Jump to content

Par bremzēšanu ziemā ...


Wheeler
 Share

Recommended Posts

  • Replies 97
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • marrtins

    7

  • e = d

    8

  • alusbundza

    7

  • Regisss

    5

 

 

Arī modernām mašīnām ABS pārstāj strādāt, kad auto ātrums nokrītas līdz ~10  km/h! Tāpēc ja bremze grīdā un nebūs sajūgs izspiests motors noslāps! Regisss - iekāp jebkurā auto un izmēģini, ja netici!  Motors noslāps = nebūs nekādas iespējas veikt kādu manevru, piemēram apbraukt šķērsli! 

 

Aizbraucam abi divi pie Vanka kunga parunāties... Un arī uzreiz pamēģināt dzīvē... OK? :)

Link to comment
Share on other sites

_dunduks_
Tāpēc ja bremze grīdā un nebūs sajūgs izspiests motors noslāps! Regisss - iekāp jebkurā auto un izmēģini, ja netici! Motors noslāps = nebūs nekādas iespējas veikt kādu manevru, piemēram apbraukt šķērsli!

Izslēdz braucošai mašīnai motoru (atstātu robā) un pats apskaties, kas un cik daudz tur (ne)saboķējas.

Labots - _dunduks_
Link to comment
Share on other sites

Varbūt viņš domā, ka pie noslāpuša motora vairs nav iespējams stūri pastūrēt bez stūres pastiprinātāja? :D

Link to comment
Share on other sites

Visicamāk, viņš domāja pazūd iespēja taisnot. Bet taisnot tāpat ir jāiemācās (liekot tiesības to māca tikai teorētiski). Viens, protams, ir poligons, tas pats DBS (esmu bijis), bet cits ir saorientēties neprognozētā situācijā.

Link to comment
Share on other sites

versatile

 

 

Varbūt viņš domā, ka pie noslāpuša motora vairs nav iespējams stūri pastūrēt bez stūres pastiprinātāja? :D

tā ir viena puse no problēmas. 

Otra puse - var iemest zemākā robā, ja laika paliek un atlaižot sajūgu, uzdot gāzi - priekšpiedziņai noder. Ja auto noslāpst, tādas opcijas vairs nav; vai arī ir jāspiež sajūgs, kas tad tiešām sanāk lieka pussekunde.

Ziemā normāli bremzēju ar sajūga izspiešanu, kad auto sāk vibrēt (vai pārmešanu zemākā robā), bet kritiskākās situācijās reflekss ir abi pedāļi vai bremze+sajūgs tādā secībā.

Link to comment
Share on other sites

Es pa slideno (Audi A6 ar īsto Quattro, nevis viskomuftas porno) braucu aptuveni tā.

Ja ir nedaudz jāpiebremzē - sajūgu neaiztieku, bremzēju ar dzinēju, ja nepietiek, tad piepalīdzu ar bremzēm.

Ja ir jāapstājas - bremzēju cik iespējams ar dzinēju nemainot robus, tālāk ar bremzēm. Ja nepieciešams, tad palīdzu ar bremzēm.

Ja jābremzē ekstrēmi - uz reiz max pa bremzēm + sajūgs.

Ja jāapbrauc šķērslis - sadzēšos cik varu, brīdī, kad sāku grozīt stūri, nedaudz bremzēju(lai priekšai labāka saķere), tālāk jau pēc vajadzības...

 

Nav vienīgais pareizais veids kā ar auto braukt, ir teorijas, tomēr praksē ir visādas nianses konkrētai piedziņai, auto, aprīkojumam, riepām + vēl kāda blīve starp beņķi un stūri...

Labots - rubb
  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

 

 

Priekšpiedziņu dikti uzmanīgi bremzēt ar motoru, var šmuce sanākt ...


Padsmit gadu laikā neesmu piedzīvojis nekādas problēmas šajā sakarā.


 

Ziemā jācenšas bremzēt mazāk kā vasarā. Jābrauc 2x uzmanīgāk, jāievēro lielāka distance, jāparedz iespējamie apdraudējumi, jābremzē ir savlaicīgi, jāizvērtē braukšanas ātrums.


Mazliet pārfrāzēsim…

Pēc Tevis teiktā sanāk, ka vasarā var braukt 2x neuzmanīgāk nekā ziemā, vasarā nav nepieciešams paredzēt iespējamos apdraudējumus, vasarā nav jābremzē laicīgi, vasarā nevajag izvērtēt braukšanas ātrumu. Dīvaini kaut kā…

 

Muļķības. Tāpēc jau tā ir ekstremāla bremzēšana - po par visu. Zaudēt vēl 0.5sec domājot/reaģējot par sajūgu? Lai arī cik refleksīvs nebūtu atsrādāts sajūga spiediens, tāpat tam ir nepieciešams laiks, bet tikmēr kādi 5m pakāsti (atkarībā no ātruma) [:sarkasms:]


Tā gluži nebūs ar tiem refleksiem. Man ilgu laiku bija reflekss uz bremzēm+sajūgu - nu nav tur neko ne jādomā, ne jāreaģē. Tieši otrādi - ja reiz reflekss jau ir, tad ir ļoti grūti nobremzēt bez vienlaicīgas sajūga izspiešanas. Tāpēc jau tas ir *reflekss*, tur nekāda domāšana netiek iesaistīta.

 

tas, ko mācīja, bija krietni pretējs - ekstremālā bremzēšanā uz ledus sajūgs un bremze iet kopā. Tad mašīna nenoslāpst un opcijas izvairīties no šķērsļa. Pārbaudījām praksē, strādā.


Mana prakse liecina, ka uz ledus (pat ne ledus, bet vienkārši slidīgas virsmas) ar izspiestu sajūgu izvairīšanās no šķēršļa ir visnotaļ apgrūtināta - auto, kuram rati brīvi griežas katrs pēc savas patikas, gluži vienkārši slīd taisni par spīti izgrieztiem ratiem. Protams, ja paspēj noraut kāju no tā sajūga pedāļa, tad vadāmība atjaunojas un var mēģināt paspēt no tā šķēršļa izvairīties.

 

man toreiz ne ABS, ne bremžu spaidīšana nepalīdzēja


Priekš kam spaidīt bremzi, ja reiz ir ABS?

 
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

Nav vienīgais pareizais veids kā ar auto braukt, ir teorijas, tomēr praksē ir visādas nianses konkrētai piedziņai, auto, aprīkojumam, riepām + vēl kāda blīve starp beņķi un stūri...
Visu apspriešanu ideāli noformulēja Rubb, zelta vārdi!
Link to comment
Share on other sites

 

 

Nē! Uz grantenes vai sniega ABS pagarina bremzēšanas ceļu, jo nobloķēts ritenis stumj pa priekšu valnīti, kas palielina pretestību!

Uz sniega šodien gandrīz kaklu aplauzu - valnītis, kuru uzstūma kurpju zole, it nemaz nepalīdzēja :D

Jā, ir apstākļi, kad ABS pagarina bremzēšanas ceļu, bet nu nezinu gan, vai grantenes un sniega gadījumā tas tā ir vienmēr. IMHO atkarīgs no pašas grantenes, no sniega, no tā, kas apakšā.

Bet jā, daudz kur raksta, ka ABS mērķis nebūt nav saīsināt bremzēšanas ceļu - ABS mērķis ir saglabāt vadāmību.

 

 

 

Ir jābrauc tā, lai nebūtu iemesla ekstremālai bremzēšanai.

Citiem vārdiem sakot - ir jābrauc ar muti, nevis ar auto. Grozies kā gribi, bet nu satiksmē ne viss ir atkarīgs no konkrēta purna pie stūres.

Link to comment
Share on other sites

nu braukšanā ar muti mums ar tevi te grūti sacensties, tas gan fakts.

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

alusbundza

 

 

Padsmit gadu laikā neesmu piedzīvojis nekādas problēmas šajā sakarā.
gribi pamēģināt?, braucot uz 90 ieslēdz 3 un atlaid gāzi, redzēsi, kas notiksies ...., bet vispirms pārliecinies, vai neviens nav tev tuvumā 
Link to comment
Share on other sites

LilKarums

 

 

Priekš kam spaidīt bremzi, ja reiz ir ABS?

ABS toreiz laikam negribeeja strādāt vai švaki, cik atceros man mācija ka bremze jāspaida tādā veidā radot ABS efektu, 

Link to comment
Share on other sites

gribi pamēģināt?, braucot uz 90 ieslēdz 3 un atlaid gāzi, redzēsi, kas notiksies ...., bet vispirms pārliecinies, vai neviens nav tev tuvumā

Ah, tur runa ir par intensīvāku bremzēšanu ar motoru, metot zemākos robos? Nu jā, to nepiekopju. Ja reiz kārba ir 5. robā, tad tai 5. arī atstāju.

 

ABS toreiz laikam negribeeja strādāt vai švaki,

Nu ja negribēja strādāt, tad tā arī vajadzēja rakstīt - nevis "ABS nepalīdzēja", bet "ABS nebija (nestrādāja)". Labots - binary
Link to comment
Share on other sites

Ņemt ārā no ātruma bez sajūga? Tagad man ir skaidrs, kā tiek nobeigtas manuālās kārbas... Un vēl te spožus tekstus par bremzēšanu izlasīju :D Un es katru gadu brīnos, kur uz ceļa tik daudz idiotu... Ekstrēmā bremzēšana ar neizspiestu sajūgu? Nu kas tas par murgu? Parādiet man DBS instruktoru, kas jums šitādas muļķības ir stāstījis!!! Vārdu un uzvārdu studijā, gribu zināt, kurš kolēģis tas bija...

Link to comment
Share on other sites

alusbundza

 

 

Ņemt ārā no ātruma bez sajūga?

var redzēt, ka iesācējs ...., jaunībā, kad braucu ar gaz - 53, biju satrenējies, ka sajūgu izmantoju tikai uzsākšanai ...., slēdzu ātrumos bez neviena krakšķa,  

 

jaunekli, vajag izprast ātrumkārbas darbību un motora apgriezienus, un to kopsakarības ......, bet indigo to nesaprast ....... 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

Tieši tā,arī tagad man nesagādā problēmas braukt vispār bez sajūga.

 

... un pēc tam nebrīnies, ka kārbai sinhronizatori ir beigti/pusbeigti :D 

Link to comment
Share on other sites

Tā ir, ja piešaujas sajust momentu, kad dzinēja apgriezieni ir pareizie, tad principā nekas slikts nenotiek. Slēgšanu ātrumos gan šādi nepiekopju, tomēr reizēm gadās, ka šādi izņemu no ātruma...

Link to comment
Share on other sites

 

 

Audi A6 ar īsto Quattro, nevis viskomuftas porno

 

Es atkal esmu par īsto Quattro ar bloķiem starpasniekā un aizmugures differī, nevis A6 Torsena porno. :p

 

audi-quattro-evolution-1-differentials-l 

 

Kā bremzēt? Dajebkā, tik vajag pamācīties pa slidenu plaķi ar savu auto un zinošu cilvēku, kurš pastāsta. Var ar roceni, var spiest sajūgu (ja jāapbrauc šķērslis) un var arī ar kreiso piebremzēt un ar labo gāzi uzdot, vienlaicīgi ar stūri pareizi izpildoties, bet tur jau garāks stāsts. ;)

Link to comment
Share on other sites

Racer, zini, ikdienā braucot tie bloķi nav vajadzīgi, pietiek ar "piebremzējošajiem riteņiem", ne reizi neesmu nekur iesēdies, kaut gan ir nācies būt ceļa šķūrētajam braucot pirmajam pa ceļu, kur sniegs ir tā kārtīgi uzsnidzis - sniega augstums ~lukturu augstumā. Kaut gan, pieļauju, ka ja būtu apstājies, tad būtu bijis pī...

 

A tā, protams, UR Quattro un citi vecie rullē :)

Link to comment
Share on other sites

Tikai mieru, ar gaz53 un citiem vecajiem esmu braucis un visus slēgšanas princinus zinu, tā ka no stress... Un palasiet augstāk, ko es daru... Un kolēģa vārdu arī gribētos zināt, kas māca tādas muļķības par ekstrēmo bremzēšanu, ka sajūgs nav jāspiež...

Link to comment
Share on other sites

...Slavenais angļu autobraucējs Stīrlings Moss teicis; ka neesot vēl sastapis vīrieti, kurš sevi

uzskatītu par vāju autobraucēju un sliktu mīļāko. Viņa vārdos daudz patiesības, un, manuprāt,

visvairāk atziņas pirmajā daļā.

Vadīt mašīnu it neizsakāma bauda. Un tā vēl palielinās, kad braukšanas prasme gūst pārsvaru

pār nemācēšanu, apzināta, automātiska modrība un koncentrētība - pār nervozu nedrošību. Vadīt

automašīnu ir šķietami vienkārši: jāprot tikai sākt braukt, pārslēgt pārnesumus, izdarīt pagriezienus un

nobremzēt. To var iemācīties dažās dienās. Un pēc tam . . . jāmācās līdz mūža galam, lai sasniegtu

braukšanas mākslas virsotnes.     Sobieslavs Zasada ''Drošs ātrums''      Avots, Izdots: 1982    

  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

Un kolēģa vārdu arī gribētos zināt, kas māca tādas muļķības par ekstrēmo bremzēšanu, ka sajūgs nav jāspiež...

 

 

Ekstrēmās bremzēšanas gadījumā ir jābūt refleksam izspiest sajūgu!

 

Atvaino, bet Tu esi totāls muļķis... Aizej pamācies no grāmatām, tad pavadi dienu poligonā kopā ar drošas braukšanas skolas ekspertu...

  

Nu rekur ir atbilde!

Aizbraucam abi divi pie Vanka kunga parunāties... Un arī uzreiz pamēģināt dzīvē... OK?
Labots - jema
Link to comment
Share on other sites

vēl kaut kā jāizvelk 10-15 gadi un tad jau būs miers. brauks robots.

Link to comment
Share on other sites

Raimonds1
jaunībā, kad braucu ar gaz - 53, biju satrenējies, ka sajūgu izmantoju tikai uzsākšanai ...., slēdzu ātrumos bez neviena krakšķa, jaunekli, vajag izprast ātrumkārbas darbību un motora apgriezienus, un to kopsakarības

 

jūtūbā bija krievu video ar vienu speciālistu, kas šitā slēdzās bez sajūga ar visiem skaidrojumiem

tas gan skaitījās ekstrēms izņēmuma gadījums, ne ikdienas braukšana

un vasarā tas bija

 

 

ABS toreiz laikam negribeeja strādāt vai švaki, cik atceros man mācija ka bremze jāspaida tādā veidā radot ABS efektu,

 

tur vēl bija jājūt, kādos intervālos un kas labāk situācijā - nospiesta vai atlaista bremze

Labots - Raimonds1
Link to comment
Share on other sites

Ņemt ārā no ātruma bez sajūga? Tagad man ir skaidrs, kā tiek nobeigtas manuālās kārbas... Un vēl te spožus tekstus par bremzēšanu izlasīju :D Un es katru gadu brīnos, kur uz ceļa tik daudz idiotu... Ekstrēmā bremzēšana ar neizspiestu sajūgu? Nu kas tas par murgu? Parādiet man DBS instruktoru, kas jums šitādas muļķības ir stāstījis!!! Vārdu un uzvārdu studijā, gribu zināt, kurš kolēģis tas bija...

SPECS!!! :rofl: :rofl:

... un pēc tam nebrīnies, ka kārbai sinhronizatori ir beigti/pusbeigti :D

Nah sinhronizatorus, ja māk salāgot kārbas un motora apgriezienus (es nemāku)? Tie sinhronizatori tak priekš bābām salikti :sarkasms:
Link to comment
Share on other sites

LilKarums

 

 

tur vēl bija jājūt, kādos intervālos un kas labāk situācijā - nospiesta vai atlaista bremze

 

Tāds skills man vēl nav :D 

Link to comment
Share on other sites

Bija te jauks gadījums gada sākumā, kad pirms pusstundas bija uzsnidzis sniegs. Priekšā vilcieniņš no 3 gab. (acīmredzot, kāds umņiks atkal ir gribējis no Dzirciema mest pa kreisi uz Jūrmalas gatves) un pēc tam vēl nākamā tūre - buss paspēja sabremzēties, ielika Audi un tad arī pats. Ātrums nebija nekāds lielais ap 30 - 35, distance ar bija ap 15m, kas tad likās diezgan ok (drošvien, jau vajadzēja vēl vairāk), riepas - 2. sezona hankooki. Automātiski darīju visu kā CSDD apmācībās, lai apbrauktu šķērsli bez domāšanas un baigā uztraukuma, tāpat neizvilku. Tikai pēc tam sapratu, ka tā darīšana varēja beigties krietni dārgāk, jo ekstrēmi bremzējot, spogulī ace netika iemesta un vien veiksme parūpējās par to, ka blakus neviena nebija.

Attiecīgi, nevaru saprast vai es viens tāds lēns un citi vienmēr paspēj vēl arī spoguļus aplūkot (atceramies, ka krustā, centra virzienā, pāri sliedēm ir 2 joslas)?

 

Visādi citādi, krustos ziemā tiek braukts uzmanīgāk un ja redzu, ka kāds kaut vai tikai tuvojas gājēju pārejai - ātrums tiek mazināts, jo mazums kāds no sevis sadomājas Kalnieti.

Link to comment
Share on other sites

 

 

nevaru saprast vai es viens tāds lēns un citi vienmēr paspēj vēl arī spoguļus aplūkot

varbuut kaadreiz arii ko nepamanu, bet censhos tajos ieskatiities ne tikai manevra deelj

Link to comment
Share on other sites

 

 

lai apbrauktu šķērsli bez domāšanas

 

šitā ir Latvijas nelaime. homo tupus parastais uzskata, ja manā joslā šķērslis tad man ir visas tiesības to apbraukt bez bremzēšanas un/vai apstāšanās. Bremzē un uztraucas lai tie, kas otrā joslā pēkšņi ierauga manu auto ....

Link to comment
Share on other sites

versatile

Spoguļus čekoju ik pa brītiņam; patīk man zināt, kas ap auto notiek.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

nevaru saprast vai es viens tāds lēns un citi vienmēr paspēj vēl arī spoguļus aplūkot

Nu man acis rotē pa visiem spoguļiem, sevišķi intensīvā satiksmē vai tuvojoties potenciālam manervam.

Nu izņemot gadījumus, kad gribu pasnauduļot :sarkasms:

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Galvenais, lai šodien pie prāta nāk 4x4 īpašnieki, kas varonīgi manevrē starp rindām, aizmirstot, ka bremzējot 4x4 nepalīdzēs.

Link to comment
Share on other sites

Tie ķīniešu goodride sw618 ir ļoti ok. Tāds ir šodienas secinājums pagoņījot pa Jūrmalas piesnigušajām ieliņām . Jā , paskaļas, jā , ir želejas sajūta un mazliet vairāk slīd pa slapju asfaltu , bet šādā laikā vienkārši zaibis pa to putru iet . Tā kā , ja nav daudz naudas , bet gribas jaunas ziemas  riepas , rekomendēju . 

b0bzc08pdkhfgnk.jpg

Link to comment
Share on other sites

Protektora zīmējums jau izskatās labs... tikai Goodride = Westlake... 

Link to comment
Share on other sites

Kāda te jēga runāt par bremzēšanu, ja gan daudz tirliņu uz ielām, kas joprojām brauc ar vasarenēm, neievēro distanci un uzskata, ka ziema ir viena no 4 LV stihijām (vēl ir pavasaris, vasara un rudens). Daudziem vispār vajadzētu neļaut sēsties pie stūres, kamēr elementāras lietas neiemācās. Iedot dzelzi ar masu virs t nemākulim vadīt (it sevišķi slidenā laikā) ir kā iedot mērkaķim granātu! Besis. :(

 

Labots - Racer
  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

par braukšanu šādā laikā ar vasaras riepām vajadzēja vismaz 100 eur sodu un 2 punktus.

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share


×
×
  • Izveidot jaunu...