Jump to content

Jautājums par 4K monitoriem


Martins1122
 Share

Recommended Posts

Sveiki, 
Es te jauniņais šajā forumā un ja ir tādas tēmas par kuriem es tgt jautājumus uzdošu, lūdzu rakstiet komentāros.

Zināšanas man nav tāpēc tgt esmu aktīvš šajā forumā, lai mācītos.
Es gribu nopirkt 4K monitoru, jo es filmēšu ar kameru video 4K izšķirtspējā un gribu to visu redzēt uz 4K ekrāna (Varbūt varat ieteikt labus modeļus un pateikt uz ko labāk uzsvērt uzmanību)

1)Kāpēc dažiem ekrāniem ir 2560 x 1080, 2560 x 1440, 4096 x 2160 daudz dažādi izmēri? Vai tad 4K nav = 3840x2160?
2)Un tie Hz ko dod? Es sapratu, jo lielāki Hz, jo labāk, bet ko viņi īsti dod un kā arī Aspect ratio, jo lielāki cipari, jo labāks.
3)Un kas vispār ir matrica monitoriem?
4) Vai ir vērts pirkt divus monitorus?

Es negribu baigi būt profiņš šajā jomā, bet vienkārši gribētu par sakarīgu cenu nopirkt labu preci.

Edited by Martins1122
Link to comment
Share on other sites

Nu spriežot pēc jautājumiem, Tu arī filmēt nemāki. Varbūt sāc ar filmēšanu HD formātā un montēšanu uz parasta HD monitora. Tas, ka dažas kameras uztur 4K vēl nenozīmē, ka jālieto 4K režīms. Lai ar GoPro nofilmētu, kā slēpotājs nolieksa uz mutes pilnīgi pietiek ar SD bildi :sarkasms:  . Beigās jau to video tāpat ieliksi internetā, un bildes kvalitāte būs vēl sliktāka par SD video.

Link to comment
Share on other sites

1) 3840x2160 ir UHD, true 4k ir 4,096 by 2,160, 2560x1080 ir zemas izšķirtspējas ultrawide, tas nav UHD monitors, 2560x1440 ir QHD- divreiz lielāks par FHD un 2x mazāks par UHD.

2) hz ir cik bieži atjauno bildi uz ekrāna, 30hz ir pilnīgi nelietojams, jāskatās lai ir vismaz 60.

3) kpTtT.gif

4) tas tev pašam  jāzin, ja nav kāda gtx970/980, kas vilks tos monitorus un 4K video editošanu, tad noteikti nav vērts.

 

P.S. no pieredzes 2.7K 60fps man kaut kā labāk patīk filmēt, no 4K īsti nav jēgas jo labi ja 0.1% ir UHD monitors uz kura to 4K skatīties, toties ar 60 kadriem video izskatās daudz dabīgāks. ar 2.7K joprojām ir vieta, kur stabilizēt un pēc tam eksportēt uz 1080p vai nestabilizēt un atstāt 2.7K (piemēram ja ir gimbal)

 

 

 

Beigās jau to video tāpat ieliksi internetā, un bildes kvalitāte būs vēl sliktāka par SD video

nav jau obligāti jālieto youtube, kas uzliek savu kompresiju. vimeo tik ļoti neiespaido kvalitāti.

Edited by Guest
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Nja, tai sunset video nu nemaz nemanījas dižā kvalitate, es teiktu ka zem FHD noteikti


pie tam bilde izliekta, skats jau skaists, bet nu tadam 4K simt gadu nav vajadzīgs

Link to comment
Share on other sites

boni, video jāatver iekš vimeo un jāskatās pilnekrāna režīmā nevis 300x200 pikseļu lodziņā.

bilde izliekta, jo tā ir fisheye lēca, pats video ir FHD, vimeo pārkonvertējis no 4K. aizmirsu blakus yt ielikt salīdzinājumam, tūlīt izlabošu

Link to comment
Share on other sites

Ja maciņš atļauj, var drosi ņemt 4K monitoru, liels ir liels lai ko arī neteiktu, tik nevajag cerēt ka varēsi ar tadu rediģet 4K video 1:1, jo ir tak vēl programmas interfeiss utt. un pat ja varetu un pamanītu tur kādu fēleri (tādu kuru nearētu redzet uz parasta FHD monitora) tad visticamāk nemācēsi vai negribēsi ķēpāties lai to izlabotu. Tb - lai rediģētu 4K home video nebūt nav nepieciešams 4K monitors


es tak tā arī darīju, vienalga miglas bilde un pat kvadrāti izleca, pēdējais gan laikam ar datu iebremzešanu vairāk saistīts

Link to comment
Share on other sites

Skaidrs, liels paldies par atbildēm!

60 FPS jau monitorā iebūvēts?
Tad cik es sapratu man jāskatās 1080, 60 FPS monitorus, jo 4K nebūs 60 fps, bet ja būs viņš nežēlīgi dārgi maksā un nav jēgas no tā.
Jāskatās, lai kamera arī filmētu 60 FPS :D
vienkārši ja ne 4K tad gribētos šobrīd labāko kvalitāti nopirkt.
Un tgt labākā skaitās?

Link to comment
Share on other sites

Sāc tagad ar normālu 1080p IPS monitoru un apstrādā video tur. Kad būs jau reāla nepieciešamība pēc 4K nopirksi tādu un šis paliks kā otrais monitors.

 

Un noteikti noteikti izlasi vai sāc mācīties par filmēšanu un niansēm, jo pagaidām tev ar pamatlietām švaki iet...

Link to comment
Share on other sites

Ja imacam butu normali dzelzi ieksa nevis laptopa ieksas

 

Amatierim ieteikt iMac, jebkurā ziņā nav prāta darbs...kaut vai deļ cenas..

 

 

 

jo 4K nebūs 60 fps, bet ja būs viņš nežēlīgi dārgi maksā un nav jēgas no tā.

 

 

Cik tev ir nežēlīgi dārgs ?! Šis derēs:

 

http://www.dateks.lv/cenas/lcd-monitori/98895_dell_p2715q_27_

 

Tu fps jauc ar Hz..30 Hz monitori jau vēl ir jāpameklē..30Hz problēma bija pašā sākumā kad 4k monitori tikai parādijas tirgū..

Edited by GaryII
Link to comment
Share on other sites

Amatieriem no 4K nav pilnīgi nekādas jēgas. Nē, nu ja vajag kā krāniņa pagarinātāju, tad jā, bet citādāk pilnīgi pietiek ar HD. Tapat visi beigās skatīsies materiālu uz HD monitoriem. 4K vajag profiņiem, lai bildi vēlāk varētu apstradāt, pārkadrēt, krāsas pielabot un beigās norenderēt uz HD priekš gala lietotājiem. Fimēt kautkādu amatieru sportu uz 4K ir taspats,kas šaut ar lielgabalu uz zvirbuļiem :sarkasms:

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Tikko samontēju vienu 4K ar telefonu uzņemtu video gabaliņu, nostabilizēju un eksports uz FHD - nu itkā ir druscītiņ smukāk nekā tas pats uzņemts FHD režīmā ar to pašu telefonu, bet nu protams tur reāli iekšā ir kaut kas daudz mazāks par FHD + troksnis, renderēšanas un stabilizācijas laiki gan iespārda

Edited by Bonifacijs
Link to comment
Share on other sites

Vajag filmēt ar statīvu, tad nebūs jāstabilizē. Nu jā, telefonam jau nav vītnes kur starīvu pieskrūvēt, toties filmējam uz 4K :sarkasms:Vispār man vienmēr ir bijis interesanti, kurš var to ņirboņu no trīcošā rokā turēta telefona paskatīties. Nu labi, ko nu es kā profesionāls filmētājs saprotu.

  • Patīk 2
Link to comment
Share on other sites

 

 

Amatieriem no 4K nav pilnīgi nekādas jēgas. Nē, nu ja vajag kā krāniņa pagarinātāju, tad jā, bet citādāk pilnīgi pietiek ar HD. Tapat visi beigās skatīsies materiālu uz HD monitoriem. 4K vajag profiņiem, lai bildi vēlāk varētu apstradāt, pārkadrēt, krāsas pielabot un beigās norenderēt uz HD priekš gala lietotājiem. Fimēt kautkādu amatieru sportu uz 4K ir taspats,kas šaut ar lielgabalu uz zvirbuļiem

 

nez, manuprāt pilnīgas muļķības runā.

1) filmējot 2.7K vai 4K ir dahuja vietas kur nostabilizēt trīcošās rokas nejūtot nekādus kvalitātes zudumus gala eksportam uz FHD

2) varbūt iepatīkas- nekad dzīvē nebiju filmējis, nopirku gopro, kaut ko lēnām māžojos, kaut ko paniekojos ar finalcut un lēnām mācos, izdaru secinājumus, piepērku aksesuārus un gan jau kaut kad kaut ko atrādāmu varēšu uzmeistarot. vienīgi uz HD5100 kartes tas editošanas process ir  baigā skabarga pakaļā.

Link to comment
Share on other sites

Vajag filmēt stabilu kadru, tad nekas jāstabilizē nebūs! Vot nekad šito amatierisko pieeju nesapratīšu, nafig filmēt, ja kameru vai telefonu nevar noturēt. Kaut vai koncerta, tur rokā telefonu un vēl ritmā kratās līdzi. Tur tak arī 8K nepalīdzēs, lai kautko stabilizētu. Vajag kvalitatīvi, ar statīvu, nofilmet, tad nebūs jāpis** ar bildes vēlāku apstrādi. Ai, nu labi, amatierus man nekad nesaprast.

Link to comment
Share on other sites

Ar Didzi viss ir skaidrs, vinsh par sevi ir radiijis priekshtatu kaa 60 gadiigs kungs, kas peedeejo reizi filmeeja pirms 15 gadiem uz sVHS kameras un joprohaam lieto 32" CRT tv.

Tagad pat telefonos ir optiskaa stabilizaacija, nemaz nerunaajot par softisko, filmeetais materiaals sanaak diezgan lietojams.

Link to comment
Share on other sites

Drīzāk  jau jozhix atstāj "visvara-visziņa"   tīņa iespaidu. :yahoo:

Didzis bez bagātās tehniskās pieredzes  ir arī profesionāls videooperators, kurš reāli strādā reģionālajā TV.  

Kāda jēga no kameras parametriem, stabilizatoriem un videoapstrādēm, ja cilvēkiem nav elementāras poņas par videofilmēšanas pamatprincipiem.

 

Tāpat kā fotogrāfijā- kāda jēga no super-puper tehnikas un fotošopiem, ja bildē nav satura (idejas) un elementāras kompozīcijas. 

Edited by Long John
  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

nu topiks vairāk par gopro, kādi nakuj tur vēl statīvi un stabila filmēšana, ja kamera pielīmēta pieķiveres vai transportlīdzekļa? nē nu var jau nopirkt gimbal, bet neviens tā nedara, video vienmēr ir šņāceklis un krateklis, ja vien nefilmē kaķus ar statīvu vai timelapses.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Ja jau par regjionaalo tv, tad taapeec to (tehniskaa) kvalitaate ir tik nozhelojama? Jo galvenais ir saturs upureejot parametrus?

Manu vienaudzu tiinju youtubes kanaali ir tehniski kvalitativaaki kaa bilde, ko dod aaraa regjionaaraa tv, nemaz nerunaajot pron kanaalus, kur ir arii labaaks saturs.

Tieshi mazaas studijas vareetu pacelt LV tv latinju jaunaa tehniskaa un piedaavaat kaut vai 4k kontentu. Jo ticu, ka operatori mums ir labi.

Link to comment
Share on other sites

Jozhix & Co, mani tomēr biežāk satrauc ne tik daudz bildes pixeļi, kontrasti  utml, cik totālais vairuma filmētāju tupums (neprasme).  

Lielāko daļu jūtūbes tīņu itkā tehniski kvalitatīvos diletantu klipus taču nav iespējams skatīties , jo tas pārsvarā "vienmēr ir šņāceklis un krateklis" (kroop citāts).

Nez kādēļ tie "ģeniālie" operatori aizmirst (vai nemaz nezin), ka starp safilmēto "jēlmateriālu" un gatavu, rādāmu video- produktu ir diezgan liela šķirba (drīzāk- bezdibenis) un lērums darba un talanta!.

Edited by Long John
Link to comment
Share on other sites

 

 

Tieshi mazaas studijas vareetu pacelt LV tv latinju jaunaa tehniskaa un piedaavaat kaut vai 4k kontentu. Jo ticu, ka operatori mums ir labi.

 

 Nez cik procentiem laukos ir 4k TV ?! :D

 

 Un pieļauju ka lai piedāvātu 4k saturu ir arī jarēķinās ar attiecīgām izmaksām 

Link to comment
Share on other sites

Skatos kroop ir atradis sev fanu klubu ! :sarkasms:

 

Protams, ka jo labāks izejas materiāls, jo labāku kadru beigās vari iegūt. No 4K ir ļoti daudz vietas izkropot smuku FullHD kadru. Tāpat ja filmē ar augstāku kadru skaitu - ir iespēja smuku slow-motion uztaisīt. Uzsvars uz vaŗdu SMUKU !

 

Protams trīcekļa novākšana ir forša lietas, taču galvenais ir jau saknē filmēt PAREIZI !

Nu novākts tŗiceklis nekad nebū slabāks par to materiālu kuram jau sākumā nebija trīceklis. Tas ir līdzīgi, kā. Apskeilots materiāls NEKAD nebūs tik labs, kā natīvs materiāls.

Protams, ka action cam un klasiiskā kamera ir ar dažādiem pielietojumiem, bet par piemeŗu arī to pašu GoPro var nostiprina't tizli un būs neliels krateklis. Ne visu optiskai sun softiskais stabiliztors spēj kompensēt.

 

Varat protams gudri izrunāties par Didzi, bet man pasākumus viņš apskaņo un dara to dikti labi ! Arī video pusē viņam galva strādā. Piedevām izmanto ne gluži standarta risinājumus ko var ieiet veikalā un pa lēto nopirkt.

 

Pats nedaudz ņemos amatiera līmenī ar Vegas. Kautkad vēlāk ielikšu kādus gabalus. Nebūt nepretendēju uz leitpratēju statusu, bet vienkāŗsi daži jaunizceptie superspeciālisti ir piebesijuši ar savu pārgudrību it visās jomās !

Jūs vēl ejiet grūtnieces pamāciet !

Link to comment
Share on other sites

P.s. es nekaadaa veidaa nevienu negribeeju apvainot vai aizvainot!

Kaapeec regjiona vajadziigs 4k kontents? Tieshaam, nav vajadziigs, bet kaapec nepaarsteigt skatiitaaju, ok, kaut vai ar parastu FHD bildi. Tad varbuut sho kanaalu saks skatiities arii kabeljoperatoru skatiitaaji no Riigas, pieaugs auditorija, radiisies jauni raidiijumi, augs reklaamdeveeju interese, atmaksaasies ieguldiijumi tehnikaa un arii operatoram, cerams, alga.. Varbuut esmu naivs?

Link to comment
Share on other sites

kaut vai ar parastu FHD bildi. Tad varbuut sho kanaalu saks skatiities

 

un ir precedents:

uz 9East pavadonja kanaals Lux TV, kaadreiz bija FTA tad aizkodeejaas, bet nu atkal ir briivaa rezhiimaa nezkamdeelj.

ne man interesee shveices pulkstenji par xx tuukstoshiem ne RR kaadreiz stuureeshu,

bet nu bilde vienkaarshi iehipnotizeeja uz paardesmit minuuteem bezjeedziigas blenzshanas  :)

Link to comment
Share on other sites

Es nestrādāju pastāvīgi nevienā studijā, bet drīzak esmu brīvmaksinieks. Vārdu sakot, kas maksā, tam filmē.Ja pasūtītājam beigās videomateriāls iet gaisā virszemes televīzijā, vai internetā, tad to nav jēgas filmēt ar 4K, jo pirmkārt, montāža būs ilga un otrkārt, beigās zemais bitraits tāpat bildi sapis**. Kroop pareizi pateica "nē nu var jau nopirkt gimbal, bet neviens tā nedara" un tas izsaka visu. Lai dabūtu smuku bildi no Go Pro skaidrs, ka vajag gimbal. Lielākam kamerām bez stedicam neiztikt. Jā, tad ir dārgi un sarežģīti, bet savādāk labu bildi dabūt nevar. Strādājis esmu ar visiem šitiem verķiem, bet tikai tad, ja kāds par to maksā.

Jozhix, tas gan tiesa, ka es neciešu automātiku un  kamerai visu atslēdzu. Tavs pieminētais bildes stabilizators ir pirmā lieta, kuru vajag nahrenizēt. Ja filmē no statīva, tas tikai taisa sūdus. Piemērs iz dzīves. Filmēju ar kautkādu svešu kameru no statīva un nevaru saprast, kapēc bilde šūpojas. Izrādās, tā nolēdētā automātika seko līdzi cilvēka ģīmim un viss aozmugurējais fons peld. Izskatās, ka filmējis būtu pilnīgs idiots. Cik nav redzēti video, kad asums ir uz aizmugurējiem krūmiem, nevis uz intervējamā sejas. Atkal, AF nahrenizējam. Cik nav kropļota skaņa dzirdēta un atkal tikai rokas skaņas līmeņa regulēšana. Par baltā balansu vispār nerunāsim. Nu labi, domāju, ka daudziem jaunekļiem vēl ilgi jāmācās, lai saprastu, par ko es runāju. Ja salīdzina operātora darbu ar autobraucēju, tad rallijā neviens nebrauc ar automatisko ātrumkārbu. Interesanti gan, kapēc  :sarkasms: 


Latvijā HD bildi var iespraust vienā vietā, jo nevienai televīzijai to  nevajag. Filmēt 4K var atļauties tikai amatieri, vai kino cilvēki , bet man maizīte jāpelna un filmeju tā, kā to vajag pasūtītājam.

  • Patīk 4
Link to comment
Share on other sites

Nu tas MF arī ir pietiekami kaitīga lieta, tik daudz fotiņu vasarā pilnīgi sap.... kamēr sapratu ka ja vienā režīmā ir uzlikts MF tad pārslēdzot uz citu bildēšanas režīmu viņš atpakaļ uz AF nepārslēdzas, a pamanīt to tajos minivēdlodziņos pseidoekrānos to nemaz tā nevar - finālā, pat kad to zināju, sāku nu dikti izvairīties no tā MF režīma, jo lai kā arī seko līdzi, vienalga ik pa laikam aizmirstas kādreiz atslēgt atpakaļ uz AF.

Link to comment
Share on other sites

Stabilizācijas ir vajadzīgas īpašos gadījumos un "no rokas filmējot". Pie tam svarīgi kas tiek filmēts. Kādreiz samērā daudz filmēju ralliju un liekot uz statīva, slēdzu savam Canon XM1 ārā stabilizāciju (pat neskatoties uz to, ka tā bij optiskā un samērā laba).  Šogad iekritu, Pabažos filmējot Amerikāņu autokluba braukšanu Saulkrastos - sēdēju ieliņas galā,  šosejas malā ar famīliju uz saliekamajiem makšķerniekbeņķiem, dzerot šampi un mājot ar roku kadiljakiem un pārējiem frīkauto, kamēr no drauga pirms dienas aizņemtā Sony videokamera ieštellēta uz šoseju filmēja HD kontentu pilno 50 fps režīmā. Pēc tam, skatoties nevarēju saprast ko tās mašīnu kustības tādas saraustītas brīžam. Izrādījās, ka stabilizācija piečakrēja - nesaprata auto kustību horizontālajā plaknē, pat nezināju, ka ieslēgta. :(

 

Par tiem "draugu video, kas kvalitatīvāki kā reģionālās TV" - 1) nav tur resursu, lai nodrošinātu ar aparatūru un kontenta sagatavošanu apraidei, 2) apraide kā tāda izcūkā bildi ar vājprātīgu pārkompresēšanu, 3) Lielākā daļa kruto youtubes4k un HD filmētāju "karaļi" nejēdz pamatprincipus operatora un režijas darbā - to ir daudz, bet kaut vai tas, ka sižetam/kustībai ir ar kaut ko jāsākas un ar kaut ko jābeidzas. Piemēram, ja filmē cilvēku, kurš iet, tad jāsāk filmēt mirkli pirms kustība sākas un jābeidz mirkli pēc utt. Bet nav jau vērts stāstīt - Indigo zina labāk. :)

 

P.S. Esmu dažkārt piesaistīts arī publiskajos pasākumos kā operators un arī dažu tehnisku risnājumu izveidei, tāpēc tā nav tik tukša muldēšana. Tehnoloģijas un iespējas mainās, bet ja sajēgas nav, tad ir bēdīgi un agri vai vēlu viss beidzas šādi:

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Vai tak tie nav kadri no Резо Габриадзе īsfilmām?

Link to comment
Share on other sites

Tā nu tas ir un tehnika attistās straujāk par lietotāju zināšanām. Cik nācies saskarties ar kvadrakopteriem, tad to piloti no filmēšanas parasti neko nesajēdz. Viņiem, ka tik lidot. Līdzīgi ir ar visādiem pričendaļiem ķipa gimbal. Nu ko tas dod, ka ir verķis, bet no kadra konpozīcijas nekādas poņas. Tā pat ar 4K kameru, kuru kautkur piestiprina, ka bildē vairak debesis, nevis pats notikums. Īstenībā ir tā, ka klasiska kamera uz statīva ir pamatu pamats un īsts operātors to noliek tādā vietā, ka nav bezjēgā jārausta transfokātors, vai "jāslauka" ar kameru pa kabi un kreisi, jo visa darbība kadrā tāpat labi redzama. Jā, ir forši kustīgās kameras. droni, sliedes. u.t.t., bet viss tas ir efektiem, statīvs un stabils kadrs būs mūžīgs.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...