Jump to content

Shimano GRX


AndrisBB
 Share

Recommended Posts

Es braucu teju visu ziemu (ar vecu MTB bīterričuku). Ziemā ķēdi mazgāju un eļļoju pēc katra brauciena. Eļļoju ar transmisijas eļļu un mazgāju ar brakecleaneri. Viss cits manā pieredzē ar sālsūdeni pa 20 km nomazgājas un ķēde līdz nākamajam rītam sakalst. Nav arī baigā vēlme eksperimentēt ar tām eļļām. Pavasarī ķēdi un ja vajag arī kaseti nomainu, vasaru attiecīgi atkal ar speceļļu un kā rudenī sāk kaisīt - transmisijas eļļa.

  • Patīk 1
  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
Pirms 13 minūtēm , Kazarms teica:

Pavasarī ķēdi un ja vajag arī kaseti nomainu

Tas ja lēta ķēde/kasete. Bet ja kasete ap 250 eiriki gabalā, tad jau mazliet pieskata :D

Pēc katra brauciena gan netīru/neeļloju, ja vien nav īpaši netīrs, bet reizi nedēļā profilakses pēc jau var.

Vienkārši vieglāk minās, labāk slēdzās. Nezvai transisijas eļļa tā labākā izvēle, salīdzinot ar speciāliem lubrikantiem. Transmisija tomēr visus sūdus no ceļa nesavāc.

Plus galvenais ganjau pāris watus zaudē :D

 

Chain_Lube_Friction_Facts_1_2048x2048.pn

 

Link to comment
Share on other sites

da labi NW zobrati jau to pašu nozog vatos :D un 1/12 sp arī :D 

 

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
(labots)

Jokoju, +- normāls lubrikants jau būs OK. Drīzāk jau tie netīrumi vairāk nozog.

Muc-off lubrikanti pēc manas pieredzes visvairāk savāc drazu, laikam speciāli, lai var vairāk tīrāmos pārdot :D

 

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

Pirms 3 minūtēm , AndrisBB teica:

Tas ja lēta ķēde/kasete. Bet ja kasete ap 250 eiriki gabalā, tad jau mazliet pieskata

Par to ciparu es vismaz 2 tādus bīterus varu nopirkt :D. Un tas ir apzināti - lai nav žēl dzīt pa sāli un ja nospers kkur.

 

Par pārējo - te ir tāda dabas parādība kā sniegs. Tad sētnieki paņem un viņā ieber sāli (nu ok, patiesībā tagad Rīgā sāli vairs nedrīkst, smilšu sāls maisījumu) uztaisa brūnu zupu. Tad to brūno zupu savāc velosipēda ķēde un ļoti veiksmīgi izmazgā visu smalko eļļu ārā. Pēc nakts siltumā (noliktava, virtuve, you name it) ķēde ir oranžīgi brūnā krāsā ar sakaltušiem posmiem. Transmisijas eļļa ir pietiekami bieza un spēj aizsargāt ķēdi no pilnīgas sarūsēšanas. Wati un viss pārējais tur ir pilnīgi paralēli, galvenais ka ričuks ripo. :D Nē, varbūt eksistē kaut kas arī no velo eļļām, kas nemazgājas ārā ar sālsūdeni, bet es kādus 3 vai 4 pamēģināju un pieņemu, ka 80W90 pa 5EUR litrā būs gana laba ziemas lietošanai uz veca ričuka ar lētu ķēdi.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

pirms 3 stundām , osscar teica:

Visu bērnību eļļoja ar parasto spodrības eļļiņu kanniņā :D 

Es joprojām ar tādu eļļoju :D  Man jau vecs MTB..palasot šeit šīs izvirtības, mati ceļas stāvus :D Agrāk arī gultņiem solidols vai litols derēja..a tagad...

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

pirms 7 stundām , kicker teica:

Prolong SPL 100

Prolong spl100

Šo es ar gadiem lietoju... Bet es nepūšu uz ķēdes... es iepūšu trauciņā un tad pilinu uz ķēdes... Šis ir ļoti labs pasākums!!!

pirms 5 stundām , AndrisBB teica:

- Finish Line ir diezgan labas.

Šīs agrāk lietoju...

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Spodrībai nav ne vainas ja kas. Tik cik  ķepīga utt. Es ar pilinu uz katra rullīša, bet šķiet standarta pipsis pilina par daudz...prasītos bez maz adatu šprices. Pēc tam ar salveti diezgan jāslauka pārpalikumi nost no ķēdes. Es ar vecajiem  ričukiem pilināju lēto spodrību un nekas, arī uzskatu ka visa tā štelle pārvērtēta ....ok vasks  nesmērējas tik traki, bet nu zudumi ir...tā ka katrs izvēlas kas labāks...ar eļļu piem.  gadās/bikses botas nosmērēt..vai plikas kājas :D

Labots - osscar
Link to comment
Share on other sites

Kādu laiku atpakaļ aizvedu bērna velo (24") uz pirmo garantijas apkopi, palūdzu, lai pie reizes iztaisno "astoņnieku" (apkope obligāta pirmajā velo lietošanas mēnesī, lai nezaudētu garantiju). Atšuva, sak', neesot nekas traģisks, braukt varot, braukšanas laikā to nevarot just. Nu ar to "nevar just" gan ir kā ir - grūti saprast, kā var nejust, ja aploce brīžam beržās te gar vienu bremžu kluci, te gar otru.

 

Šķiet, pienācis laiks pašam apgūt ratu taisnošanas mākslu - kas zina, varbūt nav pēdējā reize, kad tas var noderēt. Ir kādi ieteikumi, ko darīt, ko nedarīt? Kaut kādus video paskatījos, it kā darbs "piņķerīgs, bet ne sarežģīts", bet neba nu visu var tādos video redzēt/dzirdēt. No instrumentiem ir spieķu atslēga, nevaru saprast, "Spoke Tension Meter" vajag vai var iztikt bez viņa.

Link to comment
Share on other sites

Cik diez prasa par taisnošanu? Vai lietots 24 rats nav lētāk? Tiesa nezinu vai tādi baigi daudz piedāvājumā...

Link to comment
Share on other sites

pirms 8 stundām , kaads teica:

labāk aizstiep  pie meistara pa naudu, kas zin ko darīt 🙂

Nē, tas nebūs labāk.

 

pirms 7 stundām , Aigus teica:

3-10 eiro maksā rata taisnošana.

Rata nogādāšana līdz meistaram (degviela, laiks) izmaksā krietni dārgāk.

(jā, zinu, ka pašam apgūt taisnošanu var prasīt vairāk laika)

Labots - binary
Link to comment
Share on other sites

nu paskatījos uz ātro feelfree.lv - priekšējais 24 nieks- 24 eur, aizmugurējais 27, ok tur vēl jāpaskatās vai tas single speed vai ar ātrumiem, 

Link to comment
Share on other sites

Pag, tu tak neiesaki praktiski jaunam velo mainīt melnu ratu uz pelēku tikai tāpēc, ka spieķi nav pienācīgi nospriegoti, vai ne? :D

 

Foršā sabiedrībā dzīvojam - tā vietā, lai kaut ko iemācītos, visu uzticam meistariem (brīnums, ka ķēdes paši eļļojam), pie mazākajām problēmām vispār metam ārā un pērkam jaunu. Labi vēl, ka nepavaicāju, kā nomainīt klučus, nomainīt eļļu / atgaisot hidrauliskās bremzes un kā nomainīt trosi v-bremzēm, citādi vispār sūtītu nomainīt visai ģimenei velosipēdus uz 1.5k vērtiem braucamajiem.

 

Starp citu, @osscar, tie rati no feelfree.lv nāk bez kasetēm - man nav instrumentu, lai pārliktu kaseti no vecā rata uz jaunu :crazy:

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

skaidrs, es tik tā, protams ka var saspieķot, es tik tā zinātniski painteresējos par cenu,  nekad kopš no krievu riteņiem ( tiem bija regulāri 8 nieki) - neesmu salocījis nevienu ratu neskatoties uz savu svaru. Ok speciāli jau arī nelaužu. Nez 24-niekam jau būtu jābūt izturīgākam par 29 piem. 

bet ar bremzēm tā ir - teica - ja sāk tecēt - liek jaunas ...jo hidraulika tagad shimano budžeta nav dārga...ok klučus es varu pats nomainīt, bet ja suports  vai hēbelis sāktu tecēt - laikam jau jaunu liktu.

Link to comment
Share on other sites

un par spec tūļiem ar taisnība, tur vajag kasetie, CL rotoriem , pedāļu mezglam reizēm...to man nav...tapēc tās lietas pats nemainu + vēlo ļoti vēlama dinamometriskā  atslēga - jo alumīnijs tomēr....

Link to comment
Share on other sites

Pirms 7 minūtēm , osscar teica:

nekad kopš no krievu riteņiem ( tiem bija regulāri 8 nieki) - neesmu salocījis nevienu ratu neskatoties uz savu svaru. Ok speciāli jau arī nelaužu. Nez 24-niekam jau būtu jābūt izturīgākam par 29 piem.

Par izturību nezinu, bet svars jau bērnam noteikti nav kā pieaugušajam. Man ir aizdomas, ka tur jau "no rūpnīcas" varētu būt bijis kaut kāds astoņnieks. Tagad, pavirši patrinkšķinot spieķus, var labi dzirdēt, ka daži pārspriegoti, daži vaļīgi.

 

Pirms 7 minūtēm , osscar teica:

bet ar bremzēm tā ir - teica - ja sāk tecēt - liek jaunas ...jo hidraulika tagad shimano budžeta nav dārga...ok klučus es varu pats nomainīt, bet ja suports  vai hēbelis sāktu tecēt - laikam jau jaunu liktu.

Manā gadījumā nekas nekur netek, bet nu bremzes jau 11-12 gadus nodzīvojušas bez jebkādām apkopēm, piedevām vēl DOT eļļa - gan kluču dilšana var prasīt sistēmas papildināšanu, gan eļļa ar ūdeni laika gaitā var sasaistīties, gan gaiss sistēmā tomēr var iekļūt (nav jau pilnībā hermētiska). Ar aizmugurējo bremzi it kā viss OK, priekšējai gan hēbelis kaut kā nejauki uzvedās. Bremzēt jau bremzē, vēl pirms pāris dienām pavisam nejauši gandrīz kūleni izmetu (savajadzējās strauji apstāties), bet nu "sportiskas intereses pēc" gribētos pamēģināt savest kārtībā. Nezinu, varbūt pietiks ar eļļas nomaiņu, varbūt jāmeklē remkomplektu, ja vēl ir nopērkams.

Link to comment
Share on other sites

Cik es skatījos - švaki ar tiem remkomplektiem, Man vecajai meridia šķiet gadus 15-16 ar bremzēm nekas nav darīts, tik cik kluči 1x nomainīti ( jo ar gadiem no peļķēm, ceļa utt - tur eļļa un netīrumi sasūcas klučos...un sāka švakāk bremzēt. Nomazgā rotorus ar breik klīneri vai spirtu un jauni kluči. 

Tas ka rūpnīcas kasjaks - visticamāk, tur jau "robots" spieķo...tad jau viegli iztaisnot salīdzinoši. Vēl saka ka atstarotāji spieķos ar laiku arī "izregulē" viņus...nez arī laikam no spieķu skaita atkarīgs, un no materiāla/diametra / utt...puikas ričukam ir tā 36spieķu versija izskatās ka par daudz spieķu :D 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 41 minūtēm , osscar teica:

bet ar bremzēm tā ir - teica - ja sāk tecēt - liek jaunas ...

Vispār ja tā padomā, tad *varbūt* kaut kāda mikroskopiska noplūde hēbeļa galā ir - tur hēbelim krāsa sākusi nākt nost. Būs jāpapēta.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Vēl ideāli ja hidrolīnija iet pa ārpusi rāmim - tad nomaiņa vispār čillā :D ja nopērk jau gatavu sistēmu , nav jāapilda eļļa , jāatgaiso utt.

Link to comment
Share on other sites

Maģistrāli tāpat gan jau isinàt vajag, cik esmu licis jaunas bremzes, tās vienmēr par garu uz xl rāmi.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
Pirms 32 minūtēm , binary teica:

piedevām vēl DOT eļļa

Tev SRAM slēdži?

Link to comment
Share on other sites

Kaut kam vēl bija DOT, bet pamatā laikam SRAM..ja man bremzes nonīks - likšu ko labāku par lētučiem, bet par cik man aizmugurē tizlais flat mount, tad tur baigi daudz variantu nav slx vai XT :D

Jā bija tāds foršs nobrauciens vienā ceļojumā  no stāva , sakņaina kalna - kādi  600-700m..... tad bija 1 reize pa LV braukājot  kad abi rotori bija karsti un čūkstēja ja uzlēja ūdentiņu :D

 

 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 13 minūtēm , AndrisBB teica:

Tev SRAM slēdži?

Hayes.

No SRAM tikai shifteri.

Labots - binary
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
(labots)

Nez vai vispār bez statīva var jēdzīgi pārspieķot ratus, ka beigās nesanāk vēl sliktāk kā sākumā :D

Nu vismaz kautkādu 3D printētu uzparikti, ko piestiprināt pie rāmja. Bet nu tad arī, astotnieku varbūt palabotu, bet beigās var sanākt 'dishing' kā Cannondale ratiem :D 

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

skaidrs, ka rats jāliek uz ass/skrūvspīlēs vai kā savādāk un pie rāmja jāstiprina kaut zobu bakstāmie "kalibram" un tad jāregulē..bet vai sanāks :D pamācību jau daudz netā

 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 9 minūtēm , AndrisBB teica:

Nez vai vispār bez statīva var jēdzīgi pārspieķot ratus

Daudzi saskrūvē no dēļiem/saplākšņa.

 

Pirms 2 minūtēm , osscar teica:

pie rāmja jāstiprina kaut zobu bakstāmie "kalibram"

Bremžu kluči, pret kuriem aploce šad tad strīķējas :) Tam velo ir v-bremzes.

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
pirms 1 stundas , binary teica:

Daudzi saskrūvē no dēļiem/saplākšņa.

 

Nez vai jēga, ja Aliexpresā var dabūt pa 50e kautko, kas izskatās ka varētu būt OK.

Link to comment
Share on other sites

nu nez vai vienai taisnošanai jēga tērēt 50E, tad jau labāk meistars :D
 

Link to comment
Share on other sites

Aliexpresā daudz kas izskatās pēc "izskatās, ka varētu būt OK". Kad pasūta, tad pēc 3-4 nedēļām tomēr nereti izrādās, ka nekas tur nav OK. Daudz ātrāk un vienkāršāk kaut ko, kas "izskatās, ka varētu būt OK", ir saskrūvēt no mājās esošajiem materiāliem.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Nu ne-Aliexpresā tādi paši nav dārgāki :D Nebūs 3-4 nedēļas jāgaida.

Nav vieglāk 'uz velo' pieskrīvēt bremžu skrūvju caurumos kautkādu uzparikti, nekā kautko taisīt no finiera? Cik nu tur precīzi no tāda var uztaisīt.

 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 5 minūtēm , AndrisBB teica:

Nav vieglāk 'uz velo' pieskrīvēt bremžu skrūvju caurumos kautkādu uzparikti, nekā kautko taisīt no finiera? Cik nu tur precīzi no tāda var uztaisīt.

Nu tu jau stendu minēji :) Ja taisno uz velo, tad jau var dažādi izlīdzēties - @osscar minētais zobu bakstāmais, kabeļu savilce, bremžu kluči utt.

 

Ja mājās mētājas dial gauge (man kaut kur mētājas…), gan jau to arī var kaut kādās skrūvspīlēs vai citur iespiest un piespiest pie aploces, ja grib medīt milimetra desmitdaļas.

Labots - binary
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
(labots)
Pirms 27 minūtēm , binary teica:

Nu tu jau stendu minēji :)

Nu tu jau negribi pirkt stendu, tapēc atmetu to opciju. Es gan nopirktu stendu (ātrāk un vienkāršāk), nekā domātu par kautkādiem finieriem utt.

Varbūt saskrūvētu no tiem alumīnija profiilem + lenķiem sliktākajā gadījumā, kāda čupiņa ar viņiem man, bet ja tādus jāpērt, tad tas dārgi.

No tādiem.

https://www.amazon.co.uk/Connector-JiGiU-Extrusion-Aluminium-Accessories/dp/B09DCQNCK9/ref=sr_1_7?keywords=Aluminium+Extrusion&qid=1689674338&sr=8-7

 

71PlS2O86qL._AC_SX679_.jpg

 

Vainu pameklētu varbūt kāds uztaisījis kautko 3d izprintējamu, ko pieskrīvēt velo. 3D printeri ganjau var atrast, lai nav ar zobu bakstāmajiem jāņemas.

Nu kautko tādu, bet ko var pie bremžu caurimiem pieskrūvēt, lai var precīzi iecentrēt. Un nav tā ka aploce 'aizbīdās' uz vienu pusi.

 

Screenshot2021-07-06at19.49.36_1024x1024

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

es i neatceros kad pēdējo reizi ratus taisnoju, man noteikti  nav vajadzīgs stends, un ja jātaisno, tad visticamāk pats nedarīšu, bet nu ja rati no plastilīna, tad tādu uzparkti gan jau vajag. Vot citus štrumus gan vajag, lai velo uzturēt formā.

Labots - kaads
  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

pirms 5 stundām , osscar teica:

tad bija 1 reize pa LV braukājot  kad abi rotori bija karsti un čūkstēja ja uzlēja ūdentiņu

Liec ventilējamos bremžu diskus. 🙂

Link to comment
Share on other sites

Nu tas bija tāds 1 gadījums, kamēr esošās strādā, nemainīšu, tad domās. 

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...