marrtins Jūnijs 17, 2016 Share Jūnijs 17, 2016 (labots) 60 kg. Kāpēc tā? Ļipmans tā nolēma Labots Jūnijs 17, 2016 - marrtins Link to comment Share on other sites More sharing options...
Racer Jūnijs 17, 2016 Share Jūnijs 17, 2016 Vienkārši apstākļu sakritība. Un jā - Ļipmans ar der kā atbilde... Piedošanu matemātiķiem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vvv Jūnijs 17, 2016 Author Share Jūnijs 17, 2016 Kāpēc prasi piedošanu matemātiķiem? Apstākļu sakritības ir īstais matemātiķu lauciņš. Es tagad vairs neatceros skaitļus, sen lasīju, tas bija kaut kādā padomju laiku grāmatā, tipa «Aizraujoši par matemātiku»... Tur tieši par apstākļu sakritībām bija rakstīts. Tika teikts, ka katru dienu mums gadās sastapties ar kaut kādām apstākļu sakritībām, par kurām nāktos brīnīties, kā tas ir iespējams, biežāk mēs tās nepamanām, bet skaitļi bija iespaidīgi minēti, neatceros, teiksim 10^20, tas ir, katru dienu, kaut kur mums blakus notiek gadījums, kura varbūtība ir viens pret desmit divdesmitajā pakāpē. Tas esot matemātiski pierādīts. Vienvārdsakot, brīnumainas sakritības nav nekas neparasts. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vvv Janvāris 4, 2017 Author Share Janvāris 4, 2017 (labots) Nav gluži piektdiena. Uzdūros internetā interesantam matemātikas uzdevumam. Uzdevums principā ļoti vienkāršs. Bet mani izbrīnīja kas cits. Šis uzdevums ir Singapūras bērniem, līdz 10 gadu veciem. Pareizi atrisina 85 %. Nodomāju, vo līmenis matemātikā aziātiem. Dots taisnstūra paralēlskaldnis, zināmi trīs skaldņu laukumi, jāatrod paralēlskaldņa tilpums. Pamēģiniet ātri atbildēt. Un atcerieties, tas ir uzdevums desmitgadīgiem ķīnīzeriem. Labots Janvāris 4, 2017 - vvv Link to comment Share on other sites More sharing options...
jema Janvāris 4, 2017 Share Janvāris 4, 2017 Es esmu dumjāks kā Singapūras bērni, skaidrs, ka 84 x augstums, bet kā augstumu dabū, uz sitiena izdomāt nevarēju! Link to comment Share on other sites More sharing options...
vvv Janvāris 4, 2017 Author Share Janvāris 4, 2017 Es ar esmu dumjāks par Singapūras bērniem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
laikamTak Janvāris 4, 2017 Share Janvāris 4, 2017 no kādiem diviem cīpariem var 70 dabūt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
vvv Janvāris 4, 2017 Author Share Janvāris 4, 2017 no kādiem diviem cīpariem var 70 dabūt? No septiņi un no nulle. 70 tas ir viens pēc otra 7 un 0. Turklāt 7 pirmais, 0 otrais. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronalds Janvāris 4, 2017 Share Janvāris 4, 2017 Vienādojumu sistēma X * Y = 84 X * Z = 70 Y * Z = 30 X = 84/Y X*Z=70 Z=30/Y (84/Y)*(30/Y)=70 2520 / y^2 =70 y=6 tilpums 420 cm2, bet kā sīkie ķīniesi risinātu - hvz! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
vvv Janvāris 4, 2017 Author Share Janvāris 4, 2017 Tur tā lieta. Kā sīkiem ķīnīšiem tas jārisina??? Es uzrakstīju vienādojumu sistēmu. a×b×h=x, x ir tilpums, h ir augstums a×b=84 a×h=70 b×h=30 izsaka a un b ar h a=70/h b=30/h ieliek otrajā vienādojumā (70/h)×(30/h)=84 atrod h h=SQRT(2100/84)=SQRT(25)=5, SQRT ir kvadrātsakne 5×84=420 Link to comment Share on other sites More sharing options...
jema Janvāris 4, 2017 Share Janvāris 4, 2017 Nezinu vai viņiem tādā vecumā ir tādi vienādojumi! Kā variants, dumjš, bet, piemeklē vienu skaitli ar ko bez atlikuma dalās 84, 70 un 30. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronalds Janvāris 4, 2017 Share Janvāris 4, 2017 Pieņemot ka sīkie ķīnieši neko par daļskaitļiem nezina, tad moš var kaut kā tā: kādus veselus skaitļus sareizinot var iegūt 30? 30x1, 15x2, 10x3, 5x6 Un 70? 70x1, 35x2 utt. Un 84? .... Varianti nav tik daudz un var atrast atbilstošos malu garumus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
laikamTak Janvāris 4, 2017 Share Janvāris 4, 2017 Tāpēc jau prasīju, kā to 70 dabū. Ja 7x10 не катит, tad 5x14 прокатит. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Usins Janvāris 4, 2017 Share Janvāris 4, 2017 man NESANĀCA izteikt vienādojumu tad rēķināju savādāk 84 = (70/augstums) * (30/augstums) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronalds Janvāris 4, 2017 Share Janvāris 4, 2017 Beigās jau tieši tas pats sanāk, ar domu tas pats kas vienādojuma gadijumā! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Inspektors Caps Janvāris 4, 2017 Share Janvāris 4, 2017 tilpums 420 cm2, bet kā sīkie ķīniesi risinātu - hvz! Tilpums jau nu gan būs 420 cm3. Skaitlis ir pareizs un to, protams, var izdarīt ar vienādojumu sistēmu, bet ir daudz vienkāršāks veids kā iegūt tieši tilpumu, malu garumus pa vidu nemaz neiegūstot. Nu, čaļi, saņemās! Varu pateikt tagad, bet labāk jau pamēģiniet vēl izštukot. no kādiem diviem cīpariem var 70 dabūt? Par cipariem Tev vvv jau paskaidroja. Par skaitļiem.. Nu, piemēram 56 * 1,25 vai 3 * 23 1/3. Tā var turpināt bezgalīgi... Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndrisBB Janvāris 4, 2017 Share Janvāris 4, 2017 Uzdūros internetā interesantam matemātikas uzdevumam. Iedod linku, lai citi arī var apskatīties, savādāk var jau arī teikt, ka tas uzdevums 6-gadīgajiem, internetā nekam nevar ticēt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ggg97 Janvāris 4, 2017 Share Janvāris 4, 2017 Paņem visu laukumu kvadrātsaknes un sareizina. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndrisBB Janvāris 4, 2017 Share Janvāris 4, 2017 Paņem visu laukumu kvadrātsaknes un sareizina. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raimonds1 Janvāris 4, 2017 Share Janvāris 4, 2017 Kopīgais dalītājs jāmeklē. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndrisBB Janvāris 4, 2017 Share Janvāris 4, 2017 (labots) Vai arī izvelk kvadrātsakni no laukumu reizinājuma sqrt(84 * 70 * 30) (H * W) * (H * L) * (W * L) = H^2 * W^2 * L^2 V = H * W * L = sqrt(H^2 * W^2 * L^2) = sqrt((H * W) * (H * L) * (W * L)) Labots Janvāris 4, 2017 - AndrisBB 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raimonds1 Janvāris 4, 2017 Share Janvāris 4, 2017 (labots) 70 un 30 - 2.5.10 70 un 84 - 2.7.14 30 un 84 - 2.3.6 30 = 5 x 6 70 = 5 x 14 86 = 6 x 14 Tikpums = 5 x 6 x 14 Labots Janvāris 4, 2017 - Raimonds1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Inspektors Caps Janvāris 4, 2017 Share Janvāris 4, 2017 vienu skaitli ar ko bez atlikuma dalās 84, 70 un 30 Uzdevumā nav teikts, ka bez atlikuma. Un ko dod kopīgais visiem, ja malas ir trīs skaitļi, kas ir "kopīgie dalītāji" laukumu pāriem pa divi? @@ggg97 un @@AndrisBB, varējāt jau atstāt citiem arī prieku vismaz pa retam dzīvē pakustināt arī smadzenes nevis tikai "tverkot" pa dzīvi... Nu, šis uzdevums kā reizi arī ir priekš Raimonda... P.S. Raimond, kā ar C apguvi? Link to comment Share on other sites More sharing options...
vvv Janvāris 4, 2017 Author Share Janvāris 4, 2017 Iedod linku, lai citi arī var apskatīties, savādāk var jau arī teikt, ka tas uzdevums 6-gadīgajiem, internetā nekam nevar ticēt. Nesaglabāju linku. Izkopēju tik bildi un ielīmēju šeit. Varu vēlreiz atrast. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raimonds1 Janvāris 4, 2017 Share Janvāris 4, 2017 Būtība pedagoģiski tas ir programmēšanas uzdevums, ne tikai matemātikas. 3 skaitļiem sameklē pa pāriem kopīgos dalītājus atmet kopējo visiem 3 skaitļiem ja tas 10 gadīgas algoritmu uzķer, tad tas ir tas, ko vajag Link to comment Share on other sites More sharing options...
vvv Janvāris 4, 2017 Author Share Janvāris 4, 2017 Tur bija vairāki uzdevumi. Bet bija, ka tie priekš bērniem. Tas arī raksta nosaukumā bija - vai jūs varat šos atrisināt, vai esat gudrāki par 10 gadīgiem singapūrelēniem. Atradu. Ar visiem risināšanas skaidrojumiem. https://www.theguardian.com/science/2016/dec/05/did-you-solve-it-are-you-smarter-than-a-singaporean-ten-year-old Link to comment Share on other sites More sharing options...
Usins Janvāris 4, 2017 Share Janvāris 4, 2017 b... es mēģināju pēc malu proporcijām un atkal sapinos. apakšējo malu attiecība = 70/30 tad mēģināju a * b * ( b / 70 * 30) zinot, a * b = 70 70 * b / 70 * 30 b30 kas ir pareizi, ja zinam, ka b = 14 un vispār izskatās muļķīgi pašsaprotami, paskatoties uz attēlu vēlreiz, tikpat labi būs 84a vai 70c ehh Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronalds Janvāris 4, 2017 Share Janvāris 4, 2017 Laukumu kvadrātsakņu reizinājums gan nebūs pareizs risinājums bērniem, jo tur " nesmuki cipari" Kvadrātsakne no laukumu reizinājuma.... Nu jā viltīgi... Bet vai vienkāršāk par triju vienādojumu sistēmu, ko var ar zīmuli uz papīra atrisināt.....??? Kurš te māk bez kalkulatora izvilkt kvadrātsakni no 176400? Vai pirmajam variantam - no 30? Link to comment Share on other sites More sharing options...
laikamTak Janvāris 4, 2017 Share Janvāris 4, 2017 Nez, kas tā par slimību cilvēkam - sarežģīt elementāras lietas... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raimonds1 Janvāris 4, 2017 Share Janvāris 4, 2017 (labots) 176400 441 x 4 x 100 21 x 2 x 10 Tam kvadrātsakņu risinājumam papriekšu prasās kaut kāds izvedums, ka tā viss sanāks un tas tiešām visu tikai sarežģī un vairs nav desmitgadīgiem. EDIT. Jau ir bijis Vai arī izvelk kvadrātsakni no laukumu reizinājuma sqrt(84 * 70 * 30) (H * W) * (H * L) * (W * L) = H^2 * W^2 * L^2 V = H * W * L = sqrt(H^2 * W^2 * L^2) = sqrt((H * W) * (H * L) * (W * L)) Labots Janvāris 4, 2017 - Raimonds1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndrisBB Janvāris 4, 2017 Share Janvāris 4, 2017 et vai vienkāršāk par triju vienādojumu sistēmu, ko var ar zīmuli uz papīra atrisināt.....??? Kur ir teikts ka Singapūriešiem nemāca ka tilpumu var izrēķinot velkot kvadrātsakni? Tad tik ieraksti ciparus un viss. Daudzkur izmanto dažādas metodes, es te ik pa laikam sīkajiem vietējā skolā mācu Python'u, tad nākas redzēt visādas matemātikas metodes, kādas LV nebiju redzējis. Gadās ārī otrādāk, vienreiz nācās matemātikas skolotājiem Vjeta teorēmu mācīt, jo par tādu pat dzirdējuši nebij, viņi izmanto savādāk metodi (grūti pat pateikt vai vieglāku, bet sīkajiem saprotamāku gan). Link to comment Share on other sites More sharing options...
vvv Janvāris 4, 2017 Author Share Janvāris 4, 2017 Kurš te māk bez kalkulatora izvilkt kvadrātsakni no 176400 Tūlīt mēģināšu. Ir zināma patiesība (matemātiski pierādīta), ka vesels skailis, kas dalās ar deviņi ir ar tādu īpašību, ka tā skaitļa visu ciparu summa bez atlikuma dalās ar 9. Skatamies 1+7+6+4+0+0=18, tātad dalās. Galvā 176400/9=19600. Savukārt 19600=196×100. Tātad 176400=9×100×196=3^2 × 10^2 × 14^2. Tas bija viegli galvā, vai ne. Lai dabūtu kvadrātsakni, jāsareizina 3×10×14. Arī viegli, vai ne. 3×140=420. Tātad izvilkt kvadrātsakni no 176400 var arī galvā. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronalds Janvāris 4, 2017 Share Janvāris 4, 2017 Tam kvadrātsakņu risinājumam papriekšu prasās kaut kāds izvedums, Takš reku ir! (H * W) * (H * L) * (W * L) = H^2 * W^2 * L^2 V = H * W * L = sqrt(H^2 * W^2 * L^2) = sqrt((H * W) * (H * L) * (W * L)) Ja viņiem skolā šo metodi māca, tad tas jau nav nekāds atjautības uzdevums! Nu labi, 176400 diezgan viegli sadalīt reizinātājos no kuriem viegli kvadrātsaknes izvilkt. Bet universāls šis risinājums nav! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raimonds1 Janvāris 4, 2017 Share Janvāris 4, 2017 Pats atradu, ka ir un jau ieliku atsauci. Tas vel ir jautājums, vai ir labāk iemācīties gatavu metodi, vai arī to nezināt, bet izdarīt to atrisinājumu pašam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndrisBB Janvāris 4, 2017 Share Janvāris 4, 2017 (labots) Tak uzdevuma atbildēs var redzēt ka viss balstās vairāk vai mazāk uz minēšanu, iedomājies ka 30 varētu būt reztinājums tam un tam, tad 84 varētu būt reizinājums tam un tam. Tādā garā arī 10 gadīgais, kuram ir pietiekoši liela pacietība un nav ne kvadrātvienādojumu ne kvadrātsakņu zināšanu, var atminēt rezultātu. Labots Janvāris 4, 2017 - AndrisBB Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raimonds1 Janvāris 4, 2017 Share Janvāris 4, 2017 (labots) Kurš būs advancētāks - tas, kurš zina vai tas, kurš pats no jauna atklāj un kā regulēt balansu šajos procesos. Tur ir dažādi varianti - var uzminēt rezultātu un var saskatīt kopsakarības un var pats to laukumu reizinājumu kvadrātsakni izdomāt. Katram risinājumam sava vērtība. Labots Janvāris 4, 2017 - Raimonds1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndrisBB Janvāris 4, 2017 Share Janvāris 4, 2017 (labots) Būtība pedagoģiski tas ir programmēšanas uzdevums, ne tikai matemātikas. 3 skaitļiem sameklē pa pāriem kopīgos dalītājus Datorzinātnē neviens nekādus kopīgos dalītājus nemeklē, jo pie lieliem skaitļiem tas var aizņemt bezgalību un nenoteiktu izpildes laiku. Šāda tipa uzdevumus pilda lietojot matricas, kuras datoriem padodas risināt lieliski. http://pages.di.unipi.it/fpoloni/study/files/phd_thesis_discussed.pdf Labots Janvāris 4, 2017 - AndrisBB Link to comment Share on other sites More sharing options...
vvv Janvāris 4, 2017 Author Share Janvāris 4, 2017 Kurš būs advancētāks - tas, kurš zina vai tas, kurš pats no jauna atklāj un kā regulēt balansu šajos procesos. Nez, daudz matemātisku atklājumu vidusmēra cilvēks ir pa savu dzīvi izdara. Ne jau tādā nozīmē - kaut ko jaunu atklāj, bet atklāj kādu matemātisku likumsakarību, kas cilvēcei jau sen zināma, bet viņš vienkārši to nav zinājis un tagad atklājis. Diez vai. Atklājumi ir dažu izredzēto priekšrocība. Pārējiem atliek zināt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raimonds1 Janvāris 4, 2017 Share Janvāris 4, 2017 (labots) 10 gadīga knēveļa personīgi atrisināts algoritms ir vērtība pati par sevi un ir pareizi par to paslavēt un ielikt labu atzīmi. Savukārt zinātnes kontekstā pareizi sintaktiski to visu uzrakstīt programmā -būtu jau labi, bet tam ir daudz mazāka vērtība, kā izdomāt algoritmu. Vēl būtu interesanti, kā pedagoģiski pareizi būtu pavirzīt 10 gadīgā domāšanu tajā kvadrātu reizināšanas virzienā, pārāk daudz nepasakot priekšā un ļaujot tomēr pašam izdarīt atklājumu. Lietot mazākus skaitļus? Izmantot grafikus vai spēļu elementus? Labots Janvāris 4, 2017 - Raimonds1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Inspektors Caps Janvāris 4, 2017 Share Janvāris 4, 2017 Lai risinātu vienādojumus, ir jāmāca domāt abstrakti un izprast būtību, nevis tikai kā Tu - meklēt speciālgadījumu skaistos skaitļus, kas tur ir ielikti ar nolūku tādēļ, lai bērnam vispār kas sanāktu. Dzīvē nebūs 84, bet gan 83,572 un tad savus skaitos skaitļus varēsi iestādīt vienā vietā. Bet tas, kurš jēdz abstrakciju un būtību, sarēķinās visu tieši tik pat viegli. Personīgi man visvairāk uzmanību pievērsa kas cits. Audio CD streams ir Stereo 16-bit 44100 Hz. Tātad baitos 2 * (16/8) * 44100 = 176400 B/s. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu
Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas
Izveidot jaunu kontu
Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!
Reģistrēt jaunu kontuPierakstīties
Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!
Pierakstīties tagad!