Jump to content

Apkures katls, Atmos DC32S


Swain
 Share

Recommended Posts

 

 

Bija apkures ar malku ļaudīm, kurināja bez visādiem akumulatoriem.

Senos laikos katlus kurināja bez cirkulācijas sūkņa, bet apkuri taisīja no resnām tērauda caurulēm un garām čuguna radiatoru baterijām. Tur resnās caurules un lielie radiatori pildīja ari akumulatora funkciju. Bet tagad, uzliekot mūsdienu radiatoru un to visu pieslēdzot ar tievajām plastmasas, kapara caurulēm rodas visādas problēmas, te par karstu, te par aukstu, ja katlu vairs nekurina tā sistēma ātri atdziest u.t.t.

Galvenā problēma malkas katlu darbināšanai bez akumulatora, ir tas, ka malka katlā tiek gruzdināta un katls strādā ar zemām izejas, ieejas temperatūrām. Vieni katli labāk pacieš šādu darba režīmu, citi katli ne tik labi.

Link to comment
Share on other sites

ronalds_, pareizi tu saki. Bet tu tāds gudrs, jo būvējot māju paredzēji vietu akumulatoriem, man arī ir akumulatori, jo man mājā vienkārši bija vieta, kur izvietot akumulatorus. Daudzus zinu, kuriem nav kur to akumulatoru ielikt, katlu telpa kāda ir tāda ir, vietas nav, jāziedo kaut kas no dzīvojamās platības... ja mājā dzīvo, vēl var štukot piebūvi, bet dzīvoklī nav tādu iespēju.

Link to comment
Share on other sites

Man arī nav akumulatora, jo nebija kur likt, taču velkot apkures sistēmu, tika izvilktas trubas ārpus mājas, kur varētu būt akumulācijas tvertne nākotnē, jo ir plāns taisīt piebūvi/terasi.

Link to comment
Share on other sites

Nu redz, biedrs Edzhua kurina malku bez akumulatoriem, vismaz pagaidām, kamēr nav piebūves, kur izvietot akumulatoru... Ko ta jūs gribat? Lai viņš nekurina, jo nav akumulatora. Var bez akumulatora arī... Nav tas komforta līmenis bez akumulatora, tas gan... Bet nesakiet - ka malkas apkures sistēma bez akumulatoriem neder.

Link to comment
Share on other sites

Ja akumulators ārā, tad visi siltuma zudumi aizie artmosfēras sildīšanai. Kad tā muca mājā iekšā, tad arī viss siltums no tās paliek mājā. Man arī nav akumulatora un vispār nav nekāda sautomātika. Viss notiek uz pašteci un ir pilnīgi pofig, ja pazūd elektrība. Es nesaku, ak tas ir labākais variants, bet lietoju to jau 17 garus. Nekādas apkalpošanas vai tīrīšanas, nekādas darvas katlā un vispār, tur nav kam nojukt.Taisnību sakot, tas nav vienīgais apkures veids un siltuma akumulātoru man aizstāj sildmūris no plīts. Centrālapkuri sāku darbināt tikai pie mīnus grādiem.

Link to comment
Share on other sites

 Akumulators ārā - tur pamatīgi jāsiltina, zinu vienu, kas izveidoja ārā, ne gluži ārā, kaut kādu būdu apkārt akumulatoram izveidoja. Siltumizolācija riktīgi bieza bija, neatceros, cik viņš teica... Bet tas ir iespējams, ja ir sava māja. Kā dzīvoklī? Nekā...

 Par to sveces katlu te forumā viens biedrs rakstīja, viņam bija. Cik sapratu, diezgan čakarīga tam sveces katlam tā kurināšana.

 Pašam pirmos gadus nebija akumulatoru. Bija labi, kamēr neuzzināju, cik labi ar akumulatoriem :). Nedomāju, ka malkas apkures sistēma bez akumulatoriem ir kaut kas sliktāks par tādu sveces tipa katlu. Tas taisnība, ja ir iespējams veidot malkas apkuri ar akumulatoriem, jāveido tāda, nevis bez.

Link to comment
Share on other sites

Apsaite - absolūti nepareizi!

Un lokanās vai plastmasas caurules katla apsaitē kategoriski nedrīkst izmantot!

 

Šādi vajag!

20130405114448171217.jpg

Labots - ronalds_
Link to comment
Share on other sites

izskatās pēc kaut kāda bomžatņika. Kas bija pie rokas, no tā saskrūvēja un tad nu brīnamies kāpēc neiet.

Tur ir viss jājauc nost un jāliek pa jaunu pareizi ar normālām kapara caurulēm. Apsaistei tās daudz nevajag, tāpēc par cenu nav ko gaudot. Čakars ar vītnēm būs daudz lielāks.

Link to comment
Share on other sites

 

 

jāliek pa jaunu pareizi ar normālām kapara caurulēm. Apsaistei tās daudz nevajag, tāpēc par cenu nav ko gaudot.

 

Kā jau teicu - kapara caurules mūsdienās ļoti dārgas, katla apsaiti nevar no tievām veidot - cipars sanāk diezgan kosmisks! Krietni lētāk ir taisīt no tērauda + samaksāt par darbu kādam kas sametina vai sagriež vītnes!  

Link to comment
Share on other sites

Kā jau teicu - kapara caurules mūsdienās ļoti dārgas, katla apsaiti nevar no tievām veidot - cipars sanāk diezgan kosmisks

Nu nezinu, pagājušā gadā taisīju apsaisti ar CU 28mm caurulēm. Nekas baigi kosmisks nesanāca. Cik tad tur daudz tos metrus vajag? Vismaz man pietika ar 3x2.5m 28mm un sanāca lētāk pašam visu ar kaparu sataisīt nekā kādam maksāt, lai sametina melnā metāla caurules.

 

Bet nu par autora apsaisti, piekrītu lietotājam e = d, - pilnīgs bomžatņiks. Automātiskais 60 grādu termostats tajā visā pasākumā stipri atvieglotu ikdienas dzīvi.

Labots - _dunduks_
Link to comment
Share on other sites

 

 

Kā jau teicu - kapara caurules mūsdienās ļoti dārgas,
 

Da labi, nav jau tik traki... 

Bet ieliktā shēma pareiza.

Ja ir dārgi, var pa ss.lv palasīt tās caurules, kam ir atgriezumi. Tālāk tikai jāpiešauj ķetna lodēšanā un jāmauc.

Link to comment
Share on other sites

Skatos, ka kapars nedaudz lētāks palicis. Te jāparēķina kā sanāks lētāk ņemot vērā konkrēto izvietojumu un cauruļu garumus - veidgabali jau arī nav pa brīvu!

Salodēt kaparu jau kā divus pirkstus apčurāt ;)  Tik te jautājums vai topika autors mācēs to izdarīt..... Ja tiks meistari ņemti, tad viņi visticamākais strādā tikai ar vienu tehnoloģiju.  

Labots - ronalds_
Link to comment
Share on other sites

Diršanu atlikt!

 

Mazais loks tur ir, ar 4 ceļu vārstu. Lokanās var likt,  man pat instrukcijas shēmā tāda iezīmēta. Resnās lokanās,  kāda arī ir redzama bildē,  nevis tievas, par kurām jūs te fantazējat.  Ja temperatūra par zemu, lai autors pagroza to 4 ceļu vārstu. 

 

Nekāda baigā bomžatņika tur nav. Parasta diy katlu telpa. 


Kas attēlots 2 bildē saprast grūti. Man augšējās un apakšējās kameras savienojums sastāv no keramikas sprauslas, kurā uz diviem čuguna gaisa kanāliem stāv ņeržas stieņi...  Autoram tur kaut kas trūkst. 

Labots - Smii
Link to comment
Share on other sites

 

 

Nekāda baigā bomžatņika tur nav. Parasta diy katlu telpa. 

 

Cik var noprast, tas katls uzstādīts vairākus gadus atpakaļ. 

Link to comment
Share on other sites

post-57031-0-10118300-1474889521_thumb.jpg

 

Lokanās trubas izmantošana mazajā lokā 


Pamatīgi atvieglo instalāciju, btw. Pats gan neliku tīri skopuma pēc. 

post-57031-0-87632300-1474889718_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Man ir bijusi nekāda saskare ar 4 pušu vārstiem, bet šī autora shēma tiešām strādā normāli ar vienu sūkni?

Sevišķi, ja tas ir vēl ielikts radiatoru lokā.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Resnās lokanās, kāda arī ir redzama bildē, nevis tievas, par kurām jūs te fantazējat.

 

Tu tur tiešām neredzi to otru tievo lokano cauruli?

Link to comment
Share on other sites

Ideāls tas sūkņa novietojums protams nav,  bet gan jau kaut kā strādā, kaut vai pašteces režīmā pa mazo loku, ja 4 ceļu vārsts ciet. Manam katlam, kad nopirku, shēma bija identiska. Es gan pārveidoju pa savam sūkni noliekot pie atgaitas ieejas katlā, uzliku 3 ceļu Termovārstu utt. 

 

E=d,  domā to Pievadu no ūdensvada / izplešanās trauka ar manometru? Tur pilnīgi pofig, kāda truba, tas neko nemaina. 

 

Autors varētu pirmkārt jau savest kārtībā katlu,  otrkārt izprast 4 ceļu vārstu darbības principu. Vārsts ciet = plūsma notiek atsevišķi pa katla loku pašteces režīmā un radiatora loku ar sūkni uz riņķi. Vaļā = plūsma notiek no katla pa lielo loku uz radiatoriem. Un tad regulejamā zona starp abiem šiem režīmiem, kurā atkarībā no temperatūrām ar šīm plūsmām var operēt. 

Labots - Smii
Link to comment
Share on other sites

 

 

Ideāls tas sūkņa novietojums protams nav, bet gan jau kaut kā strādā, kaut vai pašteces režīmā pa mazo loku, ja vārsts ciet.
Cik tur vajag, lai mazais loks uzvārītos, ja kāds izdomā, ka "es vārstu taču atgriezu'.
Link to comment
Share on other sites

Ja bail, negriez ciet mazo loku lidz galam. Un tik ātri nemaz tos 100 litrus uzvārīt nevar

 

post-57031-0-51060600-1474892512_thumb.jpg


Uzzīmēju 4 ceļu vārsta darbības principu. 

Link to comment
Share on other sites

Ja tam 4-eju vārstam uzliktu servo motoru un vadības bloku ar temperatūras sensoru, tad kādam laikam ar to pilnīgi pietiktu. ESBE servo motori nemaksā kosmosu, lielāka problēma būs nopirkt nesasacīti lētu vadības bloku. Te nederēs lēts ķīniešu termoreuluators par 10 EUR, šeit vajag divkanālu (atvērt / aizvērt) PI(D) regulatoru. Ķīnas veikalos tā ari neesmu varējis atrast tādu regulatoru.

Ir katli, kuriem jau vadības automātikā ir iebūvēta iespēja vienu vai vairākus 3-pozīciju servo motorus un tad viena problēma atkrīt.

Labots - Firza
Link to comment
Share on other sites

Lokanais pievads no ūdensvada kā reiz nebūt nav vienalga. Tie pievadi ir galvenais appludinātu kaimiņu dzīvokļu cēlonis. Visjautrāk būs, ja tas nojuks brīdī, kad kurinātājs pamanās, ka spiediens krities un atgriezīs ventīli. Pievads nost, karstais un aukstais ūdens pa gaisu, apsvilināti nagi un seja, ....

Link to comment
Share on other sites

 

 

Uzzīmēju 4 ceļu vārsta darbības principu.

Kāpēc pie katla liek tos četrceļu vārstus? Trīsceļu vārstu būtu jāliek. Tad mazais loks nekad nav ciet.

Link to comment
Share on other sites

Pievads nost, karstais un aukstais ūdens pa gaisu, apsvilināti nagi un seja, ....

Vispār jau katla piebarošana būtu jātaisa caur pretvārstu. Un normālos apstākļos māju  vajag piebarot labi ja 1x gada (ielaist dažus litrus), bet pārējā laikā kraaans uz lookano pievadi ir ciet un nosacīti tajā nav spiediena. Tā, ka šādā gadījumā tas neko neapdraud.

 

P.S. Man pat lieka, ka ir kaut kādas sanitārās normas, kas nosaka, ka apkures sistēma ir jāpiebaro vai nu ar sūkni no atsevišķas tvertnes, vai nu caur pretvārstu, lai ūdens no kalta nekādā situācijā nevarētu iekļūt ūdens vadā.

Labots - Firza
Link to comment
Share on other sites

Diemžēl lokanā trubas plīst! Un likt tādu pie katla, kur max karstums.... Kāpēc tad katla loku netaisām no plastmasas? Tas takš pavisam vienkārši un lēti būtu!

Tā truba pēc cūcības likuma pārplīsīs tad katls pilns ar malku un kurās pilnā ručkā, ārā vismaz -20 un radiatoros 80 grādi. ;) Būs jautri!

 

Nesaprotu dažos komentētājus - es iedevu pareizo shēmu, tika ieteikts kā bez liekiem izdevumiem visu pareizi sataisīt (linki uz ss.lv kur aķus pa sakarīgām cenām piedāvā, caurules pameklēt metāllūžņu punktos vai atgriezumus) - bet nē kaut kādi 4 ceļu vārsti, automātikas, visāda ķīmija..... 

 

Domāju ka šajā gadījumā vienīgais pareizas risinājums ir visu pareizi sataisīt un tad uz gadiem 10 varēs par apkures sistēmu aizmirst - tik kurināšanas vaina! 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

Ķīnas veikalos tā ari neesmu varējis atrast tādu regulatoru.
 

Toties poļiem ir vairāk kā vajag, jebkurā cenu kategorijā.

Link to comment
Share on other sites

 

 

es iedevu pareizo shēmu

Tā shēma, kas #50 komentārā? Pareiza shēma. Tik nesaki, ka vienīgā pareizā. Es zinu variantu, kad akumulators pieslēgts paralēli, nevis turpgaita un atpakaļgaita iet caur akumulatoru. Ir savi plusi paralēlam akumulatora pieslēgumam.

Automātika nav nekāda ķīmiķošanās, automātika ir pareizi. Par četrceļu vārstu pie katla - tas gan ir ķīmiķošanās. Un tā mode uz četrceļu vārstiem diezgan plaši aizgājusi. Kāpēc? Laikam savairojušies visādi «apkurnieki» (pēdiņās) ka biezs.

Link to comment
Share on other sites

Iepriekš nebiju redzējis apkures sistēmu ar 4-ceļu vārstu, bet pati ideja nemaz nav tik slikta. Protams, no rokas vadāma vārsta jēgas šeit maz, jo lai kaut kam uzturētu temperatūru, kaut kādas robežās, kurinātājam ir jāguļ blakus katlam un nepārtraukti tas vārsts jāpieregulē. Bet ja to vārstu grozītu servomotors pēc katla izejas temperatūras (piemēram 70°C), sanāktu pat samērā labi strādājoša sistēma bez akumulators. Jā, protams akumulators ir vajadzīgs un par to nav runas, runa ir par to, ko darīt, tad kad tā nav un to nav kur nolikt.

Labots - Firza
Link to comment
Share on other sites

 Es saku, man bija sistēma bez akumulatora (kamēr nebiju pieslēdzis akumulatorus). Princips tāds pats, kā ronalds_ shēmā, tik akumulatora nav. Trīsceļu vārstu varēju grozīt ar roku, neteikšu, ka tam blakus bija jāsēž. Malkas apkures gadījumā bez tavas klātbūtnes neiztikt, jāiet pie katla malku piemest šākātā, tad arī var pēc vajadzības to trīsceļu vārstu pagrozīt. Vēlāk uzliku automātiku, motoriņš grozīja trīsceļu vārstu. Akumulatori man bija vēl pēc kāda laika, tajā pat sezonā gan.

 Akumulators ir sava veida buferis, kad akumulatora nav, to bufera funkciju daļēji nodrošina siltā ūdens boileris.

Link to comment
Share on other sites

Gan jau, ka to 4-eju vārstus izmantošana ir viens no katlu ražotāju ieteiktajām apsaistes shēmām.
Nedzīvojam mēs ideālā pasaulē, kur mājas saimnieks par darbu un materiāliem jebkurā brīdī var samaksāt jebkuru prasīto summu. Tāpēc, gan "apkurniekam", gan katlu ražotājiem nākas pielāgoties dažādiem katla pieslēguma veidam, nevis tikai aprobežoties ar vienu "pareizo pieslēgumu" un neko citu. Un ja "apkurnieks" kategoriski uzstās uz "vienīgā pareizā pieslēguma" izmantošanu, tad ir aizdomas, ka viņš drīzāk izpelnīsies "dārga un iedomīga tipa" slavu, nevis to, ka viņš ir labs speciālists. Principialitātē ne vienmēr ir tā labākā īpašība.

Labots - Firza
Link to comment
Share on other sites

Gan jau gaiss iekšā. Risinājums pāris automātiskie atgaisotāji sistēmas augstākajos punktos.

Link to comment
Share on other sites

Pag, vai tad termostatiskais vārsts būs tārgāks par četrgaitnieku ar visu tie jātni? Varu mēģināt iedomāties, kā apkurnieks saka - ja vēlaties, lai istabā kļūst siltāk vai vēsāk, ejiet uz kurtuvi un pagroziet četrgaitnieku... 

Man drīzāk rastos nevēlēšnās atbalstīt apkurnieku, kas mēģina uztaisīt megashēmu, kuru pat pats nepēj paskaidrot, ar piesaisti āra temperatūrai un mēness fāzēm. Protams, ja ir liels akumulators un gribas, lai sākumā sasilst māja un tad iet akumulatorā, shēma ir mazliet jāsarežģī. 

Link to comment
Share on other sites

Es ESBE 3 ceļu termovārstu mazajam lokam pirku par nepilniem 70 eiro. Vai 60, neatceros, bet cipars bija kaut kāds tāds. Līdzīga diamtera 4 ceļu vārsts man šķiet ir reizes 2 lētāks.

 

Man akumulators sanāk pieslēgts paralēli. Tiesa gan sistēma ir ar diviem sūkņiem un istabas termostatu, kas darbina radiatoru loka sūkni. TB ja mājā silts, sūknis tiek atslēgts un katls dzen karsto ūdeni tikai uz akumulatoru. Papildus man tur ir solenoida vārsts, jo bez tā  daļa mājas sildījās uz pašteci neraugoties uz izslēgto radiatoru sūkni.

 

Paštece vispār ir baigā ģēla un maldās tie, kas uzskata, ka tur ir kas sarežģīts. Tur ir viens vienīgs princips, kam jāseko - siltais ūdens ceļas uz augšu, aukstais grimst uz leju. Darbojas kā pulkstenis, neatkarīgi no trubu diametra un tvertņu esamības bēniņos. Nācās pirkt elektrisko vārstu, jo izslēgtais sūknis pašteces procesam netraucēja vispār (akumulators un katls ir 1. stāvā, bet radiatori 2. stāvā).

Labots - Smii
Link to comment
Share on other sites

Es par savu ESBE 3 ceļu vārstu arī samaksāju 60+ eur (lētākais esmu atradi šeit). Toties nevajag domāt, kad un ko grozīt.

Radiatoru lokam man atsevišķs Grundfoss Alpha2 sūknis ar konstanto spiedienu un manuāli maināmas temeratūras trīsceļu vārsts. Varu manuāli uzlikt max radiatoru temperatūru, lai tajos netiktu grūzsts 60+ grādi ūdens. Kad visas radiatoru termogalvas ir ciet (nav cirkulācijas), sūknis pats nomet jaudu uz ~8W. Atkrīt vadu vilkšana uz istabas sensoriem.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...