Jump to content

Tālbraucēju darbs. Vai ir to vērts?


hurvacijs
 Share

Recommended Posts

Šodienai esmu diezgan daudz papētījis par jūrinieku novirzi. Ja godīgi - iepatikās... 

VIsmaz no malas izskatās, ka tas ir tieši tas, ko es +/- meklēju. Izklausās diezgan savādi (takā kaut kādu mašīnu meklētu), bet nu reāli pat esmu apsvēris domu pēc vidusskolas iet stāties iekš LJA.

Vēl laiks samērā ir priekšā, bet savā ziņā laiks skrien vēja spārniem.

Reizi nedēļā vismaz iešaujas domā par profesiju. Es esmu par tik daudz profesījām domājis... Pat biju apsvēris doties zemesardzi, VGU utt.. Bet tomēr tas viss nebūs tas, ko vēlos.

Tad jau arī redzēsim kas iznāks no šī visa :)!

Pagaidām es varu pateikt vienu vienīgu paldies par ieteikumiem un padomiem!

Droši rakstiet, ja kaut ko esat piemirsuši. Katrs padoms man nozīmē daudz!

Paldies!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 145
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Smii

    8

  • nevertell

    9

  • Bomaars/C12

    8

  • hurvacijs

    20

Bomaars/C12
niVietējie patreiz cik zināms pelna tikai kādus 1500Eur kas manuprāt ir maz.

 

Nebezdējat foruma muļķibas jauneklim kurš deļ šitādiem sadomās, ka tā ir zelta bedre,bet tā nav, kur tu tādu summu esi izrāvis??? Tālajā pirms krīzes laikā ļoti laba alga bij 1000LS, pēc krīzes bij 500-700ls vidēji, tagad pēc krievu sankcijām pret Eiropu, vidēji 700-800 eiro (uz papīra).

 

Kreiss? 

 

Labāk neprasi...kantoris uz kuru skatīties kā pēdējo variantu,(Ne pasen šie nometa algas un ar viņu tā jau "superīgo attieksmi-darbinieks ir suns" pēdejais piliens bij algu samazinājums un straumes darbinieku aizgāja (kreisā par mēnesi kontā tev ieripos ap 700 eiro pašlaik ja ietu darba, un no tiem 700 eiro atņem ceļu līdz darbavietai, ēšanu, dažādas citas lietas, 100% gadīsies štrafi, nedaiboh riepa uzsprāgs vai kaut kāds skrāpējums, riepa ar apmali apskrāpēta, to visu no algas atšķiebs, kamēr tu neizej viņu eksāmenus tev vel alga nav pilnā, tikai kādi 80% + pirmos mēnešus no algas atvelk ap 30 eiro(drošības nauda), beigu beigās sanāk ka tev paliek minimāla un pat tad tu esi veiksminieks, iesācējiem sakumā pa nullem viss iznāk, nekādas brīvas naudas nebūs, tāda tur ir situācija, labākais ko caur paziņam kā jauns gruķis ar tiesībam varētu saņemt ap 500-600 eiro tīrais, pēc 5 gadi pieredzes ar tādu pat situāciju kā tagad varbūt vairāk, a tādi ka 1500 eiro, Latvijā tādu summu tuvākajā desmitgadē standarta šoferis nesaņems, varbūt ir kantori kur saņem šādu summu, bet tur bez pieredzes un labiem sakariem necerēt nekad un kurš tādas darbavietas pamet, tad jābūt izredzētajam :D

 

Lai,  par jūrnieku izmācitos skolā tev visam atzīmem uz apmēram 8 jamacas utt, zināju vienu čali kas arī macās, nu tur ir jamācās daudz, dikti, smagi utt. tāpēc alga izskatas liela, bet kā saku jāmācas daudz un mācības galvai jašanse

Labots - Bomaars/C12
Link to comment
Share on other sites

Jūrniekiem lai "būtu zirgā" vajag ambīcijas - proti, neaprobežoties ar ierindas matrozi vai mehāniķi.

Galvenais pieprasījums ir pēc kvalificētiem jūras virsniekiem - stūrmaņiem, kapteiņiem. Citādi sanāk tādi kapteiņi kā Costa Concordi'jai.

Link to comment
Share on other sites

Didzis- vispār jau tusē gan.

kādi 1.5 miljoni km būs nobraukti. slinkums rakštīt - tā ir stihija,dzīvesveids.

ne katram sanāks. bagāts ar darbu nepaliksi,bet iztikt var.

par to kreisu taisnība - ienaidniekam nenovēlētu!  :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Man sencis visu savu mūžu bijis šoferis un tagad braukā pa visu Eiropu. Uzreiz varu pateikt, kad šņukura ciparu aprēķins ir fufelis, jo par dīkstāvēm, kas ir neizbēgamas, neviens nekur nemaksā. Ja kāds stāsta, ka viņš ir ceļā, tad vilcienā vai kā krāva, bet pilnīgi un noteikti ne kā šoferis, jo ārzemēs diezgan strikti skatās uz to, cik katrs daudz brauc.

 

Vistizlākais darbs ir šoferiem, kuri brauc uz Baltkrieviju, Krieviju, kad kur pusmodā, nemazgājies jānīkst uz robežas pat vairākas dienas, par ko parasti arī nemaksā. Par Eiropu daudz maz civilizēti apstākļi. 

Link to comment
Share on other sites

Bomaars/C12

Es to pašu snukurins nav dzive saskaries tāpēc tādus ciparus izrāvis kā teicu standartā tagad uz papira 800 eiro nu normali jau 1000 eiro :) bet uz papira tadi 1500 eiro pat ziedu laikos bij retums

Link to comment
Share on other sites

viesturs0711

Man choms jūrā iet, nu tā uz 3 mēnešiem parasti un tad kādu laiku sēž krastā! Apnīk krastā, iet atkal jūrā, tur vismaz kāpostu jūt! No man zināmajiem tālbraucējiem visi ir tālbraucēji pēc sava aicinājuma, jo tie kāposti kā jau te minēja, uz vietas tādu var sapelnīt!

Link to comment
Share on other sites

snukurins - tu nebeidz paŗsteigt. ;)

 

Nez tieši cik tālbruacēji patstāvīgi nakšņo viesnīcās ? Pats maksimums ir pa retam viesnīcā+nodušoties. bet bieži vien to dara arī citos pieturpunktos.

 

LV pie smago mašīnu vadītājiem, tostarp tālbruacējiem izplatīt aleiuta ir aplokšņu alga. Tas nozīmē, ka tevi var drāzt, drāzt un apčakarēt, kā vien ienāk prātā.

Protams, ka ļoti daudz kas atkarīgs no uzņēmumiem kur strādā, bet pa lielam jau ir tas pats kas ar celtniecību un celtniekiem. Ne vienā, ne otrā pusē nestrādā, ne tie labākie darbinieki, ne tie godīgākie priekšnieki.

 

Ar to darbu ārzemēs arī ir kā ir... Solījumi un reālā situācija bieži atšķiras.

 

Protams, visam jau vēl klāt nāk tas, ka daudziem cilvēkiem neviens darbs nav gana labs.

 

Es tālbraucēja profesiju uzskatu, kā kautkādu back-up variantu. Nu kad dzīvē visi stiķi trūkst, tad var darīt arī to, bet nespēju iedomāties situāciju, kad speciāli tam gatavot un pakaŗtot savu dzīvi.

 

 

Jūrnieki, tas manuprāt ir mazliet savādāk, bet nu jau atkal - tu vari būt melnstrādnieks, vai tiekties uz augsto galu. Un kā jau minēja, pilnīgi deģenerāti jau arī uz tiem kuģiem netiek...

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

To var ļoti dažādi vērtēt. Es tiešām pazīstu vismaz 3 šoferus, kas braukājuši gan satiksmes autobusos, gan uz baļķvedējiem, gan piegādājuši preces visiem Depo un visam ir savi plusi. Kā plusus var minēt, ka alga ir lielāka nekā pie mums. Otrs lielais pluss ir tas, ka tur nebraukā ar miskastēm un nebūs jānīkst dīkstāvē, kad autiņš noplīsis. Trešais, vietējais kontingents un kolēģi bieži vien mainās biežāk kā zeķes un paveicas tad, ja nav ar kādu lubraku jāstrādā kopā. Protams, ka mīnuss ir tas, ka 1.5-2 mēnešus esi prom un 3 nedēļas mājās. Pie šāda režīma var pierast tādi, kam bērni izauguši un nav piemājas saimniecība. Un jā, bik kaut ko var no pasaules redzēt nevis tikai mūsu bedrainos ceļus. Bet, kas citam bekaps, citam tā ir reāls darbs.  

 

 

Es tālbraucēja profesiju uzskatu, kā kautkādu back-up variantu.
 
Link to comment
Share on other sites

Bet kā Jums, zinošiem, liekas. Cik reāli pastāvīgs darbs ir jűrniekiem? Un, ja, piemēram, kādu iemeslu dēļ netiek līdz stūrmanim ( kā piemērs ), tad uz flotes tāpat būs vieta? Par to pašu matrozi?...

 

Ja es aiziešu tik tālu, tad protams iešu līdz pēdējam. Bet, manuprāt, tomēr ir jāzin tas saucamais back up variants. Jo tā matemātika. Tāda nojauta, ka jūrniekiem baigi ar to matemātiku jăņemās.

Link to comment
Share on other sites

OMG - Migs - kad es braucu pa Eiropu ar fūri - nevienu kapeiku neesmu saņēmis aploksnē.....visss čotka uz kartes.

Tik nevajag strādāt pie LV starpniekiem.....

Es ar programmētāja darbu uzskatu kā tādu beck-up variantu....

Link to comment
Share on other sites

Bomaars/C12

Par piemēru lielajās kompanijas kādi tad tur nodokli tur nekas netiek slepts tieši ta kontos un pat VIDs kip neko nezin...

Labots - Bomaars/C12
Link to comment
Share on other sites

Man krusttēvs strādā, mašīnas vedā. Mājās maz, toties ir daudz ko apskatijis un maksā arī labi. 

 

Tik ģimeni bieži nesatiksi, darbs ir grūts bet apstākļi labi. Nu atšķirībā kāda firmā

Link to comment
Share on other sites

22px-U%2B21C8.svg.png ja Kurbadā - tad tur ir ok - tik tā jauno autiņu dzenāšana nav priekš manis....un tur pa melno ar ir jābrauc,ja gribi ko nopelnīt...

Link to comment
Share on other sites

Šodienai esmu diezgan daudz papētījis par jūrinieku novirzi. Ja godīgi - iepatikās... VIsmaz no malas izskatās, ka tas ir tieši tas, ko es +/- meklēju. Izklausās diezgan savādi (takā kaut kādu mašīnu meklētu), bet nu reāli pat esmu apsvēris domu pēc vidusskolas iet stāties iekš LJA.

Ja jāstājas būs šogad, tad pateikšu - vismaz vienu iespēju jau esi palaidis garām. Viņiem ir (bija 2003. gadā, kā tagad - zvani viņiem un jautā) sagatavošanas kursi sestdienās. Pēc kādu 2 mēnešu apmeklēšanas - ir iespēja kārtot iestājeksāmenu. Laikam pa visu mācību gadu - 2 reizes (moš 3 reizes) bija. Tb. katru kursu galā vari mēģināt atkārtoti kārtot iestājeksāmenu. Piem. ja 3 reizes kārtōji - katram priekšmetam varēsi labāko atzīmi atstāt (pat ja tasn ebija vienā reizē) un kandidēt ar to uz budžeta vietu. Man tas palīdzēja. tb. matemātikas atzīmi ņēmu no LJA iestājeksāmena, angļu valodas atzīmi - no centralizētā eksāmena rezultātiem.

 

 

Nevajag aizmirst,kate tomēr ir "plānā galdiņa urbēju" forums un tālbraucēji vai jūrnieki te netusē.

Tusē, bet reti kad rakstu. Lielāko daļu lasu - patīk šejieniešu diskusijas un tehnika arī mani interesē. Nu jau martā būs 10 gadi, kā pirmo reizi braucu jūrā... :)

 

 

Bet kā Jums, zinošiem, liekas. Cik reāli pastāvīgs darbs ir jűrniekiem? Un, ja, piemēram, kādu iemeslu dēļ netiek līdz stūrmanim ( kā piemērs ), tad uz flotes tāpat būs vieta? Par to pašu matrozi?... Ja es aiziešu tik tālu, tad protams iešu līdz pēdējam. Bet, manuprāt, tomēr ir jāzin tas saucamais back up variants. Jo tā matemātika. Tāda nojauta, ka jūrniekiem baigi ar to matemātiku jăņemās.

Darbs ir. Un būs. Viss atkarīgs - cik labā kompānijā iekārtosies. Jo labāka - jo lielāka konkurence. Īpaši švaki ir tieši otrajiem kapteiņa palīgiem - jo tie ir riktīgi daudz, jo tas ir visilgākais posms, kad ej uz nākamo pozīciju - vecākais kapteiņa palīgs. Kamēr biju trešais palīgs - bieži zvanīja un piedāvāja no dažādām kompppānijām iet un strādāt. Kopš vairāk kā 2 gadus strādāju par otro - telefons ir pieklusis... :D Bet mani tas neuztrauc - strādāju vācu kompānijā, alga pat ļoti apmierina, kuģošanas rajons (tikai un vienīgi Venecuēla) arī ir super, kā arī nemazsvarīga lieta - internets, Ir gan vietējais 3G nets, gan arī satelītnets uz kuģa, ko lietoju, lai katru dienu sazvanītos Skaipā ar sievu un bērniem uz 1,5-2 stundām (katru dienu!). Un šeit ar katru kontraktu bonuss palielinās, līdz ar to ar katru reizi alga paliek lielāka.

 

Ja kaut kādā posmā izgāzīsies (pašam gandriz divas reizes tā gadījās - fizikas un matemātikas dēļ) un tālāk neiesi - ir bedīgas ziņas. No Latvijas ļoti labprāt ņem darbā virsniekus, bet ar ierindniekiem ir švaki - tur filipīnieši nu jau pāris gadus kā visus izkonkurējuši (strādā ilgāk (7-9 mēneši) un algu saņem mazāku). Ja esi kā students - ņems darbā (ar domu, ka kādu dienu būsi virsnieks); ja izdomāsi palikt par matrozi forever - visdrīzāk darbu būs grūti atrast.

Labots - Jorsh
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

@Jorsh

Nē. Šogad vēl nevajadzēs :). Nākamgad tikai vidusskolu beidzis būšu.

Labots - hurvacijs
Link to comment
Share on other sites

 

 

Viens paziņa drīz taisās pabeigt tos ostu vadītājus, tagad strādā par krāvēju pastā, lai var atmaksāt to nenormālo studiju maksu, jo tika ņemts studiju kredīts un budžetā noturēties tur ir reāli grūti :)

Ostu vadītājiem budžeta vietu NEKAD nav bijis. Arī, ņemot vērā ostu skaitu Latvijā, ļoti neperspektīvs virziens - jo parasti to virzienu izvēlas, lai visu laiku būtu mājās.


 

 

Nē. Šogad vēl nevajadzēs :). Nākamgad tikai vidusskolu beidzis būšu.

Tad nepalaid garām un uzzini par tiem sagatavošanas kursiem. Jo septembrī vai oktobrī tie sākās pirms 12 gadiem. Plus, man jau prieks, ka vēl viens latvietis domā par šo virzienu - diemžēl mūs te ir gaužām maz un pārsvarā te ir naši. Lielākais skaits latviešu, ko jebkad esmu redzējis uz viena kuģa - 3. Pašlaik esmu vienigais te, lai gan neesmu vienīgais no Latvijas... :)

Link to comment
Share on other sites

 

 

Par piemēru lielajās kompanijas kādi tad tur nodokli tur nekas netiek slepts tieši ta kontos un pat VIDs kip neko nezin...

Eiropā grūtāk nemaksāt nodokļus. Būtu labāk pievēries, jābeidz mācīt jaunatnei, ka nodokļus var nemaksāt, soļarku no Vaņas pirkt, un brāli čakarēt- tas ir latvja pienākums.  

Cik noprotu, tad neesi gatavojies jūrniekiem no 10. klases, ne ? Jo cilvēki, ko pazīstu un kas sekmīgi studē šajā virzienā, vidusskolā nebija četrinieku karaļi un ļoti mērķtiecīgi krāja astotniekus un devītniekus. Savukārt četrinieku karaļi, kas skrēja līdz čomiem paņēma kredītu un izlidoja pirmā semestra beigās. Gudrākais čalis vēl nebija pabeidzis studēt, kad jau dabūja ar kuģi pa pasauli izbraukāt- Kolumbija, Meksika, Štati. 

 

Jebšu prespektīvas ir, bet vajag tomēr censties. Jāsaka gan, 11. klase nav par vēlu, svarīgi jau tikai, cik labi eksāmenus nokārtosi 12. klases beigās. Ja tēmē uz labām atzīmēm, obligāti ej uz 'sagatavošanas kursiem' vai nu LU, vai RTU. Priekš valsts eksāmena diezgan noderīgi.

 

Un skaties pats, ja gribēsi, lai tev maksā boss ne-pidors maksā pieklājīgi, tad gan kā tālbraucējs, gan kā jūrnieks nebūsi latvijā ilgus laika periodus. Tikai jūrā tu strādāsi kopā ar cilvēkiem, savā fūrē būsi viens. Jūrā dabūsi gulēt kajītē, fūrē gulēsi kabīnē vai lētā poļu viesnīcā. Jūrā maksās stipri labāk. 

Tāpat abas profesijas pieprasa diezgan savdabīgu raksturu.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Jorsh- prieks redzēt,ka te apgrozās kolēģis! :)

Savādāk domāju,ka esmu viens te "dīvainis" iemaldījies... :D

 

Filipīnieši riebēkļi grauj tirgu jūrniekiem(rating), tas tiesa... nu jau pat eiropas RO-RO kuģos stjuartus sāk ēst ārā uz CELTIC Ferries kuģiem...

 

Viens te iepriekš pielīdzināja mehāniķi matrozim!

Man personīgi tas patika,jo rads tuvs ir mehāniķis un mehi ar stūrmaņiem vienmēr viens pret otru zobojamies... :D

BET, mehāniķis ir atbilstošs stūrmanim! Tik katrs savā departamentā!

Matrozim ekvivalents ir motorists.

Silti neiesaku LJA iet neklātienē!!! Tad labāk Novikontas koledžā dodies! Bet silti padomā,vai esi jūrai radīts...prombūšanas...slikti laikapstākļi...vieni un tie paši mūļi ilgu laika periodu...

Darbs jūrā nav tikai lielas naudas saņemšana...tas ir kas neiedomājami vairāk!!!

Link to comment
Share on other sites

Nu principā ir tā, ka es par to naudu nedomāju tikai. Esmu drošs, ka atalgojums būs pietiekošs un viss. Vairāk šaudās domas par paša darba gaitu, kas mani pat pieveelk. Pie ofisa krēsliem neesmu dzimis 100%. Bet pateikt, ka iešu tur varēšu tikai vasaras vidū. Jāpapēta un jāpdomā viss.

 

Gan jau arī būs uz tiem sagatavošanas kursiem jāpaiet.

Nu principā ir tā, ka es par to naudu nedomāju tikai. Esmu drošs, ka atalgojums būs pietiekošs un viss. Vairāk šaudās domas par paša darba gaitu, kas mani pat pieveelk. Pie ofisa krēsliem neesmu dzimis 100%. Bet pateikt, ka iešu tur varēšu tikai vasaras vidū. Jāpapēta un jāpdomā viss.

 

Gan jau arī būs uz tiem sagatavošanas kursiem jāpaiet.

Link to comment
Share on other sites

Nav jau slikti domāt par savu nākotni!

Kad es gāju videnes pēdējā klasē, tad bija divi mērķi - iet tur, kas man interesē vai iet tur, kur vieglāk tikt. (tiku kas mani interesē)

Bet tādas domas, cik pelnīšu, kad pabeigšu - nebija. (un labi vien ir, jo jeb kurā profesijā neviens bez pieredzes un (praktiskām) zināšanām lielu piķi nemaksās)

Link to comment
Share on other sites

Man 3 klasesbiedri aizgāja uz LJA. Visi pabeidza. Viens, kam jau skolā švakāk gāja, tas laikam maksāja.

Arī pirms tam gāja sagatavošanas kursos.

 

Protams, jau pēc pirmā kura ir prakse (ja ko nejaucu, bija jau sen, gadi 20 atpakaļ), kur nu katrs tiek. Viens uzreiz trāpīja uz kuģa, kas gāja pāri "lielajam dīķim", gan tika pāri ekvatoram, gan Limā varēja mulates samīļot. Kad atgriezās, kopā iedzērām, širmis konkrēti aizvērās. Pirmā prakse noteikti nav viegla. 

 

Matemātiku tur vajag, kā nekā navigācija jāprot arī pēc kartes, kompasa un debesu spīdekļa pret horizontu utml.

 

Katrā gadījumā katrs uzreiz gāja ar mērķi par stūrmani, kur arī tika. Līdz ar to pelna labi. Kā sapratu, vislabāk pelna uz garajiem braucieniem, t.i. kur kādi 3 mēn. vismaz prom. Tagad, kad katram jau ģimene, tad atraduši, kur tā prombūtne ir maks mēnesis. Esot bik mazāk, bez iztikt var :D

Viens arī jau kaut kādu savu biznesu sācis veidot, ar domu, ka vairs nebrauks. 

Link to comment
Share on other sites

Dažus gadus atpakaļ gadu pastrādāju ar C kategorijas fūri - tad man bija 21-22. gadi, sapratu, ka totāli to darīt negribu. Nezinu - vai nu bezizeja vai tiešām jābūt aicinājumam, lai patiktu. Pašam tēvs agrāk bija tālbraucējs. Kaimiņš arī. Pašiem ģimenē nekas spīdošs nav bijis, kaimiņam kā jau te minēja, pēc cik tur gadiem laulība izjuka neskatoties, ka 3 bērni. 

Par jūrniekiem - skolasbiedrs iet jūra pa pusgadam, pēc tam mēnesi, divus Latvijā. Kopumā jūrniekiem skats uz dzīvi vispār ir tāds apātisks. Kad pēc pusgada atbrauc mājās 2-3 nedēļas vispār nesaprot kur nonācis un kur sevi likt. Citi vispār aiziet zapojā līdz atkal jāiet jūrā.

Šīs profesijas, kuras tiešām var darīt mazs procents cilvēku.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Man liekas. ka es jau vienam te sapni par kapteini salauzu, pameklē kkur forumā.

 

Medusmaize te salieta ir konkrētākā :)))

Link to comment
Share on other sites

Tālbraucēji jau protams neēd,pārtiek no soļķa.

Ēd gan. http://taalbrauceejapieziimes.blogspot.com/search/label/virtuve

 

 

Tuvu tavam nosauktajam ciparam jau tepat Latvijā pazīstami starppilsētu autobusu šoferi saņem

Nu ja, kad tie busi ikdienā tiek lietoti, tad skaidrs, kā šiem sanāk tik daudz saņemt. Biļetes jau visiem nevajag, viens otrs pat atklāti paprasa, vai negrib aizbraukt lētāk... Kontroles nebaidās, šos reti kad pārsteidz - sazvanās savā starpā...

https://comatoseness.wordpress.com/2011/07/28/juras-prakse/

https://comatoseness.wordpress.com/category/juras-prakse-2/

https://comatoseness.wordpress.com/category/juras-prakse-3/

@@Destructo, ķēms Tu, nopostē kaut kur savu jūras prakses stāstu. (em, sorry par ķēmu, ja nu esmu ko sajaucis)

Labots - versatile
Link to comment
Share on other sites

Destructo- nav arī nemaz tik slikti tiem jūrniekiem! vienkārši par jūrnieku nevar būt kurš katrs!!! Arī jūrniekam ir nepārtraukti jāmācās(kā programmētājiem). Mainās(papildinās) jūras likumi,nāk klāt jaunas tehnoloģijas,kuras jāapgūst utt. Ik pēc 5gadi(ja neesi pakāpies augstāk amatā) jāaizstāv diploms(protams jābūt arī cenzam pietiekamam tai periodā),lai turpinātu amatu ieņemt...

Tāpēc saku,ka ne kurš katrs var būt... man atmiņā ziņāmi 3 kadeti(klāja komandai), kuri saprata, ka jūra nav viņiem un pameta mācības tālāk.

Vienam Biskajas līča vētra lika saprast,ka nenormāli jūras slimību nepanes.

Otrs pēc divu nedēļu prombūtnes pārāk sailgojās pēc mājām...

Trešais jampampiņš negribēja strādāt ar klāja aprīkojumu un krāsas ruļļiem...un nebija nekāda attieksme pret darbu kopumā,neievēroja subordināciju-tika norakstīts...

 

Mācīties vajag cītīgi,lai kļūtu par oficieri!!! Bet tas ir tā vērts!

Ja mācīsies LJA, tad rēķinies,ka 5gadus nebūsi oficieris!

Ja mācīsies Liepājā(vairs ar kukuļiem neatpirksies) vai Novikontas koledžā, tad sardzes stūrmanis vai mehs būsi jau pēc 3 gadiem... Pēc tam gan gēl būs jāmācās kvalifikācijas paaugstināšanai...Šķiet 20 moduļi jāiziet...ja ietu nepārtraukti,bez jūras pa vidu,tad 6mēnešu laikā būtu iziets viss...

Lab,nav ko man muldēt te daudz. Bet LJA ir smuka ķīmijas pasniedzēja... :D

 

Un par naudām- lai vai cik pelnītu- vienmēr parādīsies jaunas ambīcijas un vēlēsies vēl vairāk pelnīt!!! Tāpēc nemāni sevi,ka 2000€ ir ok! :)

Tici man, ar laiku arī 5000€ būs pa īsu... vēlāk arī 7000€ pa īsu! ;)

Būs jaunas vēlmes un idejas,kur naudu izlietot.kā arī vajag iekrāt vecumdienām labu skaitli,jo pensijas nebūs,ja vien pats neveidosi labprātīgi uzkrājumus...

Un maldīgs uzskats,ka jūrniekiem ir tikai 6mēnešu kontrakti! Katram kuģu tipam ir savādāki! Tankeriem,kas peld starpkontinentālos reisus - ir gari reisi,jā. Bet Eiropas ūdeņos tā nav! Ja būsi vēl uz ro-ro kuģa, tad pat 2 caur 2 nedēļām var būt... es 2nedēļas on/off nostrādāju 2 gadus. Ja godīgi nepatika,pa īsu! Man optimālākais šķiet 3 nedēļas on/off vai 4nedēļas!

 

Un jūrā nav jābaidās,ka algu neizmaksās utt! Radam pieder smago autiņu firma.joka pēc esmu pastūrējis SCANIA sastāvu... Impressive, bet tomēr vadīt kuģi iespaidīgāka sajūta... ;)

Ehh,atkal aizmuldējos... :)

Link to comment
Share on other sites

Nu i nafig, kabīnē sildīt uz pannas pusfabrikātus, atgādina zelta UK braucējus, tipa viss afigenā forši, dzīvo ar 30 turkiem 18 kvadrāmetros un ēd pārtiku, kas patiesībā būtu jādod mājlopiem :D ja vēl tā ir vienīgā ēdienreize dienā, tad nu piedodiet, tas nav normāli.

Labots - Gestapo
  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Šeitan var pameklēt īsus komentārus:

 

http://www.boot.lv/forums/index.php?/topic/161096-kādas-ir-jūsu-domas-par-studiju-programmu-tūrisma-un-viesnīcu-vadība/

 

Daudzi jau šeit ir vairākas reizes atkārtojušies - Jūrai ir jābūt sirdslietai. Jau sen pirms tu sēdi akadēmijas solā.

 

Jūra man patīk, bet nav sirdslieta, tāpēc grozos ap to, bet sēžu krastā... atskaitot jahtu regates, kad zaļš guļu uz klāja :) - bet tā ir obligāta lieta, mums, shore cilvēkiem vismaz reizi gadā - būt par apsmieklu tiem, kam Jūra ir sirdslieta.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

Tici man, ar laiku arī 5000€ būs pa īsu... vēlāk arī 7000€ pa īsu!

Kā saka, lops savu mēru zina, cilvēks - nezina. 

Link to comment
Share on other sites

Es nostrādāju 9 mēnešus uz kruīzu kuģa. Kaut kad jaunībā. Pat uzrakstīju stāstu.

 

Sava romantika nenoliedzami tur ir. Tomēr ir daži pamatnosacījumi.

 

1) Uz kuģa jādara balto cilvēku darbs. Ar balto cilvēku atalgojumu. Es strādāju melno cilvēku darbu. Tas bija vidēji slikti apmaksāts, paveicās vien, ka sūkāja mazāk kā citiem. Citiem daudz sliktākas pozīcijas, man bija iespēja gan pagulēt, gan pasačkot, gan arī iedzert darba laikā uz kantora rēķina un ar meičām pajārēties. 

Mazais priekšnieks bija hinduists, kam nerūp. Lielais priekšnieks gan bija velns.

 

2) Kontrakta garums. Uz kuģa darbs ir bez brīvdienām, lielā daļā gadījumu 10 stundas dienā. Un kontrakti mēdz būt gan 4 - 6 mēnešu gan 9 un vairāk mēnešu. Man bija otrais variants, 9 mēneši ir daudz par ilgu, turklāt kompānija var pat pēc šiem 9 mēnešiem «palūgt» palikt ilgāk. Tas bija brīdis, kad paziņoju, ka tālāk braukšu kā pasažieris.

 

3) Kolēģi. Man bija 900 kolēģu, un aptuveni puse jaunkundzes. Liela daļa glītas, ar lielām miesas būves un ādas krāsas izvēles iespējām. Tas šķiet ir vienīgais kruīza kuģu bonuss. Uz tie kas strdā uz tankera var klusi raudāt zem sedziņas :) un ilgoties pēc ostas padauzām.

Enīvei, kolēģi ir tava ģimene uz kuģa. Un ir ļoti svarīgi, vai viņi ir krāni vai nē. Tas ļoti definē dzīves kvalitāti.

 

Manas atmiņas ir patīkamas, lai gan pirmais laiks bija ļoti smags. Var salīdzināt ar armiju, vienīgā atšķirība ir pabiezā aploksne mēneša beigās un labs ēdiens. Vai es brauktu vēlreiz – nē, jo ģimene, bērni. Lai gan filipīnieši strādā gadiem, sūta naudu ģimenēm, pērk mājas, mašīnas. Man feisbukos ir daži bijušie kolēģi, interesanti pavērot.


P.s. Es toreiz pelnīju ap 1000 $ mēnesī, tas pie apmaksāta ēdiena un dzīvošanas. Es liku krēslus pie baseina un att. visus uzkopšanas darbus uz klāja. 

Mazākā alga bija 500$ virtuves strādniekam, viesnīcā istabiņu uzkopēji pelnīja no 1800$, priekšnieki un puspriekšnieki 4000$ un uz augšu (alga restorāna šefam bija 10 000$, kapteinim pie 20) – Tas uz Norwegian Sky ar 900 crew un 2000 pasažieriem. Vidēja izmēra kuģīts.

 

sky-header-04.jpg

Labots - Smii
  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

Pastāstīšu varbūt netradicionālas alternatīvas, par ko mums neko daudz nestāsta un skolā nemāca, jo tas taču ir tik "nemoderni", taču tās garantē darbu līdz mūža galam un ļoti labi atalgotu:

 

1 - valoda, nevis angļu vai krievu, bet, minimums, vācu, franču vai itāļu, atkarīgs no tā, kurā specifiskajā nozarē vēlies strādāt.

2 - darbs vasarās vidusskolas laikā manufaktūrās - vīna, alus, sidra, restaurācijas, šūšanas, apavu, auto, ādas - Itālijā, US, Francijā (vismaz no savas pieredzes cik zinu) Parasti ap Martu ir kaut kur konkursi jaunajiem talantiem uz darbu vasarā, ļoti daudz ko var no know-how iemācīties, dabūt labas rekomendācijas un pastāvīgu darbu pēc vidusskolas.

3 - Beidzot videni cierēt par mācekli kādā no lielajiem manufaktūras uzņēmumiem Eiropā vai US. 

4 - Beidzot videni iet uz materiālu/dizaina skolu un mācīties teoriju un mēģināt paralēli strādāt.

5 - Būt par kurpnieku, somdari, šuvēju, restauratoru vai kādu citu augstas vērtības roku darbu Rietumeiropā.

 

Daudzi mani uzskatīs par slimnieku, bet daļēji šobrīd sevi šaustu par to, ka ar rokām baigi nemācēju savulaik darboties, visi valodu priekšnosacījumi bija, bet diemžēl US piedāvāja 5 mēnešu praksi, Aprīlis - Septembris, kas man bija par ilgu.

 

šobrīd ir zināms puisis, kas ir šuvējs Lamborghini - šuj stūres un paneļus, pagaidām jaunākais speciālists, ja nemaldos videnē bija stažēties Ferrari, divas vasaras pēc kārtas, darbs perspektīvs, laikapstākļi lieliski, uzņēmums aug

viens puisis ir ādu apstrādes māceklis LVMH, šovasar pārceļas uz FRA, kur apgūs augstāko, cer kļūt par somdari.

bijušais komandas biedrs jau 3 gadus ir restaurators Sanfrancisko, augstskolu pabeidza DE, šobrīd lielākā problēma ir izvēlēties uz kuru valsti braukt slēpot brīvdienās, jo lielākā daļa ir jau apceļota.

 

Visiem rokas aug no pareizās vietas un kamēr vairums no mums sitīsies pa ofisa planktonu, šie trīs dīvaiņi ar savām visai nevīriškīģajām (pēc mūsu sovoka uzskatiem, lai gan EU ir pilnīgi pretēji) profesijām ir nodrošinājuši sev interesantu un labi atalgotu darbu jau līdz mūža galam.

 

Un viena no galvenajām raksturiezīmēm, kas mūsu gala cilvēkiem ir - efektivitāte un darba ražīgums, puisis no Lambo sāka strādāt griežot kkādas ādu sagataves, vidējais ātrums mācekļiem tur ir 50 - 60 sagataves mēnesī, čalis pirmajā darba mēnesī uztaisīja 150+ :D reāli vadītāja domāja, ka tas ir pilnīgākais stāstiiens, a re kā - izrādās, ka var.

  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

Agrāk vai vēlāk roku darbos cilvēku aizstās roboti. Un pat ja ne lamborghini rūpnīcās, tad visur citur būs roboti. Protamistiski, var jau būt, ka latvietis būs ražīgāks, bet robots neprasa ne ēst, ne dzert, un ir gatavs strādāt 24/7/365. 

Link to comment
Share on other sites

@@nevertell

 

..... korķu skrūvēšanas rūpnīcā noteikti.

 

Kas ir robotizējams jau sen tāds ir, kas ar roku taisāms - tāds būs un paliks. 

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Roboti ir dārgi un atmaksājas tikai tur, kur ir lieli apjomi. Robotiem ir dārga apkalpošana arīdzan. Turklāt - jo lētāks robots, jo šī uzturēšana ir dārgāka. Roboti lielā daļā gadījumu ir paredzēti vienas specifiskas darbības veikšanai. Ir neskaitāmas nozares, kurās robotu nebūs nekad tīri finansiālu apsvērumu dēļ.

Link to comment
Share on other sites

Cik man zināms, tur ar ādu, vismaz tur, kur tiešām vajag kvalitāti, kur indieši neražo priekš tirgus ādās jakas, āda tiek rūpīgi novērtēta ar cilvēka-speciālista aci, nekvalitatīvās vietas atzīmētas, un tikai tad sāk skatīties kur kādu gabalu likt, vēl piedomājot pie tā, kā tā āda stiepsies, t.i. kā konkrētai detaļai tas vajadzīgs. Tā ka tur roboti vēl kādu laiku netiks klāt laisti. Jā, kad jau viss samarķēts, tad ar lāzeru vai tml. stanoks izgriež.

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share


×
×
  • Izveidot jaunu...