Jump to content

Sals kniebj / Karstums cepina


Bastjens
 Share

Recommended Posts

Kazarms
Pirms 5 minūtēm , versatile teica:

Benzīnniekam arī šorīt uz šosejas rādīja patēriņu virs 12 litriem (parasti ap 8).

Manam pa pilsētu, korķiem utt. ar saslēgtiem pakaļas, stūres, stiklu sildītājiem uz max bija 11l tipisko 8-9 vietā maršrutā uz biroju.

 

Pagalms gan šorīt oda pēc veciem ikarusiem un kaimiņa Hilux tarkšķēja kā MTZ. :D

  • Haha 3
Link to comment
Share on other sites

Zin...

Tu ko dīzelis , kas var šodien nobraukt 0 km > EV kas 200km!!!!

 

Tālāk Krievijas ziemeļos, ir pilsētas, kur ziemā auto nemaz neslēpē nost pa nakti, ja nē, kapi līdz pavasarim.

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

versatile
(labots)
Pirms 12 minūtēm , Kazarms teica:

Pagalms gan šorīt oda pēc veciem ikarusiem un kaimiņa Hilux tarkšķēja kā MTZ.

Berģos bakstījos pa klimatu, un ieraudzīju, ka volvo lamājas par gaisa piesārņojumu. parasto 2.5ppm vietā bija 78.

Pirms 10 minūtēm , Zin... teica:

EV kas 200km!!!!

200 nebūtu. Pašlaik (pie -20) ar 80% rāda 150 nobraukumu. Ja pirms braukšanas sasildītu no vada, kādus 130 ar tiem 80% nobrauktu diezgan reāli. Maz, bet aizvien pietiekoši ikdienai. Bet te Didzin jāpiekrīt, gadā ir 3-10 tādas dienas. Galvenais, lai vispār var aizbraukt.
Cita lieta, ka citi rāda bildes, kur pie šitādiem mīnusiem dabūjuši sarkano bruņurupuci jau pie 15% baterijas. Tas ir 5km/h ātrums līdz uzlādei. Un tas gan nav jautri.

 

 

Labots - versatile
Link to comment
Share on other sites

binary
1 stundu atpakaļ, versatile teica:

Nu, divējādi. Ja sanāk daudz īsu braucienu dažas dienas, un tad dažas dienas stāv mīnusos; lieto pakaļloga/spoguļu/beņķu apsildi un auto priekšsildīšanu, tad aķim palielināta slodze un nedabū pielādēties.

Mums lielākā daļa braucienu ir līdz skolai/dārziņam 5min brauciena attālumā. Ja vēl vajag uz veikalu, tad pa vidam vēl ~1km pārbrauciens. Neteiktu, ka tie ir baigi garie braucieni, bet visi aķi jebkādos laikapstākļos līdz šim tādu režīmu ir izturējuši.

 

Pirmīt rakstīju, ka viens aķis reiz pievīla Salaspilī - pie Rimi pēkšņi vairs negrieza motoru, lai arī līdz tam nebija izrādījis nekādas saguruma pazīmes. Bet kā izrādījās, tas aķis bija jau savu nokalpojis. Ja šādu gadījumu dēļ būtu pircis jumpstarteri, tad tas jumpstarteris ar ļoti lielu varbūtību tajā brīdī arī jau būtu bijis no vecuma nobeidzies (turklāt atrastos mājās, nevis aukstā salonā).

Link to comment
Share on other sites

binary
(labots)

 

Ir gadījies, ka kaut kāds defekts izlādē aķi (atceros, tam pašam audi reiz bija kaut kāda ventilatora regulatoram 1-2 tranzistori nosviluši, rezultātā dīkstāvē strāvas patēriņš laikam ap 200mA, dienā ap 5Ah, "mājsēde" 2021. gada rudenī un tātad aķis dažu dienu laikā tukšs). Tad jā, kaut kāds jumpstarteris var noderēt, ja nav iespējas fiksi novērst defektu. It īpaši, ja dzīvo dzīvoklī. Un tad arī ar kaimiņiem pie -25°C var padalīties :D

Labots - binary
Link to comment
Share on other sites

mafijs

Beigsies aukstumi  un nevienam tos `jumpstarterus` nevajadzēs un nebūs intereses.

Link to comment
Share on other sites

versatile

Nav tā, ka nevienam. Daudziem ir visādas laivas, traktorīši laukos, brīvdienu mašīnas un hvz kas vēl. Tiem noder. 

Link to comment
Share on other sites

Kazarms

Man jumpstarteris brauc līdzi daudzdienu motopiedzīvojumos. Var gan gadžetus palādēt vakarā teltī, nemokot jau tā mazo moča aķi, gan vajadzības gadījumā piešķilt moci, kam līdz galam nav izslēgusies aizdedze un ir izēsts aķis.

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
Pirms 14 minūtēm , mafijs teica:

Beigsies aukstumi  un nevienam tos `jumpstarterus` nevajadzēs un nebūs intereses.

Tad jāpērk vasarā, ebeyā 😂

Tā es gaisa kondicionieri janvārī pirku, faktiski pa kapeikām salīdzinot ar vasaras cenām.

Link to comment
Share on other sites

kicker
pirms 1 stundas , Long John teica:

 

Es pirms pāris gadiem, pateicoties tieši šeit izlasītam ieteikumam, nopirku rekomendēto "70mai" un uzreiz notestēju uz sava Renault 1,9 dīzeļa. 

Toreiz atvienoju autiņa aķi un startēju tīri no šamā powerbeņķa- vismaz 5 reizes normāli pielaidu, tālāk nemocīju.

Pēc tā laika pāris reizes ir izmantots- gan pašam, gan čomiem- palīdz labi.

Vairāk gan nav bijis vajadzība- stāv rezervē, dažreiz pajemu līdz kādā ceļojumā kā poverbanku. 

Šī mēneša aukstumos gan nav provēts- nav vajadzības mocīt vāģi un sevi..:)     

PS01 Power Bank.01.jpg

Šķiet atceros tā laika diskusiju par šo tieši 70mai. Nu jau kādu laiku šis ir nobeidzies diemžēl..., bet tā, jā gāja uz urrā, ja bija nepieciešamība.

Draugam tas Baseus arī atdeva galus, bet labi, viņš vispār viņu pa 25eur dabūja, bēda maza :)

Link to comment
Share on other sites

Dundurs
pirms 5 stundām , kaut_kaads teica:

 

Tie kam ir kaut nedaudz iemaņas uz šiem mikrokontrolieriem un softa rakstīšanu, gan jau nekas sarežģīts :mrgreen:

Pašam ir šitie, bet nu kā specenē rakstīts, darbojas līdz -10c, un tā arī ir, ka zemāk par -10, tā rādījums "ieķeras" un dati pazūd. Saprotu, ka vairāk domāti iekštelpām, bet tad kāpēc -10..

Man tāds arī ir, bet nu rāda zemāk par -10, zem -20 vot ieķērās gan.

Link to comment
Share on other sites

kaut_kaads
Pirms 59 minūtēm , AndrisBB teica:

Tā es gaisa kondicionieri janvārī pirku, faktiski pa kapeikām salīdzinot ar vasaras cenām.

 

Šitais ir izteikti ar zāles pļāvejiem, braucamajiem, sezonas sākumā cenas ir psc, sanāk tikai kāds standarta 15zs m3`sls pa 1,5k, tagad ziemā skatos, saturīgi džon dīri ar 20+zs pa 2k, nulles pagriezieni par 1,8k, sezonā nevienu zem 3k nemanīsi...

Link to comment
Share on other sites

versatile

A tā ir vecā patiesība - lai ietaupītu, jāspēj atļauties lietas, ko vajadzēs pēc pusgada, nevis tagad.

Link to comment
Share on other sites

Jainit
Pirms 9 minūtēm , kaut_kaads teica:

nulles pagriezieni par 1,8k

kur un kādi?

Link to comment
Share on other sites

Dundurs

https://www.lemona.lv/jump-starteris-powerbank-lokithor-ja301-20000mah-2000a-kompresors-10-150-psi.html

 

Man te viens paziņa aizdeva šitādu aparātu, kamēr savam braucamajam nebiju aķi nomainījis.  Labs, ērts.  Gan bendžas gan dīzeļ auto varēj piešķilt.  Ir gan lukturis iebūvēts, gan lādēt gadžetus var, gan riepas piepumēt. (Nu par to pēdējo funkcijas efektivitāti neesmu ļoti pārliecināts) 

Link to comment
Share on other sites

binary
Pirms 7 minūtēm , versatile teica:

A tā ir vecā patiesība - lai ietaupītu, jāspēj atļauties lietas, ko vajadzēs pēc pusgada, nevis tagad.

Atļauties jau varbūt arī nebūtu problēma, tikai skāde, ka tās lietas, ko vajadzēs pēc pusgada, šobrīd nevajag un nemaz prātā neienāk, ka vajadzēs.

Nu ir man, teiksim, kaut kāds tas john deere. It kā pat strādā. Vismaz rudenī strādāja. Mainīt mainīšanas pēc neredzu jēgu, bet nevaru arī zināt, vai pēc pusgada tomēr neradīsies akūta nepieciešamība viņu nomainīt.

 

Pirms 4 minūtēm , Jainit teica:

kur un kādi?

Par 1.8k nezinu, bet par 1.7k Bauskas pusē piedāvā - https://www.ss.lv/msg/lv/construction/garden-technics/lawn-mowers/jfxfl.html

Link to comment
Share on other sites

kaut_kaads
Pirms 4 minūtēm , Jainit teica:

kur un kādi?

 

Piemēram šis, labi mēmākais verķis nav, bet priekš tās cenas ir ok. Par 1,8 bija liekas stiga ar stūri, bet arī nulles pagrieziena. Bet ja regulāri šķirsta tad atrast var. 

Arī tikko binary pieminētais ir ok variants un par to cenu vispār...

Link to comment
Share on other sites

versatile
Just now, binary teica:

bet nevaru arī zināt, vai pēc pusgada tomēr neradīsies akūta nepieciešamība viņu nomainīt

Nevaru iedomāties, kam jānotiek, lai rastos akūta nepieciešamība pēc pusgada mainīt tehniku, kas pašlaik uzturēta labā stāvoklī.

Nu ja nu vienīgi nejauši nopērkas 4x lielāks zemes gabals.

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

binary

@versatile, tev nekad nav bijis tā, ka kaut kāda tehnika gluži vienkārši sāk pievilt? Nu tur, nezinu, laptops pārstāj slēgties iekšā, vai auto sajūgs bez iepriekšējiem simptomiem pajūk?

 

Ja par zālāja kopšanu, tad bija man stumjamais pašgājējs. Tak vienā jaukā dienā kļuva nelietojams - gaita pazuda, bet bez tās "pašgājēja" fīčas to 40kg verķi lietot nebija reāli. Var jau čakarēties un mēģināt salabot, bet reizēm racionālāk ir nomainīt visu aparātu. Tai konkrētajā reizē tad arī tikām pie john deere (par aktīvas sezonas cenām)…

 

Ir arī dzirdēts, ka tie motori neesot mūžīgi - arī tad, ja tiek uzturēti it kā labā stāvoklī (es neesmu mehāniķis, neprotu pārjaukt motoru u.c. saistītās detaļas, lai tās uzturētu tiešām "kā no salona" stāvoklī). Kārbas arī mauriņtraktoriem nav mūžīgas. Savējam subjektīvi "jūtu", ka sagurusi - nav ne tuvu tik ņipra kā jaunībā/specenē. Bet tak ražotājs vispār nav paredzējis nekādas iespējas viņu apkopt, eļļu nomainīt vai jebko citu ar viņu darīt. Pēc ražotāja domām, tas ir "vienreiz lietojams" agregāts - nopērc, palieto, izmet (kopā ar visu traktoriņu).

 

Protams, ja tehniku maina tikai mainīšanas pēc, tad būs nomainīti vismaz 5 mauriņtraktori pirms tas pirmais būs vēl savu laiku nokalpojis - tad jau tiešām aktīvās sezonas laikā tāda akūta vajadzība nevar rasties.

Link to comment
Share on other sites

AndrisBB
(labots)
Pirms 12 minūtēm , binary teica:

Atļauties jau varbūt arī nebūtu problēma, tikai skāde, ka tās lietas, ko vajadzēs pēc pusgada, šobrīd nevajag un nemaz prātā neienāk, ka vajadzēs.

Tapēc es vasarā uzliku uz janvāri atgādinājumu. Vasarā pat īstenībā nopirkt nevarēja, visur bij izpirkts arī pa 'dārgo'.

Ziemā, nafig nevienam nevajadzīgs, tik vietu aizņem, tapēc pa kapeikām sanāca.

 

Ziemas jakas kas rudenī maksā 200 - 400, pavasarī jau ar var nopirkt pa 20 - 40 😂

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

versatile
(labots)
Pirms 6 minūtēm , binary teica:

tev nekad nav bijis tā, ka kaut kāda tehnika gluži vienkārši sāk pievilt? Nu tur, nezinu, laptops pārstāj slēgties iekšā, vai auto sajūgs bez iepriekšējiem simptomiem pajūk?

Ir bijis. Nosprāga ūdenssūknis. Nomainīju, nevis nopirku jaunu auto.

 

Ja dzinējam maina eļļu, lej normālu degvielu, maina filtrus, nočeko sveci, un dzinējs darbojas labi - es tiešām nezinu, kam jānotiek, lai lietojot ikdienišķā slodzē bez simptomiem nobeigtos.
A vot kad sāk slikti lekt, vairāk dūmot, eļļu ēst, tad tas vairs nav "bez simptomiem". Un tad jau ziemā var paštukot.

Labots - versatile
Link to comment
Share on other sites

Zin...
Pirms 22 minūtēm , versatile teica:

dzinējam maina eļļu, lej normālu degvielu, maina filtrus, nočeko sveci, un dzinējs darbojas labi - es tiešām nezinu, kam jānotiek, lai lietojot ikdienišķā slodzē bez simptomiem nobeigtos.

Nu, nu, reizēm jau nu notiek.

 

Man dzeses truba vnk šosejas vidū izdomāja pārplīst. Tāpat arī "ziemas" vidū divas kvēlsveces nobeigties. Tāpat arī pēkšņi viens kontakts motortelpā X vietā ņēma un sadalījās kā rezultātā mašīna vnk sāka raustīties. Līdz servisam tikt vismaz varēja. 

 

Protams kārtīgi pacani teiks, ka mūsdienu dzinēji paredzēti 100km un jāmaina ar visu mašīnu!!!!

Link to comment
Share on other sites

versatile
(labots)
Pirms 4 minūtēm , Zin... teica:

Tāpat arī "ziemas" vidū divas kvēlsveces nobeigties. Tāpat arī pēkšņi viens kontakts motortelpā X vietā ņēma un sadalījās

Cik seniem auto?

Kvēlsveces pēc fen šuj ik pa dažām ziemām vajadzētu pamainīt, nemaksā jau viņas neko. Bet vot izņemšanas process ir tik jestrs, ka neviens no laba prāta to nedara.

 

Bet arī - es jau nesaku, ka nevar pēkšņi noklāties. Es saku, ka nevar (vai maz iespējams) pēkšni noklāties tā, ka viss agregāts jāmaina. Samaina bojāto mezglu, un ar tālāk.

Labots - versatile
Link to comment
Share on other sites

Zin...

Nu JuuKej kvēlsveces būtu pēdējais, par ko uztraukties. VW tad bija 8 vai 9 gadi kad vads nobeidzas.

 

Pirms 10 minūtēm , versatile teica:

Es saku, ka nevar (vai maz iespējams) pēkšni noklāties tā, ka viss agregāts jāmaina. Samaina bojāto mezglu, un ar tālāk.

Man draudzenei e90 2. benzīnam - tika pielaists un motors skaļāks par dīzeli palika un nospraga. Tiesa, iepriekšējais saimnieks veiksmīgi bija paslēpis defektu, tā ka 3t km mierīgi vēl nobrauca neko nenojauzdama. Nobraukums mašīnai vēl nebija 100t km. Motors metams. Bet nu tie dzinēji bija izslavēti ar savām ķēdes problēmām.

Link to comment
Share on other sites

versatile
Pirms 1 minūtes , Zin... teica:

Man draudzenei e90 2. benzīnam - tika pielaists un motors skaļāks par dīzeli palika un nospraga

Bet te bazars par zālspļāvējiem!

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

binary
Pirms 9 minūtēm , versatile teica:

Es saku, ka nevar (vai maz iespējams) pēkšni noklāties tā, ka viss agregāts jāmaina. Samaina bojāto mezglu, un ar tālāk.

Reizēm tas strādā, reizēm nē. Ja pagalmā ir šrots, kur jebkurā brīdī vari jebkuru mezglu izravēt no cita agregāta, tad jau nav problēmu. Bet ja mezgla sagādāšana un nomaiņa aizņem vairākas nedēļas, tad tas mierīgi var nozīmēt, ka pienācis laiks mainīt visu agregātu. Vēl jo vairāk - ja tā mezgla nomaiņa maksā pusi no agregāta cenas un agregātam ir vēl pāris līdzīgas cenas ne pirmā svaiguma mezgli.

Link to comment
Share on other sites

Müller
pirms 3 stundām , AVilks teica:

Jumpstart aparāts tagad uz urrā, vakar intereses pēc jautāju autoduālī, teica, ka izgrābti, bet tie kas esot cenā ejot no 120EUR. Te nu labs akumulators sanāk un liekas, lielāka pievienotā vērtība, ja vien "piepīpēšanu" neplāno par biznesu pārvērst.

par ta aparata cenu protams var nopirkt labu akumulatoru bet nesapratu kapec vinus salidzinat, pielietojums ir atskirigs.

situacija - uzliku pirms paris menesiem jaunu akumulatoru diezgan labu ka man skiet - visjaudigako Varta kas pec izmeriem gaja ieksa. auto staveja 2 dienas nekustinats un palaist protams vairs nevar, ko tad darit pirkt velvienu labu akumulatoru? vienigais risinajums ko redzu ir jumpstart aparats. nav velmes katru vakaru jaukt ara bagaznieku lai izceltu akumulatoru un nestu majas.

Link to comment
Share on other sites

versatile
Just now, Müller teica:

auto staveja 2 dienas nekustinats un palaist protams vairs nevar

Ko nozīmē "protams"?

Benzīnnieku nebiju kustinājis no 1. janvāra vakara. Šorīt pie -29 pieleca no pusapgrieziena.

Link to comment
Share on other sites

ImissimI
(labots)
Pirms 34 minūtēm , versatile teica:

process ir tik jestrs

Tās kas zem vāka un eļļā, skrūvējas bez problēmām, tām kam no ārpuses tiek klāt, iepriekšējē vakarā 50gr peteolejas katrai un no rīta bez problēmām. Ķeza sākas, kad procesu sasteidz. (Jaunajām keramisko smērīti uz vītnes)

Pirms 9 minūtēm , Müller teica:

vienigais risinajums ko redzu ir jumpstart aparats.

Kas var būt vecais akumumumumulators pielādēts un siltumā pa nakti ienests. 

 

Protams nejau ar depo krokodīliem

Labots - ImissimI
Link to comment
Share on other sites

Müller
Pirms 5 minūtēm , versatile teica:

Ko nozīmē "protams"?

Benzīnnieku nebiju kustinājis no 1. janvāra vakara. Šorīt pie -29 pieleca no pusapgrieziena.

saprotamistiski ka par benzina auto seit neviens nerunaja jo viniem nav palaisanas problemu ziema, dzineji viegli iegriezami.

kadreiz ar rokaam vinus startejam

Необходимая вещь-"Кривой стартер". Ревизия. — УАЗ 31514, 2,5 л, 1994 года |  запчасти | DRIVE2

Link to comment
Share on other sites

versatile
Pirms 20 minūtēm , Müller teica:

viniem nav palaisanas problemu ziema

Pie mīnus 29 ar švaku aķi visādi gadās. Īpaši moderniem auto, kam fonā sim karte pie neta slēdzas, utt utjpr.

Link to comment
Share on other sites

Didzis

Tas, ka ar Jumpstart, kad tas siltā istabā stāvjis pa nakti, autiņu var piešķilt, jautājumu nav, bet, kas notiek, ja tā wunderwaffe pa nakti bagažnuiekā pie -27 grādiem nostāvējusi?

Link to comment
Share on other sites

erikonkulis

aķītim ir veselīgi ja viņu pāris reizes gadā uz sutku uzliek lādēties ar lēno lādētāju tā lai drusku pavārās, ceru ka dārgie biedri mēdz to praktizēt.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

oxygen

Fig viņu zin ar tiem modernajiem, neapkalpojamajiem vai vajag ''varīt'' Udeni takšu pēc tam nepieliesi klāt. Man aķis jau sesto gadu, bet šorīt dīzeli pieškīla ka nemetās (-22c). Tas vāģim, kam start/stop sistēma. Laikam būtiskākais lai nestāvētu pusizlādēts. Nu tipa slikti palaižas/zāģē starteri pus minūti un pecāk brauc 15 min. Aķis nu nekādīgi nepaspēs pilnība uzlādēties. Un tā ...pēc pāris gadiem jāmet ārā. Ja vāģis vienmēr lec uz pusapgrieziena un lieto pēc palaišanas ne piecas minūtes, tad laikam iztiek bez papildus lādēšanas.

Link to comment
Share on other sites

Klusu

Nav pat runa par pieliesi/nepieliesi. Stāsta, ka plates korodē, ja liels španungs. Nevajagot lādēt ar vairāk kā 14,3V

Link to comment
Share on other sites

binary
Pirms 23 minūtēm , erikonkulis teica:

aķītim ir veselīgi ja viņu pāris reizes gadā uz sutku uzliek lādēties ar lēno lādētāju tā lai drusku pavārās, ceru ka dārgie biedri mēdz to praktizēt.

Nemēdzu. Akumulatori parasti arī bez tā nokalpojuši no kādiem 8 (aftermarket) līdz 15 (oem) gadiem.

Vienīgais auto akumulators, kas man ir nokalpojis mazāk - kaut kāds svaigs bosch, kuram pāris mēnešu laikā pēc nopirkšanas viena "banka" izbeidzās. Brāķis, samainīja garantijas ietvaros.

Link to comment
Share on other sites

ImissimI
Pirms 15 minūtēm , binary teica:

līdz 15 (oem) gadiem

Līdz 20! Vienkārši jārūpējas par texniku1!

Link to comment
Share on other sites

Didzis
Pirms 3 minūtēm , ImissimI teica:

Līdz 20! Vienkārši jārūpējas par texniku1!

Nu nu, mūslaiku ražotājie nafig nevajag autobraucējus kuri 20 gadus brauks ar vienu akumulatoru. Atcerieties par ieplānoto novecošanu. Ražotājiem dikti patīk, ja akumulatoru jāmaina ik pa pieciem gadiem.

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...