Jump to content

Ciinja ar auto Rusu- Kaa?


wau
 Share

Recommended Posts

 

 

Nokrāsotās atslēgas,(pirms kādas lapas bija bildes) , vietā kur nebija krāsas, ir parādījusies rūsa, krāsa metālu pasargā, pagaidām.

 

Tā nevar būt, nesen lasīju internetā, ka ja notīra ar smilšu strūklu rūsa pazūd, atšķirībā no tīrīšanas ar drāšu birsti.  :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 134
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Mezavecis

    12

  • Smii

    9

  • Ronalds

    7

  • Robs

    17

Labi, drunk_lizard!

Foruma noteikumos bija rakstīts, ka padomi nedrīkst saturēt sarkasmu, par iebildēm u.c. veida ziņojumiem tas nebija teikts. 

Saņemšos un ierobežošu savu vēlmi meklēt kašķi internetā. 

Turpmāk apņemos vairs nevienu neapsaukāt un savādāk necensties aizvainot. 

Jebkurā gadījumā esmu pateicīgs ka ir šāds forums un ka man ir iespēja lasīt un rakstīt šeit. 

Link to comment
Share on other sites

Tu ieliec bildi, kur pats metāls ir 0.5mm biezumā. Lai tāda atslēga sarūsētu pilnībā, vajag 30-50 gadus, ko nevar teikt par plānajiem auto korpusiem.

 

 

Stiklšķiedras špektele uzklāta uz aprūsējuša netāla
 
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

 

Tu ieliec bildi, kur pats metāls ir 0.5mm biezumā. Lai tāda atslēga sarūsētu pilnībā, vajag 30-50 gadus, ko nevar teikt par plānajiem auto korpusiem.

 

Tu ieliec arī pats kaut ko, nevis noniecini.. krēslā bezdēt un gudri klabināt visi māk.

Par tām atslēgām, tests nav vērsts uz to, kad šīs pilnībā sarūsēs, bet kad caur krāsu nāks ārā rūsa, un tur metāla biezums principā mazsvarīgs.

 

Ielikšu vēl vienu testinieku ar pavecām stellenēm (stellatslēgas), apstrādāšu tās ar šī foruma biedru iecienīto drāšu birsti, notīrīšu ar crown parts cleaner, un apstrādāšu ar buvalolu. Gan jau bildes arī būs.

Link to comment
Share on other sites

Spārns pirms gada.

post-1472-0-83729300-1472394693.jpg

 

Re kur rezultāts pēc gada. Es ļoti labi zinu, kāpēc tāds rezultāts, jo rūsa bija izgājusi cauri un principā vienīgais ilgmūžīgais variants būtu izgriezt visu to laukumu un iemetināt jaunu. Bet vai vajag to? Pirms ziemas sāls piekrāsošu un būs normāli.

 

post-1472-0-72198200-1472394459.jpg

 

Var rasties jautājums, kāpēc vajag krāsot, ja reiz rezultāts ir gandrīz tāds pats. Ir, jo redzamā daļa ir sekas neredzamam procesam, kuru biedrs Robs nekādīgi negrib vai nespēj saprast. Tāpēc es apšaubu pedantisko ņemšanos, ja metāls ir izrūsējis cauri.

220I6773.jpg

IMG_4578.jpg

Link to comment
Share on other sites

kad caur krāsu nāks ārā rūsa

Man likās, svarīgi ir apturēt rūsēšanu... vismaz censties... 

Ja svarīgi ir, kad nāks ārā, tad biezu kārtu špakteles, stikla auduma, utt.

Drāšu birste+buvanols neaptur rūsēšanu (mēģināju ar riteņu diskiem, pēc pāris gadiem lien ārā). Precīzāk: neaptur rūsēšanu tajās vietās, kur birste nedabū nost visu rūsu.

Edited by Klusu
Link to comment
Share on other sites

centība, pētījumi, eksperimenti ir laba lieta, jo tie nes zināšanas un pieredzi to autoram, dažreiz arī kas derīgs var tikt sabiedrībai (boot.lv foruma lasītājiem šoreiz)

šādi pētījumi ir ļoti darbietilpīgi un lai rezultāti būtu vērā ņemami būtu nepiciešama papildus nosacījumu ievērošanu, kā piemēram:

- vides apstākļi

--gaisa temperatūra telpā kur veikta apstrāde

--gaisa mitrums

--informācija, ka apstrādātais priekšmets nav atradies siltuma starojuma ietekmē (saules stari, krāsns, sildītāji)

--gaisa plūsmas telpā

-izmantotie materiāli un instrumenti

--līdzekļu iegādes vieta, glabāšanas apstākļu ievērošana, derīguma termiņš

--apstrādē izmantotie instrumenti

--pats dzelzs izstrādājums, avots (ķīnas spārns - var vispār netērēt laiku) auto marka, modelis, gads, ekspluatācijas vēsture - kādēļ tur ir rūsa.

 

pēc tam to visu pētīt lēnām, gadu, divus, piecus, varētu kautko secināt ganjau.

 

kā arī trūkst informācijas par pētījumu autoru - kāda ir viņi interese - pārdot pakalpojumu, līdzekli, vai kas cits?

 

Es ar patēva volvo 940 spārniem spēlējos reizi gadā. Tā kā tas sākas ar braucienu uz Tukumu, tad uz vairāk dienām to joku nestiepju (tad varētu normāli izpausties ar visādām apstrādēm un tā), Vienu spārnu nopirku diezgan labu, otram caurumus līmēju ciet. apstrādaju ar Brunox (jo ātri), špaktelēju, un ar akrila baloniņu piekrāsoju. Tad viņš vasarā iziet TA, un līdz tā līdz nākami vasarai :D Pilnīgs DDM. 

 

Ja Tev ir 10-30 materiāliem eur, vajag braukt, negribas palikt uz nedēļu bez auto kamēr pie krāsotāja, žēl/nav 80-1000 euro krāsotājam, utt, tas tomēr diemžēl ir variants. Bet nu kopumā tā ir nabagu auto cūkošana. Manā gadījumā veicās, ka tas volvo ir balts un no vecuma viegli matēts, tādēļ tie briesmu darbi neizceļas tik dramatiski. Metālika gadījumā tur pilnīgā d    ā skats uzreiz. 

Link to comment
Share on other sites

Tāpēc es apšaubu pedantisko ņemšanos

Apšaubīšana ir katra personīga problēma. Es uzskatu, ja var rūsēšanas procesu paildzināt kaut uz gadu vai diviem ilgāk, ir vērts ''pedantismam'' un nosodīt vai kā savādāk likt saprast, ka lol nav vērc, ir drīzāk apšaubāms, nekā darīšana.

Par tavām bildēm, ņem nost spārnus ( ja vien tie nav aizmugurējie ), ar smilšu strūklu visu ārējo kanti, un arī iekšējo, aiz spārna. Tad ar grunteni, un krāsojam / lakojam.

 

 

Te apstrādāju stelleni ar buvanolu, darīts viss kā instrukcijā + drāšu birste ( powered by boot forum members ), bet nu, drāšot ir ko, un NEKAD , NEKAD ar drāšu birsti nenoberzīs rūsu, paliks redzama rūsa daudz kur, smilšot ar strūklu ir vieglāk un efektīvāk, pēcāk nokrāsots. Atstāšu kaut kur ārā mētāties, redzēs, kur rūsa ātrāk izlīdīs cauri krāsai, atslēgām, vai stellenei.

http://www.bildites.lv/images/x7vuxxo103fwosyooy.jpg

http://www.bildites.lv/images/5kzw3n8j5fmfb19y11kg.jpg

http://www.bildites.lv/images/43f35jvvj3z3zl4dpcuo.jpg

http://www.bildites.lv/images/ngnifgxsvri9zsrf0lhm.jpg

 

 

Nebūs par rūsu, bet par netīrumiem. Nav reklāma, vienkārši izmēģināju šādu mehānisko daļu tīrītāju.

http://www.bildites.lv/images/jpg5m67gzwdhoqbvid49.jpg

Diezgan spēcīgs, tīra labi, pēc tīrīšanas ātri izgaro. Gumijas un plastmasas detaļas gan nosedzu, nav zināms, kā viņš iedarbojas uz tām.

 

Pirms.   http://www.bildites.lv/images/ipbenn0hq9oooxwj5cmr.jpg

Pēc.     http://www.bildites.lv/images/hk9412a47a4hfvzrf90a.jpg

 

Bija vēl viens ļoti labs motora tīrīšanas līdzeklis, poļu, pelēkā litra pudelē, firmu neatceros, bet dārgāks par krown.

Turpretī firmas ''pilots'' motora tīrīšanas līdzeklis ir kaka.

Edited by Robs
Link to comment
Share on other sites

Man liekas, ka joprojām neesi sapratis vienu  - atšķirt cauri izrūsējušu metālu un aprūsējošu metālu. Caurrūsējušu metālu var tikai izmest, tur neko paildzināt vairs nevar. Pēdējā stadija tāda, ka ar pirkstu var caurumu izbakstīt, bet tad jau viss ir pilnīgā pakaļā. Tas ko tu ņemies ar atslēgam galīgi neder mašīnas virsbūvei. Man liekas jau vairākkārt teicu, bet tu maļ savu maļāmo.

 

Es uzskatu, ja var rūsēšanas procesu paildzināt kaut uz gadu vai diviem ilgā
Link to comment
Share on other sites

Es arī kādreiz tik pat centīgi un naivi ņēmos ar vecā labā Audi-100 C4 pr. spārnu "restaurāciju".

Neskatoties uz visu manu centību, tas prieks vien uz dažiem mēnešiem, max pusgadu. Tā draņķa rūsa ir kā audzējs- ja iemetas, tad skumīgs fināls ir tikai laika jautājums.. :(

Man toreiz tas vairākkārtīgais process apnika, bez tam, rūsa bija izlīdusi arī uz agrāk remontētajiem sāniem, tādēļ nolēmu autiņu godīgi notirgot- pēdējo mēnesi nobraukāju, aizlīmējis jau izrūsējušos caurumus spārnā ar līdzīga toņa sudrabotu "makgaivereni"... :shok:

Protams, pa vidu tam čakaram bija cerība atrast šrotā labus orig. spārnus, bet visi pieejamie bija jau ierūsējuši.  Varbūt dažam paveicas ar ķīnīzeru erzac-ražojumiem, bet tie, kurus skatīju, bija galīgi šķībi un aizdomīgi plāni.

Protams, ja ir vajadzība braukāt, bet budžets neļauj ko labāku, nav citas izejas, kā vien "seksoties" ar to "cīņu ar vējdzirnavām"... :(

Edited by Long John
Link to comment
Share on other sites

 

 

atšķirt cauri izrūsējušu metālu un aprūsējošu metālu

Un, tas tak skaidrs katram čuvakam, ja caurrūsējis, tur labu laiku ownerim ir bijis vienalga, tad bleķis jāmaina, tavā gadījumā jānoiet ar strūklu un jāskatās, bet neizskatās nekas traģisks, ko varētu uz 3 gadiem nodzīt.

 

 

 

 

Es arī kādreiz tik pat centīgi un naivi ņēmos ar vecā labā Audi-100 C4 pr. spārnu "restaurāciju".

Kāpēc neraksti, ar kādām metodēm nīcināji rūsu? Ja ar drāšu birsti un citām aizvēsturiskām metodēm, tad nebūtu vispār rakstījis.

Link to comment
Share on other sites

Arkai vairs nekāda strūkla nepalīdzēs, jo metālam jau mēness cauri spīdēs, lai dabūtu ārā dzelzs oksīdu. Tur viss turās uz stikla šķiedras špakteles. Tak paņemt nopulē un apskaties palielinājumā rūsējošu fragmentu. Un met mieru ar atslēgām.

 

Un jā, rūsa parasti sākas no iekšpuses metinājuma vietās, kur nekad ar nekādiem līdzekļiem netiksi klāt, kā vien izgriezt ārā fragmentu. Labākais piemērs, durvju apakšas - ja tās sākušas pūt, tad vienīgais risinājums iegādāties citas. 

Link to comment
Share on other sites

 

 

Ja ar drāšu birsti un citām aizvēsturiskām metodēm, tad nebūtu vispār rakstījis.
 

 

Es rakstīju jau vairākkārt un rakstīšu vēl - ja tā draņķa rūsa ir jau "iemetusies" nav diža šķirba starp vēsturiskām vai aizvēsturiskām metodēm- daži mēneši "šurpu- turpu" bet "tuklā polārlapsa" tāpat būs klāt... :yahoo:  

Edited by Long John
Link to comment
Share on other sites

 

 

jo metālam jau mēness cauri spīdēs

Kā es varu zināt, kas ar Tavu metālu darīts, ja tur kapi, tad kapi, bet no pirmā uzmetiena neizskatās tik traģiski, tik vien, ka vēl aiz projām neesi pateicis, ar kādām metodēm apstrādāji. Tik kakā bet nerunā par tēmu. Kas man lamāties jāsāk, lai runātu par lietu?

 

 

 

Es rakstīju jau vairākkārt un rakstīšu vēl - ja tā draņķa rūsa ir jau "iemetusies" nav diža šķirba starp vēsturiskām vai aizvēsturiskām metodēm

Un Es rakstīšu vēlreiz, ar kādām metodēm cīnījies un atkārtošos vēlreiz, ja ar fleksi un drāšu birsti, tad varēji nesakratīt.

Link to comment
Share on other sites

atkārtošos vēlreiz, ja ar fleksi un drāšu birsti,

 

Tādus štrumentus tik pie vecas cūku fermas žoga lieto, kur nu vēl pie plānajiem auto bleķiem. :)

Man tie remontdarbi bija jau pasen- gadi 5-6  atpakaļ- toreiz pat virtuāli nepazinu Lielmeistaru Robu un nezināju, ka šamam ir savs smilšu strūklas agregāts... :yahoo:

 

Pāris cm garai rūsas burbuļu vietai uz vecā labā, sudrabainā A-100 C4 spārna iztiku ar dažāda smalkuma smilšpapīriem, kamēr dabūju tīru un gludu metālu, tad pretrūsas līdzeklis (marku neatceros- iedeva pazīstams meistars), tad grunts un tālāk krāsa- abi no aerosola baloniņa. Biju cerējis tuvākajā nākotnē tos spārnus nomainīt ar labākiem- neaprūsējošiem, tādēļ īpaši neiespringu- toreiz steidzos- bija jābrauc ciemos un negribēju radiem rādīt rūsainu vāģi. Bet labus spārnus nedabūju un tā arī iztiku ar regulāru piekrāsošanu, kamēr to autiņu nepārdevu.

Tajā pašā pirmspārdošanas laikā ar rūsiņu uz durvju apakšmalas zem moldinga izrīkojos vēl prastāk- ar smilšpapīru nodrāzu rūsu un tad ar līdzīgas krāsas sudrabainu Hammeritu piekrāsoju, "pietamponējot" ar porolona švammīti.

 

Nākamais A6 un tagadējā Bora (abi tumši zilos toņos) vairs līdzīgu čakaru neprasīja- tiem rūsas nebija (nav) - tikai dažās vietās uz durvju kantēm bija šauri krāsas nobrāzumi līdz grunts slānim (bez rūsas) no ikdienas lietošanas. Tās vietas uzmanīgi pieslīpēju ar smalku smilšpapīru un viegli "pietamponēju"ar tumši zilo Hammeritu.      

Edited by Long John
Link to comment
Share on other sites

dažāda smalkuma smilšpapīriem, kamēr dabūju tīru un gludu metālu, tad pretrūsas līdzeklis (marku neatceros- iedeva pazīstams meistars), tad grunts un tālāk krāsa- abi no aerosola baloniņa.

Skaidrs.. otrpus pārna, un kandes iekšējās palika neapstrādātas..

Link to comment
Share on other sites

Ja auto nav restaurācijas cienīgs vai nododams mantojumā (tikai sev zināmu iemeslu dēļ). Tad neatmaksājas neko vairāk darīt, tik cik, lai izietu skati. Tas par stipri lietotiem auto!

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Un tu runā par lietu? Pulē atslēgas un citas dzelzs detaļas un fantazē, kā to visu pārnest uz autiņa korpusu. Ja es nebūtu vienreiz izgājis cauri un neredzētu, kā citi čakarējas, tad te neceptos. Nav starpības ar ko tīri detaļas ar smiltīm vai pats nolaizi - ja metāls nav attīrīts no oksīda, tad tā visa īpašā tīrīšana, apstrādāšana ir kaķim apakš astes. Visām rūsējošām arkām jau sen ir kapi un var man nestāstīt muļķības par to, ka piepulēt un iegūt ideālu rezultātu. Aizej pie jebkura krāsotāja un viņš pateiks to pašu. 

 

Tik kakā bet nerunā par tēmu. Kas man lamāties jāsāk, lai runātu par lietu?
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Ļoti pesimistisks esi, ka nav jēgas un labāk ir nedarīt neko, slikti tev.

Neko pārnest uz auto netaisos un nefantazēju. Būtu labāk priecājies, ka forumā parādās jēdzīgs tofiks ar bildēm un tekstiem par lietu, nevis tukšu kakāšanu, ka viss slikti un nekam nav jēgas.

Tas vai ir jēga, katrs pats noskaidros.

Link to comment
Share on other sites

Vito Ventura

To, ka tava pieeja lietām ne vienmēr ir tā vienīgā pareizā.

Link to comment
Share on other sites

Jēga ir tad, ja instrumentus pielieto pareizi. Diez vai tīri  ar strūklu zābakus vai atejas podu. 

 

 

Rezumē, nekam nav jēgas, jo viss ir slikti.
 
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Es kaut ko nepareizi pielietoju? Kāds vispār bezsakats te tiek dzīts. Lai vai kā, nav vērts, neko te neatrādīšu.

Edited by Robs
Link to comment
Share on other sites

Tikai nevajag sākt raudāt, bet klausīties ko arī citi saka.  Nu izlasi savu tekstu, kur pats norādīji, ka taisies arkas ar smilšu strūklu apstrādāt. Cik var skaidrot, ka šāda darbība ir ne tikai bezjēdzīga, bet arī sabojās visu arku, jo 100% tur būs caurums. Pat ar Karcher spiediena mazgātāju var caurumu dabūt.
 

Es kaut ko nepareizi pielietoju?

 

Par arkām no iekšpuses, loģiski, ka tad spārns jāņem nost un jādibenzelliasī visa iekšpuse, bet to neviens krāsotājs nedarīs, mājās pats sev, droši.


P.S. Tu reāli dzīvē aizbāz ausis, kad kāds ar tevi runā?

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

Vēl viens Bonis tūlīt uzmetīs lūpu un notīsies no nejaukajiem forumiešiem.

A nafig mums te tādi vārguļi vajadzīgi, kas uzmet lūpu :D 

Link to comment
Share on other sites

Vito Ventura

A jūs visi heiteri te esat, Robs vienīgais patiesību stāsta.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

Diezgan spēcīgs, tīra labi, pēc tīrīšanas ātri izgaro. Gumijas un plastmasas detaļas gan nosedzu, nav zināms, kā viņš iedarbojas uz tām. Pirms. http://www.bildites....9oooxwj5cmr.jpgPēc. http://www.bildites....a4hfvzrf90a.jpg

Bildē gan redz, kā iedarbojas Bildē redzamā lente uz gofrētas trubas izšķīst un  truba paliek kā jauna :D

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Tikai nevajag sākt raudāt, bet klausīties ko arī citi saka. Nu izlasi savu tekstu, kur pats norādīji, ka taisies arkas ar smilšu strūklu apstrādāt. Cik var skaidrot, ka šāda darbība ir ne tikai bezjēdzīga, bet arī sabojās visu arku, jo 100% tur būs caurums. Pat ar Karcher spiediena mazgātāju var caurumu dabūt.

 

 

 

P.S. Tu reāli dzīvē aizbāz ausis, kad kāds ar tevi runā?

Nogriez strūklai spiedienu, un caurums drīzāk būs tev biksēs. Neraksti muļķības, it kā to būtu darījis, lai gan neesi..

Ja spārnā pēc karčera tev caurums, tur ir kapi un par rūsas apkarošanu te nav vērts runāt.

Bildē gan redz, kā iedarbojas Bildē redzamā lente uz gofrētas trubas izšķīst un truba paliek kā jauna :D

Bilde pirms, ir vēl ar veco gofru, kurai nav lente, bet gan hermētiķis. Līmēt caurumu ar lentu uz gofras ir stulbi. Edited by Robs
Link to comment
Share on other sites

Robs

Tu esi redzējis rūsējušu arku? Uzliec brilles un ar birsti notīri tā, lai nebūtu neviena rūsas plankumiņa. Arī 5x lielākā palielinājumā. Tad arī parunāsim par smilšu strūklu un citām metodēm.

 

Man stipras aizdomas, ka tev nav ne jausmas, ko nozīmē no rūsas attīrīta virsma.

Link to comment
Share on other sites

Šeit runa nav par to, kas atmaksājas vai neatmaksājas, ja strūklas aparāts ir paša būvēts, bet gan par to, ka caurrūsējošu materiālu strūklot bezjēdzīgi. Ja arkai krāsai uzmeties burbulis, tad tur rūsa sen jau cauri izgājusi. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share


×
×
  • Create New...