Jump to content

Par bremzēšanu ziemā ...


Wheeler
 Share

Recommended Posts

Šodien Rigā izkrita pirmās sniega pārslas un darbā panesās sarunas par auto vadīšanu un tā bremzēšanu slidenos apstākļos.

Diskusija izvērtās visai interesanta un gandrīz katram savs viedoklis .. Domāju, ka varētu to turpināt šeit, iespējams kādam noderēs.

 

Kā jūsuprāt ir pareizi bremzēt ziemas laikā ar manuālo kārbu. Atšķirības starp dīzeli, benzīnu? Kā bremzējam paši ?

 

Atlaižam gāzi, izspiešam sajūgu un bremzējam ? Izņemam no no ātruma atstājam izspiestu sajūgu, izņemam no ātruma un bremzējam  Bremzējam ar motoru ?

 

Viedokļi ? :D

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 97
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • marrtins

    7

  • e = d

    8

  • alusbundza

    7

  • Regisss

    5

laikamTak

 

 

darbā panesās sarunas par auto vadīšanu un tā bremzēšanu slidenos apstākļos
 darbā ir jāstrādā, a viņi tur kaut ko sarunājas
  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

Paziņam tagad autoskolā stāsta, ka visu bremzēšanas laiku jābūt izspiestam sajūgam :D

Link to comment
Share on other sites

Kur to sajūga pedāli dabūt? Krītu no diskusijas ārā :shok:

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

Paziņam tagad autoskolā stāsta, ka visu bremzēšanas laiku jābūt izspiestam sajūgam :D

Par cik lielākā daļa mašīnu ir priekšpiedziņas, nav nemaz tik dumjš ieteikums ...

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

NeticuNevienam

Pēdiņas  neprasījās, ne?

 

Wheelers, skolu nosauc.

Labots - NeticuNevienam
Link to comment
Share on other sites

uldii12345

Kaut kā nav bijušas problēmas samazināt ātrumu atlaižot gāzi, nav tas samazinājums tik straujs, lai kaut kas notiktu un katreiz spiest sajūgu bremzējot vispār murgs. Visprātīgākais braukt uzmanīgāk un bremzēt savlaicīgi. 

Link to comment
Share on other sites

Var jau bremzēt kā gribās, bet galvenais to darīt laicīgi  :yahoo:

Link to comment
Share on other sites

 

 

Bans arī garastāvokli uzlabo. Krievu sēriju šeit nemīl.
  Tas ir normaals saits. Tur politiskaa seerija par kremla pupkinu & co ir vienk. super.
Link to comment
Share on other sites

 

 

Kā jūsuprāt ir pareizi bremzēt ziemas laikā ar manuālo kārbu. Atšķirības starp dīzeli, benzīnu? Kā bremzējam paši ?   Atlaižam gāzi, izspiešam sajūgu un bremzējam ?

nelasīju pārējos topikus,bet uz reiriz  saku ,ka atkarīgs no piedziņas ....(dīzelis/benzīns nav svarīgi) . 

Pakaļas piedziņai ,atlaižam  gazi. Priekšējai (nu protams no pieredzes) minam grīdā un taisnojam auto. Protams viss kontrolēti. 

Bet ne jau foromā par šoferi kļūt.... :)

Link to comment
Share on other sites

Pakaļas piedziņai ,atlaižam gazi. Priekšējai (nu protams no pieredzes) minam grīdā un taisnojam auto. Protams viss kontrolēti.

Tu tā bremzē? :sarkasms:
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

Par cik lielākā daļa mašīnu ir priekšpiedziņas,

Nu dažiem ir arī normālas mašīnas...

Nenolieku arī priekšpiedziņas protams.

Gaumes/pieraduma jautājums. Ar jebkuru variantu var braukt. Nav slikta ne viena,ne otra. Viss atkarīgs no blīves... 


 

 

Tu tā bremzē?

Ok ! Ne tā varbūt izteicos vai saprati... 

Link to comment
Share on other sites

minam grīdā un taisnojam auto. Protams viss kontrolēti.

Nu šis bija vairāk domāts ne tiēši par bremzēšanu,bet par negaidītu sānslīdi uz melnā ledus

Ok! Ne pa tēmu.  

Labots - senleja
Link to comment
Share on other sites

Cik zinu, un pats arī cenšos tā darīt - bremzēt ar ātrumiem. Ziemā bremzēt ar izspiestu sajūgu nav labi

Link to comment
Share on other sites

ziemā man vis vairāk traucē līdēji...es parasti ieturu distanci, bet vienmēr kādam gribas ielīst tipa pirms krusta vai kā tā... vienreiz ar 2,5 t nissan patrol gandrīz saplacināju tādu  līdēju priekša...es saprotu vasarā, bet ziemā, vēl ko īpaši kad slidens..kaut gan tādi paši līdēji ir , kad laivu uz jumta vedu...vasarā..laikam nesaprot ka var to laivu sev stiklā dabūt ja strauji nobremzēšu.


tobiš ja brac zimeā uzmanīgi tad nav nekādu problēmu.

Labots - osscar
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

alusbundza

ja nedaudz jāpiebremzē, tad gar sajūgpedāli nav ko grābstīties, sajūgs ir jāizspiež, ja jābremzē ir strauji, tā pat, kā vasarā

Link to comment
Share on other sites

Precizēsim:

1. ekstremālas bremzēšanas apstākļos vispār jāaizmirst par tādu sajūgu!

2. slidenos apstākļos bremzējot sajūgu spiežam tikai tad, kad mašīna jau sāk slāpt nost.

 

Iesaku vispār apmeklēt drošas braukšanas skolu, atkritīs lielākā daļa šo jautājumu!

  • Patīk 4
Link to comment
Share on other sites

Ekstrēmās bremzēšanas gadījumā ir jābūt refleksam izspiest sajūgu!

Muļķības. Tāpēc jau tā ir ekstremāla bremzēšana - po par visu. Zaudēt vēl 0.5sec domājot/reaģējot par sajūgu? Lai arī cik refleksīvs nebūtu atsrādāts sajūga spiediens, tāpat tam ir nepieciešams laiks, bet tikmēr kādi 5m pakāsti (atkarībā no ātruma) :sarkasms:

 

Bet vispār kaut kāds troļļu topiks.

 

Bremzēšana ziemā? Nu un? Bremzēju tāpat kā vasarā, bet [mēģinu :lol:] ieturēt lielāku distancīti un maķenīt mazāku ātrumu.

 

Bremzēšana uz slidenas virsmas? Bet tas ir smagi jātrenē (izplatītākais "treniņš" - ar ilggadēju pieredzi), lai iemanītos strādāt gan ar bremzi un ne mazāk svarīgi arī ar stūri un gāzes pedāli.

Labots - marrtins
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

No kurienes te daži šādas muļķības ir ņēmuši???? Laikam nekad nav mēģinājuši dzīvē bremzēt ar pedāli grīdā! Ekstrēmās bremzēšanas gadījumā ir jābūt refleksam izspiest sajūgu! Pamēģiniet paši kas notiek spiežot bremzi grīdā bez sajūga! Vienkārši noslāpst motors un viss!   Un ABS nav panaceja - ir jāiemācās atlaist bremzi un apbraukt šķērsli -  nevis truli nospiest bremzes un slīdēt tam virsū! 

 

Atvaino, bet Tu esi totāls muļķis... Aizej pamācies no grāmatām, tad pavadi dienu poligonā kopā ar drošas braukšanas skolas ekspertu... pats izmēģini visus variantus un tad runā... 

 

 

 

Un ABS nav panaceja - ir jāiemācās atlaist bremzi un apbraukt šķērsli -  nevis truli nospiest bremzes un slīdēt tam virsū!

 

Pavisam stūlbs un bezjēdzīgs komentārs... laikam nekad neesi braucis ar salīdzinoši jaunām mašīnām... Šo Tavu apgalvojumu apgāza Pauls Timrots Zebrā... Arī Avotiņš no auto ziņām un es pats pamēģināju vairākus variantus tajā dienā, kad bija iespēja dzīvoties pa drošas braukšanas skolas poligonu!

 

Gan uz sausa, gan slapja asfalta labākais rezultāts tika iegūts ar pilnīgi nospiestu bremzi... šķiet no 70km/h

Link to comment
Share on other sites

alusbundza

 

 

Pavisam stūlbs un bezjēdzīgs komentārs... laikam nekad neesi braucis ar salīdzinoši jaunām mašīnām..

tev pašam ir stulbs komentārs, ronalds bija domājis auto bez ABS,

un šeit vēl daudzi brauc ar audi 80 gāzi, bez ABS 

Link to comment
Share on other sites

versatile
Precizēsim: 1. ekstremālas bremzēšanas apstākļos vispār jāaizmirst par tādu sajūgu! 2. slidenos apstākļos bremzējot sajūgu spiežam tikai tad, kad mašīna jau sāk slāpt nost. Iesaku vispār apmeklēt drošas braukšanas skolu, atkritīs lielākā daļa šo jautājumu!

Neesmu bijis DBS, bet CSDD rīkotajās drošas ziemas braukšanas nodarbībās, kuras pasniedza vīri DBS jakās, gan.

Ja atmet versiju, ka instruktori piespiesti pasniegt par velti un attiecīgi atriebjas haļavščikiem, mācot viņiem nepareizu rīcību :) tad tas, ko mācīja, bija krietni pretējs - ekstremālā bremzēšanā uz ledus sajūgs un bremze iet kopā. Tad mašīna nenoslāpst un opcijas izvairīties no šķērsļa. Pārbaudījām praksē, strādā.

 

 

Starp citu nesen Timrota eksperimentos tika arī apgāzts uzskats ka kravas auto bremzēšanas ceļš ir garāks kā vieglā auto.

pat autoskolā stāsta, ka smagais apstāsies ātrāk. Ja tehniskā kārtībā, protams. Pilnīgi citas bremzes, nekā vieglajam.

Labots - versatile
  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Tev jau tāpat tas neder, ručniks kaifīgs kad priekša velkošā :)

Link to comment
Share on other sites

Ar rokas bremzi (mīzējsviru) ir tā, ka manā pieredzē vienu reizi ir paglābusi no grāvja. Griežoties krustojumā auto smuki slīdēja grāvja virzienā, pēdējā brīdī paspēju noraut sviru, lai auto sagrieztos vajadzīgajā virzienā un tad pa gāzes pedāli, lai taisno ārā..priekšpiedziņa, melnais ledus. 

Un par to bremzēšanu..Nebraucu ātri un mēģinu bremzēt ar ātrumiem. Ar bremzes pedāli arī strādāju, bet ne tā kā vasarā. Pats galvenais ieturēt distanci. Uz riepām nepaļaujos, tikai uz savu pieredzi. Jo neviena riepa vēl nav izgudrota tā, lai braucot pa ledu, tā strādātu tāpat kā vasarā.

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

LilKarums

Distances ieturēšana ir baigi svarīga ziemā, pagājušogad kad bija tas pirmais trakais sniegs uz Lācplēša ielas braucot uz 30km/h sāku par vēlu bremzēt un tupa ieslīdēju priekšā esošajā auto, viņam švīka, bet man restei kirdik, bet nekas traks. Mācība uz visu dzīvi, ieturēt distanci un laikus sākt bremzēt, man toreiz ne ABS, ne bremžu spaidīšana nepalīdzēja, bremzēt ar ātrumiem toreiz cik atceros neaizdomājos.

Link to comment
Share on other sites

skolnieks_2

Uz melnā ledus/ledus, ja labi saslīd, bremzē kā tu gribi, ar kājām, ausīm vai muti. Ledus ir ledus.

Bet vispār - distance un bez asām bremzēšanām - tad viss ir čiki un kā jau te kāds komentēja, diemžēl mūžīgie līdēji nesaprot, ka ja viņš pirms krustojuma man iecērt priekšā, nobremzēt NAV iespējams. (runa par šļuru).

Un Gājēji - jā, tā ir pavisam jauka homo habilis suga - es saprotu, ka viņam ir gājēju pāreja, un jā es ziemā raustos un pirms tām samazinu ātrumu, bet ir bijis tā, ka nospied bremzi, saproti, ka ātrums pa lielam nemainās :D Tad ceri, ka varenais - MAN IR PRIEKŠROKA, varonis paspēs pārskriet ielu.

Riepas nav panaceja - ar jaunām un labām ir forši, bet atgriezīšos pie punkta, ka uz ledus ir sūdīgi tāpat, protams, vari ņemt supermīkstās riepas (ķipa esot tādas), bet pa asfaltu nodeldēsi 2-4ned laikā. 

Man mācīja - bremze pirmā, sajūgu vari spiest pēc tam, ja ir ekstrēmie gadījumi. Tieši dēļ tām 0,5s, kas arī minētas iepriekš. 

Tiem, kas bubina ka FWD ir galīgi garām, pamatojumu lūdzu.

 

P.S. - un jā, ziemā sāku bremzēt ar ātrumiem, kur var, bremzes sekundāras.

Labots - skolnieks_2
Link to comment
Share on other sites

 

 

pat autoskolā stāsta, ka smagais apstāsies ātrāk. Ja tehniskā kārtībā, protams. Pilnīgi citas bremzes, nekā vieglajam.

plus saķeres laukuma ar zemi daudz vairāk

Link to comment
Share on other sites

Fiziku necenšamies saprast.

Timrots rādīja, ka smagais apstājas ātrāk par konkrēto vieglo, kurš nebija no labākajiem

Labots - Klusu
Link to comment
Share on other sites

 

 

Atvaino, bet Tu esi totāls muļķis...

Protams! Kad argumenti beigušies sākas apvainojumi un uzbraucieni!

 

Arī modernām mašīnām ABS pārstāj strādāt, kad auto ātrums nokrītas līdz ~10  km/h! Tāpēc ja bremze grīdā un nebūs sajūgs izspiests motors noslāps! Regisss - iekāp jebkurā auto un izmēģini, ja netici!  Motors noslāps = nebūs nekādas iespējas veikt kādu manevru, piemēram apbraukt šķērsli! 

 

 

 

ABS straujas bremzēšanas testos jau vienmēr uzvar.
Nē! Uz grantenes vai sniega ABS pagarina bremzēšanas ceļu, jo nobloķēts ritenis stumj pa priekšu valnīti, kas palielina pretestību!

 

 

ekstremālā bremzēšanā uz ledus sajūgs un bremze iet kopā. Tad mašīna nenoslāpst un opcijas izvairīties no šķērsļa. Pārbaudījām praksē, strādā.

 

tieši tā!  

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share


×
×
  • Izveidot jaunu...