Jump to content

Tālbraucēju darbs. Vai ir to vērts?


hurvacijs
 Share

Recommended Posts

*Jūrniecība. Vai ir to vērts?

Tātad sveiki!
Jau n-tos gadus esmu diezgan parāvis prātu savu profesiju saistīt kā tālbraucēju. Bet... Vai ir to vērts? Varbūt ir kāds, kuram ir pieredze pat? 
Es saprotu, ka būs diezgan daudz stundas jāpavada ārpus robežas, bet nu... Pašam vēl ir jāpagaida pāris gadi līdz tam vecumam, kad jau varēs likt vispār CE kategoriju.

To visu, manuprāt, var pieskaitīt pie šīs tēmas, jo nu.. Par smago agregātu šoferi IR jāmācās.

 

Jā/nē, kapēc?

 

 

Katrs ieteikums, komentārs vai kaut kas tamlīdzīgs ir ļoti svarīgs. Ja ir kas sakāms par tēmu (par jūrnieku nozari, kā redziet zemāk), tad droši rakstiet. Patiešām noder.
Kaut vai draugu pieredzi. 

Labots - hurvacijs
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 145
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Smii

    8

  • nevertell

    9

  • Bomaars/C12

    8

  • hurvacijs

    20

Varbūt vari pateikt kādus piemērus?

Nu.. Par tālbraucēju ir morāli jābūt gatavam arī braukt. Ne katrs var nosēdēt ilgas stundas pie auto stūres.

Link to comment
Share on other sites

Tad Tu tagad mācies viduskolā ?

 

Ja tā, tad domā par profesiju, domāju 23h dienā smagajā dzīvot negribēsi, labāk apdomā, kas Tev vēl patīk, budžeta vietu Latvijā pietiek, ja mācies puslīdz ok, un kāpēc neiegūt bezmaksas izglītību ? tiesības vari kārtot, bet ir jāmācās augstskolā, pēc gadiem to neizdarīsi vairs, bet par tālbraucēju var kļūt vienmēr!

 

Klausi onkuļus!  :pooh_honey:

Labots - Kaspars12
  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

 

 

Pašam vēl ir jāpagaida pāris gadi līdz tam vecumam, kad jau varēs likt vispār CE kategoriju.

 

Cik tad tagad tas vecums ir, cik jābūt? Pašam man ir arī C, bet toreiz to arī deva arī no 18.

 

 

 

viņa stāsti bija absolūti demotivējoši

 

Tas gan ir stingri individuāli. Cik nu katram tas venture gars iekšā mājo. Man jau laikam arī diezko tāds darbs nepiesaistītu.

Link to comment
Share on other sites

Jā. Tikai man nevienam pazīstamam nav nekādas pieredzes ar tālbraucējiem. Un pie svešiem būs nekomfortabli sēsties :(. Un arī viņiem būtu otrādi.. Manuprāt.

Un jāsasniedz 21g. vecumu. Es pat nezin no kurienes biju dzirdējis 25g, bet laikam kaut ko esmu pārklausījies.

Un mācos vēl vidusskolā. Par augstkolām arī ir tāds jautājums. Itkā jau būtu muļķīgi uz augstoku neiet, bet nu.. Jāskatās.

 

Onkuļus klausīšu!
Bet nu vispār. Būtu ļoti jauki uzzināt kā ir vispār ar tiem tālbraucēju darbiem. Ar darba devējiem un tā. 

Labots - hurvacijs
Link to comment
Share on other sites

erikonkulis

faaters jau gadus 30 shancee par taalbrauceeju. ir pieradis un pofig cik ilgi un cik grūti jābrauc. tagad paargaaja uz citu darba vietu pusotru menesi norveegijaa pa putenjiem braukaat un pus menesi maajaas atpuusties.

Link to comment
Share on other sites

tas kā kuram..bet es teiktu, ka nav tā vērts:

 

1. Baigo piķi nenopelnīs pat ja vadīsi kaut ko priekš sevis - tipa pārdošanai;

2. Veselības draudi - sēdošs darbs, mugura, hemoroīdi ut.t...

3. Bīstamība...nu šad tad kaut ko dzird par aplaupītām fūrām;

4. Braukšanas riski kā tādi

5. prombūtne

6. Paskaties pie robežas kā tie šoferi 90% gadījumu izskatās - staigā tirgus ternuzenēs un čībās....vienkārši imho notrulinās.

 

Zinu dažus, kuri pasi nopirkuši auto un paši meklē ko kur vest...bet nu neteiktu ka dzīvo "zaļi". Plus remonti tiem auto maksā kosmosu.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Nelielam ieskatam noteikti noderēs "Euro truck simulator". :)

Ja nopietni, man paziņa Anglijā braukā uz smagajiem. Par finansēm nesūdzas, par veselību tāpat. Tas, vai staigāsi treniņbiksēs, lamāsies un ēdīsi semačkas, ir atkarīgs no tava intelekta, nevis izvēlētās profesijas.

Labots - Nain
  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

.....Lai ar tiem darba devējiem nebūtu "nu tā" -iemācies labi valodas-nebūs pie starpniekiem jābrauc...

Link to comment
Share on other sites

Ar paziņu nesen runājām - viņam arī tāda doma par tālbraucēju pārkvalificēties. Bet nekādi dižie argumenti par viņam gan nebija.

Manuprāt, lielākais arguments pret - sēdošais darbs, kas neizbēgami bojā veselību. Diezgan sūra cīņa par max ātru attāluma pārvarēšanu, tā ka braukšanas laikā nekādas extra papildus atpūtas nav pieļaujamas.

Tagad turklāt ar .ru krīzi kravas tajā virzienā mazinājušās, konkurence pieaugusi.

Link to comment
Share on other sites

Uz rokas / papīrs? Nu es neteiktu, ka tas būtu slikti. 

Tāds muļķīgs jautājums uzradās. Kā ir ar tiem smagajiem agregātiem sākumā, ka iesāc gaitas? Nu nejau uzreiz Tev jābūt savam... Vai arī ir :c?
Nu, protams, atkarīgs no firmas. 

P.s. kāds ir dzirdējis par tādu kantori Kreiss?

Link to comment
Share on other sites

Tas nav slikti , ja dzivo viens...bet padomā...ar laiku tev vajadzes dzivokli, maju vai vel ko citu...

Link to comment
Share on other sites

Ir rados pāris tālbraucēji. Viens brauc zem Latvijas kompānijas, otrs zem Zviedru. Ar darbu apmierināti ir abi. Naudā nepeldas neviens.  Abi ir uz apļiem pa Eiropu. Tas, kas brauc zem Latvijas, kādreiz brauca arī Krievijas reisos, tad gan nebija apmierināts - robežas stāvēšana (maksā ta par kravas nogādāšanu, ne stāvēšanu), muitas, krievu "musors" uz ceļiem kā arī tehnikas laušana pa Krievijas bezceļiem.

Rēķinies ar vienu, pēc vidusskolas (sasniedzot 21 gadu) tu nevienam nafig nebūsi ar savu CE un 95 kategoriju vajadzīgs, jo pieredzes ta nav. Pie kam tev ir jābūt remontēt spējīgam, ko stipri šaubos vai vidusskolā iekalsi.

Labi šoferi ir un būs vajadzīgi - vecie (padomju kaluma) drīz būs izbeigušies un nodzērušies.

Mans ieteikums, ja galīgi uz augstskolu nevelk (finanses / iekāriens), pēc videnes ej uz kādiem mehāniķiem. Vismaz būs kāds papīrs un zināšanas kā nepalikt ceļmalā.

KREISS ir labs iesākums. Priekš pieredzes. Jauniņiem maksā uz kabīni (jābrauc 2-tā ar vienu veco), tāpēc ar naudām būs kā būs. Bet viņi nodrošina ar apmācību un darbu pie viņiem. Nezinu tikai cik ilgi ir jābrauc zem viņiem pēc apmācības.

Link to comment
Share on other sites

bet tu esi jauns, vajag tiekties uz ko labāku.. zinu čaļus kuri dara melnos darbus, brauc ar vecu audi 80 un viņiem neko vairāk nevajag,kā iekost weekendā.


tad jau labāk mācies par jūrnieku, jā prom būsi ilgāk, bet naudas vairāk.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Nezinu. Pašreizējā situācijā liekas... par kaut kādu mehu izmācīties liekas un 99% tā ir jābūt, ka... Ja izmācies, piemēram, pa kaut kādu elektro inženieri, telekomunikācija sfērā utml. naudiņas ziņā pat iznāks daudz zemāk nekā pelnot ar to pašu tālbraucēju. Vismaz pašreizējā brīdī izskatās, ka kaut kādi programmētāji ir vienīgā, jēdzīgā profesija, kur varētu iet.. Skolā māca, bet nu - neredzu baigu ķērienu uz to.

Vismaz tā liekās, ka viss ir "D P". Esmu pārlasījies tavsdarbs.lv un tur jau liekas, ka labāk nebūtu dzimis. Tāda sajūta, ka visur, kur es būtu gatavs iet - vidēji pelna uz papīra ~700euro. Tur taču ir jādzīvo kaut kādā 2istabu dzīvoklī un vari atļauties pabarot sevi, apģērbt sevi un viss. 

`

Vienīgais ir jēga iet uz  avioinženieriem, bet,  tas tomēr būs par traku priekš.

Link to comment
Share on other sites

Vo tieši to arī gribēju teikt - Latvijas Jūras akadēmija. Izglītība bez maksas (vai joprojām - nezinu), speciālistu trūkums globāls. Jā, nebija viegli tos 5 gadus nolauzt akadēmijā (plus pa vasarām - prakse), nebija viegli arī iziet sākuma stadiju (kadets, matrozis), bet tagad esmu apmierināts. 4 mēnešus atsēžu te (darbs kaulus nelauž, staigāju tīrās drēbēs, stūrmanim - autopilota grozīšana un papīrdarbs) un 4 mēnešus varu mājās darīt, ko vien gribu. Kurš cits var 6 mēnešus gadā atļauties vienkārši baudīt atvaļinājumu? Kādreiz, kad kaut kur jāpierakstās (ārsts, auto remonts, utt) - man jautā - kad Jūs varat? Un es atbildu - pilnīgi vienalga, jebkurā dienā, jebkurā laikā... :)

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

pazinu vienu fotogrāfu no nelielas Latvijas pilsētas, kas krīzes gados kļuva par tālbraucēju, viņa stāsti bija absolūti demotivējoši
M.Ozols?
Link to comment
Share on other sites

Bija dzirdēts, bet ne daudz. 
Būs japainteresējās arī par to. Un neticās, ka mūsdienās bez maksas pat :D

 

Jā.. paskatījos, ka... 

Studiju maksas norādītas par 1 mācību gadu.

Jūras transports - kuģa vadīšana - 2703,46 EUR (1900 Ls), pieejamas 20 budžeta vietas.

Ostu un kuģošanas vadība - 2205,45 EUR (1550 Ls)

Jūras transports - kuģa mehānika - 2703,46 EUR (1900 Ls), pieejamas 20 budžeta vietas.

Jūras transports - kuģa elektroautomātika - 2703,46 EUR (1900 Ls), pieejamas 20 budžeta vietas.

 

Un, manuprāt, pieprasījums tur ir diezgan liels. 

Labots - hurvacijs
Link to comment
Share on other sites

Esmu pārlasījies tavsdarbs.lv un tur jau liekas, ka labāk nebūtu dzimis

Ar to uzmanīgi. Ja palasa, tad tur ir vairākas cilvēku kategorijas. Pirmā - visa vadība idioti un nezina, ko un kā darīt uzņēmumā, lai labi ietu. Pie kam, tas ir par uzņēmumiem, kas veiksmīgi strādā jau 20+ gauds un ir DB lielāko 500 kantoru sarakstā. Attiecīgi, apšaubu šo cilvēku izpratni tādā līmenī, lai sniegtu šādu vērtējumu un tādēļ arī kopējo iespaidu.

Otra kategorija kas sūdzas, ka uz priekšu tiek pakaļā līdēji - realitātē bieži tādi sūdzmaņi sēž aiz stūra un pipē, kamēr jāstrādā, ir zināmi gadījumi. Paradokss, bet legāli ar tādiem ir pagrūti kaut ko iesākt, ja uzņēmums ir liels un visa alga oficiāla un nosacījumi - likumiem atbilstoši.

Tad vēl, pirms ņemt vērā atsauksmes, paskaties, cik laba gramatika. Ja švakāka par Tavējo, tb, redzi, Tavuprāt analfabētiskas kļūdas, tad nav teikts, ka Tava pieredze būtu tāda pati. Nav tieša sakara a valodu, bet vispārējo inteliģenci. Izņēmums, ja jūtams pēc stila, ka rakstītājam latviešu nav dzimtā valoda, bet tur pārvarā normāli letiņi sūdzas, ka skaita toletes laiku, alga oficāla daļēji un atpūtas iztaba sūdīga. Nu kaut kā tā.

Un, pats beidzamais, cilvēka dabā ir stāstīt cik slikti, nevis cik labi. Tiešām ceri atrast atsauksmi - darbs patīk, ar visu tieku galā, alga 3k? Tiem, kam tā ir, nav laika s''edēt tādos sūdu portālos.

Labots - versatile
Link to comment
Share on other sites

Tur no atzīmēm atkarīgs - bija ari, kas mācījas pa maksu. Iestājeksāmens 2003. gadā bija matemātikā un angļu valodā. Matemātikā dabuju 7, angļu valodā 9 un tiku budžetā.


 

 

Jā.. paskatījos, ka... Studiju maksas norādītas par 1 mācību gadu. Jūras transports - kuģa vadīšana - 2703,46 EUR (1900 Ls), pieejamas 20 budžeta vietas. Ostu un kuģošanas vadība - 2205,45 EUR (1550 Ls) Jūras transports - kuģa mehānika - 2703,46 EUR (1900 Ls), pieejamas 20 budžeta vietas. Jūras transports - kuģa elektroautomātika - 2703,46 EUR (1900 Ls), pieejamas 20 budžeta vietas. Un, manuprāt, pieprasījums tur ir diezgan liels.

Ja summas biedē un baidies arī, ka budžetā varētu netikt - strādājot katru gadu vasarā 3 mēnešus par matrozi - naudas pietiks, lai samaksātu par gadu un kaut kas bišku arī pāri paliks.

Bet pats, personīgi, nenožēloju savu izvēli. Pirms 12 gadiem arī domāju - IT vai jūra. Jūrā vairāk varēja nopelnīt (un arī var) un tagadējais amats (2. stūrmanis) arī nav maksimums - nākamā pakāpe - vecākais stūrmanis (tagadējā alga x2) un moš kādreiz arī kapteinis.

Link to comment
Share on other sites

No draugu pieredzes - ģimenes dzīve gan jāpabīda tālākā plānā... Ne katram izdodas atrast sievieti kas pusgadu var darboties savā ritmā - strādāt, izklaidēties, nu, vobšem dzīvot - un tad pusgadu sadzīvot ar vīru, kam katra diena atvaļinājums, gribas isu laiku pavadīt kopā un kaut ko darīt. Ne vienmēr sanāk...

Un tas varbūt 18 gados neliekas baigais faktors. Gadus 10 vēlāk...

Link to comment
Share on other sites

Par jūrnieku ir baigā štelle. Ja uzdienies par kapteiņveidīgo vai vai arī kādu citu vadošo, tad tava gada alga ir ap 100tk gadā. Kaimiņš ir kapteiņa palīgs - 4 mēn prom divus atpūšas (kož :D ) ir sieva, 4 dēli, māja Garkalnē 2 jauni džipi - sievai xc60, pašam GLK mersīts. Dēlam 20 gadu jubilejā - 4 gadi atpakaļ, uzdāvināja Poršu Kajēni :D

Bet tā ģinenē ir problēmas - kad viņš no reisa - tā turpina plostot.... Aizpagājošo vasaru nācās vest uz Straupi rehabilēties. 

Otrs jūrnieks ir sievas onkulis, tagad jau pensijā. Kapitālu sapelnījis, dzīvo kā ministrs. Hobijs politika un laikam joprojām ir Liepājas domes deputāts. Vispār jūrnieki ir ar smagu raksturu :)

Link to comment
Share on other sites

 

 

No draugu pieredzes - ģimenes dzīve gan jāpabīda tālākā plānā...

Ir ok, pēc pusotra mēneša jau būs 31 gads, precējies esmu jau bišku vairāk kā 7 gadus un katra mājās braukšana ir kā svētki... :)


 

 

Bet tā ģinenē ir problēmas - kad viņš no reisa - tā turpina plostot....

Neplostoju, līdz ar to nemācēšu komentēt par problēmām... :)

Link to comment
Share on other sites

 

 

pusotru menesi norveegijaa pa putenjiem braukaat un pus menesi maajaas atpuusties.
Darba devējs LV vai NO ?
Link to comment
Share on other sites

Ja izmācies, piemēram, pa kaut kādu elektro inženieri, telekomunikācija sfērā utml. naudiņas ziņā pat iznāks daudz zemāk nekā pelnot ar to pašu tālbraucēju.

 

Te ir tava lielākā problēma, Tu skaties tikai uz naudu, kas nav vienīgais rādītājs par darbu, jebkurš no minētajiem darbiem 99% būs pa darba dienām, savas 8h, pa vakariem vari darīt ko gribi, brīvdienas, naktīs guli kā normāls cilvēks, iespēja, ka paliksi uz ceļa nakts vidū krievijas mežos ir 0%! Slimības lapa, atvaļinājums, draugi, kolektīvs, ne rācija vienīgais dzīvais!

 

Beigās savelkot visu būsi apkrāpts kā vecs pensionārs, svarīgi arī paturēt prātā stundas likmi, ne algu par mēnesi, kur būsi nostrādājis kādas 250h :D

Labots - Kaspars12
Link to comment
Share on other sites

erikonkulis

 

 

Darba devējs LV vai NO ?
NO uzņēmums ar filiāli LV
Link to comment
Share on other sites

Cik nu ir nācies ar šo cilvēku kategoriju saskarties, tad varu pateikt vienu: tai lietai ir jāpatīk! Īsts tālbraucējs mēnesi uz vietas nemaz nespēj nosēdēt!

Link to comment
Share on other sites

Tātad - parunāsim par to darba patikšanu.
Kā ir labāk? Patīk darbs, bet dzīvē skaiti tos eirikus  / darbs ir soso (uz tādiem amatiem, kas vienkārši riebtos nu 100% neietu), bet pelna labi un dzīvē vari gan visu sev vēlamo nopirkt, gan arī uzkrāt.
Vienīgais darbs (pēc pieredzes), kas man nepatiktu galīgi - darbs ar klientiem. Piemēram, kaut kādā marketingā, kur Tev visulaiku jāstrādā ar klientiem. Pēc manas īsās pieredzes es jau esmu sapratis, ka klienti mēdz sabojāt dienas garstāvokli..

Par to LJA liels paldies! Tagad pat lēnām sāku apsvērt. Nu.. Bet laiks vēl priekšā.

Labots - hurvacijs
Link to comment
Share on other sites

Viens paziņa drīz taisās pabeigt tos ostu vadītājus, tagad strādā par krāvēju pastā, lai var atmaksāt to nenormālo studiju maksu, jo tika ņemts studiju kredīts un budžetā noturēties tur ir reāli grūti :)

Link to comment
Share on other sites

JuutpaudisMaigcilveeks

Man radinieks ir tālbraucējs.

Ja strādāsi LV firmās, būsi bomārs.

Bet viņš iekārtojies Austrijā. 3-4 ned reisā, 2 ned brīvas. Var variēt. Auto jauns ar visām ekstrām, pret visiem negadījumiem esi apdrošināts, ja vien neesi  pats kaut ko lietojis. Nu un visam pietiek... ja varēja uzcept 2 stāvu privātmāju laukos... why not?

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Jo vairāk jomās man ir sanācis pastrādāt, jo vairāk uzskatu, ka dilemma starp darbs patīk/maksā maz un darbs besī/naudas kalni ir nepatiesa. Pirmkārt, ja darbs besī, tad tu nevarēsi tajā būt tik efektīgs, lai kādam gribētos tev maksāt masīvo piķi. Ne tev būs kāda iniciatīva, ne motivācija attīstīties. Protams, lai to saprastu, visticamāk, šādā pozīcijā ir jānonāk.

 

Tai pat laikā, ja darbosies robā, kas pašam dara prieku, tad motivācija būs. Galu galā, ja kaut ko dari, tad jāgrib tajā jomā kļūt par labāko un par tādu neviens nav kļuvis darot to, kas nepatīk.

 

Tas, protams, skanēs uzpūtīgi, bet es vados pēc principa nekad par naudu nedarīt to, ko neesmu gatavs darīt par velti. (Cerams, ka šo nelasa mani darba devēji!)

Link to comment
Share on other sites

Ja nemaldos, štatos, Kanādā un Austrālijā (droši vien vēl kaut kur pasaulē) ir tie saucamie autovilcieni. Eiropā gan ir laikam noteikts garums fūrēm.

Link to comment
Share on other sites

rados ir gan talbrauceejs, gan kuga mehanikis ..

abiem pec 15-20 gadu laulibas viss tas pasakums ir uz sabruksanas robezas ...

 

Tas, ka gandriz pusi savas dzives neesi majaas tomeer atstaaj iespaidu ..

Link to comment
Share on other sites

Ir, ir-  tālbraucējs un liels fotomīlis, bet nekādu neapmierinātību ar dzīvi viņa izteicienos netiku lasījis.

Link to comment
Share on other sites

Tālbraucēju rados nav bet pašam gan sencis gan patēvs bija jūrnieki. Arī rados ir vēl pāris jūrnieki, tai skaitā kara jūrnieki.

Nu ir smags raksturs jamiem. Kā tēvi - nu tāds svētdienas tētis - te ir, te nav. Naudas ziņā - kapteiņa vecākais palīgs, bet toreiz vēl nebija beigusies PSRS un jūrnieki daudz nešmugulēja. Patēvs tā kā drusku arī raustījas daudz vest importa mantas un tirgot.

Tā ilgstošā prombūtne vienatnē dara savu. Vienatnē - jo kapteiņa vecākajam palīgam ir sava personīgā rezidence uz kuģa. Līdz ar to konkrētajam subjektam mājās esot, pārējie diezgan jūtami ir lieki. 

Īpatns dzīves ritms. Principā mājinieki pierod ar konkrēto subjektu nerēķināties, jo parasti sanāk tā, ka tad, kad jamo visvairāk vajag viņš ir jūrā. Nerausi tak no jūras ārā ikdienas problēmu dēļ. Labi, šodien tas ir bik vieglāk, vairāk iespēju. Toreiz bija problemātiski. Runāju par 80-jiem gadiem.

Par laišanu pa kreisi gan jūrā, gan mājās - neesmu blakus ar svecīti stāvējis, nezinu :sarkasms: Atkarīgs no cilvēka paša. Zinu, ka ne viena vien jūrnieka sieva attiecīgi izklaidējas, jociņi par veci skapī vai zem gultas un par meiču katrā ostā nav gluži bez pamata.

Kad 90-to sākumā patēvu vairs nelaida jūrā veselības pēc, tad gan bija traki. Baigā depresijā iekrita, pasmagi uzkāpa uz pudeles, taču palaimējās atrast labu darbu, tas izglāba. 

Labots - Pirkss
Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share


×
×
  • Izveidot jaunu...