Jump to content

Caurules no apkures katla uz radiatoriem.


Recommended Posts

Top apkures sistēma no nulles. Pašlaik ir salikta katla apsaiste, kad atbrīvosies meistari  - tiks pievienoti radiatori. Meistari apgalvo, ka no katla uz pirmajiem trīs katrā stāvā radiatoriem vajag resnāku cauruli, tad nākamjiem trīs - tievāku un tad galā vēl tievāku. Dabā es nekur neko tādu neesmu redzējis. Jautājums - kāds tam ir pamatojums (ja ir)? Māja ir divstāvīga, 240m2, kopā 18 radiatori. Pēc pašlaik paveiktā meistari nav tirliņi un Vasjas: 

IMG_20191006_153217.jpg

IMG_20191006_153225.jpg

IMG_20191006_153240.jpg

Link to post
Share on other sites
Pirms 1 minūtes , Mõbijs teica:

no katla uz pirmajiem trīs katrā stāvā radiatoriem vajag resnāku cauruli, tad nākamjiem trīs - tievāku un tad galā vēl tievāku.

Kādreiz, kad taisīja pašplūsmas sistēmas, tā spēlējās ar cauruļu diametriem. Man meistars savulaik izveidoja sistēmu, kas pie vajadzības (pazūd elektrība) darbojas arī pašplūsmā. Arī kaut ko rēķināja ar cauruļu diametriem, pie katla (gan turpgaitai, gan atpakaļgaitai) pavisam resnas caurules, tālāk no katla tievākas. Uz radiatoriem gan nav tā, ka uz pirmajiem radiatoriem resnākas, uz nākamajiem tievākas.

Skatos, tev četrceļu vārsts sistēmā. Kā tev tur plānojas? Ar vienu sūkni vai diviem? Mūsdienīgāks variants ir divi sūkņi un trīsceļu vārsts.

Izplešanās trauki gudri pievienoti, ar diviem ventiļiem, ir redzēts, ka izveido ar vienu ventili, kad izplešanās trauks jānoņem, tad jātur bļoda apakšā, kur ūdenim no izplešanās trauka satecēt.

Link to post
Share on other sites

Tev tak noteikti nebūs viens atzars uz visu māju, pareizi?

ja tā, tad, tā kā nekur bildēs nemana balansētāju starp atzariem, to var darīt ar cauruļu diametriem - bet nevis drīzāk līdz pirmajam radiatoram, bet atkarībā no atzara garuma pret citiem atzariem, lai visos atzaros būtu cirkulācija.

vismaz tā es sapratu no saviem meistariem, kas 200m2 mājai lika radiatoru sistēmu mājai.

Link to post
Share on other sites

balansieris var būt arī vārsts.

Ir online kalkulatoru, kur var sarēķināt cauruļu diametrus. Precizitāte 1.tuvinājumā , jo atduras pret tirgū pieejamajiem cauruļu izmēriem. Biju rēķinājis un var pateikt, ka priekš mājās pilnīgi der online kalkulators. Meklē krievu mēlē

Link to post
Share on other sites

vvv: Ahā! Par to pašplūsmu špaņa zuduma gadījumā es arī iedomājos. Sistēma ar vienu sūkni tīri radiatoriem - ar otru karstajam ūdenim, lai uzreiz ir krānā + iet caur dvieļi žāvētāju vannasistabā otrajā stāvā.

 

uldise: ja pareizi saskaitīju ir paredzēti trīs atzari.

 

Edited by Mõbijs
Link to post
Share on other sites
Pirms 28 minūtēm , Mõbijs teica:

Dabā es nekur neko tādu neesmu redzējis.

Man tā ir. Bet tikai divi diametri. 20 un 16.  Nav gan arī vairāk par 4 radiatoriem zarā.

Zari balansējas ar kolektoriem vēl

Link to post
Share on other sites

Es par tiem kolektoriem arī viņiem jautāju - teica nebūšot, vienkārši atzari.


Pirms 2 minūtēm , vvv teica:

Tad tie tavi meistari pa vecai modei taisa. Nav ieteicamais variants.

Jo?

Un neliec man raudāt - jau šie divi sūkņi izspieda manam makam asaru :D

Link to post
Share on other sites
Pirms 6 minūtēm , Mõbijs teica:

ja pareizi saskaitīju ir paredzēti trīs atzari

līdzīga manai sistēmai, arī bez balansiera, arī ir trīs atzari - divi pa katru mājas pusi, un viens otrajam stāvam. lietotie diametri gan man ir vairāki - 22, 18, 15. un tas tāpēc, ka arī atšķirīgs radiatoru skaits un izmērs uz katra zara, kas rada savu pretestību. kopā man radiatori 14 gab dažādos izmēros: augšā 3, apakšā vienā cilpā 4, otrā 7.

un ticu, ka tas vieglli sarēķināms, pats to nedariju.

Link to post
Share on other sites
Pirms 12 minūtēm , vvv teica:

Tad tie tavi meistari pa vecai modei taisa. Nav ieteicamais variants.

modes nepārzinu, bet arī ir divi sūķni - viens lielajā lokā uz radiatoriem, otrs mazajā.

tā kā man ir siltumsūknis, tad tur lielas temperatūras nav, līdz ar to elektrības pazušanas gadījums nav aktuāls..

Link to post
Share on other sites
Pirms 8 minūtēm , uldise teica:

līdzīga manai sistēmai, arī bez balansiera, arī ir trīs atzari - divi pa katru mājas pusi, un viens otrajam stāvam. lietotie diametri gan man ir vairāki - 22, 18, 15. un tas tāpēc, ka arī atšķirīgs radiatoru skaits un izmērs uz katra zara, kas rada savu pretestību. kopā man radiatori 14 gab dažādos izmēros: augšā 3, apakšā vienā cilpā 4, otrā 7.

un ticu, ka tas vieglli sarēķināms, pats to nedariju.

Caurules kāda materiāla? Man ir plānotas kausējamās PPR ar alumīniju iekšā. A tur diametri - 16 - 20 - 25 utt. salīdzinoši liels solis. Gribētos jau lai ir ne tikai funkcionāli, bat arī glīti.

Link to post
Share on other sites

Iedod bietē meistariem, ja atstās cirkulācijas sūkni ar vadu kārbu uz leju. 

 

Noņem ventiļu rokturus kas uz katlu, pie sūkņiem, uz izplešanās trauku. 

 

Meistariem klāt esot, iekurini sirsnīgi un izlēdz elektrību cirkulācijas sūknim - te nekādu apeju neredzu, viss atkarīgs no katla inerces un automātiskā vilkmes regulatora spējas noslāpēt katlu! Naktī briketes - nu nu nu.. 

 

Patieva tā apsaiste izskatās. Varēja 40mm uz pašplūsmu uz kkādu 1t akumulatoru, būtu daudz labāk. 

 

Uz radiatoriem labāk resnāka caurule (saprāta robežās), 20mm PPR uz kādiem 4..5 radiatoriem max. Bet ar radiatoru vārstiem jāpiegriež tuvākie, lai siltu arī pēdējie. Nav jau baigā izvēle, 20, 25. Labāk ir uztaisīt kaut vai ko līdzīgu kolektoriem - lai avārijas gadījumā var noslēgt kādu loku/mājas daļu. 

 

Mans viedoklis - šai sistēmai ir pārāk daudz nepilnību, lai es tādu sev vēlētos. 

 

Edit: kaut kas nav ar KŪ boilera pieslēgumu. Tas posms uz leju karstā ūdens ieejā no katla bremzēs visu plūsmu. Kā arī iespējamas problēmas, ka sūknis ņem ūdeni ne caur katlu, bet pretējā virzienā no KŪ boilera. 

Edited by marizo
Link to post
Share on other sites
_dunduks_
Pirms 42 minūtēm , Mõbijs teica:

Un neliec man raudāt - jau šie divi sūkņi izspieda manam makam asaru

Ja jau šie sūkņi izspieda asaru (kas neizskatās pēc energoefektīvajiem wilo/grundfos), tad tev pārējā sistēma par velti sanāca?

Link to post
Share on other sites

Nu tur viens izskatās pēc KŪ recirkulācijas. Tie dārgi. Un šajā gadījumā IMO mierīgi varēja iztikt. Notecināt pāris litrus auksta pirms dušas nebūtu tik kritiski. 

Link to post
Share on other sites
Citēt

Meistariem klāt esot, iekurini sirsnīgi un izlēdz elektrību

Sistēmai uz tērauda trubām kura vieta varētu piegādāt specefektus, ja nonāk līdz tam?

Ir redzēti specefekti uz primitīvas armētu plastmasas trubu sistēmas ar izslēgtu cirkulācijas sūkni, bija smuki ?

Link to post
Share on other sites
Ronalds
pirms 1 stundas , Mõbijs teica:

Pēc pašlaik paveiktā meistari nav tirliņi un Vasjas: 

Izskatās ka ir gan... 

Pēc bildēm nevar precīzi pateikt, bet izskatās ka katla apsaite izveidota nepareizi! 

Cauruļu diametru dažādu likt nav nekādas vajadzības. Sistēmu balansē ar balansēšanas vārstiem radiatoru atpakaļgaitā. 

  • Atbalstu 1
Link to post
Share on other sites
Pirms 1 minūtes , Ronalds teica:

bet izskatās ka katla apsaite izveidota nepareizi!

Es neteiktu, ka sistēma nepareiza. Tā kādreiz taisīja. Četrceļu vārsts, viens sūknis.


Jā, ja tēmas autors izdomās kādreiz pievienot akumulatorus, tad tāda sistēma, kā viņam meistari taisa, nederēs.

Link to post
Share on other sites
Ronalds
Pirms 14 minūtēm , vvv teica:

Tā kādreiz taisīja.

Tas nav arguments! Tas ka agrāk taisīja nepareizi, nenozīmē ka arī tagad tā jātaisa.

Link to post
Share on other sites
Pirms 50 minūtēm , marizo teica:

KŪ recirkulācijas. Tie dārgi. Un šajā gadījumā IMO mierīgi varēja iztikt. Notecināt pāris litrus auksta pirms dušas nebūtu tik kritiski.

Es sev izveidoju karstā ūdens recirkulāciju. Pats recirkulācijas sūknis nebija tas dārgākais elements. Dārgākais visā pasākumā, ka karstā ūdens caurules divas, tās jāizolē. Māja liela, izlietnes tālu viena no otras, tad rēķini, kāds cauruļu pārtēriņš. Sākumā nezinādams padarbināju to recirkulācijas sūknīti nonstopā, nafig, siltuma zudumi savācās lieli, siltā ūdens boileris tika dzesēts pamatīgi, tad nopirku taimeri, kas slēdz recirkulācijas sūkni tikai noteiktos laikos, bet tāpat zaudēts siltums. Piekrītu, tie daži litri aukstā ūdens pirms dušas neizmaksā tik daudz, cik izmaksā zaudētais siltums dēļ recirkulācijas. Toreiz vietējā santehnikas veikalā, kad pirku visus loriņus karstā ūdens recirkulācijas sistēmai, pārdevējs brīdināja - nebūs tev nekāda laime, viņam bija taisnība. Tagad sūknītis man slēdzas iekšā no rītiem, kad visi mostas un iet mazgāties un vakaros pirms laika,  kad visi iet dušā, pārējā laikā nedzenāju karsto ūdeni pa loku.

Link to post
Share on other sites
Pirms 8 minūtēm , Ronalds teica:

Tas ka agrāk taisīja nepareizi

Nu nesaki «nepareizi». Agrāk daudz kā nebija. Nez, trīsceļu termovārsti bija dabūjami? A autora sistēmai nemaz neprasās.

Link to post
Share on other sites

Katlu apsaistes neparzinu - nekomtēšu

 

Diametrs izriet no plūsmas, lai tā būtu 30(šito precīzo neatceos)-70cm sekundē.

 

Ja pa mazu plūsma - nespēs izspiest gaisa burbuļus. To ātrumu pat pats var izmerīt  sakratot minerālūdens pudeli cik cm/s burbuļi peld augšup. 

Resnākām caurulēm sanāk ievērojami dārgākas izolēšanas izmaksas un/vai nevajadzīga siltumatdeve uz katru m

Ja pa tievu - lieka slodze sūknim, šņāks līkumos

Kur ņemt plūsmu?

Istabas siltuma slodze kad arā normatīvs ap -21 tas kurš.

Atkarībā no apjures veida zinām padevē būs pieejami 40-60-80 C°

Radiators tipiski paņem 10-15C - ja plusma tam atbilstoša

Attieciigi vaaran izrēķinat plusmu katram radiatora, tā pievadu d un sekojoši caurulēm uz vairākiem radiatoriem.

Kur ņemt istabas siltuma slodzi? Ņemam norobežojošo konstrukciju materialu pīrāga k vērtibas un skaitam. + vedināšnai.

 

Pa lielam visu savelkot ar d20/25 ppr un zem katra loga 22/500/1200 jau ari viss stradās kautkā. 

 

Link to post
Share on other sites
Ronalds
pirms 8 stundām , vvv teica:

Agrāk daudz kā nebija. Nez, trīsceļu termovārsti bija dabūjami? A autora sistēmai nemaz neprasās.

Bet laiki ir mainījušies!

Nezinu kāds autoram katls. Ja čuguna, tad vēl tā. Bet zinu konkrēti divus gadījumus kad cilvēkiem tērauda katli ar šādu 4gaitas vārstu "izdeg" ~5 gadu laikā dēļ tā ka auksts ūdens no atpakaļgaitas nonāk katlā. Kondensācija, korozija, caurumi....  Čuguna katls ir izturīgāks un pacieš nepareizu pieslēgumu.

Tiesa gan arī ar 4gaitas vārstu var nodrošināt pareizu atpakaļgaitas temperatūru. Tikai tad viņš kurināšanas laikā visu laiku jāregulē. Skaidrs ka neviens to nedara, principā automātika jāliek. 

  • Patīk 1
  • Atbalstu 1
Link to post
Share on other sites
pirms 5 stundām , Ronalds teica:

Tiesa gan arī ar 4gaitas vārstu var nodrošināt pareizu atpakaļgaitas temperatūru. Tikai tad viņš kurināšanas laikā visu laiku jāregulē.

Un kas no visa šitā neatiecas uz 3gaitas vārstiem?... vai tad to var uzlikt un aizmirst ?

Link to post
Share on other sites
Ronalds
Pirms 13 minūtēm , Dils teica:

vai tad to var uzlikt un aizmirst ?

Jā - 3 gaitas termovārsts automātiski regulē atpakaļgaitas temperatūru. Viņā iekšā ir termostats. Kad sistēma ir auksta, ūdens cirkulē tikai katla lokā. Kad katls uzsilst - vārst sāk vērties vaļā un padot ūdeni uz katlu no apkures sistēmas. Automātiski nodrošina ka katla ieejā ūdens temperatūra nekrīt zemāk par 55-60 grādi. Nenotiek dūmgāzu kondensācija katlā, nenotiek viņu izraisīta katla rūsēšana. 

Link to post
Share on other sites

Sistēma ar trīsceļu vārstu (pareizi izveidota) nepieļauj katlā nonākt atpagaļgaitas ūdenim ar zemāku temperatūru kā 60 grādi. Netakarīgi no tā, kā saregulēts trīsceļu vārsts. Trīsceļu vārsta ieregulējums iespaido tikai uz radiatoriem aizejošā ūdens temperatūru. Savukārt četrceļu vārsts vienlaikus ietekmē gan turpgaitas (uz radiatoriem) temperatūru gan atpakaļgaitas (uz katlu) temperatūru, regulēšana sanāk komplicētāka, turklāt atpakaļgaita uz katlu pie kļūdainas ieregulēšanas var iznākt zemāka kā 60 grādi. Sistēma ar trīsceļu vārstu ir vienkāršāka un drošāka.

  • Atbalstu 1
Link to post
Share on other sites
Pirms 24 minūtēm , Dils teica:

un aizmirst

Ja nav automātikas, saprotams, ka trīsceļu vārsts arī jāgroza ar roku. Malkas katla gadījumā, apkures darbināšanai nevar iztikt bez tavas klātbūtnes, ik pa laikam jāiet pie katla piemest malku, ja ir automātika, piemetot katlā malku, nav jādomā par trīceļu vārsta grozīšanu, ja automātikas nav, sanāk papildus noņemšanās ar trīsceļu vārsta regulēšanu.

Link to post
Share on other sites
Ronalds

Te ir jāizšķir divi regulējošie vārsti: 

Viens kas regulē mazo loku, jeb ūdens temperatūru atpakaļgaitā uz katlu. 

Otrs kurš regulē lielo loku, jeb ūdens temperatūru uz radiatoriem. 

Link to post
Share on other sites

Dils, tavā bildē ir trīsceļu vārsts, tādu liek turpgaitā uz radiatoriem, trīsceļu vārsti var būt tādi uz kuriem var arī motoriņu automātiskai regulēšanai uzlikt, ir arī tādi, kuriem motoriņu uzlikt nevarēs, tikai ar roku regulējami, ja nākotnē tiek plānota automātika, jāskatās nopirkt īsto trīsceļu vārstu, lai vēlāk nav jāmaina. Uz atpagaļgaitas pirms katla ir trīsceļu termovārsts, tas neļauj katlā caur atpakaļgaitu nonākt aukstam ūdenim, šie arī ir dažādām temperatūrām, malkas katliem parasti liek 60 grādīgos.

Trīsceļu termovārsta bilde:

Saistīts attēls

 

Link to post
Share on other sites

Trīsceļu termovārstam nekas nav jāregulē, tas tupa nelaiž uz katlu ūdeni, kas zemākā temperatūrā par 60 grādiem. Kamēr katls kuras, trīsceļu vārstā sajaucas caur katla mazo loku karstais ūdens un atpakaļgaitas vēsais ūdens, kad katls netiek kurināts, no katla karstais ūdens nenāk, atpakaļgaitas ūdens ir vēss, trīsceļu termovārsts ir ciet, nenotiek nekāda cirkulācija caur katlu. Tas ir labi, jo pretējā gadījumā, ja apkures ūdens katla dīkstāves laikā cirkulētu caur katlu, tas tiktu dzesēts, katls būtu kā dzesētājs.

Link to post
Share on other sites

Es mēģināju norādīt uz to ka termins "trīsceļu vārsts"  Ronalda tekstā ir nekorekts un cilvēku bez priekšzināšanām var novest neceļos ...  un vārstus ar motoru arī var lietot mazajos lokos pie krāsnīm ...

Edited by Dils
Link to post
Share on other sites
Pirms 10 minūtēm , Dils teica:

un vārstus ar motoru arī var lietot mazajos lokos pie krāsnīm ...

Gan jau, ka var. Bet vai tas ir lietderīgi. Priekš kam tāda muģīšanās. Uzliec trīsceļu termovārstu (ir dārgs, tiesa) un aizmirsti. Nevis parasto trīsceļu vārstu, kurš jāregulē, ja automātiski, tad vēl motoriņš un sensors.

Edited by vvv
Link to post
Share on other sites
Pirms 23 minūtēm , vvv teica:

un aizmirsti.

Nu nezinu gan par to aizmiršanu, jo ir pēc 2 gadiem miris esbes vārsts kuram esbe vairāk nepiedāvā rezerves daļas ... un vēl tie vārsti tikai aiztaisa ciet pienākošo plūsmu no sistēmas, bet neko nemaina mazajā lokā, un tai pašai esbei ir motoriņi ar iebūvētu temperatūras devēju, un ir arī ar mehānisku vadību trejceļnieki bez nekādas muģīšanās ....

Link to post
Share on other sites
Pirms 38 minūtēm , Dils teica:

jo ir pēc 2 gadiem miris esbes vārsts kuram esbe vairāk nepiedāvā rezerves daļas

Jā, toreiz, kad sistēmu sev taisīju, speci teica, ka tie trīsceļu termovārsti mēdzot iziet no ierindas, tāpēc rekomendēja montēt ar amerikankām, lai viegli nomainīt, ja nepieciešams. Tā arī sev iztaisīju, pagaidām (tpu, tpu, tpu) dzīvs man tas trīsceļu termovārsts, jau ­11. sezona sākusies. Par vienkāršajiem trīsceļu vārstiem, savukārt, teica, ka tie nelūztot, konstrukcija pavisam tupa.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...