Jump to content

Auto gāzes iekārtas


Lvryder
 Share

Recommended Posts

Izskatās, ka viss ir kārtībā. Neesmu gan lietas kursā, pēc kādas metodikas tehniskajā skatē mēra lambdu. Labprāt redzētu mērījumos arī CO2 un skābekli. Tad bilde būtu skaidrāka.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nu kods sakrīt, tā kā visticamāk jā.

Bet kāpēc irīdija? Tikai jautāju.

Link to comment
Share on other sites

VebKamera

Āksti, tā tak tirdzniecības marka...

 

Pārējās no rutēnija un vara, ja???

Labots - VebKamera
Link to comment
Share on other sites

Es zinu kā atšķiras irīdija sveces no "parastajām" vara/platīna.

Jautājums bija autoram, kāpēc tāda izvēle ikdienas auto? Mūža ilgums? Šķietams jaudas pieaugums? Vieglāk pārlēkt dzirkstelei?

 

Link to comment
Share on other sites

Stepselis
pirms 2 stundām , Kazarms teica:

Bet kāpēc irīdija?

Laikam tādas paredzējis ražotājs. Man arī pēc kataloga piedāvā tikai irīdija.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 48 minūtēm , Kazarms teica:

Es zinu kā atšķiras irīdija sveces no "parastajām" vara/platīna.

Jautājums bija autoram, kāpēc tāda izvēle ikdienas auto? Mūža ilgums? Šķietams jaudas pieaugums? Vieglāk pārlēkt dzirkstelei?

 

Cik esmu dzirdējis viedokļus, ka labākas. Un arī katalogs piedāvā. No ASV rockauto tāpēc, ka kopā ar sūtīšanu 4 sveces 

€17.83 . Pie mums viena maksā 14,89 . 
Link to comment
Share on other sites

Trodo vismaz viņas ir 2 veidu ar vienu un  to pašu kodu.

https://www.trodo.lv/catalog/product/view/id/747166/s/aizdedzes-svece-champion-oe179-t10/

https://www.trodo.lv/catalog/product/view/id/1066811/s/aizdedzes-svece-champion-cch9802/

 

Pēc datiem neredzu nekādu atšķirību, tik cik iepakojums citā izmērā un bildīte cita.

Dipex bija tas pirmais variants, Rockauto otrais, vismaz pēc bildes.

 

Nu labi, pirmajai var noskrūvēt SAE adapteri un varēs izmantot ar M4 svečvada pīpīti.

 

Link to comment
Share on other sites

Ja mēs esam tēmā - parasti gāzinieki iesaka likt pašas prastākās sveces un nekādā gadījumā ne irīdija...

Link to comment
Share on other sites

Nevajag gāzei nekādas speciālas sveces!
Jāliek tādas kā motoram tā ražotājs paredzējis. Visādas irīdija, 3 eklektrodu utt utjp tīra naudas izmešana! 

  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

pirms 3 stundām , Ronalds teica:

Nevajag gāzei nekādas speciālas sveces!
Jāliek tādas kā motoram tā ražotājs paredzējis. Visādas irīdija, 3 eklektrodu utt utjp tīra naudas izmešana! 

Nu kā to ņem? Vai €17.83 par četrām svecēm ir daudz? Pie tam no ASV nevis vietējās poļu krutkas. 

Link to comment
Share on other sites

Auto gāzei vajag vienkāršas, auto ražotāja ieteiktās sveces. Tādas pašas kā benzīnam. Viss! 

Link to comment
Share on other sites

Raimonds1

Kas to lai zina, vai ir no tām irīdija svecēm tieši ar gāzi aprīkotam auto kāds papildu labums.

https://www.counterman.com/what-s-new-in-spark-plugs/#:~:text=In 1994%2C the first iridium,platinum or most other metals.

NGK irīdija sveces pirmo reizi ieviesa 1994.gadā.

Diez vai UZREIZ tika pētīta to lietošana tieši ar gāzi aprīkotiem auto.

 

Link to comment
Share on other sites

Vienīgais iemesls, kāpēc vajadzētu aizdomāties par "gāzes" svecēm ir šāds:

Automašīna, kura darbojās uz degvielas veidu, kura tiek aizdedzināta ar dzirksteles palīdzību, stabilai dzinēja darbībai ir nepieciešama kvalitatīva aizdedzes sistēma. Jebkurš auto ražotājs ir noteicis maiņas intervālu aizdedzes svecēm, vidēji automašīnām tas ir no 60 000 līdz 120 000 km, lietojot degvielas veidu - benzīns. Pārbūvējot automašīnu uz autogāzi, dzirksteles kvalitāte ir vēl svarīgāka, jo autogāzes oktāna skaitlis ir augstāks nekā benzīnam - attiecīgi benzīnam tas ir 95-98 un autogāzei 103 ~ 106. Autogāzes degmaisijumu ir salīdzinoši grūtāk aizdedzināt, nekā benzīna degmaisijumu, aizdedzes sistēmai ir jānodrošina augstāks spriegums, lai aizdedzinātu gāzes degmaisijumu (skatīt grafiku zemāk). Tieši šī faktora rezultātā pie nolietotu sveču gadījuma parādās nestabila dzinēja darbība uz autogāzi un nomainot degvielas veidu uz benzīnu problēmas nav. Mēs iesakām lietot aizdedzes sveces, kuras paredzētas dzinējiem aprīkotiem ar autogāzi, vai aizdedzes sveces nomainīt uz pusi samazinot to teorētisko automašīnas ražotāja noteikto nomaiņas intervālu. Ja aizdedzes sveces netiek mainītas, aizdedzes sistēma, tas ir aizdedzes spole un svečvadi ir pakļauti augstam bojājuma riskam.

Bet cik šajā rakstā iekšā ir mārketings, hvz.

Link to comment
Share on other sites

kad bija Astra G, tad parastās sveces mainīju uz 20-25K km, irīdīja gāja ilgāk, bet cena parasti ir neadekvāti augsta, tāpēc liela pieredze nav. Braucot tikai ar benzīnu sveces kalpo daudz ilgāk.

Link to comment
Share on other sites

Tiešām vai būs slikti, ja es ielikšu labākas sveces? Un tiešām priekš četrām svecēm 17.83 ir dārgi??? Par cik tad jūs pērkat tās parastās sveces??? Eiro gabalā? 

Link to comment
Share on other sites

Just now, Maris77 teica:

Par cik tad jūs pērkat tās parastās sveces???

Nepērkam. Braucam ar tādām, kādas ir.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 14 minūtēm , Stasss teica:

Bet cik šajā rakstā iekšā ir mārketings, hvz.

Īstenībā daudz, sveces IR, jāmaina, ideāli to būtu darīt pie 20+Kkm. Lietotu autiņu pircēji parasti to nedara, riskējot iepirsties lielākos izdevumos, var izšaut spoļu bloku. Cik jaunībā no mācītā atceros, ideāls variants būtu jau no rūpnīcas konstruēts motors, tikai uz gāzi, cik zinu, tāds ir Fiatam un  vienai japāņu firmai.

Ekonomijas ziņā gāzei analogu nav, cik tas ilgtermiņā atmaksājas, nepateikšu, jo parasti ilgāk par 3-4 gadiem auto neturu.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 8 minūtēm , Maris77 teica:

Par cik tad jūs pērkat tās parastās sveces??? Eiro gabalā? 

Pēdējo reizi Pasātam ap 2.50 gabalā, kādas BOSCH pēc kataloga pienākas. Ar vienu masas elektrodu un atzīmi, ka gāzei, bija kkas ap 2 EUR. Mainu uz 30k apmēram.

Link to comment
Share on other sites

Manai Astrai H bija nedaudz virs 3 eiro, NGK, ja nemaldos, Bosch bij pa 5, Champion pa 12, nu i nah...

Link to comment
Share on other sites

man hyundajam servī  vienreiz sveces krāniņi tikai vienā pusē nomainīja (3 no 6) jo ieplūdnieks jāņem nost...laikam bija slinkums - tā laikam es kādas 60 k ar viņām nobraucu vai vairāk...it kā gāja ok. un spoles vēl oem pie 300k. Tā parasti ap 30 k  mainu +-. Bubāram irīdija šķiet uzliku tās  varot pat 100k maukt un ilgāk vilkt...man jau šķiet ilgi viņas ..domāju par nomaiņu NGK saka:

 

NGK gives them a life expectancy of 40-50k miles. But they have to temper their projections as driving conditions and motor modifications differ.  Typically we have found you can expect 60,000 to 80,000 miles on an unaltered motor.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 56 minūtēm , martinno teica:

Sveces mainu kopā ar eļļu, ik pa 10k km.

Tik bieži nevajag, arī eļļu var nomainīt drusku virs ražotāja noteiktā, ja vien auto nav kāds ūberklases miljonu vērts monstrs. Bet tur jau atkal īpašniekam ir pa lielāko po, gan jau kāds personīgais mehāniķis/inženieris par to parūpēsies.

Gāzes iekārtām uzpasējiet dzesināmo šķidrumu, tā gan ir svarīga lieta.

Labots - aoma
Link to comment
Share on other sites

Pirms 14 minūtēm , aoma teica:

Tik bieži nevajag

 

Nu, SAABam aizdedzes kasete nāk ap 300-400€. Labāk biežāk nomainīt tās sveces, nekā pēcāk investēt jaunā aizdedzes kasetē...

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Nū, SAABS ir izņēmums :)

Maniem 2 Opeļiem (Astra un Zafira), kaimiņi nevar sagaidīt, kad šie fiziski sabruks :D

Tai pat laikā korišam bija iespēja atpirkt savu 5 gadus veco darba Toyota Avensis, izrādījās pilnīga rūsas kaudze par neadekvātu cenu... 

Link to comment
Share on other sites

alusbundza
pirms 3 stundām , Stasss teica:

Ja aizdedzes sveces netiek mainītas, aizdedzes sistēma, tas ir aizdedzes spole un svečvadi ir pakļauti augstam bojājuma riskam.

man šis apgalvojums šķiet apšaubāms, gribu dzirdēt pamatotu skaidrojumu, kā sveces darbība (vai nedarbība) var ietekmēt sveču vadu kalpošanas ilgumu

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Pirms 5 minūtēm , alusbundza teica:

gribu dzirdēt pamatotu skaidrojumu, kā sveces darbība (vai nedarbība) var ietekmēt sveču vadu kalpošanas ilgumu

Zinātniski nepamatošu, bet jo svece štruntīgākā stāvoklī, jo štruntīgāk var pārlēkt dzirkstele. Tas nozīmē lielāku slodzi spolei/-ēm, jo vajag vairāk sprieguma, un lielāku iespēju caursist svečvadu izolāciju, jo dzirkstele uz masu lēks tur, kur mazāka pretestība.  

Cik ļoti praksē tas ko ietekmē, tas jau ir cits jautājums.

Link to comment
Share on other sites

Teorētiski bojāta svece var izšaut spoli.

Kopš fiziski vairs nepastāv dalītājs, kas šrotā maksā 5 eiro, visa bloka nomaiņa krietni sadārdzina pasākumu nemainīt sveces.

Labots - aoma
Link to comment
Share on other sites

alusbundza

nu sen man nav benzīndzinēja auto bijis, pēdējā bija 1998. gadā, (Ford Eskort) braucu 5 gadus, sveces nemainīju, vis gāja, pēc tam pārdevu, 

motorzāģim 20 gadi, sveci nomainīju 1 x, ponta pēc ..., iet bez probļem. , zāles pļāvējam nekad, moto blokam (dārza frēzei) arī nekad

Link to comment
Share on other sites

_dunduks_
Pirms 3 minūtēm , alusbundza teica:

motorzāģim 20 gadi, sveci nomainīju 1 x, ponta pēc ..., iet bez probļem. , zāles pļāvējam nekad, moto blokam (dārza frēzei) arī nekad

Pamēģini tos aprīkot ar gāzi. Ātri vien sapratīsi, kur dzirksteles sāks pārlekt :D

Link to comment
Share on other sites

alusbundza
Pirms 3 minūtēm , _dunduks_ teica:

Pamēģini tos aprīkot ar gāzi.

nu tur nav nekāda atšķirība, gāze vai benzīns

pirms 1 stundas , martinno teica:

Sveces mainu kopā ar eļļu, ik pa 10k km. Svece = 3€, prasts NGK.

protams, ja biežāk maina, tad tās ir vieglāk izskrūvēt, jo pēc 150 000 km nobraukšanas, tās skrūvējot ārā, var sačakarēt galvu

Link to comment
Share on other sites

Es lētajai dārza tehnikai arī sveces nemainu, tāpat parasti kas cits nobeidzas un nākas pirkt jaunu.

90-tajos pamēģināju pāris dīzeļus, to murgu otrreiz negribu piedzīvot.

Tagad ir tikai benzīns, benzīns-gāze. Dīzelis ir gargabalnieks un smaga darba veicējs, nav man tāda vajadzība.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

alusbundza
Pirms 4 minūtēm , aoma teica:

Dīzelis ir gargabalnieks un smaga darba veicējs,

tieši tā, un tāpēc braucu tikai ar dīzeļiem

Link to comment
Share on other sites

Vēl ar dīzeļiem brauc fūristi, karjeros strādājošie un sabiedriskā transporta vadītāji. Nekā personīga :)

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...