Jump to content

Granulu apkures katli vs. citi apkures veidi


Mezavecis
 Share

Recommended Posts

Cilvēks kas uzstādija granulu apkures katlu, teica, ka temperatūru nevajadzētu likt zemāk par 60C grādiem.

 

Citādi nesadegot viss kā pienākas un nav labi katlam ilgtermiņā.

 

Tas ir diezgan neizdevīgi un karsts.

 

Vai tiešām tā ir un kādas ir jūsu domas?

Link to comment
Share on other sites

Tā tas ir. Man stāv uz 59.

"meistars" sākumā bija uzlicis mazāk. Auga viss ciet. Šķiet, arī pelni bija vairāk.

Bet to var risināt ar mazo loku, kurā ir tie 60C min. Un tad ir lielais loks, kas ņem/jauc uz tik cik vajag.

Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, ju teica:

Tā tas ir. Man stāv uz 59.

"meistars" sākumā bija uzlicis mazāk. Auga viss ciet. Šķiet, arī pelni bija vairāk.

Bet to var risināt ar mazo loku, kurā ir tie 60C min. Un tad ir lielais loks, kas ņem/jauc uz tik cik vajag.

 

Butiba tad ir divas izveles.

 

1. Maza temperatura, iekonomet uz granulam, bet aug viss ciet un pec tam jamaksa par tirisanu.

2. Liela temperatura, nav ekonomijas bet vismaz nav tik biezi jatira.

Link to comment
Share on other sites

Kapēc, man katlā stāv 82-87 grādi, uz mazo loku nāk ārā 56 grādi, un lielais loks regulējās kā vajag 

Link to comment
Share on other sites

pirms 1 stundas , edzha90 teica:

Maza temperatura, iekonomet uz granulam,

Kāpēc domā, ka tā kaut ko ieekonomēsi?

 

Pats optimālākais ir katls kopā ar siltuma akumulatoru. Kad vajag, katls uzkurās, ar labu  t uzsilda akumulatoru. Pēc tam no tā ņem cik un kādā t vajag.

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

uldii12345

Es līdz galam nesapratu par kuru temperatūru ir runa. Par to pie kādas atveras lielais loks vai līdz kādai temperatūrai uzkuras katls. Man mehāniskais vārsts atveras apmēram pie 50 grādiem un sāk iet siltums uz radiatoriem. Ja ārā ir silts, tad katls varbūt pat līdz 60 grādiem neuzkuras, bet ja kuras ilgāk, tad līdz 65 grādiem un tad atslēdzas.

Link to comment
Share on other sites

Kas tev par dīvainu katlu?

 

MAn Grandeg 87 katla temperatūra neatkarīgi no patēriņa!  Tev tur darva nevārās?

Link to comment
Share on other sites

Man Grandeg katlam no 2006.g. vienmēr ir ~90, uz māju atkarībā no āra temperatūras parasti laižu robežās no 40 līdz 50.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 44 minūtēm , jema teica:

Kas tev par dīvainu katlu?

Ja jautājums man, tad Termomont Toby20, pats mazākais. Uz radiatoriem faktiski iet pa taisno. Akumulatoram vieta nav.

Tāpēc tāds optimums.

Link to comment
Share on other sites

versatile

Man katlā uzlikts 69, bet tur jau nenotiek degšana pastāvīgi - kad katls atdziest līdz 54 (jeb 15 grādus no iestatītās), iedarbojas deglis, uzsilda katlu līdz 74, un atslēdzas (aktīvi sadedzina palikušās granulas deglī). Kur tur var darva vārīties, ja katls granulas dedzina aktīvi ar ventilatoru? Granulu degšanas temp tak nemainās, mainās ilgums, cik ilgi darbojas.
Iepriekš, kad visu laiku gruzdēja granulas, tad gan temp staigāja robežās no 60-70 grādiem.

Labots - versatile
Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, versatile teica:

un atslēdzas (aktīvi sadedzina palikušās granulas deglī)

MAn paliek gruzdēt deglī, diezgan daudz

Link to comment
Share on other sites

uldii12345

Man katls ir kepo mc15, katls vadās no temperatūras devēja istabā, nevis kuras visu laiku. Temperatūra katlā ir norādīta 65 grādi, bet nevienmēr tā tiek sasniegta, jo telpa uzsilst, pirms katls uzsilda temperatūru ūdenim radiatoros un sevī līdz 65 grādi. Vai tad tādā režīmā var veidoties baigi darva? 

Link to comment
Share on other sites

versatile
Pirms 9 minūtēm , jema teica:

MAn paliek gruzdēt deglī, diezgan daudz

Man tikko kā beidzas beigu cikls, tā deglis ir tukšs.

Bija iepriekšējais deglis, tur nekad nenodzisa - katls nemācēja aizdegties, un vajadzēja, lai sauja vienmēr deg. Bet tas arī bija viens no iemesliem, kāpēc nomainīju - strauji mainoties temperatūrai, tur mēdza gadīties, ka sakrājas vismaz pāris kg granulu, kas gruzd, nelikās baigi droši.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 21 minūtēm , vvv teica:

Katla ražotājs iesaka akumulatoru?

Par sliktu nenāktu, tas faktiski jebkuram katlam, kas dedzina kaut kādu cieto kurināmo.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Neredzu jēgu granula katlam! Priekš kam?

 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Mezavecis

Granulu katliem kā akumulators pietiek kombinētais boileris un nav nepieciešamība vēl kaut ko akumulēt.

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Pirms 12 minūtēm , jema teica:

Priekš kam?

jābūt kur to siltumu nogrūzt, kaut vai gaisā palaist, ja tas iespējams.

biedrs jau te rakstija par kombinēto boileri. nu nevar uguns tā vienk ātri nodzist.

Link to comment
Share on other sites

versatile

Nu, kombinētais boileris ir musthave, un tas arī ierobežo temp katlā - jāskatās, lai no boilera pa krānu vismaz 55 nāk ārā, bet labāk ap 60.

Link to comment
Share on other sites

Raimonds1

Vaļējai sistēmai to risina tā

 

1cvb.png

apkures cauruļu augstākais punkts

griesti

izplešanās trauks

siltumizolācija

tievāka caurule, no kuras ūdens brīvi var tecēt resnākā caurulē

 

ārā var noteikt, cik silts ūdens ir izplešanās traukā

ūdeni apkures lokā no krāna var padot, cik tik vajag

 

protams, āarsti uz paša apkures katla, ja kaut kas ne tā

Labots - Raimonds1
Link to comment
Share on other sites

Vasarnieks

Biedri, tāda lieta!

Caurplūdes katlam blakus uzliku mazo, elektrisko ūdens boleri! No gāzes katla caurplūdē iet karstais ūdens uz mazo boilerīti. Sistēma lieliski strādā un pilda savu funkciju - ūdens temp vairs nelēkā. Krānā ūdens parādās momentā, jo no boilera uzreiz nāk silts un nav lieki jātecina, kamēr katls vel nav ieskrējies. Tikai viena problēma, elektriskā ūdens boilera drošības vārstam nepatīk karstais, ienākošais ūdens, pie krāna aizvēršanas čīkst.

 

Ir kādam idejas kā risināt?

Link to comment
Share on other sites

Man liekas, ka šādā slēgumā un maziņam boilerim, tam drošības vārstam nav nekādas jēgas, met viņu ārā. 

Labots - saf
Link to comment
Share on other sites

Vasarnieks

Kaut kādu drošības vārstu tomēr prasītos uzlikt, veikalā jāpaskatās, varbūt to pretvārsta daļu iespējams likvidēt, atstājot tikai drošības vārsta funkcionalitāti ar iespēju nolaist ūdeni. 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 15 minūtēm , Vasarnieks teica:

Kaut kādu drošības vārstu tomēr prasītos uzlikt, veikalā jāpaskatās, varbūt to pretvārsta daļu iespējams likvidēt, atstājot tikai drošības vārsta funkcionalitāti ar iespēju nolaist ūdeni. 

viņš tev kautkur iebūvēts iekšā tas pretvārsts? Ja pareizi sapratu tad man līdzīga sistēma, kad elektriskajā boilerī laižu iekšā apkures uzsildīto ūdeni. Vārsts vienk uzskrūvēts uz ieplūdes caurules boileram, nekas nečīkst.

Link to comment
Share on other sites

Vasarnieks

 Iebūvēts nav, parastais 10l boilers. Boileru īpašais pretvārsts / drošības vārsts uzskrūvēts boilerim uz ieplūdi. No gāzes katla nāk 60 grādi karsts ūdens, kad veru krānu ciet, tad nočīkst. Arī uz auksto ūdeni nedaudz reaģē, bet ne tik skaļi. Tā čīkstēšana sākas, kad kādu brīdi tiek tecināts ūdens un gāzes katls "ieskrējies" ar silto ūdeni.

 

Uz pretvārsta rakstīts 2010, moš vecs palicis? Nepirku tagad, tas no krājumiem nācis :D

Labots - Vasarnieks
Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, Vasarnieks teica:

Kaut kādu drošības vārstu tomēr prasītos uzlikt

Drošības vārstu uz atzara uzliec.

Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, Vasarnieks teica:

varbūt to pretvārsta daļu iespējams likvidēt, atstājot tikai drošības vārsta funkcionalitāti

Pretvārstu vajag. Lai kaut kādos gadījumos karstais ūdens no boilera netek atpakaļ aukstajā ūdensvadā.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 12 minūtēm , vvv teica:

Pretvārstu vajag. Lai kaut kādos gadījumos karstais ūdens no boilera netek atpakaļ aukstajā ūdensvadā.

un kur paliks spiediens boilerī kad aukstais ūdens sils un izpletīsies?

Link to comment
Share on other sites

Vasarnieks
Pirms 19 minūtēm , vvv teica:

Pretvārstu vajag.

Pretvārstu no apkures sistēmas likt negribās. Tomēr karstais ūdens ir saskarē ar pārtiku. Un boilera pretvārsts tomēr kko laiž arī atpakaļ, pirms pilina laukā pa drošības vārstu. 

Link to comment
Share on other sites

Arnis2002

pretvārstu nevajag,drošības vārstu vajag -a kas vainas apkures vārstm-viņi tāpat no metāla nevis plastmasas!

Link to comment
Share on other sites

Vīri, vispār jau  karstā  ūdens boilera pareiza apsaiste sastāv no pretvārsta, drošības vārsta un atbilstoša izplešanās trauka. Lai gan 10l boilerim...?🙂

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

_dunduks_
Pirms 5 minūtēm , jacobs teica:

izplešanās trauka

Vai tad pašā boilera konstrukcijā jau nav "iebūvēta" gaisa kabata, kas pilda izplešanās trauka funkciju?

Link to comment
Share on other sites

Pirms 2 minūtēm , _dunduks_ teica:

Vai tad pašā boilera konstrukcijā jau nav "iebūvēta" gaisa kabata, kas pilda izplešanās trauka funkciju?

Nezinu, gan jau boileri visādi. Man 200 l kombinētais boileris, nekāda "iebūvētā", boilerim jāliek izplešanās trauks.

Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, Vasarnieks teica:

Pretvārstu no apkures sistēmas likt negribās.

Jebkurā santehniķu veikalā parādīs parastu pretvārstu, misiņa ar atsperi... Pričom apkures sistēma? Pretvārstus ūdensvadam lieto arī. Diezgan.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 11 minūtēm , vvv teica:

boilerim jāliek izplešanās trauks.

Kopš kura laika ? Kur esi redzējis eletriskajiem boileriem papildus liktus izplešanās traukus? Liek vai nu pretvārstu uz pienākošā aukstā ūdens vai arī bez.

Pretvārstam ir drošības ventilis, kas atveras, ja nemaldos pie 7 bar spiediena.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 2 minūtēm , mafijs teica:

Kur esi redzējis eletriskajiem boileriem papildus liktus izplešanās traukus?

Elektriskajiem, nē. Man kombinētais, par savu boileri uzrakstīju, kā atbildi biedra _dunduks_ jautājumam par «iebūvēto» gaisa kabatu boilera konstrukcijā.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 5 minūtēm , mafijs teica:

Kur esi redzējis eletriskajiem boileriem papildus liktus izplešanās traukus?

un kāpēc nē? ja iepildi tukšā boilerī ūdeni no akas šādos ziemas apstākļos, un uzsildi uz ~50 grādiem, tad sistēmā spiediens paliek nemainīgs? normāli 1/10 daļa no boilera tilpuma vienmēr iesaka..

 

man pašam tā ir. normāli sūknis max uzsūknē 4bar. kad izplešanās traukā gaiss bija "aizgājis", sistēmā spiediens gāja pāri 7bar. pievienotais spiediena mērītājs sāka griezties pa otro apli. ir arī drošības vārsts, kas nostrādā pie 8bar.

papildināju gaisu izplešanās traukā, nu tagad visu laiku tie max 4bar turās.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 2 minūtēm , uldise teica:

un kāpēc nē?

Liela tilpuma elektriskiem boileriem, gan jau nebūtu par skādi. Pašam ir bijuši 40 litru, 80 litru elektriskie boileri, tādiem neprasījās papildus izplešanās trauku.

Kombinētam gan vajag. Siltumnesēja temperatūra no apkures katla uz boilera čūsku augsta, boilerī ūdens var sakarst pat uz 80 grādiem, tad spiediens celsies ievērojami.

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...