Jump to content

Auto sagatavošana ceļojumam + apdrošināšana + iespējamās ķibeles.


askepott
 Share

Recommended Posts

Sveicināti!

Maijā plānots diezgan nopietns ceļojums divatā ar draudzeni uz Albāniju (iedvesmojoties no raidījuma "1000 jūdzes") un atpakaļ , tāpēc laikus mēģinu saprast, kā maksimāli nodrošināties pret negaidītiem pārsteigumiem. Auto vadīšanas prasmes ir OK, bet stāžs pavisam mazs (gads), pats 27 gadus vecs un braucamais ir Mitsubishi Colt CZ3 1.3 2007 ar 200k nobraukumu, kam tehniskā izieta bez aizrādījumiem ar pirmo reizi. Brauksim uz Albāniju caur Austriju, Horvātiju, Bosniju, savukārt atpakaļ caur Grieķijas galu. Skaidrs, ka galamērķis nav no drošākajiem, kā arī ar servisiem ceļa gaitā varētu būt problemātiski, tomēr laikam vajadzētu apdrošināties. KASKO nav, diemžēl, bet varbūt ir citi varianti? Ceļojuma apdrošināšanas varianti, cik skatos, pārsvarā apdrošina tikai dažādu mantu, kā piemēram datorus, telefonus un, protams, ārsta pakalpojumus un dzīvību.

 

Līdzi jau sagādāts: rezerves (plakanais) rats, standarta 15" rezerves rats ar riepu (diezgan daudz vietas aizņem, bet negribās meklēt servisu ar to mazo riepiņu pa Albānijas ceļiem), atstarojošās vestes, trijstūris, ugunsdzēšamais aparāts, tesa extreme 4600 pašvulkanizējošā izolācijas lenta un tuvo gaismu spuldzītes. Vairāk gan nav skaidrs, ko gādāt.

 

Uztrauc auto apskādēšana vai pat zādzība - kādi šeit būtu varianti? Kaut kādas šķidrumu noplūdes - pieļauju, ka pašvulkanizējošā izolācijas lenta varētu palīdzēt tamlīdzīgā situācijā?

 

Ko vēl varētu piebilst... plānotais nobraucamais attālums ir ap 6000 km, kura beigās līdz motora eļļas nomaiņai atliktu 4k km.

 

Paldies iepriekš!

Link to comment
Share on other sites

Diemžēl nedaudz apnicis tusēt pa all-inclusive kūrortiem. Jāpiebilst, ka esmu vairākkārt bijis Rumānijā un tīri labi patika - it sevišķi Transilvānijas reģions. Vienīgais, kas kaitināja bija lielais skaits klaiņojošo suņu. Ja drīkst jautāt, kas tev tajā galā tik ļoti nepatika?

Link to comment
Share on other sites

Laikam ieteiktu aizbraukt uz servisu, pārbaudīt ritošo (TA var šad tad šo to nepamanīt) un sirdsmieram nomainīt visu, kas liekas ka varētu būt maināms. Arī padomāt, vai bremžu sistēma neprasās apgreida (jauni kluči/diski), ja maršruts paredzēts kalnains.

IMHO, ja nekur eļļa vai citi šķidrumi nenoplūst un auto īpašumā gana ilgi, ar zināmu pēdējo apkopju vēsturi, tad braukšanas vaina.

Cita lieta, ka nekāda lielā bruakšanas prieka no mazauto tik tālā gabalā nebūs, bet, tas, protams, subjektīvi.

 

Ā, ja jau minēji spuldzītes - paņem pilnu kompelktu, gabarītiem, numuram, utt. + drošinātāju komplektu. Diez vai gribi kādam Austrijas CP skaidrot, kāpēc, piemēram, nedeg kāda lampočka, kad tai jādeg.

Edited by versatile
  • Patīk 4
Link to comment
Share on other sites

Pagājušo vasaru biju Bulgārijā pie draugiem, kur braukājām ar pilnībā restaurētu ZAZ 968 (Zapiņu). Policists Sofijā apturēja, ilgi meklēja, kur kasīties, beigās pateica, ka Zapiņam vienmēr jābūt līdz komplektā rezerves motoram, lai uz ceļa var nomainīt. Sapratām, ka vēlas izspiest naudu, bet nedevām, pēc ilgas kasīšanās palaida, jo saprata, ka vāģī ir arī vietējie, kas zina drēbi. 

Link to comment
Share on other sites

Braucot Rietumu virzienā ar auto, silti ieteiktu paņemt līdzi kārtīgu atslēgu komplektu. Katra sīkuma dēļ taču nebrauks uz servisu, kur noplēsīs septiņas ādas ārzemniekam. Savukārt instrumenti mēdz būt zelta cenā. Dažos reģionos parasts skrūvgriezis ir amerikāņu „Snap On" vai „Stahlwille" skrūvgrieža cenā.

Link to comment
Share on other sites

Izklausās pazīstami. Lasīju, ka Albānijā policistiem patīkot reizēm pēc maiņas sākt "2. maiņu", stādināt un piekasīties par rezerves lampiņu trūkumu, utt. No tā nosacīti 3. pasaules valstīs šķiet neizbēgt. Paldies par ieteikumu! Aizmirsu piebilst, ka ir arī 12V gaisa kompresors riepām.

 

versatile, paldies par komentāru un ieteikumiem. Atvainojos iepriekš par dumjo jautājumu, bet kur drošinātāji maināmi?

Edited by askepott
Atbilde uz labotu komentāru.
Link to comment
Share on other sites

Autiņš jau stipri daudz pabraukts, tad nu pārbaudi pēc tehniskās apkopes intervāliem vai ir laicīgi jau samainīts - sveces, svečvadi, siksnas, spriegotāji, ūdenssūknis, antifrīzs, eļļa ātrumkārbā/stūres pastiprinātājā/sajūgā, vai ir svaigs bremžu šķidrums, uzlikas/diski, starteris+ģenerātors uz profilaksi, ja nav pāris gadus mainīts akumulātors - samaini! Nevar doties tālā ceļā ar autiņu kam zūd dzesēšanas šķidrums! Tur galvenais nepalikt nekur uz vietas ar tonnu metāla kas pati vairs nav spējīga pārvietoties. Visus darbus labāk veikt avansā un vismaz pāris nedēļas pirms izbraukšanas, lai būtu laiks novērst kļūmes, ja tādas remontējot būs gadījušās.

  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

Par kārtīgu atslēgu komplektu gan esmu skeptisks, nav prāta darbs viņu pat izvilkt, ja esi kaut kāda kartupeļu lauka malā nekurienes vidū.

Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, askepott said:

Atvainojos iepriekš par dumjo jautājumu, bet kur drošinātāji maināmi?

Tavas mašīnas manuālis Tev draugs.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, versatile said:

Atvainojos iepriekš par dumjo jautājumu, bet kur drošinātāji maināmi?

Ja autoram šādi jautājumi, gribētu teikt, ka ar šo auto noteikti nevajadzētu braukt 6k km ceļojumā. Nesaku, ka probza auto(jā, mazs mēsls, kurā nekāda braukšanas prieka nebūs), tomēr ja ar auto notiks kāds elementārs gļuks, tad neizskatās, ka autors to spēs salabot... Tomēr tāliem gabaliem labāk ņemt vai nu nomas auto (kur viss ir apdrošināts), vai arī bļivei starp sēdekli un stūri ir jābūt kaut ar elementārām zināšanām,...

  • Patīk 1
  • Slikti! 1
Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, rubb said:

Tomēr tāliem gabaliem labāk ņemt vai nu nomas auto (kur viss ir apdrošināts

Vot es par šito gribēju rakstīt. Uz 2 nedēļām nemaz TĀDS kosmoss nesanāk, toties, pirmkārt, svaigs auto, otrkārt, jāizvēlas kantoris, kas problēmgadījumos fiksi nomaina. AVIS man tagad uz sitiena 2 nedēļas VW Jetta kvotē uz 400 eur, šaubos, vai remonots un akseksuāros tagad ieliksi mazāku summu. Vienīgi jāskatās, lai auto drīkst braukt uz visām maršruta valstīm, arī, kas nav ES>

Edited by versatile
Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, rubb said:

Ja autoram šādi jautājumi, gribētu teikt, ka ar šo auto noteikti nevajadzētu braukt 6k km ceļojumā. Nesaku, ka probza auto(jā, mazs mēsls, kurā nekāda braukšanas prieka nebūs), tomēr ja ar auto notiks kāds elementārs gļuks, tad neizskatās, ka autors to spēs salabot... Tomēr tāliem gabaliem labāk ņemt vai nu nomas auto (kur viss ir apdrošināts), vai arī bļivei starp sēdekli un stūri ir jābūt kaut ar elementārām zināšanām,...

 

Pirmkārt, mēģini iztikt bez personīgiem apvainojumiem un, otrkārt, ne visi ir auto spečuki, tomēr interese par tehniku ir un esmu gatavs iemācīties. Šajā konkrētajā situācijā auto īre neinteresē un nav pieminēta, bet interesē tieši maksimāli izvairīties no "gļukiem". Vēl varētu piebilst, ka ar savu augumu (186) jūtos ļoti ērti šajā auto, tāpēc subjektīvs viedoklis par auto ērtumu nav saistošs. Paldies par sapratni!


Labāk pastāsti, kādus lielos ceļojumus ar savu auto esi pievarējis un kādus "gļukus" savām ķepām izlabojis. :)

 

versatile, iespējams, ka summa varētu būt lielāka manā scenārijā, tomēr nevēlos apspriest savas izvēles "pareizību", jo interesē tieši brauciens ar savu auto. Pieņemu viedokli, ka pieredzējušiem autovadītājiem varētu šķist neprātīgi, tomēr pavediens taču nebija jautājums "Vai prātīgi ne-automehāniķim doties 6k ceļojumā ar desmit gadus vecu auto", ne tā?

Edited by askepott
Link to comment
Share on other sites

Nedomāju, ka ir jēga stāstīt... bet ar savu 15 gadus veco lūzni esmu braucis arī 8k km ceļojumos(ok, tad gan šim bija 12 gadi)... Pa ceļam vienīgā lieta kas bija, pa ceļam nācās nomainīt dzinēja, salona gaisa filtrus, kā arī uzliet eļļu. Vairāk nekas... Auto nebija mazā, kompaktā blakts, bet tas jau offtops :)

 

Lai nu kā. Rēķinies ar to, ka ja ar savu auto ceļojuma vidū paliksi uz ceļa, būs vajadzīga palīdzība - tas dārgi maksās. Var būt jāizvēlas kāds cits auto, jāpaņem no paziņām/draugiem auto, kas ir domāti "trasei", nevis tikai pilsētai...

Link to comment
Share on other sites

Laimes spēle - pa 6k km var nobrukt nekas, vai arī viss pēc kārtas, pat, ja iepriekš būsi servisā pārbaudījies.

 

P.S.
Cik litrus motoreļļas ņemsi līdzi?

Link to comment
Share on other sites

Man līdzi bija viens litrs, vienkārši zināju cik šis pie slodzes un apgriezieniem varētu noēst :) Pusīti arī ielēju...

Link to comment
Share on other sites

Lai nu kā, tā nav vis laimes spēle, bet gan auto REĀLAIS tehniskais stāvoklis.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

askepott, tas auto ir gana vecs lai viņam pat pēc rūpīgas pārbaudes kaut kas tik garā ceļā noplīstu! Nu nav iespējams visu pēc kārtas nomainīt profilaktiski! 

Ko darīsi, ja kaut kur Albānijas vidienē tev benzīna sūknis vai koloķenes stāvokļa devējs noplīsīs? 

Es teiktu ka baigā avantūra! Būtu ļoti vēlams lai uz konta būtu piķis aviobiļetēm uz mājām un gatavība samierināties ar to, ka auto jāpamet..... 

1 hour ago, askepott said:

Kaut kādas šķidrumu noplūdes - pieļauju, ka pašvulkanizējošā izolācijas lenta varētu palīdzēt tamlīdzīgā situācijā?

Šis liecina ka neesi auto remontējis.... Ta jau drīzāk pelēkā lenta  https://en.wikipedia.org/wiki/Duct_tape uz laiku palīdzēs, bet arī stipri nosacīti! 

Link to comment
Share on other sites

Tā kā sanāks pa kalniem vazāties, tad primāri jānočeko bremžu sistēma – aizdzen uz servisu un pasaki, ka pa kalniem brauksi. Ja neatceries, kad mainīts bremžu škidrums, nomaini to.

Par spuldzītēm/drošinātājiem Tev jau pastāstīja. 
Padomā tomēr, vai nepaņemt KASKO. Ja tur kas palielāks notiks, riskē ar to, ka to auto būs lētāk atstāt tur.
Protams, ceļojumu apdrošināšana un EVAK karte ir must have.
Navigācija (vēlams ne telefona).
Citādi neklausies tos baidītājus – ja auto normālā stāvoklī, viss būs ok. Esmu braucis līdz Itālijai – i ar jaunu, i ar vecu, i ar tādu mazauto. I paziņas daudz braukuši ar visādiem. Nevajag baidīties :) Lielākā šaize bija, kad busiņā nobeidzās kondicionieris pie +37° :) 

Ja pie stūres būsi viens, tad izplāno, cik garus gabalus katru dienu apmēram nobrauksi. Es pirmajā dienā parasti >700 km (aiz Varšavas), pārējās – 500–600. Tas, protams, individuāli pēc pašsajūtas. Esmu arī 24h viens pats atvilcis no Vīnes, bet nu nah.

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Iespējams jaunajam cilvēkam auto noīrēt atkrīt kā variants dēļ 1g. nelielā vad.apliec. braukšanas stāža.
Ja kāds kantoris uzņemas risku izīrējot, tad pret kārtīgu drošības naudu iemaksājot šiem depozītā.  

  • Kādas šausmas! 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, askepott said:

, kas kaitināja bija lielais skaits klaiņojošo suņu.

uzliec priekšā ķengurķērāju ....

un nav ko satraukties, tik jāmauc .....,

te nesen tv bija filma, kur viens trakais ar PSRS laika misk moci brauca uz Indiju ...

Attēlu rezultāti vaicājumam “minsk 125”

Link to comment
Share on other sites

Jā, es ar esmu dažus 5-7k km ceļojumus pieveicis ar auto.

Ja vēl pagājušajā vasarā parakstījos uz ~3k km Čehijas braucienu, tad šogad un visus turpmākos gadus, visticamāk, vairs ne. Braukt pie stūres ir ļoti truli :/

 

Pēdējā laikā piekopjam variantu ar lidojumu un tad ar īrētu auto izbraukāt apkārtni (tāpat 1+k km pie ruļļiem sanāk).

Autoram gan 1 gada stāža dēļ šāds variants neder.

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites


Koleegjis kaadus gadus 3 atpakalj brauca uz Itaaliju pleziiraa:)Bija vinjam Vojadžeris,lielais motors,bendzins/gaze
,viss pa skaisto. Arii divataa.Guleeja autinjaa,jo par cik vietas liidz ausiim utt.Kaut kads shaads dzelzis
-https://www.ss.lv/msg/lv/transport/cars/chrysler/grand-voyager/ebbhi.html . Nu es taa tikai, piemeeram.Katraa zinjaa
pulkstenii tam bija 270K.Aptuveni pusceljaa auto nopliisa,kaut kaadi baigie troknji esot bijushi motoraa.Labi ka ne uz baanja.Kaut
kadu vietejo atradushi,kas izpalidzejis nokljut liidz servim un tur arii shis dzelzis tika atstats,jo remonts tipa izmaksaatu
gandriz tikpat,cik pats auto.Atdeva tur par luznju cenu.Taalaak aizbrauca ar vilcienu.Galamerkji sasniedza,bet ne ar savu auto.
Atpakalj celjaa Vaacijaa panjeemis Golfu,ko peečaak tirgot LV un ar to arii atbraucis liidz maajaam.
Kaa vinjs pats teica, ja veel brauks tamlidzigaa tuuree, tad
1)liidzi jaabuut visaam iespejamaam apdroshinashanaam
2)nekadas papildus servisa apskates var arii nepaliidzeet, jo motoraa jau iekshaa neielidisi
3)diezgan padaudz naudas
4)arii nokljustot galamerkjii buus vajadziigs tas, kas ir mineets treshajaa punktaa
5)ja gadijumaa nokljuusi probleemaas ar auto un tas buus kaut kur dziljaa Eiropaa, evakuatora izmaksas ir chau,ja salidzina ar musejaam
6)pats esmu braucis ar 13gadigu Audi A6(C4) un palicis uz celja Polijaa, jo vienkrashi nodega starteris,vadi ziliem duumiem.
Iemesls - saluuza aizdedzes atslegas mehanisms,saraava visu pasaakumu uz iiso taa,ka izslegt nebija iespejams.Attieciigi
salonaa iestajaas neparasts klusums un riebiiga smaka.
Remonts pie vietejiem halturursikiem.LV taapat shis remonts bija jaaveic veelreiz, jo taa bija mega haltuura.
Izmaksas x2.Taalaak man atkal bija punkts nr.3
 

Link to comment
Share on other sites

Mana darba kolēģe ar savu vīru Volvo V70 1999 gadu izbraukāja Vāciju. Par laimi viņiem nekas nesalūza. Mašīnu pirka 2 mēnešus pirms brauciena no leišu plača. Tā kā tā ir laimes spēle. Un ir atšķirība vai tu 6k km nobrauc pa 6 mēnešiem vai pa 14 dienām. Pavisam citas slodzes. Tā kā atņirgties var jebkas, arī jaunam auto tikko no salona.

Link to comment
Share on other sites

Tikka nobraukts Glāzgova -Kuldīga - Glāzgova ar kaut kādu 96. gada c-klases mersi, tiesa, benzīnu. Auto noplīsa atpakaļceļā 200km no mājām. Ģeneratoram oglītes pipec un vairs vienkārši nelādēja. Pārējasi viss pus mīnus ok, pirms braukšanas tika nomainīta eļļa, standarta apskate vai nekas nekustas un aidā. Bet tā, laimes spēle. Esmu palicis ceļa vidū Rīga- Liepāja, jo redz kaut kāds pedāļa stāvokļa devējs nosprāga, ar 2006. gada 750i Bembi, kam ķipa 0 tehniskajā,  bet ir nobraukts Ventspils - Kuldīga - Jelgava - Rīga - Gulbene - Viļaka un atpakaļ ar vecumvecu busiņu Nissan Vanette vispār bez problēmām

Link to comment
Share on other sites

On 3/22/2017 at 4:55 PM, askepott said:

Mitsubishi Colt CZ3 1.3 2007

Tīri intereses pēc, kāds ir lielākais attālums, kas vienā dienā ar šo ir nobraukts?

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

On 22.03.2017 at 4:55 PM, askepott said:

 

 Kaut kādas šķidrumu noplūdes - pieļauju, ka pašvulkanizējošā izolācijas lenta varētu palīdzēt tamlīdzīgā situācijā?

 

Ko vēl varētu piebilst... plānotais nobraucamais attālums ir ap 6000 km, kura beigās līdz motora eļļas nomaiņai atliktu 4k km.

 

Paldies iepriekš!

 

 

Nav jeegas. Elljas spiediens sistemaa ir 2-15 bar, atkaribaa no dzineeja. Dzeeseenas skidrums 1.2-1.4 bar ar temperaturu 90c.  Pat ja tureesies, maksimaali paaris kilometrus ja paveiksies.

 

Piebilst var:  Navigatoru OBLIGAATI update uz jaunaam mapeem. Kopaa ar spuldzeem, iegadajies drosinaataaju komplektu. Nu un uz servissu aizved, lai paskataas uz bremzeem, ritoso dalju un t.t.  TIKAI NESAKI, ka dosies 6000km celjojumaa, tad 100% kaut-ko atradiis, jo dzekam kas brauc celjouma 100% ir nauda un var kaut-ko izvelkt. Labaakais variants pie saveeja meistara aizbraukt, ja taads ir.

Link to comment
Share on other sites

Par  braukšnu.

Bija pašam piedzīvojums pirms 2 gadiem.

Braucu pēc 20 stundu brauciena Polijas / Čehijas robežas rajonā un te pēkšņi man purns purnā ielec polis (vainīgs).

Nu ko: sākas visa hevere: atbrauc menti, ātrie u.t.t.

Evakuātors, OCTA (tie ir arī visā eoropā) vis it kā OK, bet tad tevi atstāj uz ceļa apjukušu, - un, ja tev nav naudas, tad tu būsi pakaļā.

Protams dabūsi atpakaļ (vismaz pirms 2 gadiem tā bija) dubultā gan no poļiem gan mūsejiem.

Bet... Neviens tev nestāstīs tavas tiesības, bet gan mēģinā tevi apčakarēt..

Mums apmaksāja viesnīcu uz 7 dienām. nomas (piespiedu kārtā par velti) mašīnu un degvielu tai, ceļu uz mājām (1000 km).

Pēc Tam arī Latvijas OCTA pēc poļu papīriem mums otru reizi samaksāja skādi.

Trešo reizi dabūjām naudu no Poļu / leišu pārpircēju pārpircēja, kas bija atradis poļu oficiāli mūsu norakstīto auto.

Ceļojuma un veselības apdrošināšana ir atslēgas vārds.

 Iznāca tas ceļojums mums pa velti un vēl plusā, bet Tatros nevis Alpos.

Bet par tādu velti labāk nevajag.

Edited by gitis
Link to comment
Share on other sites

,Priekš cilvēka, kurš cenšas būt atbildīgs, tas līdzņemamais saraksts izklausās pēc gatavošanās aizbraukt 300km pa LV laukiem.

 

Ja tiesības iegūtas 26 gados var saprast ka auto neinteresē un pats galā netiksi, ko arī apliecina teksts par izolācijas lentu.

 

Vai draudzene apzinās uz ko parakstās?

 

Nesen biju uz Tatriem ar pāris līkumiem ar 2003 mazauto, kam starterim ievilcējs gļukoja un gaisa masas mērītājam štekeris bija oksidējies (saprotu, ka abi pieminētie, Tev, autor, ir svešvārdi). Starteris pabeidzās Suvalkos nācās stumt, paldies mazauto un manuālai kārbai. Līdz Varšavai vairs neslāpēju. Varšavā netālu no viesnīcas atradu, servisu, kurš pēc smagas skaidrošanās, ar runājošas  programmas palīdzibu paņēma un pēc viņu vārdiem vēlāk pārlasīja tur praktsiki visu (250k nobraukums bija) tieši bija specializēts starteru ģeneratoru serviss. bija kādi 20-30% kā LV iespējams, bet sataisīja labi. Veicās, kā parasti, man. 

 

Tad starp Varšavu un Tatriem naktī ar zobu bakstāmiem un shell aerosol eļļu tīrīju gaisa mērītāja kontaktus, savādāk iemet errroru un kalnā netikt. 

 

Savādāk bija ok.

 

Nākamais ceļojums būs ar busu automātu, kuram starteri pārlasīšu profilakses pēc. (180k)

 

 Ko gribu teikt. Ja Tev ir spējas "lauka apstāļos" ar flaķenēm un akmeņiem aizvalcēt bremžu trubiņu lai atvienotu bojāto mezglu, (vai ievietot gumijas paklāja gabaliņu štucerī), un veikt līdzīgus "remontus" un ir izpratne par sava auto mezgliem in kas tur var izbeigties, kā tas izoaudīsies, un kā risināms, tad ok. 

Savādāk nauda, nauda. 

Labāk braukt ar mazauto (tur mazāk kam lūzt mūsdienās) kas apkopts pie dīlera un viss mainīts noteiktos intervālos. 

 

Dzinējam ja ir siksna, tad viss, kas ar to saskaras jāliek jauns (in ne lētākais)

 

es pētītu:

bremžu suportiem oiļņikus pavilktu nost, un ja mazākie bojājimi cai nu pārlasīrt vai mainītu pret restaurētu suportu.

 

Ja pusasīm bojāti piļņiki mainam pret jaunām, ( ja prātīgi braukt ar klašķošu pusi gan ilgi var nobraukt)

pauze

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

www.MistersPimpausis.lv

atslegu komplekts, labs lukturitis, virve/ducttape/matu gumijas/ja pa glauno un ir vel metala epoksids+ pieeja netam = viss kas vajadzigs lai salabotu gandriz da-jeb-ko lai tiktu uz civilizietu vietu. Vismaz reizi gadaa sanak tadus gabalus un vel vairak veikt ar tada pasha vecuma masinam un ipasi neispringstu kko baigi gatavojot.

Par apskadesanu/zadzibu nez vai ir verts uztraukties.. tas var ari notikt tavaa pagalmaa! Ja baigi uztraucies, panjem noslep kadu telefonu salonaa ar GPS aktivizetu?

Nomazga un kartigi iztiri masinu vienigi pirms brauksanas...

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

turpinu

 

iepriekš bija domāts 20-30% dārgāk kā LV.

 

Benzīna filtrs mainam

šprices sūknis, pētam, ja nav bijis mainīts un nav dārgs, varbūt labāk nomainīt.

Kas šādiem dzinējiem var pēķšbni nomirt vakag interesēties kur šadus labo.

 

Esmu lasījis, ka atsevišķu auto ar pneimo piekarēm īpašnieki no RU vadā līdzi rezerves balonus, un rīkus maiņai :D

 

Ja sajūgam ir trose to pārbaudīt vai ideāla, ja hidraulika arī.

 

"Šķidrumu .noplūdes" -

 

bāka cerams plastmasas

degvielas trubas vizuāli, pētīt.

bremžu trubas metāla un gumijas pētīt (tās gan apskatē parasti skatās)

pārējās šļaukas arī pētīt un mainīt.

 

Eļļas spiedienu var pamērīt. 

 

ja akb virs 5 gadiem, nomainīt.

 

starteri vajadzētu pārlasīt, 1,3 benz gan viemmēr var pats uzstumt un ielecot iedarbināt. 

 

Nu daudz kas atkarīgs no Tavām spējām parūpēties lar sevi un sievieti brīdi kad ppusnaktī nekurienē tas aito vairs naīs. 

 

Pa lielam var neko negatavoties, netēret naudu, vienk turēt kautko kontā un kautko skaidrā. neparedzētām viesnīcām, cita auto iegādei, vai biļetēm mājās. 

 

konts vēlams tāds, kam VID neuzliek inkaso ceļojuma laikā.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

www.MistersPimpausis.lv
25 minutes ago, rodrigez said:

Priekš cilvēka, kurš cenšas būt atbildīgs, tas līdzņemamais saraksts izklausās pēc gatavošanās aizbraukt 300km pa LV laukiem.

 

Ja tiesības iegūtas 26 gados var saprast ka auto neinteresē un pats galā netiksi, ko arī apliecina teksts par izolācijas lentu.

 

Vai draudzene apzinās uz ko parakstās?

 

Nesen biju uz Tatriem ar pāris līkumiem ar 2003 mazauto, kam starterim ievilcējs gļukoja un gaisa masas mērītājam štekeris bija oksidējies (saprotu, ka abi pieminētie, Tev, autor, ir svešvārdi). Starteris pabeidzās Suvalkos nācās stumt, paldies mazauto un manuālai kārbai. Līdz Varšavai vairs neslāpēju. Varšavā netālu no viesnīcas atradu, servisu, kurš pēc smagas skaidrošanās, ar runājošas  programmas palīdzibu paņēma un pēc viņu vārdiem vēlāk pārlasīja tur praktsiki visu (250k nobraukums bija) tieši bija specializēts starteru ģeneratoru serviss. bija kādi 20-30% kā LV iespējams, bet sataisīja labi. Veicās, kā parasti, man. 

 

Tad starp Varšavu un Tatriem naktī ar zobu bakstāmiem un shell aerosol eļļu tīrīju gaisa mērītāja kontaktus, savādāk iemet errroru un kalnā netikt. 

 

Savādāk bija ok.

 

Nākamais ceļojums būs ar busu automātu, kuram starteri pārlasīšu profilakses pēc. (180k)

 

 Ko gribu teikt. Ja Tev ir spējas "lauka apstāļos" ar flaķenēm un akmeņiem aizvalcēt bremžu trubiņu lai atvienotu bojāto mezglu, (vai ievietot gumijas paklāja gabaliņu štucerī), un veikt līdzīgus "remontus" un ir izpratne par sava auto mezgliem in kas tur var izbeigties, kā tas izoaudīsies, un kā risināms, tad ok. 

Savādāk nauda, nauda. 

Labāk braukt ar mazauto (tur mazāk kam lūzt mūsdienās) kas apkopts pie dīlera un viss mainīts noteiktos intervālos. 

 

Dzinējam ja ir siksna, tad viss, kas ar to saskaras jāliek jauns (in ne lētākais)

 

es pētītu:

bremžu suportiem oiļņikus pavilktu nost, un ja mazākie bojājimi cai nu pārlasīrt vai mainītu pret restaurētu suportu.

 

Ja pusasīm bojāti piļņiki mainam pret jaunām, ( ja prātīgi braukt ar klašķošu pusi gan ilgi var nobraukt)

pauze

 

 

 

Izklausies pec krutaa vecha  :D 

 

Link to comment
Share on other sites

www.MistersPimpausis.lv
1 minute ago, rodrigez said:

turpinu

 

iepriekš bija domāts 20-30% dārgāk kā LV.

 

Benzīna filtrs mainam

šprices sūknis, pētam, ja nav bijis mainīts un nav dārgs, varbūt labāk nomainīt.

Kas šādiem dzinējiem var pēķšbni nomirt vakag interesēties kur šadus labo.

 

Esmu lasījis, ka atsevišķu auto ar pneimo piekarēm īpašnieki no RU vadā līdzi rezerves balonus, un rīkus maiņai :D

 

Ja sajūgam ir trose to pārbaudīt vai ideāla, ja hidraulika arī.

 

"Šķidrumu .noplūdes" -

 

bāka cerams plastmasas

degvielas trubas vizuāli, pētīt.

bremžu trubas metāla un gumijas pētīt (tās gan apskatē parasti skatās)

pārējās šļaukas arī pētīt un mainīt.

 

Eļļas spiedienu var pamērīt. 

 

ja akb virs 5 gadiem, nomainīt.

 

starteri vajadzētu pārlasīt, 1,3 benz gan viemmēr var pats uzstumt un ielecot iedarbināt. 

 

Nu daudz kas atkarīgs no Tavām spējām parūpēties lar sevi un sievieti brīdi kad ppusnaktī nekurienē tas aito vairs naīs. 

 

Pa lielam var neko negatavoties, netēret naudu, vienk turēt kautko kontā un kautko skaidrā. neparedzētām viesnīcām, cita auto iegādei, vai biļetēm mājās. 

 

konts vēlams tāds, kam VID neuzliek inkaso ceļojuma laikā.

 

 

 

Vai ari vienkārši nebraucam ar kkadiem Mesliem opeljiem zhopeljiem un tad nevajadzes bezmaz vai visu auto parlasit ja grib kkur talak aizbraukt...

 

Link to comment
Share on other sites

Nav nepiemoerota auto- ir tikai sudigi soferi :)

 

Galvenais sataisit bremzes, un ta labi, nevis nofrezet diskus un ar drasu birsti papucet pa bremzu uzlikam.

Pirms brauksanas, kadu nedelu - divas, uztaisi pilno motora apkopi- nomaini ellu, filtrus, ari degvielas filtru, ja svecem termins klat- tas ari paker, un iesaku parbautid sisksnas, nav neka stulbaka palikt uz cela laicigi nenomainitas siksnas del.

Es vel ieteiktu jaunas riepas, nekada zina nebrauc ar vecam- tas i vieglak saduras, i paristas.

Lampinas, drosinataji- tos ari panem, un galvenais, atrodi kur un ka tos nomainit, bus dumji netisam izsitot, teiksim, piepipetaja rozeti, kura kalpo ari ka navi un telefona ladesanas kontakts, un neprotot to nomainit, paliec neapskauzama situacija svesa zeme.

 

Bet, uz ko vel gribetu likt uzsvaru, ir tas, ka auto nav vienigais, kas jasagatavo- kartigi javeic ari cela izplanosana. Es vienmer dodoties tadas avanturas maksimali censos ari celu izplanot un sarakstit galvenas norades un celus, pa kuriem tikt galapunkta- tadu ka papira legendu, to var tagad kaut vai elementari google mapos izdarit- uztaisi marsrutu un izdruka, tad ar markieri savelc galvenos punktus. Tapat atzimeju lielakas apdzivotas vietas uz kuram braucot, es tiksu galapunkta, jo vietejie celu apzimejumi biezi var atskirties no tiem, kas ir navigacija.

 

Katra zina, lai veicas ar planosanu un braucienu, uzreiz doties 6000km raunditripa ir ta drosmigi, es vispirms ieteiktu aizbraukt kadu 1000-2000, janem vera ari, ka gara cela neizbegami rodas stresins un domstarpibas sava starpa var viegli uzliesmot un paraugt konfliktos, pat pieredzejusiem kopa celotajiem  :) 

  • Patīk 3
  • Slikti! 1
Link to comment
Share on other sites

www.MistersPimpausis.lv
56 minutes ago, Donkeyhot said:

Mitsubishi Colt CZ3 1.3 ir mazs pilsētas auto ar ļoti mazu resursu. Tā nav mašīna ceļošanai, imho.

 

 

Muldi muldi...kads tev vel resurss! Ja nav galigais nopistenis un tikko no Vacijas (caur lietuvu) tiitenis tad viss ok!

 

Nebaidejat tak chali, normals auto vinam ir ja 2i cilveki brauc , ja ari ir laba stavokli tad nav ko uztraukties isti un kko mega gatavoties.

 

  • Patīk 2
  • Slikti! 1
Link to comment
Share on other sites

nu 10 gadi un 200k ir laiks kad visam var pienākt gals, jo

1) pēdējos 7gadus, iespējams, mainīts, tikai tas, kas nojucis, nevis kam termiņs pienācis

2) katrs labo to ko grib / prot un pārējo cenšas ignorēt. Tā man pirms pāris gadiem par  sprauslām stāstīja, ka viss slikti, jāmaina (labas nebija) bet pie raustīšanās vainīgs bija ģenerators, pēc kura remonta problēma uz 90% pazuda.

3) autors izklausās gana netehnisks lai varētu apgalvot, ka situāciju nekontrolē.

Link to comment
Share on other sites

Es ujeju no tiem baidītājiem. Mammu vēl iedodiet līdzi. Čalim 27 gadi. Ko viņš nevarēs? Visu varēs.

Visa LV brauc ar >10 g veciem auto un kaut kā tiek galā. Arī Eiropā ģimenes ceļo ar visādiem veciem mazauto. Ja tas auto 10 gadus ir izturējis un tos 200 kkm kāds Šumahers nav lauzis starp Mazpisāniem un Lielpisāniem, ja neplīst pie katra stūra, tad nevajag tur labot to, kas nav saplīsis. Garajos gabalos slodze autiņam ir mazāka nekā pilsētā. Vienīgā vieta, kur lielāka, ir kalni. Vienkārši jāiedod kādam pieredzējušam un uzticamam meistaram, lai uzmet aci, izbrauc kādu līkumu.

Protams, neviens nav pasargāts no šaizes, bet ne jau uz Mēnesi cilvēks brauc.

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

6K nav nekāds kosmoss....parasti problēmas ir uz bāņiem - kur auto tiek dzīts  ar palielu slodzi - augsti apgriezieni, augstas temp. u.t.t. Eļļa protams var pazust - man jaunam busam  pa bāni stiepjot max cik viņš iet - kādi 160kmh ar 1.9 dīzeli - eļļu līdz lv no  Beļģijas arī litru apēda. Tāpat zinu čomam sāka eļļa tecēt no blīvslēgiem pēc max . stiepiena pa bāni - iekš LV motors nedabū tādu ilgtermiņa slodzi...Tas pats par automāt kārbām - zinu vairākus auto dzinējus - kuri uz bāņa automātus uzcepuši...

es teiktu ka rezerves reipa jāņem, vēl varbūt arī cīsiņš. hvz kādi ceļi tagad Rumānijā....nu jā un mazauto jau tāpat tam 1.3 būs slodzīte, bet j aviss ok es neredzu problēmas. eļū ja vajag biku pieliet - to jau var uz vietas nopirkt vai pa ceļam. Vietas jau nav tajā mazmašīnā.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...