Jump to content

Linkwitz LX521 skandas


normundss
 Share

Recommended Posts

  • Replies 217
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • osscar

    51

  • Darkheart

    24

  • normundss

    74

  • RudeWolf

    34

Top Posters In This Topic

Posted Images

nu jā šis izskatās pēc viņa Pluto cauruļu varianta :)  jāpalasa.

Link to comment
Share on other sites

Darkheart

Vakar paciemojos pie Normunda un paklausījos LX521. Nezinu, cik liela nozīme pašām skandām, cik izvietojumam un elektronikai, taču varu teikt, ka skatuve bija iespaidīga - instrumentu izvietojums noteikts, ass, nekur nekas nepazūd un nesaplūst. Vēl patika tīri un detalizēti skanošie vidi un neitrālais zemais bass.

Varētu mēģināt salīdzināt ar savām skandām, bet tas nebūtu īsti korekti, jo cita telpa un skandu izvietojums, cita elektronika. Vienīgais, ko varu pateikt, manas skandas vieglāk atskaņo sarežģītākus un instrumentāli piebāztākus gabalus, skanējums ir apjomīgāks un midbass ātrāks, kas, protams, ir tīri tehniski izskaidrojams ar skaļruņu parametriem.

Pārsteidza pēc parametriem salīdzinoši lēno basinieku skanējums. Neskanēja viņi nemaz tik lēni, kā biju gaidījis, ir pat tīri ok tam diapazonam.

Labots - Darkheart
Link to comment
Share on other sites

RudeWolf

Normunda DACam, cik vēl atceros, ir ārkārtīgi labs stereoattēls. Domāju, ka daļa atbildes meklējama tur.

Link to comment
Share on other sites

RudeWolf

Šodien biju es piekāpis ar saviem kankariem. Jāsaka, ka šī akustika galvastiesu pārāka par to, ko iepriekš esmu dzirdējis. Kā jau minēja Darkheart - skatuve ārkārtīgi laba, nav plakana un nesajūk pie pamatīgākām basa partijām.

Link to comment
Share on other sites

RudeWolf

Ar kankariem biju domājis savu austiņu sistēmu. Salīdzināt savu pastiprinātāju ar Beta22 un pamērīties ar DACiem.

Link to comment
Share on other sites

normundss

 

 

ezinu, cik liela nozīme pašām skandām, cik izvietojumam un elektronikai, taču varu teikt, ka skatuve bija iespaidīga - instrumentu izvietojums noteikts, ass, nekur nekas nepazūd un nesaplūst. Vēl patika tīri un detalizēti skanošie vidi un neitrālais zemais bass. Varētu mēģināt salīdzināt ar savām skandām, bet tas nebūtu īsti korekti, jo cita telpa un skandu izvietojums, cita elektronika. Vienīgais, ko varu pateikt, manas skandas vieglāk atskaņo sarežģītākus un instrumentāli piebāztākus gabalus, skanējums ir apjomīgāks un midbass ātrāks, kas, protams, ir tīri tehniski izskaidrojams ar skaļruņu parametriem.

 

Varu piekrist, ka šobrīd šīm skandām relatīvi vājais punkts ir midbasi.  Šķiet, ka lielā mērā tā ir telpas problēma, jo tāds skanējums ir raksturīgs visām skandām ko esmu mājās dzirdējis (vairākus gadus atkakaļ izmēģināju vairākas skandas no saloniem 1000-2000 Ls diapazonā, manā telpā midbasi visām skanēja līdzīgi un ne visai labi). Kā arī paralēli saslēgtie basa skaļruņi ar rezultējošo ~2 omu slodzi noteikti neveicina maksimāli kontrolētus basus.  Pašlaik prātoju par 4 kanālu basa pastiprinātāju uz Hypex moduļu bāzes.

Link to comment
Share on other sites

Darkheart

Vai gadījumā visām tām testētajām skandām basa/midbasa skaļruņi nebija relatīvi augstu? Visbiežāk sastopamas ir bedres starp 100 un 200hz, ko rada grīdas atstarojumi jeb tā sauktais floor bounce efekts. Manā gadījumā tie ir 217hz klausīšanās pozīcijā. Noliekot starp sevi un skandu uz grīdas 150x120x10cm ar minerālvati pildītu absorbētāju, bedre tajā frekvencē ievērojami samazinājās, gandrīz vispār pazūdot. Man gan īsti tā bedre netraucē, jo diapazons ir visai neliels, un ar 12 collu skaļruni telpas ietekme ir ievērojami mazāka, nekā tad, ja tā vietā noliek 8colnieku. Otra, bet ar ausi daudz pamanāmāka problēma manā gadījumā bija diezgan plaša diapazona bedre uz 150hz, kas bija priekšējās un aizmugurējās sienas atstarojumi, ko pilnībā novērsu ar jau minētajiem absorbētājiem.

 

Tu domā NC400 moduļus? Ja man pēkšņi kaut kur uzrastos daži lieki tūkstoši, es visticamāk izvēlētos tieši šos + ExaSound e28 daudzkanālu DACu.

Link to comment
Share on other sites

normundss

NC400 būs par smalku tikai basu dzenāšanai.  Es domāju 4x UcD180HG pastiprinātājus un 2x SMPS400A180 barošanas blokus.

 

 

 

Vai gadījumā visām tām testētajām skandām basa/midbasa skaļruņi nebija relatīvi augstu?

Jā, skaļruņi bija diezgan augstu, bet no otras puses, uz grīdas noliktas RRR S50B arī skan līdzīgi.  Es drīzāk vainoju stāvviļņus un/vai rezonējošas reģipša konstrukcijas.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
normundss

Iegādājos iepriekš minētos 4x Hypex UcD180HG pastiprinātājus un 2x SMPS400A180 barošanas blokus. Pagaidām iemēģināšanai saslēdzu divus kanālus un padzenāju ar "slodzes ekvivalentu" (RRR S50B), kā arī ar Spendor S8e. Pirmie iespaidi - basi ir patīkami autoritatīvi un labi kontrolēti. Rets pastiprinātājs spēj tik labi nokontrolēt Spendoru basus.  Savukārt augšējie vidi un augšas ir pilnīgi nebaudāmi un atgādina "profesionālo" apskaņošanu lielākajā vairumā publisko pasākumu. Liekas, ka tūlīt sāks asiņot ausis. Nevienam neieteiktu šos moduļus pilnas joslas pastiprinātājiem, bet subju kustināšanai šķiet, ka varētu būt labi.

 

Zilie T veida radiatori pie neliela skaļuma pārmērīgi nekarst, bet nopietnākai lietošanai tomēr prasās tos pieskrūvēr pie lielāka metāla kluča.

Plāns ir salikt visus četrus kanālus vienā tādā pašā kastītē kā iepriekš aprakstītajiem pastiprinātājiem uz LME49811/STD03

 

IMG-8095.jpg

Link to comment
Share on other sites

RudeWolf

Tad beigu beigās tas ir "tikai" basa pastiprinātājs un brīnumi nenotika?

 

Varbūt, ja ir vaļa, piemet pie 0404 un nomēri?

Link to comment
Share on other sites

Cik man ir aizdomas, jamie moduļi ausīm tīkami performē tā no pus-max-jaudas un vairāk, bet sakarā ar filtrēšanas un modulācijas īpatnībām par jamo klausīšanos tā ap pusvatu - vatu izejā ir jāaizmirst. Man vismaz likās, ka skan nelāga, tas viens, ko esmu dzirdējis.

Link to comment
Share on other sites

RudeWolf

Jāuzbāž lampu buferis, tad performēs kā tūkstošlatu hājends.

Link to comment
Share on other sites

nu nez , imho tur izejā pārāk daudz to harmoniku lai lampu bufers tās nomaskētu.

Link to comment
Share on other sites

normundss

Cik man ir aizdomas, jamie moduļi ausīm tīkami performē tā no pus-max-jaudas un vairāk, bet sakarā ar filtrēšanas un modulācijas īpatnībām par jamo klausīšanos tā ap pusvatu - vatu izejā ir jāaizmirst.

 

Var jau būt, kaut gan skaļāk griežot neko labāku tur nesadzirdēju.  Pozitīvi toties tas, ka griežot skaļāk tiešām arī skan skaļāk, saglabājot dinamiku un kontroli pat uz smagas slodzes skandām, kam ir tendence "izplūst".

 

Ja uzskata, ka THD ir tieša korelācija ar skanējuma "labumu" (manuprāt nav), tad pēc Hypexa datiem uz 1-2W izejā ir lokālais THD minimums un nevajadzētu būt galīgi slikti.  No otras puses, otrajā grafikā THD līmenis augstās frekvencēs tiešām ir zemāks pie lielākas jaudas.

 

Hypex-THD.png

 

 

Jāuzbāž lampu buferis, tad performēs kā tūkstošlatu hājends.

Dažas lietas labāk vienkārši neizmantot pielietojumos, kur tās neperformē.  Toties ir radusies zināma izpratne kāpēc daļa tautas uzskata, ka mp3 skan tikpat labi kā CD, nerunājot nemaz par tādām lietām kā HD audio, džiters, kabeļi utt...  Pieņemu arī, ka Hypexi nemaz nav tie sliktākie D klases ampi salīdzinot ar vidējo plaša patēriņa lēto grabažu līmeni.

Link to comment
Share on other sites

pēc mērījumiem imho galīgi nav slikti..pat biezā gala dažiem mērījumi ir čau...cita lieta kā mēŗīts

Link to comment
Share on other sites

THD līmenis augstās frekvencēs tiešām ir zemāks pie lielākas jaudas.

 

nu nezinu, es tur personiigi neko zemaaku neredzu. neko taadu, ko vareetu dzirdeet uz ausi. Ja mees ar to lielaako jaudu saprotam ar zaljo grafiku.

nu reku piem viena pasen meeriita maajas apstaakljos liikniite pie 300W uz vienas pro D klases.

 

powersofts-10-om-300W.sized.jpg?14079944

 

reku piem viena nosaciiti leetaa gala pro ab klases toroiida  ampa thd uz aptuven 30w ( katrs kanaals atseviskji )

 

omni-ch1-un-ch2-5dB-17-un-18V.sized.jpg?

 

reku piem viena taada korektaaka pro ab klases impulsnieka thd pie 30w

noname-30w.sized.jpg?1407994753

Labots - kevins
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Piemetu vienu no Hypexiem paskatīties THD un IMD. Labāk nebūtu to vakarā darījis, tagad murgi naktī rādīsies.

 

Slodze 8 omi (izmantojot S-50B kā slodzes ekvivalentu), signāla līmenis uz slodzes 2.83V RMS, kas atbilst 1W.  THD cipars ir aptuveni atbilstošs oficiālajām līknēm, bet nu tas spektrs, tas spektrs :shok:

 

Hypex-THD-1kHz-8R-1W.png

Hypex-IMD-19-20kHz-8R-1W.png

 

Link to comment
Share on other sites

nu ja, augstajā galā skaidrs, bet kas tie par pīķiem uz 150/300/450 ?

Link to comment
Share on other sites

Jā, tie trokšņi ir dīvaini. Papētīju vēl mazliet spektrus, izskatās pēc kaut kādām navodkām vai impulsnieku barokļu interferences. Pīķi ir sākot no 150Hz ar soli 100Hz. Sanāk rinda 150/250/350/450/... Vajadzēs kaut kad palūrēt ar osciloskopu kas tas par brīnumu.

 

Te ir divi trokšņu spektra mērījumi.  Signāla mērogs ir ieregulēts uz -2 dBFS pie 17,89V RMS (40W uz 8Ω slodzes).

 

Zaļā līkne ir mērīta bez ieejas signāla kabeļa ar noīsinātu ieeju (XLR pin 2 un 3 savienoti kopā).  Dzeltenā līkne ir joprojām ar noīsinātu ieeju, bet ar pieslēgtu EMU 404 caur balansēto kabeli.  Respektīvi, ir savienoti Hypex un EMU GND caur balansētā kabeļa ekrānu.

Hypex-troksnis-bez-kabela-40W-ar-kabela-

 

Te vēl dažas bildes ar dažādām izejas jaudām.  Dzeltenā līkne ir fona troksnis ar pieslēgtu signāla kabeli un noīsinātiem XLR pin 2 un 3 ieejā.  Mērogs visos gadījumos ir ieregulēts tā, lai pamatsignāls būtu -2 dBFS.  Par slodzi visur izmantota RRR S-50B tumba.

 

Izejas signāla līmenis 2,83V RMS (1W /8Ω):

Hypex-THD-1kHz-8R-1W-ar-troksna-overlay.

 

Izejas signāla līmenis 8,94V RMS (10W /8Ω):

Hypex-THD-1kHz-8R-10W-ar-troksna-overlay

 

Izejas signāla līmenis 17,89V RMS (40W /8Ω):

Hypex-THD-1kHz-8R-40W-ar-troksna-overlay

 

Un tā kā šo stiprekļu paredzamais pielietojums ir basa joslā, te viens lietderīgāks mērījums ar 60Hz signālu un izejas signāla līmeni 8,94V RMS (10W /8Ω). Šajā trokšņa mērījumā (dzeltenā līkne) ieejas netika noīsinātas, tikai tika izslēgts signāla ģenerators. 

Hypex-THD-60Hz-8R-10W-ar-troksna-overlay

 

Kā redzams,

1) THD % tiešām izskatās līdzīgi dažādās frekvencēs pie vienādas izejas jaudas (0.015%@60Hz pret 0,014%@1kHz). Tas pieņemot, ka no diviem datu punktiem var izdarīt kaut kādus secinājumus.

2) kropļojumu spektrs nemaz neizskatās līdzīgs dažādās frekvencēs.

 

Basinieku kustināšanai būs labi, bet kā pilnas joslas pastiprinātājus nevienam šitos UcD moduļus neiesaku.  Kārtējie skaistie mārketinga makaroni par vienmērīgi zemo THD, bet kropļojumu spektrs kā nenoslaucīta pakaļa...

 

Link to comment
Share on other sites

skaidrs, paldies par info. Zemajā galā tiešām izskatās daudz maz sakarīgi.

Labots - osscar
Link to comment
Share on other sites

khmmm, intermodulaacijas arii ierullee, turklaat ---- otra signaala, kas buutu kautcik liimenii, jau nemaz nav. Wot tu uztaisi piem 60hz + 7khz un tad paskaties kas notiek, vai interesantaak, basa zonaa, ja izmanto tikai basiem, kas notiek, piem 30 + 150Hz palaid

Link to comment
Share on other sites

Nekas, gan ar eNkoru viss būs čikenā un spektri būs kā izlaizīti... Ja par līgavu samaksā simts kamieļus, tad burku nemaz nav ko virināt - nevar nebūt visskaistākā!

Link to comment
Share on other sites

iespamošu te, jo Normunds mērot manu leach ampu norādīja, ka vienam kanālam pastiprinājums nedaudz atšķiras + augstās frekvences virs 20kHz uzbrauc pastiprinājums augšā,(bet simulators ar rāda, ka tāda lieta ir, augšas nevis nokrīt - bet pieaug).  Kaut kā vakarā toreiz vācot nebija pie rokas vizlas 180p kondensators - tāpēc ieliku 220p atpakaļ saitē baigi nedomājot - samērīju - taisnstūris ok - līdz 20K viss ok. nav problēmu. 100Khz iet viss ir.   Leach tur tāda jocīga dalītā atpakaļsaite - augšas tiek ņemtas no draivera nevis kā parasti - no izejas traņiem .Līdz ar ko šie štrunta 40p taisīja ziepes.Tātad pasūtīju  kondensatoru,  bija protams jāpamokās lai to pārlodētu - bet lieta darīta. Samērīju - abi kanāli identsiki - pie 40Khz smuks identisks kritums kursors ekrānšāviņā abiem rāda identiski uz galējo frekvenci, ko šis softs ņem. paskatījos arī ar ārējo čaina ģenģeri - viss bumbās. paldies Normundam par norādi + sīkumiem ar ir nozīme reizēm...štrunta 40 pikofarādi.

 

 

kreisais kanāls, kurš bija ok:

leach-left.sized.jpg

 

salabotais:

 

 

leach-right.sized.jpg

Link to comment
Share on other sites

normundss

No četriem Hypex UcD180HG moduļiem viens izrādījās mironis.  Garantijas remonts plus sūtīšana turp un atpakaļ aizņēma apmēram 5 nedēļas. Šonedēļ beidzot atnāca sataisītais modulis, pamazām sāku visu skrūvēt kopā. Vēl jāsazīmē un jāizgriež aizmugures panelis un jāpiekārto vadi.

 

IMG-8096.jpg

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Par tiem midbasiem - vai esi mērījis telpu ar REW vai to pašu ARTA periodic noise režīmā? No manas pieredzes midbasi bieži vien relatīvi uztveras vājāk dēļ telpas radītiem pīķiem uz zemākām frekvencēm, ko arī minēji kā iespējamo cēloni. Pie klasiskā griestu augstuma 2.4-2.5m ir 2 tipiski pīķi - lielāks ap 50Hz un mazāks ap 100 Hz, attiecīgi pie 200-500 ir relatīvā bedre, bet ja iesēdies mīkstā dīvānā, tad ap 200-250Hz midbasi noēdas vēl vairāk.

 

Otrs aspekts ir midbasu dinamika jeb vieglums. Manā pieredzē līdz šim nekas nav līdzinājies tam, kādi midbasi nāk to vintage 12" papīrniekiem sinfāzi ar zemajiem vidiem un nesamocīti ar fāzes invertoru, baroti ar SET lampinieku, kura vājais dempingfaktors šajā gadījumā nospēlē drīzāk pozitīvu lomu. Mīnuss, protams, ir zemie max SPL griesti un tas, ka subbasi ir pārāk nesavākti.

Link to comment
Share on other sites

normundss

Telpa izskatās apmēram šādi, labais un kreisais skaļruņi atsevišķi.  Skaļruņu izvietojums ir asimetrisks, tāpēc ir atšķirības AFR līknēs. Labais (zaļais) ir vairāk stūrī, kreisais (dzeltenais) ir gandrīz pa vidu telpas platumam.  Mikrofons nav kalibrēts, tā ka pārmērīgi iedziļināties AFR nav jēgas.  Lielākā risināmā problēma ir ilgā dunēšana bišķi virs 40Hz, kā arī virs 50Hz.  20Hz/40Hz diezgan tuvu atbilst room modēm, ja parēķina pēc telpas izmēriem.

Vēl bija kaut kādas dīvainas astes ap 900Hz, bet tagad nevaru atrast bildes.  Varbūt reģipša konstrukcijas rezonē.

 

lx521-lch-initial.png

lx521-rch-initial.png

Link to comment
Share on other sites

Floids Tūle savā nu jau klasiskajā darbā raksta, ka reģipša + akmensvates sienām nav ne vainas, jo tās room modes piedempferē ar efektivitāti, kas proporcionāla vates biezumam un riģipša elastīgumam, līdzīgi kā basstraps. Lielākas problēmas rodas tad, ja a) sienas uztaisa nenormāli cietas - room modes kļūst ļoti izteiktas, b) ja riģipša sienu uztaisa simetriski trīsslāņainu, t.i. ja siena ir kā sendvičs riģipsis-riģipsis-siena (ar vai bez vates pa vidu) un ja attālumi starp riģipša slāņiem ir vienādi.

 

Turpat ir atsauce uz Harmann/JBL pētījumu par to, ka optimāls subu skaits ir 4 - skaitu palielinot basu nevienmērīgums tepā vairs nemazinās. Salīdzinot 4 pret 2 subiem līkne visā telpā pamatīgi izlīdzinās, nemaz nerunājot par 1 subu, kas parasti ir neizlabojama katastrofa. Ieteicamais novietojums monopola tipa subiem ir visi telpas stūri, vai visu sienu centri, vai ideālais, bet visgrūtāk realizējamais - tādu līniju krustpunktos, kas novilktas 1/4 no telpas platuma/dziļuma attālumā no visām sānu sienām un, ja iespējams, tad arī no grīdas vai griestiem. Atmetot pēdējo nosacījumu, ir izmēģināts iemontējot 4 subus šādā veidā griestos (kino Bize) - basi tiešām ir diezgan līdzeni visā telpā.

 

Dipolu basu īpatnība savukārt ir tāda, ka, tā kā basi ir šaurāk vērsti, tad, pamainot basinieku novietojuma leņķi, var panākt, ka vairāk ierosinās tangeciālās un šķībās modes, bet aksiālās jeb taisnās attiecīgi vājinās. Otrkārt, diyaudio foruma tēmā "what's ideal directivity pattern" ir atsauce uz eksperimentu, kurā subjektīvi konstatēts, ka dipola bass visefektīvākais ir, novietojot dipola basu skandas pēc iespējas tuvu klausīšanās punktam, un pagriežot pret klausītāju, piemēram, abās pusēs dīvānam. Tā kā lx521 basu daļa ir izņemama, eksperiments ir realizējams :)

 

Ja atmetam iepriekšējos eksperimentus, tad ar jebkādām skandām līdzēs basu EQ, bet ne līdz galam, jo telpas rezonanses savā šaurajā joslā ir nelineāras gan no dinamikas, gan izsmērējuma viedokļa - klusu spēlējot rezonanses izceļas pret pārējo signālu, skaļi spēlējot - ilgāk "smērējas" pa telpu. Dipola gadījumā mazāk, jo ierosinās mazāk modes. Tātad klasiski basstrapi + basu EQ varētu būt efektīvākais risinājums - nekā jauna diemžēl.

Labots - PRTG
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
normundss

Beidzot pabeidzu Hypex pastiprinātājus. Aizmugures panelis izfrēzēts iekš cncstep.lv. 

Iepriekš prototipā drusku bija problēma ar zemes cilpām un fonu.  Saslēdzu ieejas pēc AES48 specifikācijas, barošanas zemes no katra kanāla savilku uz vienu skrūvi aizmugurē, kur arī pieskrūvēta tīkla zeme.  Tagad viss kluss pat pieslēdzot pie nebalansēta avota. Pie zemes skrūves no ārpuses varēs savienot visus korpusus ar resnu vadu lai vēl samazinātu zemes cilpas un kabeļu ietekmi.

 

Ir iespējama attālināta ieslēgšana ar releju, padodot 12V spriegumu uz zaļajām klemmēm.  Barošanas slēdzis ir ar 3 pozīcijām - izslēgts, ieslēgts un attālinātā vadība.  Ir doma sataisīt, lai slēdzot krosoveru kopā slēdzas arī pastiprinātāji.

 

IMG-8533.jpg

IMG-8531.jpg

IMG-8517.jpg

Link to comment
Share on other sites

nu pa smuko, ar visiem marķējumiem! Man patīk ideja ar 12V remote - vēl jo vairāk , ka tev gūzmu ar ampiem jāieslēdz .

Link to comment
Share on other sites

Darkheart

Jā, smuki gan.

Ar to priekšējo labo kanālu, par kuru minēju, viss bija kārtībā? Problēmas tikai ar zemi/fonu?

Es savējos ampus esmu atstājis ieslēgtā pozīcijā un saspraudis vienā pagarinātājā, kurš iesprausts ar pulti ieslēdzamā rozetē. Tiesa gan, DACu un integrētos, kuriem izmantoju tikai jaudinieku daļu, vajag vēl ar pulti ieslēgt.

Link to comment
Share on other sites

normundss

 

 

Ar to priekšējo labo kanālu, par kuru minēju, viss bija kārtībā? Problēmas tikai ar zemi/fonu?

Vismaz basu ampu pielietojumā viss ok, mērījis trokšņu līmeni pēc montāžas gan neesmu.  Būs kaut kad tas jāizdara, kamēr vēl garantija Hypexiem nav beigusies.

Link to comment
Share on other sites

Darkheart

Skaidrs. Un kādi ir Tavi iespaidi, salīdzinājumā ar iepriekšējo basu ampu (Bryston?)?

Labots - Darkheart
Link to comment
Share on other sites

normundss

Nu labāk ir , bet jāņem vērā, ka Brystons man bija pārmocīts ar 2 omu slodzi ar diviem skaļruņiem paralēli.

Link to comment
Share on other sites

nu un piedevām DF ar vēl samazinājās uz 2 omi...kaut Brystonam viņš nav mazs. ar 4 omi DF ir 2x labāks, teorētiski.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
normundss

Pa brīvdienām joka pēc mazliet paskatījos pastiprinātājus ar osciloskopu.  Kā jau varēja paredzēt, D klases Hypexiem visādi brīnumi lien ārā.

 

1. Barošana.

Barošanas mērījumi veikti AC coupling režīmā ar 10x taustiem.  + un - pleci visiem barošanas blokiem izskatījās stipri līdzīgi, tāpēc šeit ir parādīts tikai + plecs.

Hypex SMPS dod ārā +/- 42V, LME49811/STD03 pastiprinātāju lineārie barošanas bloki ir aptuveni +/- 40,5V.

 

Zilās bildes ir lineārais baroklis, ciāna krāsā ir impulsnieks. Mērogi katram pārim ir identiski.

Te ir lēnā izvērse ar barošanas troksni, ekrāna platums = 6 sekundes.

01-barosanas-troksnis1.png

01-barosanas-troksnis1.png

 

Iezūmojot tuvāk redzams 100Hz zāģis, impulsniekam ar gandrīz 2x lielāku amplitūdu. 

01-barosanas-troksnis2.png

02barosanas-troksnis2.png

 

Un zāģim virsū šāds troksnis MHz frekvencēs:

01-barosanas-troksnis3.png

03barosanas-troksnis3.png

 

Kaut kāda šņaga tam impulsniekam ir, bet nekas traģisks.  Ir redzēti daudz sliktāki.

 

Visi pārējie zemāk redzamie mērījumi ir veikti DC coupling režīmā ar 10x taustiem.

 

2. Izejas signāls

LME pastūžiem izejā viss izskatās kā bija sagaidāms, kluss ar minimālu troksnīti.  Bildes nemaz netaisīju.

 

Hypexiem savukārt neatkarīgi no ieejas signāla izejā stāv 400 kHz sinusoīda ar amplitūdu 0,7 Vpp

Te ir divu Hypex kanālu izejas bez ieejas signāla.  Dzeltenais kanāls ir slogots ar 7 omu rezistoru, violetais ir neslogots.  Kā redzams, atkarībā no slodzes nedaudz mainās šī parazītiskā signāla frekvence un amplitūda. Abi kanāli pieslēgti vienam barošanas blokam, tā ka tas nenāk no barošanas (jo frekvence katrā kanālā mainās individuāli, atkarībā no pieslēgtās slodzes)

04-400kHz-izeja-1-slogota.png

 

Un tā izskatās 10kHz signāls ar šito draņķi pa virsu. Ciāna krāsā ir ieejas signāls.

06-10kHz-signals.png

 

Salīdzinājumam tas pats signāls ar LME pastiprinātāja vienu kanālu, tajā pašā mērogā.

02-10kHz-signals.png

 

3. Kāpuma/krituma ātrums

Hypexa impulsa frontes kāpums. Tāpat kā iepriekš, ciāns ir ieejas signāls, dzeltenais ir slogotā izeja un violetais neslogotā izeja.

10-rise-cursor.png

 

Un te tas pats LME pastiprinātājam. Horizontālā izšķirtspēja šajā bildē ir 10x lielāka kā augšā.

05-rise.png

 

Un tas pats ar krituma laikiem:

12-fall-cursor.png

06-fall.png

 

Hypex kāpuma ātrums sanāk (21,2V*80%)/5,76us = 2,94 V/us.  Tas galīgi nemaz nav grandiozi.

LME kāpuma ātrums ir (21,6V*80%)/0,726us = 23,80 V/us.  Diezgan normāli, ņemot vērā, ka tas ir ar low-pass filtru pastiprinātāja ieejā un Zobeli izejā.

Krituma laiki ir praktiski tādi paši.

 

4. Klipings

Šajā punktā Hypex it pārāks.

Ar 84V barošanu un 7 omu rezistoru slodzi, Hypex klipo pie izejas signāla 82 Vpp.

09-clip.png

 

Ar 81V barošanu un 7 omu rezistoru slodzi LME klipo pie izejas signāla 68 Vpp.

04-clip.png

Labots - normundss
Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share


×
×
  • Izveidot jaunu...