Jump to content

Elektrisko skrejriteņu likums?


Recommended Posts

Pirms 29 minūtēm , Racer teica:

Sameties ar pārējiem hipsteriem, nopērc zemi, ierobežo un izpildies uz nebēdu, bet nečakarē normālu cilvēku satiksmi.

pag pag draugs. tos nesauc par hipsteriem. tos sauc par aļigarhiem. kuru laiks rīgā esot pagājis (?)

Link to comment
Share on other sites

pirms 4 stundām , e = d teica:

Rīgas centrā kaudzi satiksmes problēmu atrisinātu ar 30km/h max atļauto ātrumu. Tad velo, skūteri un pārējie varētu labi sadzīvot uz brauktuves, jo nebūtu tik ievērojamas ātrumu starpības.

pilnīgi piekrītu. ir tie aktīvisti kas par to ir. tikai Rīgas domē UN CSDD neuzskata šo jautajumu par cilājamu. Vienīgais Barona iela tur 30 un velo josla. Protams ta zīme 30 ar neko neatrisinās tāda gadienā ja autvadītāji un moči to neievēros.


2019.09.15. , 12:44, Kazarms teica:

Ja mēs tā uz šito paskatamies, varbūt. Degvielas izmaksas kkādam 50ccm skūterim gan ir smieklīgas. Bija man pusaudža gados kkāda pilnīgākā čaina, za to izskatījās pēc moča, ar manuālo kārbu un 70ccm cilindru. Pa pilsētu kādi 2,5l/100km, pa šoseju zem 2l . Nu tas ir ap 3 EUR. 100km. Eļļas maiņa tur pa 1000km, karterī 0,5l, visparastākā moču 10W40 eļļa, 5EUR litrā (Toļi kkāds Mannol/Eurol). OCTA uz gadu 15EUR. Es ar viņu norullēju kkādus 15 000, tagad vectēvs rullē tālāk. Pa to laiku nomainīju abas riepas 1 reizi, tas vēl kādi 50 EUR un ķēde+zobrati, normāls aftermārkets arī kādi 50 EUR. Un kaut kādi sīkumi vēl bija jāpieskrūvē pa to laiku. Visbiežāk, labāk un kvalitatīvāk, un lētāk detaļu bija uztaisīt pašam, nekā pirkt jaunu čainu. Maksāja jauns laikam kaut kādus 500 vai 600 latus, neatceros precīzi. Domāju, ka tādu noskrējienu tas elektrostāvdrāzis nesasniegs, līdz ar to benzīna mopēds galā iznāk krietni lētāk ilgtermiņā.

Ar velo, dabīgi ka sanāk iesvīst. Nesen tikai šī iemesla dēļ pārsēdos no velo uz motocikla braukāšanā uz darbu. Apnika, ka dienā jānominas ap 30-40 km un tu visur ierodies sasvīdis un smirdīgs...

Tam ir nākotne, kad būs pienācīgi ātra uzlāde, akumulatori ar pienācīgu ietilpību un samazināts svars. Īpaši uz motocikla. Griezes moments ir uzreiz, ne kūp, ne trokšņo. Kad elektor mo varēs nobraukt tik pat cik ar bāku benzīna (mans var 300-400km) un svērs tik pat cik līdzvērtīgs benzīna mo, tad man elektro motocikls kļūs interesants. Pašlaik, galīgi garām, īpaši jau izmaksu ziņā.

Ja tā nav kaut kāda pilnīga čaina, priekšējās parasti jau ir hidrauliskās disku, ņemot vērā īpatnības bremzēšanai ar 2 riteņu transportu, pakaļējās pilnīgi pietiek, ja ir mehāniskie barabani.  Mopēdiem gan mēdz būt priekšā neko nebremzējoši trumuļi, bet nu tur atkal bišku piešaujoties to var kompensēt ar dzinēja bremzēšanu. Kaut kā biju apguvis savējo bezbremžu aparātu ļoti strauji dabūt mierā.

Protams ir ta ka šitas e-transports ir švakāks un ta tālāk un kad aķis beigts tad neko izmaksas ir uz viņu lielas. Bet vienīgais kas iztur kritiku ir tas ka ir cilvēki kuri vienkārši ir ar zaļo domāšanu. .Protams tikai tādi kas tikai un vienīgi domā par dabu un kam nauda ir tie tad ari pērk. Kas doma par dabu un naudu tam nekas vairak ka velo nesanāks. Jo veci auto tie ir ar baigi auksto co2. Hibrīda auto vispār taču laikam paradījās tikai pirmie kaut kur 2 gadu apakaļ?    

  • Kādas šausmas! 1
Link to comment
Share on other sites

pirms 5 stundām , Kramerss teica:

Bet vienīgais kas iztur kritiku ir tas ka ir cilvēki kuri vienkārši ir ar zaļo domāšanu

Neko zaļš viņš beigās nesanāk, nezinu cik ar viņu var reāli nobraukt līdz miskastei, bet nu noteikti ne 20k km. Par benzīna mopēdu man vairāk vai mazāk ir skaidrs cik tas var nobraukt uzpasējot un par tā izmaksām un drošību uz ceļa (8,5'' ripuļi pret 17'' un normālas bremzes)

 

pirms 5 stundām , Kramerss teica:

Jo veci auto tie ir ar baigi auksto co2

Nezinu kā CO2 var būt auKsts. Pilsētā CO2 nav lielākā sāpe, tur vairāk cietās daļiņas spēlē lielu lomu...

 

pirms 5 stundām , Kramerss teica:

Hibrīda auto vispār taču laikam paradījās tikai pirmie kaut kur 2 gadu apakaļ?    

Hibrīda auto ir uj ku sen jau, ja internets nemelo, Toyota Prius hibrīdu palaida masu produkcijā 1997. (!!!) gadā. Tas ir pirms 22 gadiem. Jā, laikā, kad VW vēl ražoja savu saules mūžu dzīvojošo prasto 1.9TDI un 1.6 benzīnu ar knapi izpildītām EURO 2 normām.

 

Un vispār, ja tiešām gribi būt super zaļš, vecs velo no fūres pa 25 EUR ir way to go. Ja gribi kaut necik savu ekoloģisko pēdu samazināt un tomēr arī nezaudēt komfortu, iegādā normālas kvalitātes brenda skūteri/mopēdu ar 4t dzinēju un ripinies bēdu nezinot. Kkāds Honda 125ccm skūteris līdz 1000 EUR mierīgi sanāks. 

Bet aj, ko nu es te cenšos, nemāku ekoloģiju, braucu ar vecu auto savā vecumā un motociklu vecāku par sevi, kaut piedomāju ko man vajag pirkt, ko nē un kur nesataisīt baigo miskasti no iepakojumiem. Privātais transports ir pēdējais kas taisa lielo šmuci, vairāk jau no plastmasas iepakojumiem un visādām nekvalitatīvām mantām sanāks... Bet redziet, strebt latti no vienreiz lietojamās krūzītes un braukalēt ar bez maz vienreiz (vienu sezonu visticamāk) lietojamu elektroskūteri esot šausmīgi ekoloģiski.

 

Link to comment
Share on other sites

2019.09.12. , 16:37, PlayingTheSaint teica:

Zņas galvenajai domai piekrītu, bet šī daļa ir pilnībā nepareiza. Neatkarīgi no bremžu tipa (, ja neskatamies 30-40+ gadu vecā vēsturē) viss atkarīgs no braucēja pieredzes, bremžu tehniskā stāvokļa un ceļa seguma stāvokļa. Cita lieta, ka transporta līdzekļiem, ar diviem riteņiem, uz sausa seguma priekšējās bremzes ir galvenās darba darītājs, diez cik labi skūteriem tās strādā, ja tādas ir.
~
Ir tāds teiciens, ka motorolleri ir priekš vīriešiem, kuriem patīk kā vējš vēdina viņu vagīnas. Kaut ko līdzīgu derētu par skūteriem izdomāt.

A vai tad tā nav ? Es personīgi ne visai saprotu kāpēc kāpēc pirkt motorolleri vai skūteri ja par 1000 naudiņām var ejošu motociklu nopirkt un braukt normālā ātrumā un pa mežu un pilsētu un šoseju.. 

 

skuuters.jpg.ff7cadabe44c8cd69ba3d60c6eaa20eb.jpg

 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

OCTA, tehniskā apskate, tiesību nepieciešamība (50/125cc taču neesot īsts mocis). Skrejriteņa lielākais pluss - ieliec bagāžniekā, uznes augšā uz x stāvu, turi iekštelpās, nedomā par stāvvietu utt.

 

Dzīvoju Rīgā, daudzdzīvokļu mājā, līdz darbam klusajā centrā ir kādi 8km:

  • Ar divriteni, neiesvīstot, kādas 25 minūtes
  • Ar elektrisko skrejriteni, braucot daudz maz droši, būtu <20 minūtes
  • Ar moci, ņemot vērā, ka jātur maksas stāvvietā, vajag "īpašāku" apģērbu, vajag tikt galā ar lietus apvalku gan pie mājām stāvvietā, gan pie darba (šajās stāvvietās nav nojumes), ātrāk noteikti nebūtu

 

Mežs un šoseja vairumam pilsētnieku nav ikdienas sastāvā.

Edited by itanium
  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

pirms 8 stundām , zeds teica:

Es personīgi ne visai saprotu kāpēc kāpēc pirkt motorolleri vai skūteri ja par 1000 naudiņām var ejošu motociklu nopirkt un braukt normālā ātrumā un pa mežu un pilsētu un šoseju.. 

Es varu iedomāties dažus variantus:

1) Gadi neļauj, 50ccm no 14 gadiem, 125ccm no 16 , no 18 tikai 35kW un ar 2g A2 stāžu pilnais A vai 24 gadi.

2)Vieglāks, nelielāka auguma cilvēkiem vieglāk manevrējams, uz skūtera nepaliek slapjas kājas, ir integrēta kaste mantām, tomāts, nav jāslēgā robi(normāliem motociklistiem šī, protams, nav problēma)

3) Salīdzinoši neliels nepieciešamā ekipa daudzums, jo ātrumi mazi.

4) 50ccm nevajag TA

5)Cilvēkam ir B kat, bet viņam nav nekādas motivācijas likt A un braukt ārpus pilsētas, pa pilsētu 125ccm skūteris ir kā reiz.

 

@itanium Motobraukšana ir dzīvesveids, tā ir izvēle un to nevar uzspiest. Man ģimenē visi vīriešu kārtas pārstāvji brauc ar motocikliem, iemācījos braukt šķiet 10 gadu vecumā ar Iž ar blakusvāģi, tikko varēju aizsniegt kāju pegas un sajūgu izspiest, kad tikko legāli palika 14 gadi, tiku pie mopēda, kam gandrīz uzreiz tika uzkrauts 70ccm cilindrs un vismaz legāli varēja vizināties, pa vidu vēl šis tas, kādi izklaides kapļi. Šogad beidzot legalizējos uz lielo A un sāku braukt arī pa ielu uz darbu. Tāpēc man arī tā šķiet, kāda suņa pēc vajag pirkt pa 1-2k euro motorolleri, ja tur sanāk vēl labu laiku braucams mocis ar normālu motora resursu.

Par stāvvietu, var kooperēties ar citiem motociklistiem un īrēt garāžu: parastajā 3x6m garāžā 4 močiem vietas pietiek pār pārēm, var likt laukumā. Lietus pārvalks laukumā ir būtisks, pie darba, domāju, ka var piestumt pie kādas mājas sienas un tās x stundas pastāvēt būs ok. Ja jau kādu laiku tajā vietā strādā, zini, no kurām pažobelēm tek ūdens pie sienas un kāds ir valdošais vēja virziens. Ja dzīvo kādā no vecajām mājām ar iekšpagalmu, mierīgi var moci turēt tur un pieķēdēt pie kāda lielāka objekta, piemēram, laternas, lai ikurāt nevar aiznest. Vai arī, ja mājai ir rezervātas stāvvietas un auto stāv vienmēr vienā vietā, liec ar mašīnu vienā vietā moci, sākumā mocis šķēršām, tad piebrauc mašīnu līdz ar. Ja ir buss, moci var turēt busā, vai ja mājai normāls pagrabs bez bomžiem, tad tur.

Ja motivācija braukt ir, var izdomāt kur un kā turēt.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 1 minūtes , Kazarms teica:

Motobraukšana ir dzīvesveids, tā ir izvēle un to nevar uzspiest.

Viss ok, esmu braucis un saprotu - vēlējos dot tikai ieskatu, ka ne vienmēr tas ir labākais variants.

 

Par to garāžu: ne pie manas mājas, ne darba tādu nav. Ja skatās uz tuvāko, kas man ir pieejama pie mājām, tad savākt un pēc tam nolikt to moci man aizņemtu kādas 20+ minūtes. Nebūs priekš manis.

 

Visu ko var izdomāt, ja tā ir sirdslieta. Ja nav, tad vieni apgrūtinājumi.

Link to comment
Share on other sites

Vakarā kad esi iztempis jau divus aliņus un saproti ka pietrūkst, bet līdz veicim 5km, elektroskūteris ir ideāls risinājums. Neviens ments tevi uz trotuāra neturēs. Veikalā pie rokas stum un apsardze neko nesaka. 

  • Patīk 1
  • Atbalstu 1
  • Kādas šausmas! 1
  • Slikti! 1
Link to comment
Share on other sites

Mocis, protams, nav gluži mašīna, kur kā velies no gultas pidžāmā, tā ievelies un brauc. :D

Man laika izteiksmē sanāk kaut kā tā: 5 minūtes sapucēties ekipējumā, tas ir jaka, bikses, zābaki, ķivere un cimdi rokā., 3-5 minūtes pastaiga pēc moča, atkarībā no luksafora signāla, 5 minūtes izģērbt moci, pierūcināt, pa to laiku iepakot pārvalku un uzvilkt ķiveri + cimdus. 20-25 minūtes līdz darbam, atkarībā no satiksmes, pie darba 2-3 minūtes, iestumties zem jumta, saslēgt moci un noņemt ķiveri + cimdus + 5 minūtes nomainīt ekipu pret birojā velkamajām drēbēm. Kopā laikam nepilnas 45 minūtes pie visčammīgākā scenārija, parasti tieku cauri kādās 30 minūtēs ar visu procesu. Ar velo no durvīm līdz durvīm sanāk arī kādas 40 minūtes + vēl jāpārvelk maika + šorti birojā, īpaši aktuāli tas ir vasarā, kad ārā ļoti karsts.

Protams, ja man mocis stāvētu vairāk kā 10 minūšu gājiena attālumā no mājas, arī nebūtu tieši nekāda jēga braukt uz darbu, velo būtu ātrāk. Vai ir vērts čakarēties? Ja patīk braukt ar moci un nesvīst minot pedāļus, tad jā. Ja grib ietaupīt naudu un baigi neko nepazaudēt laikā, tad labāk izvēlēties velo. Elektroskūteris nelīdzenā asfalta dēļ nav variants, ja jau ar 26'' ratiem krata iekšas ārā, kur nu vēl ar 8,5''. Zinu keksu, kas katru dienu 40km vienā virzienā 2h minas ar velo, jo tā esot lētāk nekā ar auto. Uz jautājumu, vai 4h dienā atmaksājas mīt ar velo un piedāvājumu iegādāties 125ccm motociklu (keksam ir B kat. un vieta kur motocikletu turēt pie pašas mājas), kurš iet bez maz uz gaisa un samazina ceļā pavadīto laiku 3x un uzpasējot kalpos ilgi, kekss neatbild un paliek kašķīgs.

Auto, kā nu sanāk nolikt, reizēm pat tālāk nekā moci. :D

Link to comment
Share on other sites

Pirms 9 minūtēm , Kazarms teica:

katru dienu 40km vienā virzienā 2h minas ar velo

Tas jau ir sports. Ar moci nekāds sports vairs nesanāk.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 27 minūtēm , Kazarms teica:

kekss neatbild un paliek kašķīgs.

Velo jau ir, bet mocis vēl tikai jāiegādājas. Normāls maksās virs 1000 EUR. 
Ja mīl kapeiku, tad laikam saprotams.

Link to comment
Share on other sites

Ja vajag tikai pilsētā, tad rolleris (t.i. motorolleris) būs galvas tiesu pārāks (gan izmaksās, gan lietošanas ērtumā, gan braukšanas ērtumā) par moto. Lai ko arī motobraucēji man gribēs šobrīd iestāstīt, nepiekāpšos savos uzskatos par šo :) 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 38 minūtēm , Kazarms teica:

Zinu keksu, kas katru dienu 40km vienā virzienā 2h minas ar velo, jo tā esot lētāk nekā ar auto.

zinu keksu, kas dienās, kad nevajag mašīnu, no kauguriem uz rīgu minās ar velo ~45 minūtēs vienā virzienā, jo tā ir tikpat ātri kā ar auto. un?

Link to comment
Share on other sites

Es kādreiz domāju, ka mocis ir mega bīstams transporta veids. Bet noskatoties šo video

https://www.delfi.lv/aculiecinieks/news/witness/video-trakulis-pie-salaspils-pa-soseju-traucas-ar-elektrisko-skrejriteni.d?id=51446581

sapratu ka es smagi kļūdījos! :D 

 

Savā laikā, kad mācījos braukt ar skrituļslidām nokritu un pašļūcu pa asfaltu. Ātrums bija nu varbūt max 20 km/h, džinsas momentā bija lupatās un ar pliku kāju oj cik patīkami ir šļūkt pa asfaltu. Un pēc tam kāja bez ādas kādu mēnesi sāp... Pēc tā kritiena uzreiz nopirku visus aizsargus. 

Tad nu iemājos kas notiks, ja tas čalis paņems uz acīm ar 70 km/h. Jāņem vērā, ka e=mv^2/2 - enerģija (un kritiena sekas) pieaug proporcionāli ātruma kvadrātam! Tātad kritiens uz 40 km/h būs 4 nevis divas reizes traumējošāks nekā kritiens uz 20 km/h... Mazi ritentiņi, normālu bremžu neesamība, spoguļu neesamība... Nu pašnāvnieka verķis!!! Domāju ka uz normāla moča, pilnā ekipējumā vilkt uz 200 km/h būs drošāk! 

 

Es teiktu ka vajadzētu sekojošu regulējumu. Jebkas ar motoru, ja max ātrums

<10 km/h - sporta inventārs. Lietotājs gājējs

11 - 30 km/h - velosipēds

31-60 km/h - mopēds

>60 km/h - motocikls 

 

Un ātrumu nosakām pēc fakta - ja brauc uz 70, lai policija aptur un prasa tiesības vadīt moci un vismaz ķiveri, savādāk sods par braukšanu bez tiesībām!

Pēc esošā regulējuma kā saprotu visi šie elektriskie skrejriteņi skaitās gājēji.... 

 

  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

Pirms 2 minūtēm , martinno teica:

Ja vajag tikai pilsētā, tad rolleris (t.i. motorolleris) būs galvas tiesu pārāks (gan izmaksās, gan lietošanas ērtumā, gan braukšanas ērtumā) par moto.

piekrītu. bet, motorollerim tāpat kā mocim vajadzīga garāža parocīgā vietā pie mājas, citādi ērtība vairs ne tā.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 29 minūtēm , martinno teica:

Ja vajag tikai pilsētā, tad rolleris

Jā, piekrītu, par motorolleri, pilsētā labs transports, vieglāk manevrējas, ir vieglāks, kājas sausas un ir vēl kur pekeles iemest.

 

Pirms 27 minūtēm , ervie teica:

no kauguriem uz rīgu minās ar velo ~45 minūtēs vienā virzienā

That's point. Viņam tas aizņem tik pat cik ar auto, tur ir starpība. Man zināmajam no mājām līdz darbam pie Rīgas robežas (nav pilsēta jāšķērso vispār) pa šosejas malu tas prasa 2h vienā virzienā.

 

1 stundu atpakaļ, ivo teica:

Tas jau ir sports

Tas nav sports, tā ir kapeikmīlēšana. 20km/h nav nekāds sports, tāda viegla pilsētas fizkultūra, papildus visam notiek konstanta čīkstēsana, ka mašīnas pa šoseju par ātru brauc, vajagot ierobežot uz 50km/h.

 

Pirms 43 minūtēm , itanium teica:

Velo jau ir, bet mocis vēl tikai jāiegādājas

Bet protams, šoreiz vairāk stāsts ne par to kas jāiegādājas kas ne. Blakus topikā cilvēks meklē tačku pa 600 EUR, lai brauktu 3km vienā virzienā, jo savs laiks ir dārgs, a te cilveks ir ar mieru 4h dienā pavadīt ceļā, jo tā ir lētāk par auto, neapskatot alternatīvas, kas nav auto un nesavelk auto izmaksas.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 11 minūtēm , Kazarms teica:

Blakus topikā cilvēks meklē tačku pa 600 EUR, lai brauktu 3km vienā virzienā, jo savs laiks ir dārgs, a te cilveks ir ar mieru 4h dienā pavadīt ceļā, jo tā ir lētāk par auto, neapskatot alternatīvas, kas nav auto un nesavelk auto izmaksas.

Kad naudas galīgi nav un par brīvo laiku vakarOs neviens nemaksā, tad 4h dienā varbūt arī ir teju vienīgais variants. Katram taču savs.

Edited by itanium
  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

pirms 15 stundām , Kazarms teica:

Zinu keksu, kas katru dienu 40km vienā virzienā 2h minas ar velo, jo tā esot lētāk nekā ar auto. Uz jautājumu, vai 4h dienā atmaksājas mīt ar velo un piedāvājumu iegādāties 125ccm motociklu (keksam ir B kat. un vieta kur motocikletu turēt pie pašas mājas), kurš iet bez maz uz gaisa un samazina ceļā pavadīto laiku 3x un uzpasējot kalpos ilgi, kekss neatbild un paliek kašķīgs.

Auto, kā nu sanāk nolikt, reizēm pat tālāk nekā moci. :D

Nu nezinu. Tas izklausas mazliet pārspīlēti ka pat pa ziemu ar velo 40 km ari ka putenis slapš sniegs krīt nullite un āra ap -5 gradi. Tur nav varianti tad ir električka vislabākais eko transports.  

Link to comment
Share on other sites

Un vispār ir taču runa kā  padarīt Rīgu par tādu kur ir tīra vide un infrastruktūra vērsta uz to lai tā paliek tāda ka nevis "kings" ir tas benzīna vai dīzeļa auto, kas brauc un drāž visur pa labi pa kreisi un sēž savā dzelžu karkasā un neko citu neredz kā ceļu un sastrēgumus un savu mobīlo, ko pat nevīžo nolikt malā braucot, bet padomā par citām "eko frendlī" alternatīvam  kā pa Rīgu pārvietoties. Taču sen vajadzēja ieviest park and ride. Nīderlande ir bagāta valsts un ļoti riteņota, cilvēki braukā ar riteņiem tur pilsetā "kings ir ritenis" cilvēki arī ir iemacījušies normālu braukšanas kukltūru līdz ar to, neviens tur nebrauc pa pilsētu agresīvi netaisa savu "driftam raksturīgos izgājienus" nezīmējas, bet ir infrastruktūra tāda, ka velo braukšana ir padarīta droša pa pilsētu, jo ir infrastruktūra tiem draudzīga. Līdz ar to visi brauc ar velo. Tur nav nekādi "agresīvie auto vadītāji" nevajag velo patasīt par starppilsetu transportu protams nē, jo nav jēgas braukt 40 km vienā virzienā ar to, bet pilsētā "iedzīvotājam"- personai kurš vienkārši grib pārvietoties pa Rīgu pat uz darbu un it īpaši pēc maizes vai pie "Andruhas" kaut kāds skūtgalvis, kas klausās tur kaut kādu "sekta" nav uzreiz jāņem savs bembis un jāmauc "drifta" stilā "agersīvi" pārkāpjot visas kultūras normas un csn tā vietā var paņemt velo - apdraudējums būs mazāks einvei , neviens "agresīvi" ar velo nebrauks tāda tiešā nozīmē. Vai arī e-skuteri un braukt pie tās savas "andruhas". Vienkarši vajag manīt infrastrūktūru un domāšana tad nāks ar laiku. Jo tiešām tas viss nav vajdzīgs tādā slanī kā tas ir tagad mēs vairs nedzīvojam kad benzīna auto bij "ekstra" un bij brīvas ielas ir jāmaina domāšana ir jāsāk domāt ko darīt ar tiem benzīna auto pilsēta kā to atbrīvot no izmešiem lieka stresa un vide kļūs arī doršāka un draudzīgāka. To var tikai ieviešot infrastruktūru kas ir reāli vērsta uz velo e-transportu visa veida (vislabak e-velo ne e-sktuteri).     

Edited by Kramerss
Uzlaboju tekstu
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
On 9/16/2019 at 10:15 PM, Kazarms said:

Neko zaļš viņš beigās nesanāk

Es esmu veicis aprēķinus un elektriskais skūteris reāli sanāk tik pat zaļš vai pat zaļāks par velosipēdu. Jā, ņemot vērā arī baterijas ražošanu. (ņem vērā ka cilvēks izelpo co2). 

 

šeit ir aprēķini: https://old.reddit.com/r/ElectricScooters/comments/e9g7zw/i_find_this_comparison_quite_unfair/

 

Reāli sanāk skaldīt matus lai piesietos ka elektriskais skrejritenis nav videi draudzīgs.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Kas reāli grinds my gears viss vairāk ir tas, ka cilvēki pieņem Rīgas centru kā vienīgo piemēru un ekstrapolē to uz visu pārējo valsti. Ja Rīgas centrā sūkā, tad visur citur arī sūkā. Nē! 

Rīgas centrā vienkārši sūkā neraugoties ar kādu transportu pārvietojies. Bet izbrauc ārpus centra un 25km/h nav ne vainas. Izbrauc ārpus Rīgas un vispār nav par ko runāt. Pa Salaspili vizinos - ietves platas, cilvēku mazun pat veloceliņi ir.

 

Visādus velosipēdus un citus mikrotransportus kas neiet vairāk par 30km/h uz ielas dzīt pavisam noteikti nevajadzētu, tas ir objektīvi visssliktākais variants (ātruma starpības, masu starpības,  manevrēšanas nespēja jo jābrauc pa ielas maliņu kur vienā pusē ir apmale un otrā pusē divtonnīgas metāla kastes, potenciāls uzbraukt virsū, mašīnām jāveic apdzīšanas manevri nedaudz pametot savu joslu, satiksmes bremzēšana..). 

  • Patīk 1
  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

pirms 8 stundām , IamPurple teica:

ņem vērā ka cilvēks izelpo co2

un kad pirž, tad visa Mendeļejeva tabula nāk ārā...

principā videi visdraudzīgāk sanāk to braucēju nogalināt - pīšļi pie pīšļiem un vairs ne velo ne skūteris nav jāražo, nekāda CO2.

 

p.s. nē, es neesmu pret tiem elektriskajiem verķiem, pat bišķi sāk rokas niezēt, bet nevajag idiotiskus argumentus bāzt priekšā ?.

Link to comment
Share on other sites

pirms 8 stundām , IamPurple teica:

Visādus velosipēdus un citus mikrotransportus kas neiet vairāk par 30km/h uz ielas dzīt pavisam noteikti nevajadzētu

 

Arī uz ietves ar 30km/h nav īsti pareizi, ja blakus iet nenorobežoti 5km/h gājēji. Ātrumu starpība galu galā.

Uzgāzēt klusu elektroskūteri katrs māk, jo tas neko nemaksā.

Ar velosipēdu vismaz ātrumu ierobežo piekusuši augšstilbi, un arī nomaukties no velo sadursmē neviens negrib, jo bērnībā visi labi iepazina asfalta slimību.

Bet tie, kas vēl nav nomaukušies ar elektroskūteriem, jūtas supermeņi, jo sekas neapzinās un klusām var maukt garām gar ausi gājējiem. Un gaidīt nomaukšanos.

 

P.S: Velo uz braucamās daļas nav īsti riktīgi. Vai arī nekad nav vadījuši auto, labi apzinoties velosipēdistu neaizargātību. Varbūt abi kopā.

Edited by usver
Link to comment
Share on other sites

2019.09.17. , 09:44, Kazarms teica:

Zinu keksu, kas katru dienu 40km vienā virzienā 2h minas ar velo, jo tā esot lētāk nekā ar auto.

 

Ja mēs ignorējam drošības jautājumu un laika patēriņu (izklausās pēc "dzīvoju tikai sev" varianta vai kapeikfišanas), tad tam čalim šis ir unikāls dzīves posms. Liela daļa nekad neko tādu nedarīs. Visu cieņu par veselības uzturēšanu.

Citos dzīves posmos būs atrunas - ģimene, darbs, citas darīšanas, utt utjpr. Veselībai, es pieņemu, tāda trenētība un kustības svaigā gaisā ir super! ? Godīgi pasaku, ka es to nedaru.

Link to comment
Share on other sites

25 minutes ago, usver said:

 

Arī uz ietves ar 30km/h nav īsti pareizi, ja blakus iet nenorobežoti 5km/h gājēji. Ātrumu starpība galu galā.

Uzgāzēt klusu elektroskūteri katrs māk, jo tas neko nemaksā.

Ar velosipēdu vismaz ātrumu ierobežo piekusuši augšstilbi, un arī nomaukties no velo sadursmē neviens negrib, jo bērnībā visi labi iepazina asfalta slimību.

Bet tie, kas vēl nav nomaukušies ar elektroskūteriem, jūtas supermeņi, jo sekas neapzinās un klusām var maukt garām gar ausi gājējiem. Un gaidīt nomaukšanos.

 

P.S: Velo uz braucamās daļas nav īsti riktīgi. Vai arī nekad nav vadījuši auto, labi apzinoties velosipēdistu neaizargātību. Varbūt abi kopā.

Un tavs arguments ir..? Jā, nav perfekti  bet uz ielas sliktāk.

Link to comment
Share on other sites

Arguments tam, lai mehāniskos TRL (elektroskūterus), kas pēc būtības atbilst aprakstam "mopēds", nepielaistu pie braukšanas pa ietvēm?

Tas ir pēc definīcijas. Mehāniskajiem TRL tur nav jāvazājas, tāpat kā pa gājēju ceļu un gājēju-velosipēdu ceļu.

 

Ceļu satiksmes likums vienkārši nav updeitots atbilstoši šī brīža de facto situācijai, kad mopēdiem parādījušies arī elektromotori. Līdz ar jebkāda motora parādīšanos tas kļūst par mehānisko TRL:

Citēt

11) mehāniskais transportlīdzeklis — pašgājējs transportlīdzeklis, kas pārvietojas pa ceļu ar savu enerģiju (tai skaitā traktortehnika un trolejbuss), izņemot sliežu transportlīdzekļus;

 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, usver said:

Arguments tam, lai mehāniskos TRL (elektroskūterus), kas pēc būtības atbilst aprakstam "mopēds", nepielaistu pie braukšanas pa ietvēm?

Tas ir pēc definīcijas. Mehāniskajiem TRL tur nav jāvazājas, tāpat kā pa gājēju ceļu un gājēju-velosipēdu ceļu.

 

Ceļu satiksmes likums vienkārši nav updeitots atbilstoši šī brīža de facto situācijai, kad mopēdiem parādījušies arī elektromotori. Līdz ar jebkāda motora parādīšanos tas kļūst par mehānisko TRL:

 

Motors, tātad mopēds. Ģeniāli. Tas nekas ka ātrums un masa +- kā velosipēdam.

Reāli viss labākā klasifikācija, kādu esmu dzirdējis šim, ir "mikrotransports", kur var sagrūst visus velosipēdus, skūterus, hoverbordus un citus mikro transportus. 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 6 minūtēm , IamPurple teica:

Motors, tātad mopēds.

 

Nē, mopēdam ir konkrēta TRL definīcija Ceļu satiksmes likuma 1. panta 12. punktā.

 

Citēt

12) mopēds — divriteņu vai trīsriteņu mehāniskais transportlīdzeklis, kura motora darba tilpums nepārsniedz 50 kubikcentimetrus (dzirksteļaizdedzes tipa motoriem) vai kura maksimālā jauda nepārsniedz 4 kW (elektromotoriem vai cita veida iekšdedzes tipa motoriem) un konstrukcijā paredzētais maksimālais ātrums pārsniedz 25 kilometrus stundā, bet nepārsniedz 45 kilometrus stundā

 

Spēj sasniegt 25km/h, ir mehānisks TRL un ir 2 riteņi? Tātad mopēds. Es nekad neesmu interesējies par to, cik praksē sasniedz motoskūteri, bet ja ir vismaz paša minētie 30km/h, tad 100% atbilst.

Edited by usver
Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, usver said:

 

Nē, mopēdam ir konkrēta TRL definīcija Ceļu satiksmes likuma 1. panta 12. punktā.

 

 

Spēj sasniegt 25km/h, ir mehānisks TRL un ir 2 riteņi? Tātad mopēds. Es nekad neesmu interesējies par to, cik praksē sasniedz motoskūteri, bet ja ir vismaz paša minētie 30km/h, tad 100% atbilst.

Es, bāc, ar velosipēdu varu pārsniegt 25km/h. Ko var piesieties ar novecojušām definīcijām, tā nav kaut kāda bībele. Ar 25-30km/h tikai idiots pa apdzīvotu ielu brauktu. Ja vien iela nav ar 30km/h ierobežojumu, tad tā ir cita lieta.
Šāda veida transportam ir tik liels potenciāls uzlabot pilsētas satiksmi, bet nēeeeee.. mopēds, lol.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 6 minūtēm , IamPurple teica:

Es, bāc, ar velosipēdu varu pārsniegt 25km/h.

Tas nav mehāniskais TRL.

 

Lieta tāda, ka šie elektroskūteri palikuši pieejami (lēti, pat kredītā ņemami). Un ja apraksts atbilst "mopēdam", tad IMO vajag gan reģistrāciju, gan OCTA, gan arī ievērot ierobežojumus. Es negribu situāciju, kad puņķaini tīņi uzskrien gājējiem virsū, negatavojoties atbildēt par savu rīcību, jo "tas taču tikai elektroskūters". Robeža starp mopēdu un velo ir skaidri definēta, vari apstrīdēt to likumā paredzētajā kārtībā.

Edited by usver
Link to comment
Share on other sites

Likumā nav paredzētā minimālā mopēda masa. Neapelē riņķī un apkārt - mopēdam ir konkrēta definīcija.

 

No fizikas viedokļa - ar 50..100kg cilvēku pašu, paātrinot to līdz 25km/h, ir absolūti pietiekami, lai radītu smagus miesas bojājumus sev un citiem. It sevišķi, ja brauc bez ķiveres, neievērojot intervālu (es ceru, ka tu saproti šo jēdzienu un atšķir to no distances).

 

Pat ar velo vajag 10 gadus un apliecību. No veselā saprāta viedokļa - katram elektroskūtera braucējam ir jāspēj uzrādīt apliecību par minimālās kvalifikācijas nokārtošanu.

Edited by usver
Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, usver said:

Pat ar velo vajag 10 gadus un apliecību. No veselā saprāta viedokļa - katram elektroskūtera braucējam ir jāspēj uzrādīt apliecība par minimālās kvalifikācijas nokārtošanu.

Ok, sure, man nebūtu iebildumu tādai pašai kvalifikācijai. Bet kādā sakarā mopēds un uz ielas dzīt?

 

20 minutes ago, usver said:

Es negribu situāciju, kad puņķaini tīņi uzskrien gājējiem virsū, negatavojoties atbildēt par savu rīcību, jo "tas taču tikai elektroskūters"

Un tavs risinājums ir šos pašus punķainos tīņus ar neadekvātu braucamo uz ielas dzīt? Noice.

Link to comment
Share on other sites

Visi mopēdi Latvijā ir paredzēti faktiski neesošai satiksmei. Laukos, mazpilsētās.

Pie mums nav iegājusies tāda tradīcija kā siltajā Dienvideiropā, kur mopēdi un motorolleri ir daudz populārāki. Līdz ar to celmlaužiem ir jārēķinās ar riskiem.

 

Rīgā ir jābūt jocīgam, lai jaudīgu (25+km/h) motorizētu aparātu lavierētu starp gājējiem vai, vēl trakāk, starp auto.

Tāpēc es atbalstu tikai mazjaudīgus elektroskūterus uz ietves - teiksim, 10km/h, kas ir tikai nedaudz ātrāk par to ātrumu, ar kādu pats eju kājām. Max 15km/h. Pozicionējies kā "mikro" - nu tad uzvedies kā mikro, nevis kā šūmahers, braucot vairākas reizes ātrāk par gājēju.

 

Ko darīt jaudīgajiem TRL, kuru jaudas pārsniedz veselā saprāta robežas - reģistrējies kā mopēds un pats saproti situācijas debilismu, kad kāds aiznesas garām "ar ātruma starpību". Bet es negribu, ka man gar ausi svilpo 30km/h. IMO var CSDD uzlikt bloķētāju jaudas ierobežotāju, neplēst pirkstus un dzīvot laimīgi. Tēma jauna, nav ko lekties - gājēji arī ir cilvēki.

 

Pirms 37 minūtēm , IamPurple teica:

Un tavs risinājums ir šos pašus punķainos tīņus ar neadekvātu braucamo uz ielas dzīt? Noice.

Ja braucējis pats ir gribējis "krutu un jaudīgu, lai iet lopā", tad lai atbild par to. Uzņemas atbildību, piereģistrē, nopērk oktu, nopērk ķiveri, uzliek numuru, gaismiņas un aizsargus, Un ir gatavs pie sadursmes nevis aizfist prom, jo "numura jau nav, neko nepiešūs", bet apstāties, izvilkt saskaņoto un aizpildīt. Nepopulāri droši vien izklausās. Bet to sauc par atbildību.

 

Un jā, es uzskatu, ka mopēda atbilstība/neatbilstība nosaka, kur aparāts varēs vizināties. Liec ierobežotāju līdz likumā paredzētajai normai un brauc pa ietvēm vai arī rausties krutā TRL statusā uz ielas starp auto. IMVHO. Tas būtu jēdzīgs risinājums. Šovasar jau atļāva pa sab. transporta joslām braukt mopēdiem, lai nav pavisam pa kājām automašīnām.

Edited by usver
  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

47 minutes ago, usver said:

Rīgā ir jābūt jocīgam, lai jaudīgu (25+km/h) motorizētu aparātu lavierētu starp gājējiem vai, vēl trakāk, starp auto.

Tātad, tu pats apzinies ka starp auto/ uz ielas ir sliktāk.. tad par ko tu vispār šeit strīdies?

 

Runājot par tavām mīļajām definīcijām, kā būtu ja skūtera ātrums būtu 24 nevis 25? Pēkšņi viss sabrūk un tu nevarēsi iestumt to mopēda kategorijā, kaut gan praktiski nekas nemainās. Tie skaitļi ir diez gan arbitrary, tu taču to saproti?

Link to comment
Share on other sites

pirms 8 stundām , usver teica:

Rīgā ir jābūt jocīgam, lai jaudīgu (25+km/h) motorizētu aparātu lavierētu starp gājējiem vai, vēl trakāk, starp auto.

Viens risinājums būtu normāla velo infrastruktūra, tad būtu vieta kur braukt visiem tiem, kas ir par ātru priekš ietves, bet par lēnu priekš ielas

Link to comment
Share on other sites

@shadow118: jā, ja ir iespēja. Ar nepārtraukto joslu atdalītie platie gājēju - riteņbraucēju ceļi (apaļā zilā zīme) ir labākais dabā redzētais risinājums, ja nav iespējas izbūvēt atsevišķu celiņu riteņtransportam.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...