Jump to content

"pārdodu" VAG grupas riepu spiediena kontroles sensorus


MartiniB
 Share

Recommended Posts

mazlietoti, nobraukums 1139 km

sūtināti no Ali, pēc lietotāju atsauksmēm, piesakoties paši, pēc dažiem nobrauktiem km.

man nepieteicās, jo kļūdaini biju pārpratis "plusu" TPMS+ opcijas nosaukumā,

kas izrādījās, ka turpina kalkulēt pēc ABS datiem, tik vien atšķirībā no parastā TPMS,

prot vēl parādīt konkrētu vainīgo riteni.

 

lai darbotos no šiem, reāliem sensoriem, MQB platformas auto ir jābūt iebūvētam uztverošajam modulim 5Q0 907 273 B

 

5Q0 907 275 B

20230128_5Q0907275B_Ali_1.thumb.jpg.c25e5d9347f662c26c17e4407b6f1812.jpg

 

cena simboliska - izmontēt no ziemas ratiem, teorētiski var iztikt bez balansēšanas

 

p.s.

OEM uztvērēja iegādi un čakaru ar iebūvēšanu

aizstāju ar autonomiem komplektiem no Ali, kalpo teicami

 

230405_090622_50p.thumb.jpg.5cb9bc2958807a4c9efabeaec874bea4.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jauno aparātu ar taisies "uzšķūningot"?

Kāda velna pēc vajadzīgi vēl papildus sensori, jau auto defaultā lasa spiedienu no ABS? Lai lampiņu salonā vairāk?

Link to comment
Share on other sites

Gan jau autors grib redzēt reālus ciparus nevis ir mīkstais vai nav mīkstais līmenī, kā to tipiski rāda pats auto. Vai to vajag, man laikam ka nē, bet ja gribās, neko nosodāmu neredzu.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 22 minūtēm , Stasss teica:

Kāda velna pēc vajadzīgi vēl papildus sensori, jau auto defaultā lasa spiedienu no ABS?

pasīvā sistēma mēdz izsniegt falšus brīdinājumus vai arī stipri novēlotus,

vienu riepu uzspridzināju, vairāk nevēlos.

 

ja tiešā mērījuma sistēma maxā ~25 euro, tad kamdēļ ne?

no Rimi, par šādu summu, jau sen vairs ārā neizlaiž

 

Pirms 19 minūtēm , Stasss teica:

Jauno aparātu ar taisies "uzšķūningot"?

protams, tik pieķeroties visam uzreiz, pirmajos mēnešos, nesmuks cipars exelī sazīmējās

 

Link to comment
Share on other sites

versatile

Vācijā ļoti noderēja, ka nomas auto bija reālais spiediens redzams.

Ar 4 atmosfērām pa bāni bija jestrs brauciena sākums. Sajūta, ka sēdi tenisbumbiņā, nevis bmw x1.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 47 minūtēm , Kazarms teica:

Gan jau autors grib redzēt reālus ciparus nevis ir mīkstais vai nav mīkstais līmenī, kā to tipiski rāda pats auto.

Man kautkur bardačokā mētājas, darbojas visiem auto.

 

R4998872-01?pgw=1

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

pirms 1 stundas , versatile teica:

Ar 4 atmosfērām pa bāni bija jestrs brauciena sākums. Sajūta, ka sēdi tenisbumbiņā, nevis bmw x1.

4 nav redzēts,

bet vēsākā rītā iepūsti 2.5 var viegli uzkāpt līdz 3 uz karsta piķa

 

Link to comment
Share on other sites

pirms 1 stundas , AndrisBB teica:

Man kautkur bardačokā mētājas, darbojas visiem auto.

 

R4998872-01?pgw=1

 

Ikdienā, pilsētā, pat bez tāda var iztikt,

pietiek ar tankštellēs pieejamiem.

Bet garākos gabalos, šis būs bezjēdzīgs balasts,

par operatīvo situāciju paliksi neziņā

Pirms 2 minūtēm , Stasss teica:

katru rītu regulē spiedienu?

Kamdēļ lai?

4-6 reizes gadā

Link to comment
Share on other sites

Nu nez cik operatīvai informācijai tur jābut? Ja izskatās pamīksta, tad iebrauc tankštellē uzpumpē.

Ja jau sāk būtiski laist, tad tak ABS pateiks. Vai tam kāda nozīme vai tur 38 vai 40psi?

Link to comment
Share on other sites

versatile
Pirms 8 minūtēm , MartiniB teica:

bet vēsākā rītā iepūsti 2.5 var viegli uzkāpt līdz 3 uz karsta piķa

Nu bļitka durvīs teica, ka jābūt, laikam, 2.8 - labi, ka pirms garā bāņa gabala bija Minhene un sākumu brauca sieva - es tikām bakstīju kompi un atradu tās 4 atm.

Link to comment
Share on other sites

pirms 2 stundām , MartiniB teica:

vienu riepu uzspridzināju, vairāk nevēlos.

Manam darba Golfs7 tā uz ABS sensoru brīdinājuma sistēma nostrādāja, kad pakaļā supports bija nosprūdis, disks karsts un balons piepampis.

  • Patīk 1
Link to comment
Share on other sites

Es nezinu, kādi jūs esat autobraucēji, bet vismaz es automašīnai (it īpaši savējai, ar kuru braucu ikdienā) noteikti jutīšu, ka riepa ir pamīksta bez kādiem sensoriem, jo auto gaita uzreiz izmainas. Priekšas gadījumā stūre uzreiz sāk vilkt tukšās riepas virzienā, un aizmugures gadījumā aizmugure sāk izteikti peldēt. Bet tukšu riepu vispār nevar nejust.

Tāpēc tādam gadžetam vispār neredzu jēgu, vēl jo vairāk, ja sensori jau ir rūpnieciski iebūvēti.

Tas ka ir censoņi, kuriem visādi loriņi nāk ļoti pie sirds, tā cita lieta.

(Autora gadījumā, zinot, kā iepriekšējā Škoda bija izrotāta, šaubu nav nemaz 😀)

Link to comment
Share on other sites

versatile

Nu ik pa laikam pēc brauciena apiet ap auto un disku centrus pačamdīt ir veselīgs ieradums.

 

Starp citu, mersim sanāca pret apmali atspiest riepu un pabraukt labu gabalu ar tukšu - kad sāku aizdomāties, ka kaut kas nav, man krustojumā viens piebrauca blakus un pateica.

Protams, ka netiešā tpms pat neieipīkstējās.

Labots - versatile
Link to comment
Share on other sites

pirms 9 stundām , ggg97 teica:

Manam darba Golfs7 tā uz ABS sensoru brīdinājuma sistēma nostrādāja, kad pakaļā supports bija nosprūdis, disks karsts un balons piepampis.

Jā, tā viņi dara. 

Vismaz 2 reizes ir pierādījies.

Uz darbu sanāk braukt 35km pa šoseju, bez bremzēšanas. Pie darba, klucis ir piedilis un disks vairs nav karsts, to tikai īsākos gabalos var uzķert. 

Bet TPMS uzmet vienmēr kļūdu.

Vai tas ir no karstuma, vai kā citādi tiek traucēta rotācija, to gan nezinu.

Link to comment
Share on other sites

Šķiet ka bremzējošs ritenis noteikti, kaut vai minimāli, bet veiks mazāk apgriezienu, kā tas, kuram viss ok.

Tad nu kompis uzreiz redz.

Link to comment
Share on other sites

_dunduks_

Vai kāds saprot, pēc kāda principa tā ABS sistēma saprot, ka ir "kļūda" spiedienos/griešanās ātrumos, ja es mainu visus 4 vasaras ratus uz ziemas vai otrādi? Man katru pavasari/rudeni pēc riepu maiņas tā sistēma ziņo, ka kaut kas nav ar spiedieniem. Bet pēc kļūdas nodzēšanas tā vairāk neparādās līdz nākamajai riepu maiņai. Pie tam, gan ziemas, gan vasaras riepas man ir vienāda izmēra.

Link to comment
Share on other sites

Tas ka riepas ir vienāda izmēra, tas neko nedod. Tāpat katra ražotāja riepas atškiras. Arī protektora augstums ziemai ir lielāks, utt.

ABS to visu mēra pēc riepas apgriezieniem. Ja tie nepas, tātad kaut kas ar riepu nav kārtībā.

 

Pirms 3 minūtēm , _dunduks_ teica:

Bet pēc kļūdas nodzēšanas tā vairāk neparādās līdz nākamajai riepu maiņai.

Visdrīzāk tu nevis nodzēs kļūdu, bet reseto sensorus.

Link to comment
Share on other sites

rinķa līnija ir C = 2 * Pi * R

Pat ja riepa tikai mazliet nosēžas, rinķa līnija izmainīsies 2x vairāk (procentuāli), attiecīgi izmaiņa apgriezienos būs 2x (procentuāli).

Pie pietiekoši liela attāluma izmaiņu jau var noteikt.

Droši vien ka īpaši nedarbojas ja visas 4 riepas pēkšņi mīkstas 😂

 

Ka uzpumpē riepas, tad jau šad tad lietderīgi ar mērījumus resetot, lai precizāki. Drošivien nomainot riepas, arī pa sliktu nenāk (ja pēkšņi lielāks rādiuss).

Labots - AndrisBB
Link to comment
Share on other sites

_dunduks_
Pirms 39 minūtēm , Stasss teica:

ABS to visu mēra pēc riepas apgriezieniem. Ja tie nepas, tātad kaut kas ar riepu nav kārtībā.

Nu bet par to jau arī ir jautājums, kas ir tas, kas "nepas"?

Ja nomaina visus 4 ratus, tad manuprāt proporcijai nevajadzētu mainīties. Visi rati relatīvi griežas vienādi (jo pēc resetošanas/kļūdas nodzēšanas) tā vairs neparādās.

Tajā pašā laikā ir nācies riepu piepumpēt no ~1,6 līdz 2,1 atm un sistēma to nepamanīja.

Man šī lampina tikai pie riepu maiņas ieslēdzas. Nezinu, vai tā ir reset, vai error, un kāda būtu atšķirība.

 

pressure.PNG

Labots - _dunduks_
Link to comment
Share on other sites

versatile
pirms 11 stundām , Stasss teica:

Kā var nejust tukšu riepu??

Labāk pasaki, kā to neredz ABS.

Link to comment
Share on other sites

tak ieej iekš izvēlnes un reseto mērījumus

 

81b028e5-4c8d-4a0d-b99f-f0a9f812ffd4-jpe

Pirms 12 minūtēm , _dunduks_ teica:

Ja nomaina visus 4 ratus, tad manuprāt proporcijai nevajadzētu mainīties.

Cik tad laiku aizņem 2x pogu nospiest, kad nomaina ratus. Varbūt mērījumi jau pirmstam bij greizi.

Link to comment
Share on other sites

pirms 11 stundām , Stasss teica:

Kā var nejust tukšu riepu??

Pakaļējo nav tik viegli sajust. Arī esmu nobraucis divas reizes ar tukšu pakaljeejo līdz kāds iebaksta. Par priekšējo jautājumu nav.

Link to comment
Share on other sites

Pirms 18 minūtēm , _dunduks_ teica:

Nu bet par to jau arī ir jautājums, kas ir tas, kas "nepas"?

Takš augstāk jau uzrakstījām, gan es gan Andris.

Link to comment
Share on other sites

pirms 10 stundām , Stasss teica:

Es nezinu, kādi jūs esat autobraucēji, bet vismaz es automašīnai (it īpaši savējai, ar kuru braucu ikdienā) noteikti jutīšu, ka riepa ir pamīksta bez kādiem sensoriem, jo auto gaita uzreiz izmainas.

a ja cits case? es piemēram neko aizdomīgu nejutu, pat pievēršot tam uzmanību.

 

falšie brīdinājumi, no pasīvās riepu spiedienā kontroles, parasti nav biežāki, kā ~2x gadā,

bet konkrētajā, liktenīgajā reizē, falšie bija izlekuši 3x divu mēnešu laikā

un ceturto es noturēju aŗī par viltus trauksmi, stāsts -

ap pusnakti izbraucu no Jēkabpils, izbraucot no pilsētas tumsā noķeru ceļa remonta slieksni,

ieklausījos auto uzvedībā uzmanīgi, nekā aizdomīga nebija diezgan paprāvu gabalu,

tiku līdz Tīnūžu šosejai, 35km ja kas, nobraucot 5km iedegās brīdinājums,

ieklausos vēl uzmanīgāk, nekā neparasta, vēl pēc 15km skaļš blīkšķis,

aizmugures kreisā lupatās.

sanāk nu eksperti, un pastāsta, kas tas bija :)

20170611_181827_20p.thumb.jpg.03870d95250f36996fefa3a3e55769b4.jpg

 

kam sekoja aizraujoši piedzīvojumi -

pirmo reizi mainīju rezerves riteni, grūti pateikt, bet iespējams, ka nakts melnumā pat drošāk,

satiksme retāka un tuvojošās fūres pa gabalu varēja redzēt.

otra lieta, kas dikti "patikās", bija manuāla 80kmh ātruma turēšana līdz Rīgai,

kā izrādījās kruīzkontrole atslēdzas, kad uzliek rezerves riteni,

šī neērtība izraisīja jau nākamo "upgrade", nomainīju riepu uz rezerves rata,

no rūpnīcas 205/55r16 uz pašizdomātu 205/65r16

teoriju, ka ACC nedarbojās atšķirīga diametra dēļ, dzīvē vēl nav nācies apstiprināt

 

vēl viens interesants gadījums -

šķērsoju mežonīgā ātrumā Serbijas/Ungārijas robežu, 2km/5h,

izleca brīdinājums uz autonomās kontroles, ka labā priekšējā ir pārkarsusi,

pārsniedzot 60c, kamēr pārējās bija zem 40c.

saule tobrīd bija no kreisās puses, no kā var secināt, ka motors uzkarsē riepu,

viss normalizējās, kad uzsākām braukt.

 

Link to comment
Share on other sites

pirms 1 stundas , AndrisBB teica:

rinķa līnija ir C = 2 * Pi * R

Pat ja riepa tikai mazliet nosēžas, rinķa līnija izmainīsies 2x vairāk (procentuāli), attiecīgi izmaiņa apgriezienos būs 2x (procentuāli).

Kāpēc "2x vairāk (procentuāli)"?

Link to comment
Share on other sites

1 stundu atpakaļ, MartiniB teica:

otra lieta, kas dikti "patikās", bija manuāla 80kmh ātruma turēšana līdz Rīgai

😆

Te jau paliek skaidrs, kāpēc "operatīvi" zināt riepu spiedienu jebkurā laikā ir tik svarīgi.

 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 39 minūtēm , binary teica:

Kāpēc "2x vairāk (procentuāli)"?

Nu ja rata rādiuss 30cm, izmainijās teiksim pa 3cm. Tad izmaiņa 10%.

Rinķa līnija 188.4 uz 207.24 sanāk arī 10%.

 

Tad laikam 2x neaizmainijās 😂 

Link to comment
Share on other sites

Es arī neizjūtu vajadzību pēc reāla spiediena sensoriem. Uz ABS bāzētais man parasti iedegas max 4x gadā- no kurām 2x ir mainot vasaras un ziemas riepas. Un vēl reizēm sezonā kādreiz iedegas. Nobraucu gadā +/-  ap 35K. Parasti, ja iedegas, tad kkur apstājos un vizuāli apskatos, ja +/- izskatās OK, nospiežu SET un braucu līdz tuvākajai pa ceļam uzpildes vietai, lai nočekotu spiedienus riepās. Ja gadījumā riepa sākusi laist nost, tad turpinot ceļu pa ceļam iedegsies atkal. Uzpildes stacijā pārbaudu visas riepas un tad atkal SET.

Link to comment
Share on other sites

esmu lasījis, ka spiedienam krītot riteņa apkārtmērs nemainās gluži kā samazinoties radiusam, jo ritenis sāk braukt kā ar kāpurķēdi, t.i. riepas virsmas garums nemainas. 
 

Link to comment
Share on other sites

superKrona
pirms 20 stundām , AndrisBB teica:

Nu ja rata rādiuss 30cm, izmainijās teiksim pa 3cm. Tad izmaiņa 10%.

Rinķa līnija 188.4 uz 207.24 sanāk arī 10%.

 

Tad laikam 2x neaizmainijā

Man ar vairāk interesē, kur tiek likta liekā riņķa līnija!

Riepas (pustukšas vai pilnas) riņķa līnijas garums nemainās. Bet pustukšai riepai jāgriežas vairāk. Tas nozīmē, ka saskarsmē ar ceļu, riepas virsma izslīd (kā te raksta - pat par 10%). Pēc manām domām, būtu jāveidojas milzīgai berzei un riepai jānodilst pāris km.

Labots - superKrona
Link to comment
Share on other sites

Pirms 8 minūtēm , superKrona teica:

Tas nozīmē, ka saskarsmē ar ceļu, riepas virsma izslīd

Neesmu specs, bet priekš tam jau reduktori nebloķējas, lai katra riepa var griezties savā ātrumā. 
 

 

Pirms 10 minūtēm , superKrona teica:

Pēc manām domām, būtu jāveidojas milzīgai berzei un riepai jānodilst pāris km.

Ar pustukšu riepu nē, bet ar tukšu tie arī būs pāris kilometri. Tiesa, izdils ne jau protektors, bet riepas sānu malas, kordi.

Link to comment
Share on other sites

superKrona
Pirms 11 minūtēm , Stasss teica:

Neesmu specs, bet priekš tam jau reduktori nebloķējas, lai katra riepa var griezties savā ātrumā.

Runa ir par vienu riteni, pat ja tu to rokās turi un tas nav piemontēts pie mašīnas. Tātad, riepa pustukša. Riepas apkārtmērs no tā, protams, nesaraujas, bet diametrs ritenim samazinājies ira!!!

Link to comment
Share on other sites

Nu cmon.. Tādu muļķību pat nemāku paskaidrot 😄 Nu kā nemainas? 
Zini, šitas man atgādina veco labo blondīņu joku, par to ka blondīne saka ka riepa ir tukša tikai apakšā, augšā nav. 😂

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Pirms 14 minūtēm , superKrona teica:

Tātad, riepa pustukša. Riepas apkārtmērs no tā, protams, nesaraujas, bet diametrs ritenim samazinājies ira!!!

Riepa jau visdrīzāk ir tāds 'plastisks' izstrādājums, un tā 'lieka' riepa no rinķa līnijas, vār izstiepties platumā.

sidewall-reinforcement-type_Q640.jpg

 

 

 

Bet nu ja piemeklē pareizos atslēgas vārdus, tad te atradīsies atbildes uz visiem taviem jautājumiem.

https://www.researchgate.net/search/publication?q=abs tyre pressure

 

 

 

 

https://www.researchgate.net/search/publication?q=tpms+abs

Link to comment
Share on other sites

Pirms 3 minūtēm , AndrisBB teica:

Bet nu ja piemeklē pareizos atslēgas vārdus,

Indirect TPMS, varbūt iTPMS.

Wiki raksta, ka tikai apgriezienus monitorēja pirmās paaudzes indirect TPMS. Otrajai paaudzei nāca klāt "spectrum analysis of individual wheels", kas ļauj noteikt nevis vienu "atšķirīgo" riteni, bet monitorēt vairākus (visus?) riteņus vienlaicīgi.

Link to comment
Share on other sites

Wiki jau visdrīzāk nebūs nekādas analīzes mērījumi. Jāskatās kur kāds mēģinājis izstrādāt risinājumu ar visiem datiem.

Link to comment
Share on other sites

Izveido kontu, vai pieraksties esošajā, lai komentētu

Jums ir jābūt šī foruma biedram, lai varētu komentēt tēmas

Izveidot jaunu kontu

Piereģistrējies un izveido jaunu kontu, tas būs viegli!

Reģistrēt jaunu kontu

Pierakstīties

Jums jau ir konts? Pierakstieties tajā šeit!

Pierakstīties tagad!
 Share

×
×
  • Izveidot jaunu...