Jump to content

Cik Verts ir Jusu Auto? (Aptauja)


www.MistersPimpausis.lv
 Share

Recommended Posts

versatile
Pirms 3 minūtēm , Müller teica:

Atsauksmes lasit samera bezjedzigs pasakums

Par rezerves daļām un to ražotājiem atsauksmes nelasa; atsauksmes prasa savam mehāniķim vai attiecīgās markas entuziastu kluba servisā.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

pirms 1 stundas , Iesacejs69 teica:

Bet, es savu/savus auto censhos uztureet labaa kaartiibaa. Taa vienkārši vienmeer ir bijis.

Nu, piem., kaa veerteet vecu E60 LCI, kuraa peedeejos paaris gados iemesti 20K+.

Nomainiits viss ap matoru:

saguugs/divmasnieks;

HPFP

visas sprauslas, protams,

AC suuknis

gjenerators

CO kati;

pilniigi visa piekare,

utjpr.

Izmantoju tikai OEM/BMW detaljas.


Ko lai saka.. katrs jūk prātā pa savam..

Link to comment
Share on other sites

versatile
Pirms 1 minūtes , Stasss teica:

Ko lai saka.. katrs jūk prātā pa savam..

Nu, markas/modeļa fanātus, kas auto uztur kārtībā un ne ikdienai, vēl var saprast. Es arī, ja būtu iespēja, labprāt atļautos kādu E39 vai vecāku kabrioletu tīri vasarai.

Tos, kas izravē katus/dpf, brauc ar dūmu aizsegu aizmugurē un kliedz ka beha trjohļitrofka - dzīve izdevusies - nē, nesaprotu.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

https://www.cblgroup.com/lv/media/press-releases/2021/car-buyer-wishes/
 

Latvijas iedzīvotāju vidū teju katrs trešais jeb 29 % par auto gatavi maksāt summu, kas ir robežās starp 6 un 12 mēnešalgām – visbiežāk šādu atbildi snieguši iedzīvotāji, kuru ikmēneša ienākumi ir starp 751 – 1000 eiro. Tikmēr teju katrs ceturtais jeb 24 % pircēju vēlas, lai auto nav dārgāks par pusgada algu, un šo respondentu vidū visbiežāk ikmēneša atalgojums bijis 551 – 750 eiro apmērā. Starp tiem, kas mēnesī pelna vairāk par 1500 eiro, vispopulārākā izvēle ir auto iegāde, tam atvēlot 6 – 12 mēnešalgas.

Link to comment
Share on other sites

pirms 3 stundām , versatile teica:

Nu nesaprotu.

 

Vienkārši - patīk!

Pats jau pieminēji - nu tāds labs E39 benzīnnieks. Ok - lampiņas un ekrāns ir morāli novecojis. Bet pats dzelzis, dinamika, gaita, ērtība - tā pat varbūt ir pārāka kā kompaktklases korejietim, kas mūsdienās ir bez maz vai vienādos izmēros ar E39.

 

Jā - salons jāpāršuj. Skaņa jāliek jauna. Bet visādi citādi tādai mašīnai nav ne vaina arī pie 500k nobraukuma. Un - kas nav mazsvarīgi - zaļā domāšana!

Man viens paziņa kā reiz lieto 20+ g.v., koptu premium bavārieti (var atļauties arī jaunu), reiz izteicās, ka tajā mašīnā ir tik bieži meitenes mīlētas, ka to salona auru nemaz tā nevar purčika urālam nojāšanai atdot.

  • Patīk 2
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 30 minūtēm , kreizā Kāja teica:

Ja kāds var ar reāliem ekspluatācijas cipariem pierādīt pretējo - laipni lūgtim studijā!

Nav korejiets, bet lietotam (gadu vecs, kad tika pirkts) VW piecu gadu laikā, vienīgās izmaksas ir bijušas nomainīt zobsiksnu, kas kopā ar pumpi bij ap GBP450. 

Vairāk nekas arī nav bijis vajadzīgs. Riepas sāk tuvoties nodiluma robežai.

Protams ikgadējais serviss - eļļas maiņa, filtri utt. Tas ja taisa kopā ar tehnisko vienā piegājienā, sanāk apmēram GBP200 gadā. Ceļa nodoklis nulle, apdrošināšana KASKO ap 450 gadā.

 

Tagad jau 2 gadus arī taisos pirkt korejieti (ja par tādu var nosaukt, drīzāk slovāku/vācieti), tik tā arī nav sanācis - KIA Proceed GT Shooting Brake liekas tīri interesants. 

Maz ticams ka tam būs kādas lielākas izmaksas. Tagd laikam nav īstais laiks mainīt auto, nav jau arī baigais iemesls, tik tas ka apnicis jau un gribas ko citu.

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

Laimes spēle. 

Savā behaa pa 90k maniem nobrauktiem km (180k kopā) esmu ielicis praktiski apaļu nulli remontos (stūres pirksti priekšā mainīti, bet tas bija lēti). 

Tikai un vienīgi riepas, bremži, eļļas utt. Un nekas neplīst (tfu, tfu, tfu). 

  • Slikti! 1
Link to comment
Share on other sites

Tesla automašīna jums gadījumā nevienam nav lietošanā? Viņai ekspluatācijas izmaksas diez dārgas?

Link to comment
Share on other sites

Pirms 1 minūtes , base7 teica:

Viņai ekspluatācijas izmaksas diez dārgas?

A ta hz, pilnas ielas ar teslām tā kā gan jau tas parāda, ka nav dārgas vai, ka visi ir bagāti 😄

  • Haha 1
  • Kādas šausmas! 1
Link to comment
Share on other sites

Ja būtu jāizvēlas starp svaigu Korejieti/Ķīnieti (un pat vairumu lēto Toyotu/KIA), vai kaut desmitgadīgu premium marku, tad viennozīmīgi ņemtu otro. Gaita, salona materiāli, trokšņa līmenis - pilnīgi nesalīdzināmi.

 

Pēdējo gadu laikā esmu dabūjis pavizināties ar paprāvu skaitu "jauno" lētuču (turklāt pat ne bomzīgajās komplektācijās), un dievs nogrābstās - nekad dzīvē nemainītu esošo F-sērijas Bembi pret kādu no tiem grabošajiem plastmasas mēsliem. Man nakuj nav vajadzīgi tie spīguļojošie (un bremzējošie) ekrāni un citas bezjēdzīgās bling-bling fīčas, kas ir sabāztas modernajos lētučos iekšā, lai tikai nogrūztu tās proletariātam - es gribu klusu un mīkstu gaitu, labu uzrāvienu, kvalitatīvu un klusu salonu, labu audio sistēmu. Janajos lētā gala auto nav pilnīgi nekā no šī visa - graboša plastmasa visur salonā, drausmīga skaņas izolācija, sūdīgi motori ar mazu resursu.

 

Turklāt, ironiskā kārtā, varu saderēt, ka pa šiem gadiem esmu savā lamatā ielicis mazāk naudas kā viens otrs pēc-garantijas budžetnieks ir jau iztērējis.

Labots - Artanis
  • Patīk 2
  • Atbalstu 2
Link to comment
Share on other sites

Pirms 28 minūtēm , kreizā Kāja teica:

+vērtības kritums būs jau ~~ 15 000 - 20 0000 EUR tā ka nemetas.

Tagad gan vērtības kritums mazliet izčakarēts, jo dēļ lietoto auto cenām, plači pagaidām piedāvā atpirkt par stipri līdzvērtigu summu kā pirms 4 gadiem.

Bet normālos laikos Golfam un pa lielam lielākajai daļai auto, cena krītas apmēram uz pusi katrus 4 gadus, tās vienkārši ir izmaksas ar ko jārēķinās. Vienu gadu vecu īpaši izdevīgi no finansiālā viedokļa pirkt nav. Pats labums ir kautkur ap 2 - 3 gadi vecu. Bet 1 gadīgam cena nokrītas apmēram pa 20 - 30% no jauna cenas.

Tad ja pērk pa 20k, tad pēc 5 gadi atlikusī vērtība būs ap 8 - 9k, jeb 11k kritums.

Ja ņem 3 gadus vecu, tad no 15k uz 6-7k.

Jo ilgāk brauc, jo mazāk tā vērtības krišanās sāp. Kad jau pāri 6 gadi tam autiņam, tad nu salīdzinot ar pārējām izmaksām tas viss ir nebūtisks. Sāk kautkas lūzt, KASKO maksā tikpat cik jaunam (vismaz UK), jāsāk maksāt ceļa nodoklis utt.

 

Bet nu tad jau labāk lai nokrītas vērtībā tie 7k pa pieci gadi un braukt ar relatīvi svaigu auto, nekā tērēt tos 7k uz nolietotu vecu drapaku remontos un citos sīkumos. Degviela, servisi utt maksās abiem vienādi.  

 

 

Tai KIA gan tagad cenas kosmosā, pirms 2 gadi pašā treknākajā versijā, 2 - 3 gadīgs maksāja ap 16k, tagad kautkur pie 20 - 22 turās. Kautkā mazliet virs tā ko gribētos tērēt.

 

 

 

Labots - AndrisBB
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, AndrisBB teica:

piecu gadu laikā, vienīgās izmaksas ir bijušas

Nevaru atrast tekstā - cik ta nobrauci pa tiem 5 gadiem? Der arī jūdzēs.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 5 minūtēm , Racer teica:

Nevaru atrast tekstā - cik ta nobrauci pa tiem 5 gadiem? Der arī jūdzēs.

Pa pēdējiem 2 gadiem faktiski necik. Ap 4k gadā jūdzes. Tagad ir ap 46k uz pulksteņa, tāka var rēķināt ka ap 10 - 12k jūdzes (16 - 20k km gadā) pirmstam gadā.

 

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

Par šo tēmu katram savas vēlmes, vajadzības un standarti tik tiešām būs pilnīgi atšķirīgi. 

Tīri matemātiski rēķinot, mazlietota (<50k km <=3 gadi) oktāvijas/golfa klases mašīna izmaksās uz kilometru pie 15k km gadā nostājas blakus krietni pabrauktam premiumam par 5-10k EUR. Tas ir ieskaitot pilnīgi visu, pat vērtības kritumu. Ja vēl blakus noliek miseni par 1000 EUR, par kuru ir pilnīgi pajāt, ka tik brauc, tā protams abus iepriekš minētos izmaksās saliek vienos vārtos. 

 

Man vajag lai par autiņu nesāp galva un tas pilda savu pārvietošanās funkciju un ir gana ietilpīgs. Bling blingus nevajag, ekrānus neciešu, ka tik ziemā silts un vasarā kaut cik vēss. Nenoliedzami, ar premiumu ir daudz komfortablāk braukt, bet ir risks ielidot uz gana nepatīkamiem remontiem (been there, done that). Tāpēc mana izvēle ir pagaidām turpināt vēl gadu-divus braukt ar pusmiljonāru, kurš tērē daudz, bet kaites ir zināmas un tad ņemt ko relatīvi vienkāršu mazlietotu, vēlams ne korejieti. Cik ar kolēģiem parunāts, augstākas remonta/apkopju izmaksas kā VAG. Aci metu uz Golfa/Leona/Oktāvijas universāli. 

 

Labots - Kazarms
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Ja patīk ņemties un ir zināšanas/pasmes, tad vismaz UK var pilnīgi mierīgi braukāt ar pajauniem autiņiem un pat nopelnīt pa virsu.

Man te draugs lietuvietis, kurš strādā servisā, visulaiku pērk autiņus izsolēs, pa brīvo laiku pielabo un pārdod.

Servisa/remonta izmaksas jau te diezgan dārgas, tapēc apdrošinātāji reti kad autiņus labo, ja kautkas apskrāpēts, sasists, tad noraksta un pādod izsolēs.

 

Kautkad pirms 2 - 3 mēneši nosolīja 2019. gada Volvo v60 R-design, diezgan glīts braucamais, ar sasistu lukturi, apskrāpētu bamperi utt pa 13k. Nomainija lukturi, piešpaktelēja, piekrāsoja un pārdeva tagad pa 20k. Diezgan normāla peļņa par nedēļas darbu.    

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Nepietiek tikai ar zināšanām un vēlmi ņemties. Vajag arī vietu (tipiskā padomju garāža tāda nav) un specifiskām lietām arī instrumentus, kuri nebūt nav lēti. Ja ar autiņu "celšanu" ņemās profesionāli, ir vērts investēties, bet dēļ dažiem autiņiem gadā - LV apstākļos neatmaksājas. Ar tādu, maržu kā tu nosauci, varbūt būtu vērts arī LV to darīt nelielos apjomos, bet pie mums tādu lētu un "viegli bojātu" autiņu principā nav. Lielākoties ir pilnīgi šķilteņi, kurus izdevīgāk iztirgot detaļās, ja ir kur jaukt/glabāt jaukšanas laikā. Šim principā der arī tipiskā padomju garāža. 

Labots - Kazarms
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Neesu pētījis kā ir DE, bet ganjau arī tur ir izsoles, kur nāk visi līzingu (te jau reti kurš autiņus pērk, parsvarā līzē, pabrauc 2 - 3 gadus un atdod atpakaļ) utt. vai sistie autiņi, kautkur jau lietuviešu plači viņus ņem.

Es ar vienu brīdi domāju pirkt nāmo braucamo izsolē, Bristolē te ir viena liela. Ja zin ko grib, ko skatīties un nauda makā, tad uz 15k autiņu savus 5k var ietaupīt, salīdzinot ar plaču cenām. Plači jau te no turienes arī ņem, tik iztīra/piepucē un tirgo 2 - 3k uzcenojumu. Tas uz ne-sistiem, braucamiem autiņiem, kas nāk no līzingu kompānijām atpakaļ.

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

Man vienam ģimenes auto pēc ~500km būs 100k km noskrējiens… pirmo reizi mūžā būs pieredze no 0 - 100k km ;) janvārī arī būs 6 gadi… tā kā vari teikt - 6 gadi 100k km… Passat B8 2.0 TDI - 190zs, 400nm, 6pakāpju slapjā DSG kārba… 👍 super auto… pa savu naudu nekas nav darīts vairāk kā apkopes, bremžu diski, kluči un riepas, un 2x savirze.

Pulēšana, keramika, disku pucēšana utt. jau ir paša vēlme, ne vajadzība.

bija 5 gadi garantija… pa garantiju mainīja siksnu un rullīšus, 2x lukturu apčurātāju vāciņi, kaut kur nedaudz zuda dzeses šķidrums un mainīja kaut kādu trubiņu, taisīja kārbai adaktāciju (pēc garantijas pats nedaudz “čipoju”), piekarē 2x bukses smērēja jo Passatiem kaut kā skan neforši… un tas šķiet viss… vismaz neatceros neko vairāk! Varbūt kas ir bijis, tad jāceļ dokumenti augšā…

Kopumā super auto!

Link to comment
Share on other sites

versatile
pirms 7 stundām , msp teica:

tāds labs E39 benzīnnieks

Tpu bļa, tak pārrakstījos. E38.

Link to comment
Share on other sites

pirms 3 stundām , Daiļais teica:

Re, kur te viens diezgan skurpulozi uzskaitījis, pārsvarā lējis elektrību, pircis riepas un apdrošināšanu

Rekur vienam ar pieredze ar lietotu Teslu, izmaksām un attiecīgs lēmums. :D  

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Pirms 26 minūtēm , Racer teica:

Rekur vienam ar pieredze ar lietotu Teslu

Pārtulkosi arī to mandarīnu valodu?😀

  • Slikti! 1
Link to comment
Share on other sites

pirms 1 stundas , Stasss teica:

Pārtulkosi arī to mandarīnu valodu?😀

Tulkoju - soms nopirka lietotu Teslu, pēc 1,5k km noklājās aķi, teslai nav iespējams mainīt bojātās šūnas, jāpērk viss aķu bloks, kas maksā ap 20k eiro. Somi ir karstasinīga tauta - jamais sabesījās un uzlaida gaisā to teslu ar 30 kg dinamīta (nu gandrīz kā Masks uz Marsu kosmosā). Viens no labākajiem koemntāriem pēc sprādziena bij - tas ir lielākais paātrinājums Teslai no 0-100 (tas nekas, ka pa daļām :D ). 

  • Patīk 2
  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

pirms 8 stundām , Racer teica:

uzlaida gaisā to teslu

cik "zalja" utilizaacija,

btw atbildes par sho teemu nav redzeetas

Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, kreizā Kāja teica:

atbrīvo mūs no elektromobīļiem

visaadi atbalstiit diizeljus/smirdeljus ir otrs graavis,

vairumaa Eiropas valstu cena par D ir pa vidu B95-100, tikai pie mums konstanti -20c no 98E

 

izbraucu test-drive ar Taycan, man ljoti patikaas, tik rociiba 5x par iisu :(

 

  • Slikti! 2
Link to comment
Share on other sites

Čalim izdoma strādā, 5 miljoni skatījumi jau 10 dienas. 

Sapelnīs un sanāks Tesla :)

  • Patīk 1
  • Slikti! 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 23 minūtēm , MartiniB teica:

visaadi atbalstiit diizeljus/smirdeljus ir otrs graavis,

Kāda vaina euro6 un 6+?!

Pirms 25 minūtēm , MartiniB teica:

vairumaa Eiropas valstu cena par D ir pa vidu B95-100,

Nu Tu gan… D ir lētāks par 95to praktiski visās Eiropas valstīs.

 

Jaunie dīzeļa dzinēji ir daudz tehnoloģiski attīstītāki un efektīvāki par jaunajiem benzīniekiem. Tas pats arī ar izplūdes gāzēm!


ZB tas elektrības lobijs…

 

  • Patīk 2
  • Atbalstu 1
  • Kādas šausmas! 1
Link to comment
Share on other sites

dīzieļi visi ir tratori...visiem dzird kā strādā/vibrē...dzinējs...nav tāds klusums salonā kā benzīnam. Pat  lai kā būtu nopakots..ir tad dobjums, zemfrekvences vibrācija...nemaz par traktora skaņu no ārpuses nerunājot...vēl jo īpaši salā.

  • Patīk 2
  • Atbalstu 1
  • Slikti! 1
Link to comment
Share on other sites

Nu nez nez… 1. super klusais dīzelis man bija 2014.g. Hyundai i40 1.7 dīzelis… salonā vispār nebija skaņa pēc dīzeļa… tad sekoja B8 Passats… pirmajos gados ļoti kluss… vēlāk no ārpuses protams ka dzird, ka dīzelis… bet salonā joprojām nav ne vibrācijas ne skaņas…

F30 320d protams tarkšķēja kā jau BMW 4cilindru dīzeļi… bet ar Neste PRO dīzeli ļoti smuki murrāja… tai skaitā nebija vibrācijas… Nu tagadējais BMW 30d (6 cilindri) ir ļoti patīkams… salonā nav dīzeļa skaņa… tikai kad sāk griezt augstos apgriezienos.

Link to comment
Share on other sites

pirms 12 stundām , Racer teica:

Somi ir karstasinīga tauta - jamais sabesījās un uzlaida gaisā to teslu

Cerams, ka somu vides dienests to idiotu sodīs piecu jaunu Teslu apmērā

Link to comment
Share on other sites

Spriežot pēc pārējiem video, viņi tur mēģina aizdedzināt vai uzspridzināt visu, kas kustas vai nekustas.

Ganjau beidzās idejas, ko varētu aizdedzināt, tad izdomāja stāstu par neejošo Teslu, tapēc jāuzspridzina.

Šovbizness, jeb izklaides industrija. 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Dīzeļi jau pa lielam sāk izzust, katru gadu samazinās.

Visādi elektro hibrīdi pārdošanas apjomos jau ir apsteiguši dīzeli, vismaz Eiropā.

Link to comment
Share on other sites

versatile
pirms 2 stundām , osscar teica:

.nemaz par traktora skaņu no ārpuses nerunājot

Saki, kāpēc lai kādu uztrauktu, kā viņa auto skan no ārpuses? Iekšpusē, cita lieta. Bet nav gadījies, teiksim, braukt uz Liepāju ārpus auto, lai paspētu izbesīt traktorēšana.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 36 minūtēm , versatile teica:

Saki, kāpēc lai kādu uztrauktu, kā viņa auto skan no ārpuses?

Nu man, piemēram, pašam besī, cik skaļas manam autiņam ir turbīnas (it sevišķi lielā turbīna). Protams labi, ka salonā to gandrīz nedzird, taču kad ir gadījies kādam iedot auto un pašam no malas dzirdēt to svilpšanu iedodot grīdā, varu iedomāties, kā tas var besīt citus satiksmes dalībniekus vai kaimiņus no rītiem. Nozīmēties garāžas džeku vai kaut kādas mazpilsētas čiepu priekšā var, protams, bet ikdienā drusku kauns.

 

Bet nu - tajā pašā laikā ir kaudze tādu, kam apzināti vai neapzināti puse izplūdes sistēmas ir caura vai neeksistē vispār, aiz kuriem ir dūmu mākonis un dārdoņa pa visu kvartālu, un dziļi poh...

Labots - Artanis
Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, kreizā Kāja teica:

Es braucu ar gāzi, tas ir zaļāk nekā elektromobīļi, dīzeļi. Manis pēc var ar likumu noteikt ka vieglie drīkst braukt tikai ar gāzi.

Tu traks. Tūlīt sāksies krusta kari

Link to comment
Share on other sites

pirms 2 stundām , Regisss teica:

Jaunie dīzeļa dzinēji ir daudz tehnoloģiski attīstītāki un efektīvāki par jaunajiem benzīniekiem. Tas pats arī ar izplūdes gāzēm!

daudz te Riigaa vinjus var sastapt?

vecie smirdinaataaji un tarkskjeetaaji dominee, diezgan biezhi sanaak buut kaajniekam.

a par izpluudes gaazeem, kamdeelj meeriitaaji ir iecikleejushies uz CO2 un uz paareejo shnjagu po?

 

pa teemu ->

visiem zinaama patiesiiba, ka dienesta auto ir vislabaakais,

bet pienaak taads vecums, kad sagribas palutinaat sevi ar ko labaaku.

pasha kjekseetu opciju liste, ne samierinaashanaas ar noliktavu paarpalikumu nedakomplektaacijaam

teemaa piemineetajos ciiparos nu nekaadi nesanaak ielikties,

apkopoju paaris exeljus un visu statistiku te sachakareeshu

€€€ sum   2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021
iegāde 39677   11200 5815 6973 6973 6973 1743  
uzturēšana 22806     3697 3825 3818 3008 2211 6248
98E 12665     1650 2714 2783 2383 1403 1731
kopā 75148   11200 11163 13511 13574 12363 5357 7980
km 104042     15519 24951 21268 17558 12340 12406

 

2022 nebuus labaax, jau zinaamie remonti:

200e aizmugures parking sensori

600e termostats + dzeses suuknis

2000e amortizatori, atsperes u.c. ritoshaas daljas

 

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...