Jump to content

Suporta atjaunošana,rocenes spēks?!


Recommended Posts

biomass979

Manā gadījumā TRW vai Lucas sistēmas pakaļējais  suports ar rocenes mehānismu.

Kurš mācēs paskaidrot,Vai roceni pieraujot riteņiem jāšļūc vai vienkārši janobloķē riteņi ?

Vienkārši  tuvojas apskate,roceni pārbaudot uz grants seguma,viens ritens šļūc otrs tā nevisai!Nebij miers,to vājāko pusi noardīju ,nu jā,itkā viena vadīkla bija smāgāka,bet neteiks ka nepild savu funkciju,to visu smuki iztīrīju,iesmērējām,salikām atpakaļ un rezultāts tāds pats! Sāku izpētīt roceni ar to ar vis kārtība trose iespriegota,pati trose staigā brīvi,izpētot norautā veidā apmēram puse no rocenes  atļāutā gājiena noraujas un tālāk stop,tas nozīmē ka vis strādā !

Labi,izņēmu pašus klučus,bija dzirdēts ka šie var apķept un palikt glancēti līdz ar to nebremzē pilnvērtīgi! Izņēmu,tādi spīdīgi ķipa bija!Ņēmu ar smilsapīru nopucēju to virsmas lai paliek matēti,rezultāts tāds pats,bez izmaiņām! Iekarsumā nomaiņīju bremžu eļļu visā sistēmas maģistrālēs,izpūšot cauri līdz krāsa nomainās,    rezultāts neaminīgs!

Xren,izdomāju tai pusē nopirkt jaunu suportu! Visu saliku atgaisoju,nu,rezultāts tāds pats :) !

Sāku pētit veco suportu,nav nemaz tik vecs,pagaisgad pirkts,itkā nekādas  vainas,bet pa cik jau biju noķidājis,nopirku jaunu rem komplektu un saliku!Uzliekot atpakāl vietā,nu nevella,rezultāts nemainīgs!

 Pa cik man apskates iekārta mājās nav,to pieļaujamo spēku nevaru uzināt!

Varbūt kads zin paskaidrot,varbūt nemaz tam ritenim nav jāšļūc,vai ir kāda metode pēc ko orentēties?!

A,jekas abās pusēs ir suporti vienādi "kamoka" ar 36 mm cilindrīšiem,tas tā,ja kāds iedomāsies pateiks  ka tai pusē kura šļūc ir suports ar 38mm cilindru!

Edited by biomass979
Link to comment
Share on other sites

kaut_kaads

Iebrauc kādā servisā un pajauta lai uzdzen uz stenda. Cik tas maksā, 10-20e? Nebūs jāzīlē foruma biezumos, kādi ir bremzēšanas spēki...

Es parasti apstājos, norauju kārtīgi ručeni (ja ar trosēm) un pabraucu uz priekšu, gan uz asfalta, gan grants. Tur diezgan labi var just kā kura puse bremzē. Tā kura nebremzē īsti uz to ari bundža aizsvārstās, ja abi vienādi tad bundža īsti nemaina savērsumu un tikai paceļas/nosēžas pakaļa atkarībā kurā virzienā kustini.   

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

biomass979
Posted (edited)
Pirms 8 minūtēm , kaut_kaads teica:

Iebrauc kādā servisā un pajauta lai uzdzen uz stenda. Cik tas maksā, 10-20e? Nebūs jāzīlē foruma biezumos, kādi ir bremzēšanas spēki...

Es parasti apstājos, norauju kārtīgi ručeni (ja ar trosēm) un pabraucu uz priekšu, gan uz asfalta, gan grants. Tur diezgan labi var just kā kura puse bremzē. Tā kura nebremzē īsti uz to ari bundža aizsvārstās, ja abi vienādi tad bundža īsti nemaina savērsumu un tikai paceļas/nosēžas pakaļa atkarībā kurā virzienā kustini.   

Man vieglāk ,man ir papildus spogulīši kuros redzu pakaļējos riteņus,kā arī priekšējos! Uz asfalta noraujot,laižot sajūgu vaļā,buņdža iesēžās pakaļējos amīšos  un tad ja vēl spīdzin sāk čirkstēt bremžu kluči pret diskiem un redzu ka tā puses ritenis sāk greisties!

Servisā!Tur kamēr tevi pienems paies 2 nedēļas,mazajos servisos nekas tāds nav!

Edited by biomass979
  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

kaut_kaads

Nu ja redzi, ka griežas, tad īsti gana spēka nav. Dažreiz gan izlaiž skati ar 0,3:1,2 bremzēšanas spēkiem, bet labāk jau būtu, ka abi rati būtu vienādāki, bet kā jau biedrs saka, nobloķēties tiem ratiem gluži arī nav vajadzīgs.

Sakrāj 20e atkārtotajai un brauc uz skati. Vismaz padzīsi nākamo tuvāk vasarai :) 

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

versatile

Interesanti par tiem glazētajiem klučiem - neesmu jaucis auto rocenes, bet velo kluči apglazējas, nepareizi bremzes lietojot. Stāvbremzi lietojot tikai tad, kad auto uz vietas stāv, nekam nevajadzētu glazēties.

Pirms 22 minūtēm , biomass979 teica:

tad ja vēl spīdzin sāk čirkstēt bremžu kluči pret diskiem un redzu ka tā puses ritenis sāk greisties

šis laikam izskaidro.

 

LLP, pa lielam.

Link to comment
Share on other sites

Jurkins

Es uz roceni pirms skates nekad neesmu iesprindzis. Skaidrs, ka, ja galīgi nav... bet tā parasti nemēdz būt, jo roceni lietoju. Vienkārši eju tehnisko. Ja neizlaiž, tad attiecīgi uz servisu. Bet neviens ritenis nešļūca ne aizpagājušogad, ne pagājušogad.

 

Tā loģiski jau, kāda starpība uz roceni vienādi vai nevienādi. Protams, ja roceni lieto līkumos un pagriezienos, tad gan.

Edited by Jurkins
Link to comment
Share on other sites

Pirms 35 minūtēm , versatile teica:

Stāvbremzi lietojot tikai tad, kad auto uz vietas stāv, nekam nevajadzētu glazēties.

Ir gana daudz mašīnu kurās vieni bremžu kluči ir gan stāvbremzei, gan darba bremzēm...

Link to comment
Share on other sites

Audi80 ar gāzi, točna tā bija!

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

biomass979
pirms 4 stundām , darklight teica:

Nav rocenei jābremzē tik stipri, ka riteņi šļūc.

Man jau ar te tā sāk apgalvot!Darba autiņam ar bremzējas abas puses,bet tvingo tik viegls ka tas tā varētu būt!

pirms 4 stundām , versatile teica:

nteresanti par tiem glazētajiem klučiem - neesmu jaucis auto rocenes, bet velo kluči apglazējas, nepareizi bremzes lietojot. Stāvbremzi lietojot tikai tad, kad auto uz vietas stāv, nekam nevajadzētu glazēties.

Kluči ir  vieni un tie paši ka darba bremzei  tā rocenei-tik parasti priekšējie ir dominējošie!

Link to comment
Share on other sites

biomass979
Posted (edited)
pirms 4 stundām , Jurkins teica:

Tā loģiski jau, kāda starpība uz roceni vienādi vai nevienādi. Protams, ja roceni lieto līkumos un pagriezienos, tad gan.

Šitas  parasti ziemā nākot sētā,lai nav jakuļas līdz mājas otram galam lai apgriestos,ziemā vienkāršāk pieraut un iegriest nemuļājoties!

Edited by biomass979
Link to comment
Share on other sites

nē, nu ja neesi drošs, tad var vedāt līdzi tauvu un atsiet mašīnu, lai neizbēg. Laukos noteikti ir saglabājušās margas zirga piesiešanai, tad nu varēsi savu blakus atsiet... .

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

biomass979
Posted (edited)
pirms 4 stundām , Dils teica:

Ir gana daudz mašīnu kurās vieni bremžu kluči ir gan stāvbremzei, gan darba bremzēm...

Lielāko daļu disku bremzēm tā ira!

Pirms 7 minūtēm , Jainit teica:

nē, nu ja neesi drošs, tad var vedāt līdzi tauvu un atsiet mašīnu, lai neizbēg. Laukos noteikti ir saglabājušās margas zirga piesiešanai, tad nu varēsi savu blakus atsiet... .

Tur mēs tavu nepaklausīgo Kuci piesiesim! 🤭Laukos pat nofenderēti dekoratīvie vecie  zirga Ratu rati!

Edited by biomass979
Link to comment
Share on other sites

biomass979
Posted (edited)
pirms 6 stundām , jema teica:

Audi80 ar gāzi, točna tā bija!

Aceros ,nezin ka audi 80,bet ford escortam loku bremzes uz suportiņiem kas  izspiežas katrs uz savu pusi atverot lokus,tā pat stāvbremze,bija iekombinēta ar plakanveidīgu herņu,noraujot roceni tā plāksne atver lokus un tā nostrāda rocene uz tiem pašiem lokiem!   Kādi tur brīnumi-tagat pat  Arābu xiluxiem ir barabanu bremzes!

Edited by biomass979
Link to comment
Share on other sites

biomass979

Bet nu labi ies to apskati tad redzēs kas un kā,nav ko iespringt,zālājā un dubļos vismaz šļūc abi riteņi! 😆

Link to comment
Share on other sites

Apskatē, ja raujot roceni izmet no rullīšiem, apskate izieta. Galvenais, lai vienā no pusēm bremzēšanas spēks nebūtu 0

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, biomass979 teica:

Lielāko daļu disku bremzēm tā ira!

Izņemot Volvo, MB, Lexus, Jaguar un Infiniti :yes4:

Un noteikti ka arī citiem

Link to comment
Share on other sites

jau kādus pāris gadus pa abām pusēm kopā jāsalasa noteikts spēks kas tiek aprēķināts pēc formulas. 
lasot topiku, aizdomājos, ka pats regulāri brīnos par sekojošo: jaunībā (pirms ~26 gadi) 70-80 vw audi auto stāvbremzi vienmēr spēju ieregulēt tā kā bloķējās uz sausa asvalta, un tas tika regulāri izmantots neapdomīgiem trikiem. Pēdējos gados, vēroju ka stāvbremze ar pūlēm izpilda savu uzdevumu 'stāvēt'. Kamēr šo visu apdomāju tagad nospriedu ka: 1) toreiz auto masa bija ap 1300kg tagad 2100 2) toreiz aizmugurē darba bremzes bija loku, attiecīgi stāvbremze izmantoja pilna izmēru lokus un trumuli, bet tagad stāvbremzei iz mazi lociņi disku bremžu iekšpusē. 

Link to comment
Share on other sites

Nu vispār tagad tehniskajās nāk tāds ieraksts - Stāvbremzes bremzēšanas efektivitāte pietiekoša - riteņi tiek nobloķēti bremžu stendā.

Link to comment
Share on other sites

A1. Stāvbremzei jānodrošina bremzēšanas efektivitāte, veicot pārbaudi uz stenda, kas jebkuram atsevišķam transportlīdzeklim nedrīkst būt mazāka par 16 % attiecībā pret pilno masu, bet mehāniskajam transportlīdzeklim savienojumā ar piekabi (puspiekabi) – mazāka par 12 % attiecībā pret transportlīdzekļu sastāva pilno masu, vadoties pēc lielākās aprēķinātās vērtības. Stāvbremzes bremzēšanas efektivitāti aprēķina, izmantojot šādu formulu:

 

z = ∑ F × 100 %, kur
G

z – stāvbremzes bremzēšanas efektivitāte, %;

 

ΣF – visu riteņu, uz kuriem iedarbojas stāvbremze, bremzēšanas spēku summa, kN;

 

G – transportlīdzekļa maksimālais svars, kN (pilna masa [tonnas] x 9,8 [m/s2]), vai transportlīdzekļu sastāva maksimālais svars, kN (sastāva pilna masa [tonnas] x 9,8 [m/s2]) (kas attiecināms).

 

B. Prasību izpildes vērtēšanas kritēriji un novērtējumi

 

1.4.2. Pārbaudes metode Vērtēšanas kritēriji Novērtējums
1) Pārbaude bremžu stendā

vai

2) pārbaude uz ceļa, izmantojot palēninājumu uzrādošu vai ierakstošu ierīci

vai

3) pārbaudot transportlīdzekli zināmā ceļa slīpumā

B1. Nav sasniegta prasībās noteiktā stāvbremzes bremzēšanas efektivitātes minimālā vērtība transportlīdzeklim ar pneimatisku bremžu sistēmu; stāvbremzes bremzēšanas spēki transportlīdzeklim ar hidraulisku bremžu sistēmu nav pietiekami prasībās noteiktās stāvbremzes bremzēšanas efektivitātes minimālās vērtības sasniegšanai un riteņu nobloķēšanai bremžu stendā 2
B1. Stāvbremzes bremzēšanas efektivitāte transportlīdzeklim ar pneimatisku bremžu sistēmu vai transportlīdzekļa sastāvam ar pneimatisku bremžu sistēmu nesasniedz 50 % no prasībās noteiktās minimālās vērtības attiecībā pret transportlīdzekļa masu pārbaudes laikā 3

 

Link to comment
Share on other sites

Dundurs
Pirms 58 minūtēm , jema teica:

Izņemot Volvo, MB, Lexus, Jaguar un Infiniti :yes4:

Un noteikti ka arī citiem

 

Man, piemēram Mitsubishi Outlander arī ir rocene uz lokiem. Apvidniekiem bieži sastopams šāds variants. 

Link to comment
Share on other sites

tagad jau elektriskas rocenes, vairs nepaākstīsies

bet ir patīkams ka ir Auto Hold

Link to comment
Share on other sites

pirms 1 stundas , jema teica:

Izņemot Volvo

Man ir V70 kuram ir tikai 1 kluču komplekts gan stāvbremzei, gan darba bremzei...

Link to comment
Share on other sites

Pirms 1 minūtes , Dils teica:

Man ir V70 kuram ir tikai 1 kluču komplekts gan stāvbremzei, gan darba bremzei...

nu ja, kura gada, tāds brīnums, jaunais ar elektrisko roceni?

Link to comment
Share on other sites

Nu jā elektriskā 2008g....un vispār man visām mašīnām ir bijušas bremzes tikai ar 1 komplektu...

Link to comment
Share on other sites

darklight

Gadsimtu mijas Opelim ar visām četrām disku bremzēm rocene strādāja no tā paša suporta un ar tiem pašiem klučiem kā darba bremze. 2006. gada Seat Leon tieši tāpat, arī Golfiem un Audi A3 ir tāpat. Par citiem modeļiem precīzi nezinu. Tā paša gada Chrysler Sebring arī ar disku bremzēm rocenei ir atsevišķi loki diska iekšpusē. Kaut kā tā.

Link to comment
Share on other sites

pirms 15 stundām , Usins teica:

jau kādus pāris gadus pa abām pusēm kopā jāsalasa noteikts spēks kas tiek aprēķināts pēc formulas. 

Palabošu- jau pārdesmit gadus 😉

Link to comment
Share on other sites

biomass979
Posted (edited)
23.04.2024. , 21:07, Usins teica:

A1. Stāvbremzei jānodrošina bremzēšanas efektivitāte, veicot pārbaudi uz stenda, kas jebkuram atsevišķam transportlīdzeklim nedrīkst būt mazāka par 16 % attiecībā pret pilno masu, bet mehāniskajam transportlīdzeklim savienojumā ar piekabi (puspiekabi) – mazāka par 12 % attiecībā pret transportlīdzekļu sastāva pilno masu, vadoties pēc lielākās aprēķinātās vērtības. Stāvbremzes bremzēšanas efektivitāti aprēķina, izmantojot šādu formulu:

 

z = ∑ F × 100 %, kur
G

z – stāvbremzes bremzēšanas efektivitāte, %;

 

ΣF – visu riteņu, uz kuriem iedarbojas stāvbremze, bremzēšanas spēku summa, kN;

 

G – transportlīdzekļa maksimālais svars, kN (pilna masa [tonnas] x 9,8 [m/s2]), vai transportlīdzekļu sastāva maksimālais svars, kN (sastāva pilna masa [tonnas] x 9,8 [m/s2]) (kas attiecināms).

 

B. Prasību izpildes vērtēšanas kritēriji un novērtējumi

 

1.4.2. Pārbaudes metode Vērtēšanas kritēriji Novērtējums
1) Pārbaude bremžu stendā

vai

2) pārbaude uz ceļa, izmantojot palēninājumu uzrādošu vai ierakstošu ierīci

vai

3) pārbaudot transportlīdzekli zināmā ceļa slīpumā

B1. Nav sasniegta prasībās noteiktā stāvbremzes bremzēšanas efektivitātes minimālā vērtība transportlīdzeklim ar pneimatisku bremžu sistēmu; stāvbremzes bremzēšanas spēki transportlīdzeklim ar hidraulisku bremžu sistēmu nav pietiekami prasībās noteiktās stāvbremzes bremzēšanas efektivitātes minimālās vērtības sasniegšanai un riteņu nobloķēšanai bremžu stendā 2
B1. Stāvbremzes bremzēšanas efektivitāte transportlīdzeklim ar pneimatisku bremžu sistēmu vai transportlīdzekļa sastāvam ar pneimatisku bremžu sistēmu nesasniedz 50 % no prasībās noteiktās minimālās vērtības attiecībā pret transportlīdzekļa masu pārbaudes laikā 3

 

Tā ,sūds ar visu formulu!     Nebija miers,nopirku jaunus bremža klučus,tagat bišku pieraujot abi pakaļējie šlūc!

Secinājums,noņemot iepriekšējos klučus kuri nemaz tik bēdīga stāvoklī neizskatās,kurus ar smilšpapīru viegli notīrīju,tagat redzams ka labi vai puse no tiem klučiem ir strādājusi! Cēlonis noteikt tā iesprūdusī vadīkla,bija izmainījusi kluču piespiedienu...slīpi padiluši!  Todien uzliekot jaunu kronšteinu ar komplektā  jaunām vadīklām,uzliekot tos pašus klučus...itkā rezultāts nebija!Šodin noņemot tos klučus,skaidri redzams ka kluči kad vis kartībā ar piespiedienu vairs neņem par visu plakni,bet pusīti no abām pusēm identiski,a tā uz aci izliekas ka šie ideāli!!!

Edited by biomass979
Link to comment
Share on other sites

23.04.2024. , 21:32, jema teica:

tagad jau elektriskas rocenes, vairs nepaākstīsies

bet ir patīkams ka ir Auto Hold

Bet ir arī mīnusi tām elektriskajām... 😎

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...