Jump to content

Elektrisko skrejriteņu likums?


Recommended Posts

Da ko cepaties! Reāli ir radies jauns transporta veids, kura normālai lietošanai nav infrastruktūras. Vienkārši nav! Nav pat sapratnes (jā, jā, jaunbiedram ir?) kādai tai īsti būtu jābūt. Lai neapdraudētu sevi, sev līdzīgos, gājējus, riteņbraucējus u.t.t.

 

Link to comment
Share on other sites

IamPurple
2 hours ago, Raimonds1 said:

Patiesībā risinājums ir - brauc uz 5-10km/h pa gājēju ietvi.

Jā, at that point kāda jēga no braucamā vispār (un tik un tā būs kāds, kurš cepas ka brauc virsū). Pašā centrā pa Origo placi vai pa vecrīgu - ok, whatever, bet visur citur? Cmon, visa pasaule nav centrs. 
Vai velosipēdistiem arī, tavā skatījumā, vajadzētu tādus ierobežojumus?

 

3 hours ago, shadow118 said:

Viens risinājums būtu normāla velo infrastruktūra, tad būtu vieta kur braukt visiem tiem, kas ir par ātru priekš ietves, bet par lēnu priekš ielas

Jā, tas būtu, protams, viss labākais variants, bet uzbūvēt infrastruktūru ir dārgs un laikietilpīgs process un tā nekad netiks uzbūvēta visur, kur vajag un vienmēr būs situācija kad jāizvēlas braukt pa ceļu vai pa ietvi un tādās situācijās, protams, viss labāk defaultā izvēlēties ietvi, ja vien iela nav maz apdzīvota kaut kādā iekšpagalmā vai nomalē. 

Un es galīgi nesaprotu kāpēc tieši skūterīsiem piesieties - tikai tāpēc, ka motors? Tas nav labs arguments. 
Kāpēc velosipēdus nedupsē tik ļoti? Kaut kādi skrituļdēļi un skrituļslidas vispār ārprāts, tiem taču bremzes nav! 

Link to comment
Share on other sites

Darba kolēģis stāstīja, ka šis bijs aizbraucis ar to elektro krāmu (personīgo) labu gabalu prom no mājām. Beidzās baterija un sieva ar auto brauca savākt. 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

IamPurple
7 minutes ago, Zoom said:

Darba kolēģis stāstīja, ka šis bijs aizbraucis ar to elektro krāmu (personīgo) labu gabalu prom no mājām. Beidzās baterija un sieva ar auto brauca savākt. 

Nu un? Kāds tam sakars ar noteikumiem - braukt pa ielu vai pa ietvi? 
Esmu nobraucis jau kādus 2000km ar elektroaparātu un tikai vienu reizi reāli pietrūka bača un vienu reizi knapi knapi aizbraucu līdz galam. Pieseko līdzi un viss būs ok. 

Link to comment
Share on other sites

pirms 3 stundām , Raimonds1 teica:

Patiesībā risinājums ir - brauc uz 5-10km/h pa gājēju ietvi.

Pamēģini noturēt līdzsvaru

Un tad vēl, padomā par citiem, no kā atkarīga tava gribēšana pārvietoties ar lādējamu ierīci. Iegāji ļaužu pārpildītā telpā, nosmērēji drēbes  un telpu ar netīro izlādējušos draņķi. Tad vēl traucē citiem pārvietoties ar labāk aprīkotām ierīcēm un tev speciāli radītiem transporta līdzekļiem. 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 39 minūtēm , IamPurple teica:

Esmu nobraucis jau kādus 2000km

Aizbrauc vēl 2000 km tālāk un būs miers no Tevis?. Ko Tu vispār gribi? Lai visi draudzīgi Tev applaudē un piebalso? Un, ja nu citiem viedokļi atšķiras par to, cik jauki ir pa ietvēm +25km/h lidojoši (apmēram) 50...100 kg smagi gaļas gabali.

 

p.s. jā, mani nesajūsmina arī pa ietvi lidojoši velosipēdisti

Labots - Jurkins
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

IamPurple
34 minutes ago, Jurkins said:

un, ja nu citiem viedokļi atšķiras

Jā, viedokļi atšķiras, bet noteikumi var būt tikai vieni. Tieši tāpēc taču ir diskusijas.. 

Ko es gribu? Lai beidzas fearmongerings un cilvēki pieņem saprātīgus lēmumus.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

IamPurple
Just now, Jurkins said:

Saprātīgs lēmums nenoliedzami ir balstīts uz Tavu viedokli??

Kāpēc es savu viedokli nevarētu izpaust? Es vismaz mēģinu racionāli norādīt cik daudz bīstamāk ir braukt pa ielu, nevis pa ietvi un norādīt ka velosipēdi eksistē un brauc pa ietvēm sen un viss ir ok. Es reāli neesmu dzirdējis labus argumentus jo neviena no jums, tikai piepišanos novecojušai definīcijai un bailes no lidojošiem gaļas gabaliem. 

  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

Atceries, uz ietves primārais ir gājējs, uz ielas četru vai vairāk riteņu transports, pārējais ir apgrūtinājums apkārtējiem

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Ietve ir pirmām kārtām domāta gājējiem. Nēsāties ar velosipēdiem pa ietvi arī nav OK. Acīmredzot tas ir tāds risinājums no sērijas - vilks paēdis un aita dzīva. Un arī tad velosipēdists uz ietves ir otršķirīgs. Ja Tev tas šķiet novecojis, tad tā ir Tava problēma.

Link to comment
Share on other sites

Nobraucu ar m365 ap 1000km. Būs gan idijoti uz skūteriem, gan velosipēdiem. Problēma vairāk ir braucēju kūltūras līmenī, nevis cik ātri, kur un ar ko tie brauc. Piemēram holandē benzīna skūteri ~50km/h sadzīvo bez problēmām ar velosipēdiem un gājējiem. Dažkārt paskatoties vidējo ātrumu velosipēdam, tas ir krietni ātrāks, un braucēji neapdomīgāki. Gājēju kūltūra ar atsevišķa tēma, kur babuļkas un ar gados jaunāki velkas pa riteņbraucēju celiņiem, kurp tolkam garām nevar pabraukt. Kaut gan blakus 3m plats gājēju ceļš. Bet kopumā cik elektro skūteru braucējus redzu, visi brauc prātīgi 10-20km/h  apstedzot bērnus u.tt samazina ātrumu. 

Link to comment
Share on other sites

Nevar pazust uz minimums četriem mēnešiem un tad pēkšņi uzrasties un komandēt parādi, skaties divreiz un es te tagad braukšu

Link to comment
Share on other sites

Pirms 58 minūtēm , masitis teica:

Atceries, uz ietves primārais ir gājējs, uz ielas četru vai vairāk riteņu transports

Kas tās par stulbībām. Ietvi var pielāgot ka pilnīgi mierīgi var sadzīvot gan gājēji, gan velosipēdiski, gan skrituļdēļotāji utt, nesaredzu tur nekādu problēmu. Vairāk cieņas un uzmanības jautājums.

Neredzu arī nekādu problēmu ka riteņbraucēji brauc pa ielu, nav nekāda lielā problēma apraukt. Mazliet riskantāk ir kad velobraucēji brauc pa ielām kur atļautais ātrums ir virs 70 - 80 km/h, it īpaši naktīs. Bet tā, lai jau brauc.

  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

Tad pielāgo nevis tukši muldi, bet tā pielāgo lai citiem netraucē, vari? 

Labots - masitis
  • Slikti! 1
Link to comment
Share on other sites

Man velosipēdisti vai skūteristi īpaši netraucē, tāpēc man nekādu ielāgošanu nevajag. Ja kādam traucē, tad var pielāgot, paplatināt utt. Ielas lielākajā daļā gadījumu ir pietiekoši platas, var uztaisīt mazliet šāurākas, ja ir vajadzība.

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

IamPurple
1 hour ago, Jurkins said:

Ietve ir pirmām kārtām domāta gājējiem.

Nu bet vai tad kāds saka ka gājējiem jālec malā savādāk es uzbraukšu virsū? Vienmēr, kad priekšā gājējs, es to uztveru kā mazu bērnu kurš var jebkurā mirklī uzlekt virsū, tāpēc attiecīgi samazinu ārrumu, braucu ar līkumu un zvanu zvaniņu. Kur problēma? 

  • Atbalstu 2
Link to comment
Share on other sites

Cik tādu kā tu, apzinīgi, ir? Statistika ir? Daudzi ir neprognozējami, nedzirdami un neredzami. Kas tā ir par attīstības pakāpi? 


Pirms 9 minūtēm , AndrisBB teica:

Man velosipēdisti vai skūteristi īpaši netraucē, tāpēc man nekādu ielāgošanu nevajag. Ja kādam traucē, tad var pielāgot, paplatināt utt. Ielas lielākajā daļā gadījumu ir pietiekoši platas, var uztaisīt mazliet šāurākas, ja ir vajadzība.

Gatavs dalīties ar transporta nodevām? 

  • Slikti! 1
Link to comment
Share on other sites

Un nevajag izmantot citu izrādītu laipnību palaižot un atļaujot, labāk padomā kā pārvietoties netraucējot un plānojot maršrutu

Link to comment
Share on other sites

Pirms 31 minūtēm , AndrisBB teica:

Problēma ir stagnātu prātos.

Baigais progress

Link to comment
Share on other sites

Paskatieties, kā ir Malaizijā, Vjetnamā, Mjanmā un u.t.t. Visi brauc hvz kur vai tā ietve vai braucamā daļa vai. Pilnīgs haoss un visi apmierināti. A bet pie mums tas neies cauri. Kāpēc? Tāpēc, ka katrs sevi uzskata par ārkārtīgi svarīgu personību, kuram ir ne tikai lērums tiesību, kuras citiem jāievēro bet vēl arī kā kreivi saka ponti. Nu pienākumus var ari izlaist, ja vien krāniņš skūteris pietiekoši garš sēdināts un forsēts un ar ļitakiem. Tāpēc Dienvidaustrumāzijas piemērs mums neder. Savukārt tās ietves, kādas mums tās ir, atvēlēt pamatā vēl kaut kam izņemot gājējus. Nu gribiet problēmas, tad dabūsiet. Varam jau kasīties, kas kam traucē un kas nē.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 49 minūtēm , AndrisBB teica:

Iet pa brauktuvi vismaz drīkst? Vai tur arī vajag tiesības?

Staigāt māki, vari iet, skolā sāki iet, vari iet viens. Invalīdus neaiztiksim

Link to comment
Share on other sites

Pirms 23 minūtēm , Jurkins teica:

Savukārt tās ietves, kādas mums tās ir

Īstenībā tās ieves ir ļoti platas, piemēram salīdzinot ar UK 2 - 3 reiz platākas (ielas arī jūtami platākas), tapēc te reti kāds brauc pa ievēm ar velosipēdu, pārāk šauri. Apdzīt velosipēdistu arī ir grūtāk, ja pretī nāk satiksme, nākas gaidīt kad parādās iespēja. LV var mierīgi izmainīties auto un vēl apbraukt velosipēdistu. 

Tāpēc nekādu lielo problēmu ko-eksistencei neredzu, vienkārši autobraucēji iedomājas ka ir baigi svarīgie un tur ir vairāk ponti netā saturs.  Taspats arī gājēji velkas fakstiski krustu šķērsu pa visu ietvi, tur arī tas konflikts ar velosipēdistiem rodas, nevis tas ka vietas nepietiktu.

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

Pirms 18 minūtēm , AndrisBB teica:

(ielas arī jūtami platākas),

Tad varbūt pastāv iespēja risināt problēmu inovatīvi (uh, kā man riebjas šitas vārds?) nevis kā parasti. Es joprojām uzskatu, ka ir radies "jauns" pārvietošanās līdzekļu veids.

Par tiem gājējiem... Nu diemžēl velosipēdista ātrums un gājēja ātrums atšķiras diezgan ievērojami. Tāpat es negribētu liegt gājējam uz ietves iespēju apstāties un paskatīties mākoņos vai uz meitenēm.

Link to comment
Share on other sites

Ganjau uz katras ielas situācija ir savākāka, bet uz daudzām ielām var likvidēt tās bezjēdzīgās apmales. Izveidot visu ielu vienā līmenī, mazliet saurāku gājēju daļu, mazliet šāurāku braucamo un pa vidam velo/skuteri joslu. Satiksmes ātrumu samazina līdz 40 - 50 km/h un visi laimīgi. 

Stabi ik pa 2 metri gan ir problēma.

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

TasEsmuEss

Negribas jau izklausīties nedz aizvainotam, nedz pēc kretīna.. Bet ja šādā gaitā turpinās pieņemt dažādus regulējumus, tad drīz arī gājieniem vajadzēs tiesības, apliecības un eksāmenus. 

 

Kā IT jomas pārstāvim ļoti interesē visas jaunās tehnoloģijas, un arī to izmantošana. Ar prieku skatos uz viedierīcēm, droniem, elektriskajiem skrejriteņiem un longbordiem. Bet tiklīdz kaut ko jaunu vai inovatīvu izgudro, tā tas tiek aizliegts vai ierobežots tik tālu, ka kļūst pieejams tikai izredzētajiem vai arī jāiet cauri tādai birokrātijai, ka tā lietošana vairs nešķiet nedz vilinoša, nedz ekonomiski izdevīga un praktiska.

 

Tak nevajag pat elektriskos. Rudenī stāvēju pie vietējā RIMI, kamēr čoms izņems naudu. Kaut kāds sīkais mani neredzēja un ar stumjamo skūteri (bez elektrības un motoriem) uznesās palielā ātrumā virsū. Man ta nekas, bet sīkais raud, un jālaižās, kamēr neatnāk vecāki. Jo zinot mūsdienu vecāku agresivitāti, vainīgs būtu es, ka tur stāvēju un skatījos telefonā. 

Link to comment
Share on other sites

laikamTak
Pirms 8 minūtēm , TasEsmuEss teica:

jālaižās, kamēr neatnāk vecāki

a vecākiem pa purnu sadot bij slabo?

Link to comment
Share on other sites

Pirms 6 minūtēm , laikamTak teica:

a vecākiem pa purnu sadot bij slabo?

Ne visiem šāds risinājums sniedz gandarījumu.

Link to comment
Share on other sites

laikamTak

es, protams, cīši atvainojos, bet man nav saprotams - laisties no potenciāli agresīviem (varbūt viņi tādi nemaz nav) vecākiem, ja man ar skrejriteni uzjobņī mazs šmurguls. varbūt vajag sākt ar to, ka noskaidrot kas sāp, un vai nevajag medicīnisko palīdzību!

Link to comment
Share on other sites

Divriteņainajiem mazātrum līdzekļiem(DML) būtu jāievēro pārvietošanās pamatprincips vai tikai pa ietvi, vai tikai pa brauktuvi, tātad ievēro vainu gājēju noteikumus vai transportlīdzekļu noteikumus. Tātad krustojumos kur var veikt labo vai kreiso pagriezienu, DML nav priekšrokas braukt taisni no ārējās brauktuves daļas, bet stāties aiz auto ja tas ieslēdzis pagriezienu, tātad, nelīzt garām, tātad, nemesties uz ietves lai šķērsotu krustojumu kopā ar gājējiem

Būt prognozējamam

Labots - masitis
Link to comment
Share on other sites

pirms 2 stundām , Jurkins teica:

Paskatieties, kā ir Malaizijā, Vjetnamā, Mjanmā un u.t.t. Visi brauc hvz kur vai tā ietve vai braucamā daļa vai. Pilnīgs haoss un visi apmierināti. A bet pie mums tas neies cauri. Kāpēc? Tāpēc, ka katrs sevi uzskata par ārkārtīgi svarīgu personību

 

Malaizijā, Vjetnamā un Mjanmā taģiskas moču avārijas ir vienkārši ikdiena, kā to ir aprakstījuši arī latviešu autori, kas paviesojušies tajās valstīs. Bet mēs esam ārkārtīgi svarīgas personības, kam tas viss par bīstamu. Mums, redz, vajagot ķiveres, reģistrāciju, noteikumus un vēl sazin ko, lai tikai baru cilvēku ietaupītu katru gadu.

Un no lielā motoprieka daudz kas pāri nepaliek. Tai skaitā adrenalīns. Baltie cilvēki mīl sarežģīt un sačakarēt lietas, tas tiesa.

Link to comment
Share on other sites

Pret sienu nosisties ar rolleri tev neviens neliedz nevienā valstī, bet šajā atrakcijā nevajag iesaistīt citus. Ķivere tikai tapēc lai radinieki var apglabāt ar seju, reģistrācija morgam, lai zinātu cik vēl jāgaida, noteikumi, lai vainīgs nebūtu nevainīgais

Labots - masitis
Link to comment
Share on other sites

Es arī sapņoju par motocikla nopirkšanu. Pāris gadus atpakaļ aiz neko darīt nokārtoju tiesības, bet tā arī neesu pie braucamā ticis - nebūs kur turēt. Pagalmā zem pārsega lietū negribas atstāt cauru gadu. Vēl ir visādi mini saliekamie šķūnīši/konteineri, būs laikam jāiegādājas kautkas līdzīgs.

 

Gribas ko tādu  https://www.ducati.com/gb/en/bikes/xdiavel/xdiavel

Vai vismaz tādu https://www.bmw-motorrad.co.uk/en/models/heritage/rninet.html

 

Tad pa vasaru varētu braukāt un tracināt kaimiņus ar skaļo izpūtēju :D

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...