Jump to content

Ķīmijas piedevas priekš auto - spīdīgās bundžiņas.


ImissimI
 Share

Recommended Posts

Man šķiet, ka nav atsevišķas tēmas par "mehāniķis bundžā tēmu". Pieņemot, ka ir skaidrs, ka nekas nav labāks un neaizstāj stanokus, jaunas šāles, blīves, blīvslēgus un ražotāja rekomendēto motoreļļu.

 

Vai kāds ir ar maģiju ķēpājies? Keramiskie brīnumi, kosmosa tehnoloģijas, teflons, plaisu lāpītāji un galvas blīves drīvētāji, blīvslēgu atjaunotāji, uzdedžu tīrītāji, sprauslu tīrītāji utml.

 

Kā gāja?

Link to comment
Share on other sites

domāju, ka nauda izmesta misenē. tāpat kā pārtikas piedevas :D  Jau auto ir kapi, tad ir kapi.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

godigi sakot reiz ieperu pie elljas klaat kaut kaadu briinumliidzekli, kas tur kaut ko attira, elljas spiediens peec dienas pakaapaas par 0,5 Bar tukshgaitaa, kas ir labi

Link to comment
Share on other sites

Uz pārdošanu uz īsu brīdi varbūt palīdzēs. Bet tā - izdilis ir izdilis un tas ir jāmaina. Lai ko tur nestāstītu mārketologi zilus brīnumus.


Ja raksta, ka nosēžas un aizpilda izdilušas vietas. Tad kā tas brīnumlīdzeklis zin kur kas ir izdilis? Kas tam traucē nosēsties , teiksim, eļļas kanālos un tos aizspostot?

tas tā, mazliet pārdomām :)


Kaut kāds zināms labums varēja būt no sprauslu tīrīšanas, bet arī kādu 80- gadu auto ar monošprici. un tad arī jāslēdz klāt pie spec stenda.

Tagadējiem neko tur nepalīdzēs, ja sprausla čurā nevis spicē, tad tikai monaiņa vai mehānisks remonts, nomainot izdilušo detaļu.

Protams, ja iegāž bākā kaut kādu žļurgu nezināmas izcelmes, tad jau cits gadījums.

Bet ja pildās nomālos benzīntankos, nekas tāds nav vajadzīgs.

 

Radiatoru aiztaisāmie strādā reizēm uz laiku, tas tiesa, bet ir risks "aizvērt" ciet arī termostatu  :) Bet arī tāpat beigu beigās tas radiators būs jāmaina.

Link to comment
Share on other sites

Savai 1986.gada Asconai tā sabojāju motoru. Mazliet dūmoja, ielēju kaut kādu amerikāņu draņķi. Kādu mēnesi bija labi, tad kļuva vēl sliktāk. Tas draņķis nosēdās eļļas kanālos. Izrādās, ka vajadzēja tikai kaut kādus štruntus par dažiem latiem pie vārstiem nomainīt, tā mans mehāniķis teica.

 

Bet man pazīstams auto tirgotājs, papildus odometra sagrozīšanai, piedevu ķīmiju izmanto uz nebēdu. Ļoti līdzot.

Link to comment
Share on other sites

 

 

štruntus par dažiem latiem pie vārstiem nomainīt, tā mans mehāniķis teica.

Tie štruntiņi saucas vārstu gumijas :) Ar laiku paliek cietas kā akmens.

Link to comment
Share on other sites

Kāda piedeva, ar grafītu vai vara daļiņām?

Q - kāds nezina par krāsas tīrīšanu, ja petroleju pielej tīrāmam šķidrumam, veca krāsa labāk izskatīsies? Gribu izmēģināt, tāpēc prasu.

Link to comment
Share on other sites

Ta tīrītājs! Tie ar daļiņām savādāki!

Nesaprotu tās lietas, bet čoms lēja kaut kādu ar grafīta daļiņām vecam benzīna Passat. Sliktāk nebija, teica, ka labāk arī nebija.

 

Par krāsas tīrīšanu, kāds ir mēģinājis piešaut petroleju tīrāmam šķidrumam? Veca auto krāsai der?

Link to comment
Share on other sites

Es gan esmu visai skeptisks pret "brīnumlīdzekļiem", īpaši motorā. Autiņa "skaistumkopšanā" gan var eksperimentēt, bet arīdzan ar prātu.

Gadījumi, ko labi (pareizāk sakot- slikti :sorry: ) atcerējos:

Kādreiz pirms ziemas, labi gribēdams, piešāvu savam vecajam Audi-100C4 bākā benzīna "kondicionētāju"- rezultātā šamais atšķaidīja kaučkādu drazu bākas dibenā, pieķēzīja filtru un pat bākas sūkni- dabūju to mainīt.

Nākamajam autiņam- Audi A6 C4, uzreiz pēc pirkšanas sāka "vārīties" motors. Izrādās kāds no iepriekšējiem saimniekiem bija piešāvis dzeses sistēmas "lāpītāju" , kā rezultātā visa radiatora apakšdaļa (termo devēju ieskaitot) bija pilna ar kaučkādu biezpienu. Nācās mainīt radiatoru... :shok: 

 

Bet gan jau kādam ir arī pozitīvi piemēri... :TBS: 

 

     

Edited by Long John
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Prātīgi ar tiem tīrītājiem, īpaši ja ir kamonraila dīzelis, tīrīt jau kaut ko tīra, bet netīrumus dzen tad caur augstspiediena sūkni un sprauslām, var iekulties tādos remontos, ka maz neliksies. Vai nu labo auto normāli vai neaiztiec vispār. 

Link to comment
Share on other sites

Par dīzeli neko nesaprotu, bet saka, ka dīzelim jāpērk laba eļļa un filtri, uz tiem nedrīkstot taupīt. Sanāk ka apšaubāmas piedevas nedrīkst liet dīzeļa eļļā. Man ir benzīnnieks ar mono iešprici.

Link to comment
Share on other sites

 Jaunam motoram nafig tās piedevas nevajag, bet vecam tās tāpat nepalīdzēs. Radiatorā esmu bēris pulverīti,  lai aizrauj tecēšanu ciet. Ko padarīsi, ka braukt vajag, bet jauns radiators pēc trim dienām tikai būs. Tādā brīdī pofig,  tāpāt būs jāmaina.  Dīzelim ziemā esmu gāzis klāt  šķaidītāju. Neies tak no bākas degvielu sūkt ārā, ja pēkšņi aukstums uzsit, bet soļķis kreisais vēl no vasaras. Visādas ziedes blīvēšanai vai izpūtēja savienojumiem, tā jau elementāra kīmija,ko noteikti vajag izmantot. Nu ja, tas tikai priekš vīriem, kuri paši autiņu ķīlē. Parastam stūrētājam vajag tikai smaržīgu logu šķidrumu , vot i visa autoķīmija.

Link to comment
Share on other sites

Ir lāpīts radiators, kaut kādas granulas sabēru. Aizlāpīja un vēl vismaz 40 000 ir nobraukti un jaunais saimnieks nesūdzas.

 

Pārējais viss pēc pūšļošanas izklausās.

Link to comment
Share on other sites

@@Raimonds1, tiesa, sencis savam dīzelim pie eļļas no tā ražotāja ik pa laikam kaut ko lej. Saka, ka dzinējs klusāks n šit. Nav mēģināts, jo padārgs prieks. Puse no labas eļļas un filtra cenas ar visu darbu. 

Link to comment
Share on other sites

Kādreiz ir sanācis izmēģināt visdažādākos radiātorā beramos sūdus - nu ne reizes neviens no tiem nav līdzējis, nu varbūt uz dienu vai divām nemana a vēlāk vēl sliktāk + vēl liekas problēmas ar visas sistēmas tīrīšanu. Tas i domats tikkai lai līdz serviesam vienā piegājienā aizbrauktu nesaucot evakuātoru.

Tieši tas pats ar super puper azbesta lentām izpūteja caurules aizlāpīšanai - domāts tikkai lai aizbrauktu līdz servisam.

Ir reiz iegāzta piedeva pie eļļas pabraukt brīsniņu pirms eļļas maiņas, fig viņu zina vai kas vairāk tur ārā iznāca, bet nu kartera ventilācijas truba finālā bij ar kaut kādu sviesta/želejveidīgu masu pilnībā nobloķēta visā garumā. Nezinu vai tur bija tieša saistība, vienīgais kas ir skaidri zināms ka piedeva to žulti no tās trubas ārā gan nedabuja.

Link to comment
Share on other sites

Nu ir cilvēki, kam visādi brinumlīdzekļi noteikti palīdz. Tie ir brīnumlīdzekļu tirgotāji...

 

Jā, radiatoru esmu lāpījis, palīdzēja, arī kādas 40K nobraucu.

Edited by androidz
Link to comment
Share on other sites

Tad tev trāpījusies piedeva ar spēcīgu mazgājošo efektu. Izskaloja visas nogulsnes no kartera un sadzina filtrā, sūknī, eļļas maģistrālēs.

Tā jau var iedzīvoties motora nomaiņā.

Edited by mafijs
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Ja vairs pareizi atceros, tad ar to arī tas beidzās, sen gan tas bija gadi 15 vai vairāk atpakaļ

Tik iekrita uz to jau nākošais īpašieks

Edited by Bonifacijs
Link to comment
Share on other sites

Vienā BT1 Ķīpšalas izstādē bija nolaiduši visu eļlu Suzuki mazajam džipam un rūcināja to motoru, demonstrējot piedevas īpašības.

 

Bet tā - nu varēja tam vecajam Audi just, ka motors ir kādus pāris zirgus dabūjis atpakaļ. 1990.tā gada, vēl darbojas.

Link to comment
Share on other sites

Man no tā laika ir niķis autiņu pērkot pirmais iebāzt degunu palūrēt tosola trauku vai nav nepareiza krāsa un kaut kādas nogulsnes - šitie joki ar piedevām parasti tāpat vien nebeidzas, pārkarsētas/savērptas galvas, sprēgājuši korpusi, tekoši radiātori un pečkas, nestrādājoša apkures sistēma un vēl vesela virkne nepatīkamu problēmu ir garantētas laimīgajam ieguvējam

Edited by Bonifacijs
Link to comment
Share on other sites

Sorry par oftopic. Kāds neatceras, cik litrs benzīna maksāja padomju laikos, 80-tajos? Nebija kaut kādas 5 vai 15 kapeikas litrā? Atceros, ka bija jāpērk taloni atsevišķos veikalos, pēc tam tankštellē jāstāv rindā.

Link to comment
Share on other sites

atceros, ka čomam 90 tajos bija pirmais pentiks ar rokas skeneri,,,tad nu skenējām un drukājām tos talonus kopā ar visādiem citiem taloniem kas tur bija...brīvpusdienas ēstuvēs , mēnešbiļetes un kontrobandas vodkas etiķetes, eh sen tas bija :D 

Link to comment
Share on other sites

tajos laikos bezīnu parasti nolēju no traktoru puskačiem

 

Pilsētas puikām šāds serviss bija grūšāk aizsniedzams. Man toreiz mopim vajadzēja.

Edited by ggg97
Link to comment
Share on other sites

mēs tajos laikos lējām mopjos vaitspirtu un visu citu kas deg...nost nelēj;am, bet bija kuri lēja , urba bākās caurumus :D

Link to comment
Share on other sites

Man liekas, ka 87 gadā benzīns maksāja 30 kap 76, 40 kap 93, vismaz tā man ir iespiedies atmiņā, jo vajadzēja pa taksi piestrādāt lai benzīnu varētu nopirkt, studentiņiem liekas naudas jau nekad nebija ! :)

Link to comment
Share on other sites

es kādā 72. vai 73.gadā kad salasīju pirmo mopēdu, pirku universālveikalā 76.-tā talonu pa 7,5 kap litrā... Vēlāk, kad čomam mocis parādījās (IŽ-Jupiter), benzīns 76-ais maksāja 15 kap litrā. Tas bija ap 77 vai 78.gadu.  Pēc "krieviem" kad tiku pie savas Jawas (ap 85-to), 93.benzīns maksāja 30, vēlāk 40 kap. Tad sākās bardaks, benzīna deficīts, rindas tankos pa kilometram, pa 20 litri uz deguna deva...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...