Jump to content

Matemātika piektdienai


vvv
 Share

Recommended Posts

kliņģeri

2

pie 7111 sapratu ;)

 

prikolīgākais jau tas, ka, uzmanīgi izlasot un loģiski padomājot par uzdevuma stāstu kļūst skaidrs ka PIRMSSKOLAS vecuma bērni nekādu advancētu mateni nemāk, jādomā no viņu perspektīvas, un vēl lai atrisinātu pāris minūtēs - uzdevums nav aritmētisks, bet gan vizuāls

 

bišķi razvods, ka tēma saucās "Matemātika piektdienai", bet piedosim, foršs atjautības uzdevums

Labots - latscrap
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, latscrap teica:

jādomā no viņu perspektīvas

Tieši tā. Īstenībā tas nav viegli.

Programmētāji pieminēti, ka stundas laikā izrēķina, droši vien, stunda paiet, kamēr risināšanai programmu uzraksta. :D

Link to comment
Share on other sites

Man nepieleca, caur gugli atradu. Neiedomājos par akcentu uz pirmsskolas... :D

Link to comment
Share on other sites

Man tā arī nepieleca… Pat nesaprotu, kurai no tām kategorijām piederu. Laikam abi ar @Racer vienā katlā metami :crazy:

Link to comment
Share on other sites

pirms 10 stundām , latscrap teica:

draugi, kas risina ar vienādojumie, nezināmā meklēšanu - jūs galvā rēķinājāt, bez salvetēm?

Nu atņemt otro bildi no resšās un tad saskaitīt ar otro - jā galvā. Kā tad savādāk? Pildspalvu tam speciāli meklēja?

pirms 8 stundām , vvv teica:

Gaidām pirmās atbildes no programmētājiem pēc stundas.

 

Aiznēma mazāk par pus minūti, pietika tikt līdz 4 skaitlim 😂, bet no manis sūdīgs programmētājs.

Dēļ tā komentāra par to ka matemātiķiem iet ilgāk, tad uzreiz skaties pēc ne-matemātiska atrisinājuma, tjip uzliec blondo parūku. Tas to pasākumu padara vieglāku.

Labots - AndrisBB
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

pirms 14 stundām , latscrap teica:

2 suņi 2 kaķi un 2 zajaci kopā sver 54/2=27

Loģiski, bet neiedomājos. Es ar minēšanu atrisināju, 2. piegājiens derēja. :D 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Vispār par to minēšanu - man kādreiz bija matemātikas skolotāja, kura ļāva Vjeta teorēmu diskriminantam izmantot (tā pati minēšana vien ir). Tad atnāca cita un sāka likt divniekus, jo tas neesot pareizi vajagot visus b^-4ac vai kā nu tur bija. Tagad esmu priecīgs, ka bērnam māca izmantot arī Vjeta teorēmu utt. :) 

Link to comment
Share on other sites

Grossmeister

Pirmoreiz sanāca 1 , bet pēc tam , piedomājot , tomēr - 4 .

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Anonīms Alkoholiķis

Kā anektdotē par blondīnēm..

 

Ļauj viņai minēt vēl,

Ļauj viņai minēt vēl..

Link to comment
Share on other sites

6  1   Un tomēr,atkal padomājot 4

 

Un tomēr 1, pardon

(36/((3×8)-(3×6 )) / 6

 

p.s.

Un tomēr šajā uzdevumā ne par ko neesmu pārliecināts. 

Labots - ggg97
Link to comment
Share on other sites

Man nekas cits kā vien 4 nesanāk :(

Video gan neskatījos… Rēķināju pirmo kadru.

Link to comment
Share on other sites

Kas ir ab -reizinājums. Kas ir 2(3+2) - reizinājums. Ko ar ko reizina?

Link to comment
Share on other sites

4 jo operācija nav iekavās, viss kas iekavās izpildās pirmais!

 

Link to comment
Share on other sites

Amerikāņiem būs 4, pārējiem 1.

Var paņemt divus identiskus kalkulātorus, tikai vienu, kas domāts USA tirgum, tad tas izrēķinās 4, un otru, kas domāts pārējai pasaulei, tas izrēķinās 1.

 

Te diezgan labi izskaidrots. Tapēc ja negrib pārsteigumus, tad specifiski jānorādā tā reizināšanas zīme vai jāsaliek iekavas.

 

 

Labots - AndrisBB
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

paņem vēl grāmatvedības kalkulātoru

 

Link to comment
Share on other sites

Nu a kāda starpība ar vai bez kalkulātora. Ja liksi matemātikas eksāmenu Amerikā un uzrakstīsi atbildi 1, tad būs nepareizi. Ja liksi eksāmenu Eiropā, tad otrādāk.

Tapēc pareizā atbilde ir atkarīga no ģeogrāfiskās lokācijas. Tapēc arī kalkulātori dod dažādus rezultātus, jo viņi ir sertificēti tās lokācijas eksāmeniem. Kad iet UK universitātē, tad uzreiz iedod sarakstu ar kalkulātoriem, kurus drīkst izmantot eksāmenos vai jebkādos citos aprēķinos, jo viņi rēķina pa Eiropiešu variantam. Telefonu kalkulātori būs nepareizi.

Uz telefona/datora pārsvarā amerikāņu variants.

 

Labots - AndrisBB
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Paldies, nianses ko nezināju! Dīvaini kaut matemātikas likumi pasaulē ir vieni! Nu USA smuki papisa savu pavadoni, neatceros kuros sākuma gados, kad atdalītājs raķetei punkts a pavadonim komats :diablo: nu vismaz tādas baumas iet

Link to comment
Share on other sites

Nu kā var sanākt 1, ja * un / ir vienādas prioritātes un darbības izpildās no kreisās uz labo?

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Pirms 23 minūtēm , AndrisBB teica:

Amerikāņiem būs 4, pārējiem 1.

Kā reiz biju iedomājies, ka varētu būt saistīts ar "notation" atšķirībām dažādās "sistēmās". Bet tas tiešām saistīts ar "amerikāņi vs visi pārējie"? Jebšu vairāk ar matemātikas pielietojuma jomu?

Pirms 2 minūtēm , Jurkins teica:

Nu kā var sanākt 1, ja * un / ir vienādas prioritātes un darbības izpildās no kreisās uz labo?

"Implied multiplication" (reizināšana bez reizināšanas zīmes norādīšanas) var būt augstākas prioritātes.

Pirms 4 minūtēm , jema teica:

Nu USA smuki papisa savu pavadoni, neatceros kuros sākuma gados, kad atdalītājs raķetei punkts a pavadonim komats :diablo: nu vismaz tādas baumas iet

Tur pie vainas nebija collas un centimetri?

Link to comment
Share on other sites

Pirms 7 minūtēm , binary teica:

Tur pie vainas nebija collas un centimetri?

Nē, decimālais atdalītājs!

 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 1 minūtes , binary teica:

Implied multiplication

Minēšu - kāds indigo dolbajobs (varbūt pat ļoti gudrs un izlītots, bet indigo) kaut kur ielaiž kļūdu un pēc tam meklē atmazačkas 🤣.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 9 minūtēm , binary teica:

Kā reiz biju iedomājies, ka varētu būt saistīts ar "notation" atšķirībām dažādās "sistēmās". Bet tas tiešām saistīts ar "amerikāņi vs visi pārējie"? Jebšu vairāk ar matemātikas pielietojuma jomu?

Vienkārši saistīts ar to ka amerikāņi pieraksta un interpretē to savādāk. Tapēc vajag izvairīties no pieraksta, kur kautkas 'jāinterpretē'. Kalkulātori interpretē tā, kā pareizi konkrētajai lokācijai, tapēc dažādi rezultāti. Tie uzdevumu sastādītāji to zin, tapēc arī taisa tādus "āķīgos" uzdevumus.

Nu protams kam gan labāk to visu nezināt kā programmētājiem :D, jo ar to jāsadzīvo katru dienu.

 

Kas tas ir? Devītais janvāris vai pirmais septembris? Atkarīgs kam prasi.

01/09/2023 

 

 

 

 

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Pirms 13 minūtēm , binary teica:

var būt augstākas prioritātes.

Tad var vai ir?... un atsauci kādu derētu kad var?

Link to comment
Share on other sites

Pirms 1 minūtes , Jurkins teica:

Minēšu - kāds indigo dolbajobs (varbūt pat ļoti gudrs un izlītots, bet indigo) kaut kur ielaiž kļūdu un pēc tam meklē atmazačkas 🤣.

Tak paskaties to EEVblog video, tur izskaidrots. Nav nekur definēts kā ir pareizi, ir tikai dažādas interpretācijas.

Link to comment
Share on other sites

Definēts vispār nekur nekas nav. Cilvēki ir vienojušies, kā skaitīsim un rēķināsim. Bet tad kādam laureātam rodas aizdomas, ka + patiesībā ir atņemšana.🤣

Link to comment
Share on other sites

Divas paralēlas līnija krustojās? :tease:

Link to comment
Share on other sites

Just now, jema teica:

Divas paralēlas līnija krustojās?

🤣Cik dimensiju telpā?

Zeme griežas ap Sauli?😁

Link to comment
Share on other sites

Pirms 5 minūtēm , Jurkins teica:

Cilvēki ir vienojušies, kā skaitīsim un rēķināsim.

Nu par šo aizmirsa novienoties. Vieni sāka to rēķināt vienā veidā, otri otrā. Kamēr ceļi bieži nekrustojās, tikmēr bij labi.

Bet kad sāka laist kopā satelītus, tad tik parādijās problēmas.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 10 minūtēm , Dils teica:

Tad var vai ir?... un atsauci kādu derētu kad var?

"Var būt".

https://en.wikipedia.org/wiki/Order_of_operations#Mixed_division_and_multiplication

In some of the academic literature, multiplication denoted by juxtaposition (also known as implied multiplication) is interpreted as having higher precedence than division, so that 1 ÷ 2n equals 1 ÷ (2n), not (1 ÷ 2)n.

Ja runa ir par "ikdienas matemātiku", tad varbūt var ticēt Andrim (t.i., vadīties pēc tā, kurā valstī atrodies). Ja runa ir par nopietnāku matemātiku, tad gan jau drošāk būs iepazīties ar konkrētās jomas/uzņēmuma/komandas vadlīnijām, dokumentāciju (ja nu gadījumā nesanāk izvairīties no "implied multiplication" lietošanas).

Pirms 1 minūtes , AndrisBB teica:

Nu par šo aizmirsa novienoties.

Savulaik par pēdām aizmirsa vienoties. Rezultātā zviedru Vasa esot nogrimis dažu minūšu laikā pēc pirmās atiešanas.

Bābeles tornis IRL…

Link to comment
Share on other sites

Pirms 7 minūtēm , binary teica:

Ja runa ir par nopietnāku matemātiku

https://www.educationquizzes.com/knowledge-bank/what-are-bodmas-bidmas-and-pemdas/

The third series above is the one most often used in the USA whilst UK schools almost always adopt series 1 or series 2 above. When your child first confronts you with one of these, you will do well to remember which one it is because different schools use different ones. By sticking to the same one that your school uses you will at least avoid one level of complication.

Link to comment
Share on other sites

OK, lai jau būtu, ja jau laureātiem nav ko darīt, bet tad uzdot uzdevumu bez  "lokācijas" norādīšanas ir slikts tonis.

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...