Jump to content

Alumīnija detaļu apstrāde


Guest Modricimus
 Share

Recommended Posts

Guest Modricimus

restaurēju a/m un ir nepieciešams atgriezt aluminija detaļām spīdumu. respektīvi noņemt oksīda kārtu :?:

izmēģināju citronskābes šķ;idumu ūdenī, vārīju. rezultātā izdevās tikai dabīt nost katlakmens kārtu .

tātad - ir idejas ?

Link to comment
Share on other sites

Obla ....ja "a/m" nozīmē automašīna, tad sālsskābe kāreiz būs īstais līdzeklis :mrgreen:

 

Autor - par pulēšanu neko neesi dzirdējis?

 

mja....tikai kā automašinu var izvārīt.....mīkla :shock:

Edited by muca
Link to comment
Share on other sites

Baigais Janka

Vispār jau no abiem iepriekšējiem komentiem jāņem pa druskai - tobiš - nopulē un nolako, tā vien tas darās :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Modricimus

vienkārši neatradu piemērotāku vietu forumā savam jautājumam. Un te palasot Jetija un citus projektus, secināju, ka te ir zinoši cilvēki (piemēram, alumīnija anodēšana utt)

tās alumīnija detaļas būs nereāli nopulēt, jo manā gadījumā tās ir vārstu vāki, ieplūdes kolektori, tosola cauruļu štuceri."iepriekšminētanjām detaļām virsma ir poraina - virsmas raupjums nav gluds.

 

okei, tātad - ar sālskābi? varbūt sīkāk varētu apskaidrot :?:

Link to comment
Share on other sites

Guest Modricimus

Lūk a/m, kurai tas nepieciešams. vienkārši tika jaukts ārā dzinējs un nu lai viss būtu top zustand, interesējos par šo lietu. vienkārši laika gaitā detaļas alumīnija detaļas apsūbējušas, uz tosola izvadiem izveidojies katlakmens un citi kutūras slāņi

bimmeris2.jpg

Link to comment
Share on other sites

:mrgreen: un es padomāju, ka čalis ķēries klāt kāda restaurācijas vērta aparāta restaurācijai. Nu kaut vai "kārlīša"....

 

Pa discovery rāda raidījumu "wheeler dealers" tur arī džeki nopērk lūzni: aļa 1989. g. BMW 325 touring, "restaurē" un par 2 nedēļu [consored] nabū "navaru" 100 gbp.... :D

Edited by bedris
Link to comment
Share on other sites

Bet huļiganka tiešām izskatās labi saglabāta.

Ja ir ohota tur bakstīties ar tām motora detaļām, tad tika uz prieķšu.

Par skabi nezinu, tiešam var sanākt visādi, bet nu mehāniska pulēšana palīdz gandrīz vienmēr. Ja nu spogulī dēļ sakausējuma īpatnībām nadabūsi, tad nu tīrs un smuks gan iznāks.

Link to comment
Share on other sites

ir arī vienkāršāks veids, kuru var pamēģināt. drogās nopērkams pa kādi 4Ls frosch. baigais draņķis, notīra visu. bet ja tev ir baigā kārta virsū, tad tajās pašās drogās ir tādi HG ražotāja tīrītāji. tie ir 2x dārgāki, bet domāju, ka tavai pulēšanai kaut ko varēs atrast. ir viņiem spec. metāla tīrītāji. labi, maitas.

 

HG tīrītājs, bet bija arī speciāls metāla virsmām (ņeržas plītīm u.c.).

Link to comment
Share on other sites

Pulieri mašīnām ir jāmeklē autoveikalos nevis mājsaimnieču paradīzē.

Pamēģināt, protams var, tikai beigās baigi daudz naudas izgrūdīsi par kautkādu her*u, kas domāta piecepinātu tauku tīrīšanai, nevis oksīda un motoreļļas maisījuma beršanai.

Link to comment
Share on other sites

Guest Modricimus

man no sandepovskajiem laikiem saglabājusies sālskābe. uztaisīšu vāju šķīdumu un paprovēšu uz kādaz maznozīmīgas detaļas, pēcāk ar sodas šķīdumu likvidēšu skābes paliekas.

joka pēc varētu paprovēt anodēšanu, jo te iepriekš jetijs bija ņēmies gar to lietu :)

 

P.S. gadrīz visas kvēlspuldzes manā a/m ir nomainītas pret gaismas diodēm (bildē priekšējie pagriezieni). savā gadījumā izmantoju LED Star 3w un veselu lērumu mazās diodes. Bet interesē kompakts impulsģeneratora barošanas bloks šīm diodēm - tātad - ieejošais spriegums 11-16 v, izejošaus ~ 3,6v. esmu gūglējis bet tā arī neatradu kompaktu ietaisi. varbūt kāds var ieteikt idejas ?

Link to comment
Share on other sites

Ar alumīnija oksīda kārtiņu - uzmanīgi. To ir grūti noņemt, jo tā gaisā atjaunojas. Bet, ja izdodas, tad alumīnijs reaģē pat ar ūdeni.

Link to comment
Share on other sites

He, interesanta sakritība, man ir līdzīgas vēlmes. Tikai viena atšķirība - Modricimus vēlas savam bembim salikt kaut kādus ūberkrutus nieciņus, es savai mucai oriģinālas un krutas VAG detaļas ;) Piemēram, Modricimus grib [nezinu, kāpēc] bezpakāpju ventilatora regulatoru, es savai mucai B4 klimatu :D Motoru taisos nevis tikai pulēt, bet par deviņdesmit procentiem nomainīt - 1.8S karburatormucas blokā ielikt GTI golfiņa motoriņu. Tāpēc arī sāku interesēties par alumīnija krāsošanas iespējām ;) Tikai atkal - Modricimus prāto par tīrīšanas iespējām, es toties jau zinu kur es varēšu vest detaļas uz noskrotēšanu, milzīgi lēti nebūs, bet būs labi :) Jautājums tikai, krāsot, lakot, anodēt, vai ko darīt? Vēlme noteikti būs par sarkanu un zilu krāsu, ar laiku tiks izdomāts :) Salasījos par Jetija alumīnija anodēšanu, ienāca prātā, cik interesants pasākums būtu anodēt, teiksim, motora bloku :D

Link to comment
Share on other sites

Guest Modricimus

Pa fikso vīkendā paspēlējos ar sālskābi un alumīniju - nesekmīgi. varbūt tai lietai nopietni nepiegāju :roll:

msh - kāpēc tev skrotēt :?:. paņem ar smilšu strūklu apstrādā - alumīnijam tas būs saudzīgāk.

 

un motora bloks ir no čuguna, ne no alumīnija . alumīnija ir cilindru galva

Link to comment
Share on other sites

Alumīnijs nav tik prasts, bet :

Полировка алюминия, а) Алюминий погружают сперва в сильный раствор

едкого кали или натрия, а затем в смесь из 2 азотной кислоты и 1 серной

кислоты. После этого его кладут в чистую азотную кислоту и, наконец, в

разбавленный водой уксус. Сполоснув хорошенько в проточной воде, высушить

в горячих опилках и полировать лощилом. Обработанный таким образом

алюминий приобретает свой естественный чисто белый цвет.

 

Tas ja lasi krieviski . Orgīnālais avots: http://0.viv.ru/cont/kustar_n/7.html - nu neslikts avots , ja mīli pats, ar savām rokām ko būvēt :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Alumīnijam saudzīgāk....

 

cik nopietni ietekmē detaļu tā ķīmiskā apstrāde?

Pa fikso vīkendā paspēlējos ar sālskābi un alumīniju - nesekmīgi. varbūt tai lietai nopietni nepiegāju :roll:

msh - kāpēc tev skrotēt :?:. paņem ar smilšu strūklu apstrādā - alumīnijam tas būs saudzīgāk.

 

un motora bloks ir no čuguna, ne no alumīnija . alumīnija ir cilindru galva

Link to comment
Share on other sites

Oiiii . labs !!! Tak ar gandrīz gribēju iecept kādu gudrību . Paldies cheky , ka veda pie prāta .

Kam bij nags uz tāda miroņa atdzīvināšanu ? Atzīstaties :)

Ahaaa - naislaif ir tas negantnieks :D

Edited by Peleecis
Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Zinu, ka baigi veca diskusija, bet tomēr. Ņemos ar AL vārstu vāki, kolektori, diski,  moto motora bloki to vāki kā arī dažādas nestandarta detaļas vizuļi visādi mākslinieku grabuļi, utt.pulēšanu (ar vibrometodi). Varu uzpulēt līdz spogulim. Turas ilgi, pašam uz autiņa diski, ir ok. Ja baigi gribas pēc tam var lakot ar pulverlaku. Ņemu nost krāsu ar kīmiju.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...