Jump to content

Netradicionāla akumulatora lādēšana.


Recommended Posts

  • Replies 87
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Racer

    16

  • osscar

    9

  • oxygen

    9

  • jema

    6

Top Posters In This Topic

Popular Posts

55 eiro. Pirms stundas izņēmu no bagāžnieka - bij šīs dienas pastāvējis mīnusos un piešķīlu kaimiņam dīzeļvolvo. Pagrieza sekundes 20 bez problēmām. Ar tikai paša Volvo aķi knapi grieza. Rāda joprojām

Pašam ''uzlabot'' ? Vai tik nesanāks dārgāk kā par kārtu labāks, gatavs? Tas ka pie mums tirgos tieši tādu pašu, tik cenā pārceļ komatu par vienu ciparu pa labi, ir fakts un liekās ka tie jaunie ir pā

Nezinu, vai kāds šo jau bija iemetis, bet šitais kadrs taisa ļoti labus review - šoreiz pa topika tēmai.    

Posted Images

Tev vajag strp lādētāju un akumulatoru virknē ieslēgt ampērmetru un pielasīt pretestību arī virknē, lai kopējā strāva būtu ap 0,9A. Tad nebūs nekādu problēmu. Pa tieso es gan neslēgtu. Tur kautkam ir jāatviebjas. Protams, nevar zinat, kas tai 18V lādētājā iekšā.

Link to post
Share on other sites

Ko te ākstīties. Pie 220V un būs uzlādēts.

Vai ir iespējams uzlādēt motocikla akumulatoru 12v 9Ah ar elektriskās urbmašīnas lādētāju 18v 2,5A ?

 

Tikpat labi pie 220v ar var likt. :offtopic:

  • Slikti! 1
Link to post
Share on other sites

Tiko vienā forumā izlasiju ka var saslēgt virknē ar 5w rezistoru takā man tā rezistora nav vai var vietā likt 5w spuldzīti ?

Link to post
Share on other sites

Tev ir svarīgs pretestības lielums. Tīri teorētiski ar autiņa 50W lampiņu vajadzetu sanākt ap 1A lādešanas strāva. Nu ampērmetru vienalga vajag virknē, lai saprastu, kas tur notiek. Ar 3A testeri arī pietiks.

Link to post
Share on other sites

Nu skaidrs tomēr izdomāju ka ir vieglāk aizņemties no drauga lādētāju nekā taisīt to virkni ari tā ampērmetra man nav.

 

Paldies par atsaucību!

Link to post
Share on other sites

Ko te ākstīties. Pie 220V un būs uzlādēts.

 

 

Tikpat labi pie 220v ar var likt. :offtopic:

 

Neticēsi, bet tiešām var likt un liek. Tikai diode un spuldze jāslēdz viknē. Brīnos , ka Didzis nav atreaģējis uz tavu neveiksmīgo sarkasmu.

Link to post
Share on other sites

Auto lādētājs jau ar grūdīs pārāk daudz strāvas uz to akumulatoru, tāpat virrknē vajag attiecīgu rezistoru vai spuldzīti.

Link to post
Share on other sites

Ar auto lādētāju mierīgi var ladēt moča aķi, tikai strāva janogriežā uz kādu ampāru. Var, var akumulatoru uzladēt pa tiešo no 220V, tikai baigais čakars un lēns process.

Link to post
Share on other sites

Akumulators pats regulē strāvas stiprumu.Pie tukša (izlādēta) akumulatora strāvas stiprums ir liels,tad pakāpeniski krītas un uzlādes beigās vairs nemainās.Tas arī ir rādītājs,ka akumulators ir pilnībā uzlādēts.Tā tas notiek lādētāja automatiskā režīmā.Bet ir arī lādētāji,kur strāvas stiprumu var regulēt.Tādu iespēju izmanto,kad akumulators jāatjauno vai kādas citas manipulācijas,piem. sulfatizācijas likvidēšana u.c.

Pārdomām: automašīnas vai motocikla ģenerātors pie lieliem apgriezieniem dod uz akumulatoru vairākus desmitus amperu stipru strāvu,bet no tā neviens akumulatora vēl nav uzsprādzis.

Link to post
Share on other sites
Stepselis

Pārdomām: automašīnas vai motocikla ģenerātors pie lieliem apgriezieniem dod uz akumulatoru vairākus desmitus amperu stipru strāvu,bet no tā neviens akumulatora vēl nav uzsprādzis.

 

Par akumulatoru tēmu vairs nerunā. Par to Tev nav nekādas saprašanas!

  • Patīk 1
  • Atbalstu 1
Link to post
Share on other sites
  • 8 years later...
gabals2
2012.02.16. , 18:06, Didzis teica:

Ar auto lādētāju mierīgi var ladēt moča aķi, tikai strāva janogriežā uz kādu ampāru. Var, var akumulatoru uzladēt pa tiešo no 220V, tikai baigais čakars un lēns process.

kā ar tiem lētajiem "automātiskajiem lādētājiem"? https://www.ksenukai.lv/p/benton-eco-4-0/7fpn?cat=34w&index=2 piemēram rakstīts, ka paredzēts akkumulatoriem no 4-120Ah. Tāpat rakstīts ka uzlādes strāvas stiprums ir 4Ah. Vai ar tādu var lādēt, iemēram 9 Ah akkumulatoru?

Link to post
Share on other sites
osscar

svina aķi gan jau var ..kapēc ne...vienīgais šiem impulsniekiem , kā jau rakstīju citā topikā - neredz pilnīgi tukšu aķi..un nesāk lādēt,,,

  • Patīk 1
Link to post
Share on other sites
gabals2

...jautāju jo mājās bija kaut kas līdzīgs linkā esošajam, bet uz tā norādīts, ka tas paredzēts 20-80Ah akkumulatoriem (vidējā uzlāde ar 3.5Ah). Neesmu pie 8Ah aķīša slēdzis. Tāpēc jautājums, kādu lādētāju izvēlēties tādam 7-9Ah svina skābes akkumulatoram?

Link to post
Share on other sites
jema

Svina akku lādēšanas strāva ir 1/10 no viņa ietilpības.

Maksimālā strāva.

 

  • Atbalstu 1
Link to post
Share on other sites
osscar

tak  rakstīts ka no 4Ah -120Ah var lādēt, tad var. Viņš tak pats tur visu regulē..ne jau visu laiku ar "4A" lādē...

Man eholota svina mazajam aķim ir sienā spraužams lādeklis no Lemonas.

https://www.lemona.lv/?page=item&i_id=40230

 

ok sapartu tev cits modelis. imho uzlādēs jau tāpat , nekas traks tur nebūs. 

Edited by osscar
Link to post
Share on other sites
Didzis

Visdrīzāk tas automātiskais lādētājs lādē tāpat kā autiņa ģenerators. Pirmajā brīdī mauc aķī lielu strāvu, bet tur visu laiku 14,2V. Loģiski, ka strāva ar laiku krītas un, kad akumulators sasniedzis tos 14,2V, strāvas praktiski vairs nav. Es gan ciest nevaru tos automātiskos lādētājus, kuri mirdzina, kautkādas lampiņas bezjēgā. Kārtīgam lādētājam jābūt ar ampērmetru un voltmetru uz priekšējā paneļa un pilnīgai rokas vadībai. Nu jā, lielākajai daļai autobraucēju der tikai ''automātiskā ātrumkārba'', jo no ampēriem un voltiem neko nesajēdz.

  • Atbalstu 1
  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
oxygen

Ja tas ir normāls mūsdienu lādētājs, tad jau būtu jābūt ka ir sprieguma stabilizācija uz 14,2 un strāvas ierobežošana, lai galīgi tukšam aķim nenokūp pats lādētājs. A tā , ja riktīgi tukšs auto aķis tad arī sākumā 50 A nav problēmas. Nu paskatāties cik A dot auto ģenerators ? Labi nelādē aķi ar 120A, bet , tukšu, krietni virs tiem ''maģiskajiem'' 1/10. Pabrauksi kādu divas stundu un aķis no tukša jau pilns Man mājas ir sakombinēts universāls baroklis no impulsa barokļa un regulējamā sprieguma/strāvas stabilizatora. Noder visām vajadzībām. Ja lādēju aķi (laivai, svina) , tad uzlieku strāvas ierobežošanu , tipa 18A un spriegumu 14,2V. Palaid un  vari pat aizmirst noņemt no uzlādes. Būs pilns, bet nekas ''nevārīsies. Domāju, ka normāli impulsa aķu lādētāji arī strādā pēc šāda algoritma. Nu tik nevari, pats, ieregulēt strāvu. Bet, cik saprotu . ja aķis nav , tipa 2Ah, tad šim sākuma uzlādes strāva nav kritiska. Visādi rakstiņi par aķu lādēšanu, bieži vien ir sagrābstīti no metodikām, kas bija aktuālas 20gs. 50 gados. Tad jau āki gan bija jālādē citādāk, gan jālej ūdens. Tagadēji, ''neapkalpojamie'' nevārās pat pie 16V. Nu ir pavisam citi kā vecos laikos.

 Vienīgais, kas tiem automātiskajiem veikala bieži ir problēma, ka nesāk lādēt ja aķis pārāk tukšs. Tāda ziņā manējam nav problēmu -kaut saliec vadus uz īso, bet būs strāvas ierobežošana uz uzstādītajiem ampēriem,

  • Patīk 1
Link to post
Share on other sites
Kazarms

Ir jau jauki tie manuālie rīki (ne tikai akumulatoru lādētāji). Var pacelt visādus sprāgoņus, izdarīt daudz ko labu, piekoriģējot ar roku utt. bet ikdienas lietošanai es ērtību turu augstāk par iespēju koriģēt procesu ar roku. Pieliki vakarā lādēties, no rīta iemet autiņā un aizbrauc. Kādi vēl tur volti un ampēri.

 

Autoram:

9Ah normāls motocikla akumulators. Rudenī pēc sezonas pirms glabāšanas un pavasarī kad izvelk no pagraba parasti kādas stundas 2-4 palādēju (paskatot ampērus un voltus - ir man tāds lādētājs kā Didzim patīk). Šamam virsū rakstīts 15-100Ah, nav gan izdevies parastos svina (vēl ar korķiem) 7Ah un 12Ah motocikla aķus uzvārīt.  Kad darbā kāds UPSis nosēžas un pats negrib pilnīgi tukšo 5-7Ah aķi redzēt, arī piemetu pie lādētāja uz kādu stundu un viss ok, tālāk jau lai UPSis tiek pats ar viņu galā.

Link to post
Share on other sites
Jurkins

Izlasīju topika nosaukumu un padomāju, ka būs kaut kas par Sērlu, Kapanadzi un Teslu.🤣

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
pirms 16 stundām , gabals2 teica:

kādu lādētāju izvēlēties tādam 7-9Ah svina skābes akkumulatoram?

Es ieteiktu kaut ko šādu - derēs visu veidu akumulatoriem (izņemot lielas ietilpības auto aķiem)

  • Patīk 2
Link to post
Share on other sites
Pirms 11 minūtēm , ieleja teica:

shēma

tak pilns nets, roc tik

Link to post
Share on other sites
osscar

jā 90-tajos tika visādi aķu lādētāji izgatavoti- ar lieliem trafiem , A metriem, V metriem ut.t.

Bet klonēja arī šādu koperatīvu izstrādājumu - mazs , prasts un uzticams. 3 manuāli režīmi, protams ar jaudīgāku trafu var arī lielāku uzlādes strāvu dabūt, bet tā šis strādāja lēni, bet labi 😆

Screenshot-20210105-103346.jpg

 

Edited by osscar
  • Atbalstu 1
Link to post
Share on other sites
ieleja
pirms 1 stundas , ivo teica:

pilns nets

 

pilns ir ar visādiem “mēsliem”, gribētos ko “jēgpilnu”, ideāli, ja pārbaudīts un ne pati augstākā pilotāža, bet ar mērīšanu, automātiku

 

 

Edited by ieleja
Link to post
Share on other sites
Pirms 32 minūtēm , osscar teica:

koperatīvu izstrādājumu

Ja kāds lietpatējs varētu uz mūsdienu elementu bāzes to shēmu pārzīmēt, tad droši vien būtu jēga atkārtot

  • Kādas šausmas! 1
Link to post
Share on other sites
osscar

da tur neko nevajag - jebkurš jaudīgs darlingtons tip 142 vai kaut kas tāds -  , jebkurš mazais tranis. un stabilitroni uz attiecīgiem V.  Prasta, bet ir aizsardzība pret īso, mepareizu polaritāti .  Var dabūt arī lielāku strāvu ja jaudīgāks tfas -1oma rezistora vietā ieliek mazāku nominālu..vienkārši tranis karsīs vairāk. tam vajag radiatoru. 

Link to post
Share on other sites
ieleja

man ir augstāk ielinkotā grabaža un ir tēva taisīts aparāts, bet tie ir bez automātikas un citām mūsdienīgām iespējām

tādas instrukcijas kā

 

Pirms 9 minūtēm , osscar teica:

jebkurš jaudīgs darlingtons tip 142 vai kaut kas tāds -  , jebkurš mazais tranis. un stabilitroni uz attiecīgiem V

 

nav gluži tas, ko meklēju

 

Link to post
Share on other sites
Klusu

Tādas grabažas tiešām kāds pērk?? Interesanti, cik A max īstenībā un kāda tur ir "Aizsardzība pret pārslodzi"

Link to post
Share on other sites
Racer

Man ir vecais padumjo laiku ar maināmu strāvu, bet īsti vajadzība nav, ju gadus 10+ lietoju šādu un problēmu nav. Pēc Ziemassvētkiem biju uz laukiem aizbraucis, pēc tam vairāk kā nedēļu nebiju braucis (ar sievas auto pabraukāju). Tad aizvakar gribēju izbraukt - aķis tukšs - 8V, jo bagažnieks nebij līdz galam aiztaisīts un lampiņa bij nosēdinājusi (aķim kādi 7 gadi). Nu neko - piemetu kasti klāt - izskrēja režīmiem cauri un pa dienu salādēja. Vakar šķīlās bez problēmām. Savulaik tais kastei biju piemetis klāt voltmetru un ampērmetru - skatījos ko dara pie dažādām izlādes stadijām. Diezgan interesanti maina strāvas, bij sava loģika, bet nu sīki vairs neatceros.

 

1200x1093.jpg

  • Atbalstu 1
Link to post
Share on other sites
osscar

tā jau ir - to lielo strāvu jau tikai vajag - ja vajag fiksi salādēt - tā profilkatiski - es arī uzlieku uz 2A pa nakti  vai uz dienu un lādēju bez steigas :D

sola nedēļas beigās biku mīnusu - arī sanāk mazāk braukt redzēs ko aķis parādīs...tiesa pēdējie divi man nobeidzās vasaras karstumā...ātri uz lādējas un pēc pārs h jau negriež vairs :D

Link to post
Share on other sites
oxygen
pirms 3 stundām , ieleja teica:

ir kādam padomā shēma?

Pašam ''uzlabot'' ? Vai tik nesanāks dārgāk kā par kārtu labāks, gatavs? Tas ka pie mums tirgos tieši tādu pašu, tik cenā pārceļ komatu par vienu ciparu pa labi, ir fakts un liekās ka tie jaunie ir pārdabiski dārgi. 

  • Atbalstu 4
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...