Jump to content

DIY lampu pastūzis ar 6C33C-B


osscar
 Share

Recommended Posts

Bez-nosaukuma-amp-val.jpg

 

R11 un 2 barošanas bloki

 

 

wd.sized.jpg

 

iemēģināju softisko ģeneratoru - tīrs 1k sine bez harmonikām pat pie -120db. spektrs izejā pie 1V labāks, bet zemais gals akal garām. es to emu nevaru atkost - dodiet man spektranalizatoru - normālu dzelzi :D

Link to comment
Share on other sites

Oskar, tā tak nevar taisīt. Tev uz izeja slampas tīkliņa nevar būt ,ka ir mīnuss? R11 tak padod plusu uz iepriekšējās lampas anodu un pa taisno ir uz  izejas lampas tīkliņu. Kāda tad Tev strāva caur izejas lampu? Varbūt es kautko nesaprotu, bet uz izeja slampu signālu, šadā slēgumā,vienmēr padod caur kondensatoru.Padomā pats, 10K no plusa un 68K no mīnusa, tur ir laža!!!!!!

Labots - Didzis
Link to comment
Share on other sites

nav nav laža - paskaties abu barokļu polaritātes

 

un viņi nav kopējā zemē savienoti

Link to comment
Share on other sites

nu katram sava perversija :D + poļiem baroklis ka reiz der šiem spriegumiem/jaudām.

Link to comment
Share on other sites

Vo bļin,neievēroju un Tu gribi teikt,ka šitā strādā? Vispār interesants variants, jāpadomā :sclerosis:

Link to comment
Share on other sites

strādā , strādā - tik 2 barokļus vajag, kas sadārdzina , palielina visu. nu jau visu dienu skan.

Link to comment
Share on other sites

ar poci pirmās triodes katodā. ja liek negatīvo at. saiti - var likt dalītāju otrās triodes anodā - lai sanāk pareizais spriegums uz jaudas tīkla.

Link to comment
Share on other sites

Man kautkā neticās, ka tai brīdī,kad skaļuma pocis tuvu zemei, šitais slēgums ir pareizos režīmos?

Link to comment
Share on other sites

nu tad pocim jāliek virknē rezistors. vai lampa jāmaina ja nokalpojusi.

Link to comment
Share on other sites

Pēc manas saprašanas, kad skaļuma pocis lejā, tad izejas lampa, pa līdzstrāvu, taisās ciet.

Link to comment
Share on other sites

netaisās ciet. lampu režīms nemainās - sprieguma kritums uz tās otrās lampas anoda rezistora nemainās.

Link to comment
Share on other sites

Vispār jāparēķina, bet uz aci, tur visam jāpeld, jo pirmā lampa aiztaisās ciet un  uz pirmās lampas anoda sanāk pilns barošanas spriegums

Link to comment
Share on other sites

nesanāk tā - pēc skaļuma poča ir fiksēts rezistors ar palielu nominālu

Labots - osscar
Link to comment
Share on other sites

Ja pocis ir pret zemi, tad pofig par citām pretestībām. Tad jabūt virknē ar kustīgo poča kontaktu pretestībai, bet tādu es shēmā neredzu.

Link to comment
Share on other sites

Huan Kaktus

@@Didzis, kāpēc lai šī ciet taisītos? Spriegums ta uz tīkla nemainās nekādi atkarībā no poča stāvokļa. To nosaka kritums uz katoda rezīkļa.

Link to comment
Share on other sites

es ar to gribēju teikt, ka tas nekādi nemainās. tas, ka ja noīsina ieeja tik samazina fonu :D bet nemaina izejas lampas darba punktu.

Link to comment
Share on other sites

Es protams saprotu, ka man šovakar galva vairs nestrāda, bet kautkas tur nav štokos. Man kādreiz mācija, ka lampa var strādāt lineārā režīmā tikai pie negatīva priekšsprieguma, bet ja tīkliņs tuvu zemei, tad tur nekāds mīnuss nevar būt. labi, rīts gudrāks par vakaru- jāiet gulēt

Link to comment
Share on other sites

Huan Kaktus

@@Didzis, nu bet tā jau arī ir. Tīkls ir pievienots kopējai zemei, uz katoda ir kaut kāds +, kuru nosaka kritums uz katoda rezīkļa, tātad uz tīkla ir mīnuss attiecībā pret katodu, un viss notiek ;) kāda tur ir pretestība tīklā uz masu ieslēgta, ir pilnīgi pofig.

Labots - Huan Kaktus
Link to comment
Share on other sites

OK, Lampa neiztaisīsies bet anodspriegumam vienalga ir jastaigā no poča stāvokļa.

Link to comment
Share on other sites

Huan Kaktus

@@Didzis, lūdzu pamato, kāpēc šamam būtu jāstaigā? Spriegums tur kāds bija poča augšējā stāvoklī, tāds paliek poča apakšējā stāvoklī. Tur vispār varētu pa tiešo pievienot pie masas, ja nebūtu vēl signāls kaut kā jāiepūš iekšā ;)


@@osscar, es pareizi saprotu, ka tie 220v ir mērīti attiecībā pret +420v?


Patiesībā pēc velna interesanta shēmīte. Sāk arī gribēties ko tādu salikt. Trafus izejas tu tos agrāk pieminētos poļu izmanto?

Labots - Huan Kaktus
Link to comment
Share on other sites

nē - 220 ir atsevišķs baroklis. nu patiesībā pat biku mazāk 205-210V.Jā barošanas un izejas trafi no INDEL - poļu. Barošanas trafam kā rez vajadzīgie spriegumi - 160VAC, 300VAC, 2x 6.3V (2x6.6A)

 

[media]

[/media]

 

skan kā vells.

Link to comment
Share on other sites

Dažas (p)iebildes:

1. Didzi, Tev laikam tiešām piemirsies, kā darbojas automātiskais priekšspriegums ar R lampas katodā. Šai ziņā problēmu neredzu - viss ir korekti.

2. Oskar, to R, uz kuras mēri mierastrāvu (R16), ieteiktu pārcelt uz katodu. Mērījums nemainīsies, toties būs neliela atgriezeniskā saite, par kuru pats ieminējies.

3. Bootiskākā iebilde par to, ka signāla ķēdē nav koņģu - a kā tad signāls tiek no priekšeļa masas uz jaudas masu? Neredzu cita ceļa, kā caur barošanas filtra koņģiem. Pie tam - elektrolītiem. Labi, paralēli ir kaut kāds mazais (cerams, ka labs un ātrs), bet koņģi signāla ķēdē ir :shok:

Link to comment
Share on other sites

Visi tevis nosauktie aspekti ir pareizi. filminieki būs paralēli elektrolītiem, testa versijā nav. Par lokālo saiti katodā būs jāpadomā - tas tiešām darbojas un tiek izmantots - esmu citās shēmās manījis tādu risinājumu.vēl paskatīšos vai nevajag labāk pafiltrēt gala barošanu. papētīju ar skaņu karti FR - plakans līdz 20Khz. Klipingā neiedzinu - jo nav sgnāla avots kas var izkačāt līdz galam - pie 10V izejā neklipo. Cik papētīju - būs laikam biku otrās lampas katoda rezistors biku jāsamazina uz kādi 2K , tad rādās, ka var simetriskākāku klipingu dabūt + lielāku swingu izejā ja pareizi papētīju. Tagad pieslēdzu pie flac signāla avota + emu izejā- skan vēl labāk kā ar mazo mp3 testa agregātu.

Link to comment
Share on other sites

Jā, vakar kautkā galva nestrādāja.Shēma arī riktīgi samudžināta, Itkā klasika, bet nu barošanas ļoti interesanta. Man jau patīk kondensātori gan ieejā ,gan starp kaskādēm. Tad katru daļu var atsevišķi testēt un arī mainīt shēmas risinājumus, bet  gaumes lieta. Tagad nodē nelikt ieejā kondensatoru. Kas notiks kad lampa izsitīs cauri un uz ieeju lielie volti impulsā parādīsies? Protams, varbūtība naza, bet es labāk kondensatoru liktu.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nedēļu lampinieks ir cepināts, tagad dažas atziņas:

 

sekojot Normunda norādēm salodēju dalītāju uz slodzes rezistora + pielodēju ekranētu vadu un sakalibrēju skaņu karti : sanāca kaut kā tā:

 

tātad izejā (pārčekoju ar veco voltmetru) 3Vrms =1.1W @8R - THD kā tam jābūt SE lampiniekam bez atpakaļsaites - biku zem 1%. Tas ir mans vidējais ikdienas skaļums, pat mazāk līdz 2 V rms. Protams var dabūt mazāku THD , ja eksperimentē ar lampu darba punktu. pie 10V izejā , protams, thd ir virs 5%, bet ne jau uz 15W SE lampiniekus klausās. 6n6p īsti te neder jo pie V anods -katods 250V - iebrauc nelineārajā līknes daļā. Jāmeklē krievu 6n8s vai arī ebajā 12SN7 - tā pati 6sn7 tikai 12V kvēle, kas man noder - jo tad abas lampas var barot no 12 kas samazina kvēles strāvu un kvēles vadu traucējumus. + plānots gala lampas barošanā vēl 2 x470uf kondensatorus ielikt lai cīnītos ar 100hz + razvodka normāla būs gala variantā. Kā arī draiveru barošanā RC filtra R palielināšu no 100 uz 220R. Kopumā izejas lampa stabili tur 220-230mA bez peldēšanas, jo citi raksta , ka 6c33c ar fiksētu miera strāvu nedrīkst izmantot - tikai auto Katoda bias. FR ir plakana praktiski, tātad indel izejas trafs savu darbu dara. Tagad jāgādā korpuss un visādi knibuļi.

 

DSC00476.jpg

 

Bez-nosaukuma5.jpg

 

Bez-nosaukuma1w.sized.jpg

 

vēl plānos paklausīties vienu 6c33c pusi - izejas jauda mazāka par apm. 1/3 bet saka , ka skanot labāk.

 

ienācās oktālās 6n8s krievu lampas, 70-tā gada. Novosibirskas, kurām it kā brāķi vairāk. Biku ar lodāmuru palodējos + jauna ligzda oktālā un skan. Tiesa man viena fonēja baigi un mikrofona efekts tai bija lielāks. Maskavs rūpnīcas vai tās ar metāla pamatni esot labākas, tik kur lai rauj tās ? Tiesa šīs ir 2x švakākas par importa 6sn7 gta vai 12sn7 (vispār Morgan Jones grāmatā pēc mērījumiem 6sn7 kotējas visaugstāk), bet arī stipri lētāks. testam der. Vēl jāpaklausās vairāk, jāpamērī vēlāk, bet pašlaik liekas ka 6n6p ir labās un tām nav fona.

 

DSC00479.jpg

Labots - osscar
Link to comment
Share on other sites

alusbundza

nu ko lai saku,: vaļasprieks tev labs, un tad vēl cope, nu forši.... plus vēl ''Brālis''

šovakar pirmo reizi paņēmu ''Tumšo Brāli'' , nu toč baigi labs...

Link to comment
Share on other sites

tumšo daudz nevar - galva sāpēs, bet 2 l var :D , neesmu uz copi mēnesi bijis - laiks sūdīgs visu laiku brīvdienās....un laikam tagad sezona būs cauri - jāsāk lodēt.

 

un vēl novērojums - i-radio sāk kaut cik ausij pieņemami (manai) skanēt - kad izlaiž caur emu + lampa :D

Link to comment
Share on other sites

Bet to jau pie biedra Normunda novēroju savulaik.

 

tas par i radio. A līdakas ta varbūt ņem - bet visu laiku baigais pūtiens, tajā nav kaifa copēt - ne laivu var noturēt ne iemest normāli.

 

va.jpg

 

tikko piemetu uz līknēm - it kā ir ok tai lampai darba režīms pie -9V uz tīkl aun 250 uz anoda. utikai šitā lampele nespīd tumsā tik labi kā mazā un nesilda skatu...

Link to comment
Share on other sites

DSC00489.jpg

atgriezos pie pirkstiņ lampas, jo tā pat nemikrofonē ja pat paklauvē pa viņu, domāju pie vainas uzlabota konstrukcija, kad anodi savienoti augšā kopā (ne elektriski, bet konstruktīvi)ar to vakuma uzturētāj cepurīti. 6n8s augšā abas triodes nav savienotas (tik cik ar to vizlas plāksnīti)  + starp tām nav ekrāna, līdz ar ko mikrofonē.

Vēl pielodēju plēves kondiķus paralēli elektrolītiem, jocīgi bija, tas ka sākumā lodēju kā grāmatās norāda - tuvāk lampai bezmaz uz soketem, bet palika basīga skaņa pazuda augšas, tāda kā mucas skaņa. Nezinu, iespējams kvēles vadi pa tuvu tiem kondiķiem un klājas tiem virsū fons. nezinu bet pārliekot viņus uz el.kondiķiem viss ok, dzidra, tīra skaņa. Pasūtītas 2 ecc99 - tās ir līdzīgas 6n6p tikai ar 12,6V barošanu, kas ļautu kvēli lielajai lampai dzenāt ar 3,3A nevis 6.6 kā tagad, kas ļautu samazināt minimālo foniņu no kvēles vadiem. Vēl nošuntēju poci ar 1.5K jo man atsūtīja neīstos - 1K vietā 10K - grūti ieregulēt precīzi.

Labots - osscar
Link to comment
Share on other sites

tās detaļas kuras vajag kvalitatīvas elfā pasūtu (rīgā) , citas lemonā vai kur citur. To kas te neadekvāti dārgs ebajs - piem. poci vajag kvalitatīvu lai las kontakts un ilgmūžība. Bourns cermet liekas elfā ap 10ls maksā. es no kanādas 2 x lētāk paķēru, tiesa sajauca cilvēks un jau izsūtīja pa velti 1k pareizos. drīz jābūt.

 

Lampas - krievu tepat no biedriem dabūnu jo tās te lētāk maksā piem 6c33c ārzemēs maksā ls 15+- gab vai pat visus 30. konkrēti ecc99 no ebaja.



testējot aparātu apnika visu laiki voltmetru slēgt klāt, par cik neesmu vēl ticis galā ar gala mēraparāta versiju piemetu pagaidām to kas ir. lai ir kontrole. Papildus palielināju filtra C gala lampai 2x470uf  un R vērtību pirmās lampas CRC filtrā - tagad tur ir 470uf + 220r+470u. PApildus drošībai ieliku 500ma Drošinātāju gala lampas barošanā lai pasaudzētu gala lampu un trafu gadījumā ja kaut kas ar draiveru lampu noiet greizi.

 

DSC00491.jpg

Link to comment
Share on other sites

It kā brīvdienas, bet par cik korpuss un visi loriņi vēl tikai dažādu valstu pastos - salodēju vēl 2  rca vadus no vecā krievu sudraba vada + piedevām savainoju roku ar stangām mēģinot iztīrīt iekšas SCART vada apvalkam ...

 

DSC00495.jpg

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...