Jump to content

Auto gāzes iekārtas


Lvryder
 Share

Recommended Posts

Pirms 9 minūtēm , aoma teica:

dīzeļiem brauc fūristi

Te var strīdēties līdz bezgalībai. Mūsdienu auto ir labi gan ar benzīnu gan dīzeli darbināmie, atšķirība tikai izmaksās. Mazs nobraukums, pilsēta - izdevīgāks benzīns. Gari gabali, šoseja - izdevīgāks dīzelis.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Just now, ivo teica:

Te var strīdēties līdz bezgalībai

Piedod, Tu nesaprati, augšminēto profesiju pārstāvji joprojām māk noliet, neskatoties uz videokamerām, odometriem, gps un visu pārējo figņu. :)

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Tā kā man ir uz darbu jābrauc 65 km uz priekšu, tik pat atpakaļ, tad protams ar gāzi braukt ir izdevīgāk kā ar dīzeli. Vispār apbrīnoju cilvēkus, kas izvēlas dīzeli. Lieks čakars un dārgi. 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 40 minūtēm , Maris77 teica:

Vispār apbrīnoju cilvēkus, kas izvēlas dīzeli. Lieks čakars un dārgi. 

Katram dzinējam ir savi plusi un mīnusi. Starp benzīnu/dīzeli izmaksas agri vai vēlu nostājas +/- vienādās proporcijās.

Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, Maris77 teica:

Lieks čakars un dārgi. 

Ja no ''0'', tad nezinu kur čakars. Ja 200t+ , nu , jā, ka vieni kreņki.Skaidrs, ka pilsētas braucējam nu galīgi neder ar mazajiem gabaliem un korķiem.

  Tomēr rij degvielu mazāk/degviela lētāka. Manējam 150Z , ja paskatās degvielas vidējo patēriņu kopš ''dzimšanas'', 4,5l/uz simta. Jau nobraukti 67t-kaut kāda reāla statistika ar visu iesildīšanu utt. ,nevis uz ražotāja papīra . Pēc ražotāja 3,8l dīzelim un 5,2 benzīnniekam. Nu 3,8  pāris reizes ir sanācis garākā gabalā, kad brauc kolonā aiz smagajiem ar faktisko ātrumu tuvu 90, nevis tuvu 100, ka pie mums brauc visi.  Es nemaz nerunāju par lauciniekiem, kam daļa ''lauksaimnieku'' degviela par zemo cenu.

 Vienīgais , kas nograuž ekonomiju, ka dīzeļi dārgāki. 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 45 minūtēm , oxygen teica:

Ja no ''0'', tad nezinu kur čakars.

Vienam ģimenes dīzelim (škoda) no "0" ir jau >385k. Motors vēl nav labots, ja neskaita starteri, ģeņģeri un sajūgu. Bet šie mezgli pēc 300k var palidot arī benzīniekam. Vēl nekas nedūmo. Tiesa, vismaz puse no šīs kilometrāžas ar 5 robu. 

 

p.s. vidējais patēriņš pēc kompja šobrīd - 4,5l/100lm

Labots - ggg97
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Un atkal aiziet vecā dziesma - benzīns pret dīzeli.

IMHO katrs izvēlas to, kas viņam der/patīk vislabāk. Es braucu ar 1.6 benzīns gribu būt motors un uz priekšu var tikt, pilsētā dinamika pietiek, vienmēr var iemest zemākā pārnesumā un iemīt grīdā. Pa šoseju, neprovocē taisīt bīstamas apdzīšanas, 1,5t piekabi arī varu pavilkt, tipiski vazāju moču piekabi. Pa bāni arī 150km/h varu pabraukt ar tīri cilvēcīgu patēriņu. Nobraucu 15k vidēji gadā (šogad gan būs krietni mazāk dēļ mājsēdes). Degvielu diži neuzskaitu, bortinieks rādā kko ap 8L/100km pa pēdējo gadu, bet dzīvesbiedrei smaga kāja un nemāk vēl īsti ar motoru efektīvi pa pilsētu bremzēt. Viņa arī galvenais braucējs, es pārsvarā ar velo un moci, ar auto tik kad viss vajadzīgais nesatilpst mugursomā vai laiks drausmīgs ārā. Kad šai nebija tiesības, bija kkas ap 7L/100km.

Motoram darījis esmu tik cik apkopes, - siksnas un svečvadi pie pirkšanas, un ik pa 10k eļļa un visi filtri, pa 30k sveces. Vēl nedaudz kaut kur piesūc gaisu reizēm, kad uzsilst. Jāpameklē, bet tas pilnīgi neatkarīgi no degvielas veida, tāpat kā standarta apkopes.

Gan jau ja katru dienu brauktu 100km uz darbu, pirktu dīzeli vai sagāzētu benzīnu, bet tā kā lielākoties tas auto ganās pa pilsētu/piepilsētu, un neredzu jēgu iespringt uz imagināru ietaupījumu degvielā, kuru pēc tam iegrūzt dārgā remontā, par cik jaunu dīzeli pašlaik atļauties negribu.

Link to comment
Share on other sites

Iespējams ka arī 300t nav problēmas, ja nelej dīzeli, kas ''pa lēto vārtrūmē'' un regulāri veic apkopes. Ja vāģim DSG un pa lielam ''pukškina'' ar motora apgriezieniem 1200-1300, tad nemokās. Pirms tam bija benzīnnieks arī ar 150Z direkect iešprici ( tā ka būtu jābūt ekonomiskam ) , bet uz tiem pašiem maršrutiem kopā (ziema/vasara)  kaut kā bez 8 litriem nesanāca. Tiesa, tai bija parastais automāts, kas padara mašīnu rijīgāku.

 Tas ka jaudīgs motors nav tik ekstra, ir fakts, kad nākas fiksi paātrināties kādā kritiskā situācijā vai, kaut vai izlīst uz galvenā ceļa netraucējot plūsmai. Nu dīzelim arī labāks griezes moments.

Labots - oxygen
Link to comment
Share on other sites

pirms 2 stundām , Stasss teica:

Katram dzinējam ir savi plusi un mīnusi. Starp benzīnu/dīzeli izmaksas agri vai vēlu nostājas +/- vienādās proporcijās.

tik diizelim veel bonusaa nevajadziigs troksnis, smirdonja un veel piedevaam naiit

 

Pirms 13 minūtēm , Kazarms teica:

IMHO katrs izvēlas to, kas viņam der/patīk vislabāk.

a man nepatiik, briizhos kad esmu kaajnieks uz Chaka vai Laachpleesha,

gada ekspluataacijas nodoklis buutu jaareekjina peec melnajiem duumiem nevis CO2

vairaakaas Eiropas valstiis diizeljdegvielas cena ir augstaaka par benziinu,

bet pie mums turpina atbalstiit smirdeetaajus

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 1 minūtes , MartiniB teica:

gada ekspluataacijas nodoklis buutu jaareekjina peec melnajiem duumiem nevis CO2

Par šo piekrītu. Tīri objektīvi dīzelim CO2 ir zemāks, jo sadedzina mazāk degvielu, bet kopējā buķete pa izpūtēju nāk labu labā. Mans Iž ar 2t motoru, ja brauc ar normālas kvalitātes mūsdienu eļļu, nervozi stūrītī pīpē, brīdī, kad kāds kvēpu filtra izgriezējs blakus iemin grīdā.

  • Patīk 1
  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

Jā, tie kvēpu filtru izgriezēji būtu jādrāž pēc pilnas programmas. Nu tie arī sačakarē priekšstatu par dīzeļiem. Bet, pa lielam nav tas dīzelis domāts pilsētas braukšanai. Ja jāstrādā pilsētā un dzīvo blakus pilsētai , tad nu vai benzīnnieks vai gāze.

  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

Vai tad kvēpu filtra izgriezēji pie vainas? Tagad pat skatē pirms manis dīzeli pārbaudīja , kā uzdeva gāzi - melni dūmi. Tā tam jābūt? Un tas ir ekoloģiski? Kā tādi var iziet skati? Man te pie gāzes piesējās pāgājušo gad, vispār dūmus redzēt nevarēja. 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Nē, melniem dūmiem noteikti nebija jābūt, ja normāli brauc, ne tikai sēņo pa pilsētu. Par ekoloģiju nezinu, bet apkārtējiem cilvēkiem noteikti kaitē, kad tāds kvēpojošs iemin grīdā.

Kvēpu filtru izgriezēji (gan tie kas griež, gan kas pasūta griešanu) ļoti sačakarē priekštatu par dīzeļiem, kā @oxygenjau teica un arī panāk to, ka vairāk čakarēs pārējos, kam visi filtri vietā un tiešam ar to dīzeli vīlē pa šoseju lielākoties. Līdzīgi kā ar motocikliem. Pateicoties 1% indivīdu ar skaļajiem izpūtējiem, uzlocītajiem numuriem un kāpu vagotājiem, čakarē visus kas brauc pa legāli atļautiem meža ceļiem un ar stock motocikliem.

 

Link to comment
Share on other sites

Pieturieties pie tēmas! Šeit runa tikai par ar gāzi aprīkotiem auto!

Link to comment
Share on other sites

alusbundza
pirms 3 stundām , Maris77 teica:

kā uzdeva gāzi - melni dūmi.

es nezinu, kas tie pa dīzeļiem, kam melni dūmi nāk, man nevienam auto NEKAD nav nākuši melni dūmi, izņemot ''belarusam'', kad slodzē aru mālainu augsni ....

Link to comment
Share on other sites

Ar nesaprotu no kurienes tie melnie dūmi? Laikam brauc ar pilnīgi izjātiem braucamajiem, tapēc arī gan dūmi, gan jāremontē visulaiku un lielas izmaksas. Braucu 5 gadus un pilnīgi nekas nav bijis jāmaina vai būtu čakarējies.

Braukāju pa pilsētu ar mazu dīzeni un ne kas smird ne ko. Pirku tapēc ka tad bij aktuāli lielāki gabali, tagad ne pārāk. Kad pirkšu nākamo, tad visdrīzāk ne-dīzeli, bet tu kas to lai zin kad tas laiks vēl pienāks.

 

Link to comment
Share on other sites

alusbundza
Pirms 15 minūtēm , AndrisBB teica:

Ar nesaprotu no kurienes tie melnie dūmi?

melni dūmi rodas no nepareizi saregulēta, vai izdiluša augstspiediena sūkņa, kad motorā par daudz iesmidzina degvielu, un to nespēj pilnībā sadedzināt, tāpēc rodas melni dūmi, ja speciāli atregulē augstspiediena sūkni ar palielinātu degvielas padevi, tad jauda palielinās, un dūmi ir neizbēgami , nepareizi čipotiem dīzeļiem tas ir neizbēgami, bet, daudziem tas ir pofig, ka tik asfaltu ap riepām tiņ

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Man savā laikā, ap 95-to, kad vēl bija sava firma, sanāca nopirkt mazlietotu buldozeru uz DT-75 bāzes. Varēja likt kādā slodzē grib, melni dūmi nenāca vispār, tikai turbinā svilpiens skaļāks. Speciāli aizvedu sūkni stendā pārbaudīt, jo viena sprausla bij mainīta - džeks teica, ka tur nevajag tur neko regulēt, plunžeri strādā ideāli. Loģiski, ka varēja "izspiest" vairāk, bet ja jaudas pietiek, tad naf.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Lai nebūtu jāsāk jauna tēma,jautāšu tepat. Kas tā ir par eļļu,kas domāta vārstu eļļošanai, motoriem ar gāzes iekārtām?

Ko tā dod motoram,kā tas darbojas,to vajag visām mašīnām aprīkotām ar gāzes iekārtām. Nejauši sludinājumu portālā izlasīju,ka 1 litrs tādas eļļas maksā ap 16 eur. Bet vajadzīga ir arī kaut kāda papildus iekārta tam visam .Diezgan dārga.

Kas tas viss ir? Kāds var kaut ko izskaidrot?

Link to comment
Share on other sites

ja es kautko nejaucu, tas nav vajadzīgs visiem autiņiem. Kad manam vecajam autiņam lika gāzi, meistars kautkur paskatījās un teica ka šim te motoram nav vajadzīga papildus vārstu eļļošana.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 16 minūtēm , ziedlapa teica:

Lai nebūtu jāsāk jauna tēma,jautāšu tepat. Kas tā ir par eļļu,kas domāta vārstu eļļošanai, motoriem ar gāzes iekārtām?

Ko tā dod motoram,kā tas darbojas,to vajag visām mašīnām aprīkotām ar gāzes iekārtām. Nejauši sludinājumu portālā izlasīju,ka 1 litrs tādas eļļas maksā ap 16 eur. Bet vajadzīga ir arī kaut kāda papildus iekārta tam visam .Diezgan dārga.

Kas tas viss ir? Kāds var kaut ko izskaidrot?

Benzīns motorā vārstam kalpo arī kā dzesēšanas šķidrums (benzīna pilieni novada siltumu) un reizē arī lubrikants. Gāze nav slapja un attiecīgi to nedara tāpēc vārsts uzkarst un dilst vairāk. Lai tas nenotiktu gāzei papildus pievieno mazliet eļļas lai mazāk diltu vārstu sēžas.

Tā ir speciāla eļļa ( piem. FlashLube ) un atrodas viņa atsevišķā eļļas tankā (attēlā pa labi).  Tur apmēram 3 pilieni minūtē iztek un viena pudele man iet vairākus mēnešus.  Ne visiem auto un iekārtām to vajag. Man ir konkrēti šitāds.

Flashlube - The largest lpg part shop

Link to comment
Share on other sites

Benzīns, kurš smuki izgaro jau istabas temperatūrā, motorā slapjš? Ko pīpējam?

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Vispār jau vārstu vadīklas eļļojas ar motoreļu, kas jau IR motorā, tāpat arī cilindru sieniņas.

Tā "papildus eļļa gāzei" tīrs mārketinga izdomājums.

Bet nu ticēt jau var, ja grib, tāpat kā magnētiskajiem benzina uzlabotājiem uz degvielas vada, kas molekulas sakārto magnētiskajā laukā, magnetizē un sazin ko tur vēl darīja.

Nemagnētisko degvielu sakārto magnetiskajā laukā .. aha... sekas fizikas nemācīšanai skolās :)

  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

Cik ir bijusi saskarsme, tad papildus eļļošanu esmu redzējis tikai "šķībacaino" transportlīdzekļiem, piemēram, Mazda, Toyota, Subaru, u.t.t. Pašam ir bijuši divi SAAB ar gāzi un gāzes uzstādīšanas kantoris ne reizi par tādu opciju nebija ieminējies.

Ja atmiņa neviļ, tad man Mazdai ar litru eļļas uz +/- 10k km pietika.

Link to comment
Share on other sites

Saab 9-5 ar, kopējais nobraukums 250K, no tiem ar gāzes plīti nu jau nobraucis kādus 150K, papildus eļļošana nav. Dzinējam viss kārtībā. 

Link to comment
Share on other sites

Paldies par skaidrojumu,no pieredzes. Jautāju tāpēc,ka ir doma uzlikt gāzi uz Opel Astra H 1,6. Tad jautājums vēl,vai ar gāzi var braukt ilgstoši un ātri.Te es domāju pa Eiropas bāņiem. Bija reiz man gāze uz Golf-1. Vārsti izdega . Tagad laikam gāzes iekārtas labākas.

Link to comment
Share on other sites

Nezinu – pa Eiropas bāņiem vēl jāatrod kur uzpildīties un kur pareizo “”uzgali” dabūt. 
Nezinu, tas ka izdeg vārsti – atkarīgs no iekārtas regulējuma un tāda  ir gāzes “specifika”. 
Katrā ziņā degvielas auto salīdzinoši retāk ir ar izdegušiem vārstiem.
Tiem auto kuriem nav vārstu hidrokompensatori – vārstu regulēšana jāveic biežāk nekā uz benzīnu braucot – apm. 30kkm – tā rekomendē. (japāņiem bieži nav hidrokompensatori – cilvēks nepārbauda atstarpes – un pipec  vārstiem pienāk) Vēl dzirdēts, ka dažu marku auto tie vārsti ir “plānāki” līdz ar ko arī gāzes temp. Nemīl.
Sadegšanas cikls ir biku ilgāks – un līdz ar to “karstāks”/ + gāzi ēd  nedaudz vairāk par degvielu, jo tā ir satur  “mazāk” enerģijas ja tā var izteikties = ja salīdzina degviela vs gāze vienādā tilpumā.  
Nu bet kā teica cilvēks – 2K remontā pie šīm cenām 5 gados tāpat ir lētāk kā braukt uz degvielas.
 

Link to comment
Share on other sites

Brainless

Ar iepriekšējo auto nobraucu aptuveni 250k ar gāzi un nekādas eļļošanas nebija. Tas gan arī nebija japānis. Čomakam bija foris uz gāzi - nekādas eļļošanas un tas auto sarūsēja, bet motors gāja kā puķe.

Link to comment
Share on other sites

Gāzei ir augstāks oktānskaitlis (102-105), tāpēc aizdedzes moments ir atšķirīgāks, jo gāze lēnāk sadeg.

Tāpēc arī mēdz izdegt vārsti.

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

liess maisījums ir tas kas bendē nost vārstus un virzuļus. nav svarīgi- benzīns vai gāze...

  • Atbalstu 2
Link to comment
Share on other sites

Pirms 34 minūtēm , DeEK teica:

liess maisījums ir tas kas bendē nost vārstus

ja tiek kompensēts ar pareizu aizdedzes momentu tad nē! Tu domā tautas valodā "detonāciju"

 

Gāzei pret benzīnu ir jāmaina aizdedzes moments, ko reti kurš dara :biggrin:

TAgad jaunie jau automātā, bet vecās iekārtas jau hren

 

Link to comment
Share on other sites

@Knaabis, kāds sakars oktānskaitlim ar degmaisījuma degšanas ilgumu?

@jema, kā detonāciju ietekmē aizdedzes moments?

Link to comment
Share on other sites

Pirms 1 minūtes , Athlons teica:

kā detonāciju ietekmē aizdedzes moments?

Elementāri. Katram motoram tas ir individuāli, bet sasniedzot kaut kādu pāragras aizdedzes punktu, tas sāk detonēt, respektīvi, kāda no no degtelpas detaļām ir uzkarsusi tik ļoti, ka aizdedzina degmaisījumu, bez aizdedzes sistēmas.

Link to comment
Share on other sites

tas nav detonācijas apraksts...

Link to comment
Share on other sites

Neskaldīsim matus, pa lielam tā notiek. Piedod, skolā gāju pirms vairāk kā 30 gadiem :)

Link to comment
Share on other sites

Voyageris 3.8L ar gāzi tika nobraukts pāri pa 200k km, bez jebkādas vārstu eļļošanas un kopējais noskrējiens motoram bija pie 450k km bez lieliem remontiem. Būtu braucis vēl, bet nošķīlu. Es teiktu, ka tā vārstu eļļošana ir svarīga mazmotoriem.

Link to comment
Share on other sites

pirms 12 stundām , Athlons teica:

@Knaabis, kāds sakars oktānskaitlim ar degmaisījuma degšanas ilgumu?

@jema, kā detonāciju ietekmē aizdedzes moments?

Tu laikam nekad neesi redzējis kā izplūde kolektors ir sarkans no temperatūras? Grūti runāt ar dīvānu servisa mehāniķi :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

@constrig, ko raksturo oktānskaitlis?

Pirms 32 minūtēm , jema teica:

neesi redzējis kā izplūde kolektors ir sarkans no temperatūras

nē neesmu... taču atbildi uz tiem diviem jautājumiem arī neesmu saņēmis... :hi:

Link to comment
Share on other sites

Kāpēc tu iedomājies, kad kāds tev ir parādā atbildi?

 

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...