gitis Ierakstīts Februāris 4, 2016 Share Ierakstīts Februāris 4, 2016 (labots) Protams: Kvadrātsakne no 2 un trigonometrija, ievilktais un apvilktais kvadrāts, bet jaiztiek bez tā, jo nekas no tā nav mācīts. Tēma ir indiešu mandalas., kur vajag tikai cirkuli. Ja kas, sapratu, ka vajag kādreiz iziet no vienkāršākā, nevi no savām zināšanām:) Piedodiet, ka vāciski un nepagriezts. To visu ir jādara uz baltas lapas. Vienīgais zināmais ir cirkulis ar 5 cm ārējo radiusu. Labots Februāris 4, 2016 - gitis Link to comment Share on other sites More sharing options...
gitis Februāris 4, 2016 Author Share Februāris 4, 2016 Ja kas, tad es ilgi meklēju cirkuli, bet neatradu. Tad sapratu, ka jāsāk domāt:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
gitis Februāris 4, 2016 Author Share Februāris 4, 2016 (labots) Cirkulis ir tāds daikts, kam vienu kāju ar adatu iedur fiksētā punktā un ar otru kāju pa slaidu apli ar grafītu apvelk apli bet nopietni runājot: Uzdodot šādu uzdevumu vidusskolniekam, viņš meklē zemūdens akmeņus un sarežģītus risinājumus. Labots Februāris 4, 2016 - gitis Link to comment Share on other sites More sharing options...
jema Februāris 4, 2016 Share Februāris 4, 2016 Tu bildi noliec pareizi, kvadrātsakne no 2, laikam bija 1.41, kāds tad jautājums? Link to comment Share on other sites More sharing options...
gitis Februāris 4, 2016 Author Share Februāris 4, 2016 (labots) Izlasi vēlreiz. Tas ir 6. klasei, kas nezina, kas ir sakne vai kvadrāts. Uzzīmē un pamēģini, ja vari. Es neesmu 6. klases skolnieks. Mana māsa dzīvo Vācijā, kur čurkām ir privātskolotāji, bet baltajiem pēc noklusēšanas ir jārubī fišku deutsch, Labots Februāris 4, 2016 - gitis Link to comment Share on other sites More sharing options...
jema Februāris 4, 2016 Share Februāris 4, 2016 (labots) NU pipec, žēl, ka tu nedzīvo Vācijā, bildi ieliec pareizi, latvietis īstenais! Kur jūs tādus taisa, palīdzību gribās, bet pasniegt to materiālu kāpēc prasu nē?????? Labots Februāris 4, 2016 - jema 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bomaars/C12 Februāris 4, 2016 Share Februāris 4, 2016 Palīdzēju topika autoram: 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
gitis Februāris 4, 2016 Author Share Februāris 4, 2016 (labots) Cienītais jema! Izguli dzērumu un izlasi 1. postu! Paldies Bomaars! Labots Februāris 4, 2016 - gitis Link to comment Share on other sites More sharing options...
raiviic Februāris 4, 2016 Share Februāris 4, 2016 (labots) Tev taču visas koordināte dotas. Sevišķi otrajā (4.) uzdevumā - ārējā apļa rādiuss - 5 cm. Jāuzzīmē tā, kā bildē. Kur problēma, zinot rādiusu, uzzīmēt? Protams, ja ir lineāls, cirkulis un visbeidzot, galva. Tikai lieta tāda, ka 1. klases skolēns to izdarītu 5 minūtēs (zinu, ir man rados 1. un 4. klasnieki), bet vidusskolnieks sāks meklēt integrāļus Arī pirmajā (3.) koordinātes dotas un viss bērnudārza līmenī saprotams. Nu jā, Bomārs pasteidzās, bet te labāk izlasāms Labots Februāris 4, 2016 - raiviic Link to comment Share on other sites More sharing options...
jema Februāris 4, 2016 Share Februāris 4, 2016 Izguli dzērumu un izlasi 1. postu! Boomaram - malacis, bet tu esi loceklis! 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
vvv Februāris 4, 2016 Share Februāris 4, 2016 Ar gūgles tulkotāja palīdzību uzdevumu izlasīju. Prasa uzzīmēt attēlā redzamo mandalu, dots - ārējā apļa radiuss ir 5 cm. Žēl, nav cirkulis pa rokai, jei Bogu uzzīmētu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jema Februāris 4, 2016 Share Februāris 4, 2016 Uzzīme apli, un sāc zīmet mazos pusapļus, katra puaspaļa beigas ir jaunā apļa radiusa centrs, un tā apkārt aplim pa pulksteņa virzienu! Link to comment Share on other sites More sharing options...
gitis Februāris 4, 2016 Author Share Februāris 4, 2016 raiviic Šajā uzevumā ārējais radiuss ir 5 cm. JEMA es Tevi cienu. Miers::: Link to comment Share on other sites More sharing options...
vvv Februāris 4, 2016 Share Februāris 4, 2016 Link to comment Share on other sites More sharing options...
gitis Februāris 4, 2016 Author Share Februāris 4, 2016 (labots) Šo topiku var slēgt. Ne jau tas, ka es kaut ko šajā tēmā neiebraucu, bet man šim uzdevumam prasīja ilgāku laiku, lai piemērotu tā atrisinājumu attieecīgās izglītības pakāpei (6klasei). Sāku ar to, ka zinu, kas ir sin u cos u saknes no 2. Galvā jau ātri viss sazīmējās, bet kā tu sīcim to pastāstīsi? Labots Februāris 4, 2016 - gitis Link to comment Share on other sites More sharing options...
vvv Februāris 4, 2016 Share Februāris 4, 2016 Uzzīmēju. Bez cirkuļa. AutoCADā. Ļoti viegli. Autor tev dwg formātā vajag? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
gitis Februāris 4, 2016 Author Share Februāris 4, 2016 TO vvv Paldies nē. Bet vai Tu uzskati, kašis uzdevums ir piemērots 6. klasei? Link to comment Share on other sites More sharing options...
vvv Februāris 4, 2016 Share Februāris 4, 2016 Uzdevuma āķis slēpjas tieši tur, ka 5 cm ir ārējais aplis. Jāatrod iekšējā apļa radiuss, kas nav vesels skaitlis. 6. klasē mums jau mācīja par kvadrātiem, kas ievilkti aplī. Iezīmēt aplī kvadrātu, nav problēmu. Kvadrāta malas puse ir iekšējā apļa radiuss. Un tālāk jau bērnudārznieks tiek galā. Tik iedod viņam cirkuli. Ja būtu dots iekšējā apļa radiuss uzdevums būtu stipri vieglāks. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gitis Februāris 4, 2016 Author Share Februāris 4, 2016 (labots) Jautājums visiem. Ja šāds uzdevums uz laiku, tad cik ilgi nočakarētos ar zināšanām matenē, kas iegūtas pirms 20 gadiem ??? Labots Februāris 4, 2016 - gitis Link to comment Share on other sites More sharing options...
jema Februāris 4, 2016 Share Februāris 4, 2016 Nu tu beidz, kur tad tu mācījies? Mums tas bija viens no pirmajiem uzdevumiem ģeometrijā, kā super stāsts ko dara līknes, kas tad būs tālāk, ka matemātikas dalījums būs jāpārnes uz zīmējumu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
vvv Februāris 4, 2016 Share Februāris 4, 2016 Nezinu, vai man taisnība, bet esmu izsecinājis, ka mūslaiku izglītībā ir arī tāds pieņēmums, ka bērniem šā kā tā, vecāki vai radinieki vai, kā tavā gadījumā, boot.lv forums, nāks palīgā, tāpēc ik pa laikam bērniem tiek piespēlēti uzdevumi it kā ne viņu līmenim, lai arī vecāki dabū pasvīst. Var jau būt, ka tas kaut kādu labumu attīstībai dod, bērns kaut ko ir spiests darīt reizē ar vecākiem, kaut kas no vecāku zināšanām pielīp bērnam... Jā, tamlīdzīgi uzdevumi gadās, es arī brīnos, tur taču nav tas līmenis, kas attiecīgās klases skolniekam iespējams. Vai arī esmu pārāk labās domās par tiem pedagogiem - uzdevumu sastādītājiem, vienkārši viņi tupa sajauc, 8. klases uzdevumus iedod 3. klasei un otrādi, un tad visi bolās. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
gitis Februāris 4, 2016 Author Share Februāris 4, 2016 (labots) jema Redzi, man māsai frčos ir tāda programma, ka nedrīkst izmantot 6.klasē nekādas grāmatas. Viss pēc dzirdes, redzes un čuja. Tieši tāpēc izlikās, ka šis uzdevums friciski nebija labi noformulēts.. P.S. adekvātu risinājumu uzdevumam (6 klasei) neesmu redzējis:) P.S.S. Nemeklēju es Šajā topikā atbildi uz bērna mājasdabu. Ir man 2 dēli, kas pabeiguši IB bakalauru 1. ģimnāzijā. Zinu ko turmāca. Atceros to, ka bērnam 2. klasē mācīju, kas ir negatīvie skaitļ. 7. klasē diskrēto matemātiku, kompleksos skaitlus un vektorus, laukus:) Labots Februāris 4, 2016 - gitis Link to comment Share on other sites More sharing options...
jema Februāris 4, 2016 Share Februāris 4, 2016 NU es no vācu, ne ko nesaprotu, es izgāju no bildes, tādas lietas mums mācīja 81 gadā! Ir man 2 dēli, kas pabeiguši IB bakalauru 1. ģimnāzijā. Zinu ko turmāca. Nu Tu beidz, bērni 1, tad tev šito no galvas vajadzēja zināt! 1 lauza vispār domāšanu uz pareizo pusi! Link to comment Share on other sites More sharing options...
vvv Februāris 4, 2016 Share Februāris 4, 2016 Es biju šokā, kad no radu skolnieces, 8. klasē toreiz bija, uzzināju, ka pamatskolā trigonometriju nemāca mūsu laikos, tikai vidusskolā sāk. Tā ir? Vai es ko jaucu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
J.Reinis Februāris 4, 2016 Share Februāris 4, 2016 (labots) bet man šim uzdevumam prasīja ilgāku laiku Tikai pilnīgs pamuļķis sāks rēķināt integrāļus, ja ir dots cirkulis un rādiuss, un skaidrs straight-forward uzdevums. Un ja kaut vienkārši uzmetot aci tāda veida figūrai tev nav saprotams, kā tādu uzzīmēt, tad varbūt ir jāiet uz to pamatskolu pašam atpakaļ? P.S. jā, autora attieksme no pirmā raksta arī kaķim zem astes. Labots Februāris 4, 2016 - J.Reinis Link to comment Share on other sites More sharing options...
jema Februāris 4, 2016 Share Februāris 4, 2016 pamatskolā trigonometriju nemāca mūsu laikos Nevar būt, pati pretīgākā lieta, 8 klasē eksāmenā, bija SIN teorija, pēc gadiem rēcu, ko tad prasīja! Link to comment Share on other sites More sharing options...
gitis Februāris 4, 2016 Author Share Februāris 4, 2016 Var būt ne par ne tēmu. Bet par izglītību vispār - matemātika / fizika u.c. cik nesakarīgi pa laikiem to māca (sasaistot vienu ar otru). Link to comment Share on other sites More sharing options...
J.Reinis Februāris 4, 2016 Share Februāris 4, 2016 (labots) ka pamatskolā trigonometriju nemāca mūsu laikos, tikai vidusskolā sāk. Kas tur ko brīnīties. Mūsdienās taču pilnīgu dārzeņu paaudze aug, kas drīz bez aplikācijas ar 3D ilustrētām instukcijām nemācēs sev pat dirsu noslaucīt. matemātika / fizika u.c. cik nesakarīgi pa laikiem to māca (sasaistot vienu ar otru) Tu toč pajols, vai izliecies? Fizika ar matemātiku tavuprāt nav nekā saistīta? Labots Februāris 4, 2016 - J.Reinis Link to comment Share on other sites More sharing options...
gitis Februāris 4, 2016 Author Share Februāris 4, 2016 (labots) Tu toč dīvainis, vai izliecies? Fizika ar matemātiku tavuprāt nav nekā saistīta? Vai tad es teicu ko citu Tieši tāpēc saviem dēlime jau 5. klasē iemācīju to, kas ir atvasinājums, integrālis un ko ar to ēd + Tev Labots Februāris 4, 2016 - gitis Link to comment Share on other sites More sharing options...
jema Februāris 4, 2016 Share Februāris 4, 2016 Kas tur ko brīnīties. Mūsdienās taču pilnīgu dārzeņu paaudze aug, kas drīz bez aplikācijas ar 3D ilustrētām instukcijām nemācēs sev pat stāstiu noslaucīt. Kāpēc Tu esi tik agresīvs? Prof iestādēs, kā mocījās rasēšanas skolotāji tev ir 2D zīmējums un lai pārnestu uz trešo plakni bija vesela zinātne, kas telpiski domāja, tie redzēja un nesa, kas nē, pēc zinātnes tā pat pārnesa ar lielām sāpēm un zemu atzīmi! Tiešām nezinu kā tas ir tagad! Link to comment Share on other sites More sharing options...
J.Reinis Februāris 4, 2016 Share Februāris 4, 2016 Kāda saistība matemātikas kursa trigenometrijai ar rasēšanu un projekciju? Link to comment Share on other sites More sharing options...
vvv Februāris 4, 2016 Share Februāris 4, 2016 Kāda saistība matemātikas kursa trigenometrijai ar rasēšanu un projekciju? Kāds sakars? Vistiešākais. Abos gadījumos svītriņas, burtiņi un cipariņi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
J.Reinis Februāris 4, 2016 Share Februāris 4, 2016 (labots) Es runāju par to, ka mūsdienas pamatskolas kurss bērnu, vecāku, tizlo izglītības ministru un skolu aizbildņu spiediena rezultātā ir notrulināts līdz tādam līmenim, ka vājprāts. Tāpat arī lielajā vairumā pārbaudes darbu apmierinošu četrnieku var dabūt pareizi aizpildot vārdu, uzvārdu, un pirmo intro uzdevumu. Tas taču ir sviests, un tas velkas līdz pat augstskolai. Paprasi ķirzakam, kādu mēmo vājprātu viņš redzēja RTU esot par novērotāju elektriķu beidzamajam eksāmenam. Un tie pamuļķi, kas nav spējīgi pēc četriem gadiem augstskolā pat uzzīmēt tasingriezi uz lapas, skrūvēs vadus tavā un manā mājā pusgadu pēc beigšanas. Labots Februāris 4, 2016 - J.Reinis Link to comment Share on other sites More sharing options...
jema Februāris 4, 2016 Share Februāris 4, 2016 Kāda saistība matemātikas kursa trigenometrijai ar rasēšanu un projekciju? No kura laika viņas ir atdalītas? Link to comment Share on other sites More sharing options...
J.Reinis Februāris 4, 2016 Share Februāris 4, 2016 ^ raksts augstāk Link to comment Share on other sites More sharing options...
jema Februāris 4, 2016 Share Februāris 4, 2016 tavā un manā mājā pusgadu pēc beigšanas. Nekad, es jau tādus neņemšu! Link to comment Share on other sites More sharing options...
J.Reinis Februāris 5, 2016 Share Februāris 5, 2016 Ko tu ņemsi vai neņemsi? Latvenergo atsūtīs taču. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gitis Februāris 5, 2016 Author Share Februāris 5, 2016 Tieši tāpēc, ka matemātika, fizika un elektrība ar visiem kompleksajiem skaitļiem(piedodiet par prastumu) ir saistītas, nevaru saprast vienu lietu - kā viņas visas var mācīt 3 cilvēki atsevišķi? Link to comment Share on other sites More sharing options...
J.Reinis Februāris 5, 2016 Share Februāris 5, 2016 (labots) Nekad, es jau tādus neņemšu! Ko tu ņemsi vai neņemsi? Latvenergo atsūtīs taču. Tur jau tie visi speciālisti pēc savas profenes knapas pabeigšanas lien par vājstrāvniekiem. Labots Februāris 5, 2016 - J.Reinis Link to comment Share on other sites More sharing options...
jema Februāris 5, 2016 Share Februāris 5, 2016 Ok, šitiem tiešām ir teorija, bet nav pieredzes, tā ir taisnība, kā tad bija ar tevi, kurā gadā beidzi? Ko tu ņemsi vai neņemsi? Latvenergo atsūtīs taču. Viņi var tikai atbildēt par strāvu līdz stabam, iekšējie tīkli sen jau nav viņu kompetencē,savādāk tiešām būtu kaput! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu
Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas
Izveidot jaunu kontu
Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!
Reģistrēt jaunu kontuPierakstīties
Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!
Pierakstīties tagad!