Jump to content

Par degvielas cenas kāpumu un biopiedevu.


martvigs
 Share

Recommended Posts

AndrisBB
Pirms 16 minūtēm , kreizā Kāja teica:

Daudzi te brauc ar premium dīzeli?

Ja pa ceļasm sanāk, tad leju Shell V-Power, bet esu novērojis ka tad kad pielej pilnu bāku, tad sākumā iet lēnāk :D

Nevar saprast vai tas tapēc ka auto smagāks paliek vai viņam nepatīk ka maina dažādas markas. Pēc kāda laika iet kā parasti.

 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Müller
Pirms 11 minūtēm , AndrisBB teica:

Ja pa ceļasm sanāk, tad leju Shell V-Power, bet esu novērojis ka tad kad pielej pilnu bāku, tad sākumā iet lēnāk

Ja tas ir 1.6 tdi. Vinu tikai ar chip tuning var dabut vel kadus 50% zs klat. Ies kaa cita masina

Link to comment
Share on other sites

Pirms 10 minūtēm , Müller teica:

... ar chip tuning var dabut vel kadus 50% zs klat. Ies kaa cita masina

Ies ta ies, vien cik ilgi?

Link to comment
Share on other sites

Pirms 26 minūtēm , AndrisBB teica:

Ja pa ceļasm sanāk, tad leju Shell V-Power

Šito autiņam var ieliet reizēm kā "saldo ēdienu". Ikdienā liet "Premium dīzeli" vai tas shell vai cirkulis ir bezjēdzīgi. Ik tieši jauniem dīzeļiem. 

 

Pa lielam ik pa pāris tūkstots kilometriem var ieliet, mazliet patīrit dzinēju no teorētiskiem nosēdumiem, bet ikdienā neesot vērts pārmaksāt, jo moderniem dīzeļiem tāpat viss būtu jābūt kārtībā.

 

 

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
Pirms 10 minūtēm , Boņs teica:

Ies ta ies, vien cik ilgi?

Un hren pēctam tādu "tjūnēto" kāds placis ņems pretī.

Tad jau labāk aibraukt uz placi un samainīt pret 2.0L.

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

Pirms 39 minūtēm , Insekc teica:

Tieši laukos vietām e-auto var lādēt bez problēmām

Ar šo domāju mazpilsētas nevis viensētas. (Kuldīga, Kandava utt)

Link to comment
Share on other sites

pirms 3 stundām , latscrap teica:

ne man :)

Un nolaisti logi vasarā? Tie "patērē" ne sliktāk kā kondicionieris.

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Daiļais
pirms 3 stundām , kreizā Kāja teica:

Daudzi te brauc ar premium dīzeli?

Es savam autiņam leju tikai Neste Pro Diesel

Link to comment
Share on other sites

latscrap
pirms 4 stundām , AndrisBB teica:

Autobusi brauc.

Bet tur tieši piesārņojuma komponente svarīga, jo neprārtaukti kursē pa pilsētu.

Paga Paga tad tu mēģini pateikt ka tā performance bidīzelim ir tāpat kā orižinal (mīnus piesārņojums - CO2, kkādi sēri? NOx jau būs tas pats...), jautājums ir tikai cenā? Cik tad viņš reāli maksā?

Link to comment
Share on other sites

Zaščot zaveģeņie var liet, ko grib, bet savam privātajam tikai Neste parasto dīzeli. Uz tāfeles jau 400k+, motors vēl nav remontēts, tātad viss skaistais vēl tikai priekšā...

Link to comment
Share on other sites

latscrap
1 stundu atpakaļ, hehe teica:

Un nolaisti logi vasarā? Tie "patērē" ne sliktāk kā kondicionieris.

Fair enough, to nebiju iedomājies ņemt vērā, kas ir tas ir.

 

Kaut kā gan liekas ~+10% patēriņš ir baigi daudz uz atvērto logu rēķina, bet nu neesmu aerodinamists

Labots - latscrap
Link to comment
Share on other sites

Pirms 2 minūtēm , latscrap teica:

Kaut kā gan liekas ~+10% patēriņš ir baigi daudz uz atvērto logu rēķina,

Neaizmirsti arī smēķa galu ierēķināt ;) 

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
Pirms 38 minūtēm , latscrap teica:

Paga Paga tad tu mēģini pateikt ka tā performance bidīzelim ir tāpat kā orižinal (mīnus piesārņojums - CO2, kkādi sēri? NOx jau būs tas pats...), jautājums ir tikai cenā? Cik tad viņš reāli maksā?

Reku kautkāds cenu salīdzinājums Londonas autobusu parkam.

Izrēķinājuši ka 20% biodīzelim izmaksas tādas pašas kā parastam dīzelim, jeb nav papildus izmaksu, bet CO2 ietaupījums 15%. Pilnīgi nekādas izmaiņas nav nepieciešamas ne infrastruktūrai, ne autobusiem. Var uzreiz 6. secinājumu sadaļu skatīties.

https://www.london.gov.uk/sites/default/files/cost_benefit_analysis_full_report.pdf

 

Tanī pašā laikā atzīst ka nav pietiekoši pētījumi, lai pateiktu cik būs reālais patēriņš. Bet atšķirība esot nebūtiska.

Conclusive evidence is not available on the impact of B20 use on fuel consumption.
As such, any trial would be recommended to include MPG monitoring of vehicles,
both prior to and during the use of B20. The energy content of B20 is 35.4MJ/litre
compared to that of 36MJ/litre for standard diesel and this would suggest a very
minimal impact at worst. B100 has an energy content of 33 MJ/litre which would
suggest a likelihood of an increase in fuel consumption

 

Bristolē gan cik skatos pārsvarā braukā bio-gāzes autobusi, kas tiek saražota no cilvēku

izkārnījumiem un pārtikas atkritumiem. Laikam kā Getļiņos izmanto (vismaz laikam izmantoja) siltumnīcu kurināšanai.

https://atlasofthefuture.org/project/bristol-green-buses/

 

Pa lielam arī lielākajā daļā pilsētas centra nemaz ar dīzeli, izņemot Eiro 6, vairs iebraukt nevarēs. Ar vecākiem drapakiem iebraukt itkā varēs, bet tad jāmaksā ceineris dienā par iebraukšanu.

 

 

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

pirms 3 stundām , Jurkins teica:

Maksāt dīvāna pirdējam par to, ka nopļauj?

Visgudrais gan nezin, ka ja vienkārši nopļausi un atstāsi sapūt, tad neko nedabūsi. Jāsavāc arī tās siens pēc tam un tālāk gan jau aizies kādam zemniekam barībai.

 

Un labāk nopļaut nekā atstāt vietu kur vairoties kaitēkļiem vai ir ugunsdrošības drauds. Grūti, grūti tev dzīvot aprēķina kaptilālismā, saprotu :(

Link to comment
Share on other sites

Jurkins
Pirms 2 minūtēm , Zin... teica:

ja vienkārši nopļausi un atstāsi sapūt, tad neko nedabūsi.

Oj, nu sorry, man vēl vajadzēja visu tehnoloģisko procesu pa punktiem sarakstīt.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
Pirms 12 minūtēm , Zin... teica:

Un labāk nopļaut nekā atstāt vietu kur vairoties kaitēkļiem vai ir ugunsdrošības drauds.

Viņš jau kautkad senāk teica ka viņam nepatīk tās nopļautās pļavas. Vairāk patīkot dabīgie džungļi.

Link to comment
Share on other sites

Jurkins

Kas tai salā gaiss tāds jokains?🤣

 

Nē, nu skaidrs, ka manageris pļavā redz tikai lopbarību, mežā tikai zāģmateriālus, kalnos tikai derīgos izrakteņus u.t.t. 🤣

Citiem tā īsti nav. Un managerim nezin kāpēc baigi kremt.

 

 

Labots - Jurkins
Link to comment
Share on other sites

Jurkins
Just now, Racer teica:

Daudz muļķību un demagoğijas.

Mož var mēģināt autiņu ar taukiem iesmērēt, lai gaiss vieglāk slīd ap virsbūvi.

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Nu ja stastāj bagāžnieku uz jumta, tad arī pieaug patēriņš. Plus troksnis kaitinošs.

Link to comment
Share on other sites

versatile
pirms 3 stundām , Jurkins teica:

Mož var mēģināt autiņu ar taukiem iesmērēt, lai gaiss vieglāk slīd ap virsbūvi.

Poh par taukiem, vajag paņemt āmuru un visās plakanajās virsmās sataisīt iedobītes kā golfa bumbiņai.

Šis legit uzlabo aerodinamiku.

  • Patīk 2
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

versatile
pirms 7 stundām , Insekc teica:

Es par to pašu. Mans uzstādījums, ka universālim jābūt pilnpiedziņas ar paaugstinātu klīrensu (līdzvērtīgs Subaru Outback). Un tur gan ar e-auto, gan PLUG-IN ir pavisam švaki.

Jāpiekrīt. Pie Svensoniem tirgo volvo V90 CC plug-in hibrīdu, bet pie mums vienīgi XC60 piedāvā plugin versijā.

Kas tad vēl ir no augstajiem universāļiem?

Volvo V90/v60 CC - cenas/snieguma ziņā baigi ok, 250zs benzīnnieks rijīgs gan, bet nu 2 tonnas ir 2 tonnas. Labi, ka ir mild hybrid, bail domāt, kāds būtu patēriņš bez.

Audi Allroad - cena 😮 Elektro nav.

Passat Alltrack - viss labi, ja godīgi! Bet elektro nav.

Škoda Superb Scout - nav braukts, da i negribas. Elektro nav.

Subaru ārpakaļa - viss jau forši, jācer, ka kādreiz matorus iemācīsies taisīt. Elektro nav.

Mercedes E-class All-terrain - divas bēdas, pirmkārt, cena, otrkārt, 14cm klīrenss. Trešā bēda - dīlerim smagi pajāt par šo modeli, kad interesējāmies, aizsūtīja uz Vācijas konfiguratoru. Elektro nav.

BMW - kaut kādu 5er xdrive varētu skatīties, bet meh. Elektro nav.

Liekas, ka tas arī viss.

Paši pērn gājām šitai izvēlei cauri.

 

Labots - versatile
  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Nē nu man patīk jūsu domu gājiens. 🤣 Elektroauto un klīrenss. Tak attīstības vārdā mežā un purvā visiem ceļiem jābūt asfaltētiem, pie katra ciņa uzlādes stacija un makdonalds. Klīrenss tur vispār nav vajadzīgs.

 

p.s. ja kas, es ņirgājos 🤣 (brīdinu, citādi kādam vēl asinsspiediens uzleks)

Link to comment
Share on other sites

jā cik skatos tos elektro auto apskatus - lepni saka "suv"...bet kāds tur suv 🤪 ok, saprotu augstāks auto=mazāks range.

un tāda budžeta elektro suv laikam arī nebūs tuvākajā nākotnē - ala "dacīte" ar 4x4...tā kbūs vien fosilais jākurina...

Nezinu es par bendžas cenu necepos - pēkšņi nebrauks kāds ? kā tad - nenopirks ka'du lieku hlamu ..kaut kur citur ieekonomēs...brauks tāpat , vismaz es. nu būs kāds 100 eur vairāk degvielai mēnesī..

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Kāds, kurš var nebraukt, arī nebrauks, kam jābrauc darba dēļ - piemetīs attiecīgi cenu savai precei/pakalpojumam. Rezultātā maksās visi, arī tie kuri nebrauc.

  • Patīk 1
  • Atbalstu 3
Link to comment
Share on other sites

Nestes PRO D arī cena pieaugusi… WTF… visu laiku teica ka tur cita veida atjaunojamā degviela… attiecīgi toč kaut kāds D haips… poh, ir bio degviela klāt vēl vai nav 🤬

Link to comment
Share on other sites

Cenas degvielai jau nemaz tik augstas nav,tikai mums ir alkatīga valsts. Samērs apmēram cenām šāds ,tirgotājs paņem 6%, valsts 50% ,pārējais ir degvielas cena +piegādes izdevumi,uzglabāšana utt. Valdība par akcīzes samazināšanu dzirdēt negrib... Kariņš teica hrens jums ne nodokļa samazināšana.

Link to comment
Share on other sites

Nu benzīnam vismaz varēja samazināt. Dīzelis jau krietni subsidēts salīdzinājumā. 

Link to comment
Share on other sites

Gan jau ir tā bio komponente klāt. Eiropa ir paģērējusi ka jābūt.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 2 minūtēm , e = d teica:

Nu benzīnam vismaz varēja samazināt. Dīzelis jau krietni subsidēts salīdzinājumā. 

Dīzelim paceļot cenas celsies arī preču cenas veikalos. Vairums smagie kas izvadā preci lej iekšā dīzeli. Man domāt ka šitas cenu kāpums neapstāsies... Varbūt drīz liesim bākā dīzeli par piečuku litrā.

Link to comment
Share on other sites

rivian pikaps ir ok, tas gan nav budžetnieks un EU visticamāk nekad nebūs...

kaut gan google raksta, ka  gribot tirgot EU..bet vai sanāks

Link to comment
Share on other sites

Jocīgi ar tām degvielas cenām pie mums, šodien Krētā benzīns 1,46, dīzelis 1,72! Kaut kas jau labi nav ar mūs bāliņiem:shok:

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
1 stundu atpakaļ, osscar teica:

rivian pikaps ir ok, tas gan nav budžetnieks un EU visticamāk nekad nebūs...

 

Dicovery un Defenders ir plug-in versijās tagad. Pilns elektro gan nav. Neks īpaši labāks bezceļiem jau nav.

Subaru nesen lielijās ar savu jaunu elektro SUV. Tik nezinu citas labs bezceļos.

Link to comment
Share on other sites

SUV nekad nav bijis pozicionēts kā bezceļiem domāts auto. Tas ir vienkārši automobilis ar nedaudz paaugstinātu klirensu, ērtāku sēdpozīciju un labāk pārskatāmu ceļu. Viss. Un šie arī iemesli, kāpēc tie kļuvuši tik populāri.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 24 minūtēm , e = d teica:

Tas ir vienkārši automobilis ar nedaudz paaugstinātu klirensu, ērtāku sēdpozīciju un labāk pārskatāmu ceļu. Viss. Un šie arī iemesli, kāpēc tie kļuvuši tik populāri.

Tas, par ko Tu runā, ir krosovers.

 

Ir putra ar terminoloģiju, bet Amerikā ir ierasti milzīgi pikapveidīgie džipi (truck) vs "ne vairs pikapi, bet uz tās pašas bāzes un primāri cilvēku vadāšanai" (SUV) vs "uz vieglā auto bāzes taisītie, kas mimikrē džipus" krosoveri (CUV).

Labots - usver
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

versatile
pirms 1 stundas , kreizā Kāja teica:

Kāds SPORT UTILITY VEHICLE vispār var būt dampim ar tonnu bateriju uz borta🤣

Plugin hibrīds būtu super tādam universālim.

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...