Jump to content

VEF rūpnīca


Zoom
 Share

Recommended Posts

Nu un jēga no tām krutajām dzirnaviņām, ja veikalā jau sen pārdod samaltu kafiju :-D . Es jau nesaku, ka viss krievu laikos bija nekvalitatīvs, ko gan tagad nevar teikt par ķīniešu spīdīgajiem grabuļiem, bet visu jau nosaka pircēji. Nu nepirks neviens dārgas kafijas dzirnaviņas, ja uz plaukta blakus stāvēs daudz lētāks, smukāks spīdīgs ķīniešu sū**. Var jau gausties par VEF, bet ko lai vācieši saka par Grundig un citām firmam kuras izkonkurēja ķīnieši. Ar Sarkanās zvaigznes mopēdu varēja gadiem braukt, bet ķīniešu rolleris labi ja iztur vienu vasaru, bet tak neviens jaunietis nepirktu vietējo ražojumu. Ar Yamahu savukārt Sarkanā zvaigzne nu nekādīgi konkurēt nevarēja. Var jau te gausties par grūtiem laikiem, bet kura sieviete ies strādāt Ogres trikotāžas kombinātā par tik mazu algu kāda ir turku sievietēm Turcijas cehos. Globalizācija daudz ko arī ietekmē. Nu nebūs mūsu cukurbietes konkurētspējīgas ar Kubas cukurniedrēm, kuras vienkārši aug bez jebkādas zemes aršanas un sēšanas. Cita lieta, ka latviešu cukurs varēja palikt veikalos un konkurēt ar savu kvalitāti tā pat kā, piemēram, Lāču maize. Tad jau redzētu, ko pircējs izvēlētos

Link to comment
Share on other sites

binladens

Da nu vispār... tagad jau vot ir tas ko NC teica... ja nav 10 reiz lielākas algas kā padomijā(ko neesmu piedzīvojis) tad neviens nestrādā/

 

Piemērs iz dzīves...

Zāģētava...

Tagad gatavojam skalus iekuram eksportam uz franciju....

 

Zāģētavā strādā praktiski vesela ģimene kā brigāde... - strādā pēc padomijas variantiem... sroki spiez vai nespiež - pofig.. klāt 12 dienā visi gulēt stundu.. un tieši 18:00 vai ātrāk pazust... un bez variantiem... a kad algu uzliek no padarītā visi vaimanā... ka par maz u.t.t ka vajg konstantu, bet ja darbs notiek pusdienu guļam pusi strādājam es atvainojos, kā man te teica vajadzētu visus nah atlaist un pieņemt jauniešus... tiko piemērs bija

 

Labi starpnieki ar idioti nočakarējās līdz pēdējam un izmērus nezināja kādus dot... 4 dienās bija jāpārveido citā izmērā 16 paletes(120x120xneatceros kads maisinu skaits)

 

Bet variants ka dotas 4 dienas.. 6 cilveki pa 3 dienām pārskaldija/pārzāģēja kā nu kurš kopā 8 paletes (pēc krievu darba laika), atbraucām 4 jaunieši (es māsa un vēl 2 džeki) pa 24~(diena>nakts>diena) stundām uztaisijām atlikušās 8... kā sencis ņirdza.. agrāk 4 garinaja 4 krāmēja i vieniem bija kaudze i otriem... tad kad mēs ieradāmies tad 3 krāmēja un 7 cilvēki nespēja pieskaldīt/garināt... jo mums bija mērķis tajā laikā nodot kravu un bez variantiem...

Link to comment
Share on other sites

serioussam909
ot toč saku - neesmu redzējis nevienas tik ērtas dzirnaviņas kā šīs - kautvai ietinamais vads ko ir vērts ....

Atveram googli, ierakstam coffee grinder un skatamies...

Link to comment
Share on other sites

oj 15 gadi jāgaida ak šausmas ... gygygy

nebij tā - labi ja 5 gadi rinda un jaunā ģimene varēja normālu hatonu dabūt

(vismaz es nezinu NEVIENU savu radu kam būtu bijis ilgak par 5 gadi jāgaida - ja neskaita vienu onku kurš smilšu ielā komunaņikā dzīvoja)

tagad vergot 40 gadus zviedru bankām ir labāk ?

Arī mana mamma bija spiesta gaidīt 16 gadus rindā uz 2-istabu dzīvokli. Vēl pat gaidot manu jaunāko bračku, viņai bija jāstāv rindā aiz visiem "Tēvijas kara invalīdīem" un citām priviliģētajām kārtām. Un tas pat nebija tādā lielpilsētā kā Rīga...

 

pag pag tauta nejaukt vecas Straumes dzirnavas kur vāks darbojas "uz nospiešanu" ar tām kas manā bildē

tās ir 88-90 gadu izlaidums

ar pogu

ar ierullējamu vadu

un aiztaisāmu 2modēs vāciņu

ot toč saku - neesmu redzējis nevienas tik ērtas dzirnaviņas kā šīs - kautvai ietinamais vads ko ir vērts ....

 

+ pieliekam jaunus pribambasus ko kafijas vāciņa vietā likt un ideāls kombains ...

neba nu par velti Braun samaksāja izzadzējiem atkatu lai straumi nokautu

 

Jā, tās Straumes dzirnaviņas ir nesliktas. Pašam līdzīgas bija, bet ir viens BET - pavisam nesen gandrīz tādas pašas (ar visu ietinamo vadu un ērto pogu), tikai ķīniešu ražotas, Maximā ieķēru par pāris latiem. Nezinu, cik ilgi motors nokalpos, bet nu lietošanā ne ar ko neatpaliek no Straumes produkcijas, kura šaubos, ka tagad maksātu mazāk kā 3x dārgāk. Globalizācija.

Link to comment
Share on other sites

Phe - atraduši te ko cildināt - Straumes dzirnaviņas un VEF telefona aparātus.

Tikpat labi varējāt arī salīdzināt Rīgas līča pludmales smiltis ar Biskajas līča smiltīm.

 

Tās ir tikai sīkas vienības. Ok - viena no 100 lietām sanāca +/- ok. Bet pārējās 99 - hu*ņas.

Jā - priekš tā sūdīgā dzīves līmeņa, kas tolaik bija, sociālās garantijas bija labas. Bet ja salīdzina dzīves līmeni PSRS un Eiropā/ASV/Japānā u.c., tad sūds vien tur bija.

Jau minēju - kamēr cilvēki nezināja, kā dzīvo citur, varbūt viņiem arī likās ok. Vecajām babuļām joprojām tas laiks šķita paradīze - jādomā nebija, "visu" deva par brīvu. A tagad - ehh, skāde - jādomā ar galvu. Protams, vecumā pauris vairs nestrādā, neko izdarīt vairs nevar - viss slikti. Jāiet stāvēt ar plakātiem un sarkanām neļķītēm pie valdības mājas un jādiedelē, lai atjauno Ļeņina pieminekli....

Pilnīgs informācijas vakuums PSRS nebija - aizbrauca kāds uz ārzemi, pastāstīja, ko redzējis un viss - negribējās nevienam vairs skatīties Tauras teļļukus, fočēt ar Zenītiem uz sūdīgajām Svemas filmiņām, klausīties sūdīgu audioaparatūru, vilkt sūdīgās lietuviešu kedas un sūdīgo vietējo trikotāžu, braukt ar moskvičiem un žiguļiem. Tāpat bija apnikušas rindas pēc dzīvokļiem, rindas pēc automašīnām, rindas pēc mēbelēm, rindas pēc tualetes papīra un beigās rindas pēc tik elementārām un pašsaprotamām lietām, kā pārtikas produkti, kas vispār ir vāks. Tās ir vienkāršas un pašsaprotamas lietas, uz kurām ir tiesības katram sevi cienošam cilvēkam, aļa - tas ir tikai cilvēciski un normāli. Galu galā, dzīvojam tikai vienreiz. Un tāpēc, manuprāt, labāk ir pārdesmit gadus maksāt pārdomātu (!!) kredītu par labu dzīvesvietu, nevis 10 gadus gaidīt kaut kādā ubagu rindā un eksistēt ar kaut kādu mistisku cerību par gaišo nākotni, kuru kaut kāds tur Ļeņins kādreiz dzēruma delīrijā apsolīja...

Labots - Krishius
Link to comment
Share on other sites

Interesanti, ko tauta darītu, ja krīzes dziļākajā tirsā (teiksim pie 25% bezdarba līmeņa) parādītos Mākoņtēvs baltā zirgā un aicinātu izmēzt visus korumpētos pipukus un pakārt viņus laternu stabos. Gan jau kliegtu Heil diženajam tautas vadonim un ar gavilēm sekotu :)

 

 

Gan jau... diemžēl. Tāda ir vidusmēra cilvēku psiholoģija. Vienmēr vieglāk ir sameklēt vainīgo no malas, nevis pārdomāt pašam savas kļūdas un neizdarību. Starp citu, šāda "ārējā ienaidnieka" meklēšana īpaši raksturīga ir Krievijai - un Krievijas lielākais ienaidnieks esam... mēs - Latvija. Lai cik smieklīgi tas nebūtu.

 

Piemērs iz dzīves...

Zāģētava...

..strādā praktiski vesela ģimene kā brigāde... - strādā pēc padomijas variantiem... sroki spiez vai nespiež - pofig.. klāt 12 dienā visi gulēt stundu.. un tieši 18:00 vai ātrāk pazust... un bez variantiem...

 

Nu bet loģiski. Cilvēkiem jau ir arī pašiem savas dzīves, viss negrozās ap kaut kādu štrunta zāģētavu. Ne jau darbs ir dzīvē galvenais. Maksā lielāku algu, piemaksā par virsstundām un tad arī sagaidīsi produktīvāku darbu, tā lūk.

Labots - Bastjens
Link to comment
Share on other sites

eltons2121

Nu bet loģiski. Cilvēkiem jau ir arī pašiem savas dzīves, viss negrozās ap kaut kādu štrunta zāģētavu. Ne jau darbs ir dzīvē galvenais. Maksā lielāku algu, piemaksā par virsstundām un tad arī sagaidīsi produktīvāku darbu, tā lūk.

 

Nu te jau slēpjas tā visa mūsu lielā ''krīze''.... vispirms prasām lielāku algu par ko solām produktivitāti, bet varbūt pareizāk būtu parādīt lielāku produktivitāti un tad prasīt lielāku samaksu .

Labots - eltons2121
Link to comment
Share on other sites

Es gan vairāk gribēju likt akcentu uz to, ka dažiem te liekas, ka ir normāli prasīt cilvēkiem strādāt ārpus darba laika. Man jau nu šķiet, ka, ja darbalaiks ir līdz 18:00, tad gaidīt, lai cilvēks strādā ilgāk, nav korekti, vienalga, vai "sroki spiež" vai nespiež. Ja nu kaut kas spiež strādāt pāri darba laikam, tad tā ir nepareiza darba plānošana un viss.

 

Jauniešus, protams, vieglāk nokalpināt un nostrādināt, jo viņi vēl ir labticīgi un naivi, bet mūsu mīļajos padomju laikos tevi, Binladen, šķiet, kā vienu riktīgu budzi aizsūtītu uz Sibīriju. :)

Labots - Bastjens
Link to comment
Share on other sites

Konstatators
Man jau nu šķiet, ka, ja darbalaiks ir līdz 18:00, tad gaidīt, lai cilvēks strādā ilgāk, nav korekti, vienalga, vai "sroki spiež" vai nespiež. Ja nu kaut kas spiež strādāt pāri darba laikam, tad tā ir nepareiza darba plānošana un viss.

 

Bet redzi, pat pēdējais grāvracis ar mellu muti no sevis iedomājas balto apkaklīti un nez kādu neaizstājamu meistaru, tamdēļ atļaujas nākt uz darbu kad gribas, atļaujas neklausīt darbu vadītāju (jo pats gudrs) u.t.t, rezultātā salaižot visu pamatīgā tirsā un 6os vienaldzīgi aiziet mājās. Tādēļ citiem ir jāpahā naktsmaiņas un jāplēš tirsa, lai izpildītu pasūtijumus. To jau alus notrulinātās smadzenes daudziem neuztver, ka šitādi pohuyistiski kasjaki var novest firmu lielās problēmās un beigās darba var nebūt vispār. Bet virsstundas jau ne minūti. Oj es jau tik kruts, tik kruts, ka nelabi paliek... bet ja pats esi sū*us savārījis, tad šitā staipīšana būtu jāaizmirst un jādara to, kas jādara, nakts tā vai diena!

 

Kā reiz teica NC - zini savu vietu un augstāk par savu nolāpīto pakaļu nelec, ioptvai, bet to latvietis kā suga laikam neprot.

Labots - A-kalvis
Link to comment
Share on other sites

Raugi. Ar tiem kadriem kas nāk uz darbu bezmaz kad grib ir tā ka parasti jau tās ir tādas ''attiecīgas'' darba vietas. Ja jau darbinieks tik štruntīgs, loģiski būtu ka priekšnieks sen viņu atlaistu un pieņemtu vietā to kārtīgo darbinieku, bet redz, tik prosta vis nav, tie kārtīgie nemaz tā nesliecas uz tām darba vietām :) Takā - kāds priekšnieks, tādi strādnieki :D

Link to comment
Share on other sites

Ja kādu interesē, TE tādā humoristiskā stilā var palasīties par šādām tādām padomju laiku iezīmēm. Kas to nav piedzīvojis, varbūt nesapratīs, bet man lasot bija nostaļģiskas atmiņas. :)

 

 

EDIT Konkrēti ŠEIT var šo to izlasīt par NC entās reizes apjūsmotajiem padomju laika dzīvokļiem un to dalīšanu... Pie tam, cik pamanīju, tekstu autors uz dzīvi bijušajā PSRS kopumā skatījies ar ļoti labdabīgu skatienu... :)

Labots - Bastjens
Link to comment
Share on other sites

Da nu vispār... tagad jau vot ir tas ko NC teica... ja nav 10 reiz lielākas algas kā padomijā(ko neesmu piedzīvojis) tad neviens nestrādā/

 

Piemērs iz dzīves...

Zāģētava...

Tagad gatavojam skalus iekuram eksportam uz franciju....

 

Zāģētavā strādā praktiski vesela ģimene kā brigāde... - strādā pēc padomijas variantiem... sroki spiez vai nespiež - pofig.. klāt 12 dienā visi gulēt stundu.. un tieši 18:00 vai ātrāk pazust... un bez variantiem... a kad algu uzliek no padarītā visi vaimanā... ka par maz u.t.t ka vajg konstantu, bet ja darbs notiek pusdienu guļam pusi strādājam es atvainojos, kā man te teica vajadzētu visus nah atlaist un pieņemt jauniešus... tiko piemērs bija

 

Labi starpnieki ar idioti nočakarējās līdz pēdējam un izmērus nezināja kādus dot... 4 dienās bija jāpārveido citā izmērā 16 paletes(120x120xneatceros kads maisinu skaits)

 

Bet variants ka dotas 4 dienas.. 6 cilveki pa 3 dienām pārskaldija/pārzāģēja kā nu kurš kopā 8 paletes (pēc krievu darba laika), atbraucām 4 jaunieši (es māsa un vēl 2 džeki) pa 24~(diena>nakts>diena) stundām uztaisijām atlikušās 8... kā sencis ņirdza.. agrāk 4 garinaja 4 krāmēja i vieniem bija kaudze i otriem... tad kad mēs ieradāmies tad 3 krāmēja un 7 cilvēki nespēja pieskaldīt/garināt... jo mums bija mērķis tajā laikā nodot kravu un bez variantiem...

+1. Varu izstāstīt līdzīgu piemēru, iz dzīves:

Dislokācija: zāģētava/darbagaldu ražotne relatīvi dziļos laukos.

Ceturtdiena: darbiniekam nav īsti ko darīt, pats piesakās veikt apkopi "karikam". Šefs piekrīt.

Ceturtdienas vakars: "kariks" izjaukts, detaļas nomainītas, bet nav salikts atpakaļ.

Pulkstens pieci, joprojām ceturtdiena, darbinieks apsolās visu salikt kopā piektdien (kariks vajadzīgs sestdien, kravas uzkraušanai) un dodas mājās.

Sestdienas rīts: kariks nav aiztikts, joprojām nesalikts. Darbinieks neceļ telefonu. Tiek atrasts cits darbinieks, kas saliek kariku kopā, kravu ar trīs stundu nokavēšanos uzkrauj.

Piektdiena pārējiem brīvdiena (nav apjoma lai strādātu arī piektdienās).

Pirmdienas rīts: darbinieks ierodas darbā, kur protams viņu sagaida vārdisks pizduļej. Nemaz nemeklējot attaisnojumus, sāk bļaustīties, ka par šitām kapeikām šis netaisās savu stāstiu plēst un brīvdienā strādāt, vispār iešot prom. "Ok, nav problēmu- ejam uz ofisu, raksti atlūgumu." Pa ceļam līdz ofisam pārdomāja. Tāpat drīz vien tika atlaists...

 

Un vispār- tie, kas saka, ka visa dzīve no darba nesastāv:

a ko tāds cilvēks, kam ir tikai knapi izspiesta vidējā izglītība un dzīves uzskats- poh, ka tik šņabim sanāk- KO VIŅŠ VAR GRIBĒT? Tas būtu tikai loģiski, ka šāds cilvēks (un tādi ir lielākā daļa to, kas strādā zāģētavās) saņem mazāk nekā programmētājs/ārsts/jurists/whateva.

Ja cilvēks ir visu mūžu luni dzinis un alu dzēris- nu nevar viņš pretendēt uz tādu pašu dzīvi, kā cilvēks, kas ir ieguldījis izglītībā/pieredzē laiku un naudu.

Diemžēl šie treknie gadi šādiem pakaļas kasītājiem ir radījuši iespaidu, ka arī stroikā par dēļu pienesēju strādājot var braukāt ar X5, tāpēc arī tagad kačā pravas. Nu nekas, kad nebūs ko ēst (vai arī vēl svarīgāk- dzert), tāpat nāksies darīt arī to pašu melno darbu.

Link to comment
Share on other sites

Binladenam un Hell666

 

Kas liedz jūs tēviem pieņemt darbā labus strādniekus un nemocīties ar patreizējiem? ...

 

edit.

Vēlviens jautājums par šito: "ka arī stroikā par dēļu pienesēju strādājot var braukāt ar X5"

 

Tu zini konkrētu personāžu, vai tas ir tikai tautas folkloras atstāsts?

Labots - ggg97
Link to comment
Share on other sites

NC uzskati ir tādi tādēļ, ka viņš nav vēl aizdomājies, ka PSRS laikos nebūtu ne viņa ArtStudio + dzīvojot civillaulībā dzīvokli viņam NĒĒĒĒVIENS nedotu :)

 

+1

 

Tāpat var pieminēt, ka "labajā" PSRS laikā kaut kādu BMW (vai dajebķadu importa "kapitālistu) auto diršlaki redzētu kādā čehu vai poļu motosporta žurnāliņā (ja vien izdotos pa blatiem dabūt) - tagad skatoties uz tiem pareizajiem karogiem lodziņos rēka konkrētākā parauj.

Link to comment
Share on other sites

nigerskijs gangsterskijs

Par zāģetavām, esmu studiju un skolas gados nostrādājis visādas apmēram gadu, kopā 4 dažādos iestādījumos.

Var strādāt arī 2 maiņas peč kārtas, bet nu gateris nav dzīve, tā var darīt reizi mēnesī labākajā gadījumā.

Normāli strādnieki var nopelnīt labāk ar tādām pašām pūlēm, un priekšnieki to atļauj darīt, ja redz, ka normāli strāda, bet cilvēkam kkam ir normāla atieksme pret darbu ir viens būtisks trūkums, nav nekādas lielās izaugsmes iespējas, tāpec viņi vienmēr agri vai vēlu atrod labāku darbu. Tādēl, zāgētavas kamēr vien tās neradīs pietiekamu pievienoto vērtību, (sazāģēt baļķi dēļos nav nekāda lielā māksla) arī var negaidīt tos čāklos, atbildīgos un gudros darbiniekus. Un ši jau ir vadītāja problēma, ka viņš neatīsta savu biznesu.

 

Straumes dzirnaviņas bija pilnīgs mēsls, īpaši 80 beigu galā, mājās kad vēl biju sīks atceros salūza divas(nosvila motors), kaut arī kafiju baigi neviens nemala, un tas sūds vēl skaitījas deficīts. Nezinu vai maniem 4 vectēviem tāda deficīta dēļ bija jāpūst Sibīrijā, labi viens nepuva traģiska negadījuma rezultāta izkrita pa otrā stāva logu vienai mājai, kas ironiskā kārtā atrodas uz N_C ielas.

Vai tēvam kurš ar Šķēli vienā kursā ar sarkano diplomu pabeidza Jelgavā autoinženierus bija jatstrādā kolhozam par GAZ-52 šoferi, laikam esam dzīvojuši divās dažādās valstīs.

Labots - nigerskijs gangsterskijs
Link to comment
Share on other sites

+1

 

Tāpat var pieminēt, ka "labajā" PSRS laikā kaut kādu BMW (vai dajebķadu importa "kapitālistu) auto diršlaki redzētu kādā čehu vai poļu motosporta žurnāliņā (ja vien izdotos pa blatiem dabūt) - tagad skatoties uz tiem pareizajiem karogiem lodziņos rēka konkrētākā parauj.

 

un tie merši ar cccp uz numura zīmes turētāja maliņas.:) būtu tiem ākstiem tagad cccp jādzīvo, labākajā gadījumā viņi ar zaparu brauktu, ja vien ķurķī par valūtas maiņu, vai spekulāciju nesēdētu. lai gan, vēl reālāk, ka pa šo laiku cccp bankrota turpināšanās varētu būt novedusi līdz ziemļkorejas šodienas bada līmenim.

Link to comment
Share on other sites

Tas par tām Straumes kafijas dzirnaviņām, ka pasaulē nekas labāks nav redzēts, no vienas puses ir rēcīgi, bet tai pašā laikā arī zīmīgi - ar šādu domāšanu mēs Somijas līmeni nekad nesasniegsim, kaut pirmās Latvijas laikā bijām vienā attīstības līmenī, bet daudziem jau pietiktu ar Latviju kā krievu caurstaigājamo pagalmu, ka tikai "sociālās garantijas'' un neparko nav jāatbild.

Link to comment
Share on other sites

Binladenam un Hell666

 

Kas liedz jūs tēviem pieņemt darbā labus strādniekus un nemocīties ar patreizējiem? ...

 

edit.

Vēlviens jautājums par šito: "ka arī stroikā par dēļu pienesēju strādājot var braukāt ar X5"

 

Tu zini konkrētu personāžu, vai tas ir tikai tautas folkloras atstāsts?

Atrodi nu laukos cilvēkus, kas nav nodzērušies un da kaut vai vispār bez izglītības, bet ar vismaz kaut kādu atbildības sajūtu.

 

Par otro- tautas folkloras atstāsts. Labi, ar X5 būtu nedaudz pārspīlēts, bet konkrētus personāžus, kas strādāja stroikās nekvalificētu darbu, un kādu laiku braukāja ar s80- gan zinu.

 

Vēl viena lieta- pazīstams cilvēks meklē programmētāju relatīvi vienkāršam data-mining darbam- pieteicās tikai daži kadri, un tie paši ij tādu skripteli nevarēja uzkodēt. A visi tikai bļauj, ka krīze, darba nav, tajā pašā laikā darbs ir, taču vajag pieredzi/kvalifikāciju...

Link to comment
Share on other sites

serioussam909
taču vajag pieredzi/kvalifikāciju...

Un kur man 21 gada vecumā raut 10 gadu pieredzi?

Link to comment
Share on other sites

Tiesa, kas tiesa.

Ja nebūtu Latvija tikusi slāvu barbaru nagos, raudiens nāk, iedomājoties, kur mēs tagad varētu būt.

Zin' - bieži pat šķiet, ka labāk būtu tikuši zem vācu tupeles - viņi tad vismaz pēc kara savu vainu atzina un izpirka, atšķirībā no barbaru vaņkām, kas joprojām sevi uzskata par nezkādiem varoņiem un tādā garā audzina arī nākošās paaudzes, kurām šī nožēlojamā pārliecība būs iekalta smadzenēs.

Sūdīgs mums tas lielais kaimiņš... Ja tā padomā - viena nolādēta zeme - cik gadsimtu garumā tā ir terorizējusi pilnīgi visus kaimiņus no Japānas līdz pat Somijai. Un vēl tai nav labi - vislaik uz kašķi velk...

Link to comment
Share on other sites

binladens

Hell666 da psc mums te bija toč identisks stāsts tikai ar karas hidraulikas eļļu.. nopirka kannu ielēja.. vrodi ok vso ok... pienāk pogruzkas diena palaiž karu stūre negrozās... nu i psc... tiko arī taisijām kravu sola ierasties 8 ierodās 11 nu cmon ....

 

 

Bet problēma jau nav atlaist/pieņemt.. tuvumā ir ĻOTI MAZ cilvēku... ne tas ka nevarētu strādāt bet prost nav ko pieņemt (jau meklējam jaunas telpas)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
Igelkott

Lai mironis nopiržas :)

Interesants sižets par Rīgas metropolitēnu

RAFiks

[media]

[/media]
Link to comment
Share on other sites

boto, Tu kļūdies. Pirmos ulmaņlaikos Latvijā bija augstāks dzīves līmenis par Somiju. Kad es biju Somijas brīvdabas muzejā, tad man žoklis atkārās, kāda bijusi nabadzība tur salīdzinājumā ar Latviju, kur uz daudzām mājām muzejā i tagad nav kauns skatīties. Tad nu pateicoties krievu laikiem un padomju iekārtai mēs atpalikām no somiem ne pa jokam. Jā, salīdzinot ar dziļo krieviju mēs dzīvojām baigi labi, bet salīdzinot kaut vai ar tiem pašiem somiem, mēs bijām dziļā pakaļā. Nu nebija tais krievu laikos nekā laba.

Saliktu Tev par šito daudzus jo daudzus plusus, bet nav ļauts...

Labots - ggg97
Link to comment
Share on other sites

Melodiju, jeb pēdējos gados RiToni arī nolaida pa burbuli, lai gan mūsdienās, kad vinils atgūst popularitāti, laba peļņa būtu. Cik zinu, tad metāllūžņos visas iekārtas nodeva.

Link to comment
Share on other sites

Krishius

Vinils to popularitāti atgūst tik mazos apmēros, ka tādam Ritonim darba nebūtu. Vismaz tādos apjomos, kā tur viss bija. Mūsdienu pieprasījumam pilnīgi pietiktu ar vienu cutter'i + štanci un tas aizņemtu 100x mazāk vietas, nekā visa tā rūpnīca.

Puse no Melodijas teritorijas ir pārvērsta garāžās/firmās, otra puse (vecākā - no Bellacord laikiem palikušās ēkas) ir uz sabrukšanas robežas. Pagājušgad biju ar draugiem ielīdis paklaiņot pa veco rūpnīcu - lielās ražošanas telpas pavisam tukšas, tumšas un smirdīgas. Tikai administrācijas un sanitārajās telpās (tualetes, ģērbtuves) kaut kādas sapuvušas mēbeles palikušas. Ikdienā tur tusējas bomži un krāsainā metāla zagļi - atradām svaigi tukšotas alus divlitrenes un zacenes paliekas uz avīzes, kā arī neizslēgtu ķīniešu multimetru - krāsainā metāla zagļu instrumentu.

 

Tagad tur apkārt izplešas tas atjaunoto koka māju rajons. Domāju, ka ilgi vairs nebūs jāgaida, kad to veco ēku likvidēs vai arī kapitāli pārbūvēs, jo tā pamatīgi bojā vidi. Un labi vien būs, citādi tur neviens neko nedara - ziemā pat trotuāru gar veco rūpnīcu jau gadiem neviens netīra.

 

P.S. Saguglēju šādu, vairāk nekā 10 gadus vecu rakstu.

Labots - Krishius
Link to comment
Share on other sites

serioussam909
Latvijas tirgū nevar notirgot pat dažus simtus CD, a cik skaņuplates tad var notirgot?

Orientēties tikai uz LV tirgu ir debīli. Bet ārzemēs visādu audiophoolu ir pilns...

 

Nu jā, neviens tak pie mums nevar neko tādu uzkonstruēt

pie ķīniešiem tāpat būs lētāk tādus ražot...

Link to comment
Share on other sites

serioussam909, un Tu domā ka kāds "audiophoolu" pirks "pasaulslavenās" firmas Ritonis(tā laikam to pirms bankrota sauca)? Tiem, kuri mūsdienās pērk skaņuplates, ir pavisam citas prasības pēc kvalitātes kā spēja pie mums saštancēt.

Link to comment
Share on other sites

didzis: VEFā bija gan roboti gan modernas tehnoloģijas. Vismaz cehā kur es strādāju (precīzi tur kur tagad domina) uz somu automatizētās savākšanas konveijera vāca kopā pēc Nokia licences ražotu centrāli ja nemaldos DX200. Prikolīgs tāds konveijers kurš pats strādniekam ar gaismu parādījā kur nolikt kuru detaļu. Mazliet tālāk konveijerā robots akurāti bakstīja iekšā platē mikroshēmas. Pēc tam visa plate automātiski nonāca mašīnā kurā ar vilni to visu salodēja. Tāpat bija automatizētā noliktava - uzspied detaļas kodu un tev pieved klāt vajadzīgo kasti ar detaļām. Es pats strādāju komplektēšanā - tur arī daudz darba darīja automāti, bet nu šis tas bija arī roku darbs. Tās visas bija importa iekārtas un priekš tiem laikiem tas bija ļoti OK līmenis. Nu nebija gluži tā , ka ar cirvi un āmuru centrāles tēsa...

 

Un vēl es labi atceros kā toreiz tur visi cīnījās par izdzīvošanu un modernizāciju. Ja valsts būtu viņiem iedevusi laiku pāris gadus un palīdzējusi ar tirgus aizsardzību mums šodien iespējams būtu savs VEF. Bet tā domā varēja PSRS uzņēmumu iemest uzreiz brīvajā tirgū un cerēt ka viņš izdzīvos ?

Link to comment
Share on other sites

Igelkott

Esmu dzirdējis, ka VEFam bijušas kaut kādas rebes ar Alcatel (arī par centrālēm), kāds var pakratīt ar galvu apstiprinoši vai noliedzoši?

Link to comment
Share on other sites

Ja valsts būtu viņiem iedevusi laiku pāris gadus un palīdzējusi ar tirgus aizsardzību mums šodien iespējams būtu savs VEF.

Par kādu valsti ir runa, Latviju vai to kas palika pāri no bijušās PSRS?

Pat ja Latvija būtu ieviesusi sava iekšējā tirgus aizsardzību, maz ticams, ka attiecībā uz VEF produkciju, to darītu Krievija, Ukraina, vai Kazahstana. Ne jau Latvija bija galvenais VEF produkcijas noieta tirgus. Tas pats atteicas uz visām pārējām Latvijas rūpnīcām, kuras lielāko daļu produkciju ražoja PSRS tirgum, un līdz ar PSRS sabrukumu, sabruka arī Latvijas rūpniecības preču noieta tirgus. Var, protams, pastāvēt rūpnīcas ražo tikai iekšējam tirgum, bet tad tam vairs nav vajadzīgi n-tūkstoši strādājošo un milzīgi rūpnīcu korpusi.

VEF, RAF u.c rūpnīcu gadījumā, šo rūpnīcu ražotā produkcija nonāca to preču kategorijā (telefona centrāles, operatīvā transporta mikroautobusi), kuru lielākā daļa tiek tirgotas konkursos, un tur darbojas nežēlīga konkurence, nevis sentimentālas atmiņas (par sentimentālu attieksmi pret kādu konkrētu firmu, konkursa rīkotāji var iekulties tiesu darbos).

Link to comment
Share on other sites

Firza vēl daudzus gadus VEF inženieri turpināja projektēt iekārtas exPSRS tirgum. Tikai ražoja viņas jau krievijā jo VEF vairs nebija. Telefona tīkla modernizācija tik lielos apjomos ir lēns pasākums , bet jaunās modernās ārzemnieku centrāles vienkārši nespēja strādāt kopā ar krievu/kazahu un citiem exPSRS tīkliem signalizācijas protokolu atšķirību dēļ. Ja latvija būtu iepirkusi savas ciparu centrāles no VEFa, uzņēmumam būtu bijusi nauda veikt šo pāreju un šos tirgus paturēt - tieši pateicoties sakariem un zināšanām par tieši konkrēto tīklu. Un nauda jau kā reiz bija vajadzīga ražošanas pārstrukturēšanai un optimizācijai - to tajā laikā VEF lieliski saprata - vot tikai naudas vairs nebija.

Un patiesībā dažiem pārstrukturēšanas projektiem finansējumu un ārzemju partnerus atrada privātajā sektorā - tikai valsts pieprasīja lai VEFs nomaksā sociālā nodokļa parādu pirms ņemt kredītu modernu iekārtu iegādei. Rezultātā palika bez rūpnīcas un bez nodokļa. Salīdzini to kā piemēram ASV atbalsta savu , kaut arī neefektīvo un novecojušo autobūvi.

Bet vispār tagad visi gudri d..st , būtu paši pastrādājuši tajos apstākļos.. :/

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Krishius

Kādam ir poņa, ko mūsdienās dara RVR?

 

Cik skatos, tad joprojām knapinās ar vilcienu ražošanu pēc 60to gadu piegrieznēm.

Link to comment
Share on other sites

Igelkott

Par RVR varu teikt sekojošo - šobrīd nekas nenotiek. Ja pasūta kāda sastāva vienību renovāciju - labi, ja pasūtījumu nav - kasa kuli. Par visu "paldies" pašmāju tūdaliņiem, kuri pakāsa itin pieklājīgu partneri - Bombardier, kurš reāli bija gatavs likt iekšā savus resursus un tehnoloģijas RVR (vai man jāstāsta, kā krievi gānās par viņu modernizācijām uz RVR ER2 vilcienu vagoniem! Un Bombardier ar RVR tieši grasījās iziet uz bijušās PSRS tirgiem). Turklāt, kā RVR apakšuzņēmējs, ar iespēju nākotnē Latvijā ne tikai komplektēt no Bombardier daļām dīzeļvilces un elektrovilces vagonus, bet arī daudz ko ražot uz vietas (uhh, kas par prakses vietām būtu pašmāju RTU jaunajiem inženieriem vēlāk!). Likumsakarīgi - pavelkot svītru šai iespējai, tika sperts izmisuma solis, un šobrīd PV (kuru kūrē ZZS) piedalās konkursā kā apakšuzņēmējs Spāņu uzņēmumam. RVR "uzmeta divreiz" - Bombardier divas reizes nāca pie RVR ar piedāvājumu; abas reizes parādīja vidējo pirkstu. Pirmo reizi, kad Rīgas dome ar RS uzrakstīja nolikumu, kuru pat nebija vērts izņemt (galarezultātā - paņēma vagonus caur sindicēto kredītu no Škoda, kuri pagājušā ziemā, tā arī pašlaik ir gļukaini, kā sazin kas; ir rīti, kad vairākus vagonus no depo nevar izlaist maršrutā dēļ gļukiem, gan pašu vagonu līmenī, gan ūberkrutajā e-talona terminālī ); otro reizi - kad izsludināja PV iepirkumu - arī uzrakstīja priekš konkrēta pretendenta, kurš pirmajā tūrē acīmredzot bija Šveices Stadler. Otrajā kārtā RVR kopā ar spāņiem izņēmuši nolikumi, un pašlaik tie ir vienīgie zināmie pretendenti; bet tas noteikti nav tas, kas varēja būt, ja ZZS nebūtu norakuši Bombardier+RVR sadarbību. Turklāt, bez jebkādām manevra iespējām.

Līdzīgi mūsu "mīļie" ierēdņi uzlikuši pliku dibenu uz plāniem Daugavpilī nākt un darboties BKM (Belkomunalmaš), kuri grasījās izvērst Daugavpilī tramvaju un trolejbusu ražošanu. Ķīmija ir iznīcināta, loko cīnās, kā prot uz maksātnespējas robežas...

PS. Ja izdosies nokārtot visas formalitātes, būs reportāža tieši no RVR cehiem.

PPS. Pašlaik arī Daugavpilī norisinās konkurss par tramvaju iepirkumu, tur visticamāk būs Vario LF...

rvr02zl7.jpg

20060106_26988.jpg

RVR+Bombardier LF-2 projekts

Labots - Lords Bonifācijs
Link to comment
Share on other sites

...vēl daudzus gadus VEF inženieri turpināja projektēt iekārtas exPSRS tirgum.

Baltkrievi arī orientējās uz bijušo padomiju, pat kolhozus saglabāja, bet ar ko tas viss ir beidzies? Tāds pats bankrots kā pie mums, tikai miljardu parādi ir krieviem, pie tam daudzus gadus rūpniecība energoresursus saņēma no Krievijas par iekšējām cenām, bet tas nekādi nepalīdzēja "modernizēties", lai varētu izdzīvot reālā tirgus situācijā.

Link to comment
Share on other sites

Igelkott

Redzi, Baltkrievi saglabāja, un tas ir labi. Šajā ziņā es vectēvu Lukašu ļoti cienu; bet problēma slēpjas citur - grūtības noturēt kvalitāti, un tas, ka produkcija tiek ražota nevis izejot no kvalitātes un pieprasījuma, bet gan kā PSRS - ražojam, pildām plānu, noliktavās stāv, bet noieta nav. Bet cilvēkiem ir darbs. Atceroties to, kā BKM piedāvāja Zālīša pēdējos gados Rīgas TTP (Tramvaju un trolejbusu pārvaldee) savus AKSM trolejbusus; RVR vajadzēja saņemt pasūtījumu no Baltkrievijas viņu vilcienu modernizēšanai. Bet Baltkrievi uzstādīja ultimātu - jūs pirksiet mūsu trolejbusus, bet RVR modernizēs mūsu vilcienus. TTP nopirka viņu trolejbusus, RVR modernizēja vilcienus. Viss it kā skaisti, bet...

Tie trolejbusi sprāga kā mušas, viens vai pat divi nosvila, gala rezultātā TTP BKM prasīja novērst defektus (tajā laikā Rīga saņēma pirmo partiju ar BKM trolejbusiem - pilnīgi un galīgi zaļiem ragaiņiem). BKM attrauca, ka neko nedarīs, karoče, iebāziet troļļus *opā. Nu, ņēma un nolika visus uz gadu pie sētas, kamēr garantija iztecēja, pēc tam Mehāniskajās darbnīcās pašu spēkiem lipināja, ko varēja, bet tik un tā problēmas ar viņiem ir, un nu jau atskraida pēdējo gadu baltkrievi Rīgas ielās...

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...