Jump to content

Salocīju skruves mainot riepas


imilito
 Share

Recommended Posts

Kādas muļķības, es sievai n sezonas VW Polo esmu mainījis un nekas tam donkratam nav noticis. Cita problēma, ka šo donkratu nevar izmantot 2x smagākam autiņam un uzreiz aprauj vītni. Arī savam mersim nav nekādu pazīmju, ka viņš taisītos beigties nost. Man toties 2 lētie kīniešu donkrati izreaģēja, kur vienam norāvās griezes mehānisms, otram vītne. 

 

 

Orģinālais izturēs vien 4 -7 riepu maiņas maksimums
 

Nu jā, daudzi nemaz nezina, ka var iegādāties otru disku komplektu un balansēt pēc vajadzības vai riepu apgreida rezultātā.

 

 

Balansē arī pats? Man līdzīga situācija, pamāci, kā nobalansēt pagalmā.
 
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 105
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • ivo

    8

  • Konstatators

    6

  • mafijs

    6

  • Bonifacijs

    16

Bonis jau darbojas tika ar Dolce un Gabbana domkratiem. Turklāt tādiem, kam ir krokodilu ādas rokturi un ziloņkaula inkrustācijas.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

es sievai n sezonas VW Polo esmu mainījis un nekas tam donkratam nav noticis.

 

Tev vienkārši ir paveicies, vai arī neesi pietiekami daudz gadus braucis ar 1 un to pašu autiņu un regulāri 8x gadā cēlis pats riepas mainīt, varbūt esi darbojies ideālā vietā uz līdzenas garāžas betona grīdas, nezinu  - man līdz šim (nu kādi 5-6 autiņi katrs ekspluatācijā 5-8 gadi, vairāki/daudzi vienlaicīgi) pilnīgi nevienam autiņam orģinālais donkrats nav izdzīvojis līdz galam - kam vītnes apraujas, kas saliecas, pāris ir nogāzušies, visādi ir bijis.

 

P.s. Nu jā, tikko aizgāja arī tas ka tāda mazuļa kā VW Polo arī man nekad nav bijis, visi par ko es runāju attiecas uz D/E klasi ar vismaz 1500kg pašmasu, varbūt tāpēc

Edited by Bonifacijs
Link to comment
Share on other sites

Un nevajag aizmirst par nodrošināšanos pret ripošanu. Zem riepām jāliek trīsstūri. Velams divus.  Vienu priekšējam ratam, otru aizmugurējam. Bet reti kurš to dara. :)

  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

Bonis jau darbojas tika ar Dolce un Gabbana domkratiem. Turklāt tādiem, kam ir krokodilu ādas rokturi un ziloņkaula inkrustācijas.

 

Turklāt viņam ir fetišs uz riepu mainīšanu, jo viņš

 

 

 

regulāri 8x gadā cēlis pats riepas mainīt
Edited by nnoname
Link to comment
Share on other sites

Tas arī, mehāniskajiem obligāti vajag, nu mazums kāds joka pēc pagrūdīs drusku autiņu vai nu mazums kas, var bez nagiem palikt tā ka nemetās! Pēc tā kā ir pieredzēts kā deguna priekšā donkratam ar paceltu autiņu nobirst vītne un tas negaidot nogāžas...   vienmēr cenšos arī kaut ko zem autiņa palikt lai gadījumā ja kas nenogāztos pilnībā, tipo roku drošībai.

 

Hidraulika uz ritentiņiem, tam nelieku ne klučus ne kaut ko zem mašīnas, tas spēj kopā ar autiņu pašļūkt sānis nenogāžoties. Neliels risks protams ir, tāpēc nagus nebāžu tur kur kritiena gadījumā varētu apcirpt

Link to comment
Share on other sites

 

 

regulāri 8x gadā cēlis pats riepas mainīt,  <skip>

D/E klasi ar vismaz 1500kg pašmasu, varbūt tāpēc

 

Zini,labāk nemaini turpmāk pats riepas. Tev tas nesanāk. Tikai salauzīsi auto. Tāpat kā domkratus. :)

Link to comment
Share on other sites

Nu a kādam mazāk sanāk kā 8x celt? Tas ir divreiz gadā pa 4 riteņiem pacelt

Link to comment
Share on other sites

 

 

Turklāt viņam ir fetišs uz riepu mainīšanu, jo viņš

 

elementāra matemātika- gadā riepas maina 2 reizes- no ziemas uz vasaras un no vasaras uz ziemas riepām.

parastam auto ir 4 riepas. 4x2 = 8 

Link to comment
Share on other sites

Uhu, panesās :)    nē vot tieši tuvākajās dienās atkal mainīšu, jo redz itkā salu un sniegu beidzot solot


Skaitu katru pacelšanu protams, jo var jau būt ka VW Polo un konkrētā E39 orģinālie donkrati arī iztur daudz pacelšanas, auto svara vai 3 burtu kombinācijas dēļ, bet nu citām markām tie štrunti ir javno paredzēti vien lai izturētu dažas avārijas riepu maiņas un nekam vairāk.

Link to comment
Share on other sites

 


bet nu citām markām tie štrunti ir javno paredzēti vien lai izturētu dažas avārijas riepu maiņas un nekam vairāk.


 

Man piemēram saimniecībā ir šāda veida domkrats, kaut kur reiz vienā šrotā iemantoju. Bet kvalitatīvs, ne šītie aftermarket mēsli,  Stabils un izturīgs. Jau gadiem lietoju bez bēdu.

B24177.jpg

 

Savukārt šitie man nepatīk. Lietot jau var, uz ceļa pofik. Konkrētais attēlā ir bleķinieks, tas vēl ta. Bet tie alumīnija an ļodzās uz vella paraušanu. Tur klucīši un drošības rats zem mašīnas ir must have

IMG_4187_zpsf6281691.jpg

Link to comment
Share on other sites

Konstatatator - pirmais Tavas bildes domkrats ir bijis 2 eksemplāros, abi saļodzījās no slodzes un ar laiku kļuva nelietojami, a otrais nu kādi 3 tādi ir iznīcināti - šitais modelis izceļas ar to ka var pacelts negaidot nogāzties kad dzelzs vītne tiek izrauta cauri tai štrunta plastmasai nu un ļodzas arī.

 

Ja nemaldos pirmais ir no VW a otrais no Opel

Edited by Bonifacijs
Link to comment
Share on other sites

es nepažēloju 20 EUR un šrotā atradu fūres hidraulisko domkratu.

 

ērti mainīt un nekas neļogās, nemaucas vītnes un vispār bez bēdu. tik grūti atrast šrotos tādus.

 

Kravas%20auto%20domkrati.jpg

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Neviens te nav pieminējis, bet ir opcija riepas nemainīt ik sezonu, brauc ar ziemenēm, kamēr nobrauc un tad maini. Man darba autiņam tā ir, uzņēmums izrēķinājis, ka lētāk sanāk. Ja vēl nobraukums neliels, tad tā 2 komplektu turēšana un maiņa 2x gadā 100 gadus neatmaksājas.

Link to comment
Share on other sites

Pa savu pagalmu tikai?

 

Kas, prezidenta svētku vāvuļošana apstulbinājusi? Kāds vēl pagalms? Šogad nopirku jaunas ziemenes, logiski, ka samontēja pirmo reizi servisā, nobalansēja un VISS - ar šo komplektu es tur vairs nerādīšos gadus divus. Ar vasarenēm tas pats - vienreiz jaunas uzmontējot tās var pēcāk cilāt nost/uz bezgalīgu skaitu reižu bez nekādiem servisiem.

 

pipec kaut kāds, visi saprot par ko es runāju, tev nedalec...

Edited by Konstatators
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Tavam kantorim tā arī varētu sanākt, ja tik tiešām 2x gadā riepas maina par komerccenu, atstāj tās uz sezonu glabāties par komerccenu, + vēl šmaukšanās faktors un muhļīšana ar riepu reālo nodilumu/kreiso riepu tirdzniecību, tad tā arī būs :yahoo:

Link to comment
Share on other sites

Kaut cik modernam auto ir speciāli apakšā plastmasas uzlika ar vietu domkratam. Tur nevar ne apaļo puļķi, ne veco vienkājas domkratu ievietot. Pavisam jaunajiem auto vispār sliekšņi apaļi un bez jebkādas iespējas kaut ko pacelt mājas apstākļos. Redzēts šāds triks ir piemēram Nissaniem.

Link to comment
Share on other sites

Nu tie tais bildēs ir domāti likt/spraust uz virsbūves kanti, tāda bija kādreiz


Patreiz lietoju tipo šitādu (citas firmas, plastmasas koferītī, bet arī 2T)

 

http://www.darbariks.lv/lv/?cat/domkrati-preses-pacelaji-418/subcat/domkrati-443/p/gridas-domkrats-2t-34590

 

Toreiz atdevu 25 Ls par viņu, bet nu kalpo labi, kā jauns.  Te vēl tāda nianse ka neskatoties uz uzrakstu 2 tonnas pilnizmēra džipam, tipo Nissan Patrol ar viņu riepas nomainīt nav iespējams - gājiens par īsu/nepiemērots un tādu svaru arī netur, tur vajag zaldātiņa tipa un likt apakšā piemērota izmēra kluci

Edited by Bonifacijs
Link to comment
Share on other sites

Kā reizi jaunas riepas pēc kāda laika vajag pārbalansēt, jo tās tikai pēc kāda laika "piesēžas" diskam. Pēc tam, protams, var vairs nebalansēt, ja nekas nekratās braucot. Man ir divi samontēti riepu/riteņu komplekti - ziemai un vasarai. Parasti pirms nomaiņas nobalansēju, vienmēr ir kautkas jāpieliek klāt vai jāpaņem nost. Pēc tam pāsrkrūvēju pats, pie reizes apskatot visu, kas tur blakus ir redzams un varētu būt maināms.

 

Nezinu, kas tie Bonifacijam par domkratiem, bet man 91.gada oriģinālais nav pat uzvedinājis uz domu, ka varētu nepacelt vai nogāzties. Celšanai pretējā pusē lieku palikņus, lai nekas nekur nekustas. Ja tomēr ceļot autiņš pakustas un domkrats sašķiebjas, laižu zemē un visu pārlieku par jaunu.

 

Vilkt klāt skrūves ar kāju ir vienkārši stulbums. Vajadzības gadījumā uz ceļa, kad tas viss vēl būs nedaudz pierūsējis klāt, vaļā 100% neatskrūvēsi.

Link to comment
Share on other sites

Vajadzības gadījumā uz ceļa

Intereses pēc - cikiem no Jums , teiksim, pēdējo 5 gadu laikā ir radusies tāda vajadzība? Doma, tāda, ka ja vien nebrauc ar galīgi sūdīgām riepām vai nejauši neuzdur kaut kur sānu, neiemauc bedrē un nesasit disku, REĀLI mainīt riteni uz ielas diez vai jebkad būs nepieciešams. Ja trāpa naglu vai skrūvi, tad riepa pamazām laiž gaisu un var paspēt aizbraukt uz servisu salāpīt.

Edited by ivo
Link to comment
Share on other sites

 

 

Intereses pēc - cikiem no Jums , teiksim, pēdējo 5 gadu laikā ir radusies tāda vajadzība?

Man tev ir pretjautājums - vai tavā mašīnā ir rezerves ritenis un domkrats, un riteņu atslēga?

Link to comment
Share on other sites

Skrūves vajag vienu vai abas reizes gadā pie riepu maiņas ar vazelīnu sapestīt, tad nekas nekur neierūs.

Link to comment
Share on other sites

 

 

vai tavā mašīnā ir rezerves ritenis un domkrats, un riteņu atslēga?

Ja godīgi, īsti nezinu, neesmu skatījies. Gan jau ka ir. Bet pazīstu daudzus, kuriem nav.

Link to comment
Share on other sites

No prakses - pa 4 gadiem uz ceļa nācies mainīt riepas vismaz 5x, a mosh arī vairāk. Gan sava stulbuma, gan arī nejaušības dēļ + vēl pasažiera statusā esot. Līdz ar to, rezerves rats,domkrats un atslēga vienmēr līdzi un pārbaudīti. Bet pievilcēji servisos ar ir dažādi... Ja darba agregātam varēju piepūloties, bet ar rokām atskrūvēt, tad draudzenes opelim nācās krietni palēkāt pa atslēgu, līdz dabūju vaļā. A pievilkt ar kāju - tur tak pilnīgi dumam jābūt. Uzliekam ratu,pieskrūvējam līdz jūt pretestību,nolaižam,pievelkam ar roku savu spēku robežās (bez fanātisma). Ja neuzticamies, tad pēc dienām 3 pārbaudam un pārvelkam.

  • Patīk 4
Link to comment
Share on other sites

Jautrība garantēta uz ceļa, ja riteņa disks ir stipri sarūsējis un "pielipis", kā arī skrūves sarūsējušas. Ja arī skrūves būs vaļā, riteni var līdz nemaņai spārdīt, kur pielieto dažādas metodes (pabraukšana uz priekšu, lauznis, veseris u.c.). Atceros, ka pirmās reizes vecajam būmerim skrūves skrūvējot vaļā leca dzirksteles, bet pēc tam pašas skrūves ieeļļoju. 

Link to comment
Share on other sites

Ivo, ir tāds ticējums: riteni uz ceļa mainīt savajagas tad, kad tas ir pieskrūvēts tik stipri, ka ar esošajiem instrumentiem nost dabūt nevar (domkrats neceļ, atslēga nolūzt utt.). Un tad, kad beidzot ar "maģiju" esi to ratu dabūjis nost, tad izrādās, ka zapaska arī ir tukša :)

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Šodien pārmetu riteņus, "Riepu garāža" šmerlī, starp citu, nifiga skrūves neiesmērēja, tāda neliela antireklāma...

 

Lai būtu 100% pārliecība, ka uz ceļa varēs nomainīt, vajag labu (LABU) atslēgu un caurules gabalu ko pagarināt atslēgu, un bišku cilvēka masu un spēku. Man ir gadījies, kad servisā onkulis knapi dabūja vaļā, un vēl brīnījās kurš tik stipri aizvilka, īstenībā pats arī skrūvēja klāt pirms sezonas :)  

Link to comment
Share on other sites

 

 

Neviens te nav pieminējis, bet ir opcija riepas nemainīt ik sezonu, brauc ar ziemenēm, kamēr nobrauc un tad maini. Man darba autiņam tā ir, uzņēmums izrēķinājis, ka lētāk sanāk. Ja vēl nobraukums neliels, tad tā 2 komplektu turēšana un maiņa 2x gadā 100 gadus neatmaksājas.

vasaras riepas nav izdomātas tikai tāpēc, ka dilst lēnāk, kā ziemas.

ar vasaras riepām vasarā ir labāka saķere un arī vasaras riepas vasarā (lietus laikā) daudz labāk pasargā no akvaplanēšanas

tad jau lētāk sanāk arī ar lietotām braukt un nepirkt jaunas

Link to comment
Share on other sites

 

 

ar vasaras riepām vasarā ir labāka saķere un arī vasaras riepas vasarā (lietus laikā) daudz labāk pasargā no akvaplanēšanas

Neviens jau nesaka, ka tā nav. Bet pretī ir ekonomika, kas reizēm liek padomāt.  

Link to comment
Share on other sites

Palasot komentus var atrast labus un ,protams, stulbus komentus. Par cik katru dienu nobraucu vismaz 200 km (pārsvarā pa pilsētu), tad varu pateikt, ka a) ir bedres uz ceļiem (ja kāds to nav pamanījis), līdz ar ko izmainās disku stāvoklis..., riepu nevienmērīgs nodilums pie straujas bremzēšanas un nedod dies atsišanās pret kādu šķērsli. b) ekspluātācijas laikā (bedres, dažādi šķērsļi, dzelzceļu pārbrauktuves) pasliktina ritošās daļas stāvokli. Līdz ar ko riteņu balansēšana ir stiri vēlama, ja negrib iedzīvoties izēstās riepās. Protams tas neattiecas uz visādiem svētdienas braucējiem, kuru gada nobraukums nepārsniedz 10 000 km. Par pārējo- var negadīties uz ceļa mainīt ripuli n gadus, taču vienreiz (pēc sviestmaizes likuma) noteikti būs. Un tad- domkrata naff, rezererves ripulis tukšs, temperatūra ap -20C, uz ceļa slapja sniega šļura ar`-25C. Tātad vajaga vienmēr (ziemā) bagažniekā iemest vismaz gofrētā kartona gabalu, ko pamest zem ceļgaliem, kādu normāla izmēra trubas gabalu, ko pagarināt sviras plecu, lai varētu droši atskrūvēt skrūves, dažus riteņu sprostus, lai nekustas autiņš, drošības pēc zem autiņa var pamest rezerves ripuli. Šad tad pārbaudīt rezerves ripuļa stāvokli (vai tur gaisu). Un protams sakarīgs domkrats, nu kaut vai rūpnīcas nokomplektētais. Nu nav viņi nemaz tik sū----gi. Vienkārši, jamiem jābūt darba kārtībā. Kas attiecas uz vazelīna smērēšanu uz skrūvēm,- var jau protams arī to, ja nav cita. Taču jamais diezgan ātri būs piedzīts ar putekļiem, ceļa netīrumiem un tā piecepsies, ka maz neliekas. Var izmantot vara smēri, grafīta smēri (pārbaudīts). Labāka pirmā. Pabraukšana uz priekšu, lai dabūtu nost ierūsējušu disku derēs tikai tad, ja to darīs ar prātu un izmantos bremzēšanu (strauju). Nu par tiem, kuriem nav ne domkrata, ne riteņu atslēgas vispār nav vērts diskutēt. Tāpēc jau gadās redzēt uz ielas večus un dāmas pie plakana riteņa ar trubu (mobilo) rokā... Un pamatīgu korķi aiz jamiem. Ui, nu gann izplūdu. Vsjo- beidzu.

  • Patīk 3
Link to comment
Share on other sites

nu nekādi nevaru saprast, kā skrūvējot klāt riteni var nolocīt špilku......, tur jābūt īpaši atjautīgam....

 

par tiem štrumentiem bagāžiekā, nu bij man gadījums, kad naktī 5-cos braucu no Ventspils (ziemā), aizmugurējais mīkstais, 

skrūve tā novilkta (servisā), ka orģinālā riteņa atslēga nolūza, pusstundas laikā vienu auto noštopēju, un šoferis bija tik laipns, ka izlīdzēja ar atslēgu un pagaidīja, kamēr uzliku rezerves riteni, 

pēc tam bija pirmais pirkums ar kvalitatīvu atslēgu iegādāšanos....

Link to comment
Share on other sites

Nu jā, man pagājušo gadu bija servisā tā skrūves ritenim pievilkuši. Krustveida atslēga smuki savērpās, tā kas hokeja nūju atgādina - nolūza. parastais 1/2 kāts salūza....

 

Beigās nopirku pamatīgu kātu uz 3/4 collām, kaut kas līdzīgs šim:

08-357-NEO.jpg

tad pāreju uz 1/2 collu un kārtīgu pagarināto muciņu uz 17. Uz šāda var likt arī trubu virsū un kārtīgi uzspiest. 

 

Protams ka tāds komplekts maksā dārgāk kā universālās riteņu atslēgas, tomēr ar to var atskrūvēt arī pamatīgi ieēdušos skrūvi.


 

 

Patreiz lietoju tipo šitādu (citas firmas, plastmasas koferītī, bet arī 2T)

 

Kādi ir tie mazie ratiņdomkrati? Man jau tie skrūvējamie ir apnikuši. Ar skaudību noskatos kā servisā atved ko līdzīgu un pāris sekundēs auto ir augšā.

BET nu pāri 100 EUR par domkratu arī kaut kā žēl....  

Edited by ronalds_
Link to comment
Share on other sites

Ir redzēts ka hidrauliskajiem ratiņiem sabrūk mazie ritenīši. Vispār tos ratiņus daudzviet tirgo, bet nav beigās ticības.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share


×
×
  • Create New...