 MJ/kg.

6.8 MJ no kvadrātmetra... gada laikā.

 

 

Pirms 5 minūtēm , AndrisBB teica:

Kam tas nodara kautkādu kaitējumu?

Brīnišķīgi novērš pūļa uzmanību.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
Pirms 5 minūtēm , Jurkins teica:

Joperesete, kādu labāku rapsi.

Un ko tad tu domā ka esošais rapsis ir pats maksimums sasniegts ražibas ziņā? 

Link to comment
Share on other sites

Jurkins
Pirms 4 minūtēm , AndrisBB teica:

maksimums

Nu būs 1 kg no m²? Un? Vieglāk palika?

Jeb Tu domā, ka augu ražība tāpat kā doudžonss var kāpt bezgalīgi?

 

200*3600*10 = 7.2MJ (200W (< 1 m²) Saules baterija strādā 10 stundas)

Labots - Jurkins
Link to comment
Share on other sites

Jurkins

Tā kā mani kāds klausītu.🤣 Tak atomenerģiju vajadzēja jau sen attīstīt.  Plus to pašu Sauli, vēju, hidroenerģiju, ģeotermālo. Un aizmirst par ekstensīvo "visa pieaugumu".

Ir iestrādes metāna sintēzei no CO2 un H2(O). Tur tad arī elektrība noderētu. Būtu klimatneitrāli. Un nebūtu problēmas ar uzglabāšanu.

Labots - Jurkins
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Jurkins

Vispār kāpēc gan ne? Ja tas notiek "dabīgās atlases" ceļā nevis voluntāri un bez seguma. Lai gan metāns skaisti atļautu turpināt pastāvēt iekšdedzes dzinējiem. Izgudrotu jaunus keramiskos materiālus ļaujot uzlabot gāzes turbīnu ekonomiskos rādītājus. Daudz kas.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 38 minūtēm , AndrisBB teica:

Un pāriet uz elektroauto?

Un kur lai rīdzinieks viņu lādē? Reti kurā privātmājā ir iespējams 40A pieslēgums, un arī viņš nav gluži par velti, nu par elektrības cenām mūsdienās es paklusēšu! :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Lielveikalu stāvlaukumos, parastos stāvlaikumos, darbavietas stāvlaukumā. Speciālās lādēšanās vietās. Nav jau vairs tā ka pus diena tur būtu jāsēž.

 

 

 

 

Ievēroju sestdien ka DPD kurjeri atļauj visiem tagad lādēt auto. Vienkārši pie depo liels lādēšanas punkts. Vakarā/pa nakti viņi tur sasprauž savus busiņis, a pa dienu var lādēt kurš grib.

  • Kādas šausmas! 1
Link to comment
Share on other sites

pirms 2 stundām , Jurkins teica:

Platību maksājums ir kārtējais Eiropas mēroga stulbums.

Toch pamuļķis.

Nebūtu tie platību maksājumi, tu redzētu ko nozīmē pārtikas cenas kapitālismā. Šie platību maksājumi ir ceļš uz vienlīdzību un, ka bagātie maksā nabagajiem par daļu no pārtikas.

Link to comment
Share on other sites

Cik tu esi naivs, tas ir vāks!

Tas salas elektroauto speciālistam

  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

Pirms 28 minūtēm , AndrisBB teica:

Lielveikalu stāvlaukumos, parastos stāvlaikumos, darbavietas stāvlaukumā. Speciālās lādēšanās vietās. Nav jau vairs tā ka pus diena tur būtu jāsēž

Uz salas šitā infrastruktūra ir gadus 5 vai 10 priekšā Latvijai. 

Kgan man pašam tuvākais lādēšanas punkts ir kkadus 4km no mājām, nebūtu prikols atstāt lādēt un iet kājām mājas.

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Statistiski jau ja ņem vidējo elektroauto un vidējo iedzīvotāja nobraukumu, tad tā lādēšana sanāk reizi nedēļā. Nu ja kāds baigi daudz brauc tad 2x nedēļā.

Tie kas brauc vairāk, tie jau tāpat pa šosejām dzīvo un var arī servisa stacijās lādēt vai arī domāt par kādu risinājumu mājās.

 

Pirms 7 minūtēm , Zin... teica:

Kgan man pašam tuvākais lādēšanas punkts ir kkadus 4km no mājām

Man te vairāki apkārt. Arī darba stāvlaukumā ir. Tagad jau jaunā likumdošana nosaka ka būs jābūt obligātam lādētājam stāvlaukumā.

Bet tā, baigo problēmu neredzu piespraust reizi nedēļā kamēr supermārketā vai sporta zālē. Tikmēr arī uzlādēsies.

  • Kādas šausmas! 1
Link to comment
Share on other sites

Ja tu ciemā viens ar elektro auto tad ok, bet kas būs kad būs 100 auto?:biggrin:

 

Just now, AndrisBB teica:

vai arī domāt par kādu risinājumu mājās.

Tev nepielec, ka nav tādu jaudu LV līnijas lai nobarotu kaut vai tikai 30 mājas pēc kārtas, viss ir jāparbūvē, kas ir ampēri tu nejēdz, cik es saprotu elektrībā tu esi pilnīgs muļķis! 

  • Patīk 2
  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Lielāku problēmu es saskatu ka nav neviena elektriskā universāļa. Ir ķīniešo MG un Opels tagad kautko izlaidīs. Bet nekā cita jēdzīga.

Vienīgais variants kāds plug-in hibrīds. Tur vēl kautkāda izvēle. Škoda Oktāvija laikam jēdzīgākais variants. Tā mazā baterija (20 - 30 jūdzes) ar kā reiz pietiktu manai ikdienas braukšanai un vēl pāri paliktu.

Link to comment
Share on other sites

Vaimanas par to, ka rapša lauku dēļ Latvijā drīz nebūs ko ēst ir smagi pārspīlētas. Latvija eksportē vairāk nekā 2 miljonus tonnu labības katru gadu. Lielāko daļu uz Āfriku. Pēc tam par to naudu pērkam no Putlera degvielu. 
Tā ka mierīgi var palielināt biopiedevu, tas nevienam (nu varbūt pāris melnajiem, bet nesakiet ka jūs tie lielākie biopiedevas nīdēji par šiem kaut kripatu pārdzīvojiet) neradīs šeit badu. Tikai lielāka vietējo produktu aprite uz vietas būs. Un mazāk naudas putleram. 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
Pirms 5 minūtēm , jema teica:

Tev nepielec, ka nav tādu jaudu LV līnijas lai nobarotu kaut vai tikai 30 mājas pēc kārtas, viss ir jāparbūvē, kas ir ampēri tu nejēdz, cik es saprotu elektrībā tu esi pilnīgs muļķis! 

Kamēr parādīsies elektroauto timēr uzbūsvēs arī infrastruktūru. Starpcitu esu pabeidzis RTU elektroniķus, tāka pietiekoši zinu par elektroniku, vairāk nekā nepieciešams.

Labots - AndrisBB
  • Kādas šausmas! 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 4 minūtēm , AndrisBB teica:

Statistiski jau ja ņem vidējo elektroauto un vidējo iedzīvotāja nobraukumu, tad tā lādēšana sanāk reizi nedēļā.

Statistiski man sanāktu lādēt citreiz pat katru dienu. Rēķinaju, ka būtu atmaksājies elektroauto pie maniem 40 000 km gadā, bet neatmaksātos tas, ka nav īsti kur lādēt pie mājas. Pie mājas nav piebraucamais ceļš.

 

Latvijā ārpus Rīgas arī būtu skumjas uzlādēt.

Link to comment
Share on other sites

latscrap
Pirms 19 minūtēm , e = d teica:

Vaimanas par to, ka rapša lauku dēļ Latvijā drīz nebūs ko ēst ir smagi pārspīlētas. Latvija eksportē vairāk nekā 2 miljonus tonnu labības katru gadu. Lielāko daļu uz Āfriku. Pēc tam par to naudu pērkam no Putlera degvielu. 
Tā ka mierīgi var palielināt biopiedevu, tas nevienam (nu varbūt pāris melnajiem, bet nesakiet ka jūs tie lielākie biopiedevas nīdēji par šiem kaut kripatu pārdzīvojiet) neradīs šeit badu. Tikai lielāka vietējo produktu aprite uz vietas būs. Un mazāk naudas putleram. 

Vaimanas par to, ka, līdzīgi kā visur kur "zaļie" savus pirkstiņus piedur - tiek uztaisīta ļoti apšaubāma nozare, kas pēc būtības var pastāvēt tikai ar lielām subsīdijām un nopietniem apgrūtinājumiem, bez reāla ieguvuma, tak paskaties apkārt - oik, koģenerācija, mazie hesi, cik daudz razvodus tu vēl gribi?

hrens ar tiem nēģeriem āfrikā (ja vien tie paši "zaļie" pēc tam newillkommēs, lol) bet pa tukšo pa zemi braukāt un indēm laistīt - nu nah vajag.

 

vienīgais, reālais arguments, kas še diskusijā izskan - ka varētu būt alternatīvā degviela, lai no debiliem diktatoriem nav jāpērk,

BET

manam vecajam dīzelim vasarā pieaug patēriņš, lai gan vajadzētu būt tieši otrādi, kāpēc tā? ja es ar 1l parasta (ziemas) dīzeļa nobraucu 12 km, bet ar 1l "vasaras grētas markas" kur ir klāt 10% rapšu čuras tikai 11.5 km, kurā gadījumā izmeši un krievu nafta uz 100 km tiek patērēta mazāk?

un jautājums - kāpēc nebrauc uz tīru rapšu dīzeli? kāpēc jājauc klāt?

Labots - latscrap
  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 2 minūtēm , latscrap teica:

manam vecajam dīzelim vasarā pieaug patēriņš, lai gan vajadzētu būt tieši otrādi, kāpēc tā?

Nav gadījumā tā, ka tiem kam pieaug tas patēriņš vasarā nav tas saistīts ar kondicionieri?

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

 

Pirms 3 minūtēm , latscrap teica:

kāpēc nebrauc uz tīru rapšu dīzeli? kāpēc jājauc klāt?

Norvēģi jau kautkad esot mēģinājuši 30% piejaukumu, bet motori sākuši masveidā klāties nost, samazināja līdz B10.

Bet nu ievieš jau minimālās EU prasības. Ja teiktu 20%, tad tirgotu arī to.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

latscrap
Pirms 2 minūtēm , Zin... teica:

Nav gadījumā tā, ka tiem kam pieaug tas patēriņš vasarā nav tas saistīts ar kondicionieri?

ne man :)

 

ir arī no citiem dzirdēts, tāpēc arī ir izveidojies priekšstats ka tas biodīzelis ir totāls razvods, ar ūdeni var šķaidīt - kāds ir skaidrojums kāpēc:

 

Just now, AndrisBB teica:

 

 bet motori sākuši masveidā klāties nost,

 

un kā bija ar patēriņu pie 30%

Link to comment
Share on other sites

Regisss
Pirms 11 minūtēm , latscrap teica:

manam vecajam dīzelim vasarā pieaug patēriņš

Tolmets un nopērc ko normālu, lai Grēta nestreso lieki… 😁😁😁

tad Tu arī esi viens no kūpošajiem tiklīdz pieskaries gāzes pedālim? 🤪😁

Link to comment
Share on other sites

Regisss

Nestes PRO jau ir arī ar piedevu no pārstrādātām riepām un citiem atkritumiem. Tas šķiet pareizi 😉

Link to comment
Share on other sites

latscrap

un kāpēc nevar/nebrauc ar tīru 100% biodīzeli - tad jau lauksaimnieks varētu būt pilnīgi pašpietiekams ?

 

Pirms 8 minūtēm , Regisss teica:

Tolmets un nopērc ko normālu, lai Grēta nestreso lieki… 😁😁😁

tad Tu arī esi viens no kūpošajiem tiklīdz pieskaries gāzes pedālim? 🤪😁

normāla darba mašīna, Dievs nemīl kad nabagi trako

neesmu manījis ka baigi kūpētu, ja TA atgāzes iziet es sev baigi nepārmetu; interesanti ka pacmit gadus jaunāks sievas volvo pēc izplūdes gāzu smaržas vairāk NOx izdala nekā mans citroniņš; iespējams cita kompresija motorā, utt.

Labots - latscrap
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
Pirms 8 minūtēm , latscrap teica:

un kāpēc nevar/nebrauc ar tīru 100% biodīzeli - tad jau lauksaimnieks varētu būt pilnīgi pašpietiekams ?

 

Autobusi brauc.

Bet tur tieši piesārņojuma komponente svarīga, jo neprārtaukti kursē pa pilsētu.

Link to comment
Share on other sites

martvigs
(labots)

Vot interesanti, priekš mūsu degvielas, der FSI bendzīna motori? Cik lasīju, prasīgi uz degvielas kvalitāti.

Labots - martvigs
Link to comment
Share on other sites

Jurkins
pirms 2 stundām , Zin... teica:

Nebūtu tie platību maksājumi, tu redzētu ko nozīmē pārtikas cenas kapitālismā.

Ej tak Tu, manageris atraktīvais! Maksāt dīvāna pirdējam par to, ka nopļauj? Nevari pat nopļaut, tad naher tev tā zeme. Tepat kādu dienu atpakaļ tieši tā izteicies. Neatceries vairs?

Jā, daudzus tādus pazīstu. Atguvuši tik dārgo senču zemīti. Vajadzīga šiem tikai dēļ tiem platību maksājumiem.

Un nebūtu nekas ar pārtikas cenām.

Link to comment
Share on other sites

pirms 2 stundām , Zin... teica:

Latvijā ārpus Rīgas arī būtu skumjas uzlādēt.

Tieši laukos vietām e-auto var lādēt bez problēmām.

Man brīvdienu māja Cēsu novadā ar 3f kabeli (4x35mm2) pieslēgta tieši pie trafa, kurš no 20kV līnijas baro tikai 4 mājas. Savus 30-40A no katras fāzes varu droši paņemt. Nav pieredzes, bet šķiet ka auto lādēšanai varētu pietikt.

pirms 2 stundām , AndrisBB teica:

Lielāku problēmu es saskatu ka nav neviena elektriskā universāļa.

Es par to pašu. Mans uzstādījums, ka universālim jābūt pilnpiedziņas ar paaugstinātu klīrensu (līdzvērtīgs Subaru Outback). Un tur gan ar e-auto, gan PLUG-IN ir pavisam švaki. Bentyaga man kā pensionāram tā kā biku par sālītu. 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...