Jump to content

Pārlieciniet mani iet ar kājām 6km dienā jeb Cipargalvas par un pret auto īsām distancēm.


Recommended Posts

Pirms 13 minūtēm , Stasss teica:

Nezinu gan no kurienes autors ir, bet ja Rīga, kāpēc kā risinājums nav sabiedriskais transports?

Tad jau labāk pirkt to mašīnu... :D 

Lai 3 km distance ar sabiedrisko attaisnotos, ir jādzīvo ļoti tuvu pieturai, darbam jābūt tuvu pieturai, tajā maršrutā nedrīkst būt korķi un vēlams, lai sabiedriksias iet pietiekami bieži, ka nav pieturā jāgaida vairāk pa 5 min. Ja šie nosacījumi neizpildās, tad ar sabiedrisko braukt ir stulbi (ja ar veselību viss kārtībā).

Autora gadījumā, visdrīzāk, vienkārši nepārklājas maršruti (Privātmāju rajons, kur svilpo vējš)

Pirms 3 minūtēm , Stasss teica:

šādos attālumos bezjedzīgi tērētu laiku

Ir cilvēki, kuriem šis varētu būt arguments, bet ja tas izskan no jebkura, kurš pavada laiku šajā forumā, tad nu.... Un tā bezjēdzība stundas pastaigai dienā arī ir stipri aiz matiem pievilkta.

Edited by TOoMoOT
Link to post
Share on other sites
  • Replies 343
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • martinno

    40

  • Stasss

    25

  • itanium

    21

  • snukurins

    17

Top Posters In This Topic

Popular Posts

ar kājām iet labi, kad nev vējš un slapjš sniegs sejā kad nav peļķes un auto kas tas peļķes šļāc virsū kad ej garos gumijniekos (nu laikam ne uz darbu) kad nav jānes iepirkumu mais

Vienreiz ziemā strādāju no mājām. Pēkšņi Windows izmet, ka atjauninājums gaida restartu. Izdomāju, ka uztaisīšu tēju un piekritu. Mhm.. pēc 10 min progress 7%! Nu neko, laiks daudz, izdomāju, ka jāiet

ja tēmu pareizi uztvēru, tad še mani 2c..   3km vienā virzienā t.b. 6km ikdienas ar kājām.. ir mazliet perebors.. siltajā laikā velo.. atsevišķās reizēs, protams, var ar kājām.. mašīna pa li

Posted Images

Pirms 6 minūtēm , Stasss teica:

kāpēc kā risinājums nav sabiedriskais transports?

 

Ar sab tr. manā "reģionā" ir problēma - ja brauc ar autobusu, tad līdz pieturai no mājas jāiet aptuveni 5 min + 12min pēc tam līdz darbam. Laika ziņā šis sanāk praktiski tas pats, kas iet ar kājām + mēneša biļete 30€.
 


Pirms 9 minūtēm , TOoMoOT teica:

sabiedriksias iet pietiekami bieži, ka nav pieturā jāgaida vairāk pa 5 min.

 

Dažas reizes ir nācies ar sab.tr. braukt un šī arī ir aktuāla problēma no rītiem - tas transports mēdz atbraukt par ātru vai kavēties. Nav baigā luste aukstumā stāvēt pieturā, vēl jo vairāk, kad nezini, cikos ieradīsies pārvadātājs :)

Link to post
Share on other sites

P.S.
Ir viens "dārgais" mikriņš (nu tas, kurā nestrādā parastais e-talons un mēneša biļetes), līdz kuram būtu jāiet tikai tās 5 min. un otrā galā izmet praktiski pie darba, bet es psiholoģiski neesmu gatavs maksāt 2€ par braucienu :mrgreen:

Link to post
Share on other sites
Pirms 32 minūtēm , Stasss teica:

Nezinu gan no kurienes autors ir, bet ja Rīga, kāpēc kā risinājums nav sabiedriskais transports?

Ja autor dzīvo Juglā, bet darbs pie Dienvidu tilta - ar sabiedrisko minimums stunda un 2 transporti, ar auto 15-25 minūtes siltumā, bez smirdošiem, dzerošiem, zogošiem un citādi jautriem pasažieriem.

Ir ļoti maz sab transporta maršrutu kuri vai nu neiet caur centru vai kuriem viens galapunkts nav centrā. Attiecīgi, pārsēšanās iespējas stipri limitētas.

  • Patīk 1
Link to post
Share on other sites
Pirms 21 minūtēm , martinno teica:

Ir viens "dārgais" mikriņš (nu tas, kurā nestrādā parastais e-talons un mēneša biļetes)

Kas tas par dārgo mikriņu? Visiem RS mikriņos jāvar "norēķināties" ar vienreizējo biļeti.

https://www.rigassatiksme.lv/lv/biletes/bilesu-klasts-un-cenas-1/minibusu-ekspresbusu-un-nakts-satiksmes-bilesu-cenas/

Vidēji <45 EUR mēnesī. Ja nav pārbāzts, tad visai labs variants.

Edited by itanium
Link to post
Share on other sites

Mikriņi riebj. Ja nekāp iekšā galapunktā, nekad nezini, vai nebrauks ar lepnu uzrakstu "vietu nav".

Vienu reizi bija luste, ziema, auksts, bērns kašķīgs, jānāk tūlīt mikriņam - jā, nāk. Vietu nav. Pie tā, protams, neviens nav vainīgs un es pats esmu gandrīz izkritis no braucoša mikriņa laikos, kad vēl nebija RMS zagtuve (to ieviesa taisni pēc tam, kad viena sieviete tieši tajā pat maršrutā, kur gandrīz izkritu es, izkrita un neizdzīvoja. Mani aiz jakas noturēja cits pasažieris, jo pilnā mikriņā atspiedos ar muguru pret durvīm, kas izdomāja attaisīties...), attiecīgi, šī kārtība ir labāka, kā bija, bet... Paļauties uz šo transporta veidu kā uzticamu transportu es neriskētu.

Edited by versatile
Link to post
Share on other sites

@ieleja - ja Tu par manu lokāciju, tad tas ir Pļavnieki -> Dārzciems.

@itanium - ta es p*s, es ar sab.tr. 5x gadā braucu, neesmu kompetents :) Biju iepircis vienreizējos braucienus - pārdevēja teica, ka var braukt gan ar lielajiem, gan ar mazajiem busiņiem.
Nu, tā arī vienu rītu tesos iekšā tajā, kurš man vislabāk der, bet šoferis mani patrieca, teicās, ka šajos nestrādā un piedāvāja iegādāties biļeti par 2€ :mrgreen:


Pirms 9 minūtēm , ju teica:

atdrodi kolēģi, kurš var tevi izvizināt

 

Nē, šo gan es nenovēlu nevienam - ir bijuši gadījumi, gan kā vadātājam, gan kā pasažierim. Ta viens kavē, ta otrs kavē - baigi tiec "piesiets".
Šādā scenārijā nevar izdomāt - ai, šodien būšu darbā ātrāk vai nedaudz vēlāk.

Edited by martinno
Link to post
Share on other sites
Pirms 7 minūtēm , ieleja teica:

kolēģa vizināšanas pienākums ikdienā, reālas draudzības sākums

Tas laikam bija sarkasms....

Link to post
Share on other sites

Vēl neapsvērti varianti: 1) pasaki darba devējam, ka tu strādāsi no mājām, jo ceļš uz darbu ir pārāk sarežģīts. Kā pierādījumu vari parādīt šo diskusiju.

2) Ja darbā ir duša, tad - Image result for running shoes nike . Skrienot ir galīgi pie kājas - līst vai nelīst. Ceļā ietaupīto laiku varēsi pavadīt dušā! Vieni vienīgi plusi :D 

  • Patīk 1
  • Haha 1
Link to post
Share on other sites

sajaucu autoru ar vienu vārdabrāli

 

bet par to kolēģēšanos ikdienā - sen, sen, kad nopirku pirmo auto, viena piesakās, ka vakaros viņai būtu ērti, es nu ok, pa ceļam, ko ne. pirmajā vakarā, kur viņu izlaist, nu būtu ērti līdz viņas autobusa pieturai (+1,5km x2), ok, vai tad grūti. otrajā vakarā, viņa jau 15 minūtes pirms darba laika beigām, nu braucam! trešās dienas vakarā notinos 2 stundas iepriekš un kopš tās dienas braucu parasti viens

 

Link to post
Share on other sites

Domāju, ka nav jēgas kaut ko izgudrot, tik īsu attālumu var ar kājām katru dienu nostaigāt. Es savā laikā katru dienu uz/no darba nostaigāju 12km, un nelikās nekas graujošs.

Link to post
Share on other sites
Just now, versatile teica:

Ja autor dzīvo Juglā, bet darbs pie Dienvidu tilta - ar sabiedrisko minimums stunda un 2 transporti,

Ir ļoti maz sab transporta maršrutu kuri vai nu neiet caur centru vai kuriem viens galapunkts nav centrā.

 

Kāreizi no juglas uz ķengaru ir autobuss caur mežiku purčiku pļavkiem, bet ar viņu nokļūt no gala līdz galam nav ātrāk kā caur centru.

Ir Rīgā vēl čupa ne-caur-centru maršrutu, bet viņi lielākā daļa tādi lēni un līkumoti, izņemot vienīgi to kas no purčika uz grāvi, tas ir riktīgi nais, un no ķengara uz zepu arī laikam ir normāls.

Link to post
Share on other sites
Pirms 1 minūtes , ieleja teica:

sajaucu autoru ar vienu vārdabrāli

 

bet par to kolēģēšanos ikdienā - sen, sen, kad nopirku pirmo auto, viena piesakās, ka vakaros viņai būtu ērti, es nu ok, pa ceļam, ko ne. pirmajā vakarā, kur viņu izlaist, nu būtu ērti līdz viņas autobusa pieturai (+1,5km x2), ok, vai tad grūti. otrajā vakarā, viņa jau 15 minūtes pirms darba laika beigām, nu braucam! trešās dienas vakarā notinos 2 stundas iepriekš un kopš tās dienas braucu parasti viens

 

Pilnīga un absolūta patiesība. Tad ir uzlikts kā pienākums - arī ierobežojums katru dienu - ok, dažreiz jau var, bet ne katru dienu.

  • Patīk 1
Link to post
Share on other sites
pirms 1 stundas , Stasss teica:

@rooyar

Problēma ir tur ka mēs dzīvojam jau 2019 gadā, nevis 1960, kad gandrīz vienīgais 4riteņu transports bija zirga rati. Nav tas laikmets, lai šādos attālumos bezjedzīgi tērētu laiku 250 dienas gadā.

No vienas puses fiziskas aktivitātes ir vajadzīgs un JA autors darbā sēž un mājās arī - tad iet nebūtu bezjēdzīgi. Komforts gan cieš.

Link to post
Share on other sites

Man praktiski katru dienu sanāk ap 10k soļu, hvz cik km, lai gan daudz arī braucu ar auto. Pa pilsētu max pārvietojos ar k2, jo besī korķi un parkinga vietu meklēšana un cena.

  • Patīk 2
Link to post
Share on other sites

Darbā es sēžu, bet fiziskām aktivitātēm laiku rodu brīvajā laikā - velo, skrituļslidas, baseins, ziemā slēpošana/slidošana...
Katrā ziņā, nav tā, ka es veļos un staigāšana būtu mans glābiņš. Jā, nenoliedzu, ka staigāt ir veselīgi, bet tam nevajadzētu būt piespiedu kārtā.

Link to post
Share on other sites
pirms 2 stundām , Stasss teica:

@rooyar

Problēma ir tur ka mēs dzīvojam jau 2019 gadā, nevis 1960, kad gandrīz vienīgais 4riteņu transports bija zirga rati. Nav tas laikmets, lai šādos attālumos bezjedzīgi tērētu laiku 250 dienas gadā.

mēs te runājam pa 28 minūšu gājienu...

Edited by rooyar
Link to post
Share on other sites
Just now, versatile teica:

Tāpēc, ka bezjēdzīgi līkumains Vidzemes pusē.

Es brīnos, kādi apsvērumi  maršruta autoriem bija par pamatu viņu no purčika uz mežiku izvilkt pa g astras - lielvārdes un tad caur fakin mežu, nevis garām mežam pa otru pusi pa ulbrokas. Tā viņš būtu par kādām astoņām minūtēm ātrāks, un tie, cik, pāris? braucēji kam vajag uz tuvo purčiku, tur mierīgi varētu nokļūt ar pārsēšanos.

Hz cik funkcionāls ir līkums caur mežiku piecpadsmitajam tavā bildē, bet trīsdesmit pirmajam tāda par laimi nav, bet caur mežu brauc viņi abi, nu kāpēc.

Link to post
Share on other sites

A tāpēc, ka aizvēsturē Juglas iela nesavienoja Juglu ar Lubānas ielu; ielu uzbūvēja, maršruti palika.

Kurš tad no laba prāta elektorātu čakarēs - cilvēkiem tak jebkuras pārmaiņas nepatīk. Cik mums sabtransa maršrutu iet pāri D-tiltam?

Edited by versatile
Link to post
Share on other sites

Kā te tika jau pieminēts - var iet kājām, kad ir labs laiks vai noskaņojums vai promiles vai viss kopā, un ir labi ja ir alternatīva autiņa izskatā. 

  • Patīk 1
Link to post
Share on other sites

Karoč jau no gadiem 15, es savu pakaļu pārvietoju tikai ar auto. Gandrīz pusi pa Rīgu no tiem.

Tolaik dzīvoju apmēram Ķengaragam pa vidu un darbs bija Deglavas ielas otrā galā Pļavniekos.

Bija brīdis, ka man piespiedu kārtā nācās palikt uz brīdi bez sava braucamā.

Es domāju - nu ir nāve..jo kas ir Rīgas Satiksme, zināju tikai tik daudz, cik redzēju auto pa logu.

Ar šausmām sāku pārvietoties ar autobusu - es biju vienkārši izbrīnīts, cik viss ir ok. Domāju ka sēdēšu korķos, kavēšu darbu, stresošu.

Izrādās, nekā tamlīdzīga. Līdz darbam tiku 22 min +/- kāda minūte, atkarīga no satiksmes intensitātes (ja pareiz atceros).

Nodomāju - nafig es te domāt par auto, dzīt remontos, pildīt degvielu un domāt par visu pārējo (nodokļi, apdrošināšana), ja es varu braucot uz darbu vienkārši izlasīt telefonā rīta ziņas, sazināties, kas man aktuāls, nedomājot visu ceļu par satiksmi utt. vienkārši relax par 1.15Eur. Tā es bez auto nodzīvoju daudzus mēnešus, jo vienkārši neredzēju tam vajadzību dotajā laikā.

Edited by Stasss
  • Atbalstu 1
Link to post
Share on other sites
Pirms 15 minūtēm , androidz teica:

Kā te tika jau pieminēts - var iet kājām, kad ir labs laiks vai noskaņojums vai promiles vai viss kopā, un ir labi ja ir alternatīva autiņa izskatā. 

Ja būs alternatīva autiņa izskatā, tad autors viennozīmīgi visu laiku ar to arī pārvietosies - iz dzīves patiesība.

Link to post
Share on other sites

Par to auto aizstāšanu ar RS ir muļķības - nederēs visiem. Ja pārvietojies ar sab. trans. , tad darbam jābūt kaut kur pieturas tuvumā. Visu laiku ir jāštuko kad un uz kurieni var tikt. Nu visbeidzot ziemas sezonā nemaz viņi tik silti un patīkami nav. 

Tomēr auto dod brīvības sajūtu un mobilitāti.

Link to post
Share on other sites
Just now, xp teica:

Par to auto aizstāšanu ar RS ir muļķības - nederēs visiem. Ja pārvietojies ar sab. trans. , tad darbam jābūt kaut kur pieturas tuvumā. Visu laiku ir jāštuko kad un uz kurieni var tikt. Nu visbeidzot ziemas sezonā nemaz viņi tik silti un patīkami nav. 

Tomēr auto dod brīvības sajūtu un mobilitāti.

Muļķības tās nav, bet protams der tikai samērā retos gadījumos. Manā gadījumā pietura 500m, buss ik pēc 15min..izkāpju pie darba durvīm.

Nē nu ja ziemas -20 grādos omulīgāk ir 3km kājām - tad visu cieņu..

Protams auto ir daudz plusu, bet ir arī savi mīnusi ar izmaksām.

Link to post
Share on other sites
Pirms 16 minūtēm , Mielestapa teica:

Tad vietējie saulesbrāļi uz darbu un atpakaļ aizvilks ar ratiem, auto nebūs vajadzīgs.

Vispār laba doma, iespējams, Bolt atmaksājas?

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...