Jump to content

Ja pērk lietotu auto, kuriem no autoplačiem (nosaukums vai adrese) var uzticēties?


Recommended Posts

pirms 1 stundas , raivix95 teica:

autoDNA pakalpojumus ir izmantojis?

Esmu izmantojis. Nekādu vērtīgu info neieguvu - tikai auto tehniskos datus + vēl dažus sīkumus, Par nobraukuma vēsture nebija.

  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

Ronalds

@e = d nu veci! 
Tu smagi jauc lietas! Citāts no tava linka!

Basic Oxygen Steelmaking (BOS, BOP, BOF, and OSM), also known as Linz–Donawitz-steelmaking or the oxygen converter process[1] is a method of primary steelmaking in which carbon-rich molten pig iron is made into steel.

Šī ir tehnoloģija ar kuras palīdzību izdedzina oglekli no čuguna - dzelzs ar ļoti lielu oglekļa piemaisījumu un pārvērš viņu par tēraudu - dzelzs ar mazu oglekļa piemaisījumu. Viņa tiek lietota jau pāris simtus gadu vismaz! 
Bet sākumā ir čuguns jāiegūst no dzelzs rūdas!!!!

 

Tā izskatās ka daudzi uzskata ka elektrība rodas rozetē vai piens ledusskapī! 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 1 minūtes , Ronalds teica:

Viņa tiek lietota jau pāris simtus gadu vismaz! 

Tad tev vajag iesūtīt wikipedijai ziņojumu, ka šie maldina tautu.

"The process was developed in 1948 by Swiss engineer Robert Durrer and commercialized in 1952–1953 "

Link to comment
Share on other sites

Ronalds
Pirms 1 minūtes , e = d teica:

"The process was developed in 1948 by Swiss engineer Robert Durrer and commercialized in 1952–1953 "

Labi, tu par konkrēto tehnoloģiju, es par oglekļa izdedzināšanas principu vispārīgi!

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Open_hearth_furnace

Sir Carl Wilhelm Siemens developed the Siemens regenerative furnace in the 1850s,   


Un ar šo procesu neiegūst dzelzi, bet samazina oglekļa saturu jau iegūtajā dzelzs/ogekļa maisījumā, jeb čugunā, lai iegūtu tēraudu - dzelzs/oglekļa maisījumu ar mazāku ogekļa saturu.

Link to comment
Share on other sites

Parodoks ir tas, ka autiņu mūsdienās tiešām lētāk izgatavot, jo mazāk roku darba, bet autiņi lētāki nepaliek. Tas vienkārši ir bizness. Ar ekoloģiju darba izmaksām nav nekāda sakara. Ekoloģija ir atkarīga no degvielas patēriņa un energoresursu patēriņa to izgatavojot un utilizejot. Jo jaunāks autiņš, jo dārgāk to utilizēt. Zirga rati un pirmie koka autiņi vienkārši sapuva un dzelžus rūsa saēda. Tagad modernās plastmasas nesapūs nekad, tātad jātērē enerģi pārstrādē. Ar to remontu viss parezi, jaunu autiņu remontēt neatmaksājas, bet te jau simtsriz pieminētais ''Audi ar gāzi'' brauca gadiem un vēl tagad nenobraucams. Reizi gadā paremontē, pirms tehniskās apskates, un mauc atkal gadu. Tā kā nevajag te stāstīt, ka remontā jātērē daudz laika un naudas.  Kurš tad ir ekoloģiskāks? Lielajam biznesam tāds Audi nav vajadzīgs, tāpat kā apģērbu ražotājiem neplīstošas bikses, vai elektronikas ražotājam televizors, kurš kalpo divdesmit gadus. Poh** viņiem par ekoloģiju.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 45 minūtēm , Ronalds teica:

Nē, vecim viss laiks ir jāpavada darbā lai varētu kredītus samaksāt!

Bet tādēļ jau pelnot mininalku uzreiz nav jaatvezejas un jāņem kkas lielāks par to pašu Golfu kredītā, R-Eiropa šī slimība ir izslimota...

 

Tajā pašā UK mazs auto kredīta mēnesi prasīs kkur ap 200£-250£. Bet pa lielam tas būs arī vienīgais maksājums praktiski mēnesī.

 

Īsti loģiski nav tādēļ paņemt kkadu 5. Golfu pa 800£ un tad gaidīt vai šomēnes būs tie paši 200£ jāatstāj servisa vai nē... Protams var savu auto labot pats, bet ja tev pieder garāža, tad 95% varbūtība, ka tu pelni stipri virs minimālās un tātad tev galīgi nesagādā problēmas tos 200+ atlikt kredītam :)

 

Vienmēr ir izņēmumi, bet vidējais brits labāk ņems kredītu, jo laiks viņam būs dārgāks par loteriju ar beigtu auto un remontiem. Nerunajot par to, ka liela daļa tomēr ar to auto brauc nevāju gabalu uz darbu. Beigts auto - meklējam taksi un maksājām šim. Jaunā auto gadījumā tev uz servisa laiku vnk izsniegs citu mašīnu.

 

 

Pirms 4 minūtēm , Didzis teica:

Parodoks ir tas, ka autiņu mūsdienās tiešām lētāk izgatavot, jo mazāk roku darba, bet autiņi lētāki nepaliek.

Parēķini pret inflāciju, sapratīsi , ka tomēr paliek :)

 

Tas pats slavenais Boot cigars pēc mūsdienu inflācijas maksā 60k€ mūsdienu EUR. To mēs tā kā aizmirstam vienmēr parēķini, ka cilvēks saņem n% vairāk salīdzinot ar n gadiem atpakaļ.

 

Tādēļ , neskaitot dažus izpatņus, tu par 60k pirktu jaunu cigāru ar tikpat vienkāršiem  mezgliem, toties biezu metālu vai tomēr analogu mūsdienu mašīnu, kam planaki metāli, bet vismaz ir stūres pastiprinātājs?

Labots - Zin...
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Smuka tabulina, kas parada algas kāpumu pret mašīnas nopirkšanas izmaksām pret uzturēšanas izmaksām

Screenshot_20180326-124520~2.png

 

Link to comment
Share on other sites

Jums tiešām tie autiņi tik bieži jādzen uz servisu? Es braucu ar vecu lūzni, kuru  vienu dienu gadā uz tehnisko remontēju un viss. Tak viņam nekas nelūst. Jā, daru visu pats, rokas aug no īstās vietas,  ir silta garāža un visi darbarīki, bet man sarežģītāk būtu sarunāt meistaru, gaidīt rindu, tad aizdzīt autiņu, štukot kā tikt mājā, kā atkal tik pēc autiņa. Kautkā nejūtu, ka šausmīgi daudz brīvā laika tērētu uz autiņa remontu. 

Link to comment
Share on other sites

versatile

Precīzi. Auto nolietojums daudz skarbāk jūtams, kad dienā brauc ne 10-20km, bet 160-200 - bija man viens tāds periods, vecais auto sajūsmā nebija.

Link to comment
Share on other sites

Ja dienā jānobrauc 160-200km, tad jāmaina darbs vai dzīvesvieta, jo nav nopietni tādu gabalu katru dienu dzenāties. Ceļā tiek bezjēgā patērēts te jau pieminētais brīvais laiks, kurš tiek atrauts no ģimenes vai hobijiem.

Pirms 12 minūtēm , Mezavecis teica:

Ja autiņu lieto, tad viņš plīst

Nezinu, kas tur plīst. Jā, bremžu kluči nodilts, bet cik tur darba nomainīt. Maksimums motors nojūk, kādas problēmas pa dienu ielikt citu motoru.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 18 minūtēm , Didzis teica:

Jā, daru visu pats, rokas aug no īstās vietas,  ir silta garāža un visi darbarīki, bet man sarežģītāk būtu sarunāt meistaru, gaidīt rindu, tad aizdzīt autiņu, štukot kā tikt mājā, kā atkal tik pēc autiņa

Nevajag domāt, ka visa pasaule ir tava sēta. Jā, Latvijā pagaidām servisa izmaksas ir kapeikas un ar garazam mums arī īsti nav problēmas. R-Eiropa situācija ir diametrāli pretēja. Tādēļ arī ir savādāka attieksme pret šo visu.


Just now, Didzis teica:

Ja dienā jānobrauc 160-200km, tad jāmaina darbs vai dzīvesvieta, jo nav nopietni tādu gabalu katru dienu dzenāties

Un atkal, valstīs ar autobāņiem tie 160-200km ļoti lielai daļai ir ikdiena un ātri veicams attālums.

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis
Pirms 1 minūtes , Didzis teica:

Nezinu, kas tur plīst. Jā, bremžu kluči nodilts, bet cik tur darba nomainīt.

Un bremžu diski nedilst? Tev viņi ir no dimanta? Amortizatori un atsperes ir mūžīgas? Visi gumijas šarnīri arī kalpo bezgalīgi? To sarakstu, kas nolietojas var turpināt, tāpat kā naudu un laiku, cik jāpatērē, lai visu to atjaunotu.

 

Pēc taviem izteikumiem var spriest, ka tev stāv rezervē vairāki motori, kurus maini ne ilgāk pa dažām stundām, jo:

 

Pirms 4 minūtēm , Didzis teica:

bezjēgā patērēts te jau pieminētais brīvais laiks, kurš tiek atrauts no ģimenes vai hobijiem.

 

Link to comment
Share on other sites

Ronalds

200km ir ātri veicams attālums????

Pat pa Vācijas bāni nebūs mazāk kā 1.5h! Citur (uk piemēram) ne mazāk kā 2h. 

4h dienā patērēt ceļā uz darbu..... njā.... Tiešām tas nav bezjēdzīgs laika patēriņš?????

 

Strādājam lai var auto līzingu samaksāt par auto, ar kuru 4h dienā tērēt lai nokļūtu darbā...... Kaut kāds absurds pa manam! Dzīvojam lai strādātu!

Link to comment
Share on other sites

Pirms 4 minūtēm , Didzis teica:

Maksimums motors nojūk, kādas problēmas pa dienu ielikt citu motoru.

 

Forši, ka ir pieejama šāda diena, lai ņemtos ar motora maiņu - es darba dienās esmu darbā, pa nogalēm tomēr labāk pavadu laiku ar ģimeni, nevis, krāmējos ar mašīnu jo tāpat par to sajēgas nav, tad labāk es rīkojos pēc principa: "Es daru to kas man padodas un manas problēmas risina cilvēki, kam tas padodas".

Braukāju ar Škoda Octavia darba vajadzībām, nobraucu daudz un dikti, rezumē, nekad vairs neizmantošu privāto auto darba vajadzībām ja būs jābraukā pa LV perifēriju, jo remonta izmaksas pret nobraukto daudzumu auga neproporcionāli. Un mašīna nebija dzīta, ka  varētu teikt, ka braukātu ar lūzni. 

Link to comment
Share on other sites

Nu citi tērē 2h braucot cauri Rīgai uz darbu, jeb 1h uz katru pusi... Kur šeit ir atšķirība?

No tas pašas Jelgava uz Rīgu nesanāk pusotra stunda prom atpakaļ?

 


Pirms 4 minūtēm , Ronalds teica:

4h dienā patērēt ceļā uz darbu..

Pieļauju, ka 200 km ir domāts kopējais ne uz vienu galu

Link to comment
Share on other sites

versatile
Pirms 14 minūtēm , Didzis teica:

Ja dienā jānobrauc 160-200km, tad jāmaina darbs vai dzīvesvieta

Mans radinieks katru dienu brauc tos 150-160km uz darbu. Rīgas alga, lauku dzīvesveids, nosacīti protams, bet fakts - māja darba tuvumā viņam diez vai ir paceļama un pat ja būtu - kāpēc, ja māja jau ir? Šaubos, vai dzīvojot sērkociņkastē tuvāk darbam, viņa dzīves kvalitāte būtu labāka. Plus, Rīgā iekšā nav jābrauc, tā ceļā ir apmēram stunda vienā virzienā.

Tāpat arī ja esi, teiksim, pašnodarbinātais un pie klientiem braukā ar auto, tie 160-200 km dienā nekas tāds nav. Man nav darba auto, bet tāpat, teiksim, piektdien - Mājas-darbs-tikšanās-darbs-aizvest kolēģi-aizbraukt pakaļ vienam štruntam-aizbraukt mājās nostājās pie 50km. Būtu pāri 60, bet vakarā aizgāju kājām un pēc tam paņēmu taksi. Nav nekas neparasts nobraukt arī pāri 100km dienā pa Rīgu, teiksim, ja vēl vakarā vajag aizbraukt uz kādu Depo vai kāds uz/no Lidostas jāved.

 

Labots - versatile
Link to comment
Share on other sites

jelgava-rīga.. uz vienu pusi ~50min ar sab trans... ja no jelgavas uz rīgas šo galu vajag, tad līdz ulmaņa gatvei ap 30min... ja caur/uz centru, tad attiecīgi vairāk.. man, piem., no dzīvesvietas Jelgavā līdz senčiem Sarkandaugavā apmēram sanāk 1h10min +/-...

 

agrāk, kad jau dzīvoju Jelgavā, bet vēl strādāju Rīgā ceļā pa dienu sanāca pavadīt 2.5-3h... tas tiešām ar laiku izbesī.. a tagad kājām līdz mājām 10min :D

Link to comment
Share on other sites

Ronalds
Pirms 4 minūtēm , versatile teica:

Tāpat arī ja esi, teiksim, pašnodarbinātais un pie klientiem braukā ar auto, tie 160-200 km dienā nekas tāds nav.

Protams! Man ir tādas dienas! Bet te es laiku laiku ceļā ieskaitu darba laikā un par to piestādu klientam rēķinu!

Pirms 6 minūtēm , versatile teica:

tā ceļā ir apmēram stunda vienā virzienā.

Apmēram 1h vienā virzienā ir +/- max pieņemamais laiks. Tā vismaz raksta. Ja vairāk, tad jāsāk domāt.

Link to comment
Share on other sites

versatile

Roni, zb mani citēt. Katreiz jāspiež "show this content".

Protams, ka klietnam piestādi rēķinu, bet es vairāk par to, ka tāds nobraukums nav nekas ārkārtējs. Plus, ja esi pašnodarbinātais un tā braukā, tad īsti nav variants baigi bieži kaut vai pašam kaut ko darīties. Vajag lai auto strādā un tad, kad vajag - bet donwtime ir laicīgi jāplāno.

Labots - versatile
Link to comment
Share on other sites

pirms 2 stundām , Arnis2002 teica:

un kā visi volvo, scania, mrsedesi, dafi krievijā strādā?

turklāt euro 6 euro 7 jaunās klases dzinēji?

Kādi vēl euro 7??? 

Link to comment
Share on other sites

Ronalds

@versatile no telefona lasi? Ja no taptalka, takš izslēdz notifikācijas, ka tevi kāds citēja!

Link to comment
Share on other sites

versatile
Just now, Ronalds teica:

@versatile no telefona lasi? 

Nē, no datora. Izmantoju vienu no labākajām aipībī fīčām :)

Link to comment
Share on other sites

Ronalds

Arī uz pc var notifikācijas atslēgt ja traucē!

Link to comment
Share on other sites

versatile

Jā, nu mani pārsteidz, ka nāk notifikācijas arī par tiem jūzeriem, kam uzlikts ignore content.

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
Pirms 29 minūtēm , Didzis teica:

Nezinu, kas tur plīst. Jā, bremžu kluči nodilts, bet cik tur darba nomainīt. Maksimums motors nojūk, kādas problēmas pa dienu ielikt citu motoru.

Skaidrs, kad nav ko darīt tad var lēnā garā motoru nomainīt, krāsni izkurināt un pus dzīvi apdomāt. Bet ko darīt ja kā jau lielākajai daļai cilvēku garāžas nav, vakarā ap 19 tik tiec mājās, ja auto kāda problēma tad uz darbu citu variantu kā tikt nav.

Ja godīgi tad es pat riepas pats nebraucu manīt. Inrernetā pasūti servisu kas atbrauc uz darbavietu un turpat stāvlaikumā nomaina kamēr strādāju.  

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

versatile
Pirms 4 minūtēm , AndrisBB teica:

Ja godīgi tad es pat riepas pats nebraucu manīt. Inrernetā pasūti servisu kas atbrauc uz darbavietu un turpat stāvlaikumā nomaina kamēr strādāju.  

Pakalpojuma sniedzēju studijā, lūdzu. protams, ja tas LV notiek.

 

Labots - versatile
Link to comment
Share on other sites

AndrisBB

Nezinu par LV, UK es parasti izmantoju KwikFit vai kam lētāk uz to brīdi.

Tas pats arī attiecas uz stikliem vai vienkārši kautko saremontēt. Ja nekas liels nav jāremontē, tad AA atbrauc un visu izdara.

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

Ronalds
Just now, versatile teica:

Pakalpojuma sniedzēju studijā, lūdzu. protams, ja tas LV notiek.

 

@AndrisBB dzīvo uk! 

Bet esmu dzirdējis ka līdzīgs serviss ir arī lv.

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis
Pirms 37 minūtēm , Didzis teica:

Ja dienā jānobrauc 160-200km, tad jāmaina darbs vai dzīvesvieta

Tu pamēģini iztēloties, ka tagad savu māju nomainītu uz citu māju, piemēram, Rēzeknē vai Liepājā, jo tur uzradies darbs, kas tuvāk. Es domāju, ka 95% māju īpašnieki pateiks, ka šāda iespēja ir pilnīgi izslēgta ņemot vērā, cik daudz mājā enerģijas ir ieguldīts un cik daudz naudas vajag "jaunai" būdai nemaz neņemot vērā psiholoģisko faktoru. Reāli kur likties tiem, kam nepaveicās un ciems izmira ar visām darba iespējām un māja palika? Sapūt ar bezdarbnieka pabalstu? Lētāk noteikti ir braukāt, nekā pirkt citu māju tuvāk urbanizētai vietai, kas paralēli nozīmē dārdzību. Daudzās profesijās darbs ir tikai Rīgas apkārtnē. Reāli zinu kadrus, ka katru dienu no Aizkraukles vai Talsiem brauc uz Rīgu un nepukst.

Link to comment
Share on other sites

Ronalds

@Mezavecis, ta moš ir lētāk istabu 10min attālumā no darba noīrēt un uz māju braukt tik pa weekendiem.

Jo darbs+ laiks ceļā - tāpat aizbraucam uz māju tikai pagulēt.....  Ja vakaros nav ko darīt- kādu haltūru paķeram. Jebkurā gadījumā būs lietderīgāk kā 3h pie auto stūres katru dienu sēdēt! 

Link to comment
Share on other sites

Ronalds
Pirms 1 minūtes , Mezavecis teica:

Katrā gadījumā ilgtermiņā šāds plāns neko labu nesola.

Piekrītu- te ir jādomā par darbu tuvāk mājām, kā variants darbs no mājām. Vai arī par māju tuvāk darbam, kā Didzis teica!

Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

@Ronalds Nomainīt mitekli, kuru tu esi cēlis vai dzīvojis tajā 20+ gadus, ir praktiski nereāli. Pie šī paša principa pieturas vecajā Eiropā, kur dzīvo vienā pilsētā, strādā citā.  Ir daudzi darbi, ko nevar uz mājām paņemt.

 

Jopcik, dzīve ir sarežģīta un ne visiem der audi ar gāzi, kuru var šad tad pieremontēt nomainot motoru pa pāris stundām. Un pie reizes zobus salabot turpat garāžā. 

 

 

  • Patīk 1
  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

androidz
pirms 1 stundas , Didzis teica:

Parodoks ir tas, ka autiņu mūsdienās tiešām lētāk izgatavot, jo mazāk roku darba, bet autiņi lētāki nepaliek.

pirms 1 stundas , Zin... teica:

Parēķini pret inflāciju, sapratīsi , ka tomēr paliek :)

Kāda inflācija, tā ir židamasonu un reptiloīdu sazvērestība.

Labots - androidz
Link to comment
Share on other sites

Ronalds
Pirms 1 minūtes , Mezavecis teica:

Nomainīt mitekli, kuru tu esi cēlis vai dzīvojis tajā 20+ gadus, ir praktiski nereāli.

Nevajag iesīkstēt! Vajag parēķināt cik daudz no savas dzīves tiek izšķiests sēžot pie stūres un mīcoties pa korķiem. Un cik daudz naudas tiek iztērēts lai vizinātos uz darbu!

Alga mīnus ceļa izdevumi dalīts ar stundām darbā (rēķinām no momenta kad izejam no mājas līdz momentam kad esam atpakaļ) - bieži sanāk ka par kapeikām strādājam..... 

 

Pirms 7 minūtēm , Mezavecis teica:

Ir daudzi darbi, ko nevar uz mājām paņemt.

Bet ir daudzi ko var! 

Link to comment
Share on other sites

Tapēc jau jāsāk rēķināt līdzi. Vai ir vērts katru dienu nobraukt uz darbu un atpakaļ 150-200km. Laiks, degviela, autiņa remonts, nervi braucot pa slidenu ceļu, u.t.t. Man līdz Rīgai tikai 50km  un tad es uzskatu, ka man neatmaksājas pie kāda strādāt par algu un katru dienu braukt darbā. Beigās  sarēķinot visus izdevumus, peļņa nekāda. Tad labāk es strādāju kā brīvmakslinieks, toties, kaut mazāka nauda,  visa mana un nav autiņš un laiks jātērē. 

  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

Mezavecis
Pirms 9 minūtēm , Ronalds teica:

Nevajag iesīkstēt! Vajag parēķināt cik daudz no savas dzīves tiek izšķiests sēžot pie stūres un mīcoties pa korķiem. Un cik daudz naudas tiek iztērēts lai vizinātos uz darbu

Es saku, ka ir visādi apstākļi. Man nav māja, ko esmu mantojis laukos un tāpēc māju nācās pirkt un maksāt par to. Toties, ja tev ir māja laukos par kuru nav jāmaksā, tad ir izvēle - dzīvot tur un maksāt tikai par transportu vai dzīvot citur un maksāt par visu. Daudz kas nav tikai nav naudā izsakāms. 

 

Pirms 7 minūtēm , Didzis teica:

labāk es strādāju kā brīvmakslinieks

To tu pastāsti ķirurgam, kā šo principu pielietot dzīvē un pāriet uz brīvo režīmu :D Varbūt tev neatmaksājas braukāt, bet es mājās sēdēdams  nesakasītu tādu algu kā šobrīd, un 100% tas nebūs tas, ko man patīk darīt, jo aparātus attālināt vadīt nav iespējams. 

 

Link to comment
Share on other sites

Nopietnu vīru cīņas smilšukastē! Pašiem nav apnicis uzspiest savu dzīves veidu? Katrs pats zin kā ar savu dzīvi tikt galā! :biggrin:

  • Patīk 1
  • Atbalstu 3
Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...