Jump to content

Pashtaisiits watercoolings


IMAGin
 Share

Recommended Posts

ja cauri blokam ūdens plūst ātri - tas ārā izplūst knapi sasilis, ja lēni, tad izplūst jau gandrīz tikpat karsts kā pats bloks. - un tas vēl ir atkarīgs, cik labi tas bloks spēj atdot siltumu ūdenim, - vai ūdens izskrien cauri pa taisno, vai dabon palīkumot, ilgāk pieskarties karstajām virsmām.

 

tātad - vainu tev ir ūdensbloks ar žuburainu un līkumainu iekšpusi, lai labāk atdotu siltumu ūdenim, vai arī tev ir taisna ūdens caurplūde, kuru efektīvāku vari padarīt ūdens plūsmu palēninot.

 

tas, cik karsts būs atdzesētais ūdens - ti ūdens pirms ieplūšanas procesora ūdensblokā - tas ir atkarīgs no siltumatdeves radiātora -

--vai nu tam jābūt lielam, ar lielu sildvirsmu, lai labi atdzistu,

--vai nu tam jākarina klāt ventilātōrs vai vairāki, lai dzesē efektīgāk.

te plūsmas ātrumam nav nozīmes. plūsmas ātrumu vari minimalizēt, iegūstot klusumu un ekonomiskumu, nezaudējot efektivitāti.

Link to comment
Share on other sites

Ok... to ka nav nepiecieshams sildiit uudeni un ka tas nav labaakais siltumvadiitaajs tas skaidrs - tachu veelamais efekts tachu ir pie +/-vienaadaam pluusmaam panaakt peec iespeejas lielaaku izejoshaa schidruma temperatuuru' date=' jeb es kljuudos? Jo peec manas saprashanas pie vienaadiem pluusmas aatrumiem lielaaka izejas temperatuura noziimee lielaaku siltumnovadi no dzeseejamaas virsmas...[/quote']

Izejas temperatūra var kalpot par rādītāju, cik daudz siltuma enerģijas ūdens ir uzņēmis, taču tas nav galvenais rādītājs. Kā jau teicu - ūdens ir diezgan slikts siltuma vadītātājs, tas nozīmē ka ūdens blokā temperatūras starpība starp apakšējo un augšējo ūdens slāni var būt diezgan būtiska, un izejošā temperatūra būs kaut kas vidējs starp šīm abām temperatūrām. Savukārt mums interesē tikai ūdens temperatūra apakšējā slāni - jo tā zemāka, jo labāk.

Starpcitu - Latvijaa var nopirkt tos gatavos dzeseeshanas schidrumus ar visiem nepiecieshamajiem piejaukumiem' date=' jeb arii tie ir jaapasuuta? [img']http://www.boot.lv/forums/public/style_emoticons/default/icon_confused.gif[/img]

 

Ja nu vienīgi autoveikalos, bet neesmu meklējis, precīzi nepateikšu.

Link to comment
Share on other sites

tātad - vainu tev ir ūdensbloks ar žuburainu un līkumainu iekšpusi' date=' lai labāk atdotu siltumu ūdenim, vai arī tev ir taisna ūdens caurplūde, kuru efektīvāku vari padarīt ūdens plūsmu palēninot[/quote']

Nepareizi. Taisnu caurplūdi var padarī efektīvāku, tikai palielinot plūsmu.

 

tas' date=' cik karsts būs atdzesētais ūdens - ti ūdens pirms ieplūšanas procesora ūdensblokā - tas ir atkarīgs no siltumatdeves radiātora -

--vai nu tam jābūt lielam, ar lielu sildvirsmu, lai labi atdzistu,

--vai nu tam jākarina klāt ventilātōrs vai vairāki, lai dzesē efektīgāk.

te plūsmas ātrumam nav nozīmes. plūsmas ātrumu vari minimalizēt, iegūstot klusumu un ekonomiskumu, nezaudējot efektivitāti.[/quote']

Atkal nepareizi. Ideālā variantā caur ūdensbloku būtu jābūt ļoti ātrai ūdens plūsmai, savukārt caur radiatoru - ļoti lēnai. Dzīvē ir jāmeklē kopmromiss icon_smile.gif

Link to comment
Share on other sites

Stapr citu, iesaku izlasīt šo rakstu un tam sekojošo diskusiju, manuprāt, diezgan pareizi aprakstīti svarīgākie aspekti.

Link to comment
Share on other sites

mrlobber
Stapr citu' date=' iesaku izlasīt šo rakstu un tam sekojošo diskusiju, manuprāt, diezgan pareizi aprakstīti svarīgākie aspekti.

 

No tava linka man sevišķi iepatikās šis te (forumā):

 

******************************************************

Провокация, как способ заставить думать Отлично сработано, за что автору респект

 

Теперь еще немного подумаем...

Во-1 эффективность системы зависит от взаимного направления потоков или от направления потока и градиента температуры. Очевидно, что подавать холодную воду надо с периферии, а нагретую отводить над кристаллом. Кстати, кристалл P4 имеет размер ок 1 кв.см., а 3*3 - это миллиметровый медный теплораспределитель.

Во-2 если какой-то процесс плохо протекает самостоятельно, ему принято помогать. Например механическое перемешивание теплоносителя радикально улучшает теплопередачу. Типа как на кухне с кастрюлями - чтобы каша не пригорела, ее надо мешать.

 

Насос нам все равно нужен.

Однажды я уже предлагал вариант, но он как-то так остался незамеченным... Чтобы создать благоприятный режим течения жидкости, достаточно... установить центробежный насос прямо на процессор, внутрь ватерблока. Тогда можно пренебречь п.1 и критерием Прандля, Рейнольдс будет радикально другим (он будет определяться вращением ротора), а Нуссельт вообще из другой оперы.

Как уже заметили, в полностью заполненной системе производительность определяется только сопротивлением, а перепад высот особого значения не имеет. При разности температур 5 градусов и мощности 75 Вт получаем расход 3.6 кубика в секунду. Трубки в системе 7-8 мм, скорость ок 10 см/с... Сопротивление при таких скоростях довольно мало. Потребная мощность моторчика - доли Вт на метры трубок.

 

Пропеллеры тут делать умеют.

Предлагается взять кулер помощнее, вместо родной крыльчатки изготовить свою по образу и подобию центробежных, залить плату кулера, катушки и сердечники эпоксидкой... Потом собрать и загерметизировать полученное устройство. Получаем совершенно бесшумную (обороты будут гораздо меньше) и предельно эффективную систему - вода будет не только перекачиваться, но и перемешиваться в полости насоса. И даже с контролем вращения - можно поставить дублирующий насос или отключение при аварии...

 

***********************************************************

Link to comment
Share on other sites

Praktiski varisanas vismaz ar neuzklkotu CPU vismaz man nenotika pat tad kat 7h neieslegts darbojas:) Pa cik Northwoods vel ir vess no Inteliem tad... Jo vairak l/h jo labak icon_smile.gif Kada jega no spiediena dzesetaja un kada veida to vares vispar panakt IMAGIN???

Link to comment
Share on other sites

BTW cik liela VCore ir Mobil Badton 2500+??? Man aizdomas ka mana plate liek par daudz defaultaja 1,6V icon_confused.gif

Link to comment
Share on other sites

Praktiski varisanas vismaz ar neuzklkotu CPU vismaz man nenotika pat tad kat 7h neieslegts darbojas:) Pa cik Northwoods vel ir vess no Inteliem tad... Jo vairak l/h jo labak icon_smile.gif Kada jega no spiediena dzesetaja un kada veida to vares vispar panakt IMAGIN???

 

Hmmz... es nezinu kaadeelj tu domaa ka Northwoods ir veess... mans 3Ghz gan 1:1 gan @3.2Ghz ar Zalman 7000A Cu turas pie 60c... nu nav tas maz njemot veeraa cik noventileeta ir kaste... Nu presccot gan ir siltaaki bet nu tas nav tik buutiski pagaidaam kameer uz jamo nepaareju icon_smile.gif taadeejaadi peec maniem apreekjiniem shaadam uzklokotam cpu ir ~90-100W siltumizdales...

 

Un panaakt spiedienu sleegta tipa sisteemaa nemaz ar nav tik gruuti - protams neiet runa par augstiem spiedieniem... driizaak par kaadu 1.5 vai augstaakais 2 bar spiedienu... tas vai tas ir maz nepiecieshams protams ir cits jautaajums icon_smile.gif

 

Saliidzinoshi man buutu interesanti uzzinaat cik siltumizdaliito W ir juusu tik daudz lietotajam Mobile Barton 2500+? Standartaa un uzklokotam...

Link to comment
Share on other sites

mrlobber

Mobile Barton ar Vcore 1.45V vidēji standartā izdala 45W siltuma.

 

Kā ir ar 1.85Vcore, 2.5Ghz kā man, grūti teikt... kaut kur bija formula, pēc kuras varēja aptuveni aprēķināt. Bet diezin vai būs mazāk par 90W.

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...