Jump to content

Auto ziemas riepu izvēle


johansons
 Share

Recommended Posts

Labvakar!

 

Tā kā ziema ir jau tepat aiz loga, tad nu nāksies parūpēties par savu dzelzs rumaku un apaut to ar ziemai paredzētiem "apaviem".

 

Pētot dažādu ziemas riepu piedāvājumu internetā nezinātājs var apjukt no daudziem iespējamiem izvēles variantiem un riepu veidiem.

Tad nu vēlētos lūgt Jūsu padomu šajā jautājumā!

 

Kādas ziemas riepas esi izvēlējies un kāpēc?

Varbūt esi dzirdējis kādas atsauksmes, kas varētu ietekmēt izvēli PAR vai PRET kādu konkrētu modeli.

Kādās riepas ir atzītas par labu esam vai arī no kādām labāk turēties pa gabalu no paša iepriekšējās pieredzes?

Kā arī varbūt zini kur ir vislabākā riepu izvēle un izdevīgākās cenas?

 

Ir dzirdēti komentāri, ka Pirelli riepas ir skaļas, cietas un ātri dilst!

 

Interesē jauni, budžeta klases ripuļi (<=60 Ls) bez radzēm, vairāk prātīgai pilsētas braukšanai, tāpēc būtiski ir kā riepa uzvedās uz "šļuras"!

 

Jau iepriekš paldies par Jūsu komentāriem un ieteikumiem!

 

 

ar cieņu,

johansons

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 149
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • jarajara

    9

  • mafijs

    14

  • Žaks Noriss

    9

  • alusbundza

    9

Top Posters In This Topic

Posted Images

Uz šitās sāls šļuras, kāda parasti tiek redzēta - 5cm sāls / sniega un nedaudz dubļu šķīdums - praktiski neviena riepa neuzvedīsies normāli. Tad ir jābūt protektoram kā traktoram.

Laba ziemas riepa arī aukstumā ir mīksta, nesacietē kā akmens.

Link to comment
Share on other sites

Uz šļuras - jo šaurākas, jo labāk. Ziemā kopumā - jo augstākiem bortiem, jo labāk.

Kā lauku cilvēks, atzīstu vienīgi radžotās riepas, jo man vairāk aktuāla ir atkala un apledojums, nevis šļura. Jau otro sezonu braucu ar vācu Barrum.

Edited by IpMan
Link to comment
Share on other sites

es uz sava traktora uzliku Nankang 265/65R17 no ReifenDirekt.de ; tā kā ar traktoru virs 130 problemātiski ieskrieties (un nedrīkst arī) , tad pilnīgi pietiek...

Link to comment
Share on other sites

Ir vissezonas un ziemas riepas.

Ir riepas ar radzēm un bez.

Ir mīksta sastāva un cieta sastāva riepas - pa lielam atšķiras tehnoloģija, uz ceļa abas parasti turas labi.

Ir top brendi, vidus šķira un trešajā kategorijā ķīniešu mēsli ar atjaunotajām riepām.

Naglas ir skaļākas. Arī cietās riepas ir skaļākas. Tas tāds relatīvs diskomforts.

 

Tāpat ieteicams ir izvēlēties riepas ar augstu profilu - zemprofils ir viegli pārsitams un ļoti dārgs.

Arī vieglmetāla diski ziemā nav īsti nepieciešami. Bet tas tā - pēc gaumes.

 

Ja ir nauda pērc top brendu ziemas riepas ar naglām.

Ja naudas mazāk pērc vidējas klases riepas.

Ja naudas nav, bet braukt vajag meklē +- normālas lietotas

Ķīna un atjaunotās nepērc. :D

 

Daudz ko jau izsaka auto un kādi tad tur tie izmēri...

 

Es par naglām un rupju protektoru.

Link to comment
Share on other sites

Man sieva strikti pateica , ka riepas mainīt negrib 2x gadā lai gādājot vissezonas. Principā Goodyear Vector 4 gan ziemā , gan vasarā pie ceļa turas labi, man patīk. Principā ļoti reti esmu nožēlojis kan nav naglas, rīgas šļurā par it labāk bez viņām.

 

P.S. Reifen-Direkt cenas tagad ir lielākas kā dažā labā veikalā. Žēl kādreiz bija normāls kantoris.

Edited by zeds
Link to comment
Share on other sites

Nu viedokļi par vissezonas riepām dalās ...

Es uzskatu, ka tās neder ne ziemai, ne vasarai.

Protams braukšanas paradumi ar šo to nosaka...

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pērn nopirku pankūkas winter i cept w 605,, braukt var, sanāca 60 ls gabalā. Pirms tam vairākus gadus braucu ar radžotām, bet nu tad tās ziemas tādas pašvakas bija un apnika ar radzēm skrapstēt pa tīru asfaltu, dabīgi, tikko tika nopirktas bezradžu, tā uznāca divas sniegotākās ziemas pēdējos 30 gados :D

Izzīlet neko nevar, bet tagad laikam atkal labāk paņemtu ar radzēm. Ar šitām gan tikai vienreiz pērn ievilku kupenā, bet nu vienalga, radzes ir pārākas stipri sniegotās ziemās.

 

par vissezonas - vai nu esat drusku traki, vai nu ir ļoti labas braukšanas prasmes vai arī 4x4, citā gadījumā es tā neriskētu. Ziemā не рыба не мясо un vasarā tas pats.

Link to comment
Share on other sites

Pagājušo gadu uzliku Michelin Alpin 4. Izceļoties ar lēnu nodiluma pakāpi. Varu tikai piekrist! Un ceļu tur ļoti labi. Bet katrs jau arī skatās pēc sava braukšanas stila un nepieciešamības. Man pilsēta + garie pārbraucieni pa štrāsi bez vispārākajiem bezceļiem. Recommend.

Edited by tomy007
Link to comment
Share on other sites

Braucu ar atjaunotām ziemenēm pa 20Ls gabalā. Pēdējā ziemā kolēģis ar vissezonas riepām vairāk slidinājās nekā brauca, kamēr es ar saviem lētučiem daudz maz stabili braucu. Līdz ar to vissezonenes ir stripra ietaupīšana liekot uz spēles sevis un citu drošību. Ņemot vērā kādas mums ir bedres un nelīdzenie ceļi, briesmīgi uz riepām nevajadzētu taupīt, jo pēc tam tas var sanākt vēl dārgāk.

 

Kā jau visām atjaunotām riepām - tās ātri sakalst un jāmaina, kā arī pie pirkšanas liela filtrēšana, lai nenopirktu baranku, kuras balansēšanai vajag kilogramu svinu.

 

Neredzu jēgu pirkt dārgas ziemenes, jo pēc 3 gadiem jebkurā gadījumā būs jāmaina, jo fizikas likumus attiecībā uz gumiju neviens nav atcēlis. Ja kāds stāsta, ka viņam 5-gadīga 200Ls vērta ziemene kalpo labi, tad viņš melo acīs skatīdamies.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Maza nianse pie vissezonas riepām. Ir gan M+S riepas, gan īstās vissezonas AS (A/S) riepas. Bieži cilvēki vai nu jauc, vai bāž visu vienā maisā. M+S riepa būtībā pēc savas uzbūves ir ziemas riepa, ko nevarētu teikt par AS riepu. Šīm abām būtiski atšķiras gan cietība, gan protektors, gan optimālās darba temperatūras. AS riepas plaši izmanto Eiropa, bet pie mums tirgotāji, kā man pastāstīja viens, no šādām riepām izvairas, jo tās samazina tirgus noietu. Ja visi tie, kuri vasarā vālē ar tām pašām M+S, kuras karstumā, protams, pastiprināti dilst, pēkšņi pārietu uz AS riepām, tirgotājiem tā būtu katastrofa :D Tāpēc arī pūderē smadzenes visiem, stāstīdami, ka M+S ir vissezona ;)

 

Pirms pāris gadiem atvedu no Vāczemes Uniroyal AS riepu komplektu vasarai un rudens/pavasara dubļiem. Krietni labāk, kā braukt ar parastām vasarenēm, baidoties arī, ka rudenī pēkšņi uznāks aukstums, īpaši, kad temperatūra no rīta ir mīnusos, bet dienā jau plusos. Ziemā - protams, kārtīgas ziemas riepas ar radzēm, kā jau iepriekš teicu. Un lai no ko teiktu šeit esošie riepu eksperti, tomēr neviena laba bezradžu riepa neaizstāj labu radžu riepu, kurai reizē ir gan piesūcekņi, gan radzes. Rīdziniekiem, protams, tas nav aktuāli, bet, pabraukājot pa laukiem, kādi tie ir mums, ātri vien viedoklis mainās arī tiem, kuri visu mūžu kliedz, ka radzes nav vajadzīgas.

 

P.S.

Uniroyal A/S http://www.majortire.com/uniroyal/long_touring_as.html

Varu teikt tikai pašu labāko.

Edited by IpMan
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

es ar par nokian - skandināvi tomēr māk projektēt ziemas riepas.

ir bijušas HKPL 4;5 šoziem uzliksim HKPL 7.

ir tā ka tu braucot neviļus sāc justies kā agresīvs braucējs jo nevari saprast kāpēc pārējie velkas.

sajūtas kā vasarā uzsākot un bremzējot.

Link to comment
Share on other sites

Es arī sev uzliku Nankang SV-2 no reifendirekta. Pirms tam 3 gadus kā vasarā tā ziemā nobraucu ar Nankang SN-1. Abas ir bezradžu ziemas riepas. Jutos ērti gan vasarā, gan ziemā, un atkrita tās klapatas ar vēl vienu riepu komplektu un mainīšanu. Tā kā riepas tāpat pa 3 gadi jāmaina, tad jūtos tikai ieguvējs.

 

Man, protams, ir tāda specifika, ka es braucu praktiski tikai pa Rīgu, tā kā radzes man nevajag.

Link to comment
Share on other sites

Esmu braucis 5 gadus ar atjaunotajām riepām HKPL 2 zīmējums laikam + pagarinātās naglas ezeru priekiem. Neskatoties uz to, ka braucu ar pakaļpiedziņu, tad braucu kā karalis (nejaukt ar agresīvu braukšanu) un sūdzēties nevarēju. Es labāk izvēlos nopirkt pa 25ls naglotu 9-10mm atjaunoto riepu ar ko izrakties agrā rītā no piesnigušas sētas nekā par to pašu naudu2 gadus nobraukātu brenda riepu. Ar brendu pa ceļu nepabrauksi. Atjaunotās riepas ražo 1000 ražotāji, jo zin, ka tas ir labs pelnīšanas veids krīzes laikos. Vajag painteresēties no kā var pirkt un kā nē. Es savējās pirku no Holandes rūpnīcas un nekādu problēmu. Šogad atkal pirkšu nākamo komplektu jo ar 5-6mm protektoru nav aršana

Link to comment
Share on other sites

Ir braukts ar visu ko, gan atjaunotām (INSA TURBO ar Nokian HKP1 protektoru), kaut kādām lietotām (bija reiz spiedoši apstākļi), Sportiva, tagad ir Pirelli (trešā sezona, noteikti pēdējā), visādas bijušas uz darba auto. NO viena uz tām bija radžotas, un tikai tās ir pievīlušas, jo vienreiz vajadzēja straujāk bremzēties, tad uz asfalta palika strīpas no radzēm, bet auto vajadzēja remontēt.

Katrā gadījumā pilsētā radzes ir lieka greznība, pēc manām domām.

Riepas ražotājs nav tik būtisks, ja apzinies, ka ir ziema, un kādas riepas. Rallists ziemā ar lissjē vizināja pa trasi, nekāda vaina, arī viss notiek, ja zina, ko dara. Protams, ikdienā neiesaku :)

Ikdienas braucējs īpaši šķirbu starp zīmolu un nezīmolu nepamanīs, galvenais lai ir normāla dziļuma protektors, un iepriekš minētā apziņa, ka ir ziema. Protams, ja līdzekļi atļauj, ir vērts ņemt kārtīga ražotāja produktu.

Ja ņem atjaunotās vai ķīniešus, tad labāk tur, kur tos uzreiz liek. Tad var skatīties, cik tur balansēšanai atsvarus liek. Ja puskilo bez maz vai, tas jālūdz, lai dod citu riepu. Protams, ja disks normāls. Vismaz normālos servisos viņi arī skatās, ja ir īpašs disbalanss, tad paši ņem citu riepu, to dod atpakaļ dīlerim. Tas, protams, neies cauri, ja riepa nopirkta Maximā vai tml.

Ja kas, var palasīt testus

zr.ru

autoreview.ru

autobild.de

auto-motor-und-sport.de

Link to comment
Share on other sites

Man vienreiz kā blakussēdētājam ir nācies piedzīvot pirueti un siegota ceļa (~90km/h) un piezemēšanos 5m zemāk no uzbēruma ceļa pretējā pusē. Toreiz tikām cauri ar vieglu izbīli un sabuktētiem bleķiem.

Iemesls - sliktas ziemas vai vissezonas riepas, jo nekāda sakarīga iemesla, lai sāktos slīdēšana, nebija. Ja tajā brīdī būtu pretī braukusi kāda cita mašīna, tad būtu kaudze ar līķiem. Kopš tā laika es uz ziemas riepām ietaupīt necenšos.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Kā tad - vissezonu. Sauc viņas kā gribi, bet tikko uzkrīt sniegs virs 10cm diennaktī vai nedod dies uzbrauc uz bruģa, tā apstādina visu ielu ar savām super vissezonām. Pats aizpagājušo ziemu (pirmā ļoti sniegainā) ar pilnām biksēm braucu, kaut gan bija kārtīgs 4x4 (nevis kaut kāds syncro draņķis). Nekad, nekad vairs!

 

Ak, jā, šogad visiem autiņiem ģimenē, kam vajadzēja jaunas čības, paņēmām Yokohama IG35 cenā drusku zem 50Ls gabalā.

 

Šķiet, ka bija arī līdzīga zīmējuma bezradžu riepa.

Link to comment
Share on other sites

Mjā, šeit var redzēt dažādos viedokļus un arī krietnu devu nezināšanas par riepu sastāviem , nobraukumu utt.

Pirmkārt gribu teikt - ja Jūs rakstiet marku un cenu bez riepas izmēra norādīsanas tad tas ir kaķim zem astes - viens riepas pērk reifena, viens normālā kantorī, cits vēl kantorī, kas trīsreiz pārpircis -līdz ar to cena var būt dazāda un pietam vēl izm ērs nosaka visu.

Tirgoju, montēju utt riepas jau 3,5 gadus - secinajumi - nepērciet riepas Maxima un Depo - tirgo vienkarši........, jo klienti, kas montē piem. Depo tirgoto Trayal Arctica nav sevišķi stara par to disbalansu

Brendi - Micheli, GY, Dunlop, Yokohama, Continental pa lielam ir labi ražotaji -protams ja ir nauda.

No saucamajiem "ķīniesiem" gribu atzīmēt GTRadial ražojumus - šī gada ADAC testā ir blakus Nokian, Kleber, Bridgestone utt parādija labus rezultātus

Sk.pielikumu

Adac 195_65_15.pdf

Edited by wellstar
Link to comment
Share on other sites

ja Jūs rakstiet marku un cenu bez riepas izmēra norādīsanas tad tas ir kaķim zem astes

 

Nepiekrītu! Ir daži ejošie ziemas riepu izmēri, kuriem cena mainās 10...15Ls robežās un katrs auto lietotājs jau pa lielam rēķinās, ka viņa izmērs ir ejošais un cena ir standarta, savukārt cits zina, ka viņa izmērs ir kaut kāds murgs un par to nākas pārmaksāt gandrīz 2x. Turklāt autors nav norādījis vēlamos izmērus.

 

Tieši kā reizi ņēmu 195 65 R15 un 185 65 R15. Vienas bija 45Ls un otras 48Ls, viens un tas pats modelis. Protams, ja gribēsi 17", tad arī rēķinies ar citu cenu.

Link to comment
Share on other sites

Kamēr riepas M+S ir ar protektoru vismaz 5-6mm tikmēr ir ok. Pats pagājušo sezonu nesapratu kāpēc tā slīd T veida krustojumā iekšā, palūrēju uz riepām - M+S protektors ap 4mm - ko var gribēt, nomet pa bremzēm un slēpo taisni. Kamēr vēl pasvaigas tikmēr var pieciest. Bet protams labāk kārtīgu ziemeni izvēlēties, piemēram, ar frikcijas protektoru.

Link to comment
Share on other sites

Pērkot pa lētu naudu labas ziemas riepas, neiegrābieties uz noliktavās ilgstoši nogulējušiem eksemplāriem. Ir redzēti 6 - 7 gadus veci eksemplāri. Ševišķi svarīgi tas ir bezradžu krutajām riepām. Ar laiku gumija kļūst cieta, un lielākos mīnusos riepa vairs nepilda savas paredzētās funkcijas. Braucējs domā, ka var maukt un bremzēt uz nebēdu - skuju! Ceru, ka visi zina, kā noteikt riepas ražošanas gadu un nedēļu? :TBS:

Link to comment
Share on other sites

Ceru, ka visi zina, kā noteikt riepas ražošanas gadu un nedēļu? :TBS:

 

DOT koda laikam pēdējie 4 cipari norāda ražošanas nedēļu un gadu, piemēram, 2909 būs 29 nedēļa 2009. gadā.

Edited by Žaks Kustō
Link to comment
Share on other sites

to zibins. Sameklējot mazu ovālu uz kalašas un apskatoties uz četriem cipariem tajā ? -_-

 

Anyway - ir viena ziema nobraukta ar ziemenēm R15/195 - kamēr ir protektors ir ok, kā tas paliek mazāks (~5mm) tā ir auzas. Tad tikai uzliktas R14/185 radžotās - tākā pa Rīgu nebraucu, bet vairāk pa lauku ceļiem, tad nu jāsaka, ka radzes>all, jo bremzējot, ja sākas slīdēšanas, tad tā ir pat kautcik kontrolējama. ;)

 

Nu šogad stāv kkādi Continental zieminieki, arī R15/195, kad uzlikšu un pamēģināšu - pastāstīšu.

 

 

Ak jā, visas riepas ir C kategorijas, nezinu vai ko maina. :|

Link to comment
Share on other sites

zeltaporteris

Sveiki.

No personīgās pieredzes varu labu pateikt par divu ražotaju izstrādājumiem. Viens bija Kleber bet neatceros modela nosaukumu un ar;i tas modelis nav ražpšanā vairs. Ar tām es nobraucu divas sezonas un biju loti apmierinats. Gan uz sniega gan uz ledus turējas labi. Tagd cetrus gadus deldēju Dunlop graspic DS-2. Varu teikt tikai to labāko. Savākties uz ceļa viegli, labi tiek gala ar pilsētas šļuru. Bet ari tas diemžel vairs nav ražpšanā. Bet ja ir iespējams atrast var nemt, bet uz terminiem gan vajag paskatities kad tās ir ražotas.

Link to comment
Share on other sites

Īsti nezinu vai izmērs 185/70 R14 nav tik ļoti izplatīts, tomēr ne visiem ripuļu modeļiem tas ir atrodams!

 

Pagaidām tika noskatītas riepas Barum Polaris 3 (~43 Ls)

 

Iepriekšējās 4 sezonas tika lietotas Barum Polaris 2 - it kā neko sliktu nevaru teikt - riepas kā riepas, prātīgi braucot nekādus "pārsteigumus" neradīja, kā arī dila normāli, jo 4 ziemas jau nobrauktas ar šīm riepām :)

 

Jācer, ka Polaris 3 nebūs sliktākas (testos novērtējums neitrāls) :)

 

Ar cieņu,

johansons

Link to comment
Share on other sites

Es paņēmu DAYTON DAY700S, lamilē var pirkstu iebāzt, drīzāk atgādina moča krosa riepu. protektora augstumu gan nepateikšu, bet uz aci 10mm noteikti. diemžēl viņas nav asimetriskās, tjipa tās ir krutākas, bet ar šādu protektoru noteikti no sētas varēs izkārpīties un savukārt kompānijas stāvietā arī iekārpīties.

Link to comment
Share on other sites

Kā var noteikt ražošanas datumu reifendirekt pirktajām riepām? Uz tām tak nevar pastīties pirms pirkšanas. :(

Varbūt tur ir vecas riepas, kas gadiem mētājušās noliktavās???

 

Bet piebarot nenormāli alkatīgās "janvārī šipenes mums nav nebija un nebūs līdz nākamajai sezonai - ej d**t" m**kas, kas sevi dēvē par Latvijas riepu tirgotājiem, es vairāk netaisos.

Reifenā tomēr riepas ir lētākas, izvēle lielāka un piegādā 3-5 dienu laikā. Latvijas riepu spekulanti var paturēt savu lepnību :finger:

Link to comment
Share on other sites

MārcisB,

 

Tad jāpaļaujas uz viņu godaprātu. Kaķi maisā vienmēr riskanti pirkt. Vispār es pērku riepas tikai ar nosacījumu, ka tās tūlīt uzmontē un tad redz, kas ar viņām ir, lai nesamaksātu divreiz (par brāķi un normālu riepu).

Link to comment
Share on other sites

Kā jau te tomy007 minēja, ka Michelin Alpin A4 ir ļoti labas riepas un brīnumainā kārtā ļoti ilgspēlējošas, varu tikai tam piekrist, jo man vecās Michelin Alpin A1 noripoja visus 60 000km un vēl priekšā protektors 4mm un aizmugurē pat 5-5.5mm, tagad gan jau tās ir nomainītas uz http://www.salidzini.lv/search.php?q=Sportiva+Snow+Win+205%2F55+R16 redzēs kā kalpos it kā tā Sportiva ietilpst Continental grupā vajazētu būt OK.

Salīdzinot to Michelin Alpin A1 ar Gislaved Euro* Frost 3 atšķirība ir milzīga, proti, uz sniega, ledus jau turas labi, bet dilst gan krietni ātrāk, jo jau pēc 20 000km nobraukuma priekšējo riepu atlikums ir ap 5,5mm un aizmugurējo ap 6-6.5mm.

 

Es īsti netieku gudrs kā ir ar to riepu protektora dziļumu vieglajiem auto, venām riepām ir tik 8mm, bet citām 10mm, cik esmu novērojis tad tie 10mm ir tieši radžotajām riepām.

Link to comment
Share on other sites

Ak jā, visas riepas ir C kategorijas, nezinu vai ko maina. :|

 

Maina gan ! Jo C ir busiņu un vieglo karvinieku riepas. Cietākas pēc konstrukcijas, paredzētas lielākām slodzēm uz riepu.

Nav prāta darbs likt tāds vieglajam auto.

Link to comment
Share on other sites

C nozīmē stiprinātas riepas ar papildu kordiem vai ko tādu. Sencis lieto savam Sharan, jo pāris reizes gadā piekrauj auto, uzliek vēl jumta kasti un gāž kaut kur tusēties. Ja pareizi noprotu, tad vienkārši C riepas arī pie lielākām slodzēm un iekačātā spiediena spēj pareizi "turēties kopā" un pareizi dilt.

Link to comment
Share on other sites

Jāpumpē ir pareizi - par daudz sapumpētai vairāk izspiežas un dilst "piere" (vidus daļa), par maz sapumpētai dilst sāni.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share


×
×
  • Create New...