Jump to content

Auto sildīšana, tīrīšana, pretaizsalšanas pasākumi utt.


binary
 Share

Recommended Posts

 

 

Legacy ar 2.5 benzīnu nesasila ātri pats no sevis? 

 

Kā lai Tev pasaka - silst jau it kā, bet kad ir zem -15 (kas gan nav bieži), tad tāpat kādas padsmit minūtes jārūcina, lai atsiltu stikli un būtu siltums salonā - bezjēdzīga degvielas kurināšana un motoram ar ir veselīgāk, ja ir bikiņ uzsildīts pirms startēšanas. Motora man žēl, jo jamais ir mazliet īpašs - 2,5t LE, tāpēc gribās palutināt - krāna staipīšana. :D

 

P.S. Pirms kādi 4 gadi bij darba auto jauns Hydajs Tucsons 2.0 dīzelis, tad, ja ārā bij -padsmit, tad no rīta ar subāru aizbraucu uz stāvvietu, kas bij pārsimts metrus no mājām, piešķīlu Hujdaju, tad aizvedu bērnu uz skolu, sievu uz darbu un pēc 1/2h biju atpakaļ stāvvietā, kur Hydajam sāka parādīties pazīmes, ka siltais gaiss drīz būs... :D

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 84
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Racer

    9

  • Mezavecis

    6

  • rubb

    10

  • e = d

    8

Bieži vien siltuma problēma ir klimata kontroles vaina, kuru jāremontē. Pēdējā stadija ir tad, ja siltā laikā silda vēl vairāk vai aukstumā rubī iekšā kondicionieri.  Vai arī uzregulētā temperatūra neatbilst patiesībai.

Link to comment
Share on other sites

 


1. Gps ir švakāksšvakāks, bet ne neuzķerams.

2. Vw jaunajiem liek plēvi, kuru nemaz nevar redzēt.

3. Komplektējot jaunu tas stikls 150e maksā.

 

1. man gadiijaas preteeja pieredze, Waziite saak iekaveet instrukcijas par 20-30 metriem.

http://www.briskoda.net/forums/topic/395894-what-exact-option-kills-gps-signal-reception-under-windscreen/

2. ŠkodaŠrota arii

3. tik nopleesh 245e

 

smiekliigaakais, ka nav ne reizi naacies to lietot, jo ir arii autonomaa

Link to comment
Share on other sites

Jums ar to webasto akumulators nenosēžas? Cik man te dzirdēts, katru dienu lietojot 2x un braucot salīdzinoši mazus gabalus zem 30 min pilsētā, jau pēc nedēļas vai divām var dabūt, ka auto no rīta nepielec dēļ tukša akumulatora. Attiecīgi tie, kam viņa ir, bet dzīvo daudzstāvenēs, tāpat nelieto.

 

Kaut kā likt sistēmu virs 1kEUR un lādēt aķi katru nedēļas nogali neliekas normāli, kaut arī privātmājā tas būtu iespējams.

Link to comment
Share on other sites

webasto neslēdzas iekšā, ja aķis ir nosēdies līdz noteiktam līmenim, tas ir ja ir risks, ka auto nevarēs piestartēt.

 

A tā, jā, es ar auto braukāju baigi mazos attālumus un bija gadījumi, kad aķis dēļ tā nebija kārtīgi uzlādējies un webasto nenostrādāja.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Cik tas webasto ēd strāvu un cik ilgi? Kā saprotu, tas atkarīgs no auto un konfigurācijas, bet vienkārši intereses pēc, jo te nekā sakarīga neatradu. Man bij Hyndayam IX35 priekšējā stiklā siets un aķi neēda briesmīgi - tikpat cik aizmugurējā loga apsilde.

Edited by Racer
Link to comment
Share on other sites

Manam auto, kad webasot iedarbojies un uzsilis,  ieslēdzas klimats, pie tam kad dzesēšanas škidrums ir uzsilis labi, klimats arī sāk pūst kārtīgi, tā ka ēd vairāk par pāris vatiem. + vēl ir dzeses škidruma cirukulācijas sūknis, degvielas sūknis etc. Pāris vati tur noteikti nav - ir vairāk. Vismaz webasto, kurš dzīvo auto, kurš ražots @2002.

Lai nu kā - ja braukā tālākus gabalus nevis  kā es, dienā max kādus 4km, tad ar to nebūs problēmas.

Link to comment
Share on other sites

Tātad

 

 

Kaut kā likt sistēmu virs 1kEUR un lādēt aķi katru nedēļas nogali neliekas normāli, kaut arī privātmājā tas būtu iespējams.

 

Fufelis.

Link to comment
Share on other sites

Jums ar to webasto akumulators nenosēžas? Cik man te dzirdēts, katru dienu lietojot 2x un braucot salīdzinoši mazus gabalus zem 30 min pilsētā, jau pēc nedēļas vai divām var dabūt, ka auto no rīta nepielec dēļ tukša akumulatora. Attiecīgi tie, kam viņa ir, bet dzīvo daudzstāvenēs, tāpat nelieto

 

 

Tā izplatās baumas "viena tante teica".

Sēžas ja sildi auto 30 min bet brauc 10 min

Pielāgo sildīšanas laiku katrs sev pats atkarībā no ceļā pavadītā laika.

Dzīvoju daudzstāvenē un lietoju  :king2:

Ir 2 varianti:

1. Sildīt tikai dzesēšanas šķidrumu

2. Sildīt dzesēšanas šķidrumu un salonu 

 

Es parasti sildu 15 min (pirms sāku braukt) un izmantoju 2 varianti. Ceļā pavadu aptuveni no 20 - 30 min. 

Pietiek arī pie -20C. 

Var ielekt mašīnā un vienlaicīgi braukt un sildīt ar autonomo apkuri Webasto. Ātrāk uzsilst viss.

Edited by deboshieris
Link to comment
Share on other sites

VW Kašmarok mainīja to pasākumu, kas izplūdē iemontēts un silda tosolu - ielidoja uz skaistu ciparu.

 

man Toyotai ir siltumsūkņa tipa sildītājs. Tas reversē kondicionieri un tad šim iekšējais radiators silda, ārējais dzesē. Baigi maz informācijas gan par to ir. Pat auto tirgonis nezināja ko tā poga nozīmē.

P.S. Ja nav apsildāmās stūres, var nopirkt apsildāmus cimdus - http://www.neoshop.lv/atputai-un-hobijam/makskeresana/apsildamais-apgerbs/apsildamie-cimdi-alpenheat-fire-gloveliner-ag1.html

Edited by e = d
Link to comment
Share on other sites

Ziemā pāris reizes mēnesī noeju pār logiem ar Turtle Wax Rain Repellent, noteikti der arī citi ūdens atgrūdēji. Pēc tam sarmu kaut ar pirkstu nobraucina. Ledus kārtu arī vieglāk nodauzīt. Maksā tie atgrūdēji ap 5 eiro. Pudelīte iet 3 ziemas.

 

Bet jāatjauno regulāri, sastāvā ir acetons, to nevar laist uz krāsotām daļām. Citreiz gan ir sajūta, ka tiek čakarētas/aizķēpātas slotiņas, bet tikpat labi tas var būt no ceļa šmucēm.

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Lētāk ir kā ielikt autonomo apsildi  :)

Bet cena iespārda.

Itkā tie darbojas uz mūžīgo dzinēju.

Edited by deboshieris
Link to comment
Share on other sites

 

 

Fufelis.

Izsmeļoša atbilde :D

 

Webasto Evo/Eberspacher Hydronic 4KW pašlaik maksā ap 1050 EUR, kamēr 5KW ap 1300 EUR. Tam vēl prasās attāluma darbības pults ap 300 EUR. Sanāk, ka 5KW gan jau prātīgāk pirkt, lai mazāk jātu aķi. Cenās NAV uzstādīšana.

Pat dīleris un jebkurš priekšsildītāja uzstādītājs teica, jau tepat tikko rakstīto, ka "jānobrauc vairāk nekā tiks lietots sildītājs". Kad prasīju vai 20 min ceļā ir OK, man tika atbildēts ka galīgi nē, jo sildītājam prasītos ap 30 min vai aukstākā laikā 45 min. Protams. motoram būs siltāk, bet vadītājam?

 

Ja es iztērēju 2k+ EUR par priekšsildītāja uzstādīšanu, tad es galīgi nevēlos sildīt tikai dzesēšanas šķidrumu, iekāpt aukstā auto, klabināt zobus vēl pāris minūtes, kamēr tiks uzsildīts salons, lai taupītu akumulatoru, bet kā karalis iekāpt siltā auto un aizbraukt uzreiz. Tad jau pat lādēt aķi katru nedēļu vai otro ir nieks uz 2k EUR fona.

 

Pašlaik aktīvi meklēju risinājumus uz attālināto iedarbināšanu, jo tas 2k EUR degvielā tiek ļoti ilgi dedzināts. Diemžēl izskatās, ka Eiropas auto ar Start/Stop pogu ir krietni apdalīts salīdzinājumā ar ASV versiju, kur tāda sistēma maksā ap 400 USD.

Link to comment
Share on other sites

Ja kādas satraukums par aķa izlādi tad ir jau arī pieejamas sistēmas, kas iedarbina pašu dzinēju noteiktā laikā bez šofera klātbūtnes.

Autiņš silts, aķis nav nosēdies, šoferis padzēris rīta kafiju siltā gultā. ;)

Čomam uz Chrysler Grand Voyager tāda fīča stāv, baigi feins pasākums ziemā.

Edited by kava
Link to comment
Share on other sites

 

 

Izsmeļoša atbilde

 

Atbilde uz patēriņu, ja tiek sildīts priekšējais stikls. Ja sākas izvirtības ar salona pūtēju utt., tad adekvātāk būtu štepselis no 220V, vai autonoma barošana ar degvielas palīdzību, nevis automašīnas akumulators. Tā es domāju. 

Link to comment
Share on other sites

Šobrīd ir līdzīgas pārdomas, ir auto kam gribētos bet nav šāda sildītāja.

Dīzelis (slikti leks)

automāts (labāk braukt ar viegli pasildītu)

minivens (to šķūni ar dīzeli tāpat viegli nepiesildīs)

plānots kā daļēji ceļojumu / kempinga auto (ilgstoši stāvēt ar pasažieriem salonā, piem pagulēt dažas stundas gara brauciena laikā) 

 

tas dīzelis tukšgaitā stundā neko daudz netērē, no šāda skatījuma varētu sēdēt viņā, lai ļerkšķ, vai lietot attālinātu iedarbināšanu (šim risinājumam gan vēl nav iets cauri, cik tas reāli izmaksās beigās)

 

bet gana dzirdēts, ka mūsdienu dīzeļiem ir jāgriežas regulāra, ilgstoša darbošanās tukšgaitā lieki piekūpina EGR, turbīnu, DPF gan vēl kautko.

kā arī aukstu iedarbinot pašam dzinējam skaitoties labāk silt slodzē ārtāk uzsilst, jo pastiprināti dilst tieši auksts, sanāk ilgi aukstam strādāt ja bez slodzes

 

tādēļ no auto ilgtermiņa uzturēšanas viedokļa autonomai apsildei būtu plusi. 

 

labprāt lasīšu komentārus / kritiku.

 

PS 220 ligzdas pie mājas nav

PS2 tie kas dzīvo privātmājās, var mēģināt būvēt sistēmu ar siltummaini, kuru pieslēdz ēkas apkures sistēmai, - atbrauc mājās paņem siltumu no dzinēja mājas apkurei, un no rīta otrādi. nez lielā salā vai tā kādu termo triecienu nevar saķert pa strauju sildot bloku/galvu.


Kautkādiem zviedru auto gadījumā nebija varianti ar iebūvētu siltuma akumulatoru? 

kautko itkā atceros nez kur dzirdējis..

 

kautkādiem volvo motortelpā siltināta kārba dzesēšanas šķidrumam?

 

atradu ko līdzīgu: http://ecomodder.com/forum/showthread.php/heat-storage-system-prius-like-insulated-coolant-reservoir-19483-8.html

Edited by rodrigez
Link to comment
Share on other sites

iedarbina pašu dzinēju

Jā, super fīča - uz 99. gada JDM Subaru bez imobilaizera bija Eaglemaster E8 signalizācija ar attālināto iedarbināšanu un lietoju to visu ziemu priecīgs. Patēriņs bija +2L/100km ar 5-10 min auto uzsildīšanu pirms braukšanas divreiz dienā. Pats uzstādīju, elektronika vienkārši emulēja atslēgas pagriešanu. Signalizācijas cena ap 140 EUR.

 

Bet kā redz nesen ražotu auto ar imobilaizeru un start/stop pogu vairs nevar iedarbināt vienkārši savienojot vadus. Vajag imobilaizeri un komunikāciju caur CANBUS, kur ECU tiek piereģistrēts startēšanas bloks. Un 2014. gada Subaru attālinātās iedarbināšanas elektronikas bloku pēc dīleru datiem piedāvā tikai ASV tirgum. Eiropā var klabināt zobus.

Edited by janiz
Link to comment
Share on other sites

Manam 2008 gada civim laikam ir spirāle siltam gaisam priekšējā loga apsildei, tāka rīta ledus (ja nav baigā kārta) noiet nost minūtē?

Plusā salonam nedaudz tiek :) Kamēr benzīns uzrauj grādus ;)

Šādu lietu gribēšu arī nākamā auto, ja kādreiz mainīšu ;)

Link to comment
Share on other sites

NeticuNevienam

Pienāk rudens, ziema un visa ''zaļā būšana'' napig vējā. Daudzstāvenēs iznāk kaimiņi un visi silda savus motorus, salonus. Cits ar priekšsildīšanas ierīcēm, cits tā pat vien kurinot degvielu kausē logus. Dažs cirvis, pat priekš 4km ceļa posma silda, tikai pats nezin ko.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Es iedrbinu, ieslēdzu spoguļu un pakaļstikla apsildi. Notīru sniegu/ledu no pārējiem, t.sk jumta (besī tie puteņotāji, kas braukā ar padsmit cm uz jumta), tad no pakaļas un priekšas stikliem un prom. Mašīna maza, vidēji 7 minūtes dabū tā silt. Za to siltu gaisu sāk pūst jau pēc ~puskilometra.

Kaimiņš toties pat vasarā 15minūtes silda motoru.

Link to comment
Share on other sites

Kad prasīju vai 20 min ceļā ir OK, man tika atbildēts ka galīgi nē, jo sildītājam prasītos ap 30 min vai aukstākā laikā 45 min

Muļķības.

Nosauc dīleri, kurš tev šādas blēņas pastāstīja.

Optimāli sildīšanas laiks no 10 - 30 min

Sildot vairāk par 30 min tiek sasniegta optimāla dzesēšanas šķidruma temperatūra

Sildi kaut stundu vairāk par konkrētu temperatūru netiks uzsildīts.

 

Ja es iztērēju 2k+ EUR par priekšsildītāja uzstādīšanu, tad es galīgi nevēlos sildīt tikai dzesēšanas šķidrumu, iekāpt aukstā auto, klabināt zobus vēl pāris minūtes, kamēr tiks uzsildīts salons, lai taupītu akumulatoru, bet kā karalis iekāpt siltā auto un aizbraukt uzreiz.

Atkal muļķības!

Tiek nodrošinātas abas funkcijas - tikai dzesēšanas šķidruma sildīšana vai dz. šķidruma un salona vienlaicīgi. To iestāda taimerī.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Nu var jau arī
Kā tev humora izjūta? e = d smalki uz zoba pavilka!  
Link to comment
Share on other sites

Jap priekšējā stikla apsilde ir laba lieta šādos vēsos rītos...gps problēmas tel.neesmu novērojis dēļ šāda sitikla.tel uz beņķa vai vidus konsolē mētajas.

Link to comment
Share on other sites

13x25A = 325W tāds viegls siltā gaisa pūtējs vien sanāk!

Link to comment
Share on other sites

12V ligzdas salonā bieži ir max 10-15ampēri, tā kā tur pat var nebūt 300W

vēl ir variants nokurināt vadus / visu auto ar šādām slodzēm ilgtermiņā ja drošinātāja nav vai tas nenostrādā, 

 

pirms slēgt ko jaudīgu tajās ligzdās vajag papētīt ko ražotājs paredzējjis w un ilgums, kautkādiem japāņiem uz paneļi pie ligzdas bija pat rakstīti max A

MB busam bagāžniekā ja nemaldos, 15A stāv uz ligzdas rakstīts un ņemot verā,ka auto nav jauns, savienojumi ja būs oksidējošies pat to tur nebūs, vai būs, bet kautkur kas pakusīs. 

Link to comment
Share on other sites

 

 

12V ligzdas salonā bieži ir max 10-15ampēri, tā kā tur pat var nebūt 300W

 

Tieši tā, tāpēc, ja ir iespēja, labāk izvēlēties variantu ar 220V pieslēgumu, jo 1kW pūtējs pie 220V būs 4.5A, bet pie pat iedarbināta auto un 13.8V, tie būs ~70A, kas nav baigi droši un labi. Pie tam aķis sēdīsies, jo ģenerators tukšgaitā ir tālu no savām spējām nominālajai strāvai...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share


×
×
  • Create New...