Jump to content

automātiski auto bez vadītāja un citas jaunās tehnoloģijas


e = d
 Share

Recommended Posts

Ups! You're dead!
Restarting level, life count 79/100

Labots - abi
  • Kādas šausmas! 1
Link to comment
Share on other sites

Inspektors Caps
2019.11.26. , 06:27, binary teica:

spoguļu problēma atkritīs, tās vietā nāks kameru problēma

Tipiskais latvietis jau tik "tālu" nedomā. Galvenais kaut ko blēt līdzi baram.

 

Tam Actros tie ekrāni traucē redzamībai. Un arī kameras, kas ir vilcēja sānos, neko dižu nedod. Drīzāk tikai mazāka izšķirtspēja, salīdzinot ar aci, un nesalīdzināmi sliktāka redzamība pustumsā. Kad kameras būs arī piekabes sānos, lai redz arī "aiz stūra" leņķī sagrieztam auto, un infrasarkanie prožektori, tad būs inovācija un jēga no kamerām.

 

2019.11.26. , 12:02, binary teica:

Ekskavatoriem tas pat vairs nav "nākamais solis"

Kaujas droni jau ir un drīz būs arī tanki un citi brīnumi. Terminatora scenārijā bija tikai viena kļūda - to nediriģē mākslīgais intelekts...

Link to comment
Share on other sites

Pirms 11 minūtēm , Inspektors Caps teica:

Un arī kameras, kas ir vilcēja sānos, neko dižu nedod. Drīzāk tikai mazāka izšķirtspēja, salīdzinot ar aci, un nesalīdzināmi sliktāka redzamība pustumsā.

Nezinu, cik aktuāli tas ir kravas auto, bet sīkākiem auto kā vienu no kameru ieguvumiem min samazinātu gaisa pretestību.

Par redzamību pustumsā nemācēšu spriest, neesmu redzējis, ko tie ekrāni pustumsā rāda. Varbūt tur tomēr ir kaut kāda nakts redzamība?

Link to comment
Share on other sites

Tīri teorētiski tur var veikt kautkādu papildus attēlu astrādi, piemēram izcelt kautkādus objektus utt. Nezinu gan cik tas ir lietderīgi, smagajiem vai autobusiem varētu būt lietderīgāk, kautvai tospašus velosipēdistus, kurus ik pa laikam "iespež" vai pilnībā sabrauc, kad nostājas blakus.

Pieļauju domu ka ja kameras aizstās spoguļus, tad kautkāda pēcapstrāde būs nākamais loģiskais solis.

Link to comment
Share on other sites

Ja padomā, tad arī vieglajam būtu lietderīgi ja būtu kautkāda sistēma, kas brīdinas ka velosipēdists taisās apdzīt pa vienu vai otru pusi. Savādāk citriez korķos nepievērs uzmanību un velosipēdists kāreiz taisās pa iekšmalu apdzīt, tad nākas nogriezt viņam ceļu vai kā savādāk piespiest pie apmales.

Nezinu vai tā ir daļa no spoguļa, bet tāda sistēma būtu lietderīga. 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 2 minūtēm , snukurins teica:

Šitos jau nu gan vajag nospiest biežāk,katru dienu pa vienam,katrā pilsētā

tos kas rīgā lepni nedzīvo - tos vajadzētu nospiest biežāk. katru dienu pa vienam.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 3 minūtēm , snukurins teica:

Šitos jau nu gan vajag nospiest biežāk,katru dienu pa vienam,katrā pilsētā un atstāt turpat uz ielas, lai pārējie saņem vizuālu mācību.

Laikam neesi braucis pa šaurām ielām, kur ir intensīva velosatiksme. Ar vieglo jau ir grūti, ar smago vai autobusu ganjau vispār vāks. 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 1 minūtes , snukurins teica:

Pati ideja apdzīt pa iekšmalu ir perversa.

Pa ārmalu (vai puses tagad sajaucu) ir bīstami apdzīt ar velo, jo satiksme un ātrumi ir pietiekoši lieli (no pretī braucošajiem), bet ielas pietiekoši šauras, lai diezko negribētos apdzīt pa ceļa vidu (vienkārši neizsprauksies, vai pretī braucošos auto apdzen kādu citu velo). Tapēc daudz drošāk un vieglāk apdzīt pa ceļa malu (ja var izspraukties starp noparkotajiem auto un korķi stāvošiem vai lēnu braucošiem).

Problēmas parasti rodas kad parādās kautkāds robs, kur nav noparkota mašina vai vairākas, tad var viegli apdzīt. Bet tad pēkšņi korķis sāk kustēties, bet priekšā ir noparkotais. Tad nākas velosipēdistam vainu bremzēt, vainu knapi izspraukties.

Braucot uz darbu visulaiku nākas vērot abas puses, jo kamēr skaties uz vienu pusi uz vienu velo, tikmēr mocis vai kas cits nez no kurienes apdzen pa otru. 

Būtu lietderīga sistēma kas brīdina jau laicīgi, it īpaši tagad kad tumšs un ja lietus līst, tad vispār neko neredz.. 

Link to comment
Share on other sites

Inspektors Caps

Tāda spoguļu gaisa pretestība ir kā CO2 - matu skaldīšana, kas patiesībā nevienu neinteresē, bet politiskā iekārta neļauj to skaļi teikt. Vienīgais, kā tas daļu interesē ir kā jau parasti - kā uz to nopelnīt.

 

Lai nu kā, katrā ziņā kamerām kā tādām dinamiskais diapazons nav pat tuvu cilvēka acs diapazonam. Attēla apstrāde, protams, ir nākamais solis, bet es tikai saku, ka reāli jau tagad kamerām bija jābūt (arī) uz piekabes sāniem un tās aizmugurē, kas būtu jūtams uzlabojums jau tagad uzreiz. Bet redz.. priekš tā būtu jāvienojas pielikt kaut kādu standartizētu Ethernet savienojumu starp vilcēju un piekabi(-ēm) kā avio jomā AFDX. Bet mūsdienu pasaulē parasto cilvēku tehnikā vienoties par standartiem... Ta jau ir gandrīz neiespējami! :D

 

Pirms 10 minūtēm , AndrisBB teica:

velosipēdists taisās apdzīt pa vienu vai otru pusi

Pirms 7 minūtēm , snukurins teica:

Pati ideja apdzīt pa iekšmalu ir perversa.

Tā nav perversa, tas vienkārši nav iespējams. Apdzīt Latvijā var tikai pa kreiso pusi un velosipēdists to nevar un nedrīkst vispār. Velosipēdists var tikai apsteigt vai apbraukt. Baigie autobraucēji, ka pat CSN terminus nezināt... ;)

  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 8 minūtēm , snukurins teica:

nav neviena loģiska pamatojuma kāpēc velosipēdistam vai stāvdrāzim būtu jāatrodas pirmajā joslā auto labajā pusē.

Saki, ka veloceliņus jāpārceļ uz ceļa vidu?

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 5 minūtēm , Inspektors Caps teica:

Baigie autobraucēji, ka pat CSN terminus nezināt...

Sorry, CSN neesu mācijies, tapēc precīzus terminus nezinu, bet tas nemaina lietas būtību, ka velisopēdisti apdzen, apsteidz, apbrauc pa abām pusēm, un vakarā/lietū grūti redzēt kur viņi ir, vai pēkšņi parādās no nekurienes. 

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

Inspektors Caps

@AndrisBB, viss tas, ko aprakstīji par velobraukšanas pa ielu problēmām, norāda uz visiem tāpat acīmredzamo skaidro faktu - velo, skrejriteņu, skrituļslidu un tāda veida transportlīdzekļu vieta ir blakus gājējiem nevis jaudīgiem un ātriem salīdzinoši lielas masas auto un pat moto uz ceļa.

 

Just now, binary teica:

Saki, ka veloceliņus jāpārceļ uz ceļa vidu?

Veloceliņi ir blakus ietvei vai vispār kaut kur tālāk. Savukārt "velojoslas" ir Ušakova hipsterdaunu balsu vākšanas kampaņas sekas, uzliekot lielu kluci visai pārējai pilsētai...

 

Pirms 2 minūtēm , AndrisBB teica:

tas nemaina lietas būtību, ka velisopēdisti apdzen

Nē, velosipēdisti neapdzen. Izlasi 2.2. punktu: https://likumi.lv/ta/id/274865-celu-satiksmes-noteikumi

Bet nu arguments vispārīgi ir no sērijas: "Laukos visi zog, tādēļ taisīsim zagšanu mazāk bīstamu."

Link to comment
Share on other sites

Pirms 4 minūtēm , Inspektors Caps teica:

Nē, velosipēdisti neapdzen. Izlasi 2.2. punktu: https://likumi.lv/ta/id/274865-celu-satiksmes-noteikumi

Kā reiz arī apdzen. Ja kustos ar ātrumu max 20 km/h, tad velosīpēdisti vai motociklisti apdzen nepārtraukti :D

Te pie manis ir vietas, kur velosipēdisti apdzen pat uz 60+, jo kalns iet uz leju, bet man atļautais ātrums un speed cameras neļauj kustēties ātrāk  

 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 22 minūtēm , Inspektors Caps teica:

norāda uz visiem tāpat acīmredzamo skaidro faktu - velo, skrejriteņu, skrituļslidu un tāda veida transportlīdzekļu vieta

Tas varbūt darbotos LV, kur ielas platas un cilvēku maz. Te pie manis no rītiem izskatās ka velosipēdistu/motociklistu ir ne mazāk kā auto un tāpat no rītiem vai vakaros jāsēž korķos. Pa trotuāriem ar velo nekur tālu neaizbrauksi. Ja atņem velosipēdistiem braukšānu pa ielām, tad viņi brauks ar auto un korķi būs vēl lielāki.

Lielākā daļa brauc ar velo/motociklu nejau tapēc ka viņiem nebūtu mašinas, bet tapēc ka ātrāk, ērtāk, lētāk. 

Es piemēram uz darbu apmēram 5 jūdzes varu aizbraukt ātrāk ar velo nekā mašīnu (ja nebrauc 6 no rīta, bet pēc/pirms normāla darba laika). Pietam var velo tas laiks vairāk vai mazāk ir konstants - 20min, zinu cikos ieradīsos, ar auto var būt 15 min, parasti ap 30 - 40 min, bieži ilgāk par stundu. 

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

Raimonds1

Par to apdzīšanu, apsteigšanu pa labo malu.

Stāsts jau nav par terminiem, bet par principu, ka, pagriežoties pa labi krustojumā, jāpaskatās arī LABĀS PUSES SPOGULĪ, jo tev tikai tā liekas, ka tu esi ieņēmis uz brauktuves labējo malējo stāvokli, lai nogrieztos pa labi, bet velosipēdists tur arī ir ieņēmis savu labējo malējo stāvokli.

 

Taču, ja infrastruktūra būtu tāda, kas ļauj maksimāli daudz pilsoņiem braukt ar sabtransu, nomas auto vai velo, tas būtu labi. Tomēr tā infrastruktūra ir tāda, kāda ir. Pamēģiniet atrast autoostā dzelzceļa kustības sarakstu un dzelzceļa stacijā autobusu sarakstu.

 

Kas jums ir ar to CO2 noliegumu, kas, globālā saslišana nav pierādīts fakts?

  • Atbalstu 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 12 minūtēm , Raimonds1 teica:

ka, pagriežoties pa labi krustojumā, jāpaskatās arī LABĀS PUSES SPOGULĪ,

Es vairāk par to ka clvēki ir cilvēki, gan velosipēdisti, gan autobraucēji. Vieni kārtīgi nepaskatās spogulī, otri spraucas starp auto.

Ja var uztaisīt sistēmu, kas jau laicīgi brīdina par situāciju, tad es tikai par. Protams sistēma nekad nebūs 100% droša, bet kādu nevajadzīgi "piežmiegšanu" gan var samazināt.

Itkā ir blind spot warnings man spogulī, bet tas tāpat jāskatās. Vajag kautko mazliet gudrāku. 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 7 minūtēm , AndrisBB teica:

Vajag kautko mazliet gudrāku.

Elementāri - ievērot satiksmes noteikumus.

Link to comment
Share on other sites

Inspektors Caps
1 stundu atpakaļ, AndrisBB teica:

Kā reiz arī apdzen.

Arī Salu tilta un citu ceļu 2. un 3. joslā ar vien biežāk var sastapt tādus pašnāvniekus. Luksofora sarkano gaismu viņi vispār neievēro gandrīz neviens! Tad jau tagad pataisīsim par normu un brauksim kā Indijā! Latvija, UK vai vienalga kāda valsts, bet kinētiskās enerģijas formula no tā nemainās. Pēc kinētiskās enerģijas un braucēja aizsardzības līmeņa velosipēds nekādi nav salīdzināms ar automašīnu - tā ir elementāra fizika! Un tādēļ braukt starp automašīnām ir kā frontes pirmās līnijas gaļas mašīnā - var paveikties, bet ir jābūt debīlam, lai to vēlētos. Pie tam jūs "progresīvie" taču gribat, lai pa ceļu drīkst braukt arī katra trulā blondīne, kura nespēj ar parastu vieglo auto trāpīt pat 2,5 metru vārtos. Un reizē jūs paši gribat uz tā paša ceļa braukt blakus ar velosipēdu un uzticēt savu dzīvību tai trulajai aitai! Taču opreģeļitesj - vai nu pa ceļu var braukt katrs idiots, bet tad velosipēdiem nav droši, vai brauc arī velosipēdi, bet braukšanas tiesības var iegūt tikai tie, kuri reāli prot braukt.

 

1 stundu atpakaļ, Raimonds1 teica:

Par to apdzīšanu, apsteigšanu pa labo malu.

Stāsts jau nav par terminiem

Nē, stāsts tieši ir par terminiem, jo labās puses satiksmē tāda "apdzīšana pa labo malu" nav iespējama. Nevis nav atļauta, bet nav IESPĒJAMA!

  • Atbalstu 2
Link to comment
Share on other sites

Raimonds1

Nu, bet praksē tajā malā tie velosipēdisti, skūteristi un reizi gadā tomēr tur ir un brauc.

teorētiski vecākiem būtu bijis ar bērniem drošības jautājumi jāskaidro, bet praksē

http://www.protesti.lv/bernu-vidu-izplatas-bistama-spele-skrien-vai-mirsti/

“Piedzīvoju diezgan nepatīkamu situāciju. Uz Saharova ielas (tur, kur t/c Tālava) divas meitenes kopā ar mani stāv pie luksofora un savā starpā sarunājas “kura pirmā”. Sākumā sarunā neieklausījos un neieklausījos, bet tad viena no meitenēm pēkšņi skrēja pāri ielai, METOTIES TIEŠI MAŠĪNAI RITEŅOS!!! Pēc tam iedegās zaļais un mēs pārgājām ielu. Es saku: “Meitenes, vajag iet pāri pie zaļā, mašīnas var nepaspēt nobremzēt, tā nedrīkst!” Meitenes man pasmaidīja, pateica, ka spēlē spēli un atkal pārskrēja pāri ceļam (mašīnu, paldies Dievam, nebija!) Aizskrēja uz Mego veikalu. Es biju šokā. Lūk, kādas bērniem spēlītes,” meitenēm esot bijis apmēram 10 gadi

Link to comment
Share on other sites

pirms 1 stundas , Inspektors Caps teica:

Nē, stāsts tieši ir par terminiem, jo labās puses satiksmē tāda "apdzīšana pa labo malu" nav iespējama. Nevis nav atļauta, bet nav IESPĒJAMA!

Ai, nomierinies Caps, pa lielam man netraucē ka velsosipēdisti apbrauc pa, LV gadījumā pa labo, manā gadījumā pa kreiso. 

Tad jau arī motociklisti traucē kas brauc starp rindām, tam gan ir speciāls termins noteikumos un ir atļauts. Faktiski sanāk, ka vienu no joslām viņs apsteidz pa labo, otru pa kreiso.

 

Mazliet riskantāks variants ir kad vakarā (faktiski katru vakaru braucot no darba) pretī braucošā josla tādā puskorķī un knapi kust (5 - 10 km/h), bet es gribu nogriezties pa labi (LV gadījumā būtu pa kreisi), tad kāds palaiž, lai var nogriezties. Bet tur pēkšņi velosipēdists pa ceļa malu apdzen. Tumsā un vēl pretī braucošo gaismu dēļ jau pilnībā nav iespējams redzēt. Tad ir bijis vairākas reizes, kad gar pašu degungalu nozib velosipēdists :D. Tagad jau esu ietrenējies un katru reizi, kad griežos pārbaudu 2reiz.  

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

pirms 3 stundām , Raimonds1 teica:

Es saku: “Meitenes, vajag iet pāri pie zaļā, mašīnas var nepaspēt nobremzēt, tā nedrīkst!” Meitenes man pasmaidīja, pateica, ka spēlē spēli un atkal pārskrēja pāri ceļam 

Varbūt vienkārši no tevis bēga? 

Link to comment
Share on other sites

pirms 9 stundām , AndrisBB teica:

Tagad jau esu ietrenējies un katru reizi, kad griežos pārbaudu 2reiz.  

Pirms padsmit gadiem Latvijā bija CSDD rīkota kampaņa "Skaties divreiz! Divreiz!", tā ka Latvijas mediju telpā dzīvojošie jau sen pārbauda divreiz. Tā vismaz naivuļi domā :D

 

Bet nu ja reiz tiek piesaukts "2reiz", padaudz to divnieku Timrots nopublicējis:

https://twitter.com/PTimrots/status/1198879559594188800

image.png

Labots - binary
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Parasti lidostas, kad atstaj auto uz ilgu laiku (tur kur darbinieks savac auto), tad vinji elektro auto liek citas vietas, lai samazinatu risku, ka nodegs viss. 

Acimredzot Norvegija to elektroauto tik daudz ka parko visus kopa, vai ari ka raksta teikts, aizdegas ladesanas laika.

Link to comment
Share on other sites

Skarbi. Neesot bijis sprinkleru sistēmas. Tikai jautājums, vai sprinkleri nodzēstu aizdegušos litija aķi?

Tas nav ļauns prieks par "sliktajiem" elektromobiļiem. Fakts ir tāds, ja mēs pāriesim uz šamiem, tad nāksies pārskatīt un pārveidot ļoti daudzas lietas, par kurām varbūt pat neiedomājamies.

Link to comment
Share on other sites

pirms 5 stundām , Jurkins teica:

Tikai jautājums, vai sprinkleri nodzēstu aizdegušos litija aķi?

 

Nē. Litijs reaģē ar ūdeni un izdalās ūdeņradis! ?


2020.01.7. , 11:43, uldise teica:

Nav nekādu atsauču.... 

Pirms laika jau bija izkladzināta vēsts par superaķi. Vēlāk izrādījās ka tas nav uzlādējams aķis, bet 1x lietojama bača.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 29 minūtēm , Ronalds teica:

Nav nekādu atsauču.... 

Atsauču varbūt arī nav, bet wiki raksta, ka Sony šogad plāno laist tirgū litija-sēra baterijas.

 

Nav jau nekā jauna, litija-sēra baterijas "atklāja" jau sešdesmitajos. Kā wiki raksta, tad "Currently the best Li–S batteries offer specific energies on the order of 500 W·h/kg, significantly better than most lithium-ion batteries, which are in the range of 150–250 W·h/kg", kas tos "1000km ar vienu uzlādi" padara pat tīri ticamus. Ja tiks galā ar "shuffle" effect, ražojot tās baterijas komerciālos apjomos, tad varētu pat būt OK. Kā wiki raksta, pēdējos gados tā pavairāk pēta šā tipa baterijas.

Labots - binary
Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, Ronalds teica:

Nav nekādu atsauču.... 

Nu linka bildē uz baterijas tak ir abola reklāma. Un tā starp citu tiek austrālija pieminēta.

Marketings....

aple.jpg

Link to comment
Share on other sites

Reāls piemērs par viltus ziņām. Nekas kontkrēts, kau,kad testēs,attīstīs un pārbaudīs.....

Link to comment
Share on other sites

Vispār jau viltus ziņas ir, ka elektroauto iekaro pasauli. Kad nezinās vairs, kur likt vecos aķus, būs pilnīgs čau. Tāds pats bums bija , ka nu tik būs haļava ar jau sevi nokalpojušiem vēja ģeņģeriem. Pilna Holande un pārējās valstis sekos.

Link to comment
Share on other sites

Kas ir 3.3%? Tirgus īpašība ir tā, ka produkts, kas sasniedzis savu apogeju, vairs netiek pārdots, vismaz ne tā, kā sakumā mēģināja iebarot. Vēl joprojām neviens nav atbildējis, kur likt izlietotās vairākreižu uzlādējamās baterijas, jeb kā moderni sauc akumulatorus.

 

P.S Elektro auto ir moderni, nestrīdos.

Labots - aoma
Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...