Jump to content

Ciinja ar auto Rusu- Kaa?


wau
 Share

Recommended Posts

pirms gadiem 2iem saka paradities nedaudz rusas krasa uz varteikt visas apaksas masinai, shogad skatijos jau iet vairak un vairak ( jasaka paldies saviem vietejiem ar saali parkaisitajiem celiem un protams sev jo nemazgaju ziema masinu no viniem nost :( )

 

Anyway, gribetos piekerties pats klat un nokasit nost ko nu tur varu/iekonzervet vai kaa tur dara un ar kko nokrasot lai nesak izplatities talak un vairak.  Isti nav ponjas kaa to darit, varbut kas kko tadu ir darijis var pastastit pa soljiem kas taisni butu jadara un kaada kjimija/lidzekli jalieto? Cik saprotu tad nevar vienkarshi uzsmeret kkadu pikji/ko tur smeret virsu jo tad taa rusa turpinas est tur visu no iekshas, gribu izdarit visu kaa naakas.

 

Paldies.

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 134
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Mezavecis

    12

  • Smii

    9

  • Ronalds

    7

  • Robs

    17

Prosta nokasha noskrape uzspush cinku to kas baloninos un ar pindzeli. Vot pindzele sadiem darbiem ir japiemekle lai izskatas no rupnicas krasots. 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Kādam pietika pacietības izlasīt to savārstījumu ?

 

 

un protams sev jo nemazgaju ziema masinu no viniem nost

 

Problēma atrisināta. 

Edited by ykristaps
Link to comment
Share on other sites

NeticuNevienam

ykristaps, man pietika pacietības, nemaz tik briesmīgi nebija un  kāpēc savārstījums? Vai dl teksti tev ir saprotamāki? Ja, jā, tad, kāpēc? Ja, nē - kāpēc? Viņš taču raksta tāpat. Nelieto garumzīmes un mīkstinājuma zīmes. Izlasīt un saprast var. (interpunkciju gan viņš ievēro)

Pats tu mazgā autiņu ziemā, pēc katras braukšanas, pa, ar sāli kaisītu, ceļu, pilsētu? 0čibriks [oriģināli - 0di.rsē.j.s] blja (cenzūras veidotājam ēdamkaroti sāls mutē par šo debīlo labojumu)

Un nekāda problēma nav atrisināta.

 

Man, arī interesētu šāda lieta. Kā pareizi tikt galā ar rūsu zem auto grīdas. Atsevišķām vietām, ja kuzavs cinkots jau no rūpnīcas, vēlāk sačakarēts. Un vajag labot, tad kā?

Edited by NeticuNevienam
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

1. bojato vietu mehaniska tirisana

2. apstrade ar pretruses lidzekliem un gruntesana

3. apstrade ar konservacijas lidzekliem

 

ja, vajag ziema nomazgat sals - karsts udens boja a/m krasu un konservacijas parklajumu, izbraucot ara no mazgatuves palikusais udens attkal dara savu netiro darbu sasalstot.

ne, nevajag ziema nomazgat sals - sals ir 1 ienaidnieks metalam (un ne tikai), kaut ja uz nieciga, uz aci neredzama bojajuma (piem. no akmens) trapis sals tad pec menesa (var but atrak, atkarigs no apstakliem) radisies rusas punktins kurs ies talak un talak.

 

secinajums

1. par apstradi jadoma pec a/m iegadasanas, (tada gadijuma pirme divi punkti ja ne pilniba tad daleji atkrit) nevis tad kad nav ko apstradat

2. mazgat vai ne, te katram pasam jaizlemj. mazgat a/m  ziemas perioda vajag kad ir atkausnis, oblugati ar vasku.

Link to comment
Share on other sites

 

 

1. bojato vietu mehaniska tirisana 2. apstrade ar pretruses lidzekliem un gruntesana 3. apstrade ar konservacijas lidzekliem   ja, vajag ziema nomazgat sals - karsts udens boja a/m krasu un konservacijas parklajumu, izbraucot ara no mazgatuves palikusais udens attkal dara savu netiro darbu sasalstot. ne, nevajag ziema nomazgat sals - sals ir 1 ienaidnieks metalam (un ne tikai), kaut ja uz nieciga, uz aci neredzama bojajuma (piem. no akmens) trapis sals tad pec menesa (var but atrak, atkarigs no apstakliem) radisies rusas punktins kurs ies talak un talak.   secinajums 1. par apstradi jadoma pec a/m iegadasanas, (tada gadijuma pirme divi punkti ja ne pilniba tad daleji atkrit) nevis tad kad nav ko apstradat 2. mazgat vai ne, te katram pasam jaizlemj. mazgat a/m  ziemas perioda vajag kad ir atkausnis, oblugati ar vasku.

 

nu pirmais ir skaidrs kaa un ar ko- ar drasu birsti pie urbja/fleksa ar ko var fiziski nonemt nost.

bet otrais un tresais? interese taisni kas ir jaagazh virsu/jasmere ar ko/ ar ko janobeidz lai butu vislabakais efekts?

Link to comment
Share on other sites

Ja tur rūsa ir iemetusies, pa vienkāršo neko neizdarīsi. 

 

1. jānomazgā

2. jānotīra visa rūsa, kur vajag jāpiemetina.

3. grunts, piķis u.c (cik nu naudas atļauj) 

 

Ja otrais punkts nebūs līdz galam izdarīts, tad trešajam punktam nebūs nekādas jēgas un rūsēs zem tā piķa divtik ātrāk, kā bez viņa... 

 

Vajadzīgs pedantisks darbs.

Link to comment
Share on other sites

Es rūsu tīru ar smilšpapīru, drāšu birsti, drāšu birsti uz flekša. 

Tālāk skābais rūsas pārveidotājs uz fosforskābes vai ortofosforskābes bāzes.

aļa http://spodriba.lv/musu-produkti/majai-un-saimniecibai/saimniecibas-lidzekli/buvanols-rusas-parveidotajs/

Tālāk rūsas konservants - es lietoju brunox epoxy, jo visu rūsu ideāli notīrīt praktiski nav iespējams.

http://www.autokrasas.lv/?p=art&art=522

 

Tālāk grunts, tad autokrāsa.

 

Un protams ka jāizlasa visu materiāli lietošanas instrukcijas un jācenšas precīzi viņas izpildīt,

Edited by ronalds_
Link to comment
Share on other sites

Personīgā pieredze ar Brunox Epoxy - pagaidu konservants. No sērijas - rudenī/ziemā saskrāpē spārnu, bet remontēt taisies tikai pēc sniega nokušanas - tad uzklāj to Brunox. Bet pavasarī mazgā nost un remontē normāli.

Un kaut kur arī lasīju, ka tas Brunox nav paredzēts ilgstošai aizsardzībai.

Kad pats ņēmos ar auto remontiem - tā arī bija - sapūtu ar Brunox, nogruntēju, sašpaktelēju, nokrāsoju. Pēc pus gada špaktele ir nost un rūsa ir atgriezusies. Protams - var jau bļaut - neievēroji tehnoloģiju, līkas rokas u.t.t. Taču mēģināts tika vairākkārtīgi un atzinums - Brunox Epoxy der tikai pagaidu remontiem (vai arī "uz pārdošanu").

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Uzpūt virsū krown t40 un atslabsti. Pec vajadzības reizi pusgadā procedūru atkarto. 

Link to comment
Share on other sites

 

 

Brunox Epoxy der tikai pagaidu remontiem

 

Iesaki ko labāku!  


 

 

Uzpūt virsū krown t40 un atslabsti.

 

Kāds zina kas tas tāds par zvēru? Saitā tikai reklāmas materiāli. Man ir aizdomas, ka parasts parafīna bāzēts rūsas konservants kuŗš tiek diezgan dārgi tirgots - aļa movils - pa lielam nenopietni....  

Link to comment
Share on other sites

Mana empīriskā pieredze saka ka t40 ir ļoti ok. Pūšu arī visādiem riteņiem, ķerrām, instrumentiem. Darbojas. Pa laikam, ja ir kaitīga vide,  procedūra jāatkārto. 


Aptuveni reizi pusgadā. 

Edited by Smii
Link to comment
Share on other sites

Krown- ideāls priekš kustīgu detaļu sasmērēšanas. Bet pilnīgi nederīgs priekš virsbūves saglabāšanas. Ir testēts laboratorijas apstākļos. Rūsē, ka prieks.. :D

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Auto virsbūvei viņš ir jāpūš katru gadu. Tam puveklim bildē (mazda?) tas acīmredzami izdarīts tikai vienreiz.

 

Bembi apstrādāju katru gadu, pāris opeļiem esmu uz rūsas vietām pūtis virsū no baloniņa. Rūsa tajās vietās neprogresē.

 

Uz laboratorijas testiem varētu iemest linku.


Lai gan, pa lielam.....

 

Edited by Smii
Link to comment
Share on other sites

Pats savam Fordiņam pagājušogad darīju šādi:

  1. Mehāniska rūsas noņemšana ar drāšu birsti, drāšu birstes uzgali urbjmašīnai un smilšpapīru
  2. Apstrāde ar buvanolu (uzklāj, paturi kādu laiku, samitrini)
  3. Nākamajā dienā krāsošana  ar otu biezā kārtā ar Hammerite līdzīgu krāsu - ieteica viens biedrs, teica, ka esot labāka (balta)
  4. Nākamajā dienā krāsas slīpēšana (lai būtu kaut cik līdzena virsma)
  5. Auto krāsas klāšana pa virsu (baloniņā iepildīta pēc mana auto VIN numura)
  6. Pēc kāda laika lakas klāšana pa virsu

Šogad vienai no četrām apstrādātām durvīm (vadītāja) rūsa ārā gan izlīda.

Edited by itanium
Link to comment
Share on other sites

Ir divi svarīgi aspekti - ja krāso, tad zem pārklājuma nedrīkst palikt ne piliena mitruma. Un otrs - kas notiek, kad akmens nodauza to gumijoto pārklājumu un tajā vietā nonāk mitrums. 

Link to comment
Share on other sites

Ja mašīna nav veca un nevērtīga miskaste - varbūt to lietu ir vērts uzticēt profesionāļiem? Nevienā vietā (vairākām mašīnām), ko piekrāsojuši Veģi Auto - nekas joprojām nav līdis ārā (dažām jau gadi pieci pagājuši kopš krāsošanas).

Link to comment
Share on other sites

Protams, uzticēt kādam pārbaudītam profesionālim ir labākais variants, bet dažreiz tak ir jauki arī savas rokas sasmērēt, ne?

Link to comment
Share on other sites

Ja tam nav rezultāta un pēc gada atkal rūsa izlien - tad nafig. Smuki tā pašdarbība noteikti arī neizskatīsies. Ne velti tas krāsošanas/žāvēšanas kameras maksā tik cik maksā un piemājas šķūnī/garāžā to darbu pat puslīdz tik labi nepaveiksi.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Nevienā vietā (vairākām mašīnām), ko piekrāsojuši

 

špakteļa kārta ir tā noslēpumainā sastāvdaļa, kas ļoti samazina iespēju, ka tuvākajos gados parādīsies redzama rūsa.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Ja tomēr pats "grib smērēt rokas".

Svarīgākais šajā visā procesā godīgi sakot ir respirators, brilles un ausis.

Link to comment
Share on other sites

 

 

špakteļa kārta ir tā noslēpumainā sastāvdaļa, kas ļoti samazina iespēju, ka tuvākajos gados parādīsies redzama rūsa.

Domā tik vien? Vai arī tomēr tam varētu būt saistība ar to, ka cilvēki zina, ko dara un, savukārt, dara to maksimāli ideālos apstākļos?

Link to comment
Share on other sites

Smuki tā pašdarbība noteikti arī neizskatīsies.

Viss jau atkarīgs no tava roku taisnuma un vēlmes čakarēties. Veselas detaļas es pats noteikti nekrāsotu, bet šur tur pielabot - kāpēc ne.

Edited by itanium
Link to comment
Share on other sites

Jorsh, nav jau tā, ka bez komerciālas krāsošanas kameras būs tikai čiks, vienkārši garāža pirms krāsošanas ir jāsagatvo uz krāsošanas kameras pusi :) Kad vairāk laika bija viss kas ir paeksperimentēts. Drīzāk varētu būt jautājums vai tam visam ir jēga.. bet diskutēt par to, kam ir jēga un kam nav, ir tā.. neauglīgi.

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Neaizmirstam, ka autiņš rūsē ne tikai no ārpuses, zem tepiķiem rūsē ne sliktāk, kā no ārpuses.

 

Te jau var spriest viss kaut ko, bet cik autors gatavs šim pasākumam izdot naudu? Neviens apakšas apstrādi neņemsies veikt pa piemēram 100€, kā arī neticu, ka pie jau izlīdušas rūsas nekur nevajadzēs metināt, tas vēl sadārdzinās izmaksas. 

Link to comment
Share on other sites

Te jau daži atrakstīja savu pieredzi, ka pēc pusgada-gada rūsa atkal izlien. Nē, es savu laiku vērtēju vairāk, lai katru pusgadu-gadu ar to čakarētos.

Link to comment
Share on other sites

Ar tām detaļām, kuras var nomainīt, nav nekāda jēga čakarēties, kad izrūsē cauri, tad uzliek jaunu

Link to comment
Share on other sites

 

 

Te jau daži atrakstīja savu pieredzi, ka pēc pusgada-gada rūsa atkal izlien. Nē, es savu laiku vērtēju vairāk, lai katru pusgadu-gadu ar to čakarētos.

 

Es savējo auto katru vasaru apstrādāju. Var jau būt, ka profiem sanāk labāk, tomēr neviens nevar atkārtot to, kas notiek rūpnīcā. Galvenā problēma, ka nevar apstrādāt detaļas no iekšas, piemēram slieksni. No āras viss smuki, bet pūst no iekšas. Runājot par laiku - nu Bilam nav jēgas celt no zemes nokritušu 100 usd banknoti, bet ja es patērējot vienu/divas dienas gadā pagarinu auto mūžu vēl uz gadu - domāju ka tas ir to vērts.  


 

 

 

Šos krievu resursus ir interesanti palasīt, bet ne vairāk, jo tur aprakstītie līdzekļi pie mums vienkārši nav nopērkami!  

Link to comment
Share on other sites

... ja nav noslēpums, kādi auto, cik veci jums ir, ja tā jācīnās ar rūsu? Man ir 14 gadus vecs auto (pie manis jau astoto gadu) - vienīgā rūsa vienai durvij ir plēķītis un vadītāja durvij apakša mazliet. Protams, ja paskatās no apašas tad kaut kādi elementi ir aprūsējuši, bet tikai virspusēji aprūsējuši, nekas tāds...

Link to comment
Share on other sites

Man ir divas opeļvektras - viens 1998 gada - sists labais sāns, tur rūsē viss ka maz neliekas esmu jau pārmetinājis slieksni + plus visādi sīki rūsas perēkļi uz kuzova. Principā auto iet uz beigām, bet nu skate līdz nākošā gada pavasarim - tad jau skatīsies, moš vairāk nelabošu, bet uz šrotu. Bet nu pagaidām pakaļu vizina no punkta A uz B bez problēmām.

 

Otra vektra ir 1999 gada, max komplektācijā, v6 2,5 motors. Kā izskatās, nopietni sists nav, tikai sīki rūsas pleķīši ko arī pielaboju lai neiet uz priekšu un neveidojas caurumi.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Inspektors Caps

 

 

Man ir 14 gadus vecs auto (pie manis jau astoto gadu) - vienīgā rūsa vienai durvij ir plēķītis un vadītāja durvij apakša mazliet. Protams, ja paskatās no apašas tad kaut kādi elementi ir aprūsējuši, bet tikai virspusēji aprūsējuši, nekas tāds...

Izklausās pēc kārtīgi cinkotajiem Volvo un Audi, kuri arī 20gadīgi braukā gandrīz nerūsējuši... Kad nākošreiz kāds atkal brēc, ka tie esot čakarīgi auto, tad nocitējiet viņiem šo citātu. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Visefektīvākais veids kā tikt vaļā no rūsas ir ar smilšu strūklu.

 

Vienīgais, kurš pateica kā ir, bet neviens pat neapsprieda šo versiju.

Tie visi jūsu pieminētie flekši, drāšu birstes un smilšpapīri ir pilnīgi izniekots laiks un nauda. Saku no pieredzes. Pats agrāk tā darīju, pēc pusgada rūsa bija klāt, tā ir kā gangrēnas apturēšana ar naža glaudīšanu, labāk ir nekā nedarīt neko, protams, bet nav vērts.

Pats pašlaik eju nākamo levelu cīņā ar rūsu. Kā jau viens vienīgs lietotājs rakstīja, smilšu strūkla. Tātad, esmu iegādājies kompresoru ( vajag vismaz 50l resīveri, visi pārējie mazākie domāti riepu pumpēšanai ), ja nenāk klāt, tad vēl filtru mitruma noņemšanai, trubas, smilšu strūklas pistoli ( ir dažādas, ar maināmiem uzgaļiem, ar universālu uzgali ), smiltis ir būvmateriālu veikalā, nu vai arī karjerās. Smiltis iziet daudz, bet ne ar vienu citu metodi tik tīru metālu neesmu dabūjis, kā ar strūklu. Rūsu izsit ārā no visām porām, kas gan atkarīgs arī no smilšu grauda lieluma, lielāks grauds prasīs vairāk laika un smiltis. Pēc tam virsma jānotīra, jāattauko un tālākais ar krāsu pistoli, gruntējam, špaktelējam, gruntējam un krāsojam. Pats vēl mācos, tāpēc sīki neizstāstīšu, bet arī gruntenes ir dažādas, nav tādas universālās visam.

Par krāsošanu var atrast ļoti daudz informācijas attiecīgajos forumos.

Un protams, pēc krāsošanas var gadīties, ka būs jāpapulē, bet tas cits stāsts, vairāk virsbūvei, ne apakšai.

Edited by Robs
Link to comment
Share on other sites

Un gribi teikt, ka šoreiz būs savādāk? Ja metāls ir sācis rūsēt, tad pat smilšu strūkla to neapturēs, jo parasti virsbūvē rūsa sen jau cauri izrūsējusi un vienīgais efektīvais veids ir izgriezt bojāto laukumu un iemetināt jaunu. Ja nerūsēs vietā, kur tīrīji, tad tas noteikti būs citur, kur neesi aizticis. Pienāc pēc gada un obligāti ieliec foto ar arkām no iekšpuses.  Teorijā viss izklausās skaisti un rožaini. 

 

Saku no pieredzes. Pats agrāk tā darīju, pēc pusgada rūsa bija klāt
  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share


×
×
  • Create New...